Eddig tart ellopni az autódat

Most némileg rendhagyó módon nem anyagi szempontból (Az autózás valódi költségei) írok az autózásról, illetve nem is az autózásról szeretnék írni, hanem az autólopásról. Kicsit kutakodtam a témában és találtam néhány meglepő videót, amit szeretnék közzé tenni, hogy te is tudd, hány másodpercig tart ellopni a modern autódat, vagy feltörni az áruház parkolójában, amíg te beugrassz egy pillanatra.

Az első videóban bemutatják, hogy az interneten könnyedén beszerezhető kétrészes kütyüvel hogyan törik fel és lopják el az autódat. Az egyébként hozzá nem értő riporterek a kipróbált 35 autó közül 19-et ki tudtak nyitni és 18-at el is tudtak lopni az eszközzel. Ezt az eszközt használják arra is, hogy a lakásban tartott jeladós kulcs jelét felerősítve ellopják az autót az udvarról vagy a garázsból (Ez 4:09-nél látható a videóban). Elég, ha az egyik tolvaj az ajtó előtt állva felerősíti a lakásban lévő kulcs jelét, amit átküldve az autóban ülő másik tolvajnak már indítani is tudják az autót egy-két másodperc alatt.

Ezzel a módszerrel lopták el ezt az autót is Szentendrén:

A harmadik videó elejéből megtudhatjátok, hogy egy nyolcezer forintos, házilag is elkészíthető elrejtett jellopó készülékkel hogyan fogják el és másolják le egy bevásárlóközpontban az autó távirányítójának kódját és nyitják ki azonnal az autó ajtaját, ahogy a tulajdonos bement az áruházba. (Ilyen helyeken érdemes kulccsal zárni az autót és nem távirányítóval, ha van erre lehetőség.)

Majd a tizedik perctől megtudhatjátok, hogyan lopják el az autót egy ebayen is beszerezhető készülékkel: az autó számítógépére csatlakozva egy új kulcsot egyszerűen felprogramoznak és onnantól kezdve az ugyanúgy indítja az autót, mint a saját kulcsai. A videók tanulsága szerint a tolvajoknak ez legtöbbször nem tart tovább néhány  másodpercnél.

Ugyanezt a mutatványt a riporter is könnyedén megcsinálja az alábbi videóban:

Mivel az elektronika ilyen egyszerűen kijátszható, érdemes nem gyári elektronikai védelem mellett mechanikai eszközökkel is védeni az autódat. Azonban a legtöbb ilyen eszköz annyit sem ér, mint halottnak a beöntés.

Az Egyesült Államokban nagyon népszerű Club márkát eddig tart egy erővágóval levágni:

Egyébként nagyon amatőrök voltak a videóban, mert nem a fémet szokták elvágni, hanem a kormánykereket és egyszerűen lehúzzák róla a szipi-szupi akármilyen zárat.

Csak az a zár ér valamit, ami több ponton, nem hozzáférhetően védi a kormányt és nem utolsósorban a szintén igen kelendő légzsákot.

Ilyen az Autolok 2000 (32 ezer Ft). Egy teszt szerint akkus géppel két és fél percig tart eltávolítani, ami nem tűnik soknak, de még éjszaka is jár akkora zajjal, hogy ritkán teszik meg.

Ennek a zárnak három hátránya van: az egyik, hogy túl kicsi az a távolság, amit átfog a két nyelv. A modern autóknál már sokkal szélesebb a kormány küllője (rajta mindenféle gombok tengere), gyakran nem képes átfogni akkora távolságot a kormányzár, vagyis nem minden típusra alkalmas. Ebből származik a második probléma is: akármilyen óvatosan is szereled le-fel, egy-két év alatt biztos összekarcolja itt-ott a bőrkormányt. A harmadik hátránya, hogy túl nagy, az utastérben biztos, hogy útban lesz mindig, ha a hátsó üléseken is utaznak, egyedül a csomagtartóban fér el rendesen.

Hasonló termék a Disklok (44 ezer Ft). Egy akkus fűrésszel ezt is kinyitották öt perc alatt, de ez az érték kiemelkedően jó a többi termékhez képest. Itt arra vigyázzunk, hogy több méret kapható belőle, azt vegyük, amelyik jó az autónkra.

Szóba jöhet még a pedálzár is, de csak az, amelyiket nem a kormányra kell zárni. Bár nem ismerem közelebbről, de a Bullock (29.000 Ft) használhatónak tűnik a leírások alapján. Kapható hagyományos és automata autókhoz is. Összezárja a kuplungot és a féket, illetve megakadályozza a lenyomásukat.

Sokan szereltetnek váltózárat is, ami nem sokat ér kézi váltónál, ha a tolvajok a motorházat kinyitva ott teszik kettesbe a váltót, vagy a kuplungot kinyomva elvontatják az autót.

A mechanikai védelemnek nagy előnye, hogy ha nincsen rá felkészülve a tolvaj, inkább keres egy másik autót. Van az az autó, amelyiknél érdemes vállalni a kockázatot a mechanikai védelem eltávolítására, de az átlagautó nem ilyen.

S ha azt gondolnád, hogy a te autódat úgysem lopják el, mert egy öreg csotrogány, akkor megemlíteném, hogy azok a legkeresettebb autók között vannak az alkatrészek miatt. Egy ismerősömnek a 19 éves autóját lopták el, ami már inkább volt roncs, mint jármű. Amíg a tolvaj kap érte akárcsak harminc ezer forintot, el fogja lopni azt is.

Röviden ennyit szerettem volna mondani a témáról.

Ha van hasznos hozzáfűznivalód, vagy tapasztalatod a témáról, oszd meg azokat a hozzászólásokban.

Online oktatás a pénzügyekről. 15 órányi anyag, nézz bele ingyen.

Valódi pénzügyi tanácsadás termékértékesítés nélkül csak 35 ezer forint.

20 millió forintos életbiztosítás havi 4.990 Ft-ért, életkortól függetlenül.

Share

134 hozzászólás

  • Zupa
    Nekem:
    – Minicasco, sajat hibara nem, de lopasra, termeszeti karra fizet
    – Oreg auto, ami kevesebb mint 2 havi netto
    – Ahogy Winkler irta egyszer, BMW-be a legjobb riaszto a benzinmotor (megfejeltem LPG-vel)
    – Idiota metal-lila (Mora Metallic) szin, ha alkatresznek lopjak, akkor ugyanolyan szinu kocsit keresnek, ilyen meg alig akad
    – fel eve megdoglott a masodik kulcsban is a taviranyito, 4 honapig kulcsal nyitottam es zartam, amig az zar el nem torott 🙂
    Harom hetig parkoltam az amsterdami repter mellet minden nap, ugy hogy nem tudtam bezarni, amig meg nem jott az uj gyari kulcs. Akkor azert aggodtam. (a zarat azota sem csinaltattam meg)
    Egyebkent itt is lopnak. Az elmult fel evben fonokom 118d-jet, valamint felesegem kolleganojenek Picanto-jat vittek el.
  • Kiszamolo
    eltév, napközben utcára elég egy valami, nem fog nekiállni flexelni a Tesco parkolójában.

    Egyébként olvasom, hogy a legtöbb autót délelőtt lopják el ott, ahol az emberek átszállnak a metróra, buszokra.

  • Kiszamolo
    axt, a gps nagyon jó ott, ahol nem számolnak vele: az öreg, olcsó autóknál. Volt tolvaj, aki 10 éves Astrával szívta meg, volt benne GPS nyomkövető.

    Drága autónál csak drága parasztvakítás szerintem.

  • Krisz
    Autótolvajok, akik átlag emberek nehezen megkeresett pénzből vásárolt, a család által használt autóját lopják el.
    Az állatkínzókhoz hasonlóan, gondolkodás nélkül kivégezném mindet, a kettő körülbelül ugyanakkorra aljasság.
  • Szocske
    Nem kell GPSt drágán venni: Gmailben ha bekapcsolod a nyomkovetest házszám pontossággal haromszogez be mobil tornyok ok, GPS sem kell. Laptopon látod hol a mobilod. Rejts el egy régi mobilt valahol az autóban, kell ra nemi mobilnet, hogy tudjon kommunikálni, és persze táp, hogy ne meruljon le.
  • Fehér András
    Valaki írta a térfigyelő kamerákat. SZART SE ÉR. 13. kerületben, 3 sarokra a Teve utcától megfújták a 1,5 éves dízel céges Fiestámat. Valószínűleg mire a közteresek megkapták a rendőrség adatkikérőjét az ügyben, postai úton persze, addigra törlődött a felvétel.
    2 hét múlva ugyanott megpróbálták a cserekocsit feltörni (abban már volt Pajzs, és munka közben meglátta a LED-et), ott is basztak utána nézni a felvételnek.
    Biztosítós elmondta, a rendőrök megírják a levelet a társhatóságoknak, látta-e valaki a kocsit, aztán jól lezárják, felfüggesztik a nyomozást a 30. napon.
    Mióta alap Pajzs van a kocsiban, nem basztatják.
    De sajnos mindenre van megoldás, van flex, meg tréler.

    Saját kocsiba én is UV gravírt, váltózárat, meg motortérzárat tennék, hátha továbblép a tolvaj.

  • Siraly
    2-3, maximum 4 havi jövedelmemnél drágább autót nem tartok/tartanék, így nem is akarják lopni az autóimat. Ha mégis megtörténne, akkor nem ér akkora kár, hogy bajba kerüljek emiatt. Szerintem ez a stratégia az évek alatt már bőven megérte, még ha egyszer elloptak volna egy autót tőlem, akkor is megérte volna, a kisebb értékvesztés, kevesebb idegeskedés, nem létező casco miatt.
  • Hercz
    Itt tényleg nem sok embert érinthet a kulcsnélküli bejutásos/indításos probléma, mert senki nem írt a legegyszerűbb módszerről, amivel az első videóban látott lopások elkerülhetők.

    A “keyless go” lényege egyébként, hogy a kocsi kulcsát soha nem kell elővenned a zsebedből, csak odalépsz az autódhoz, és amint odanyúlsz a kilincshez, az autó kinyílik.
    Fontos, hogy a kulcsnak kb 80 cm-en belül kell lennie a kilincshez képest.
    Ha pl a vezető oldali ajtónál állsz, csak azt az ajtót tudod kinyitni, hiába akarja valaki a túloldalon kinyitni az autót vagy a csomagtartót, nem tudja.

    Az indításhoz sem veszed elő a kulcsot a zsebedből, csak megnyomod a start/stop gombot.
    Ha járó motornál kiszállsz és elviszed a kulcsot, a motor nem áll le, viszont az autó jelez, hogy nem találja a kulcsot.

    A bezárás pedig úgy történik, hogy minden kilincsen van egy gomb, amit csak meg kell érinteni.

  • Hercz
    Ugye a lopás lényege, hogy a nálad, vagy otthon a bejárati ajtó közelében lévő kulcs jelét felerősítik, és tovább küldik az autóhoz, amit ilyenkor simán ki lehet nyitni és el lehet indítani, mert azt hiszi, hogy ott van a kulcs.

    A megoldás pedig annyi, hogy amint bezártad a kocsit, a kulcsot egy árnyékoló tokba rakod, vagy sima alufóliába csomagolod. Ilyenkor hiába áll melletted bárki bármilyen jelerősítővel, nincs mit felerősíteni. Figyelem, ezt sosem szabad elfelejteni, és érdemes gyakran ellenőrizni, hogy jól működik a blokkoló tokod.

    Nyilván így a távirányító-blokkolós módszerrel sem kötik el a kocsid, mert nem használod a távirányítót.

    A többi módszerrel persze ellophatják, de az első kettő annyira egyszerűen megy, hogy nem nagyon próbálkoznak manapság mással.

  • David
    25 eves Daihatsu, Pest peremkerulet, Tesco parkoloban beletortem pentek este a kulcsot a gyujtaskapcsoloba. Masnap vissza, ladaban vittem flexet, franciakulcsokat, vizpumpafogot, csavarhuzo szettet, kalapacsot. Munkasruhaban, kocsi korul szetpakolva a szerszamokat kb. 1,5 orat kuzdottem (ugye szombat delelott van meg mindig…), a kutya se jott oda hogy mit csinalok.

  • Jóska Pista
    02-25 at 12:53
    A kulcsnélküli bejutást a kényelem miatt találták ki. Az afufóliás módot a Totálcaron is mutatták, na tudod ki fog görcsölni vele.
    Havidíjas Pajzs és casco. Egyrészt van így védelem az autóban, másrészt még az önrészt is kifizetik. Szerintetek mennyire pereskedne az a Pajzs lopás esetén, ami a “lophatatlan” szóval reklámozza a rendszerét?
    Pénzbe kerül? Jah kérem, a kényelem nincs ingyen.
  • gaborr
    köszi, úgy látom azért nem annyira egyszerű/triviális elkezdeni a vadászatot 🙁

    Az én autómat még én is tudom hogyan lehet ellopni 15 másodperc alatt, mégsem vitték el még sehonnan. Megfelelően koszosan kell tartani, kívül és belül, és a külső sérüléseket sem szabad kijavíttatni. Jártam már vele keletre, nyugatra, északra és délre is, volt hogy külföldön hetekig az utcán parkolt, senkinek sem kellett. Igaz, 1 havi fizuból tudnék újat venni. Nincs is benne semmilyen lopásgátló a gyári immobilizeren kívül. Továbbá nem egy mai darab, lassan eléri a felnőtt kort, viszont még mindig gyári szervízben javíttatom. Kapok is érte rendszeresen, hogy egy jobb autó illene már hozzám. Szerintem meg nem. Véleményem szerint kb az az ideális, ha max 2-3 havi nettó fizunak felel meg az autó értéke, és akkor nyugodtan alszik az ember.

  • Meepwn
    Ajánlanék egy interjút szakemberrel, a hozzászólásokban sok pontatlan dolog van leírva(pl. 10eFt-os gps blokkoló).

    Addig én BT-os indításgátlót, szorgalmasan záró embereknek pedig váltózárat ajánlanék. Hozzátenném, hogy az enyémben is van váltózár, de lusta vagyok zárni.

  • Feri78
    Az autò ellopàsànàl csak az egyik gond az anyagi vesztesèg. A màsik, hogy kifejezetten nehèz jò àllapotù, hasznàlt csalàdi autòt venni a piacon.

    Ezèrt a csalàdi autòt nagyon vèdjük, pedig ha 2 milliòt èr sokat mondok. Csak nem tudom, honnan vennèk egy màsik 9 èves Ford Mondeo-t törèsmentesen 160 ezer valòs km-el amit mi tettünk bele, ès tönkretehetetlen 1.6 benzin szìvò motorral (frissen cserèlt vezèrlèssel) ès kèzi vàltòval.

    Eleve zàrt udvarban àllunk vele. Rakattam bele pajzs motortèr zàrat, ès egy plusz vàltòzàrat. Szerintem – figyelembe vève az autò alacsony piaci èrtèkèt – ezzel jòk vagyunk. Akinek kellene az nem tudnà elvinni, keres egy màsikat. Aki meg el tudnà vinni, az nem erre a kategòriàra utazik.

    Cèges autò (Passat) az utcàn àllok vele, ha akarjàk hadd vigyèk legfeljebb kapok ùjabbat, jobbat.

  • Feri78
    Mekkora ötlet, köszi. 🙂 Amùgy ha van adatkereted ès GPS is a telefonban nem egyszerűbb egy tracking szoftvert tenni rà ès ùgy elrejteni? Van pàr kiszuperàlt cèges okostelefonunk, szerintem egyiket befogom ilyen cèlra.

    Igen, èn is azt hallottam, hogy az orgazda a tolvajtòl az autòt a piaci àr 10-15 szàzalèkàèrt veszi àt, viszont a javìtàsi költsèget teljescàron vonjàk belőoe. A mi autònk oldalàn èvek òta van egy horpadàs, esztètikailag kèt elemet èrint, funkcionàlisan semmi problèmàt nem okoz. Viszont a piaci èrtèk 10%-a lenne a javìtàs. Nem àllìtom hogy csak ezèrt nem csinàltatjuk meg, a lustasàg ès a sòhersèg is szerepet jàtszik, de van egy ilyen előnye is a dolognak.

  • Tyler Durden
    Többen írták, és hozzájuk csatlakozom, hogy olyan autót kell venni, amit nem fáj ha visznek, akkor nincs izgulás és nem csak a lopás miatt. (pl. meghúzzák/megnyomják és lelépnek, jégverés és társai)

    Valaki írta hogy fél havi fizetéséből vesz kocsit, majd maga bütyköli.
    Azért valljuk be ma már nem sok autó van amit az útszélén magunk tudunk javítani,
    és az üzembiztosság/rendelkezésre állás sem egy utolsó szempont.
    Ha látható valószínűsége lenne annak hogy az autó megáll alattam, akkor már inkább a vonat, azt még nehezebb lopni, és még kevésbé fáj.
    Bár ma már midnen előfordulhat, és annak az ellenkezője is…

    ui: nagy öröm hogy ilyen jól fejlődnek a tolvajok is, magyarország ismét jobban teljesít 🙂

  • ant
    Kulcs néküli indítás, Top Gear:
    youtu.be/-aU09WT5rXg?t=3m7s
  • Q
    Egy régi (legalább tíz éves) iromány, egy állítólagos autótolvaj tollából, ha esetleg valaki nem olvasta még:

    scribd.com/document/59501980/auto-hack

  • voidpp

    “Void, miért tőlem várod a statisztikákat? ”
    Azt állítottad, hogy a tolvajok rutinból visznek magukkal ilyet, ami azért szerintem egyáltalán nem olyan evidencia, mint hogy kék az ég. Mivel te állítottál valamit, téged terhel az állítás bizonyítása, nem engem.
    Amúgy itt egy cikk, ami sajnos elég régi: origo.hu/techbazis/hightech/20081114-tilos-de-hasznaljak-a-gps-es-gsmblokkolokat-jammereket.html Ennek az utolsó bekezdése megemlíti, hogy nem jellemző a GPS blokkoló használata. 10 év persze hosszú idő, azót nyílván nőtt az arány, de nem tudni mennyit.

  • Szerencsés autós
    2004 Kispest. Egy néhány hónapos Peugeot 206-ost vittek el egy lakótelepről. A kocsiban volt több mechanikai és elektronikus lopásvédelem is. Volt benne olyan védelmi rendszer is, ami azonnal jelezte ha megmozdult a kocsi. A lopáskor jelzett is. Tulaj kinézett az emeletről és még látta a szállítóautót, amin az ő kis kedvence utazott. Azt is látta, hogy melyik irányba kanyarodott ki a főútra. Nyomban utánaeredt a család másik autójával, de az 1-2 perc előny elegendő volt a tolvajoknak, hogy köddé váljanak a kis Peugeot-val együtt. Sose lett meg a kocsi. A biztosító fizetett, de így is közel félmillió kára volt a tulajnak.
    Másik eset: 2015 Soroksár. Huszonéves Opel Astra kombi leharcolt állapotban. Munkásautó. Nulla védelem, könnyű préda. Egyik éjjel el is vitték. Pár napon belül meglett a kocsi, de már elkezdték bontani. A hiányzó alkatrészek pótlása több százezer forint volt.
  • szocske
    , a GPS-nek sztem jobb kilátás kell, így nehezebb jó helyre rejteni a kocsiban.
    Teszteltem, meglepően pontos már a háromszögelés alapján is a gmail helymeghatározása.

    Amennyire hallomásból tudom, az autólopásoknál épp a gps nyomkövetők ellen bevett szokás, hogy nem közvetlenül a bontóba viszik a kocsit, hanem egy viszonylag távoli nagy parkolóba, ott hagyják néhány napra, ha ott megtalálod, nyertél, ha nem, akkor onnan viszik tovább.
    Ha a telefon egy ilyen parkolóba odavisz és ott már saját szemmel kell megkeresni a kocsit, sztem már nyertél.

    Mielőtt bárki beleköt a módszerbe: nem hiszem, hogy ez egy tökéletes módszer lenne, de a befektetett időt és pénzt* figyelembe véve szerintem megéri.

    *
    a többségnél hever otthon nem használt android mobil, 0 Ft
    szivargyújtó töltő, 1000 Ft
    telekom SIM kártya 1 GB/1év forgalommal, 1000 Ft
    elrejteni az autóban, 1 óra

  • Kiszamolo
    Void, ilyet nem mondtam, azt mondtam, hogy aki drága autót lop, annak úgyis van vagy lehet ilyen blokkolója. Ergo annyit ér, mint a kormány karimájárs szerelt zár, a tolvajtól nem véd, csak illúziót ad.
  • Kiszamolo
    Szocske, de minek ehhez okostelefon? Legolcsóbb butatelefon, feltöltő kártyával, két hét aksi idővel. Ha az autót ellopják, a rendőrség beméri a telefont a mobilszám és az imei alapján.

    Elég hetente egyszer feltölteni az aksit a szivargyújtóról, aztán eldugni az autóban.

  • szocske
    , mert a rendőrség lesz.rja a problémámat, ha esetleg foglalkozik is vele, mire a mammut megmozdul az autó rég darabokban.
    Az okostelefon helyzetét tudom én magam ellenőrizni azonnal, ha ott találom egy parkolóban az autót, vissza tudom hozni, vagy ha a rendőrségnek tálcán kínálom a címet, ahol az autó van, talán odaküldenek egy járőrt.
    Persze a semminél egy butatelefon is jobb, ez kétségtelen.
  • NN
    Szerintem a legjobb módszer kocsilopás ellen, ha kiveszed az akksit. Nem 100%-os, mert trélerrel még simán elvihetik a kocsit persze. De akksi nélkül garantáltan nem fogják beindítani, tologatva meg nem jutnak vele messze és baromi feltünő…
  • KawaBazsy
    Nekem van váltózár (automata a kocsi, az ugye reteszel P-ben), Autolok 2000, utólagos riasztó (van gyári is, ha a kulcson levő távirányítóval zárok, az élesedik), 2 titkos kapcsoló (egyik kapcsoló formájú elrejtve, másik meg egy mágnes, ami csak bizonyos pontra helyezve engedi indítani a kocsit). Az Autolok-ot 15 éve használom, különböző autókon, eddig még nem koptatta ki a kormányt.
  • Családfő
    NN, viccelsz? Kiszállás után mindig a hónod alá vágod az akksit??

    Szintén, aki nem max. 1-2, hanem 3-4-5 dolgot aktivál/kapcsol/felszerel minden ki- és beszálláskor, az nem érzi ezt felesleges nyűgnek?

    Az autó egy használati tárgy. OK, igyekezhetünk megvédeni, de közben miért spilázzuk túl? Kis eséllyel lopják el, ha már van benne egy datab gyorsan kezelhető bármi, pl. változár.

    Ha aránytalanul nagy érvágás lenne, ha ez a kicsi esély jön be, akkor ott esélyesen olyan autót vett az ember, amit nem engedhetett volna meg magának. És még mindig köthet casco-t, ha így van.

  • Szocske
    Casco-rol írtak páran, hogy életem során kifizetem egy másik autó arat, így ha csak egyet lopnak el nullát vagyok, ha egyet sem, pluszban.

    Azért azt ne felejtsük el, hogy a casco fizet egy saját hibás balesetre, vagy ha részegek össze karcolják a parkoló autót.

    Korábbi “olcsó” (1-1,5M) értékű autoimra sosem kötöttem, de a priusban HUD-os a szélvédő, ha felpattan egy kavics vagy 200ezresre cserelem vagy a HUD helyen csak egy paca lesz a 40 ezres utangyartotton.
    Cascoval nem kérdés, hogy a gyárit választom. És egy szélvédő repedés esélye jóval nagyobb mint a lopásé.

  • Zsofi010
    Jurta tensoft
  • Családfő
    szocske, vagy ellopnak többet, és akkor mínuszban. Olyan, mint az életbiztosítás, ami a végén lehet kidobott pénz – vagy ellenkezőleg, nagy segítség a hátramaradtaknak.

    Cascok között is mindenki megtalálja, amilyet akar: az olcsóbb csak lopástól a mindent fedezőig, ami már jóval drágább.

  • antenna
    szocske, az okostelefon azért is jó, mert ha beállítod valami országos wifi hálózatra (UPC, Telekom, stb.), akkor az is egy plusz lehetőség a megtalálására. Nincs teljes lefedettség, de ha lakott területen belül marad a gép, akkor lehet esély.
    @Szerencsés autós: ha pár nap után csak pár alkatrész hiányzott, az elég érdekes. 3 óra alatt csavarokra szednek bármilyen autót, úgy sokkal kisebb a lebukásveszély. A hiányzó alkatrészeket viszont sokkal olcsóbb lett volna egy komplett másik autó megvételével pótolni, 50-60 ezerért. Miért állt neki a tulaj darabonként pótolgatni több százezerért?
  • AI
    Autó árának 10%-ért/ig érdemes lopásvédelmet beszereltetni. Aki vesz egy sok milliós autót és sóher a védelemre áldozni, az meg is érdemli.
  • untermensch4
    Kiszamolo “Legolcsóbb butatelefon, feltöltő kártyával, két hét aksi idővel. Ha az autót ellopják, a rendőrség beméri a telefont a mobilszám és az imei alapján.”
    Elméletileg. Gyakorlatilag egyik ismerősömnek az iPad-ját több mint egy év után ásták elő a rendőrök, pedig abban gps is van meg használta is a tolvaj időnként.
  • beetle
    Nem rég vettem meg életem első autóját, így 28 évesen (nem volt egy drága darab, kevesebb, mint 4 havi nettóm ment rá). Mivel csak egy gyári immo van benne kp zárral vettem egy a cikkben említett pedálzárat. A napokban érkezett meg, majd írok tapasztalatokat, ha érdekel valakit.

    Egyébként elsőre elég masszívnak tűnik, mérete ellenére van benne tömeg. A kulcs sem egy hétköznapi postaládakulcs szerű darab, inkább a Hi-Sec-es bejárati ajtók kulcsaira emlékeztet. Használata pofon egyszerű, elég rövid is ahhoz, hogy beférjen az ülés alá. Meglátjuk. Ezen felül még tervezek egy extra kör elektronikai védelmet is a kocsiba.