Eddig tart ellopni az autódat
Most némileg rendhagyó módon nem anyagi szempontból (Az autózás valódi költségei) írok az autózásról, illetve nem is az autózásról szeretnék írni, hanem az autólopásról. Kicsit kutakodtam a témában és találtam néhány meglepő videót, amit szeretnék közzé tenni, hogy te is tudd, hány másodpercig tart ellopni a modern autódat, vagy feltörni az áruház parkolójában, amíg te beugrassz egy pillanatra.
Az első videóban bemutatják, hogy az interneten könnyedén beszerezhető kétrészes kütyüvel hogyan törik fel és lopják el az autódat. Az egyébként hozzá nem értő riporterek a kipróbált 35 autó közül 19-et ki tudtak nyitni és 18-at el is tudtak lopni az eszközzel. Ezt az eszközt használják arra is, hogy a lakásban tartott jeladós kulcs jelét felerősítve ellopják az autót az udvarról vagy a garázsból (Ez 4:09-nél látható a videóban). Elég, ha az egyik tolvaj az ajtó előtt állva felerősíti a lakásban lévő kulcs jelét, amit átküldve az autóban ülő másik tolvajnak már indítani is tudják az autót egy-két másodperc alatt.
Ezzel a módszerrel lopták el ezt az autót is Szentendrén:
A harmadik videó elejéből megtudhatjátok, hogy egy nyolcezer forintos, házilag is elkészíthető elrejtett jellopó készülékkel hogyan fogják el és másolják le egy bevásárlóközpontban az autó távirányítójának kódját és nyitják ki azonnal az autó ajtaját, ahogy a tulajdonos bement az áruházba. (Ilyen helyeken érdemes kulccsal zárni az autót és nem távirányítóval, ha van erre lehetőség.)
Majd a tizedik perctől megtudhatjátok, hogyan lopják el az autót egy ebayen is beszerezhető készülékkel: az autó számítógépére csatlakozva egy új kulcsot egyszerűen felprogramoznak és onnantól kezdve az ugyanúgy indítja az autót, mint a saját kulcsai. A videók tanulsága szerint a tolvajoknak ez legtöbbször nem tart tovább néhány másodpercnél.
Ugyanezt a mutatványt a riporter is könnyedén megcsinálja az alábbi videóban:
Mivel az elektronika ilyen egyszerűen kijátszható, érdemes nem gyári elektronikai védelem mellett mechanikai eszközökkel is védeni az autódat. Azonban a legtöbb ilyen eszköz annyit sem ér, mint halottnak a beöntés.
Az Egyesült Államokban nagyon népszerű Club márkát eddig tart egy erővágóval levágni:
Egyébként nagyon amatőrök voltak a videóban, mert nem a fémet szokták elvágni, hanem a kormánykereket és egyszerűen lehúzzák róla a szipi-szupi akármilyen zárat.
Csak az a zár ér valamit, ami több ponton, nem hozzáférhetően védi a kormányt és nem utolsósorban a szintén igen kelendő légzsákot.
Ilyen az Autolok 2000 (32 ezer Ft). Egy teszt szerint akkus géppel két és fél percig tart eltávolítani, ami nem tűnik soknak, de még éjszaka is jár akkora zajjal, hogy ritkán teszik meg.
Ennek a zárnak három hátránya van: az egyik, hogy túl kicsi az a távolság, amit átfog a két nyelv. A modern autóknál már sokkal szélesebb a kormány küllője (rajta mindenféle gombok tengere), gyakran nem képes átfogni akkora távolságot a kormányzár, vagyis nem minden típusra alkalmas. Ebből származik a második probléma is: akármilyen óvatosan is szereled le-fel, egy-két év alatt biztos összekarcolja itt-ott a bőrkormányt. A harmadik hátránya, hogy túl nagy, az utastérben biztos, hogy útban lesz mindig, ha a hátsó üléseken is utaznak, egyedül a csomagtartóban fér el rendesen.
Hasonló termék a Disklok (44 ezer Ft). Egy akkus fűrésszel ezt is kinyitották öt perc alatt, de ez az érték kiemelkedően jó a többi termékhez képest. Itt arra vigyázzunk, hogy több méret kapható belőle, azt vegyük, amelyik jó az autónkra.
Szóba jöhet még a pedálzár is, de csak az, amelyiket nem a kormányra kell zárni. Bár nem ismerem közelebbről, de a Bullock (29.000 Ft) használhatónak tűnik a leírások alapján. Kapható hagyományos és automata autókhoz is. Összezárja a kuplungot és a féket, illetve megakadályozza a lenyomásukat.
Sokan szereltetnek váltózárat is, ami nem sokat ér kézi váltónál, ha a tolvajok a motorházat kinyitva ott teszik kettesbe a váltót, vagy a kuplungot kinyomva elvontatják az autót.
A mechanikai védelemnek nagy előnye, hogy ha nincsen rá felkészülve a tolvaj, inkább keres egy másik autót. Van az az autó, amelyiknél érdemes vállalni a kockázatot a mechanikai védelem eltávolítására, de az átlagautó nem ilyen.
S ha azt gondolnád, hogy a te autódat úgysem lopják el, mert egy öreg csotrogány, akkor megemlíteném, hogy azok a legkeresettebb autók között vannak az alkatrészek miatt. Egy ismerősömnek a 19 éves autóját lopták el, ami már inkább volt roncs, mint jármű. Amíg a tolvaj kap érte akárcsak harminc ezer forintot, el fogja lopni azt is.
Röviden ennyit szerettem volna mondani a témáról.
Ha van hasznos hozzáfűznivalód, vagy tapasztalatod a témáról, oszd meg azokat a hozzászólásokban.
Online oktatás a pénzügyekről. 15 órányi anyag, nézz bele ingyen.
Valódi pénzügyi tanácsadás termékértékesítés nélkül csak 35 ezer forint.
20 millió forintos életbiztosítás havi 4.990 Ft-ért, életkortól függetlenül.
– Minicasco, sajat hibara nem, de lopasra, termeszeti karra fizet
– Oreg auto, ami kevesebb mint 2 havi netto
– Ahogy Winkler irta egyszer, BMW-be a legjobb riaszto a benzinmotor (megfejeltem LPG-vel)
– Idiota metal-lila (Mora Metallic) szin, ha alkatresznek lopjak, akkor ugyanolyan szinu kocsit keresnek, ilyen meg alig akad
– fel eve megdoglott a masodik kulcsban is a taviranyito, 4 honapig kulcsal nyitottam es zartam, amig az zar el nem torott 🙂
Harom hetig parkoltam az amsterdami repter mellet minden nap, ugy hogy nem tudtam bezarni, amig meg nem jott az uj gyari kulcs. Akkor azert aggodtam. (a zarat azota sem csinaltattam meg)
Egyebkent itt is lopnak. Az elmult fel evben fonokom 118d-jet, valamint felesegem kolleganojenek Picanto-jat vittek el.
Egyébként olvasom, hogy a legtöbb autót délelőtt lopják el ott, ahol az emberek átszállnak a metróra, buszokra.
Drága autónál csak drága parasztvakítás szerintem.
Az állatkínzókhoz hasonlóan, gondolkodás nélkül kivégezném mindet, a kettő körülbelül ugyanakkorra aljasság.
2 hét múlva ugyanott megpróbálták a cserekocsit feltörni (abban már volt Pajzs, és munka közben meglátta a LED-et), ott is basztak utána nézni a felvételnek.
Biztosítós elmondta, a rendőrök megírják a levelet a társhatóságoknak, látta-e valaki a kocsit, aztán jól lezárják, felfüggesztik a nyomozást a 30. napon.
Mióta alap Pajzs van a kocsiban, nem basztatják.
De sajnos mindenre van megoldás, van flex, meg tréler.
Saját kocsiba én is UV gravírt, váltózárat, meg motortérzárat tennék, hátha továbblép a tolvaj.
A “keyless go” lényege egyébként, hogy a kocsi kulcsát soha nem kell elővenned a zsebedből, csak odalépsz az autódhoz, és amint odanyúlsz a kilincshez, az autó kinyílik.
Fontos, hogy a kulcsnak kb 80 cm-en belül kell lennie a kilincshez képest.
Ha pl a vezető oldali ajtónál állsz, csak azt az ajtót tudod kinyitni, hiába akarja valaki a túloldalon kinyitni az autót vagy a csomagtartót, nem tudja.
Az indításhoz sem veszed elő a kulcsot a zsebedből, csak megnyomod a start/stop gombot.
Ha járó motornál kiszállsz és elviszed a kulcsot, a motor nem áll le, viszont az autó jelez, hogy nem találja a kulcsot.
A bezárás pedig úgy történik, hogy minden kilincsen van egy gomb, amit csak meg kell érinteni.
…
A megoldás pedig annyi, hogy amint bezártad a kocsit, a kulcsot egy árnyékoló tokba rakod, vagy sima alufóliába csomagolod. Ilyenkor hiába áll melletted bárki bármilyen jelerősítővel, nincs mit felerősíteni. Figyelem, ezt sosem szabad elfelejteni, és érdemes gyakran ellenőrizni, hogy jól működik a blokkoló tokod.
Nyilván így a távirányító-blokkolós módszerrel sem kötik el a kocsid, mert nem használod a távirányítót.
A többi módszerrel persze ellophatják, de az első kettő annyira egyszerűen megy, hogy nem nagyon próbálkoznak manapság mással.
A kulcsnélküli bejutást a kényelem miatt találták ki. Az afufóliás módot a Totálcaron is mutatták, na tudod ki fog görcsölni vele.
Havidíjas Pajzs és casco. Egyrészt van így védelem az autóban, másrészt még az önrészt is kifizetik. Szerintetek mennyire pereskedne az a Pajzs lopás esetén, ami a “lophatatlan” szóval reklámozza a rendszerét?
Pénzbe kerül? Jah kérem, a kényelem nincs ingyen.
Az én autómat még én is tudom hogyan lehet ellopni 15 másodperc alatt, mégsem vitték el még sehonnan. Megfelelően koszosan kell tartani, kívül és belül, és a külső sérüléseket sem szabad kijavíttatni. Jártam már vele keletre, nyugatra, északra és délre is, volt hogy külföldön hetekig az utcán parkolt, senkinek sem kellett. Igaz, 1 havi fizuból tudnék újat venni. Nincs is benne semmilyen lopásgátló a gyári immobilizeren kívül. Továbbá nem egy mai darab, lassan eléri a felnőtt kort, viszont még mindig gyári szervízben javíttatom. Kapok is érte rendszeresen, hogy egy jobb autó illene már hozzám. Szerintem meg nem. Véleményem szerint kb az az ideális, ha max 2-3 havi nettó fizunak felel meg az autó értéke, és akkor nyugodtan alszik az ember.
Addig én BT-os indításgátlót, szorgalmasan záró embereknek pedig váltózárat ajánlanék. Hozzátenném, hogy az enyémben is van váltózár, de lusta vagyok zárni.
Ezèrt a csalàdi autòt nagyon vèdjük, pedig ha 2 milliòt èr sokat mondok. Csak nem tudom, honnan vennèk egy màsik 9 èves Ford Mondeo-t törèsmentesen 160 ezer valòs km-el amit mi tettünk bele, ès tönkretehetetlen 1.6 benzin szìvò motorral (frissen cserèlt vezèrlèssel) ès kèzi vàltòval.
Eleve zàrt udvarban àllunk vele. Rakattam bele pajzs motortèr zàrat, ès egy plusz vàltòzàrat. Szerintem – figyelembe vève az autò alacsony piaci èrtèkèt – ezzel jòk vagyunk. Akinek kellene az nem tudnà elvinni, keres egy màsikat. Aki meg el tudnà vinni, az nem erre a kategòriàra utazik.
Cèges autò (Passat) az utcàn àllok vele, ha akarjàk hadd vigyèk legfeljebb kapok ùjabbat, jobbat.
Igen, èn is azt hallottam, hogy az orgazda a tolvajtòl az autòt a piaci àr 10-15 szàzalèkàèrt veszi àt, viszont a javìtàsi költsèget teljescàron vonjàk belőoe. A mi autònk oldalàn èvek òta van egy horpadàs, esztètikailag kèt elemet èrint, funkcionàlisan semmi problèmàt nem okoz. Viszont a piaci èrtèk 10%-a lenne a javìtàs. Nem àllìtom hogy csak ezèrt nem csinàltatjuk meg, a lustasàg ès a sòhersèg is szerepet jàtszik, de van egy ilyen előnye is a dolognak.
Valaki írta hogy fél havi fizetéséből vesz kocsit, majd maga bütyköli.
Azért valljuk be ma már nem sok autó van amit az útszélén magunk tudunk javítani,
és az üzembiztosság/rendelkezésre állás sem egy utolsó szempont.
Ha látható valószínűsége lenne annak hogy az autó megáll alattam, akkor már inkább a vonat, azt még nehezebb lopni, és még kevésbé fáj.
Bár ma már midnen előfordulhat, és annak az ellenkezője is…
ui: nagy öröm hogy ilyen jól fejlődnek a tolvajok is, magyarország ismét jobban teljesít 🙂
youtu.be/-aU09WT5rXg?t=3m7s
scribd.com/document/59501980/auto-hack
“Void, miért tőlem várod a statisztikákat? ”
Azt állítottad, hogy a tolvajok rutinból visznek magukkal ilyet, ami azért szerintem egyáltalán nem olyan evidencia, mint hogy kék az ég. Mivel te állítottál valamit, téged terhel az állítás bizonyítása, nem engem.
Amúgy itt egy cikk, ami sajnos elég régi: origo.hu/techbazis/hightech/20081114-tilos-de-hasznaljak-a-gps-es-gsmblokkolokat-jammereket.html Ennek az utolsó bekezdése megemlíti, hogy nem jellemző a GPS blokkoló használata. 10 év persze hosszú idő, azót nyílván nőtt az arány, de nem tudni mennyit.
Másik eset: 2015 Soroksár. Huszonéves Opel Astra kombi leharcolt állapotban. Munkásautó. Nulla védelem, könnyű préda. Egyik éjjel el is vitték. Pár napon belül meglett a kocsi, de már elkezdték bontani. A hiányzó alkatrészek pótlása több százezer forint volt.
Teszteltem, meglepően pontos már a háromszögelés alapján is a gmail helymeghatározása.
Amennyire hallomásból tudom, az autólopásoknál épp a gps nyomkövetők ellen bevett szokás, hogy nem közvetlenül a bontóba viszik a kocsit, hanem egy viszonylag távoli nagy parkolóba, ott hagyják néhány napra, ha ott megtalálod, nyertél, ha nem, akkor onnan viszik tovább.
Ha a telefon egy ilyen parkolóba odavisz és ott már saját szemmel kell megkeresni a kocsit, sztem már nyertél.
Mielőtt bárki beleköt a módszerbe: nem hiszem, hogy ez egy tökéletes módszer lenne, de a befektetett időt és pénzt* figyelembe véve szerintem megéri.
*
a többségnél hever otthon nem használt android mobil, 0 Ft
szivargyújtó töltő, 1000 Ft
telekom SIM kártya 1 GB/1év forgalommal, 1000 Ft
elrejteni az autóban, 1 óra
Elég hetente egyszer feltölteni az aksit a szivargyújtóról, aztán eldugni az autóban.
Az okostelefon helyzetét tudom én magam ellenőrizni azonnal, ha ott találom egy parkolóban az autót, vissza tudom hozni, vagy ha a rendőrségnek tálcán kínálom a címet, ahol az autó van, talán odaküldenek egy járőrt.
Persze a semminél egy butatelefon is jobb, ez kétségtelen.
Szintén, aki nem max. 1-2, hanem 3-4-5 dolgot aktivál/kapcsol/felszerel minden ki- és beszálláskor, az nem érzi ezt felesleges nyűgnek?
Az autó egy használati tárgy. OK, igyekezhetünk megvédeni, de közben miért spilázzuk túl? Kis eséllyel lopják el, ha már van benne egy datab gyorsan kezelhető bármi, pl. változár.
Ha aránytalanul nagy érvágás lenne, ha ez a kicsi esély jön be, akkor ott esélyesen olyan autót vett az ember, amit nem engedhetett volna meg magának. És még mindig köthet casco-t, ha így van.
Azért azt ne felejtsük el, hogy a casco fizet egy saját hibás balesetre, vagy ha részegek össze karcolják a parkoló autót.
Korábbi “olcsó” (1-1,5M) értékű autoimra sosem kötöttem, de a priusban HUD-os a szélvédő, ha felpattan egy kavics vagy 200ezresre cserelem vagy a HUD helyen csak egy paca lesz a 40 ezres utangyartotton.
Cascoval nem kérdés, hogy a gyárit választom. És egy szélvédő repedés esélye jóval nagyobb mint a lopásé.
Cascok között is mindenki megtalálja, amilyet akar: az olcsóbb csak lopástól a mindent fedezőig, ami már jóval drágább.
@Szerencsés autós: ha pár nap után csak pár alkatrész hiányzott, az elég érdekes. 3 óra alatt csavarokra szednek bármilyen autót, úgy sokkal kisebb a lebukásveszély. A hiányzó alkatrészeket viszont sokkal olcsóbb lett volna egy komplett másik autó megvételével pótolni, 50-60 ezerért. Miért állt neki a tulaj darabonként pótolgatni több százezerért?
Elméletileg. Gyakorlatilag egyik ismerősömnek az iPad-ját több mint egy év után ásták elő a rendőrök, pedig abban gps is van meg használta is a tolvaj időnként.
Egyébként elsőre elég masszívnak tűnik, mérete ellenére van benne tömeg. A kulcs sem egy hétköznapi postaládakulcs szerű darab, inkább a Hi-Sec-es bejárati ajtók kulcsaira emlékeztet. Használata pofon egyszerű, elég rövid is ahhoz, hogy beférjen az ülés alá. Meglátjuk. Ezen felül még tervezek egy extra kör elektronikai védelmet is a kocsiba.