Az előző cikk azokról a csalókról szólt, akik a bank nevében telefonálnak és ki akarják fosztani a bankszámládat.
Most egy másik eset a témánk, amikor maga a bank kopaszt meg elrejtett költségekkel.
Személy szerint nagyon kisstílűnek és pofátlannak tartom ezeket a tételeket, amiről az alábbi levél is szól. Van olyan bank (a neve R-rel kezdődik és aiffesen-el folytatódik), ahol például a kártya limitének az állítása kerül pénzbe, méghozzá kifejezetten sokba, csomagtól függően 3-600 forint alkalmanként. Igen, akkor is, amikor megemeled és akkor is, amikor visszacsökkented. Annyira kisstílű lehúzás, hogy nem is gondolnál arra, hogy ezért képesek pénzt kérni. Mint tudatos, biztonságra törekvő vásárló, le-fel állítgatod a kártyalimitet attól függően, hogy milyen összegért vásárolsz. Aztán nézel egy nagyot, hogy a szemedet is kilopta a bank ezzel a trükkös rejtett tétellel.
Györgyék a saját céges számláik között mozgattak egy nagyobb összeget. Bankon belüli utalás 0% plusz 0,3% tranzakciós adó, maximum hatezer forint. Bankon kívüli utalás 0,124% plusz a tranzakciós adó/illeték, ami szintén maximum hatezer forint.
A közleményben egy szó sincs a saját számlák közötti pénzmozgásról. Mivel bankon belül ingyenes ugye minden utalás és a saját számlák között még tranzakciós illeték sincs, akkor nyilván teljesen ingyen van.
Hát, nem egészen, 116 ezer forintba került ez a mutatvány.
Véleményem szerint ezt hívják gusztustalan, kisstílű lehúzásnak. Nekem égne az arcom, ha így bánnék az ügyfeleimmel.
De átadom a szót Györgynek:
Régóta olvasom a blogodat, sok esetben megkönnyítették már a posztok a legkülönbözőbb témákban a pénzügyi döntéseimet.
Most saját élményből futottam bele egy olyan anomáliába mely szerintem mindenképpen megérdemelne egy posztot, hogy hozzám hasonlóan (akár lényegesen kisebb téttel) de mások elkerülhessenek egy elég masszív banki lehúzást.
Erste Banknál vezetett céges bankszámlák esetében (ahol az adott bankszámlát azzal hirdetik, hogy a bankon belüli utalás tranzakciós díjtól mentes - csak a tranzakciós adó összegét kell megfizetni) egy belső elszámolási tetelként két saját számla (főszámla és alszámla között) vezettünk át egy szemmel látható nagyobb összeget (~52M Ft-ot). Az átvezetésnél fel sem merült, hogy ezzel az átvezetéssel kapcsolatban bármilyen díjtétel felmerülhet (a számlacsomag hirdetményében szó sincs saját számlák közötti átvezetéshez kapcsolódó díjtételről). Ezzel szemben hónap végén a felszámított számlavezetési díjtétel kiugró volta miatt utána mentünk a kérdésnek.
- Első körben a banki vállalati dedikált kapcsolattartónkhoz fordultunk a panasszal (expliciten kiemelve az 52M Ft-os átvezetés tényét, hogy ez az egyetlen nem szokványos tranzakció a hónapban). A kapcsolattartónk azt jelezte, hogy szerinte ez nem kerülhetne pénzbe, nem értette, hogy mitől lehet ennyi a számlavezetési díjunk, azt javasolta hogy éljünk hivatalos panasszal, ki fogják vizsgálni és jóvá fogják írni a tévesen felszámított díjtételt.
- Miután panasszal fordultunk a bankhoz téves díjszámítás miatt utána arra hivatkozva "hajtottak el" minket, hogy a hirdetménybe le van írva, hogy a hirdetményben nem szabályozott tranzakciók esetében egy másik hirdetmény mellékletében található díjszabás vonatkozik erre a tranzakcióra (és mivel a számlák közötti átvezetés nem bankon belüli átutalás, hanem egy külön tranzakció típus, amire nincs kitétel a számlacsomag saját hirdetményében ezért itt ez az eset áll fenn)
"A Triplajó számlacsomag kondíciót a Mikrovállalati Pénzforgalmi Hirdetmény 25. számú melléklete tartalmazza.
A bankon belüli saját számlás átvezetés nincs külön szabályozva a számlacsomagra vonatkozó hirdetményben ezért a főhirdetmény (Mikrovállalati Pénzforgalmi Hirdetmény) díjszabása vonatkozik rá:
A jelen Hirdetményben nem szabályozott kondíciókra (szolgáltatások, díjak, költségek, jutalékok, teljesítési rend) valamint a pénzforgalmi bankszámlákra vonatkozó egyéb rendelkezésekre a Bank Mikrovállalati Pénzforgalmi Hirdetményének 2015. április 1. napjától értékesített Erste Standard Mikrovállalati bankszámla forint díjai és jutalékai c. fejezete, valamint az ezen fejezetben sem szabályozott kondíciókra a Bank Mikrovállalati Pénzforgalmi Hirdetményének Mikroválallati számlavezetésnél számlanyitás dátumától függetlenül, valamennyi bankszámlára általánosan alkalmazott díjak és teljesítési rend c. fejezete, valamint a 7. sz. mellékletben található Bankkártya szolgáltatások kondíciói Hirdetmény az irányadó."
Erre hivatkozva a bank az ~52M Ft saját számlák közötti átvezetés után 0,223% díjat, azaz ~116e Ft-ot terhelt a tranzakció díjaként.
Ez a díjtétel valószínűleg soha nem tűnt volna fel, ha nincs ez a normál számlaforgalmunkból kiugró egyedi tranzakció. Szerintem nagyon sok olyan cégvezető társam van akikben fel sem merül, hogy bankon belül a vállalkozás saját számlái közötti átvezetéseket a bank a normál átutalásnál drágábban számítja fel és teszi ezt
- nem csak bankon belüli adott számlacsomag kondíciójához (0%+tranzakciós adó, azaz max 6000 Ft) képest drágábban,
- hanem konkrétan az adott számlacsomag esetében a bankon kívülre történő utalás díjához képest (0,124% + adó) 2x magasabb díjtételel
ld: a saját számlák közötti átvezetés 0,223%-ba került minden felső korlát nélkül.
Szerintem nagyon sokan vannak akik ezt nem tudják és nem ekkora tétel mellett észre sem veszik ezt a "lehúzást", hanem végtelen mennyiségű ilyen díjat fizetnek ki apróbb összegekben.
Amennyiben úgy gondolod, hogy ez a téma megérhet egy posztot akkor szívesen adok még hozzá inputot, akár a megírásban is közreműködöm, amivel tudom segíteném a folyamatot, mert az Erste Bank most finoman szólva is "felhúzott" ezzel a mutatvánnyal és szerintem nagyon sok magyar vállalkozás tudatosságát lehetne a témában javítani hogy ne járjanak hasonlóan, mint én.
+1 fun fact az Erste Bank ügyfélbarát kommunikációjáról: a panaszunkra válaszul leírták, hogy amennyiben ez a válasz nem tetszik akkor melyik bírósághoz fordulhatunk:
"A 66/2021. (XII. 20.) MNB rendelet 1. sz. melléklet IV. 4 pontja alapján az Ön panasza szerződéses jogviszonyt érint, ezért a polgári perrendtartás szabályai szerint bírósághoz fordulhat. "
Eddig a levél. Ha neked van hasonló tapasztalatod, bátran írd le a hozzászólásokban, a bank nevét is nyugodtan odaírhatod.
Az, hogy az ERSTE bankot nem bünteti szénné a felügyelet a direkt átláthatatlan hirdetményei miatt, az inkább a felügyelet inkompetenciáját mutatja.
Azt hogy az ERSTE g**i és a vállalati kultúrája katasztrófa, azt eddig is tudtuk.
Másik példa: ha a számlacsomag kondiciója szerint felvehetsz havonta egyszer 800.000 Ft-ot ingyen ÉS aktiválva van a havi 2x ingyenes 150K-s törvényi kedvezmény akkor "természetesen" ha kiveszel 800-at akkor keményen fizetni fogsz, mert az ERSTE az ügyfélnek kedvezőtlen módon értelmezi a két kedvezmény kapcsolatát (csak 150K jár ingyen).
A hirdetményben természetesen erről egy szó sincs...
Ezt minden bank csinálja szerintem, 35FTos SMS (nekik kb 2ftba kerül), 1000ft levél küldés (miután kértem, hogy mindent e-mailben küldjenek). Minél többet próbálnak lehúzni azokról az emberekről akiket ez nem érdekel, nem tudatos eléggé. (limit nélkül első hónapban anno 3000ft volt az sms díjam, és még megpróbáltak lebeszélni a kikapcsolásáról, hogy mi van ha ellopják a kártyám. Mondtam építsék bele a bank appba mmint push notifikáció, de azt persze 4 éve nem tudják.
Ami jellemző még a költsége elrejtése, kértem egyszer egy évi kivonatot a költséekről, visszakatam, hogy mazsolázzam ki a számláról.
próbálom már nem idegesíteni magam ezen, de nehéz ....
Tehát most jól értem, hogy egy kondíciós listában található tétel jogos elszámolását hasonlítjuk egy szándékos megkárosításhoz, csaláshoz, ami büntetőjogi kategória?
Azért ne essünk már át a ló túloldalára. Az egy dolog, hogy magát a tételt vagy annak összegét pofátlannak tartjuk, de ezt az ember tudhatja, tök nyilvános, ha nem tetszik el lehetelőre ugrani...
Nem, rosszul érted, olvasd el megint. Vannak csalók és vannak pofátlan banki tételek, amik a jó ízlést sértik és átverésnek jobban hívhatóak, mint korrekt költségnek.
Egy tisztességes cég nem enged meg magának ilyet, foglalkozzon bármivel is.
Nem fun fact, le kell írniuk panasz esetén melyik a magasabb szint ahová fordulhatsz.
Én banki probléma esetén szimplán belengettem a számlám elhordozását. Volt olyan bank akinél működött (és a jóváírást is megtették még HK esetén is), volt aki lesz@rta, onnan el is hoztam a számlát.
Hasonló eset: K&H bank kisvállalkozói számlacsomag, havi 5 átutalásig ingyenes. Hasonló nagyságrendű tételnél vettem észre, hogy a másik (nem uganazon ügyfélnév alatt) ugyanott vezetett számlámra a hónapban elsőként átutalt összeg után 50e Ft-os díjat vontak le. Megkeresésemre azt a visszajelzést kaptam, hogy a bankon belüli átutalásra nem vonatkozik a díjmentesség. Méltányosságból elengedte ugyan a bank, ugyanakkor minden alkalommal ezt el kell játszani. Ha más banknál lenne a számla, akkor ingyenesen utalhatnám. Ki érte ezt?!
K&H-nal pl konyvelesi dijnak elnevezett koltseg van a ceges szamlakon, amire en elso korben nem szamitottam. Ezt plusz dijkent felszamoljak minden utalasra es meg a kartyas tranzakciokra ev vegen. Persze a hirdetmenyben csak az van kiemelve, hogy x db tranzakcio "átutalási díjtól mentes", az csak az apro betuben van, hogy ettol meg jonnek erre dijak
Nekem ebbol a tanulsag az, hogy kerulni kell az olyan bankokat ahol mindenfele random koltsegekkel akarjak lehuzni az embert. Wise-nal meg semmi ilyesmibe nem futottam bele. Minden tranzakciora elore kiirja mennyibe fog kerulni. Ez lenne a normalis szerintem
Nem céges, hanem lakossági történet. Felhívtak telefononBB-ból, hogy le fog járni a díjcsomagom és menjek be megújítani, mert egyéb esetben sokkal rosszabb kondiciókkal rendelkező csomagba kerülök... Bemegyek, mondják melyik milyen csomag, kiválasztom. Majd mondják, hogy jó akkor folyószámla hitelkeret, mondom nem kérek. Mondják, hogy, de kell, kötelező. De mondom én nem élnék vele, de mondják ez kötelező, majd 6 hónap múlva lemondhatom...Ügyintéző ráadásul azt mondta, hogy a hitelkeret összegét, hozzáadják az aktuális egyenlegemhez, tehát nem mínuszba megy az ember...ezt az egészet elég etikátlannak tartom.
Raffeisen prémium számlánál (magánszemély) szintén pénzbe kerül a limitmódosítás, 355 Ft, nem kevés
Illetve hasonló, ezt családtagnál láttam: az OTP pénzt kér a banki alkalmazás használatáért - ezt el se akartam hinni.
Érdekes, én is pont rájuk gondoltam, amikor írtam... 🙂
"Ezt minden bank csinálja szerintem, 35FTos SMS (nekik kb 2ftba kerül), "
Szerintem inkább min 8-10 Ft lesz az.
BB gyümölcsöző céges számla: kártyás vásárlás 10.- Ft. Maga csomag 2 évig érvényes, ha nem tartod számon, ők sem szólnak és áttesznek egy drágábba. Így lett a számlavezetési díjam 3000 helyett 8000.
Most, hogy MKB lett, rögtön be is keményítettek: 1 nappal később fizettem ki a számlazárási díj egy részét (kb. 1.500.- Ft) és máris felszámoltak 1.- Ft késedelmi kamatot.
Nyilván jogilag az támadhatatlan, de miért kell szívatni az ügyfelet?
OTP a kártyalimit állításáért 25 forintot számol fel alkalmanként. Mondjuk az állítás pillanatában figyelmeztet is. Milyen korrektek!
Mikor egy tranzakcióhoz mobilos, vagy bármilyen emelt szintű megerősítést kérnek, miért nem kötelező beírni azt, hogy Átutalás összege: X Ft (VAGY Tranzakció típusa: ...) ÉS Kapcsolódó díj: Y Ft ?
Így a megerősítést az előre közölt, látható díjtététel tudatában lehetne megtenni.
Nekem a Rafi devizás elszámolása nem tetszik. Netes, eurós vásárlás többe kerül a bank árfolyamán, mint a PayPal, Amazon stb. saját átváltásával. (A bank kétszer konvertál, előbb eur-usd, majd usd-huf.)
Takarékbank:
Eddig az utalások kötegelt SMS-hitelesítése és továbbítása természetes volt. Legutóbb figelmeztetett a rendszer, hogy ezért már fizetni kell kényelmi díjat.
Nem tudom hogy más banknál mi a helyzet, de az Ersténél már annyira túl vannak bonyolítva a mindenféle kondíciók, hogy volt olyan, hogy a fióki ügyintéző mondott valamit, hogy egy tranzakciónak milyen költsége lesz, mire én mondtam neki hogy kizártnak tartom, mert a kondilistában nem erre emlékszem. Otthon órákat töltöttem a kondilista nézegetésével, mire megtaláltam a releváns passzust, majd az ügyfélszolgálattól netbankon keresztül kértem egy állásfoglalást, amire először időt kértek, majd végül válaszoltak, hogy igazam van. Magyarul annyira bonyolultak már a kondícióik, hogy ők maguk sem tudják, hogy mi van oda leírva, és téves információt adnak. Végül megtörtént a tranzakció, és valóban nem lett költsége. A poszter esetében is ezt látom: egy túlbonyolított kondilistát, ahol egyik lista hivatkozik a másikra. Talán valami kincskereső kalandnak szánták ezeket az egymásra hivatkozásokat?
Mivel a vállalkozás nem fogyasztó, ezért bármit meg lehet tenni velük, de szerintem általánosan alapnak kéne lennie, hogy a bankon belüli utalás nem lehet drágább a bankon kívülinél, az átvezetés pedig a bankon belüli utalásnál.
Mondjuk emlékszem, szintén K&H-nál én is trükköztem azzal, hogy az állandó utalás olcsóbb volt, mint az egyszeri, ezért állandóként (a biztonság kedvéért 1 évenkénti ismétlődéssel) csináltam utalásokat. Annyi hátránya volt, hogy csak másnap teljesült, de bőven megérte. Törölni meg ingyen lehetett.
Félreértések elkerülése végett pont az volt a probléma, hogy az adott számlacsomag hirdetményében fel sem merült, hogy létezhez ilyen díjtétel (legalábbis számunkra nem mertül fel).
Hirdetmény linkje: https://gate.erstebank.hu/ebh_internet_hird_frontend/document/download?documentId=%7BA2924A2C-D411-4E0A-AABD-D30E0C637316%7D
Mellette a bank tényleg azzal hirdeti a számlacsomagot, hogy ingyenes a bankon belüli utalás. Ezért aztál fel sem merült, hogy a bankon belül ráadásul saját számlák közötti átvezetés lesz majd fizetős... főleg nem ennyire.
Annyira így volt ez, hogy valóban a fióki kisvállalati tanácsadó is azt gondolta a számlatörténet megvizsgálása után, hogy ez díjszámítási hiba volt.
@umate : nem érted. Mondok még ilyen példát.
Az Erste értékpapír cége forgalmaz befektetési alapokat.
Az irányadó feltételek és költségek az alaphoz tartozó külön hirdetményben szerepelnek. 50+ oldalas pdf, senki sem olvassa el, hiszen a hozamplaza nevű webes kereskedési felületen (elvben) kiírják ugyanezeket a költségeket. Vagy nem.
Szokott például olyan költség tétel lenni hogy büntetőjutalék ha túl korán váltod vissza.
Egyszer vettem egy terméket rövid távra, mert kellett a pénz rövid időn belül (ingatlan alap volt egyébként, nem az a volatilis cucc).
Alig 70.000 buktam az ERSTE miatt, mert bevezették erre az alapra is a büntetőjutalékot. Csak a webre nem írták ki.
Nyilván 100% törvényes, az életben nem bizonyítod be, hogy megtévesztettek.
Hanyag, szemét társaság.
Illetve a jogorvoslati lehetőségekkel kapcsolatban: két levélváltásunk volt az ügyfélszolgálattal:
1) Az első arról szólt, hogy kértük nézzék meg hogy jó-e a díjszámítás, mert szerintünk hibás.
Erre válaszolták, hogy bár a normál hirdetményben nincs benne a díj, de van egy olyan kereszthivatkozott hirdetményük aminek egy mellékletében van ilyen díj., ezért a díj jogos.
2) Ezek után arra hivatkozva, hogy konkrétan félre, de minimum nem teljes körűen tájékoztattak minket a szerződéskötéskor méltányosságból írják jóvá a díjtételt, ellenkező esetben fogyasztóvédelemhez + nyilvánossághoz fordulunk, illetve elvisszük onnan a számláinkat.
Erre írták, hogy ("hehe, céges ügyfél vagy" - ezt nem írták, csak a sorok között volt ott) "bírósághoz tudsz fordulni ha bajod van".
És igen, azt is tudjuk, hogy bíróságon nem állna meg a problémánk, mert hirdetmények láncolatán keresztül be van bástyázva a bank álláspontja jogilag.
De ettől még ez egy szándékosan eldugott díjtétel, ami megtévesztő, és az emberek nagy részében fel se merül, hogy ilyen létezhet, összegét tekintve általában fel sem tűnik (nekünk sem tűnt volna fel ha nincs ez a kiugró összeg). És úgy húznak le sok-sok sűrű "fillérrel" (jelen esetben 116e Ft-tal), hogy nem látod, nem tudsz róla, csak fizeted hónapról hónapra a számlavezetési díjban charge-olva...
Ha valakinek ez egy transzparens tétel akkor sorry hogy húztuk az idejét, ha van olyan aki ezzel az infóval el tud kerülni feleslegesen fizetendő számlavezetési díjat akkor annak örülünk 🙂
szép hetet
Erste Banknál annak is érdemes utána nézni, hogy a lakossági ügyfelek számára garantált 2 X 150.000 forint ingyenes felvétele a netbank felületen be van e ikszelve igényelt szolgáltatásként. Egy ideig nem értettem miért von le érte pénzt, ha ingyenes. Egyszer kerestem vmit a gorge-ban és felfedeztem, hogy ez opcionális. Beikszeltem, azóta nem von le a két felvételért pénzt. Ha lesz egyszer időm kivárni a sort azért bemennék reklamálni, mert vannak még díjtételek, amiket nem értek...
Déenes: Ezt én is beszívtam a K&H-nál, a céges és a magán számlám is ott van, és néztem, hogy miért van díja az elvileg ingyenes utalásnak... kiderült, hogy bankon belül nem. Hát jó, azóta MÁK számlán keresztül megy a forgalom.
CIB-nél hasonló; a főszámlámhoz tartozó gyűjtő-számláról (malacpersely) utaltam ki nagyobb összeget, végül háromszor annyiért, mint normál esetben (alapesetben maximum a 6-7000 Ft-os felső tranzakciós adó limit).
Telefonáltam, majd mondták, hogy először át kellett volna vezetnem a főszámlára (ez itt éppen ingyenes), majd onnan kellett volna kiutalnom.
Pedig előtte direkt átnéztem a kondíciókat! De külön volt egy másik kondíció a gyűjtőszámla részhez, úh. nézegethettem a számla kondícióimat.
Kicsit elegem van nekem is ebből, mert biztos mindent meg lehet találni, de nem szeretnék ilyen tranzakciók előtt órákat koncentrálva kondíciókat bogarászni, amit vagy jól értelmezek végül, vagy sem.
És ezek nem magától értetődő, banális, logikus megközelítések. Jóindulatúnak meg semmiképpen nem mondhatóak.
Erre van egy nagyon jó mondás, amit egy filmben hallottam: "Egy birkát sokszor meg lehet nyírni, de megnyúzni csak egyszer."
Tök mindegy mennyi energiába telik, rögtön elvinném onnan a számlámat.
Sziasztok, 4m forintot szeretnék random capital TBSZ-re utalni a lehető legolcsóbban. OTP jump bankszámlám van, fogalmam sincs, hogy mennyibe kerülne az utalás, nem találom a hirdetményben a költségét sajnos. Valakinek van ötlete, hogy ne húzzanak le pénzzel és olcsón bekerüljön? MÁK számláról gondoltam utalni, de közölték (a randomnál), hogy amíg nincs hozzáadva ez a számlaszám a random számlaszámomhoz, addig nem küldhetek be róla pénzt (pénzmosás miatt, pedig mindkettő számla -a random és a MÁK is- a nevemen van.)
Vidéken lakom, de komolyan elgondolkodtam, hogy felutazom Budapestre (megyek kb. évente 1-2x) és készpénzben befizetem a random ügyfélszolgálatán. Ez azt hiszem nem jár befizetési költséggel.
Erste: amikor átvették a Citibank ügyfeleit 2016-ban, volt egy ügyfélmegtartó nullás csomag. Az üzletkötők megkerestek cégeket és beajánlották az alkalmazottaknak ezt a csomagot. Havi 300eFt bérbeutalás volt a feltétel, de a gyakorlatban bármilyen jóváírást elfogadtak, nem csak bért. Ez így ment évekig.
Tavaly egyszercsak látom, hogy valami többezer Ft-tos havidíjat vertek rám. Mert egyet gondoltak és már csak a bér lett volna jó. Azzal a lendülettel mondtam fel a számlát.
Nemrég volt egy banki hitelekkel foglalkozó ügyvéddel riport, aki elmondta, hogy mivel nem történt meg a bankok szabályozása, ezért bármikor előfordulhat bármi és annak az ellenkezője is. Ez minden ügyletre vonatkozik, nemcsak a hitelekre. Sajnos. Amíg nincs jogszabály átlátható ÁSZF-ek, szerződések tekintetében, addig nem lesz változás.
De betétet még mindig van pofájuk 0.1 meg 0.01 százalékos ebkm-mel kínálni...
Én személy szerint rosszul vagyok a ká-európai régióban szokásos, 50+ oldalnyi banki kondíciós listáktól, amit kb. havonta megváltoztatnak. Nem, nem az a hobbim, hogy ezeket olvasgassam. Ahol ilyen van, ott biztosan át akarnak verni.
Meggyőződésem, hogy ha áttérnénk az euróra, vagy pl. Ausztriában a bankok nyitnának forint számlát, akkor a magyar bankrendszer - a mostani ügyfélhez való viszonyulásból kiindulva - összeroppanna. (Persze csak akkor, ha engedik nem ott élő magyar állampolgároknak osztrák számla nyitását.)
Nem tudom, Ausztriában hogyan lesz, de Jennersdorfban, amikor érdeklődtem a számlanyitásról, akkor ott a nő ugye lekoptatott, hogy átköltözés előtt közvetlenül menjek vissza. De ami furcsa volt, hogy akkor is időpontot foglalva menjek majd, mert csak úgy bemenve nincs banki ügyintézés. Eközben Magyarországon csak beesel, és húzol egy sorszámot. Erste bank ott is, itt is, és tök másképp működik.
Az Erste számlanyitáskor nem figyelmeztet, a hétköznapi user persze kér egy bankkártyát, amit a bank 6-8000 Ft között díjaz.. Mindezt az első évben. Katasztrófa
Részben kötődő sztori:
OTP-nél ha kp-t szeretnél felvenni, akkor úgy vannak kialakítva a kondíciók, hogy bizonyos összeg felett idegen ATM-ből olcsóbb pénzt felvenni, mint sajátból. (Mondjuk mindegyiknél drága, de ha több kp. kell akkor érdemes odafigyelni, megjegyzem bankfiókban még drágább)
a másik pedig, hogy tényleg felháborítóak ezek a rejtett költségek, de azzal mindenki tisztában lehetett, hogy a kamat-stop és hasonlóan jól kitalált "állami védelmeknek" a bukóját máshogy be fogják szedni a bankok. Ne legyenek illúzióink.
Sziasztok! Arról tudnál cikket írni - vagy ha van, bocsi, nem találtam meg - hogy a hirdetmények között hogyan lehet eligazodni bármelyik banknál? Jogász végzettséggel azt gondolnám tudok a sorok között olvasni, de legtöbbször a sorokat se találja az ember, hogy mi vonatkozik rá, nagyon dühítő.
@Beginner
2022-04-04 at 14:14
"4m forintot szeretnék random capital TBSZ-re utalni a lehető legolcsóbban. ...MÁK számláról gondoltam utalni, de közölték (a randomnál), hogy amíg nincs hozzáadva ez a számlaszám a random számlaszámomhoz, addig nem küldhetek be róla pénzt."
A Random-hoz való beutalást ki tudod kerülni, ha nyitsz egy TBSZT-t az államkincstárnál és azt helyezteted át a Random-hoz. A TBSZ nytás a kincstárnál is csak személyesen megy, de az AKK-nak vannak vidéki fókjai is. A befogadáshoz az államkincstári szerződést kell e-mailben elküldeni a Randomhoz.
Utána a Randomnál fel tudod bontani a TBSZ-t még mielőtt jövedelem keletkezne rajta. (Érdeklődd meg, hogy a felbontás megy-e telefonon.) De ezt csak évente egyszer lehet eljátszani.
Cib-nél 6 hónapra visszamenőleg tölthető le a számlatörténet netbankból, kivételesen kellett volna 1 évre visszamenőleg, e-mailben küldték volna 7000 forintért, az ügyintéző azt sem értette miért kérdezem, hogy viccel-e.
Most, miután mindegyik bankról összeszedtünk valami rosszat, feltenném a kérdést, melyik bank a legbecsületesebb, ahol érdemes számlát nyitni? És nem hátrány, ha az alkalmazása is jól használható.
Nekem jelenleg OTP Jump számlám van, évi párszáz forint, elégedett vagyok vele, de ha elkezdi felszámolni a havi 500-at az alkalmazásért, akkor váltanék. (Most úgy tudom, elengedik minden hónapban.)
CIB ECO
Unicredit Partner Aktív Zero
Raiffeisen Yelloo jöttek szóba.
Mit gondoltok? Vagy esetleg valami más ezeken kívül?
Köszi!
@alfa dehogynem értem, és sehol nem írtam, hogy ne lenne a megoldás lehúzós/szemétség/stb. Azzal nem értek egyet, hogy ez egy lapon van emlegetve az előző postban leírtakkal. Illetve azzal, hogy leírja, hogy nicns benne ez a tétel a hirdetményben, majd pár bekezdéssel később, hogy hol van benne. És igen, ez is szemétség, hogy nincs ilyenkor egy referencia az egyikből a másikra.
És igen, ez is olyan, mint a fizetős netbank/app az OTP-nél, amit említettek szintén feljebb. Mondjuk most pont nem fizetős az új cucc, sőt a push üzenetekkel még olcsóbb is, mint a korábbi volt az SMS-el, de ez mellékes, nyilván ez sem fog örökké tartani. Igen fizetős, igen, lehetne olcsóbb vagy ingyenes. De tudod, hogy fizetős, ha akarod használod, ha akarod nem. Ezek tudott vagy tudható dolgok (ismét nyilván a k*rv* annyát annak, aki ezt rengeteg hidetménybe mindenféle valós referencia nélkül pakolgatja szét).
Az Erste legújabb ötlete mindent visz. A Citibank-tól átvett, World szegmensű számlám van (ami a privátbank alatti szint), minden teljesen ingyenes (tranzakciós illeték sincs), nem csak a számlavezetés és a különböző műveletek, de még a Max és a Platinum hitelkártyák is. Ehhez képest először a bankszámlákhoz járó ingyenes SMS értesítést szüntették meg, miközben a hitelkártyákhoz megmaradt, most pedig kitalálták, hogy minden SMS értesítés megszűnik, lesz helyette push értesítés, de az már pénzért (számlánként és kártyánként külön-külön havidíjért) :)))
Elég sok banknak vagyok az ügyfele, de a nekik semmibe nem kerülő push értesítésért még alap díjcsomagokban sincs pofájuk sehol pénzt kérni, az Erste meg ezt tudja. Ez már a sokadik ilyen szánalmas húzásuk, de sajnos, amíg a Citi-s kedvezmények legalább részben megmaradnak, addig esélytelen akár csak hasonlóan jó kondíciókat találni máshol.
Meg is érdemlitek, ha ilyen semmirevaló szutyok bankokkal írtok alá.
@beginner egy google kereséssel sikerült megtalálnom az adott hirdetményt... "Eseti átutalás OTPdirekt (..) szolgáltatáson keresztül: bankon kívül belföldre forintban: 309 Ft " otpbank.hu/static/portal/sw/file/LAK_Bankszamlak_H_20220301.pdf
ha kikerülsz a jump-ból alaposan nézd meg mibe raknak ( tempoba kerültem. idegeskedtem a magas díjain, smartra váltottam azt elfogadhatónak tartom- 0 Ft havidíj, alkalmazás 499 ft szeptembertől, utalás 0,2% max 6k)
Ez az a bank, amelyiknek a mobilos appja kiírja belépés után, hogy "mindjárt jövünk". Majd amikor letelik a mindjárt + 1 másodperc, akkor kiírja, hogy "de tényleg". Nem megcsinálják rendesen, hanem izgalmassá teszik a várakozást... Egy őszinte cég.
A hirdetményeik meg hát olyanok, amilyenek, attól józan gondolkodású ember gyorsan menekül. Nem, nem fogok 40-50 oldalas hirdetményeket tanulmányozni. (OTP - UCB szintén kizárt). Megköszönném a szolgáltatást és viszlát.
Legjobban a készpénzfelvétel költsége dühít. Eleve az ATMek 200e limitje vicckategória mai árakon, dehogy még én fizetek azért hogy hozzájussak a SAJÁT pénzemhez amit nem mellesleg hosszú évek óta mindenféle ellenszolgáltatás nélkül használnak (ld betéti kamat) egyszerűen felháborító. Rá vagyunk kényszerítve a bank használatára ha nem így lenne már régen kirúgtam volna az életemből az úgynevezett szolgáltatásaikkal együtt. Cibnél vagyok, majd’ minden nullás (flottás) számlacsomagban, de még így is nagyon bosszantó. A telefonos ügyfélszolgálat egy ideje kritikán aluli.
Én arra lennék kíváncsi h az MNB inflációs előrejelzésénél miért lett 2cm vastag a vonal az elmúlt napokban? Közelít a 13%-os várakozáshoz a teteje. Ez igy lassan amolyan homokba pisilés,abból jóslás kategória.
@BBakiMKB - Ez velem is megesett a BB-nél. Ahhoz, hogy ne rakjanak át a rossz kondíciókkal rendelkező számlacsomagba (gyakorlatilag, hogy abban maradhassak, amiben eddig voltam, csak új névre keresztelve), hitelkeretet kellett volna vállalnom kötelezően vagy ezt kiválthattam volna 10 ezer forint (!!!) kifizetésével. Már egyébként is érett a bankváltás nekem, ez volt az utolsó csepp.
A fairsegrol lehet vitatkozni, d a TRILL-t be kell vh szedni dijak es jutalekok formajaban.
Cserebe kapnak a potato headek 15%-os szja-t esatobbi…
Vidéken lakom, de komolyan elgondolkodtam, hogy felutazom Budapestre (megyek kb. évente 1-2x) és készpénzben befizetem a random ügyfélszolgálatán. Ez azt hiszem nem jár befizetési költséggel.
Mondjuk akkor egyszerűbb lenne hozzáadnod a MÁK-os számlád a Random-hoz, nem?
Szinten erste bank. Mostansag jott meg az uj kartya, amit hasznalat elott aktivalni kell, irtak a levelben, pl. egyenleg lekerdezessel. Soha nem kerek egyenleget atm-bol, most is csak a bank javasolta aktivalas miatt. 32 Ft. Pitianer tetel, nem megyek tole a falnak, de mekkora patkanysag ez is?
Az, hogy a bankok vezetése hajlandó inkorrekt módszereket alkalmazni, egy dolog.
De amikor a felügyeleti szerv röhög a képedbe egy kis stílű lehúzás és hazugság áradat után, rádöbbensz, hogy nem véletlenül szemtelenedtek el a pénzintézetek.
Sajnos egyelőre nem tudom felszámolni a bankszámlákat, de itt az ideje legalább a legpofátlanabbat megszüntetni.
Beírom a Todo listára.
Abban tudtok segíteni, hogy pár millió forintot hogyan lehetne legolcsóbban kp-be konvertálni? Meg szeretném úszni lehetőség szerint a kp felvétel díját, gondolom automatában ki sem vehetek nagyobb összeget. Esetleg valamilyen bank, amelyiknél olcsó a baki kp felvét?
Az Erste bankot otthagyni olyan volt, mint egy bántalmazó kapcsolatból kilépni.
Évekig nem bírták kideríteni, miért nem tudok online a (prémium) bankkártyámmal vásárolni - végül csak mázli volt, hogy valami lelkiismeretesebb ügyfélszolgálatoshoz kerültem, de addig pinkódot, kártyát újragyártattak, tranzakciókat kezdeményeztettek az én számlámra.
Bekerültem valami akármilyen kiemelt csomagba, amit aztán elvettek, mert korhatárhoz volt kötve, és kiderült, hogy a szülinapom után 2 héttel volt dátumozva a kezdete - előtte még valami szupernullásban voltam, ami egész kedvező volt, persze közben megszűnt, és valami jóval kedvezőtlenebbe tettek volna. (ez volt az a bizonyos utolsó csepp)
Prémium ügyfélként a nqgyon kedvező deviza árfolyam is meglehetősen rosszabb volt, mint az új bankomban az utcáról beesve.
Azóta nem értem, hogy hogy van még ennek a cégnek ügyfele?
Én a hitelkártyával jártam pórul az MKB-nál. Mikor hónap elején jött az üzenet, hogy mennyi volt a havi költés, felcseréltem két számot, és 3000 forinttal kevesebbet töltöttem fel. Majd a következő hónapban csodálkoztam a 12.000 forintos kamaton. Kiderült, hogy nem csak a hiányzó 3000 forintra számolják a 40%-os, hanem a teljes több mint 800e forintos havi költést tartozásként tartották számon...