Furcsa banki csalásos esetekről számolt be a 24.hu ma. Ebben a cikkben arról irnak, hogy nem szokásos banki csalások történnek az MBH banknál, olyanokat lopnak meg mobilapplikáción keresztül, akiknek soha nem volt mobilapplikációja, ennek ellenére a tudtuk nélkül valaki feltelepített egyet magának az ő számlájuk kárára, annak ellenére, hogy a feltelepítéshez rengeteg adatot kellene ismernie a csalóknak.
Az eset nem a szokásos átverésnek tűnik, mint telefonos csalás vagy kamu linken keresztüli csalás. A károsultak Facebook csoportjában már hatszáz tag van, állítólag már a rendőrség is észlelte a megnövekedett esetszámot.
Egyelőre nem lehet tudni, mi van a háttérben, az se világos, hogy minden ügyfelet érinthet vagy csak mondjuk a volt takarékszövetkezetes ügyfeleket, de ha te is MBH-s vagy, kövesd figyelemmel a híreket.
Update: egy facebookos hozzászóló szerint már napok óta nem lehet aktíválni a bank mobilappját, ez összefüggésben lehet az esettel.
MBH
Úgy is lehet. 🙂
Milyen adatokat kell ismerni, hogy feltelepíthessen egy appot a saját telefonjára a csaló ami az ügyfél számlájához van kapcsolva?
(cikk paywall mögötti részét nem olvastam előfizetés hiányában)
Az applikáció beüzemeléséhez sem rendszerüzenetet, sem letöltést igazoló üzenetet, sem jelszót nem kaptak, és az emailcímükre sem érkezett üzenet, hogy az applikációt aktiválták – közölte lapunkkal Hámori Zsuzsanna, hozzátéve: az egész mobilapp-telepítésből semmit nem észleltek, nem volt róla tudomásuk
A neten található egy hivatalos MBH-s videó arról, hogyan megy az applikáció létesítése, regisztrációja. A fiók létrehozásához ismerni kell a bankkártya vagy a számla számát. Aztán meg kell adni az MBH netbankos felhasználói nevet és azonosítót. Ezután küldenek egy sms-kódot a profilhoz regisztrált telefonszámra. Utána meg kell adni egy szabadon választott, hatjegyű mPIN-t, amit meg kell jegyezni. Kérdés, hogyha az ügyfél nem adta meg senkinek a kártya- vagy számlaszámát, a netbanki felhasználónevét és az azonosítóját, valamint a telefonjára nem kapott kódot, vagy ha kapott is, nem adta meg senkinek, akkor hogyan tudnak mások mobil appot regisztrálni a nevében. Ezt kérdeztük a banktól is, de választ nem kaptunk.
Lenullázták a kft. kasszáját
Egy másik olvasónk arról számolt be, hogy egy családi kft. számlájáról összesen 24 millió forintot utaltak el április 26-án estefelé a tudtuk és hozzájárulásuk nélkül. Előző nap a cég megtakarítási számlájáról egy nagyobb összeget áthelyeztek a csalással érintett számlára, és elutaltak egy kisebb összeget innen egy másik számlára, ami célba is ért. Szokatlan mozzanatot nem tapasztaltak. Később kaptak egy sms-t a banktól, hogy valaki el akar utalni a számlájukról 500 ezer forintot, és hogy ők indították-e ezt az utalást. Felhívták a bankot, hogy nem ők indították az utalást, mire közölték, hogy akkor zárolják a számlájukat.
Mások is hasonló módon jártak pórul. Egyik kollégáját is megkárosították, és amikor panaszt tett a banknál, neki is azt mondták, hogy mobilappot hoztak létre a közreműködésével. Az illetőnek egyébként nincs is internetképes mobiltelefonja, és ő sem észlelt mindebből semmit. Az elmondása alapján összesen közel 10 millió.
Tetemes lehet a kár
A horgászegyesület vezetőjének kezdeményezésére a zárt károsulti csoportban elkezdték összegyűjteni, hányan és milyen módon károsultak, illetve mennyi pénzük veszett el – beszélgetésünkkor a kezdeti több mint húsz visszajelzés alapján a többségnek mobilappot létesítettek a tudtuk nélkül a csalók, és már 100 millió forint feletti volt a kár. Ebből arra lehet következtetni, hogy ennél jóval nagyobb lehet az az összeg, ami eltűnt a számlákról, hiszen már több mint 600-an vannak a károsulti csoportban. A károsultak zöme egyébként magánszemély, a legmagasabb összeg, amit megkaparintottak a csalók, 40 millió forint volt.
Imádom ezt a tempót, megírja a 24.hu de fizetős cikk, és utána körbemegy a fél magyar médián, miközben épp csak az nem derült ki, hogy valójában mi történt? Mondjuk nem átvennék a cikket hanem nekiállna kinyomozni az újságíró, hogy mi történt, és írna egy rendes cikket.
Az persze teljesen rendben van, hogy kitetted, mert amúgy nálad szoktam ezeket először olvasni, de hát milyen furcsa ez már, valakik csak úgy a semmiből feltelepítgetik a banki appot és utalgatnak?
Nagyon gyanús, hogy ezzel a sztorival valami nagyon nem stimmel, vagy ha meg így volt, az mégis hogy lehet?
Hozzászólás a facebookról:Akkor most már értem, hogy napok óta miért írja az app, hogy technikai ok miatt szünetel az app-ban való regisztráció. Egyébként évek óta meg a bénázás a különböző bankok technikai integrációjával és a mai napig nem mindegy milyen volt bank ügyfele voltál. Totál amatőr egy társaság!
A Postabank botránynál eldöntöttem, hogy magyar banknál soha nem fogok számlát nyitni.