Glamour napi felárazás
Közeledik a Glamour napok, az emberek százezrei vetik bele magukat a vásárlásba.
Mint minden akciós időszakban, most sem játszik minden kereskedő tisztán.
Ahogy Black Friday-kor is alap, hogy a két héttel korábban felárazott terméket árazzák le, sajnos ez most sincs másképp.
A feleségem olvassa a fórumokon a friss bejegyzéseket, hogy valaki egy mosogatógépet szeretett volna venni egy országos elektronikai üzletláncnál, de kivárt a vásárlással, várt a Glamour kuponra. Ki sem találjátok, pont annyival lett drágább a gép, mint amennyivel olcsóbbá lett a Glamour kupon miatt.
Más egy nagy online áruházban tett egy terméket a kosarába néhány napja, ma az is megdrágult, de szerencsére akciós kuponnal ugyanannyiba kerül, mint eddig.
Nem azt mondom, hogy nem találsz jó ajánlatokat, de érdemes észnél lenned, sajnos nem minden akciós, ami annak tűnik. Ráadásul legtöbbször egész éven át vannak akciók akár nagy értékű műszaki termékekre is, nem biztos, hogy most érdemes megvenned a nagy sietségben.
Az internet a barátod, érdemes megnézni, máshol és máskor mennyibe kerül az, amit venni akarsz.
Végül abbahagyta az ismerősöm ezt a fajta akció változtatást, úgyhogy nem tudom, hogy lehetett-e volna nagyobb következménye a dolognak.
Ilyen jellegű fogyasztóvédelem ma már nem jellemző?
Az összes boltot kihagyom, ahol kuponnapok vannak, a műszaki webáruházakban a döglöttebb időszakokban jobb kedvezmények vannak, ténylegesen készleten lévő tételekre. Legutóbb kinéztem pár mosógépmodellt, rendelés előtt elmentem megnézni élőben is, milyenek és kikérdeztem az eladókat. Végül egy olyat vettem meg, amit nem is ismertem, tök jó áron (du. 6-kor) és másnap reggel már hozták.
Nem mondom, hogy drágák, de a termékeik nagy részét sose árulták kedvezmény nélkül, és nem 5-10% az úgynevezett akció. A kedvezmény nélküli áraik viccesen hatalmasak.
Most szárítógépet vettünk, itt már élelmesebb voltam, egyik nagy üzletláncnál olcsóbb volt mint a többieknél, ráadásul az extra gari is jóval olcsóbb, lecsaptam rá gyorsan. Rá két nappal fel is emelték az árát az árukereső mediánnak megfelelőre (kb 15e ft-ról beszélünk, 10% difi).
És az a durva, hogy egyáltalán nem akciós ár volt amin vettem, nem hírdették sehol.
Még azt kéne megtanulni, hogy ne is érdekeljenek a kuponakciók, ne csesszek el ennyi időt a böngészéssel.
Illetve magukat a boltokat is ki lehet ismerni, a media markt nagyjából negyedéves ciklusban akciózza ugyanazokat a termékcsoportokat.
Ahogy emag, alza, MediaM és társainál is megfigyelhető egy középár aztán jön az akció majd után visszalövik az árat az egekbe. Az is előfordul, hogy előtte felárazzák elég sokhelyen, majd abból engednek, nyilván.
Erre van az árukereső vagy árgép, ahol árgrafikont is nézhetsz.
Glamour nap kb. egy hipermarkettel hasonlítható össze, veszel ezt azt akciósan, mellé még a sok szirszart mert most olcsó.
Lehet ezt ésszel is csinálni.
Rengeteg 30-50% akció van a drogériákban, amik nagyon nincsenek feláraza. Én tudom magamról, hogy jó vásárt csinálok, mert amúgy is ott vásárolok, tudom az árakat. Ilyenkor meg betárazok fél évre a jólárazott termékekből.
Nyilván én vagyok a kissebség, ezért éri meg az efféle akció a boltoknak.
Ezeken a cuccokon alig pár százalék árrést keres egy kereskedő. 2018 van, hahó.
Mégis miből lehet akciózni szerintetek?
Ha valaki nyitott szemmel jár az nem szopja be az ilyeneket.
Lehet várni akciókra, viszont van a terméknek egy átlagos ára amit néhány portálon lehet is követni, ha fejben tartani nehéz. Rengeteg drogériában van 30-50% akció ilyenkor és tudom, mit használok ezért ilyenkor pont jól jönnek az akciós termékek. Betárazok rendesen és le van tudva egy félévre a dolog.
A kupon hiszti kb olyan mint egy hipermarket, kivársz vagy megveszed ami nem kell, csak mert most olcsóbb, elvileg.
Ha heti szinten néhány bevásárlás alkalmával megmarad. hogy multkor mennyiért vetted amit, akkor nem szopod be ami a cikk témája, ehez nem kell listát vezetni, csak egy kis ész kellene hozzá, de az az ország szellemi szinvonalát elnézve nehézkes.
Én azt sem értem, mi ez a nagy fogyasztásmánia.
Én nagy filllérb**** vagyok, ritkán nyitom ki a tárcám hogy szolgáltatást vegyek. De amikor veszek, akkor 9-ből 10-szer baromira nem azt, vagy nem akkor, vagy nem úgy kapom, ahogy kellene.
Legutóbb pl a híres neves ikea képtelen volt házhozszállítani egy kanapét. Azóta várom az előre kifizetett házhozszállítás visszautalását
Nem találok egy jó fodrászt.
Amikor bringát kellett vennem, 2 hetet kellett rá várnom. Azért nem egy egyedi Ferrari… kutyaközönséges Csepel.
Annyira lean már minden, hogy hiánygazdaság van. Vicc az egész.
Tömegtermékeknél kicsit jobb a helyzet, amiből legyártanak több milliót és van TQM, ott azért általában nincs baj. De most épp asszony iphone SE-je haldoklik (naná, áprilisban megvolt a 2 év).
Szóval én csak az átbaszást érzékelem. Inkább spóroljon mindenki a 800 ezres nm árakra
A tapasztalataim eddig:
Rossmann online felületén nem működött kb 5 kupon kódja, kénytelen voltam kidobálni a kosárból, és elmenni a DM-be megvenni.
Emagnál reggel 6:00-kor már nem volt készlet, és csak a készletre vonatozott az akció
Emagnál sem működött a 3 kuponból 2 kupon.
Eredmény: szánalmas.
Csak olyan dolgot vásároltunk amit használunk és szükség van rá.
Rossman…
Glaomur akció+ 10% rossman kártya. 7500 Ft spórolás…
Ma szerencsére nem volt még tolongás, de érezhetően többen voltak.
A legjobb több évre eltervezett kiadási oldalt csinálni, legalábbis a tartósabb termékek esetén.
Persze belefutsz hülyeségekbe, hiszen ember vagy…
camelcamelcamel.com/
Itt le lehet ellenőrizni egy termék múltbeli árait, szépen grafikonon kirajzolva.
Hogy ontopik is legyek, az ilyen galour napokat es black friday akciokat a rossz tapasztalatok miatt kerulom.
Tehát OTP Glamour napi LTP akció:
– tényleg nincs számlanyitás
– nem kell hozzá OTP-s számla
– SMS szolgáltatás az viszont kell, de az egyszeri kb 1000 Ft
– elvileg 14-ig (tehát vasárnapig) él az akció, de nekem sikerült megbeszélni egy időpontot hétfőre
Amit viszont kicsit hátrányként érzek az OTP-nél, hogy nem tudom “bárki” nevére kötni. Tehát az Erste engedi azt, hogy én legyek a szerződő, míg a kedvezményezett egy jogilag tőlem teljesen független személy. Na ez itt nem megy, ezért nem tudtam ott helyben elintézni.
Csak arra lennék kíváncsi, hogy ki kinek fizet ezért? Mármint a Glamour és az egyéb újságok, amikben még van ez a kupon kapnak ebből? Ki jár ezzel jól?
“Mint minden akciós időszakban, most sem játszik minden kereskedő tisztán.”
Megtehetik, mivel a törvény lehetőséget biztosít rá. De ugyanez megy a másik irányból is, hiszen ne felejtsük el, hogy nem csak a terméket/szolgáltatást kínáló eladó, hanem a vásárló is folyamatosan a kiskapukat keresi (lásd: LTP megosztás stb.). Az egyik tizenkilenc, a másik egy híján húsz.
Errol 1x ugy hallottam, hogy le akartam parkolni az Alleba. Egy kozeli webshopba rendeltem cuccot es itt konnyu parkolni. Kiveve ilyenkor, meg karacsony elott.
Azota nem vagyok hajlando boltba bemenni ez ido alatt.
Meg ugye ha olyat veszek akciosan, ami nem nagyon kell, akkor nem megtakaritok, hanem penzt adok ki. Ruha ugyben a minimalista elvet vallom. Pl.theessentialman.com/how-to-create-minimalist-wardrobe/
Mondok egy vicceset: az ezredforduló környékén volt itt a városban két különböző fantázianevű elekronikai áruház. Az egyikben pl. a mosógép volt olcsóbb, a másikban meg a tévé. Az emberek meg voltak róla győződve, hogy ők milyen tudatos vásárlók, amiért az olcsóbb helyen verték el a pénzüket. Pedig a két áruháznak ugyanaz volt a tulajdonosa. 😉 Na, az ilyeneknek találták ki a blekkfrájdéjt, meg a glamúúrt… 🙂
A szabadáras nem azt jelenti, hogy megtévesztően akciózzon. Hanem, hogy nem szabott az eladási ára, az eladó egyensúlyoz a haszon és a vevői küszöbérték között. Az, hogy akció alatt kb. ugyanannyi, mint előtt, egyszerűen becsapás; mert kap egy (nem csak általa fizetett) reklám miatt nagyobb forgalmat és nem ad cserébe semmit.
Kíváncsiságból beírtam a google-ba, és kiderült, hogy minden egyéb helyen 98.000 és 115.000 ft között kapható ugyanez a készülék.
Ezért kapok én röhögőgörcsöt a glamúrnapoktól meg a magyar blekkfrájdéjtól. Sajnos, nem vagyok a célcsoport része: a tudatos pénzköltők soha nem azok.
Amit te írsz, az az akciót pár nappal megelőző áremelés. Ilyet manapság már csak a nagyon bátrak, vagy inkább a nagyon hülyék csinálnak, mivel a GVH előtt csúnyán beletörhet a bicskájuk.
“Az, hogy akció alatt kb. ugyanannyi, mint előtt, egyszerűen becsapás…”
Ne legyünk ennyire álszentek, az egész világ egy nagy becsapás. Az, ha például eladod az otthoni, x éves, használt Bosch mosógéped, majd veszel egy újat a mosógép csereprogramban; úgy, hogy – ha netán elkérik a régit – leadsz nekik egy leselejtezett Energomatot, az nem becsapás? Vagy az, ha például ágykeretet vásárolsz EP-re elszámolható matracként? Egy időben az egyik üzlet kupon akciójánál a rafinált vevők meg eljátszották azt, hogy az apróságok mellé vásároltak egy drágább terméket, hogy meg legyen az x ezer forint feletti összeg a kedvezményhez, aztán meggondolt vásárlás címszóval visszakérték a drága motyó árát. Ez nem becsapás? Ráadául ne felejtsük el: a vásárlónak mindig lehetősége van mérlegelni (vagy akár meggondolnia magát), nem úgy, mint a fent említett példák elszenvedő alanyainak.
Pont ugyanez. Be akartunk menni a DM-be valamiért, de látva a tömeget, inkább tovabbmentünk a Rossmanhoz, ahol szintén tömeg volt, szóval inkább hétfő este mentünk be.
Ennél már csak azt utálom jobban, amikor valamelyik boltban a szokásos kedvenc élelmiszeremet akciózzák le, aztán emiatt nincs elfogyott.