Hamarosan vége a kínai csomagoknak?

A kínai csomagok elöntik a világot, több százmilliónyi kínai kis csomag indul útnak havonta, gyakran egydolláros vackokkal, ingyenes szállítással. Ennek oka egyrészt a kínai állam támogatása, illetve a nemzetközi szerződések, ami lehetővé teszik a kínai csomagfeladóknak, hogy olcsóbban juttassák el a csomagjaikat Európa vagy Amerika államaiba, mint amennyit az ott élők fizetnek egy városon belül feladott ugyanolyan csomagért.

A múltkor írtam Svédországról, aki egy egyszerű móddal megoldotta, hogy megállítsa a kínai árudömpinget.

Svéd megoldás a kínai csomagokra

Dénes írta meg, hogy az Egyesült Államokban is kiborult a bili, inkább kilépnek a nemzetközi postai szövetségből, mintsem tovább kelljen tűrniük a mindent elborító kínai csomagdömpinget.

Persze ez kétélű fegyver lehet, mert így minden állammal külön kell megállapodniuk a levél- és csomagcseréről. Lehet, hogy a végén a többi állam miatt rosszabbul járnak. De ez már legyen az ő problémájuk.

Kérdés, mikor fognak hasonlóan lépni az uniós államok is.

Update: Legkésőbb 2021-től lesz nálunk vége a dömpingnek, ugyanis minden termék adó és vámköteles lesz értékhatártól függetlenül. Cikk erre.  Köszönjük a kiegészítést Reho-nak.

Az erről szóló hírt például itt is olvashatod.

Köszönjük a hírt Dénesnek.

Share

72 hozzászólás

  • Vendég2
    — “Higiénia kérdés: a MM-ban vásárolt motoros fogkefe is ott készül, a DM ben kapható kézi nyeles fogkefék is mind ott készülnek.”
    –> Ez igaz, de az ismert gyártók szigorú előírások szerint gyártatják a kínai céggel a terméket, és mivel pl. egy Braun vagy Philips nem engedhet meg magának egy minőségi/higiéniai probléma miatt üzletvesztést, ezt keményen ellenőrzik is. Ehhez képest egy noname, ellenőrizetlen kínai cég – ahol a megrendelő is egy noname ebay-es eladó és nem egy multi például – nem tartozik különösebb felelősséggel senkinek, hiszen nincs is aki számon kéri ezt rajta.

    Ha YouTube-on rákeresel a “chinese toy manufacturing” és hasonló kulcsszavak különböző permutációira, találsz sokat mondó videókat a gyártási körülményekről amit mindjárt össze is lehet hasonlítani a szintén kínai, de nagy gyárakkal, pl. Foxconn.

  • Gábor
    Kíváncsi leszek, hogy mennyire sikerül erre felkészülnie a Magyar hatóságoknak, hogy kezelje sok ezer csomag vámolással kapcsolatos ügyintézését.
    A befolyt vám és áfa összegét vajon mire fogja fordítani az állam? Mert szerintem ez megint csak a pénzlehúzásról szól.
    De azt gondolom, hogy a Kinai kereskedők is lépni fognak és még több EU-n belüli raktáruk lesz, így majd onnét érkezik a rengeteg csomag, amit szintén kezelnie-e kell a postának. Tehát a posta ha akarja, akkor sem fogja megúszni, hogy növelje a csomag áteresztő kapacitását, mert az online rendelést a jelen és a jövő.
  • naa
    “1 $-os vacak ÁFÁ-val 1,27 $, itthon meg 10 $:(”

    Nem is az áfa vág földhöz, hanem az adminisztráció. Meg a vámkezelés fix díja.
    Ha azt is automatizálják majd, akkor semmi gond. (pl. nem kell kitöltögetni semmi nyomtatványt meg “vámkezelni”, hanem automatikusan rávágják az áfát, ill. a megjelölt érték szerint vámot is, ha kell, és szúrópróba szerint ellenőrzik.

    Persze ezzel az a gond, hogy így nem nyilatkozol, tehát gond nélkül csalhat mindenki, hogy kisebb értéket ír rá…
    Lehet, hogy valami egyszerű online felület kellene a vámnyilatkozathoz, így aki csal, azt el lehet kapni ugyanúgy, de nem szívatnak a papírmunkával.

  • Axt
    Nem sajnálom a hazai forgalmazókat, mert pofátlan árrést raknak rá azokra a vackokra, amiket ők is Kínából vesznek. Ha pedig ők is drágábbak lesznek az új törvény miatt, akkor minden marad a régiben, és a többség aliról rendel majd továbbra is. Esetleg annyi változhat majd, hogy emberek összeállnak, és együtt rendelnek, így oszlik a postaköltség. Ugyanannyi kínai szar fog jönni, mint azelőtt, majd meglátjátok.
  • Tamás74
    Az USA kilépése az egyezményből már egy éves hír.

    A vámügyintézés 3500 ft jelenleg is, nem 1-2 ezer, ahogy többen írják.

  • Szabolcs
    Ami a “100ft-os biszbasz hogyan lehet ingyé itt” kérdéskört illeti, én nem vagyok szállítmányozó, de azt tudom, hogy egy konténer áru (ami kb 1.5m db biszbasz, de lehet, hogy 5m) rohadt olcsón eljut hajón Rotterdamig… ha visszaosztod, még az is lehet, hogy kb 3ft/biszbasz a postaköltség…
  • Kiszamolo
    Axt, az lesz, hogy európai raktárból fognak kiszolgálni mindenkit a kínaiak.

    Ahová ki tudja, hogy fog beérkezni az áru. De sok csodát láttunk már eddig is tőlük.

  • Szsolt
    Legalabb majd jobban porognek a hasznalt dolgok pl facebook marketen (ez kornyezetvedelmi szempontbol is jo). Minek kellene mindenkinek uj/sajat retegvastagsagmero, vezetek nelkuli hangszoro stb meg hasonlo okossagok..
  • ragazzo-fortunato
    Kereskedői oldalról annyit hadd tegyek hozzá, hogy a kínai direkt csomagküldést a nemzetközi postai egyezmények tartják fenn és a kínai kereskedők jelentős diszkonttal férnek hozzá a nemzetközi postarendszerhez. Bár ennek pontos mértékét nem tudom, a nagyságrendek érzékeltetésére érdemes belegondolni, hogy a Magyar Postánál egy 500g feletti levélpostai küldemény elsőbbséggel és trackinggel Európán kívülre jelenleg 7.705 Ft-ba kerül. Ennél vannak olcsóbb megoldások, de jellemzően 20-30%-ról beszélünk. Ebből dolgozva látványos, hogy a $20 vacak free shippinggel minden bizonnyal csak akkor éri meg a kínai eladónak, ha ennek töredéke a szállítási költsége.

    Ha ez megszűnik, akkor is lesz európai fulfillment helyi raktárból, de magasabb európai szállítási díjakkal és 27% ÁFA mellett (VAT MOSS physical). A korlátlan free shipping korának hamarosan vége (és ez mindenkinek jó lesz).

  • jurta

    “Hogy tudott működni a posta, amíg mindenki kézzel írott leveleket küldözgetett? Meg amíg futárcégek hiányában az összes csomag rajtuk keresztül ment?”

    Kevesebb emberrel tartottunk kapcsolatot, darabszámra kevesebb levélbe fogtuk össze a mondanivalónkat, több mindent gyártottunk helyben, és rengeteg tárgyról nem gondoltuk, hogy szükségünk lenne rá.

  • K
    Azert a kereskedelmi oldalt sem artana huzni egy kicsit. Kis automban eltort az elektromos ablak kapcsoloja. Hazai autos webaruhaz 6000 aliexpress 1200. Gondoltam megiscsak jobb ha itthon veszem, akkor latom, hogy 6-8 het a kiszallitas. Koszi, alirol en is meg tudom magamnak rendelni. Utana egy svajci bicskaval kicsereltem. Ugyanez volt telefon kijelzovel(18000 vs 3000), miutan a gyarit megpokhalositottam. Ha a kereskedo tart belole keszleten, siman tole veszem, te igy ez kapzsisag.
  • Deviáns
    A kínai postaköltség valahol 40 Ft körül van. Az e-bay-en ha megtalálod ugyanazt a terméket postaköltséggel és free shippinggel, utóbbi kb 40 forinttal drágább.
  • Lala
    Az a gond ezzel, hogy a kínálat jelentősen nagyobb az alin. Vannak cuccok, amit csak onnan lehet rendelni, mert a kis gsm bolt se rendeli be. Az a része meg egyenesen vicc, hogy hogy egy pár dolláros cucc mire magyar kiskerben a polcra kerül sokszorosára hízik. Mert a kereskedő a napi bevételét egy tok eladásából kívánja fedezni, aztán csodálkozik, hogy senki nem veszi és a akkor jönnek a mocsok kínaiak.
    Meg fogja az ali is ezt oldani egy európai elosztóval, feltehetően olyan helyen, ahol a legkisebb az áfa. Utána meg akár saját logisztikai vállalattal teríti az adott országba.
    Drágább lesz, de nem annyira sokkal, mint arról a kereskedők ábrándoznak, hogy akkor majd versenyképesek lesznek a sokszoros áraik. Sőt ebből még lehet számukra egy nagy arcra esés is, ha jól leszervezi ezt az áruterítést az ali meg a többi kínai nagy web áruház, aztán akkor már tényleg onnan rendel mindenki.
  • Ákos
    Az öntökönlövés tipikus esete. Majd nézzük meg, hogy amit Kínába exportálnak, milyen áron megy el, ha a töküres visszfuvart is ki kell fizetnie az exportőrnek. Lesz majd sírás, ha az európai cégek kínai értékesítési statisztikái bezuhannak.
  • lumma
    A webáruházak jelenleg is megoldják az ÁFA kérdést alternatív vámoló országgal, vicces, hogy már évekkel előbb megvan a megoldás a még életbe sem lépett rendelet kijátszására.

    Amit nem értek, hogy a környezetvédelmi vonal miért nem jut senkinek eszébe? Bohockodás van a kanalakkal meg a szívószálakkal, bezzeg az elképesztő mennyiségű csomagolóanyag és széndioxid lábnyom egy-egy 1 dolláros cuccra, az mehet.
    Nyilván én is rendelek, csak szerintem inkább itt kellene rámenni a bébifóka mentésre, valami (természetesen) intelligens, sőt, okos, de legalábbis iskolázott, újrafelhasználható, visszazárható csomagolásra rámenni.

  • Samsara
    1) az ali egy kereskedelmi platform, mögötte áll a sok kis dzsunka-gyártó/kereskedő.
    Szóval az ali igen nehezen tudna EU elosztót nyitni. Ez az egész addig tud olcsó lenni, míg:
    1) filléres a szállítás
    2) nem kell készletezni egy csomó értéktelen vackot
    3) ha hozzá kell nyúlni a cucchoz (raktári kivét, shipping, stb.), akkor azt nem európai bérért teszik meg, hanem kínai rabszolga bérért.

    ————–

    Pont a magyar kikötővásárlás kapcsán cikkeztek róla, hogy a kínai áruszállítás elég egyoldalú. 196 000 TEU import, 112 000 TEU export. A legolcsóbb, ha 1:1 az arány, odáig minden változás olcsóbbítja a szállítást (arányaiban több lesz a visszfuvar).

  • Maldini
    Sziasztok! Vettem egy használtautót amiből hiányzott a kalaptartó, bementem a markaszervizbe ahol azt mondták 90 ezer. Ali-rol megrendeltem 15-ért, a csatlakozása nem lett jó ezért visszafizettek 50%-ot én megbarkacsoltam kb. 1000 forintból. A lényeg hogy nem vágnak át maximum 15 helyett 25-ert hozzák.
  • daisy
    Vásárolnék itthon is apróságokat, ha nem tízszeres áron árulnák ugyanazt a kiskereskedők, mint amit ebayről veszek. Sajnálatból, mert mennyi kiadásuk van, nem fogok ennyivel többet kifizetni, ha nem sürgősen kell a cucc.
    De ne csak filléres dolgokról essen szó, régebben volt egy szemüveges poszt itt a kiszámolón. Édesanyám fukarkodott szemüvegre költeni 80-100ropit már hónapok óta, viszont nem lát jól. Elküldtem szemészhez, és a recept alapján rendeltem neki egy olvasó és egy állandó /vékonyított, mindenféle bevonatos lencsés/ szemüveget alis optikából 11ezer Ft/db áron, még szép tokokat, javítószettet is adtak hozzá. Édesapám is felbuzdult, látva, hogy nem gagyi, ezért vele is megcsináltuk ugyanezt. A multifokális, polarizált + csomó extrás fém keretes szemüvege 35ezer ft-ra jött ki. Két éve hasonlót 190-ért kapott az optikában, csak arra 3 hétig várt, az alis meg öt nap alatt itt volt.
  • Mopusz
    Samsara,

    Szerintem a fejlettebb régiókban màr nem olcsó a kínai munkaerő sőt drágább mint Magyarország.

    Ahogy az Amazon tud raktározni a sok gyártónak az Ali is fog.

  • tomi
    én azt gondolom, hogy ha lesz is ilyen csináld magad ügyintézés tutira lesz eljárási díja, még ha nem is a mostani 3.500 Ft, de mondjuk én 1.500-nél kevesebbre nem számítok, s ez komoly gond lesz… hogyan fogják a kínaik olcsón nagy tömegben becsempészni az áruikat az EU-ba, hogy az itteni lerakatokból lehessen rendelni? nem vagyok szakértő de ez sem tűnik a legegyszerűbb feladatnak..
  • Kiszamolo
    tomi, minden kicsit is drága dolognál meg fogják oldani.

    Az egydolláros vackok fognak kihullani, de azokért nem is olyan nagy kár.