A 444.hu több cikkben foglalkozott a Mészáros birodalom egyik ékkővével, a V-Híd Zrt.-vel, ami egy tökéletes példája annak, hogyan rabolják ki az országot.
A cikkeket érdemes elolvasni, csak a lényeget emelném ki röviden.
2023-ban 148 milliárdos árbevétel mellett elképesztő, az építőiparban nem jellemző 51 milliárd forintos profitot ért el, amit szokás szerint teljesen ki is vettek a cégből.
Mindezt úgy, hogy nem volt egyetlen fizikai dolgozó sem bejelentve a cégben.
2024 kicsit rosszabbul sikerült, akkor csak 40 milliárd körül alakult a profit. A bevétel közel 100%-a állami megrendelés volt.
Ha nincs fizikai dolgozó a cégben, akkor hogy nyerhet építőipari munkákat? A válasz az eredménykimutatásból derül ki, a bevétel 54%-át kitevő "igenybevett szolgáltatás" sorból.
Vagyis semmi más szerepe nincs a Mészáros féle cégnek, mint elnyerje a munkát és továbbpasszolja azoknak, akik azt el is végzik.
Mondhatnánk, hogy ezek szerint 100%-kal vannak túlárazva ezek a munkák, de sajnos ez nem igaz. Ugyanis a második vonal is jellemzően továbbadja a munkát, az ő szerepük sem sokkal több gyakran, mint a nyertes cégé. (Közöttük is találunk további Mészáros cégeket is.)
De például nyílt titok, hogy már 15 éve egy bizonyos bányából kell venni a köveket állami megrendelések esetén, akkor is, ha annak ára jóval a piaci ár felett van és lenne sokkal közelebb is elérhető kőbánya.
Beszéltem valakivel, aki műemlék felújítást végzett, azt mondta, hogy ő volt a hatodik a sorban és ő végezte el valójában a munkát, az eredeti ár mintegy tizedéért. A többi öt szereplőnek a láncban semmi más szerepe nem volt, mint rárakta a munkára a maga sápját és tovább passzolta az egészet.
Sok ember csak legyint rá, pedig ha egyszer felfognák az emberek, hogy az egész lopás az ő befizetett adójukból van, akkor itt kő kövön nem maradna. S ha nem tizszeresen túlárazva, 338 milliárdért csinálnák például a ferencvárosi kapacitásbővítést (máshol ennyibe kerül egy komplett metró a nulláról, nem pedig két újabb vágány lefektetése a meglévőek mellé), akkor nem rohadna le minden nap a MÁV valahol az országban és nem negyven-ötven évesek lennének még az IC kocsik is sok helyen.
Érdemes elolvasni a belinkelt cikket és a többit is, ami mostanában jelent meg a témában.
Utaztam 250+-el menő vonattal. Mióta hazajöttem mondom az ingatlanpiaci és MÁV problémáknál, hogy képzeljünk egy olyan Magyarországot, ahol a fővonalakon ennyivel járnak a vonatok. Stabilan és pontosan... Ennyi lenne megoldani nagyon sok problémát.
NEM a 3%-os a hitelre gondolok...
"máshol ennyibe kerül egy komplett metró a nulláról, nem pedig két újabb vágány lefektetése a meglévőek mellé), akkor nem rohadna le minden nap a MÁV valahol az országban"
Csak mindent szep sorjaban. Lezer most a wc-ket ujitja fel.
https://vhid.hu/hu/rolunk
Eszerint 2022-ben még 1000 alkalmazottja volt a cégnek. (Mondjuk azóta úgy tűnik nem is frissült az oldaluk.) Szóval vagy kiszerveztek, vagy nem tudom. Ahogy azt sem, kik járkálhatnak a V-HÍD matricás céges autókkal.
Szerk: Tárgyévi állományi létszám a 2024-es beszámoló alapján: 1292.
Ezt én is láttam, a céges beszámolóból derül ki, hogy ebből mennyi fizikai dolgozó. (Azt mondjuk nem túrtam ki a netről.)
De az e-beszámolók megnéztem és tényleg az árbevétel fele megy tovább igénybevett szolgáltatásra.
Sőt, mókás volt a mérlegben, hogy mennyi kötelezettségük van az állam felé. Ebből az derül ki, hogy a munka felét előre kifizetheti az állam, vagyis egy fillért sem kell belerakniuk.
Wow, még lehet kommentelni? 😀
Hát igen, ennyit tud a legtehetségesebb magyar vállalkozó: megnyerni a pályázatot, a költségvetésből eltenni 30%-ot, a munkát meg továbbadni másoknak. Vagyis nem, mert még ezt is fokozza! Valahogy a maradék 70% sincs meg, így nem fizeti ki az alvállalkozóit. Sőt, valakinek a bérelt gépet nem adja vissza.
El sem hinnéd, de nekem is pont egy műemlékes ismerősöm mondta ugyanezt: ő végzi a tényleges munkát és kb 10% jut el hozzá.
Szerintem is, ha felfogná az átlag nyugdíjas, hogy ez többek között a kenyér árába van beépítve, akkor lenne itt lázadás.