Így működik ez errefelé

2025-08-11
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

A 444.hu több cikkben foglalkozott a Mészáros birodalom egyik ékkővével, a V-Híd Zrt.-vel, ami egy tökéletes példája annak, hogyan rabolják ki az országot.

A cikkeket érdemes elolvasni, csak a lényeget emelném ki röviden.

2023-ban 148 milliárdos árbevétel mellett elképesztő, az építőiparban nem jellemző 51 milliárd forintos profitot ért el, amit szokás szerint teljesen ki is vettek a cégből.

Mindezt úgy, hogy nem volt egyetlen fizikai dolgozó sem bejelentve a cégben.

2024 kicsit rosszabbul sikerült, akkor csak 40 milliárd körül alakult a profit. A bevétel közel 100%-a állami megrendelés volt.

Ha nincs fizikai dolgozó a cégben, akkor hogy nyerhet építőipari munkákat? A válasz az eredménykimutatásból derül ki, a bevétel 54%-át kitevő "igenybevett szolgáltatás" sorból.

Vagyis semmi más szerepe nincs a Mészáros féle cégnek, mint elnyerje a munkát és továbbpasszolja azoknak, akik azt el is végzik.

Mondhatnánk, hogy ezek szerint 100%-kal vannak túlárazva ezek a munkák, de sajnos ez nem igaz. Ugyanis a második vonal is jellemzően továbbadja a munkát, az ő szerepük sem sokkal több gyakran, mint a nyertes cégé. (Közöttük is találunk további Mészáros cégeket is.)

De például nyílt titok, hogy már 15 éve egy bizonyos bányából kell venni a köveket állami megrendelések esetén, akkor is, ha annak ára jóval a piaci ár felett van és lenne sokkal közelebb is elérhető kőbánya.

Beszéltem valakivel, aki műemlék felújítást végzett, azt mondta, hogy ő volt a hatodik a sorban és ő végezte el valójában a munkát, az eredeti ár mintegy tizedéért. A többi öt szereplőnek a láncban semmi más szerepe nem volt, mint rárakta a munkára a maga sápját és tovább passzolta az egészet.

Sok ember csak legyint rá, pedig ha egyszer felfognák az emberek, hogy az egész lopás az ő befizetett adójukból van, akkor itt kő kövön nem maradna. S ha nem tizszeresen túlárazva, 338 milliárdért csinálnák például a ferencvárosi kapacitásbővítést (máshol ennyibe kerül egy komplett metró a nulláról, nem pedig két újabb vágány lefektetése a meglévőek mellé), akkor nem rohadna le minden nap a MÁV valahol az országban és nem negyven-ötven évesek lennének még az IC kocsik is sok helyen.

Érdemes elolvasni a belinkelt cikket és a többit is, ami mostanában jelent meg a témában.

 

 

Hozzászólások:

Csak Disqus-felhasználók léphetnek be és szólhatnak hozzá a cikkhez.
Subscribe
Visszajelzés
5 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Utaztam 250+-el menő vonattal. Mióta hazajöttem mondom az ingatlanpiaci és MÁV problémáknál, hogy képzeljünk egy olyan Magyarországot, ahol a fővonalakon ennyivel járnak a vonatok. Stabilan és pontosan... Ennyi lenne megoldani nagyon sok problémát.
NEM a 3%-os a hitelre gondolok...

"máshol ennyibe kerül egy komplett metró a nulláról, nem pedig két újabb vágány lefektetése a meglévőek mellé), akkor nem rohadna le minden nap a MÁV valahol az országban"

Csak mindent szep sorjaban. Lezer most a wc-ket ujitja fel.

https://vhid.hu/hu/rolunk

Eszerint 2022-ben még 1000 alkalmazottja volt a cégnek. (Mondjuk azóta úgy tűnik nem is frissült az oldaluk.) Szóval vagy kiszerveztek, vagy nem tudom. Ahogy azt sem, kik járkálhatnak a V-HÍD matricás céges autókkal.

Szerk: Tárgyévi állományi létszám a 2024-es beszámoló alapján: 1292.

Last edited 4 órája by Nbazs

Wow, még lehet kommentelni? 😀

Hát igen, ennyit tud a legtehetségesebb magyar vállalkozó: megnyerni a pályázatot, a költségvetésből eltenni 30%-ot, a munkát meg továbbadni másoknak. Vagyis nem, mert még ezt is fokozza! Valahogy a maradék 70% sincs meg, így nem fizeti ki az alvállalkozóit. Sőt, valakinek a bérelt gépet nem adja vissza.

El sem hinnéd, de nekem is pont egy műemlékes ismerősöm mondta ugyanezt: ő végzi a tényleges munkát és kb 10% jut el hozzá.

Szerintem is, ha felfogná az átlag nyugdíjas, hogy ez többek között a kenyér árába van beépítve, akkor lenne itt lázadás.

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram