Így működik ez errefelé

2025-08-11
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

A 444.hu több cikkben foglalkozott a Mészáros birodalom egyik ékkővével, a V-Híd Zrt.-vel, ami egy tökéletes példája annak, hogyan rabolják ki az országot.

A cikkeket érdemes elolvasni, csak a lényeget emelném ki röviden.

2023-ban 148 milliárdos árbevétel mellett elképesztő, az építőiparban nem jellemző 51 milliárd forintos profitot ért el, amit szokás szerint teljesen ki is vettek a cégből.

Mindezt úgy, hogy nem volt egyetlen fizikai dolgozó sem bejelentve a cégben.

2024 kicsit rosszabbul sikerült, akkor csak 40 milliárd körül alakult a profit. A bevétel közel 100%-a állami megrendelés volt.

Ha nincs fizikai dolgozó a cégben, akkor hogy nyerhet építőipari munkákat? A válasz az eredménykimutatásból derül ki, a bevétel 54%-át kitevő "igenybevett szolgáltatás" sorból.

Vagyis semmi más szerepe nincs a Mészáros féle cégnek, mint elnyerje a munkát és továbbpasszolja azoknak, akik azt el is végzik.

Mondhatnánk, hogy ezek szerint 100%-kal vannak túlárazva ezek a munkák, de sajnos ez nem igaz. Ugyanis a második vonal is jellemzően továbbadja a munkát, az ő szerepük sem sokkal több gyakran, mint a nyertes cégé. (Közöttük is találunk további Mészáros cégeket is.)

De például nyílt titok, hogy már 15 éve egy bizonyos bányából kell venni a köveket állami megrendelések esetén, akkor is, ha annak ára jóval a piaci ár felett van és lenne sokkal közelebb is elérhető kőbánya.

Beszéltem valakivel, aki műemlék felújítást végzett, azt mondta, hogy ő volt a hatodik a sorban és ő végezte el valójában a munkát, az eredeti ár mintegy tizedéért. A többi öt szereplőnek a láncban semmi más szerepe nem volt, mint rárakta a munkára a maga sápját és tovább passzolta az egészet.

Sok ember csak legyint rá, pedig ha egyszer felfognák az emberek, hogy az egész lopás az ő befizetett adójukból van, akkor itt kő kövön nem maradna. S ha nem tizszeresen túlárazva, 338 milliárdért csinálnák például a ferencvárosi kapacitásbővítést (máshol ennyibe kerül egy komplett metró a nulláról, nem pedig két újabb vágány lefektetése a meglévőek mellé), akkor nem rohadna le minden nap a MÁV valahol az országban és nem negyven-ötven évesek lennének még az IC kocsik is sok helyen.

Érdemes elolvasni a belinkelt cikket és a többit is, ami mostanában jelent meg a témában.

 

 

Hozzászólások:

Csak Disqus-felhasználók léphetnek be és szólhatnak hozzá a cikkhez.
Subscribe
Visszajelzés
62 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Utaztam 250+-el menő vonattal. Mióta hazajöttem mondom az ingatlanpiaci és MÁV problémáknál, hogy képzeljünk egy olyan Magyarországot, ahol a fővonalakon ennyivel járnak a vonatok. Stabilan és pontosan... Ennyi lenne megoldani nagyon sok problémát.
NEM a 3%-os a hitelre gondolok...

Pedig ez a lakhatás kérdésén is nagyon sokat segítene.

Hát ja, ha nekünk is 300 km/h-val hasító vonataink lennének, akkor onnantól egész Magyarország egyenlő lenne azzal, hogy Budapest és az agglomerációja, mert még Békéscsaba és Nagykanizsa térségéből is napi szinten ingáznának fel az emberek BP-re, nemcsak a munka, de a szórakozás, kikapcsolódás céljából is.

A nyíregyháziak is úgy ugranának le egy fél napra a Balatonba megmártózni, ahogy azt teszik most a fehérváriak.

Egy csomó minden túl is terhelődne, de az ingatlanárak elkezdenének kiegyenlítődni.

Vidéken is értelmes fizetéseket kellene adni, mert hónapokon belül elmennek a munkavállalók.
Ott élnénk, amire vágyunk (kinek a nagyváros a fontos, kinek az erdőszéle).
Kevésbé lennének magányosak, akik már nem tudnak/akarnak vezetni.
Sokkal kevesebben autóznának, neadj' isten a teherszállítás is visszamenne a sínekre.
Kinyílnának a szórakozási lehetőségek; plusz jobban pörögne a hazai és a külföldi turizmus.
stb.
És ami pénz elfolyt pl "autópályaépítésre" - abból simán meg lehetett volna csinálni. Csak a végén nem kellene a használatához kocsit venni, fenntartani, matricát venni stb. Esélyegyenlőség, zöldebb közlekedés. Csupa libsi ármány.

Egyrészt, ha 300-zal menő vonataink (is) lennének (a valóság inkább 240, mint pl. Linz-Bécs), akkor arra nem lenne érvényes a mostani bérlet, hanem csak a normál vonatokra. Jelentős lenne a felár. Tehát a nyíregyháziak sem ugrálnának le fél napra a Balatonra.
Másrészt ha Nyíregyházáról a Balatonra 240-nel menne a vonat, akkor az a valóságban úgy nézne ki, hogy megáll Debrecenben, Szolnokon, Cegléden, Budapesten, Székesfehérváron, Siófokon, Balatonlellén. És a mostani 3+2 óra helyett lenne legjobb esetben is 3 óra.
Időben nem lenne akkora különbség, mint ahogy a 240 hangzik.
Én inkább a pályák 50%-án jelenlévő lassújelek megszüntetésére koncentrálnék, meg hogy ne kelljen több száz buszt lekötni sofőrökkel együtt, mert fél napokra lehal egy sorompó, leszakad egy felsővezeték, kigyullad egy mozdony vagy leállítják a szerelvényt, mert egy mosdó sem működik rajta.

Budapest-Bécs között kellene 300-al közlekedő vonal, aztán tovabbi fejlesztésként egy vonalon keletre, amerre optimális (Bukarest felé, vagy ha több irány a cél, akkor többfelé ágazva egy közös szakasszal). A moatani fővonalakon meg 200-al mennének a vonatok, mellékvonalakon 120-al. Az európai vasúti fejlesztés a rövidebb repülő utak helyett is lenne.

Ez még az ingyen sörnél is merészebb álom.
Ha a Linz-Bécsnek megfelel a 240, akkor szerintem nekünk is. Ne akarjunk okosabbak lenni, mint amit egyszer már kitaláltak.
A fővonalakon 200-zal azért nem látom értelmét, mert annyi megálló van, hogy teljesen felesleges felhúzni 200-ra. Időben alig lenne nyereség. Még ha hirtelen csoda is történne, és holnaptól a MÁV maga mögött hagyná az elmúlt 100 év dögvészét.

Szerintem ha lenne egy felület, ahová bedobhatjuk, mikkel lehetne hónapokon belül érezhető javulást elérni, már jobb lenne a MÁV.

Pl. a számozott kocsik sorrendje legyen fix, és álljon be a vonat precízen. Több országban sikerült már megoldani, annyira nem kerül extrán sok pénzbe se.

Amúgy meg nem kellene, h minden vonat 250+-el menjen. Csak legyenek, azok meg nyilván ne álljanak meg minden állomáson, pl Cegléden minek? Nyíregy, Db, Szolnok, Bp.
De ehhez olyan pálya kellene, amin mehetnének gyorsabban az IC-k, mint egy autó az autópályán.

A példát ahhoz hoztam, h mire lehetett volna költeni, még akár lopni is belőle - miközben használt volna az országnak. De iszonyat tehetségesen CSAK lopni sikerült ÉS még szétbarmolni mindent, amihez hozzáfértek.

Cegléden mondjuk azért áll meg, hogy az ország déli része vonattal elérhesse a keletit, átszállási pont.

Last edited 14 napja by GregoryPeck

"máshol ennyibe kerül egy komplett metró a nulláról, nem pedig két újabb vágány lefektetése a meglévőek mellé), akkor nem rohadna le minden nap a MÁV valahol az országban"

Csak mindent szep sorjaban. Lezer most a wc-ket ujitja fel.

https://vhid.hu/hu/rolunk

Eszerint 2022-ben még 1000 alkalmazottja volt a cégnek. (Mondjuk azóta úgy tűnik nem is frissült az oldaluk.) Szóval vagy kiszerveztek, vagy nem tudom. Ahogy azt sem, kik járkálhatnak a V-HÍD matricás céges autókkal.

Szerk: Tárgyévi állományi létszám a 2024-es beszámoló alapján: 1292.

Last edited 20 napja by Nbazs

Egyrészt van hozzáadott értéke annak, ha egy cég összeszervezi a fizikai dolgozókat. Az igenis egy értéket teremtő munka, ha neked köszönhetően a munkás, építőanyag és a munkaeszközök ott vannak egy építkezésen, amikor kellenek és mindenki tudja a dolgát. Nem egyszerű több céget összekoordinálni.

Másik részről... 148 milliárdból 51 milliárdos haszon azt jelenti, hogy abból már a saját dolgozóit kifizette. Ez abszurd. Ennyi értéket fizikailag nem tud hozzáadni. 😀

Ja. Egyetértek teljesen, ez egyértelműen lopás (sajnos jogilag nem az). Ha nem is lenne még alatta 6-7 cég, ekkora haszonkulccsal nem lehetsz versenyképes. Egyszerűen nem hiszem el, hogy nincs egy kompetens csapat, akik azt mondják, hogy nekik elég 10% nyereség is az 50% helyett és árban alámennek.
Mármint pontosan értem, meg látom, egyszerűen felháborító az egész.

Side story: Egyszer majdnem kimentem dolgozni az USA-ba. A munkahelyem küldött volna ki. Az amerikai nagykövetség nem adott vízumot, mert nem értette, hogy miért dolgozok XY magyar cégnek (évi 2 milliárdos forgalom, számtalan referencia), aki YZ cégnek számláz be (neves német mérnök cég), akik az amerikai cégnek (nagy mamut gyártó cég) végeznek onsite fejlesztéseket évek óta.
Nekik ez a céglánc irreálisan hosszú volt.

"Ha eltűnne Mészáros az élről, senki nem venné észre."

Dehogynem. Az univerzumban levo atlagos IQ hirtelen nagyon megnone.

Kb. mint a viccben amikor a bennszülött kannibál törzs zabálja fel a céget, az ilyen-olyan managerekkel kezdve. 🙂

De ez sajnos Mészáros független probléma tudomásom/tapasztalataim szerint...

Wow, még lehet kommentelni? 😀

Hát igen, ennyit tud a legtehetségesebb magyar vállalkozó: megnyerni a pályázatot, a költségvetésből eltenni 30%-ot, a munkát meg továbbadni másoknak. Vagyis nem, mert még ezt is fokozza! Valahogy a maradék 70% sincs meg, így nem fizeti ki az alvállalkozóit. Sőt, valakinek a bérelt gépet nem adja vissza.

El sem hinnéd, de nekem is pont egy műemlékes ismerősöm mondta ugyanezt: ő végzi a tényleges munkát és kb 10% jut el hozzá.

Szerintem is, ha felfogná az átlag nyugdíjas, hogy ez többek között a kenyér árába van beépítve, akkor lenne itt lázadás.

Nem a kenyer ara a legnagyobb problema szamara, hanem hogy a nyugdija mennyivel tobb lehetne, ha az a felso 5 reteg nem lenne.

A pénz csak egy értékmérő és csereeszköz, mindegy melyik irányból nézzük.

"Amit korrupciónak neveznek, az gyakorlatilag a Fidesz legfőbb politikája"
Lánczi András politológus (2015)
(nem mellesleg a Szuvenírvásárlási Hivatalt vezető Lánczi Tamás édesapja)

Oké, szóval ha kiderül, mi is lesz másképp? Majd meghosszabbítják Bicskéig, azaz még büszkébben és még nagyon lendülettel fogják csinálni.

Ezért egy sz.pacs hely Magyarország. Az én teóriám az, hogy vannak rabszolga népek, mint az oroszok, akikkel bármit meg lehet tenni, a mostani példa is ezt mutatja Putyinnal. És vannak majdnem rabszolga népek, mint a magyarok, ahol mondjuk nem lehet lelőni az újságírókat, de a többi ugyanaz. Nagyon szomorú vagyok, mert például az osztrákok Európa egyik legbutább, leglustább és legéletképtelenebb népe, amit egy normálisan működő Magyarország az okos, ügyes és életrevaló embereivel 50 éve alatt zsebre tenne. Valamiért mégsem ez történik, és a magyarok járnak át Ausztriába vendéglátózni, szállodázni, gyári munkázni, és b.rdélyokban dolgozni.

legbutább, leglustább és legéletképtelenebb

Toroczkay megnyalja a szája szélét

Ez a lusta életképtelen osztrák kb az a szint amikor a melós kifejti a kocsmában, hogy milyen életképtelen az átlag orvos/mérnök/ügyvéd, mert még a fürdőszobáját sem tudja leburkolni. Vagy amikor az átlag rabszolga csecsenföldi kifejti, hogy mekkora csicskák a pl a németek, mert sehol sincsenek birkózásban, de még maffiájuk sincs. A teóriáddal egyetértek.

Nem értek egyet a hasonlatoddal, de te svájcban élsz, gondolom tudod, hogy mennyire elsatnyul egy nép az állandó jólétben.

Gondolkodtam ezen az elsatnyuláson egy kicsit, de nem világos a definíciód. Szerintem valami olyasmire gondolhattál, hogy sokkal kevesebben folytatnak olyan életmódot ami tönkreteszi őket. Nem hiszem, hogy ez jó megközelítés. Viszont bármilyen korosztályban magasabb fizikai és szellemi teljesítményre képes egy átlag svájci mint egy átlag magyar. Nyilván ahogy nő az életkor, úgy no a különbség.

Anekdota: dolgozott nálam svájci (nem bevándorló) asztalos és vizes Svájcban és magyar asztalos és vizes Magyarországon. De kezelt már svájci és magyar orvos/nővér is. Ég és föld, hidd el nem a svájciak vannak elsatnyulva. Igaz, kis minta.

"például az osztrákok Európa egyik legbutább, leglustább és legéletképtelenebb népe"

Ezt mibol sikerult levezetned.... szerintem pont forditva van. Bar Ausztriaban is terjed a populizmus, az hogy Mo.-on teljesedett ki nem a fennt idezett elmeletedet tamasztja ala.

Szemelyes velemenyem szerint Mo.-on a mentalitast az irigyseg es a jovokep hianya hatarozza meg.

A jelen cikk is arrol szol, hogy Mo. eletrevalo emberei lenyultak a kozvagyont es elloptak az orszag jovojet. Ez kifejezetten jol lathato, ha Mo.-ot Csehorszaggal osszehasonlitjuk.

Ha Mo. nem tagja az EU-nak itt nem lett volna fejlodes az elmult 25 evben (kohezios penzek, PHARE progam stb.), es mara kb. olyan kozjogi viszonyok uralkodnanak, mint Feheroroszorszagban.

Kellelmes ebredest!

Ne az átlag Fidesz-szavazót vedd alapul, hanem bármelyik random magyar értelmiségit egy ugyanolyan szakmában dolgozó osztrák értelmiségivel. Ha a magyarok nem akarnának rabszolgaként élni/nem akarnál elzavarni a tehetséges értelmiségi/kisvállalkozói réteget az országból, akkor ez a réteg simán lenyomná Európa nagyon sok jobban élő részét. Kb. mint most a lengyelek. Ausztriában a több generációs jólétnek köszönhetően mára nullára csökkent a vállalkozókedv, nulla a motiváció, az ország lemaradt a digitális/MI átállásban. Egyszerűen nincsenek motiválva a fejlődésre, ha alibi munkával is simán meg lehet élni.

Van részigazság abban, amit írsz, de valójában az osztrákok csak a németekhez, vagy még inkább az amerikaiakhiz képest tűnnek életképtelennek, a magyarokhoz képest nagyon nem. És a szociális piacgazdaságuknak nyilván a hátulütője, hogy sok a kevésbé motivált ember, viszont az előnye, hogy a kevésbé képzett réteg is közelebb áll a gondolkodásmódban a középosztályhoz, és sokkal jobban megéli a szabadidejét. Nekem inkább az a benyomásom az osztrákokról, hogy nem csak a munkájuknak élnek, és nekem ez pozitív.

A másik, hogy a falusi és a városi réteg is kevésbé van eltavolodva egymástól, előbb fogsz szótérteni az osztrák tehenes gazdával a nyelvi nehézségek, dialektusa ellenére is, mint egy magyar gazdálkodóval.

Igen, az félelmetes, hogy 8 óra munka után mindenkinek van szabadideje és valamennyi pénze. Még a minimálbéreseknek is, egy átlagos, 1-3 éves képzési idővel rendelkező szakmával pedig a nettó 2500+ euró 14x egy hónapban simán megengedi az évenkénti kétszeri magyarországi nyaralást, és az egész hétvégén bringatúrázást. Ez nekem is azt bizonyítja, hogy Magyarországon a fő probléma a csóróság, ha nincs megtakarítás, az ember nem meri kinyitni a száját sem a munkahelyén, sem a politikában.

Copywriter kollega Ausztriabol nyomja tudtommal, szoval ez kb. ironia, esetleg gorbe tukor volt reszerol.

Nagyon mas volt Ausztria tortenelme. Erdekes modon megusztak mindent a II. VH utan, pedig Hitler is osztrak volt alapvetoen, Ausztria pedig a birodalom resze (ami ellen nem ellenkeztek).

Vannak kapcsolataik.

Még egy "apróság":
          Mohácsi Duna-híd   Pelješac-híd    
Teljes projektköltség (Ft)   389,3 milliárd Ft   193,1 milliárd Ft
Teljes projektköltség (EUR)  949 millió EUR    471 millió EUR
Híd hossza (m)         756 m         2404 m
Kapcsolódó úthálózat (km)   28,8 km        ~30 km     
Finanszírozás         100% magyar állami  85% EU, 15% horvát

hídszélesség??
hídmagasság??

na ugye, hogy ugye

Értem, hogy mit akarsz kihozni belőle, de nem lehet ennyire egyszerűen összehasonlítani 2 eltérő műszaki tartalmat két időtávon. Se te, se én nem vagyunk szakemberek, de remélem azt mindketten tudjuk, hogy 1 km autópályát sem lehet összehasonlítani (még mielőtt valaki ezzel a demagógiával jönne).

Hát ja, egy jóval komolyabb műszaki tartalom fél áron...

Gemini szerint:
Jellemző Mohácsi Duna-híd Pelješac-híd
Fesztávok Három ív (230, 250, 270 m) Több nyílás, legnagyobb: 568 méter
Szélesség 22,82 méter (2x2 sáv + kerékpárút) 22,5 méter (2x2 sáv)

"ha egyszer felfognák az emberek, hogy az egész lopás"
Miért? Gyurcsány nem lopott?
És most legalább nem operálják át a lányokat fiúknak, hogy elvigyék őket Ukrajnába harcolni!

Zászló, zászló, szív!

Ennél bonyolultabb összefüggések megértését ne várjuk el az egyszerű magyar embertől!

Racs, racs, lof**z

A korrupció nem lopás - erre épül az ország. Ha hirtelen megszűnne, összeomlana az egész rendszer, mert erre van beállva minden.

Nem csak a nyugdíjasnak kelle felfogni, hogy az élelmiszerek (+ meg még szinte minden) árába van ez beépítve. Szép számmal vannak olyanok is, akik messze vannak még a nyugdíjtól, mégsem értik, hogy de igenis te fizeted meg a végén az egész lopást.
Megtörtént eset. Elmeséltem egy rajongónak, hogy hogyan einstandolnak jól működő vállalkozásokat,amit a tulaj hosszú évek munkájával épített fel.
Töprengés, majd kinyilatkozta: "Szerencsére tőlünk nincs mit elvenni"
Feladtam. Minimális a kapcsolatot azóta. De ezt sem érti, hogy miért kerülöm.

Töprengés, majd kinyilatkozta: "Szerencsére tőlünk nincs mit elvenni"

A tipikus irigy magyar, dogoljon meg a szomszed tehene mentalitas eloben. Jol teszed, hogy kerulod.

És nem érti miért keres 350 ezer forintot izzadva egész napos kalapálással, miközben a német 1.2 milliót az automata gépsor kezelésével.

Last edited 18 napja by rnd_5letek

Én ismertem azt a srácot, aki az első Bp.-i parkolási "APP"-ot készítette. Akkor az még csak SMS-el ment. Neki adtak 1M -et ezért (akkor ez sok volt). Egyetlenegy ember készítette!! Azt hiszem akkoriban ez egy 500M-es project volt a sajtó szerint.

Fuvarozásban is hasonló. Ha elakad egy lényeges információ, mint például a referenciaszám, ami alapján kiadják az árut, kiderül, hogy a hatodik alvállalkozó viszi a konkrét fuvart, nem akinek az első számlát fizeti a megrendelő. Csilliárdokba kerül, a köztes résztvevők mind leveszik a sápot és mégis megéri mindenkinek, kivéve a legutolsó láncszemnek, aki majdnem ingyen csinálja, hogy mégis legyen valamije. Aztán jön a duma, hogy "te magadtól nem kaptad volna meg a fuvart, az én nevem kellett hozzá". Ami részben igaz, de nem lehetne ezt valahogy leszabályozni, hogy a kivitelezést/az elvégzett munkát/szolgáltatást ne lehessen továbbosztani? Vagy legalábbis ne végtelenszer?

Last edited 19 napja by senkise

Nem pont ez a probléma, hogy név alapján megy a dolog, nem teljesítmény alapján?

Fejlesztőként egy Svájci bank alvállalkozójának (1) a magyarországi alvállalkozójának (2) az alvállalkozója (3) keresett meg ajánlattal.

Voltak már ennél átláthatatlanabb struktúrák is.

A baj az, hogy az ilyen megbízások elnyeréséhez más kompetencia, tudás, optimalizáció szükséges mint a megbízások végrehajtásához még a fejlesztőknél is.

Tehát egy fajta tudás bekerülni egy Svájci Bankhoz mint beszállító. (Ismerős)
És egy másik fajta tudás megtalálni az embert aki a megbízást végre tudja hajtani. (Fejvadász.)
És egy harmadik fajta tudás ezt neg is csinálni. (Fejlesztő )

Ha van esze az ismerősnek, akkor nem a felvétel után szedi le a díját hanem folyamatosan, ha van esze a fejvadásznak, szintén.

Mit várunk egy olyan országtól, ahol a miniszterelnök nyilvánosan egy Don Veto feliratú bögréből iszik, amin ő maga van keresztapaként ábrázolva és még büszke is rá?

A korrupció és a lopás itt egyszerűen a napi rutin része. Olyan természetes, mint a lékegzés

2007-ben az egyik nagy szekuriti cégnél dolgoztam, angol nyelvű recepciósként, ami akkor a szekuriti szakma csúcsa volt. A szekuriti Zrt. formaruhájában voltam, az ő őrnaplóját írtam, a fényképes igazolványomat ők adták ki.

Velük szerződött egy kft, aminek egy másik kft. volt az alvállalkozója, oda volt mindenki minimálbérre bejelentve. Az alsó alvállalkozót évente, de néha félévente bedöntötték. Minimálbért kerestünk, hivatalosan 168 órában. A valóságban 300 órát dolgoztunk, volt olyan kolléga, aki 500 órát, ő gyakorlatilag éjjel-nappal bent volt. A minimálbér feletti részt minden hónapban borítékban hozták ki. Évi X nap szabadság, ruhapénz nem volt, táppénz sem nagyon. Ha beteg volt valaki, a többiek beugrottak, majd a következő hetekben visszaadták az órákat.

Meglepődnék, ha ez nem így menne ma is a szekuritiben, takarításban és máshol. A korrupció Magyarország alapja.

Akkor mégsem minden világok legjobbikában élünk?

A leírás alapján - leveszem a sápot és továbbadom a munkát - a magyar rendszer feudalizmus, hűbéri lánccal.
De ez érződik is a politikusok hozzállásán - nem szolgálnak, hanem uralkodnak.

Last edited 19 napja by Csupakosz

[szerkesztve)]

Már nem kell olyan durva eszközökhöz folyamodni, mint kizárás. Elegánsabban csinálják.
Pl. mohácsi Duna-híd. Pályázati feltétel volt, hogy az elmúlt három évben minimum 110 milliárd forint árbevételnek kell lennie útépítés/hídépítésből. Hogy miért 110? Gondolom a 100-at olyanok is elérték, akiket nem láttak volna szívesen.
Majd jók lesznek alvállalkozóknak, hiszen a munkát úgyis ők csinálják.

Me a Gyurcshánj jobb vót?

Egy közeli ismerősöm mesélte, hogy anno lézer Johny kis "viskójának" felújításakor dolgozott műkövesként, a szobrokat kellett felújítani, ő volt a valaki a 6 cég alatt aki dolgozott is valamit és még ő is viszonylag jó pénzt kapott a melóért. Mennyit kaphatott a felette lévő 6 aki csak továbbszámlázott?

Ezzel csak az a baj, hogy nem Lázár fizette. Mondjuk ha ő fizette volna, akkor is mi fizettük volna, mert életében nem volt munkahelye.

2010 körül szervezödött egy politikai elemzö intézet a Fidesz holdudvaraban. Engem is hivtak. Elég kis hal lett volna mondjuk a Szazadvég milliardos lopasai mellett. Mégis, nyiltan ki lett mondva, hogy igen, az intézet nyerni fog sorozatban kormanyzati palyazatokat, de ebböl 20%-ot azonnal vissza kell osztani. Tudom apro csepp, de jellemzi, az intézményesitett korrupciot tényleg minden szinten.

Szerintem vége lesz ennek rendszernek hamarosan. Akkora utálat van feléjük hogy az tapintható. De mi lesz ezután?

Az előző kormányok is ezt csinálták, de finomabban. Ők még elbohóckodtak a kőröshegyi völgyhíddal, meg a 4 es metróval. Itt már egy az egyben becsatornázták a közpénzeket, oszt hello.

Kiszabadult a szellem a palackól, a nyílt gátlástalan korrupció szelleme. Ki fogja ezt visszacsinálni és miért?

Megjegyzem az 1000x szidott kommunista rendszerben a vezetők tisztakezü angyalok voltak ezekhez képest.

Egy felvételi beszélgetésen azt mondta nekem egy építőipari cég vezetöje, hogy azért csinálnak csak 6 milliárdos forgalmat évente, mert így radar alatt tudnak maradni, nem nyúlják le a cégét. Ez egy felvételi beszélgetésen hangzott el két random ismeretlen ember között. Itt tartunk. Agyrém.

Jó lenne, ha ki lehetne takarni a nevet és a dátumot, és ideraknám csak a szöveget, aztán amikor azt hinnénk, jelenkori, felfedném, mikor íródott.
https://www.origo.hu/itthon/2009/05/korrupcio-partfinanszirozas-modszerek-technikak
Azt akarom ezzel mondani, hogy a kormányváltás nem volt elég, visszaállt a korábbi állapot; nem azt, hogy egy bizonyos férfiú "alatt sem volt jobb".

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram