Októberben fog jönni a pályázat, 90-150 ezer forintot lehet igényelni elektromos rásegítésű kerékpárokra, de maximum a vételár felét. Mivel még a legolcsóbb ilyen kerékpár is drágább, mint 300 ezer forint (bár a Dechatlon oldalán van már 250 ezer forintért is, de azért inkább 350-400 ezer forinttól indulnak az árak ott is), ezért ezzel a kitétellel nem kell számolni. Viszont 900 ezer forintnál sem lehet drágább a kerékpár és az elektromos kerékpárnak csúfolt villanyrobogók sem játszanak, csak a valódi kerékpárok.
Mivel a munkábajárást akarják támogatni, csatolni kell munkavállalói igazolást is, vagyis vállalkozók ha jól értem, ki vannak zárva. De ezt még ne vedd készpénznek.
Ha érdekel a téma, figyeld a kiírást és reménykedj, hogy ne pont annyival dráguljanak az elektromos kerékpárok októbertől, mint amennyi támogatást adnak rá. A keretösszeg egymilliárd forint, vagyis 7 ezer körül lesz a támogatások száma.
Létezik valahol kimutatás arra, hogyan hasznosul(-na) vagy hasznosult egy ilyen ösztönző?
Kik és milyen járműről tértek részben vagy egészben át a villanybicajra?
Gonosz vagyok ha azt mondom, hogy pont nem a világ 3. legkövérebb országának lakóit kéne megkimélni a tekeréstől?
(Vége a nyárnak/otthonlétnek. A feleségemről és rólam is lement egy kevés háj pusztán attól, hogy napi 2x kisérjük a gyerekeket bicajjal a suliba és vissza: 2x 2km)
Tee Bee, én sem vennék elektromos rásegítéses kerékpárt, mert pont a sportértéket veszi el, amikor meg kell mászni egy emelkedőt. De hátha valakinek pont egy ilyen kell, ha nem sportolni akar, hanem csak egyszerűen munkába járni, arra jó lehet.
Munkába járáshoz ez pont jó, nem izzadsz úgy le. Hegyen laktunk Franciaországban (kb. 130m szintkülönbség) mikor az ottani kormány csinált ilyen akciót, maximum 200 EUR értékben támogatva a vásárlást. Nem bántam meg, azóta is szívesen használom, sőt, utánfutóval 2 gyerekkel külön élmény a rásegítés (noha sima montival is megtettem sokszor a 130m szintet felfelé, 2 gyerekkel... az mindig egy fogyókúrával ért fel 🙂 ).
Én fontolgatom, mert 4 különböző járművel jutok el a munkahelyemre. Járványügyi szempontból szub-ideális. Kedvem lenne bringázni, de biztos nem tudnék a második félórában izomból feltekerni a Normafához.
Amúgy nagyon jók ezek a biciklik, mi, akik hegyesvölgyes városokban élünk, nem tudunk munkába menni sima bringával mert például odafelé végig emelkedik, izzadás nélkül esélytelen. Tudom, ez speciális eset, de.... én vennék.
Aki nem sportolni akar, hanem csak kerékpárral közlekedni, főleg, ha jelenleg nem kerékpározik, annak azért elég erős érv, hogy "de nekem a hegy másik oldalán/15 km-re van a munkahelyem, nem tudok biciklizni", na nekik nagyon jó az elektromos rásegítéses bicikli. De ha kerékpározol is, nem biztos, hogy bejárnál Cinkotáról vagy Szigetszentmiklósról naponta, egy ilyennel azért sokkal könnyebb.
Magyarországra én sem vennék. De itt Svájcban kicsit átértékeltem a dolgot...
Ki kell váltani a szennyező kerèkpárokat nem szennyező elektromos kerèkpárokra hogy a hitvànyabb városvezetők is mehessenek az ùj bicikli sávjaikban.. .
Ha az ember közlekedési eszközként tekint az elektromos kerékpárra (főleg városban) akkor felesleges a sport értéket nézni. Elvisz A-ból B-be, nem izzadsz meg, fel tudod vinni a panelba (ha nem a legolcsóbb 30 kilós modellt veszed meg). Erre tökéletes.
Egyébként ugyan úgy lehet sportolni vele. Akku kapacitás véges, ha valaki maxra kapcsolja 20km alatt lemerül. Kétkedő egyébként kerékpározó ismerősöket többször hívtam már el magammal túrázni hegyekbe kölcsön ebike-al, komolyabb szinteket megmászva, és mindig meglepődött arcokat láttam, hogy mennyire elfáradtak azzal is. Csak bejártunk 2-3x akkora távot mint amit önerőből képesek lettek volna, 2-3x annyi lejtőzéssel, ami az élmény faktort adja.
De a fenntartási ktg drága tud lenni. Egy új akkumulátor 250-300e Ft. Elméletileg gyártók szerint 500 töltést kibír, gyakorlatilag sajnos nem. Főleg a nem kivehető akku mely egész nap a napon áll.
Rettenetesen tul vannak arazva az elektormos biciklik. Mindenkinek ajanlom, aki forrasztani es biciklit szerelni alapszinten tud, hogy vegyen AliExpressrol akksit, vagy teljes konverzios kitet (hagyomanyos bicikli atepitesehez motor, vezerlo, akksi, pedalerzekelo es kijelzo). Egy 500Wh-s Bosch Powerpack 210e forint, ugyanakkora, ugyanolyan cellakkal keszulo kinai 45ezer szallitassal, akar europai raktarrol. Ugyesebbek a ponthegesztok filleresse valasaval megrendelhetik a cellakat, a BMS-t, a zsugorfoliat, es keszithetnek tetszoleges alaku es kapacitasu akksit, ezer youtube video van rola. e-Bike koverzio: 48 voltos, 1000 wattos, 768Wh-s konverziot csinaltam 600 dollarert, gyarilag egy ilyen bicikli 1 millio forint felett van. (A gyari ugyanazt tudja, csak szepen van talalva, cserebe ha barmilye elromlik, aranyaron rendelhetsz sok hetnyi varakozas utan az europai importortol).
Erdekes cikk: egy elektromos kerekparnak kisebb a CO2 kibocsatasa, mint egy hagyomanyosnak:
earthtalk.org/e-bikes-better-carbon-footprint/
(Az elektromos energiat izommunkaval, azaz etellel potolod, aminek magasabb a labnyoma)
11 km-re van a munkahelyem, ahová elektromos biciklivel járok. Az akksik teljes feltöltése 10 forint alatt van. Gyorsabb, mint a villamos, és szinte végig bicikliúton tudok menni minimális közlekedési stressz mellett. Egy kezemen meg tudom számolni, hogy fél év alatt hányszor kellett eső miatt másmivel mennem. Szerintem nagyon jó alternatíva tud lenni sok embernek, akik pl. büdös kétütemű robogót használnak (én is jártam azzal, tudom milyen). Nem izzadsz meg, cserébe jobban fel kell öltözni hidegben.
@tee-bee
Ezt ugy is lehet nezni, hogy a vilag 3. legkoverebb orszagaban az embereket osztonozzuk arra, hogy kedvet kapjanak a biciklizeshez azzal, hogy egy konnyebb alternativat adunk nekik.
Pl. Jancsi kozepesen tulsulyos, nem sportos ember, nem biciklivel jar munkaba, mert a munkahelye 10 km-re van, ő meg csak 5-öt tudna tekerni, mert nincs edzesben.
Na most akkor melyik a jobb, ha azt mondjuk, Jancsi, dagadt vagy, tekerjel! es igy sose fog elkezdeni sportolni, vagy adunk neki egy olyan alternativat, amivel elkezd mozogni valamennyit, tobbet mint eddig es esetleg meg is szereti a mozgasformat.
Es ahogy elottem is irtak, az elektromos rasegites nem olyan, mint az auto vagy a robogo, kell kifejteni izommunkat is, csak kevesebbet / nagyobb tav teheto meg / gyorsabban teheto meg ugyanaz a tav.
Egyébként meg: Köszi Miklós!
Kolléganőm épp gondolkodott alternatív bejáráson módon. Sokat biciklizik a Rákos-mentén, a lakóhelye környékén, de csak egyszer tekert fel Csillebércre, a járvány első hullámában. Megszenvedett vele. Idén lett 60 éves. Figyeljük a hirdetményt.
"Gonosz vagyok ha azt mondom, hogy pont nem a világ 3. legkövérebb országának lakóit kéne megkimélni a tekeréstől?"
Szerintem rosszul gondolod. Aki eddig is bicajjal ment nem fog váltani, ha csak nem a gyorsaság, idő nyereség miatt.
Más viszont a BKK, autózás helyett választhatja és akkor a nulla mozgás helyett lesz egy kis mozgás.
@szak1
Egy fontos dolgot ez nem vesz figyelembe. A zsírszövetnek is van fenntartási energia költsége, meg a saját tömeged megmozgatásának is, ezért ha a hagyományos kerékpárral közlekedő épp kcal deficitbe kerül, az elektromossal közlekedő nem, akkor más lesz a testtömegük, ami miatt az arány megfordulhat, és az elektromos kerékpárral közlekedőnek lesz nagyobb az ökológiai lábnyoma. Tekintve a magyar lakosság elhízottságát, ez így erősen játszik.
@aa
Viszont akkor azért az is felmerül, hogy ha Jancsinál ez a gond, és erre kap állami támogatást, akkor Juliska, aki nincs elhízva, fitt állapotban van, de a 20 éves Tesco gazdaságos bringája nem elég megbízható a napi munkába járáshoz, újra, megbízhatóbbra meg nincs pénze, azt miért nem ösztönözzük támogatással.
Egyébként ettől függetlenül jó véleménnyel vagyok az e-biciklikről, idősebb korosztálynak, vagy dombos helyen élőknek, akik csak közlekedni akarnak vele, nem valamiféle hobbi sportolás a cél, kiváló. Az állami támogatásokkal kapcsolatban viszont mindig szkeptikus vagyok.
10-15 éve egyetemista voltam és mindenhova biciklivel jártam.
Rengeteg balesetem volt. Autókkal ütköztem. Énnekem sose lett semmi bajom, mindig az autós volt a hibás, de volt, hogy 1.5 évig kellett rendőrségre és biróságra járni, fellebezni, stb., hogy az autós beláthassa, hogy elsőbbségem volt.
A sokadik kalamajka után abbahagytam.
Közhely, hogy a motor a legveszélyesebb közlekedési eszköz.
Autóval kell menni.
A pedelec kerékpárok csak 25 km/h-ig adnak rásegítést. Így ideális azoknak, akik eleve annyira rossz kondiban vannak, hogy nem tudnak ennyivel menni, netán kételkednek benne, hogy saját erőből beérnek a munkahelyükre. Én 100+ km-eket nyomok újabban, de még így sem tudom elítélni az e-bringásokat. Megvan a maga a helye a rendszerben. Néhány amatőr sportoló is használja ezeket, 15-ös emelkedőket kevesen tudnak megmászni, főleg hosszabb távon. Sík területen pedig pörgetik 30-cal, így rá sem kapcsol a motor.
Valószínűleg többet tekerek egy évben mint a megmondó emberek egész életünkben, de már volt olyan, hogy a néni simán tartotta velem a tempót, mert az övé elektromos volt.
Kiváló alternatíva a közlekedésre a kevésbé edzett embereknek is.
Persze, sportérték. Az, nekem.
A néni meg csak el akar jutni valahova.
Látom eszetekbe sem jut, hogy vannak akik fizikai munkát végeznek és marhára nem kíváncsiak a tekerés sport értékére munka előtt és után. Vagy a Gizi néni 55 évesen a szomszéd faluba boltba menet. Inkább ez, mint a lyukas vödörbe öntött család támogatások, amik pénzzel akarják megoldani a nepszaporulatot.
Most bő 5 km-re van a munkahelyem, és 20 perc alatt tekerek be, majd ugyanennyi haza. Az irodánk el fog költözni, útvonaltól függően 8,5-12 km-re lesz az épület. Szeretnék bringával járni dolgozni? Igen! Fogok napi 2x 40-50 percet bringázni? Nem. Alternatíva lenne egy elektromos bicó? Valószínűleg igen.
cica, ha én felülök a kerékpárra, legalább 20 kilométert megyek és dimbes-dombos vidéken. Nagyon soknak hangzik 12 kilométer, de egyáltalán nem az. Ha sík a terep, akkor anélkül érsz oda, hogy egyáltalán bemelegednél. Ha emelkedőkkel tarkított, akkor érzed, hogy mozogtál valamit.
Miért ne tekernél napi 40 percet reggel, meg ugyanennyit este?
Persze a te dolgod, de adj egy esélyt magadnak, szerintem két hét után már hiányozni is fog a tekerés.
Az e-biciklivel, e-rollerrel nekem egyetlen bajom van: mikor a kerékpárúton mennek. (A robogók is). Végképp hülyén 🙁
Korábban a cigiző biciklisektől kaptam leginkább agyfrászt, de az e-rolleresek leszorították őket az első helyről.
Tipikusan olyan emberek kérik számon az elmaradó sportértéket az elektromos bringákon, akik még nem próbáltak ilyet és nem értik a lényegét.
Hegyes, dombos vidéken új távlatokat nyit, plusz idős embereknek sportolási lehetőséget, olyan terepen, amit már nem bírnának.
Ez a támogatás nem sokat segít.
Endre bá, idős emberek nem járnak dolgozni, így a támogatást sem igényelhetik...
@cica
Nekem a normál napom így fest: gyerekekkel a sulijukig, onnan a munkahelyemre; délután a gyerekek sulijától a lányom edzőhelyéig, onnan haza; aztán vissza érte. Ezek között be is szoktam vásárolni; van, h délben hazaszaladok ebédelni. Nem adtam még össze a km-t; időben csak a reggeli kör 30 perc.
Ha kocsival mennék, minimálosan lenne gyorsabb reggel és délután.
Imádok biciklizni; mellesleg rendben a súlyom, a vérképem. Hót ingyen (ok, most kellett költenem a 10+ éves bicómra, de jó is nagyon).
@zscc
Nálad a pont, ezek inkább a kétütemű robogónak fognak alternatívát jelenteni szerintem is.
Nem zajos, nem büdös és a karbantartása is talán egy fokkal egyszerűbb.
Kövezzetek meg, de ezt a bringa támogatást éppúgy baromságnak tartom, mint az elektromos autó támogatást.
Kommentelek, jó lenne most lementeni az árakat, hogy lássuk, mennyivel drágulnak meg októbertől ezek a bringák...
A legtöbb támogatásnak ez a vége, legyen CSOk, napelem, vagy bármi más, minden pont vagy közel annyival drágul, amennyi a támogatás rá.
Egyetlen ügyes húzás az elektromos autók árának maximalizálása támogatásnál, valahogy csak belefértek a kereskedők abba is.
Itt se 900 ezernek kellett volna a maximumnak lennie, hanem a felének.
Létezik összecsukható változatban is pedelec kerékpár, aminek nagy előnye, hogy BKV járataira felviheted, így nem zavar ha havazik vagy esik, egész évben használható, ha nem mered utcán hagyni, akár az irodában is elfér, munkába járni szerintem az egyik legjobb.
Jelenleg az esetek 99%-ában robogóval járok dolgozni, kb. 5,5 km. Régóta szemeznek egy pedelec kerékpárral (egészen pontosan azóta, hogy volt alkalmam egy - alap - Mercedes márkájút kipróbálni). Remélem sikerül megcsípni, már ki is néztem a Decathlonban egy megfelelőt. Jelenleg csak nagyon lassú tempó esetén van az, hogy nem izzadok le, így talán időben is odaérnék és nem is izzadnék le.
mindenképpen szeretnék egyet - sajnos amit megvennék, az valószinűleg nem lesz
addigra, mire pályázhatnék: Dechatlonos, és jóárú, most okt. 8-ra szállítanák.
Eddig nem sikerült elintézni, hogy foglalható legyen 🙁
Sportérték:
Leveheted a rásegítést, akkor még a +5 kiló növeli is a sportélményt 😀
Ha túrázol, akkor pl. egy 10%-os emelkedőn fel tudsz tekerni 60 éves kor felett is.
Valaki már írta: igencsak el lehet vele fáradni, csak nem napi 70km-t tudsz menni, hanem 120-at 😀
Szomszed is vett egy 1t kb 1700euert akcioban valami nemet markat(Hervisben lattam mar)es 900eu volt az akku 1ev utan bele(bosch). O telen nyaron azzal ment dolgozni napi 60at(30-30)letekert vele. Igaz csak 2 hetben 5x jar be eleg hamar megadta magat az akku. Engem inkabb eltantoritott ,hogy ilyen keves hazznalat mellett mar johet egy uj akku amibol kijon 1-2 atlagos varosi bicaj.
Többen írják, milyen hamar megkotlik az aksi. Még ha bírná is az 500 feltöltést (de úgy tűnik, nem), az is nagyon szerény időtartam évi 273 munkanappal és ahhoz képest elég meleg pite az áruk.
Aki venni akar, annak érdemes lesz utánajárni, mennyire általános ez.
Még egy támogatás, amivel szépen felverik majd az árakat. Bár engem nem érint, de köszönjük.
Kérdés hogy kit akarnak támogatni?
Csok esetében is az eladót/építtetőt támogatják, aki felveszi, az szimplán átjátszó állomás.
De elhiszi hogy ő támogatva van. És ez a tudat számít mindkét oldalon.
Es amugy meg egy lehetseges szempont biciklivel munkabajarashoz: Budapesten (mas varosokkal nincs tapasztalatom) azokon a reszeken, ahol nincs bicikliut/sav es az autok kozott kell tekerni, kevesbe stresszes elektromossal a forgalom tempojat tartani es pl lampanal dinamikusan elindulni.
Itt a 10próbás középmotoros lista első fele (nem szép, de csúnya):
[0]["id_model"] = "8487240";
[0]["name"] = "Elektromos MTB ST 900\'\'";
[0]["unitprice_ati"] = "669990.00";
[0]["trademark"] = "ROCKRIDER";
[1]["id_model"] = "8379378";
[1]["name"] = "Elektromos ker\u00E9kp\u00E1r Elops 940 ";
[1]["unitprice_ati"] = "599990.00";
[1]["trademark"] = "ELOPS";
[2]["id_model"] = "8556616";
[2]["name"] = "Elektromos MTB ST 520 27,5\'\'";
[2]["unitprice_ati"] = "569990.00";
[2]["trademark"] = "ROCKRIDER";
[3]["id_model"] = "8405261";
[3]["name"] = "Elektromos ker\u00E9kp\u00E1r Elops 920";
[3]["unitprice_ati"] = "499990.00";
[3]["trademark"] = "ELOPS";
[4]["id_model"] = "8405268";
[4]["name"] = "Elektromos ker\u00E9kp\u00E1r Elops 920";
[4]["unitprice_ati"] = "499990.00";
[4]["trademark"] = "ELOPS";
@zabalint
Persze ez felmerul, de ez mar egy masik kerdes, en kifejezetten az elhizottsagra reagaltam, hogy annak artani nem fog, sot meg hasznalhat is.
Juliska igy is fitt, Jancsi meg hatha az lesz. 🙂
Akkuról:
decathlon 2 év / max 500 ciklus garit ad az akksira.
Ha csak gyenge rásegítést használsz, akkor 70 km-t biztosan elmegy egy töltéssel,
ha munkába tekersz 20-at villannyal, hazafelé meg sportolsz 20km-t, akkor az
250 hétig elmegy, ha napi 40-et rásegítéssel, akkor kb. 125 hétig.
Ez kiadja a 2 év időlimitet, addigra talán valaki ráugrik a cellacserére.
Meg azt sem tudni, hogy hogyan veszti el a kapacitást, valószínű, hogy sűrűbb töltögetéssel még valamennyi ráhuzható, talán 1 év vagy esetleg több?
Piszkosul óvjuk a környezetet. Esetleg gyárthatnának kutyasétáltató padot is, mindegy csak ne izzadjunk meg, közben tv-t is nézhetjük, míg a blöki sétál.
Én mindig mondtam hogy gazdag ország ez.
Akinek nem tetszett a csok, remélem ezt elvből kihadja.
Azt se értem, hogy brutális költségvetési hiány lesz idén (államadósság nominálisan tovább nő, eddig se csökkent), mégis szórják ezeket a tök értelmetlen támogatásokat.
Tényleg azzal lesz előrébb az ország, hogy olyanoknak adnak x milliót,akik amúgy is ki tudnák fizetni az elektromos autót?
Tényleg azzal lesz előrébb az ország, hogy elektromos bringát támogatnak, amikor az elhízás népbetegség?
Több értelme lenne egészségügyi szűrőprogramoknak, megelőzni a bajt.
Ez egy egyébként az általános EU-s gyakorlat, hogy kiírnak X keretösszeget, aztán ha az elmegy, akkor kalap, vagy olyan is van, hogy mindenki kaphat támogatást a támogatandóra, aki szeretne? Pl. a UK Cyclescheme az utóbbi, nekem úgy tűnik. Jó, nem is EU. Viszont ott nem is lettek drágábbak a cangák.
Egyebkent az elektromos bringa szivbetegeknek akiknek a rendes bringa megterheles tul sok lenne lehet hogy jo opcio. Nem ertek hozza, szakember velemenyere van szukseg, viszont nagyon rossz opcionak nem latom. Mas eszrevetel:
sokszor olyanokrol folyik a vita ami az egyeni helyzetunket meghatarozza. El kell tudnunk fogadni hogy ez valakinek hasznos, valakinek kevesbe. A velemenyt lehet ugy is pozicionalni hogy az kiegeszitoje a masiknak es nem jobb vagy rosszabb a masiknal 🙂 a kritikus gondolkodas szerencsere megvan, hasznaljuk azt mindenki elonyere.
Mi a célja a támogatásnak? Sport vagy klíma?
Ha az a cél, hogy ettől majd csökkennek a dugók, akkor teljesen érelmetlen, ugyanis télen senki sem fog e-kerékpározni.
Éppen ezért a kerékpár sem lehet altarnatívája a tömegközlekedésnek, max az év kéthamradában pihennek a garázsban a télen közlekedő villamosok, aminek pont semmi értelme.
Ettől még köszi a cikket, minden állami támogatást ki kell használni!
Szomszedom 700000-ert vett pedelecet.
Multkor 80000 volt ra a teljes hajtas (lanc, tanyer, kazetta) csere valami 6-7000 kilometer utan; a nagyobb nyomatek hamar megeszi ezeket a dolgokat. Hazibarkacsban nyilvan olcsobb lett volna de hat a gari ugye.
Ha hiszunk a fentebb irt mateknak, 250000 forint az akku es 500 ciklust bir. Azaz minden toltes 500 + 10 forint (utobbi az aram dij). Az egyszeruseg kedveert tegyuk fel hogy 70 kilometerenkent tolteni kell, es 500HUF.
Tehat ha evi mondjuk 7000km-t teker valaki (10-12 km-re levo munkahely + neha hetvegi lotyoges), havi szinten tiz rugo (havi berlet plusz egy kicsi) a nyilvanvalo es tervezett kiadas vele. Plusz az avulas.
Ugy altalaban nem latom hogy tamogatas ide vagy oda, pusztan anyagi megfontolasok miatt munkaba jarasra robogorol vagy BKV-rol barki atuljon pedelecre.
Adhatnanak tamogatast a sima kerekparra is, az is alternativaja a nagyvarosokban az autozasnak. 🙂 Hasonlo szamokat nezve mar kijonni belole egy karbonvazas Bianchi orszaguti!
Egy fokkal komolyabbra veve a szot en azt gondolom, hogy ez a tamogatas egy igen szereny kisebbsegnek lesz hasznos. Ha lenne e-roller tamogatas, akkor valoszinuleg azt is tobben hasznalnak ki. De kivancsi vagyok, mikorra fogy el a keret, es milyen adatok jonnek ki majd belole.
@Kiszamolo
Megnéztem az Alzás olcsóbbik villanybringákat, pl. Sava e27 Alu 1.0 - a legalapabb hajtásláncra (Shimano Tourney) segít rá a 250W-os villanymotor. Mivel a villanybringa eleve nehezebb +5-10 kilóval és sacc/kb a bringáson is van háj, így meglepően gyorsan amortizálódik a lánc, hátsó fogaskerék, első fogaskerék, és a fékbetétet is jó gyakran kell cserélni. Ha ehhez hozzávesszük az akkunak a relatíve gyors amortizációját, nem hiszem, hogy nagyon olcsó mulatság a villanybringa fenntartása.
A hagyományos cross bringámmal (Romet Orkan 1.0 M) lementem 4000km-t, ami alatt két pár fékpofát (2X5Eur), 2 láncot (2X8Eur), egy hátsó fogaskerékszettet (7Eur) (freewheel) fogyasztott el, és újra kellett csapágyaznom a hátsó kerékagyat (2Eur csapágy + 2Eur a vazelin + 20 cent a kónusz). Ha bele számolom a drága PTFE olajat (5,5 Eur) és bio láncmosót (5Eur), 47,7 ojrónál tartok, ami 12cent/km.
De miért nem a normál bringákat is támogatják munkába járáshoz? Pl. a karbonvázas Canyon Grail CF SL 7 2.399,00 € és nincs 9 kiló:
canyon.com/en-sk/gravel-bikes/all-road/grail/grail-cf-sl-7/2374.html?dwvar_2374_pv_rahmenfarbe=GY%2FBK
Ezzel aztán hegyen-völgyön lehetne munkába járni, a gumik defektbiztosak és még a szétbombázott utakat is kirugózná a szénszálas váz. 😀
Én jómagam 11 és 15km közt jártam munkába kedvtől függően a COVID-19 előtt a 15 kilós Rometemmel, majd egy jó ideig a Kellys Soot Gravel bikeommal. Hamarabb értem be és értem haza bárminél, cserében reggel a melóban lezuhanyoztam, hogy ne a szagommal boldogítsam a kollégákat. Nekem a legnagyobb gondom nem is a távval volt, hanem amíg talátam olyan utakat, ahol kis valószínűséggel lapítanak ki.
Én sem hittem, hogy ennyire könnyű ekkora távot menni naponta, esőben, hóban, hisz másfél éve még 2X3km kikészített. 😀
Ennyi erővel a normál kerékpárra is adhatnának támogatást, egy normál, jó minőségű, rendesen beállított, felszerelt város bicaj sem két fillér, simán tud 100ezer felett is lenni. (Én korábban éves BKV bérletet vettem, aminek az árát havonta félretettem, hogy decemberben meg tudjam venni az új kedvezményes bérletet. Aztán úgy alakult, hogy szinte sehova sem kell már BKV-zni vagy csak nagyon ritkán, így egyik decemberben a bérlet árából vettem meg bringát, hát nem volt nehéz elkölteni az árát...)
@szak1
Remélem a fékekre is ráköltöttél legalább annyit, és nem mások életét veszélyezteded az 1000 wattos (amúgy ez a legális maximum ~3x-osa) barkács csodáddal.
OFF:
Forintunk újra a 370-es euro felé vezető úton.
MNB nem lépett,tétlenül nézi továbbra is.
MÁP Plusz megjelenése óta 11%-ot gyengült, infláció 4,2% közben (Európa legjobbja vagyunk pénzromlásban) papíron, a valóságban ennél jóval több.
Remek tényleg a fentiek után az 5. év utáni 4,95%-os MÁP Plusz hozam. Tuti bukó eddig.
Vajon milyen árfolyam kell ahhoz, hogy az emberek tömegesen elkezdjék visszaváltani az állampapírokat?
Mindeközben Matolcsy tolná ki a 0%-os hitelt.
Nagyon csúnya vége lesz ennek.