Taxi helyett

Budapesten sikerült elérni a taxisoknak, hogy a leghalványabb verseny se legyen a szolgáltatók között, hanem egységesen nagyon drágán tudjanak szállítani utasokat.

Ennek megfelelően egy ferihegyi reptérre vezető út minimum 9.000-10.000 Ft Budaörsről és ugyanennyi vissza is. (Ha budaörsi taxival megyek, akkor is 8.000 Ft az út. Ők is utána emeltek, hogy a budapesti taxisok árai elszálltak. Megtehették, bolondok lettek volna nem emelni.)

Már régóta zavart, hogy ennyire drága lett egy-egy reptéri út és mivel hajnalban két kisgyerekkel és három börönddel a BKV nem megoldás, ezért kerestem másik lehetőséget.

A mindenféle fekete fuvarozóra nem akartam bízni, hogy kiérünk-e időben, ezért eszembe jutott, hogy mostantól saját autóval megyünk.

Mióta megnyitották a reptér saját parkolóit, már 300-400 méterre is egész normális áron lehet parkolni és végig fedett folyosó visz a reptérre.

Sajnos szeptember 7-től a reptér felemelte a parkolódíjakat úgy 15%-kal (holt szezonban drágább lett???), de szerencsére a Wizzair oldalán még lehet olcsóbban parkolóhelyet vásárolni. Egy hét a Holiday Parkingban 7.500 Ft, a Liteban 6.600 Ft. 15 nap pedig csak 11.900 és 10.000 Ft.

Ehhez jön még nekünk cirka 1.700 Ft benzinpénz oda-vissza és a rövid séta. De így is feleannyiból megúszok egy hetes parkolást, mint eddig a taxiköltség volt. S ez a parkoló közel van, nem úgy mint a többi parkoló, hogy majd kisbusszal jönnek érted valamikor, hogy elvigyenek a kilométerekre lévő parkolóba, ráadásul nagyjából ugyanennyibe is kerülnek.

(Ezt nem azért csinálom, mert nem tudnék kifizetni még 8 ezer forintot taxira. Hanem mert nem akarok egy árkartellt támogatni. Ahogy a reptérre is beviszek üres palackot és ott töltöm meg vízzel, csak azért sem veszek ötszáz forintért fél liter ásványvizet, miután a biztonsági ellenőrzésnél elvették tőlem az összes vizet, mert nettó rablásnak érzem azt is. Ha már elveszik az összes vizet mindenkitől, tegyenek ki a váróba ingyen tartályokat és ne húzzák le az embereket még utána.)

Amit még valamiért sokan nem tudnak, már nagyon sok éve van egy Spar üzlet a reptéren. Talán azért nem ismerik, mert az érkezési szinten van, ahová kevesen mennek le indulás előtt. Az árai Spar árak, vagyis nyugodtan vehetsz ott szendvicseket, kávét és minden mást, nem kell tíz perccel később aranyáron megvenned az ételt a reptéri váróban.

Kapcsolódó cikk:

Balhé a reptéren

Share

190 hozzászólás

  • expect
    “szerintem jo lenne utanajarni, vagy egy vendegposzt kereteben valami hozzaertövel kiszamoltatni, hogy ezek a taxi arak mennyire irrealisak”
    Amikor az uberes nyavalygás (nem tudom másképp nevezni az adócsalás hipszteresítésével szembeni fellépés miatti hőbörgést) volt, akkor születtek erről cikkek. Röviden: egyáltalán nem irreálisak a jelenlegi árak. Az egységes tarifát azért vezették be, mert a vadkapitalista árversenyben (ami korábban volt) gyönyörűen megmutatkozott, hogy miért kell a vadkapitalizmusnak gátat szabni. A vevő eladja az anyját is 10 Ft különbségért, félhülye “sofőröket” tudtak halászni a taxis cégek, akik gyakorlatilag saját maguk számára veszteségesen dolgoztak vállalkozóként a cég által elvárt alacsony tarifán, ez pedig maga után húzta a mérhetetlen minőségpusztulást, miközben a reális árakkal dolgozó sofőrök csődközelbe kerültek.
  • AAA
    Mindent elmond a taxis helyzetről, hogy a sofőrszolgálatok olcsóbban dolgoznak, pedig ott két ember kell a mutatványhoz, nem egy.
  • combo
    @HerrUrban: Plusz megszűnt az általános 1%-os visszatérítés, már az is csak élelmiszerre jár… (Viszont megjelent egy 3%-os kategória az elektronikai áruházakra, de gondolom kiszámolták, hogy ez nekik jobban megéri…)

    Plusz kérdés, hogy abban a negyedévi max. 300.000 ft figyelembe vett vásárlási tranzakcióba mit számítanak bele… Mert nem mindegy, hogy mennyit vesznek figyelembe az 5%-os, a 3%-os, az 1%-os vagy akár a 0%-os kategóriából. Nem értem, hogy miért nem elég az, hogy negyedévente max. x forint visszatérítés; az sokkal korrektebb..

    Szerintem most a K&H hitelkártyája a legkorrektebb, ahogy körülnéztem tegnap. 5000 ft kártyadíj, 0 ft zárlati díj, mindenre 2%.

    Más. Az OTP-re meg ráborítom az asztalt. Nemrég átváltottam Smart bankszámlacsomagra, ami 0 ft számlavezetési díjas elvileg, de mégis 202 ft a havi csomagdíj, pedig semmi extrát nem kértem mellé…

  • tromsö
    “és a rövid séta. ”
    esőben üdítő igazán.

    “hogy majd kisbusszal jönnek érted valamikor, ”
    eddig mindig 5 percen belül volt a valamikor.

    “hogy elvigyenek a kilométerekre lévő parkolóba.”
    3-4km …. hát ja, az megvan 6 perc is – a rövid séta meg 8-10

    amúgy ha csak kézipoggyásszal utazom, akkor simán kibkvzok – ha már jár ugye. (hajnal)

  • Tamás
    A Beerides nemcsak hogy biztosítást köt a kocsira, de beraknak egy monitorozó cuccot is, amivel a tulaj meg ők is látják, hogy használják a kocsit. A gyorsahatás etc szankcionálva van. Természetesen megértem ha valaki máshogy gondolja, de nekem eszközszámba megy a kocsi, nem mobiltelefon vagy laptop, ami tele van szenzitív adatokkal, így nálam nem gond a sharing economy.
  • FoX
    @Belső ellenőr
    Ezek a számok akkor igazak, ha a taxis teljesen becsületes. Csak az meg olyan, mint a legelésző oroszlán…meglehetősen ritka. Még a társaságnál dolgozók között is. Abszolút általános az utas lehúzása, nem adnak számlát, stb. De még ha az ár és a számla rendben is van, legalább 15 egyéb trükkjük van arra, hogy egy kicsit megsápolják az utast.
    A mai napig rengeteg a babrált óra, elképesztő megoldásokkal. Szellőzést a 2-es fokozatra állítja, hopp, +20%. És a többi.
  • antenna
    ZoltaánH: “Merthogy azok az autók 90%-ban úton lesznek. (míg a tulaj nem használja taxizgatnak magukban a városban)” Azt szeretném én látni, hogy az autóm kigurul a garázsból, ki a kertkapun és elkezd taxizgatni. Lesz benne program, ami áttöri a kapukat, ajtókat, falakat, csak hogy törötten is a közt szolgálja a magántulajdonom? Na ne nevettess már. Nem kell elhinni minden hagymázas hippi álmot. A mostani autó megosztókra is azt mondom hogy sosem adnám oda a kocsimat. Annyit nem fizetnének érte. Ha igen, tartanék bérautót.
  • Ati
    Magyarország leggusztustalanabb taxikartell-je kétségtelenül a nyári siófoki kartell. Nemcsak, hogy teljesen egyeztetett árak vannak a piacon, de eltér az ár annak függvényében, hogy a kocsikban hányan utaznak.
    2012. nyarán egy legénybúcsún szálltam meg a szállodasoron és mentünk be a belvárosba, ahonnan előbb akartam hazamenni. A 3,5 km-es utat 3,500 Ft-ért kínálta mindenki. Amikor jeleztem, hogy ez nagyon drága, visszakérdeztek, hogy mihez képest. Pl. Genfhez képest, válaszoltam, ugyanis volt “szerencsém” ott egy időben sokat taxizni és 7 frankért ott is lehet menni kb. 6 km-t. Egyébként Genf kimutatások szerint a világ legdrágább helye taxi szempontjából, bár Siófok nyilván kimaradt a kimutatásból.
    Végül hazasétáltam a kivilágítatlan úton, nem voltam hajlandó ennyit fizetni.
    Gondolkodtam azon is, hogy megérdemelne egy versenyhivatali panaszt az egész ügy, de többet úgyse megyek oda
  • Baltazar
    @Tizenhét

    Az évi 4/8 nyaralás hihetetlen számomra. Hogy csinálod?
    Hogy van ilyen sok szabadságod/szabadidőd?
    Írhatnál néhány sort a nyaralás alatti spórolásról, mert van még mit tanulnom.
    Nálam a nyaralás az egy kisebb anyagi katasztrófa 🙂

  • Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos
    @Györgyi: ma már taxinak nem lehet eltérni a km-alapú hatósági díjtól. Ezért nem alkalmazhatnak fix árat a reptéri fuvarokra. Így a transzfercégek olcsóbbak, náluk körzetenként fix ár van, ami jóval alacsonyabb, mint amit a taxis km-díj kiadna.
  • Tamás

    “Szerintem most a K&H hitelkártyája a legkorrektebb, ahogy körülnéztem tegnap. 5000 ft kártyadíj, 0 ft zárlati díj, mindenre 2%.”

    BB UPC az jobb mert nem 3k a visszatérítése, hanem max 20, uilyen % mellett..

    “(Viszont megjelent egy 3%-os kategória az elektronikai áruházakra, de gondolom kiszámolták, hogy ez nekik jobban megéri…)”

    Media Markt 10% kedvezmény BB kártyával…. veszel év végén egy 150k-s hűtőt, megvan a kártya + társ kártya éves díja vastagon..(már ha a piacon nem 20%-kal olcsóbban kapható uaz a hűtő)

  • jurta
    FoX

    “Hiéna kapott 30-at, meg egy jótanácsot, hogy ne nagyon járjon hozzánk vendéggel.”

    Ezt hogyan kell elképzelni, ha a “hiéna” esetleg tartani akarja hozzá magát? Érkezett utas bepakol és beszáll, találnak egy többé-kevésbé közös nyelvet, utas bemondja az úticélt, taxis válaszol: Ja, bárhova, de ODA nem megyünk, tessék kiszállni!? 🙂

    (Tudom, idegen helyen én is szoktam árajánlatot kérni beszállás *előtt*, de szerintem ezzel kisebbséghez tartozom.)

  • Konkav
    érdekes, hogy még itt is, ahol nem átlagemberek beszélgetnek, mennyien érzelmekkel viseltetnek az autójuk iránt. én annak látom, ami: egy nagy kupac vas, üveg és műanyag, ami jó szolgálatot tesz nekem. hasonló, mint a mosogatógép 🙂
    @antenna: ha az önvezető autóm nyereséget hozna taxizással, már küldeném is ki a forgalomba. és nézegetném a hirdetéseket, hogy vajon egy második is nyereséges lenne-e.
    @Kiszámoló: pont nyaralás előtt fényezték le az autóm oldalát (lakatolás után). aztán egy hónap után több karc van az oldalán, mint előtte volt. és gyakorolt már rajta néhány tapasztalatlan sofőr. és szerintem előző tulaja németben taxi volt. és 20 éves. és semmi baja. soha nem hagyott az út szélén. ha bérbe is adnák a beerides-esek, húsz sofőrből max. egy bőgetné üveghangon. azt is kibírná.
  • mitel hentes
    A shared autóhoz csak egy gondolat. Egy gyerekes családban az autó nem csupán a BKV busz 5 személyes (7 személyes) változata, hanem raktár és játszóhely is. Én nem tudnám kölcsön adni az autót, benne a gyerekülésekkel, néhány plüssel, a gyerekek kedvenc CD-jével, hátul babakocsival.

    Két autóval rendelkező házaspárok is jönnek az oviba, reggel egyik hozza a gyereket, beteszi a gyerekülést az ovi előterébe, hogy amikor a másik jön délután a gyerekért, akkor haza tudja vinni. Ezt a típusú “erőforrás megosztást” látom, de ez is csak családon belül.

    Gyerekes családdal az egyéb spúr trükkök sem működnek: kell a mosógép, nem tudom elvinni önkiszolgáló mosodába a ruhákat. Kell a fűnyíró, nem tudom elkérni a szomszédtól hetente, mert neki is kell, és a gyerekek miatt nem tudok alvásidőben füvet nyírni.

    Ezért én taxival járok a reptérre, nyaralni pedig belföldre megyünk családdal.

  • Kiszamolo
    Konkav, biztos van az a rom autó, aminek csak használ, ha meghúzzák, viszont még akkor se vitatkoznék senkivel nyamvadt 7.500 forintért, hogy akkor most ez a hiba eddig is megvolt, vagy most keletkezett. Nem véletlenül nem ad kölcsön autót normális ember, főleg nem vadidegennek.
  • Zabalint

    Kapitalizmusban nem csak a legolcsóbb kategória jön létre, hanem különböző árkategóriájú és annak megfelelő minőségű szolgáltatások. Aztán aki túl alacsony árakon dolgozik, idővel az csődbe megy. A taxisok vállalkozóként csinálják, ha őket félted, hogy megtérülés alatt is vállalják, mert nem ismerik fel az autójuk amortizációjának fuvarra vetett költségét, akkor annyi erővel félts minden válllalkozást és ágazatot, legyen minden más is fixáras, az állam majd megmondja a péknek, a hentesnek, a tyúktenyésztőnek is, hogy mennyiért adja az árut. Aztan lényegében visszatértünk a tervgazdálkodáshoz….

    Az Uber rendszere pedig az afóhatóságok számára 100%-ban átlatható, mivel minden tranzakció elektronikus, csak nyilván az akarat nem volt arra, hogy betartassák, egyszerűbb volt betiltani a taxismaffia nyomására.

  • attila
    @ZoltánH az önvezető az nem az én kocsim lesz hanem bérautó 🙂
    teljesen más. hisz nem én állom a rejtett költségeket hanem a cég akitől bérlem….
  • Gondolkodj
    @Tizenhét
    “Azóta … szánalommal nézek a mellettem taxival reptérre igyekvőkre.”

    vs.

    “Szeretném ha tudnád, az utazás az alázattal kezdődik”

    Nekem egy öntelt, arrogáns ember képe rajzolódik ki ebből, nem olyané, aki ismerné az alázatot. 😉

  • Nagy Vonalakban
    @Tizenhèt “…Szeretném ha tudnád, az utazás az alázattal kezdődik. Vagy épp erről szól, csak még nem tudod…”

    Az utazàs van akinek az alázatról szól, van akinek másról.

    Èn nem megyek èvente nyolcszor nyaralni, hanem mondjuk nègyszer, ennyi fèr bele az időmbe.

    Taxival megyek ki a repülőtérre, taxival megyek a szàllodàba, mert így kényelmes ès így nem veszítek időt.

    Öt csillagos, vagy nègy csillag pluszos szàllodàban szállok meg a városközpontban, így időt takaritok meg.
    A városnèzèshez privát guide-ot fogadok, mert így jutok a legtöbb informàcióhoz a legrövidebb idő alatt (persze van mikor magam szervezem a városnézést, és èlvezettel elveszek a városban…).

    A reptèren nem veszek vizet.
    Beülök a Le Royba.

    Nem vagyok sznob, hanem egyszerűen ezt megtehetem, ès meg is teszem.

    Nekem az utazàs a luxusról szól a kultúra ès a gasztronómia mellett.

  • expect
    , amiről te beszélsz az az elmélet. Amit én írtam, az a megvalósult vadkapitalizmus volt ezelőtt pár évvel. Elvben természetesen igazad van, viszont az elviekben egy dologgal nem számolsz, az idővel. Az hogy a piac majd így-úgy kigyomlálja magát, meg beáll egy “egyensúlyba” az mérhetetlen idő, amit ráadásul bőven lehet is torzítani.
    Senkit nem féltek, olvasd el még egyszer, tényekről beszéltem, nem lehetőségekről. Évekkel ezelőtt az érdemben szabályozatlan vadkapitalista taxispiacon egyes társaságok úgy próbáltak monopóliumot kiépíteni, hogy kivéreztették a konkurenciát. Ezt egy tőkeerős taxis cég elbírhatja pár évig, viszont többezer taxis alvállalkozó nem.
    Az ubert meg tényleg hagyjuk már, közönséges ügyeskedő csalók. Kitalálták, hogy mert nem telefonon, hanem appon hívod a taxit, akkor ők már nem taxik és így nem vonatkoznak rájuk a szabályok. lol
  • expect
    Ez a kivéreztetés pedig abból állt, hogy olyan tarifákhoz kötötték az alvállalkozó taxisaikat, amikkel azok mindent egybevetve volt hogy veszteséggel vagy épp hogy nullszán mentek. Igen, ehhez nyilván kellett az is, hogy lehessen találni párszáz műveletlen, kőbunkó sofőrt, akik képtelenek voltak átlátni a költségeket és úgy általában az üzleti tervet/megtérülést (mondjuk ez a magyarországi hiteleseket elnézve mégsem lehetett túl nehéz, btw az uber ugyanezen butácska rétegből vonzotta be a sofőrjeit, csak ügyelt arra, hogy ne a kőbunkó rétegből szemezgessen…:D), de ez még nem legitimálja a maradék többezer taxis bedöntését. Ezzel a fajta vadkapitalizmussal a világ szerencsésebb fele már több emberöltővel ezelőtt leszámolt, itt a közelbalkánon még csak ímmel-ámmal. Persze biztos lehetett volna más eszközökkel is belenyúlni a játékba,de igazából ez a mostani ár realitását nem befolyásolja
  • attila
    Vonalakban a pénzt ésszel kell megkeresni, meg elkölteni is….sosem fogok 5 csillagos szállodában megszállni, egyszerűen nincs rá igényem, sosem fogok 10 milliós autót venni egyszerűen nincs rá igényem, bár lehet bennem van a hiba, vagy csak nem születtem gazdag családba ezért nincs ilyenekre igényem…a gyerekemnek a cipőt a vaterán veszem csak azért, ne azt lássa hogy mi megtehetjük hogy újat veszünk……..
  • P. G.
    Felőlem bárki igyon a reptéri nyilvános mosdó csapjából. Nekem praktikus kifogásaim vannak. A népek kezet mosnak, borotválkoznak és még ki tudja mit csinálnak a mosdókagyló felett. A folyadék meg olyan, hogy fröcsköl mindenfelé, a legkisebb, aeroszol méretű szemcsék főleg, jut belőlük a csapra is. Mindenféle nyavalyát könnyen elkapok, a szó nem a legrosszabb értelmében “beteges” vagyok. Az egyik hozzászóló által említett 100ml-es vízadagolás tetszik. Már csak megfelelő edények kellenek hozzá. 🙂 Nyáron repültem haza egy meleg éghajlatú országból, enyhe hasmenésem is volt, kénytelen voltam vizet venni a reptéren (is), aranyáron. Nem örömmel tettem, de ez van. USÁ-ban valóban van ivókút, ez emberséges.

    Talán a londoni Heathrow-n láttam hogy üres vizespalack árválkodott a reptéri boltban egy nem odavaló helyen, mondjuk a könyvek között. Valaki megihatta, mielőtt a pénztárhoz ért. Ügyes. 🙂

  • Ez vagyok
    Ha az egész család megy a reptérre, sohasem hívunk taxit. Nehogy “véletlenül” rosszakaratú emberekhez kerüljön az infó és hazatérve a kirámolt ház fogadjon. Míg nem voltak a reptér közelében olcsó parkolási lehetőségek hogy saját autóval is megéri menni, a szomszéd elvitt minket egy nagyobb boltig és oda hívtuk a taxit. Hazafele jövet már nem kellett félni attól, hogy kirámolják a házat, akkor taxiztunk hazáig, de nem hiénával, hanem a benzinkútnál várakozó négyeseket hívtuk.
  • Garbo
    @Tizenhét
    Nem nevezném azt nyaralásnak, ami szám szerint Jó Sok, de le kell mondani kényelmi dolgokról. Kellene a fenének, hogy kényelmetlenebbül éljem meg az utazást, mint ahogy élek a hétköznapokban, de legalább elmondhatom, hogy másik országban tettem ezt.

    Ezen az alapon fölösleges arrogánsan lenézned azt, hogy képes kényelmesen megtenni ugyanazt, amit te kényelmetlenül. Az ilyen típusú emberektől szokás hallani, hogy “ha hazamegyek, jól kipihenem magam” vagy “otthon eszem egy jó ezt vagy azt”, s mindezt nyaralásnak nevezett időtöltés közben.

    Szóval, értem én, hogy mindenki más, és neked a mennyiség aminősé felett áll, de ez nem alapoz meg magas lovat alattad, az biztos.

  • Garbo

    “a gyerekemnek a cipőt a vaterán veszem csak azért, ne azt lássa hogy mi megtehetjük hogy újat veszünk……..”
    Miért baj az, ha a gyereked megtudja, hogy van tizenötezretek cipőre?
  • Nagy Vonalakban

    Èn se születtem gazdag csalàdba, amit elértem azt saját erőből èrtem el.

    Egyetemista koromban a Kanári-szigeteket stoppal jártam végig,
    ès volt hogy hàlózsàkban a földön aludtam.

    Most àltalàban négyszer utazunk külföldre egy èvben
    (mondjuk idèn ez hat lesz):
    Tèlen síelés vagy trópusok,
    nyàron gyerekekkel àltalàban Mediterraneum, őszi ès tavaszi szünetben városlátogtàsok.

    Elèg sokat fèlreteszek, egy rèszèt pedig elutazom, egyebek között ezért is èlünk, a pénzt nem lehet a sírba vinni, a jót pedig hidd el könnyű megszokni.

    Egy dologban viszont egyetértünk:
    10 milliós autót én sem veszek….

    Jó autóra nem sajnàlom a pènzt…:)…az többe kerül.

  • Ez vagyok
    Sokan azért mennek el “nyaralni”, hogy lássák a szomszédok, ismerősök. Aztán a szuper jó, álom jó volt beszámoló után később pár elszólásból kiderül, hogy az otthoni mindennapi életükhöz képest is egy szívás volt 🙂
  • Györgyi
    Nekem a reptéri várakozás már a nyaralás része, imádok beülni valamelyik emeleti kávézóba. Érdemes euróban fizetni, akkor semmivel sem lesz drágább, mint a nyaralás célországára jellemző árak, és máris nem kerülgeti szívroham az embert. Nem a sarki élelmiszerbolt áraival kell összehasonlítani. Vizet meg nem iszom idegen helyen csapból. Itthon kizárólag csapvizet iszom, már lelkiismereti okokból sem vagyok hajlandó hozzájárulni ahhoz a globális méretű szeméttermeléshez, amit az ásványvíz-őrület okoz, de hogy én egy nyilvános mosdóban vizet vegyek a csapból, az ki van zárva.
  • Györgyi
    Vonalakban

    Dettó. Nekem az utazáshoz hozzátartozik a dolce vita, nem vagyok egy hátizsákos utazó alkat. Inkább kevesebb helyre megyek, de annak minden pillanatát maximálisan kiélvezem. Mondják, hogy utólag úgyis csak a szépre emlékszik az ember, de én ott helyben szeretem jól érezni magam, nem csak utólag örülni, hogy eljutottam oda.

  • attila
    mert dicsekszik vele, a többiek meg irigykednek………

    Vonalakban nincs ezzel semmi baj, én bár megtehetném az említett dolgokat, de egyszerűen nincs rá igényem….utazni nem utazok, majd ha nyugdíjas koromban unatkozok nagyon, bár szerintem én akkor is az unokákat fogom bausgatni 🙂 a gyereknek meg ezáltal nekem is az utazás egy kín. azt az időt amíg szenvednek az autóban, repülőn, kellemesebben is el lehet tölteni. amúgy meg annyira mindegy egy gyereknek hogy hol van, nem sok különbséget tud tenni, tenger, tó, vagy óceán közt. míg nem volt gyerek addig annyit mentem ami éppen elég volt.

    “Jó autóra nem sajnàlom a pènzt…:)…az többe kerül.” természetesen már azt is le kell nézni aki esetleg 10 milliót összespórol egy autóra hisz már az sem elég…..

    semmi baj máshogy gondolkozunk….viszont én csak heti max. 10-15 órát dolgozok, a többit a családdal, gyerekekkel, barát

  • attila
    barátokkal töltöm, én inkább egy bizonyos életszínvonal elérése után már nem törekedtem többre hanem, inkább a szabadidőt növeltem úgy hogy jobban szerveztem meg a vállalkozásom. a pénzt valóban nem vihetem a sírba, de amiket te leírtál azok számomra értelmetlen dolgok, ezekre én meg nem költök.

    volt Miklósnak egy írása talán az hogy ” milliomos a szomszédom” az arról szólt hogy a legtöbb milliomosról nem tudni hogy az mert nem mutatják, én abba tartozom akiről nem lehet megmondani, te abba akiről meg lehet, az élet meg majd mindenkit igazol 😉

  • Zabalint

    Ha többszáz hülye áll szemben több ezer olyannal, akik ki tudják számolni a megtérülést, akkor nem tud monopóliunot szerezni az a taxis vállalat, amelyik nullszalldós hülyéket keres. Főleg ha nem magas a belépési korlát a fuvarszervező cégeknél. Szóval ez csak ürügy volt a hatósági árkartell bevezetésére.

    Az amúgy teljesen lényegtelen, hogy a mostani kartellár mennyire reális, főleg megtérülés szempontjából. Mondom, ilyen alapon a kenyérre is lehetne kartellárat kivetni, ha megjelennek olyan pékségek, akik nem számoltak a gépeik amortizációjával. Hajrá, fogjuk meg minden vállalkozó kezét, nehogy hülyeséget csináljon, és tönremenjen.

    Ami pedig a vadkapitalizmust illeti, ha értelmes szabályozás van, akkor nem lesz annyira vadkapitalizmus, a hatósági árazás viszont mar nem kicsit a ló túloldala.

  • Zabalint

    “Az ubert meg tényleg hagyjuk már, közönséges ügyeskedő csalók. Kitalálták, hogy mert nem telefonon, hanem appon hívod a taxit, akkor ők már nem taxik és így nem vonatkoznak rájuk a szabályok. lol”

    Aztán mégis a törvényeket kellett módosítani az Uber elzavarásához, tehát az előtte meglévő szabályozás szerint tényleg nem voltak taxik.

    Az meg csak hab a tortán, hogy az árkartell mellett olyan szabályok is vannak, hogy legyen diszpécser szolgálat meg kártyaolvasó az autókban, miközben az Uber és társai ezeknél modernebb eszközöket használnak, tehát ez olyan, mint ha csak lóval húzott kocsival lehetne taxizni. Ha csak abból állna a szabályozás, hogy milyen műszaki feltételeknek feleljen meg az autó, illetve milyen vizsgát tegyen a sofőr, valamint hogy adózzanak szabályosan, akkor azt mondanám igazad lenne, de itt messze nem erről volt csak szó.

  • antenna
    konkav: pontosan ezt írtam én is. Ha van az a hülye, aki megfizeti az ingyen közösségi autót, majd tartok én is százat s ezeret. De a sajátomat nem fogom odaadni semmi f@szkalalpnak. Meg kell nézni, a magyarok milyen szemétdombokat hívnak autónak és hogy vezetnek. Kössz, nem.
  • Zabalint
    A kényelemhez, luxushoz:
    Szerintem, bár a kényelemnek és a luxusnak van közös metszete, de a kettő nem midnig találkozik, sőt gyakran nem.
  • combo
    @Tamás: Igen, ez a BB UPC nem hangzik rossznak, de gondolom UPC előfizetés kell hozzá, az meg nincs, és nem is lesz…

    A MediaMarkt 10% kedvezmény viszont elgondolkodtató, a közeljövőben úgyis sok háztartási gépet kell vennem (sajnos) az új lakásba. De szeretném látni leírva valahol ezt a 10%-ot, hogy pontosan hogy is van ez. Túl szép ahhoz, hogy igaz legyen… 🙂 Egyébként amióta pár éve kiirtották az ÁFA-csaló kis sufni műszaki boltokat, azóta a MediaMarkt nem számít vészesen drágának (az Extreme Digital se), és legalább normális garancia van… (Még az Euronicsban is ki lehet fogni jó vételt, ha jó akció van.)

  • Jóska Pista
    15:21

    >a gyerekemnek a cipőt
    >a vaterán veszem csak azért,
    >ne azt lássa hogy mi megtehetjük
    >hogy újat veszünk……..

    Van pár használt fogkefém, ha magánban írsz egy címet, elküldöm. Ajándékba, fizetni sem kell érte.

    Komolyan emberek, ez kezd lassan átmenni a fillérbaszók fórumába, ahol mindenki igyekszik a másikénál nagyobb hülyeséget írni.
    Mi lesz a következő, valaki beírja, hogy ő a WC-tartályból veszi a vizet, mert a csapból meleg jön?

    Vonalakban
    +1

  • Családfő
    OFF
    attila, a használt cipőkkel egy komoly gond van: minden gyerek lába más, és míg az új cipő a lábára idomul, a más(ok) által használt már nem tud úgy, mozgásszervi problémákat okozhat. A nagytesó által pár hónapig használt lábbeli persze belefér, de a vaterán sosem tudhatjuk a hátteret, pl. hány gyerekek ment keresztül stb. A ruha más használtan, annál ilyen kitettség nincs.
    ON
  • Kiszamolo
    Combo, a Mediamarktban gyakran drágább a cucc, mint a Mediamarkt weboldalán. Érdemes ezzel is számolni.
  • naa
    Egyébként ha ennyi kényelmetlenséggel jár a nyaralásra repülgetés, akkor minek mentek repülővel nyaralni, pláne ilyen gyakran? 🙂 Be kell ülni a kocsiba és elmenni itthon, vagy környező országokban… Persze lehet, hogy pl. Ausztriában egy jó helyen jóval drágább, mint valahol jó messze repülőjegyestül, taxistul, sokcsillagostul, de családdal én akkor is inkább megyek kocsival – persze kinek mi jön be, egészségére…
    Amúgy azzal egyetértek, hogy ha már nyaral az ember, akkor adja meg a módját, nem kell megnézni minden petákot, de az, hogy valahol nem tetszik a hozzáállás, ezért azzal protestálok, h nem fizetek, nem is a spórolásról szól. Sajnos, akiknek ez a jelzés szólna, azoknak ez tökmindegy persze… Lesz másik vendég, vevő, stb., aki kevésbé érzékeny…
  • Belső ellenőr
    “FoX írta: Ezek a számok akkor igazak, ha a taxis teljesen becsületes”

    Igen, ahogy egy zöldségesre, autószerelőre, de akár még egy ügyvédre vagy akár a kék gazdaságos áruházra. Ez alapján ez nem érv. Ha nem kerek valami evidens, hogy a zöldségesnél kivágod a hisztit, a tesco pénztáránál kivágod a hisztit, de ha a taxis kér 2-3X annyit – amit ma már a fix ár alapján biztosan tudni lehet – akkor csendesen kifizeted.
    Jól érzékelhető sokaknál, hogy nem tudják milyen jogaik vannak ma már egy taxiban.
    Rendőrségi ügye van belőle, feljelentik csalásért. Az nem egy vidám dolog.
    Ahogy az sem – ha céges autó – akkor kirúgják a cégtől, bennfogják a letétjét (100-200e Ft) és mire átkeveredik egy másik céghez ahol újra tevékenykedni tud az újabb 200e Ft.
    Ha visszatérő sztori elveszik a műkődési engedélyét a cégnek és már nincs is taxizás.

    foly.köv. mert utolsó gondolat nem fér bele

  • Belső ellenőr
    Folytatva az előzőt..

    …és ha azt hiszed, hogy ez csak elméletben megy igy nagyot tévedsz, folyamatosak az ellenőrzések, igy a feljelentések is. Tudod hova megy az a taxis, amelyik már kiesett a rendszerből?
    Ő az a sokak által dicsért és magasztalt jópofa srác aki transzferáron, a taxi ár alatt kivisz téged a reptérre, fehér rendszámmal, mindenféle engedély nélkül. Ad neked számlát is, igaz, hogy semmit nem érsz vele, ugyanis teljesen más szolgáltatást nyújt mint amiről a számlát kiállította, épp ahogy anno az uber tette.
    A szabályok szerint ott és azonnal le kellene venni a rendszámát és kivonni az autóját a forgalomból, az ehhez kapcsolódó össz bírság pedig 1M Ft felett van.
    Hogy a taxisokat miért ellenőrzik az nyilvánvaló. De hogy _csak_ a taxisokat és ezeket a fekete fuvarozókat miért nem arra jelenleg még nincs válasz, de abban biztos lehetsz, hogy ebből is lesz még ökölharc.

  • Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos
    Az biztos, hogy írtak a szórólapban 10% engedményt BB hitelkártyával, de az is ott volt, hogy csak a reklámújságban szereplő termékekre érvényes.
  • Nagy Vonalakban
    “….volt Miklósnak egy írása talán az hogy ” milliomos a szomszédom” az arról szólt hogy a legtöbb milliomosról nem tudni hogy az mert nem mutatják, én abba tartozom akiről nem lehet megmondani, te abba akiről meg lehet, az élet meg majd mindenkit igazol …”

    Hát nem tudom.

    Milliomos vagy, és Te vaterán veszel használt cipőt a gyereknek….ha gombás lesz a làba, mindegy, lènyeg az, hogy ne tudja, hogy milliomosok vagytok…

    Mindenki úgy él, ahogy akar.

    Van aki igènytelenül, van aki nem.

  • jami
    A Dechatlonban a sajátmárkás gyerekcipők 3-6e, 2 év garival. Ettől olcsóbban értelmes (garancia nélküli) cipőt nem venni a vaterán.
    A gyerekeim is ritka esetben használják egymás cipőit, totál más a lábuk, plusz épp elég egy kisebbnek, hogy kevesebb új ruhája van.

    Kaját kap origit vagy kukáznia kell??

  • expect
    “akkor nem tud monopóliunot szerezni az a taxis vállalat”
    Természetesen tud, mivel veszteségessé nem akkor válik a cég, ha nulla bevétele van, hanem ha nem elégséges. Ahhoz pedig pont elég volt párszáz barmot behúzni, hogy ez az alávágás eredményes legyen.
    Az a baj, hogy megint ezzel a kenyeres hülyeséggel jössz, amikor tök más piac. Egyrészt a fővárosi taxis piac koncentrált és messze nem annyi szereplős, mint ahány pékség van, sokkal nagyobb erőfölény ki tudott alakulni. Másrészt nem a taxis cégeket fogták kézen, hanem a taxisokat. Ez egy alvállalkozói rendszer, a pékségnek nincs alvállalkozója, annak alkalmazottja van, aki egy adott bért kap s max a csőd hónapjában nem kap fizetést. Ezzel szemben az alvállalkozó folyamatosan ki volt téve a taxiscégek közötti vadkapitalizmusnak.
  • jami
    Nincs gond a fapados nyaralással – amíg nem teszik kötelezővé 😀
    A férjem szerint tök vicces dolog arra büszkének lenni, hogy jártunk már ott – ahol halom ember eleve lakik, pár napig mi is. És kb. annyira reálisan látja a helyet, mint aki ide jön pár napra. És tényleg.
    Szeretek utazni, magát az utazást is, boldogan alszom itthon is a padlón – de fürdés nélkül, esetleg hidegben nincs az az isten, hogy én “pihenjek”.
  • expect
    “a hatósági árazás viszont mar nem kicsit a ló túloldala.”
    Mivel európai viszonylatban bőven az olcsóbb kategóriába sorolhatóak a fővárosi taxis árak, így ez a hatósági ár inkább minimálárnak tekinthető. Csak hát mivel a korábbi példa világosan megmutatta, hogy a kuncsaft mennyire fillérb*szó, így e ként definiálni semmi értelme, hisz úgyis mindenki erre áll rá. De mondom, nyilván lehetett volna más eszközöket is bevetni. S egyáltalán nem lényegtelen, hogy a mostani ár mennyire reális, sőt, neked mint utasnak csak az, illetve a szolgáltatás minősége ami számíthat. Nos, az ár teljesen rendben van, a szolgáltatás pedig klasszisokkal jobb, mint a szabályozás előtti időkben. Szóval azon túl, hogy vkinek a hatósági ár ellentétes a világnézetével, nagyon más ebből fakadó negatív következményt nemigen lehet találni.
    Az uber ingoványos voltát pedig világviszonylatban értettem, kár jogászkodni.
  • PöLö
    Off

    A hírek szerint vádemelési javaslattal zárult a nyomozás az egykor országos hírű pénzügyi “tanácsadó” ügyében, aki a gyanú szerint 100 milkát tüntetett el társaival. A könyves bizniszt vajon még nyomatja?

    On