Tesla második negyedéve

2025-07-24
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Írtam márciusban a Tesláról, ami éppen egy igen gyalázatos negyedéven volt túl. A konkurencia erősödésén, Musk politikai ámokfutásán kívül ebben közrejátszott az is, hogy az egyetlen sikeres Tesla modell, a Model Y éppen megújulás alatt volt, így sokan nem vették már meg a régi, kifutó modellt, de még nem tudtak venni az újból.

Most eltelt egy újabb negyedév, ma hajnalban kijöttek a Tesla pénzügyi eredményei is (az eladott darabszámot már július elején közölték), gondoltam érdemes ránézni, hogyan állnak a dolgok, mennyit szépített az eredményen a megújult Model Y, amit már lehet kapni mindenhol.

Az eladott darabszám tovább zuhant, éves alapon 13,5%-kal, a Cybertruck-Model X-Model S-ből még kevesebb ment el, mint eddig, ezeknek a modelleknek az értékesítési számait már lassan kerekítési hibának is túlzás hívni. Eddig a legtöbb autót 2023-ban adta el a Tesla, összesen 1,81 millió darabot.(Összehasonlításul, egy közepes méretű autógyár, mint például a Hyundai-Kia 7,23 millió autót értékesített 2024-ben.)

A Tesla legfontosabb piaca az Egyesült Államok, itt kel el az autók fele, azon belül is Kalifornia, ami az amerikai eladások majdnem harmadáért felel. Itt 21%-kal csökkentek az eladások, viszont nem egyértelműen kimutatható, hogy Elon politikai ámokfutása lenne az oka, hiszen már egy éve folyamatosan esik értékesítés:

Az ismert értékesítési darabszámok után nem lett nagy meglepetés, hogy az árbevétel és a profit is zuhant az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest.

Az árbevétel 16%-kal csökkent egy év alatt, a profit 23%-kal.

Ami sötét jövőt fest (azon kívül, hogy a fontos piacokon egyedül a Tesla értékesítése csökkent, az elektromos autók eladása mindenhol nőtt), az az amerikai állami támogatás októberi kivezetése, ez 7.500 dollárral fogja megemelni a Teslák árait.

A másik ugyanekkora érvágás az amerikai széndioxid kvóta eltörlése. Eddig a Tesla 11 milliárd dollárt keresett a semmiből, pusztán azzal, hogy eladta ezt a kvótáját a többi, hagyományos autókat gyártó autógyárnak. Mivel mostantól nem lesz szükség erre a kvótára, a Tesla negyedévenként közel félmilliárd dollár tiszta nyereségtől esik el. (Nagy szerencséjére az európai kvóta még megmarad, így azzal számolhat az európai piacon.) Bár még élnek a szerződések, várhatóan a többi autógyár azért igyekszik majd kibújni a kötelezettség alól, hiszen miért fizessen a semmiért, ha végképp semmi értéke nem lesz a krediteknek.

A Tesla 2021 második félévében vált volna csak nyereségessé a kreditek nélkül és az idei első negyedév is veszteséges lett volna, ha nincs a kreditbevétel.

A Tesla elindította a saját robotaxi szolgáltatását is Austin (Texas) kis, nem túlzottan forgalmas részén, szigorúan csak gondosan megválogatott influenszerek részére, sofőrrel az anyósülésen. (Ahhoz képest, hogy már 2016-ban önvezetőknek kellett volna lennie a Tesláknak, ez elég szerény kezdet. S valószínűleg ezeknek az autóknak is betanították a város minden egyes négyzetméterét a használt útvonalon.) Musk természetesen most sem fogta vissza magát és kijelentette, hogy év végére (!!!!) az amerikai lakosság felének (!!!!) elérhető lesz az a szolgáltatás, ami most egy város egy kis részén, tesztüzemben működik, ott sem problémák nélkül.

(Csak az engedélyek megszerzésére kevés fél év, arról nem is beszélve, hogy még maximálisan ideális időjárási körülmények között sem működnek rendesen ezek a járművek, havas-ködös-szeles-jeges körülmények között talán elindulni sem tudnának.)

A 2020-ban indult Waymo mindeközben már heti negyedmillió fizetős utazást teljesít négy amerikai nagyvárosban és hamarosan további háromban kezdi el a szolgáltatást, de még valószínűleg hosszú éveken át csak a veszteséget fogja termelni. Ennek ellenére Musk ettől a szolgáltatástól és a robotoktól várja, hogy megfordítsa a Tesla mélyrepülését, amit az elmúlt másfél évben láthattunk.

További nagy ígéret az olcsó Tesla bevezetése, szintén idén. Ez a határidő is annyira tartható valószínűleg, mint a robotaxi, lévén még senki nem látott egy kísérleti példányt sem az utakon, márpedig javában tesztelni kellene az autót minden körülmény között, ha idén piacra akarják dobni.

Sokak szerint egy lecsupaszított, esetleg rövidebbre vett Model Y lehet az új, szuperolcsó jármű. Érdekes a kérdés, hogy egy Model Y-ból, ami végletekig le van már csupaszítva, mit lehetne még kivenni, hogy még olcsóbb legyen?

Motoros ülésállítás és csomagtartó, motoros ablak, alufelni, üvegtető, esetleg ülésfűtés/üléshűtés. Nagyjából ennyi az összes extra, ami van az autóban. Még tolatóradar, holttérfigyelő radar, esőszenzor, műszerfal, head-up display sincs az autóban már most se, ahogy kapcsolók sem, a felhasznált anyagokon sem lehet igazán spórolni az utastérben. Ha kiveszik azt a néhány extrát, esetleg rosszabb minőségű belteret kap, alig lesz olcsóbb az autó, viszont még egy olcsó kisautónál is fapadosabb lesz. A Model Y legkisebb akkumulátora sem túl nagy a jelenlegi piacon, így azon sem lehet spórolni, mert azért egy 40 kWh-s aksit ma beletenni egy autóba már nagyon ciki lenne. (S hát pont egy olcsó autóval megverni a kínai gyártókat elég nehéz kihívásnak tűnik, s az is kérdés, hogy vajon maradna-e profit egy olcsóbb modellen és mennyi saját vásárlót vinne el a drágább, haszonnal eladható többi Tesla modell elől.)

Jelenleg itt tart a cég, szerencsére a befektetőket nem riasztotta el a rossz negyedéves pénzügyi jelentés, legalábbis alig esett a Tesla részvények ára, igaz, most még zárva van az amerikai piac.

Hozzászólások:

Csak Disqus-felhasználók léphetnek be és szólhatnak hozzá a cikkhez.
Subscribe
Visszajelzés
59 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Szerintem Elon vevőinek nagy része a képzett, magas jövedelmű, környezettudatos réteg, mindegy hogy USA vagy Európa. Ők valószínű nem vesznek többet Teslát, kivéve ha valami extrém pálfordulás lesz és fejben is összeszedi magát Musk. A amerikai redneckek vagy az európai max 8 általános gyári munkások ha tudnának sem akarnának elektromost venni. Ázsiában viszont lehet még keresnivalója, de természetesen nem árversenyben. Ők nem nagyon értik ezt a világot és minden sokkal menőbb arrafelé csak attól, hogy amerikai. Off: a most gombamód szaporodó olcsó kínai autókra kíváncsi leszek 5 év múlva.

Last edited 25 napja by rnd_5letek

Arra én is. Az illegális szemétlerakókra, amikből már most is van elég az országban, már nem annyira...

"szerencsére a befektetőket nem riasztotta el a rossz negyedéves pénzügyi jelentés"

Nem vak az a lo, hanem bator 🙂 Innen kb. csoda kene, hogy a Tesla noni tudjon. Ha pedig a profit a kovetkezo negyedevekben is csokkenni fog (ha a profit csokken), akkor a Tesla/Musk fan-ok vajon ki fognak tartani az egyedi Tesla reszvenyek mellett? 🙂

Sajnos fogalmam sincs ki tarthatja fenn ezt a hype-ot, pedig kíváncsi lennék rá. A legjobb tippem az algoritmusok.

kicsit úgy érzem mintha nem kedvelnéd ezt az autómárkát 😀 egyébként mindenhol recesszió van.

A kamera alapú ablaktörlő valóban kritikán aluli, de a tolatóradar elhagyását meglepően jól pótolja ma màr a kamera, sokkal pontosabban becsüli a helyet, mint bármelyik tolatóradaros autó, amiben a közelmúlt a ültem, pedig volt néhány vadiúj tesztautó. A holttér Figyelő is hibátlan kamera alapon.

Gombok hiányára a hangvezétlés lehet egy megoldás, talán a Grok integráció meghozza végre a magyar nyelvet.

Szerintem EU-ban a kisebb autó hiányzik nagyon a Tesla kínálatából, a jelenlegi (gyakorlatilag) 2 modell egyszerűen kevés.

Hallottam olyan véleményt, hogy vannak elektromos autók és van a Tesla, de szerintem egy ócska anyagokból készült fos.

És még egy negatív hír: https://totalcar.hu/hirek/2025/07/23/kitilthatjak-a-teslakat-a-kaliforniai-kereskedesekbol/

Ez a kedvencem a cikkből: A Tesla azzal érvel, hogy szerintük a szólásszabadság védelme a marketingszövegek esetén is érvényes. Emellett úgy látják, hogy az autók autonóm vezetési képességeit taglaló részeket kiragadták a kontextusból, mellettük ugyanúgy szerepelnek a szükséges figyelmeztetések és biztonsági előírások. Szerintük az autonóm vezetéssel kapcsolatos megjegyzések jövőbemutatóak és nem a jelenlegi technológiát tükrözik.

A napokban épp benéztem egy Tesla-ba, sajnos nem tudom melyik modell. Belül egy tök szürke műszerfalon volt egy bordó-barna fahatású csík, aki emlékszik a 90-es évek legrosszabb felvasalható bútordekorációira, na pont olyan stílusú. Középen egy nagy tablet, és semmi más. Baromira csoró hatása volt, ennyi pénzért ilyet venni ..

Én értem, hogy itt az elektromos autózás a lényeg, de az én autómban a sötétben nagyon jól néz ki, hogy minden kapcsolón, az audio konzol gombjain, az ablaknyitó gombok, tekerőgombok mind vörösen világítsanak. Nem túl zavaróan, de nagyon szép az autóbelső. Miért kellett ezekte a Teslákat ilyen istentelenül csúnyára csinálni belül is?

Az autókulcs 2025-ben szerintem felesleges, sőt zavaró plusz tárgy.

Értem amit mondasz, nekem akkor sem kellene kulcs, ha ingyen lenne. Sőt még valamennyit fizetnék is, hogy ne legyen. Még talán 100 dollárt is. 😀

??? Ehhez a csodához nem adnak kulcsot? Hogyan működik? Telefon Bluetooth vagy NFC? Mi van, ha egy barátomnak oda akarom adni hogy vezesse / vigye el valahová?

Van hozzá kártya. Kulcs helyett.
De távirányítót is lehet vásárolni.

“Mi van ha egy barátomnak oda akarom adni?” Na ez a legjobb benne. Küldök neki egy meghívót a Tesla appbol, e-mailben, messengeren vagy akárhogy, amit elfogad és tudja hasznalni az autót.

Valós példa: otthagytam Budapesten az autóm, hazamentem Miskolcra egy tesztautoval. Egy barátom elment a teslaert mert pár napig ő használta amíg úgyis csak parkolt volna. Ha a kulcsot el kell vinnem Budapest másik végébe az több órás kerülő lett volna. Így egy Messenger üzenet, ő pedig pár órával később felvette a Teslat, vissza is ugyanugy kaptam, mindketten siettunk, pár órával előttem leparkolta (sőt toltore tette) az autót, én meg felvettem. Itt is szívás lett volna ha a kulcs miatt össze kell futnunk, mert én még 200 km-re voltam Budapesttől amikor neki már mashol kellett lenni.

Van hozzá kártya, nekem is ott van a pénztárcámban, de eddig egyszer vettem elő, amikor egy videóhoz vagokepet akartam egyedül csinalni ezért kint hagytam az út szélén a mobilom miközben el autoztam elotte.

A 2016-os Model X-hez volt még kulcs, macerásabb volt, mint az új mobiltelefonnal.

Ezek egyébként olyan dolgok, amiket az ember nem ért amíg nem hasznalja napi szinten.

3 év Tesla hasznalat alatt annyira megszoktam, hogy nem kell az autót nyitni, zárni, be és kikapcsolni, hogy mikor egy tesztautót vagy a második autónkat (jelenleg Hyundai Ioniq, a régi, nem az új sorozat) használom, rendzseresen ott felejtem bekapcsolva és nyitva a parkolóban, annyira megszoktam, hogy csak kiszállok és elsetalok a Teslabol, az autó meg intézi amit kell.

A Hyundai is tudná egyébként, mert sipol ha elfelejtem kikapcsolni, ezzel az erovel ki is kapcsolhatná magát…

Van dog mode és camp mode arra, ha bárki benne akar maradni. Perzse kérdés mi a gyakoribb, ha uresen vagy ha gyerekekkel hagyom ott az autót…

Én kifejezetten utálom a biometrikus és hasonló dolgokat.
Pl. olyankor jön rá az ember, hogy kellenek kézzelfogható és közvetlen dolgok, amikor a csilli-villi automatika lemerül, beszarik, vagy ami a legdühítőbb: ha meghülyül.

Nagyon remeltem, hogy ilyen rossz eredmenyek jönnek. Nem vagyok biztos benne, hogy ezert, de a nemet konfigurätorban meg is jelent az 1%os kamatu hitel 🙂 Bizom benne, hogy ide Ausztriäba is kiterjesztik hamarosan, söt meg toväbb mennek, es kerül egy kicsit nagyobb aksi a long range verzioba, hogy felpörgessek a väsärläsokat.

Regota nezegetek elektromos autot, es nem a hype miatt, hanem mert nekem napközben simän visszatöltene a häzon levö napelem annyit, amennyit megyek vele ketnaponta. Igy megsporolom a nagyobb aksit a pincebe, ami lassan idöszerü, mert a szolgältato nem nagyon akar mär fizetni a betäpläläsert, illetve a napelemeket is lekapcsoljäk, ha tultermeles van.

folyt:
Lehet amugy fikäzni a Teslät, ami miatt en ezt fogom välasztani:

  • meg mindig a legjobb hatotävval rendelkezik, a többihez kepest
  • legbiztonsägosabb
  • mi a faxert nem tudja a täbbi gyärto megoldani az elsö csomagtartot?
  • hatalmas a többihez kepest. Probältam Enyaq-ot es ID4-et is. Mind a belter, mind a csomagter joval nagyobb. Es kb ugyanabban az ärban vannak
  • Nem nagyon erdekel a belter. Ha nem lesz eleg gomb, meg nyomogatnivalo, veszek kiegeszitöket pär szäz euroert
  • Nem erdekelnek az illesztesek. A mostani auton sem nezegetem nagyon, pedig ällitolag szuperek

Persze nyitott vagyok meg a dologra. Ha tud valaki jobb elektromos autot, amibe befer öt ember, csomagok, es megälläs nelkül eljutok vele Becsböl az alföld közepere, szivesen meghallgatom.

Azért a legtöbb autó első csomagterébe max a toltokabelek férnek be. A Teslaban (igaz még az X-ben) 4 pár sibakancs és két korcsolya utazott télen mikor síelni mentünk.

A múlt héten nyomtunk le 800 kmt éjszaka 3 Teslaval. Még mindig megverte a jobb hatékonyság miatt a nagyobb akkus autokat.
Ami engem igazán sokkolt, hogy az új LFP akkus 60 kWh-s változat megverte az én régi Y-om, amiben 75-ős az akku.
Az új 16,6-ot, az enyém 18-at fogyasztott.

persze kis szerencse is kellett neki, mert a töltések picit jobban jöttek ki a kis akkusnak (az első toltonel az enyémben még majdnem 40% volt a következőt azonban már neccesen értem volna el)

Mindenesetre amikor 10 éve azt halljuk, hogy a villanymotor hatásfoka 90%, aztán egy facelifttel a Tesla tudott faragni 8%-ot a fogyasztásból úgy, hogy az új autó 6 centivel szélesebb, tehát az volna logikus ha többet fogyaszt, na az sokkoló.

Egyébként jön a long range modellbe a 85 kWh-s akku, de a tesztünk azt hozta ki, hogy átlag embernek semmi szüksége rá. 6,5 perccel ért előbb 800 km-en az új nagyakkus

Nem láttam még a videót, lehetőség szerint nem fogyasztok videós tartalmat, de kivancsivá tettel, hamarosan megnézem

A döntésedet Tesla mellett nem fogom fikázni, ezt az írásmódot annál inkább. Á helyett légyszi ne írj ä-t, inkább a-t, mert nagyon zavaró. Nem is értem te miért á-nak és nem e-nek akarod ejteni fejben amikor leírod.

A Tesla értékét a Robottaxi, Optimus és Energy adja nem az hogy elektromos autóból mennyit ad el..
Lehet a Waymo tud HD mappekkel felszerelt városban Lidar-al robottaxi szolgáltatást csinálni jelenleg de vision alapon akár tobb államot átívelve biztosan nem amit a Tesla fog tudni.
Nyilvan a határidők nem Musk pártján vannak, és a politikai ámokfutása helyett erre kéne koncentrálni. De az Energy sokkal nagyobb lesz mint a kocsik a Robottaxi sokkal nagyobb lesz mint az Energy és Optimus-t szánják a legnagyobbnak a generic AI al vision alapon.
Én hiszek benne csak a befektetési időtávnak nagyobbank kell lennie mint amit Musk mond.
Akinek a cége egyedüli módón rakétákat tud kilőni az Ürbe és vissza hozni (Space X) sztem a robottaxi és Optimus is menni fog.. ( Sose irt le a csávót a Paypal, Space X, Tesla után sztem )

Nyilván de a BTC-t is temették 2020-2021 ben ponzi meg piramis meg hippi hype és hasonlók aztán nézzük hol tart a dolog.. ETF.ek teljes okszisztémák crypto ra átállások RWA projektek, Bankok már használják a hálózatokat amik sokkal olcsóbbak és 100000x gyorsabbak mint a banki ak .. Igy csak idp kell és kiderül..

Egy BTC azóta sem keresett pénzt senkinek. Igaz, legalább veszteséget sem termelt. 😀

Az ketsegtelen, hogy amikor valaki harom kulonbozo iparagat felforgat, ott valahol valami kulonlegesnek lennie kell a hatterben.
De erosen megoszlanak a velemenyek atekintetben, hogy Elon Muskban pontosan mi a kulonleges. Az egyik verzio peldaul az, hogy kulonlegesen nagy szerencseje van, tomott sorokban.

Mindenesetre nemreg lattam egy 18 milliard dollaros osszeget is leirva, amikor megelozoleg azt firtattak, hogy mennyi allami tamogatast markoltak fol osszesen a cegei, ilyen olyan formaban.
Na annyiert mar a Meszaros Lolo is lehajolna, ha a labai ele fujna a szel a Cannes-i setanyon.

2025. március: indítás után percekkel felrobbant a SpaceX Starship.
2025. május: a légkörbe való visszatérés során felrobbant a SpaceX Starship.
2025. június: már a tesztálláson felrobbant a SpaceX Starship rakétája.

Igazi sikertörténet.

Optimus?

Amiről nemrég bevallotta az egyik mérnök, hogy jelenleg távirányítással működik.

Évtizedekkel vannak lemaradva a komoly robotikai cégektől mint pl a Boston Dynamics.

Musk, össze-vissza ígérget, hogy ki ne durranjon a Tesla lufi, de már egyre inkább kilóg a lóláb.

"De az Energy sokkal nagyobb lesz mint a kocsik a Robottaxi sokkal nagyobb lesz mint az Energy és Optimus-t szánják a legnagyobbnak a generic AI al vision alapon."

A korábbi mesterterv nem úgy hangzott, hogy először gyártanak prémium autót, aztán az abból szerzett profitból középkategóriásat, aztán olcsó népautót, amiből aztán olyan sokat adnak el, hogy végül lesz pénz a Mars terraformálására és gyarmatosítására?

:-))))) Lenne 2 jeloltem, kiket kapjon a hona ala, ha indul a Marsra. Az egyik a szoke torgyan. A masik meg a legkisebb magyar.

> először gyártanak prémium autót, aztán az abból szerzett profitból középkategóriásat, aztán olcsó népautót, amiből aztán olyan sokat adnak el, hogy végül lesz pénz a Mars terraformálására

ez mind szep es jo csak addig tartson ki Elon gyogyszere

Ha a Tesla-t autógyárnak gondolod, akkor nem érdemes részvényt venni. (Magáról a fizikai autóról nincs véleményem)

Nekem a részvényportfólióban messze a Tesla a legnagyobb egyedi részvény, az autó része nem érdekel a cégnek, az itt kicsit említett dolgok miatt veszem, robotok, önvezetés (technológia, nem fizikai autó), AI, a Solar city is a Tesla alá tartozik.

Ha azért vennél Tesla részvényt, mert majd negyedévről negyedévre több autót ad el és jó lesz a PE ratio, akkor az szerintem erős tévedés, ez nem annyira autómárka, mint Elon Musk businesskörének az egyetlen publikusan tradelt befektetési lehetősége, minden más cége privát.

Ha valahogy be akarsz fektetni ebbe a cégbirodalomba, akkor így tudod. Az tök jogos érv (bár én nyilván nem értek vele egyet), hogy Elon Musk egy őrült, a cégei semmit nem érnek stb stb, de a Tesla-t autógyártóként értelmezni szerintem téves.

így van ahogy írod. ugyanez igaz a bitcoinra, a klasszikus gazdasági értelmezés szerint semmit nem ér, nekem ez a másik nagy rész a portfoliobol. biztos én vagyok a naiv, de én elhiszem a mesét 😀 a mai kőkemény mérhető eredmények tekintetében tök igazad van. de én nem tartok old school részvényeket, amik csepegetik a 2% osztalékot és betonbiztos befektetés, számomra nem is ez a részvényportfolió lényege.

A tesla sem kell, hogy valóságban értékes legeyn, elég ha elhiszik, hogy az. Mint egy műalkotás, fizikailg semmit se ér, a hype miatt van értéke.

szóval én tök aláírom, hogy minden gazdasági modell alapján teljesen igazad van, viszont az eddigi tesla vásárlásaim (részvény, nincs autóm) azokat közel 90%ban pluszban sikerült lezárni, nekem ez a lényeg.

szóval aki a hype-tól nem fél annak szerintem jó befektetés, én nagyon szeretem, tegnap is vettem még részvényt 🙂

Last edited 24 napja by andrey

az nagy faktor még szerintem, hogy kinek mennyi pénze van erre.
én munkásember vagyok, a fizetésemből maradékot használom ilyen célra. Nekem sajnos nem pálya Chevron részvényt venni, ami ezer éves cég, nagyon stabil minden szép, jók a mutatók osztalék is van aztán kapok évi 8%ot stabilan meg egy kis cashflow az osztalék miatt, kockázat közelíti a 0-t

Ez nagyon jó irány, ha nagyon sok pénzed van és a kockázat nagyon számít és bőven elég a 8%os hozam, mert az is rengeteg.

A magam fajtának "muszáj" szerintem nagyobbat kockáztatni és tökre benne van hogy elbukom a felét vagy még többet, de én ha az én helyzetemben elkerülöm a spekulációkat, akkor 90 éves koromra lesz belőle értelmezhető vagyon, oda meg már minek.

Na nem akarok meggyőzni senkit semmiről, csak annyit akartam, hogy attól lehet jó vásár a tesla, hogy most épp nem sláger az autó. kizárólag egyéni vélemény

Last edited 24 napja by andrey

"A magam fajtának "muszáj" szerintem nagyobbat kockáztatni és tökre benne van hogy elbukom a felét vagy még többet"

Ha van egy csomo egyedi tesla reszvenyed, akkor a fenti infok alapjan valoban jo eselyed van erre. Evi atlagos 8% hozam az kb. az S&P500 hozama, ami szinten nem kockazat mentes. ha megnezed a tesla papirok arfolyamat, hat aligha bizalomra ad okot a tavaly decemberi $480 koruli csucsrol szepen leereszkedett $314-re, -34%. Sebaj, megy ez meg lentebb is a csokkeno profit kilatasok miatt.

Elon évek óta hibát hibára halmoz. Kezdve a twitter felvásárlásával, majd a nyíltan vállalt kábítószer fogyasztással, végül a politikai szerepvállalással és összeveszéssel. Ezekhez jött még a korábbi ígéretek be nem tartása, beleugrás új, nagy tudást igénylő és drága projektekbe, Tesla fejlesztések elmaradása. Mostanra összecsaptak a hullámok a feje felett, teljes megújulás kellene tőle és tiszta gondolkodás, fókusz. Ráadásul ő is öregszik. Elég rosszak az esélyei.

jézusom mik mennek a világban.... hát köszi a videót, nem terveztem byd-t venni, de ezek után nem is kell foglalkozni a márkával

Kozben megjöttek az első lesifotók és videók az olcsó Teslarol.

Kihagyják:
- panoráma üvegtetőt
-az új hátsó indirekt fénycsíkot,
-első osztott lámpákat,
- a pohártartók fedelét,
- a telefontöltő és a pohártartók közötti tárolórekeszt,
- a hátsó képernyőt kihagyták az autóból. - üléshűtést
- 9-nél kevesebb hangszóró várható

https://villanyautosok.hu/2025/07/28/kina-berlin-kalifornia-kozelrol-kameraztak-korbe-a-tesla-uj-olcso-autojat/

Max kevesebbet keres a Tesla az eladott autókon, van még miből engedni.
De szerintem arra is szükség kenne, hogy kisebb autó legyen, nameg normális fordulókör, hogy szűk európai városokban kényelmesen lehessen parkolni

Nyilvánvaló, hogy jóval kisebb akku lesz benne, "természetesen" lecsökkentett töltési teljesítménnyel.

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram