Miután a tranzakciós adóból várt bevétel fele sem folyt be eddig (ahogy azt már tavaly másokkal együtt megjósoltam a nemzetközi felmérések alapján), a kormány nem beismerte a kudarcot, hanem brutálisan megemelte az adót. Ezzel azt éri el, hogy az is elmenekíti a számláját az országból, aki eddig még nem tette meg.
(Csak egy kiragadott példa a fent belinkelt cikkből: Peruban jóval több adóbevételt hozott a tranzakciós adó, amikor 0,05% lett 2004-ben, mint 1990-ben, amikor 2% volt az adó mértéke. Ezért kellett volna inkább csökkenteni az adót és nem növelni.)
Nézzük, mi változik augusztus egytől:
- Az eddigi 0,2%-os kulcs 0,3%-ra nő. Ez terhelt minden banki tranzakciót, kivéve a készpénz-felvételt és a pénzváltást.
- A készpénz-felvétel és a pénzváltás adója egyenesen 0,6%-ra nő és ráadásul az eddig meglévő 6.000 Ft-os plafon is megszűnik. Ezért ha készpénzben akarsz nagy összeget felvenni, vagy pénzt szeretnél váltani, tedd meg még júliusban.
- A kamatadó is 22%-ra nő, de az is furmányosan, ugyanis úgy marad egykulcsos az adó, hogy a plusz 6% egészségügyi hozzájárulás lett. Ez azért is jó, mert megint a gazdagok járnak jól, hiszen az EHO éves mértéke maximalizálva van. Aki ezt eléri, a banktól kapott igazolással visszaigényelheti ezt a plusz pénzt. (Már ha jól értelmeztem a törvénytervezetet.) Az még nyitott kérdés, hogy ezt az EHO-t meg kell-e majd fizetni az egyébként kamatadó-mentes megtakarításokra, mint TBSZ, NYESZ, lakástakarék és társaik.
A kormány nagylelkűségét mutatja, hogy augusztus elseje után csak arányosan kell figyelembe venni a plusz terhet, vagyis ha augusztus 7.-én jár le a betét, csak az utolsó 7 napra kell a plusz terhet is fizetni.
(Mint a régi, Lenin bácsi nagylelkűségéről szóló viccben, amikor haza zavarja a focizó gyerekeket: "Miért nem volt nagylelkű? Közéjük is lövethetett volna!")
- Ha ez kevés lenne, a céges telefonok adóját is nettó 2 forintról nettó 3 forintra emelik percenként és az eddigi 2.500 Ft-os havi plafont 5.000 Ft-ban állapítják meg. Ha eddig nem vették el a céges telefonodat, na majd most el fogják.
(A bányajáradék mértéke is nő, de ez az átlagembert főleg akkor érinti, ha van MOL részvénye.)
Ha céged van, nyiss külföldön számlát, itt leírtam hogyan kell.
Csúnyán beszélni most sem ér a hozzászólásokban.
meddig lehet ezt csinálni?
Itt, Magyarországon bármeddig. Bármit. Elég pár évet (hármat, 11-et, pártállásnak megfelelően, ki hogy szeretné) visszatekinteni.
Más országban ilyen dolgok miatt a Zemberek kimennek az Zuccára.
Itt nem.
Szerintem meg azért kéne kimenni a zuccára, minden nap, mert van egy fenntarthatatlan egészségügyi, nyugdíj- és szociális rendszerünk. Amíg ez nincs felszámolva, fölösleges a közterheken felháborodni, mert ezek az alanyi jóléti kiadások az idők végezetéig bármennyi (de a népességfogyás miatt még ezen belül is egyre több) pénzt elnyelnek.
Csak valahogy, amikor az előnyeiből részesül, azt senki nem szokta igazságtalannak tartani, bezzeg amikor hozzá kéne járulni...
Csodálatos! Lassan már a befektetését is elviszi az ember külföldre, mert tényleg semmit nem kamatozik a pénze..
Viszont a készpénz-felvételi adó plafonjának eltörlése, ha jól értelmezem, csak azoknak okoz majd gondot, akik bankautomatából 1.000.000 Ft-nál nagyobb összeget vesznek fel (ugyanis ennek a 0,6%-a az a bizonyos 6.000 Ft).
Vagy ez vonatkozik a bankfiókban átvett készpénz költségére is?
Minden pénzfelvételre és pénzváltásra.
Elképesztő!!! Reggel óta görcsben van a gyomrom.
És egy magánszemély (aki leginkább devizakereskedésből él), mit tud egyáltalán tenni ilyen esetben?
Azt, amit eddig: egyre inkább feketén váltja a pénzt. Persze ez nagyvárosban, mint Budapest, nem feltétlenül működik, mert nem ismered fel a visszatérő embereket.
Ja bocs, én a valutakereskedelemre írtam.
Devizakereskedést ez mennyiben érinti?
Annyiban, mint bármely más "kereskedőt". 16% helyett 22%-al kell majd ezután adóznom... utalnom és kp-t felvennem ezután is kell majd:)
De ki mondta, hogy idehaza? 🙂
Én is hasonlóképp gondolom:))... csak információ hiányban szenvedek ezen a területen. Van esetleg linked ezzel kapcsolatban? Van pl. Angliában bankszámlám (éltem ott 3 évig), és persze lehetne más országokban is (pl. Szlovákia), de adóznom attól még elvileg itthon kellene. A "kereskedési" számlámat pedig nem merem elvinni egy pl. ciprusi székhelyű országba.
Hát, ha vannak tartalékaid, akkor azért van még időd átállni egy-két másik üzletágra is a most veszteségesebbé váló kedvenced mellett, nem feltétlenül kell elmenekülnöd vagy lopnod-csalnod. (Nagyon újat mondtam?)
Amit nem tudtam meg sehonnan, hogy ez a 6%-os EHO vonatkozik a NYESZ-re és a TBSZ-re is? Ugye nem? És akkor itt is él a felső korlát?
Jó a kérdés, mert azok csak kamatadó mentesek, EHO még vígan lehet rájuk.
Mivel ez még csak tervezet (de a szavazógépek úgyis elfogadják), várjuk meg a végleges törvényt.
Talán pont azért lett EHO és nem kamatadó emelés, hogy mindenre rá lehessen húzni (LTP-re is).
de unalmas már ez a "brutális adóemelés" duma...
Egy 50 és 100%-os tranzakciós adóemelést plusz felső határ eltörlést, valamint egy 40%-os kamatadó emelést és egy 50%-os telefonadó emelést 100%-os plafonemeléssel te minek hívsz?!!!!
Észrevehetetlen kis kiigazításnak?!!!
Nálad hol kezdődik a brutális, ha még a 100% sem az?!
Hát igen, felrázhatnák már az embereket "brutális adócsökkentés" dumával! 🙂
Meg az is, hogy az állam benyeli majdnem a fél fizetését az embernek. Meg az is, hogy 27 áfát fizetsz a boltban, meg az is, hogy pár millió aktív tartja el a többit. Soroljam tovább?...
Az indexen ez tetszett a legjobban:
"Varga szerint azért van szükség a tranzakciós adó növelésére, mert túl okosan reagáltunk, például számlaösszevonásokkal csökkentettük a költségeinket."
Ha nem ésszel, majd erővel tolják be a kasszába a kiesett pénzt, ráadásul most az alacsony infláció is odatett nekik rendesen, ami megérne egy cikket szerintem...
Amikor a középkorban a kémények száma után kellett adózni, akkor meg többen egy kéményen vezették ki a füstjüket, na. 🙂 Állítólag egy-két ilyen maradványt még most is lehet látni falusi padlásokon.
(Később át is álltak helyette a királyaink a kertkapura...)
Azért a 6% EHO remélem csak a "sima" értékpapírszámlákra vonatkozik, a TBSZ-re nem... Vagy igen? 😮
Hamarosan megtudjuk. Bár lehet, hogy pont ez a célja, hogy nem a kamatadót emelték, hanem új adót vezettek be.
Hatályos SZJA törvényben ez van:
65. § (1) Kamatjövedelemnek minősülnek - figyelemmel a (3)-(3b) és az (5)-(6a) bekezdés rendelkezéseire is - a következők:
...
(3) Nem kell figyelembe venni
...
b) kamatjövedelemként
...
bb) az (1) bekezdés szerinti jövedelmet, ha e törvény külön rendelkezései szerint tartós befektetésből származó jövedelmet kell megállapítani.
Szerintem ez alapján a TBSZ-en keletkezett nyereségem NEM kamatjövedelem, így nem is érvényes rá ez az EHO. Persze lehet én értelmezem rosszul a törvényt, akkor elnézést érte.
@Napi.hu
"A piaci verseny hiánya miatt a bankok könnyen át fogják tudni hárítani az ügyfelekre a magasabb tranzakciós illetéket és az ehóval megemelt kamatadót. Rossz hír, hogy a hétfőn benyújtott javaslat szerint a kamatjövedelmekre tervezett 6 százalékos eho-kulcs nem tesz kivételt a tartós befektetési vagy a nyugdíj-előtakarékossági számlákra, amelyekből származó kamatjövedelem eddig adómentes volt."
Tehát árfolyamnyereségadó 22%? Ezt értelmezzük így?
Igen, ennek népies neve a kamatadó.
Viszont az EHO-t majd valószínűleg fizetni kell a TBSZ-re és a NYESZ-re is.
És ez vajon mit jelent egy Szupernulla számlánál? Hogy mégsem lesz annyira szupernulla?
Tuti, hogy minden bank át fogja tolni a fogyasztókra.
A legutobbit is csak 80-90% korul haritottak at. Ugyhogy akinek nagyon fontos, az talalhat ingyenes, vagy majdnem ingyenes szamlat.
Megmondom oszinten, engem nem zavarnak azok az elemek, amiket innen ismerek, es erintenek.
0.6%os penzfelvetel? Aki tud fizessen kartyaval. Ez a cel, nem?
0.3%os egyeb atutalas(nyilvan kartyas fizetesek utan is ), szerintem a bankok egy resze benyeli ezt a kartyas fizetesek utan. Ha meg csak az atutalasokat nezem, akkor nem tunik veszesnek egy atlagpolgar szamara.
3 forint percenkent? No, ne vicceljunk mar... maganemberkent ez nem sok, a cegek meg valoszinuleg kapnak majd valami felso hatart...
22% kamatado az joval kevesebb mint az Ausztriai.
Szerintem ez meg mindig jobb, mintha a jovedelmet adoztattak volna meg jobban.
Ezek egyresze "butaado" (olyanok fizetik, akiket ugyse erdekel ) masik resze meg kikerulheto, cegek szamara maximalizalt.
A banyaadot nem ismerem, kozvetlenul nem erint, ugyhog arrol ezert nem is irtam.
Ami innen vitathato az talan csak a 0.3%ra emelt tranzakcios ado, de a maximalizaltsaga miatt a cegeknek ugyse lesz olyan nagy koltseg, a maganszemelynek meg elvileg filleres tetel kene, hogy legyen ahoz kepest, amit mashol elbukik ( pl a draga bankszamlajan, amit lustasagbol, meg azert nem valt le, mert havi parszaz az ugyse szamit )
Vagy valamit felreertettem? Szerintem ez most egy olyan tipusu haborgas, hogy van egy uj ado, (illetve adoemeles) ami soha senki szerint nem lesz jo.
A gond az a tranzakciós adóval, hogy több kárt okoz, mint hasznot.
Vajon miért csak a tervezett fele sem folyt be? Vajon hány ezer céges számla menekült külföldre, vagy offshore számlára?
Vajon mennyivel nőtt meg a készpénz használat, ami az államnak költség?
Mennyi elmaradt haszon utáni adó nem folyik be azért, mert mindenki külföldön bankol?
Mennyit nyom a latba az állandóan ad-hoc jelleggel, egyik hónapról a másikra bevezetett és megduplázott adók egy befektető szemében?
Ehhez képest mennyi a befolyt adó? 70 milliárd eddig?
Egy ostoba rossz vicc az egész, meg az is, hogy ennél nincs több eszük a minisztériumban.
🙂
Kiszamolo says: 2013-06-17 at 17:08
"Egy ostoba rossz vicc az egész, meg az is, hogy ennél nincs több eszük a minisztériumban."
Az meglehet, de most már idejük sincs semmi valóban értelmesre jövő tavaszig (még ha az eszük meg is lenne).
A 0,2%-ot az utalásokon és a kártyás vásárlásokon is mind áthárították a bankok. Szerinted miért lett a bankkártya mindenhol egy ezressel drágább? Ahol meg nem lett, ott fel is számítják a 0,2%-ot minden vásárlás után.
Ausztriában csak akkor 35% a kamatadó, ha anonimitást kérsz, vagyis okod van titkolózni.
egyébként 15% emlékeim szerint. De bármikor kérheted, hogy a magyar 16%-ot akarod fizetni idehaza az osztrák számlád után.
A 3 forint az 3 forint plusz áfa, bár magánembereknek marad 2,5 forint bruttó.
Miért jobb ez, mint egy kétkulcsos jövedelemadó? Mármint neked biztos jobb, de az átlagembernek?
A ketkulcsos jovedelemad azert buntet mert tanulok. Ez szerintem eleve igazsagtalan.
Ezmeg... Akkor buntet ha nem erdekelnek a koltsegek. Aki akarja az a nagyreszet kikerulheti, minimalizalhatja. Egy netto 150e ftot keresonek mennyibe kerul ez?
Ha egybol feveszi a fizeteset: 900 ft
Ha utalassal fizet mindent, akkor : 450 ft
Mond, hany ember tudna ennel sokkal tobb penzt megsporolni pusztan bank vagy bankszamlavaltassal?
A telekomado megintcsak kigazdalkodhato... Sok ember napi orakat beszel... Ez legalabb osztonzi oket, hogy kevesebbet tegyek. Amugy nem egy jelentos tetel a telefonszamlaban ( talan 10%? ), hany ember tudna ennel sokkal tobbet sporolni ha odafigyelne a tarifara es nem telefonon elne?
Emelekeim szerint 1-2 kisbanknal van (meg) 0as csomag. Asszem a Granitnal. Ezert van az, hogy kb 90% csak akik atharitottaak.
Arról a Gránit Bankról beszélsz, akiknek csak Budapesten van fiókjuk?
Igen, köszönöm az ajánlást, az ország lakosságának 80%-a nem Budapesten él.
Más nullás számlát esetleg? De olyat amelyikkel tudok netán készpénzt felvenni saját ATM-ből, mert majd azért néha biztos kell, illetve ha ügyet kell intézni akkor legyen helyi fiók, ne kelljen Budapestre utaznom 10 ezer forintért, és egy teljes napomat elbaszni ügyintézésre emiatt....
Komolyan ne magyarázzuk már meg, hogy ezek az adóemelések egyébként tök faszák, és végülis ezt sem az emberek fizetik meg... ja az öregek, tájékozatlanabbak meg dögöljenek meg... ne beszéljenek annyit, lehet már most is minimális mennyiséget beszélnek telefonon... persze, ezek fel sem merülnek.
Ha neked az a hobbid hogy a bankfiokba jarsz ugyeket intezni, akkor azt bizony meg kell fizetni.
Azert erdekelne hogy miert es milyen ugyeket akarsz kizarolag bankfiokban intezni? :S
Aki meg minimalis mennyiseget beszel telefonon, annak nyilvan az ado is minimalis, es nem fogja az a partiz forint foldhoz vagni.
hogy a temahoz is hozzaszoljak:
Ez az adoemeles nevetseges. Vagy inkabb szanalmas. Csak azt nem ertem, hogy ezek ennyire hulyek, vagy direkt jaratjak le magukat?
A bevetel koltsegvetesi szinten minimalis, de a negativ PR-erteke a folyamatos adoemeleseknek nagyon nagy (az osszes ellenzeki kampanyban benne lesz :D)
Nezd, en se orulok az adoemeleseknek, de ha mar emelnek, akkor inkabb kikerulheto, fogyasztasi adot emeljenek.
Az adokat mar had ne a tajekozatlanokra szabjak. Annak nem sok ertelme lenne ( szerintem ), vagy szerinted az a jo, ha azokat buntetik, akik tajekozodnak? Akkor mar az lenne az igazsagos, ha 100% lenne a kamatado, hogy nehogymar jol jarj aki magasabb kamatozasu bankbetet valaszt... Szerintem ez rossz irany.
Raadasul ha jol latom most eloszor fordul elo, hogy a kormany elobb "megagyaz" egy koltekezesnek, es csak utana kolti el a mar befolyt penzeket. Eddig mindig elobb elkoltottek, aztan hitelt vettek fel ra, es adot emeltek miatta. Ez most talan megfordul.
Amugy azt elismerem, hogy az utalasok adojat lehet nem kellett volna 0.3%ra emelni, de a kisembernek ez tovabbra is csak egy 2-300 ftos tetel, nem tobb.
"Amugy azt elismerem, hogy az utalasok adojat lehet nem kellett volna 0.3%ra emelni, de a kisembernek ez tovabbra is csak egy 2-300 ftos tetel, nem tobb."
Szerintem meg k. nem. Én kisembernek vallom magam, mégis megpörög párszázezer, néha millió forintnyi (aggregált) utalás havonta a hitelkártyáim között, mint az ki lett vesézve a másik két topikban.
Aljas mocsok húzás, megint a zemberek fizetik meg!
CFS!
Nekem is a Gránit Banknál van számlám és majdnem a világ végén lakom:).
Nagyvárosokban van irodájuk, így szerződtem. Egy utat megért. Mindent utalással oldok meg és bankkártyával.
Befizetni viszont csak másik számláról történő átutalással lehet, de erre meg van egy olcsó "aktív bankolásos" számlám.
De sajnos itt úgy látom "résen kell lenni" mert hónapról-hónapra változik minden. Az ember azt hiszi, hogy megmentette az adózott pénzét (kicsit jobb kamatot kap érte), aztán mégsem.
Komolyan mondom veszek EUR-t aztán irány egy kassai bank (az van közel).
Érdemes megnézni a Magnetet is, már jó ideje nem néztem, de nekik is voltak ingyenesek, és jóval kevésbé egy üzletember játékbankja. 🙂
Igen, egyszer el kell jönnöd Budapestre vagy Solymárra. De ők pont a tájékozott réteget célozzák meg ügyfélnek, ami azért jó érzés a fiókban.
"Komolyan ne magyarázzuk már meg, hogy ezek az adóemelések egyébként tök faszák, és végülis ezt sem az emberek fizetik meg… ja az öregek, tájékozatlanabbak meg dögöljenek meg"
Akik most pusztán fogyasztói terhek növekedésén vannak kiakadva, azoknak az ujjongását nem hallottam a rezsicsökkentéskor, aminek ráadásul még lehetnek további ütemei is.
Pedig az kit nem érintett?
Milyen rezsicsökkentésről beszélsz? Én csak ráfaragtam, mert nem keresek olyan sokat. Te nem a kormány kommunikációs irodájától írogatsz?
Onnan már kirúgtak volna a 06.17 20:30-as hozzászólásomért.
A Gránitnak nagyon komoly webbankja van, amellyel a saját PC-d előtt tudsz online kapcsolatba lépni. Ha van webkamerád, még a pult túlsó oldalán ülő kisasszonyt is látod!
Még a szomszédban levő bankfiókba sem kell elmenned, mert a Gránit a lakásodba viszi azt!
"A Gránitnak nagyon komoly webbankja van, amellyel a saját PC-d előtt tudsz online kapcsolatba lépni. Ha van webkamerád, még a pult túlsó oldalán ülő kisasszonyt is látod!
Még a szomszédban levő bankfiókba sem kell elmenned, mert a Gránit a lakásodba viszi azt!"
Jó, csak el is kérik az árát:
"Bankfiók az Otthonában szolgáltatás Ügyintézés funkcióra 5 000 Ft / hó"
De legalább az egyéb fizetendő díjak megegyeznek azzal, mintha Netbankban klikkelted volna össze a megbízásaidat.
Kétkulcsos adót én úgy mondanám, hogy akinek több pénze van, adjon többet a közösbe.
Mert ugye nettó 70 ezerből könnyebb megélni, vagy 700 ezerből? Na ugye hogy ugye.
Akinek több pénze van, több pénzt ad a közösbe, így működik a százalékszámítás.
haha!
akinek több pénze van az nem fizet semmit, mert simán ki tudja kerülni ezeket az adókat!
pont ez a legnagyobb baj, hogy ezeket azok szívják meg, akiknek nincs pénzük és akiknek igenis számít az a pár ezer Ft havonta...
De még így is kevés pénz megy a közösbe. A kérdés nagyon leegyszerűsítve: a magas keresetűektől vegyünk el "aránytalanul" több adót (aránytalan egyenlő nem lineáris magyarul kétkulcsos adó), vagy pl. a nyugdíjasoknak adjunk kevesebb nyugdíjat? Mivel az egyik réteg ebben az országban szent tehénnek számít ezért csak a másik marad...
Most is tobbet fizet aki tobbet keres.
70 es 700-et keresok kozott pont 10*es a kulonbseg a befizetett adok kozott.
Ez miert nem igazsagos?
Szerintem a 700-at keresok valoszinuleg joval tobbet tanultak es tettek a nagyobb jovedelemert ( most azt a kb 10-20%ot leszamitva, akik orokoltek/csalassal szereztek a magasabb jovedelmet)
Nincs olyan, hogy igazságos adórendszer. Olyan van, amely elősegíti a társadalom összetartását, és olyan is, ami a gazdagok gazdagodását, a szegények leszakadását, végső soron a társadalom felbomlását okozza.
A magyarországi jövedelmek eloszlása az "egykulcsos" adó bevezetésekor olyan volt, hogy 70ezerből 16%-ot megfizetni sokkal fájdalmasabb, mint 700ezerből ugyanúgy 16%-ot. Úgy tudom, a legalacsonyabb jövedelmek nem igazán ugrottak meg azóta. Konkrétan a minimálbér körüli jövedelmekből semmiképpen nem lehet megélni, 0%-os adókulcs mellett sem. Cinikus dolog volt ezeket a jövedelmeket igazságosságra hivatkozva megadóztatni.
A 700ezret kereső pont 10x annyi adót fizet most, mint a 70ezret kereső. A mentő viszont pont olyan gyorsan ér ki hozzá, a rendőr pont ugyanannyit foglalkozik az üggyel, ha ellopják a kocsiját, pont azokon a szar utakon autózik, a gyerekei pont ugyanazt az oktatást kapják az iskolában. Magyarán, a 10x annyi pénzéért semmivel többet nem kap. Akkor ki is jár rosszabbul? Ja, és pontosan egy darab szavazata van. 🙂
Ha 0% lenne az szja, 70ezerből ugyanúgy nehezebb lenne megélni, mint 700ezerből.
Tegyükfel, hogy egy két- vagy többkulcsos adó miatt 70ezerre nem kellene adót fizetni, 700ezerre pedig 50%-ot. Akkor mennyivel tudna könnyebben megélni a 70ezerből, csak azért, mert a másik jól besz.pta, és annak is kevesebb van?
"Akkor mennyivel tudna könnyebben megélni a 70ezerből, csak azért, mert a másik jól besz.pta, és annak is kevesebb van?" - nem azt mondtam, hogy könnyebb megélni 70e-ből, ha 0%-ot adózik. Azt mondtam, hogy annyiból nem lehet megélni semmiképpen, és hogy ne hivatkozzon senki arra, hogy igazságos dolog létfenntartásra is alkalmatlan mértékű jövedelmeket még pluszban megadóztatni.
Az alacsony jövedelműek természetesen rosszul jártak a tehetősek adóterhelésének csökkentésével, hiszen (minő meglepetés) egy társadalomban élnek. Hibás az az érvelés, hogy "neked nem számít, ha más többet kap, te csak ne irigykedj". Az SZJA-bevételek csökkenését a kiadási oldal lefaragásával kell ellensúlyozni, amit természetesen azok éreznek meg a leginkább, akik állami transzferekre vannak szorulva, tehát az alacsony jövedelműek.
Lényegileg nem történt semmi a minimálbérekkel mióta megadóztatták, ugyanis előtte adójóváírás volt lényegesen kevesebb bruttóért, majd bevezették arra is az SZJA fizetési kötelezettséget, cserében megemelték a minimál bruttót annyival, hogy kb. ugyananyni nettó maradjon a végén mint előtte. Csak trükközés a számokkal. Ez az államnak jó, mert nem kell adójóváírást fizetnie, megy be neki a minimálbér után is az adó, a cégeknek kevésbé, mert ők fizetik a különbözetet.
Szegény családba születve ma sokkal nehezebb előre jutni, mint az elmúlt évtizedekben bármikor. A felső tízezer önmagát termeli újra, közpénzen. A módosak SZJA-csökkentésére fordított pénz az oktatásból is hiányzik. A végtörlesztésben a tehetőseknek juttatott állami és magánbanki pénzt az adófizetők és a banki ügyfelek, többek között a még mindig devizahitelt nyögők fizetik meg. Nem lehet ezt annyival elintézni, hogy akivel kivételeztek, az örüljön, aki meg kimarad, az menjen a dolgára. Égbekiáltó igazságtalanságok ezek.
Azért gondold ezt jobban végig. Amiket felsoroltál, azok pontról-pontra cáfolhatóak a mai Magyarországon, nem, nem ugyanazt fogja kapni a 70 ezres keresetű a kórházban, az oktatásban, a rendőrségnél és a közutak tekintetében sem. Mert nincsen pénze és kapcsolata ahhoz, hogy ezeket ki tudja használni úgy, mint a 700 ezres keresetű. 10-szerest ugyan nem kap, de 3-4-szerest biztosan.
De nem ám! A hétszázezres elmegy a magánrendelésre és otthagy 20-25-50 ezret, csak mert nem ér rá naphosszat a nyugdíjasok és munkanélküliek között ücsörögni és várni, hogy a lista elejére érjen. Vagy... nincs hely MRI-re csak három hónap múlva, de másnap csörög a telefon, hogy valaki lemondta az időpontot (ugyanmár...) csak izéé... 50-ezer Forint. Családi tapasztalat, az összegre már nem emlékszem pontosan, de kétszer már megesett.
Az utak esetében... a telephelyemre vezető utat (önkori feladat...) négy másik céggel összefogva kellett felújítanunk fejenként 16 millióba fájt, de már nem lehetett várni.
Rendőrség... pitiáner internetes csaló, lehúzott engem és még sokakat kb300kHUF értékben. Kinyomozták (a tőlünk kapott adatokat felhasználva) majd aszonták: biztos nem volt szándékos, csak elfelejtette elküldeni.. Ha akarjuk, pereljük magánvádas eljárásban. Pénz, áru azóta se...
"nincs hely MRI-re csak három hónap múlva, de másnap csörög a telefon, hogy valaki lemondta az időpontot (ugyanmár…) csak izéé… 50-ezer Forint. Családi tapasztalat, az összegre már nem emlékszem pontosan"
Milyen MR volt ez??
Nekem a térdemről 28-ért teljesen legálisan megcsinálták volna, azonnal. 50 zsebpénz egy megüresedett (!) helyért nagyon soknak tűnik.
EnGé:
Ezt nem a válaszhoz írom, mert nem lehet.
Az egészségügyben nem a rendelés a legdrágább, hanem a műtétek, ha műtétje van egy jól keresőnek, akkor a magánorvos fogja elintézni neki a kórházban, hogy lehetőleg előbbre kerüljön. És amit felhoztál példának, az is jó példa, az MRI nem 50-be kerül, hanem mondjuk 150-be, te befizeted zsebbe az 50-et, és igénybe veszed az állami szolgáltatást, ami 150-be kerül, a csóró meg lehet el sem jut odáig, mert meghal. Akkor ki kapott többet a közösből?
Ami az utakat illeti, a 70 ezres keresetűnek többnyire nincs is autója, tehát mindabból az úthálózatból, amit az állam és az önkormányzatok felépítettek és fenntartanak, egyedül a járdát használja. Ami pedig a rendőrséget illeti, neked speciel nincs ott kapcsolatod, de általában a tehetősebbek közül többnek van, mint a csóróbbaknak.
Végiggondoltam. pont ezért irtam. A magas fizetés nem feltétlenül jár együtt a jó kapcsolatokkal, ezzel kár érvelni.
És lehet, hogy van pénze magánrendelésre, de azt a nettó fizetéséből veszi meg, a már befizetett TB járulékán (magasabb! TB járulékán) felül.
Magyarán, a magánrendelés sem jó érv. Én azt mondtam, hogy a magasabb adó és járulék ellenében nem kap többet. Azaz, nem kap többet az állami egészségügytől, egyáltalán, magától az államtól.
Nem, a rendőrség nem fog aktivabban keresni egy Audit, mint egy Suzukit. Tapasztalat, bár nem Audiról volt szó.
Lényeg, ne keverjük össze a nettó pénzből vett plusz szolgáltatásokat (ezek esetlegesen magasabb szinvonalát) a befizetett adókért és járulékokért, a közöstől kapott szolgáltatásokkal.
"A mentő viszont pont olyan gyorsan ér ki hozzá, a rendőr pont ugyanannyit foglalkozik az üggyel, ha ellopják a kocsiját, pont azokon a szar utakon autózik, a gyerekei pont ugyanazt az oktatást kapják az iskolában."
Ezt komolyan is gondolod? 🙂 A szegények és a gazdagok nemcsak társadalmilag is elkülönülnek, hanem földrajzilag is. Mentők? Vajon tényleg egyszerre érkeznének meg a zöldövezeti külvárosba meg Világvége Alsóra? A rendőr tényleg egyforma lelkesedéssel keresne egy Audit és egy Suzukit? Nem is szólva arról, hogy a rendőrség feladta a vidéket (részben ez magyarázza a Jobbik 2010-es sikerét): ki sem mentek járőrözni, hogy benzint spóroljanak. Oktatás? Aki teheti, az nyolc- meg hatosztályos gimnáziumba íratja a gyereket, nehogy a pórnép visszahúzza az általános iskolában.
"Egyenlő pályák, egyenlő esélyek. De én biciklivel megyek!" (Sándor György)
Miért különülnének el földrajzilag? A belvárosban nem laknak kisebb jövedelműek? A kertvárosban nem laknak kisebb jövedelműek? Faluban nem lakhatnak magasabb jövedelműek? (junó: milliomos a szomszédban...)
A több befizetett adó nem biztos, hogy Audival jár együtt, nem beszélve arról, hogy nem azt kérdeztem, miszerint az autómárka határozza meg a keresési lelkesedést, hanem a tulajdonosának az adóbevallása 🙂
Tök mindegy, milyen autót lopnak el, helyszineléskor hiába lobogtatja a tulaj a bérpapirját, miszerint 700k*16% adót fizetek havonta (ami lehe, hogy kb egyenlő egy kezdő rendőr nettó bérével), a rendőr vele is ismán közölni fogja, hogy úgysem lesz semmi.
A hat és nyolc osztályos gimik mind magániskolák? Nem hiszem. Akkor akárki irathatja oda a gyerekét.
Nehogy a pórnép visszahúzza? Szerintem a szorgalom és a tanulni akarás, a szülői odafigyelés k.ra nem jövedelem függvénye.
Sándor György ruleeez!
Viszont én lehet, 'biciklivel' megyek, de nagyon sokba van nekem az a 'bringa'...
(regisztrációs adó, cégautó adó, súlyadó, biztosítás, üzemanyag adóterhei, autópálya díj... érzem, hogy valami kimaradt...)
nnk says: 2013-06-19 at 08:05
"Miért különülnének el földrajzilag?" Érdekes, pedig nálunk utcaszinten meg lehet tippelni, hogy az most egy jómódú vagy kevésbé jó környék. A fizetéseket persze nem 🙂 Az új építésű házak is a városszélen épültek, az elmúlt 10-20 év során egész új utcák épültek ki.
"hat és nyolc osztályos gimik mind magániskolák?" Direkt nem a tandíjas iskolákat hoztam fel példának, hanem ezeket. Az lehet, hogy Icuka néni ingyen tanítja az 1x1-et, viszont van egy halom olyan fizetős dolog, ami miatt egy kevésbé jómódú szülő nem fogja odaíratni a gyereket: a külföldi osztálykirándulás költsége, sítábor, nyelvtanfolyamok, különórák, szakkörök díja. Ha ezekből ugyanis kimarad a gyerek, akkor az osztályból is ki fogják "utálni".
Ez egyáltalán nem igazságos....
Miért is kellene a többet keresőnek többet fizetni? Csak nem kommunizmust játszanának néhányan? Én pl. sokszorosát fizetem mindenféle járulékokon át egy átlagfizetésű állampogár befizetéseinek, ellenben semmivel nem kapok érte többet. Sőt, mivel az időm drága, ezért az orvosi ellátás jelentős részét fizetős formában veszem igénybe.A nyugdíjam sem hiszem, hogy szignifikánsan több lesz (nem is biztos, hogy lesz valaha, hiszen még az is esélyes, hogy meg sem érem a korhatár emelkedése miatt) Akkor mi is indokolja a többlet befizetést? Ami ráadásul némiképp több munka eredménye is.
Akár azt is el tudnám képzelni, hogy a nyugdíj jogosultság a befizetésekkel függene össze, és/vagy a munkában ténylegesen eltöltött órákkal... (tudom, ez nehezen adminisztrálható)
"Miért is kellene a többet keresőnek többet fizetni? Csak nem kommunizmust játszanának néhányan?"
Nem, ezt közteherviselésnek hívják. A jövedelmek eloszlása tényszerűen olyan, hogy az alacsony jövedelműek egy minden polgárra egységes mértékű, fix összegű adót nem tudnának megfizetni, mert valószínűleg az a jövedelmük egészét is meghaladná. Megélhetésről esetükben nem lehetne beszélni. Igazságos, kívánatos, előremutató lenne ezeket az embereket éhhalálra ítélni? Pusztán önző érdeküket tekintve jól járnának-e a tehetősek egy ilyen húzással? Mondjuk a vállalkozók, a cégtulajdonosok, akik az alacsony jövedelmeket fizetik... Szükségük van-e a gazdagoknak arra, hogy a szegények dolgozzanak nekik? Ki vigye el a szemetet, ki építse meg az utat, ki ápolja a beteget?
Ahol a módosakat kisemmizik, vagy lámpavasra húzzák, na az a kommunizmus.
A 'szegények' bérét nem a 'gazdagok' határozzák meg (lokálisan biztos nem) hanem a piac. Ilyen ez a szelaví(piacgazdaság) A munkaadónak relatíve szűk mozgástere van, amin belül a saját elképzelései szerint nivellálhat. Az államnak már jobban lenne lehetősége.(De, az állam nem én vagyok..) A 'szegény' meg ne dolgozzon, ha nem akar.Csak akkor végképp ne várja el, hogy a többiek(a versenypiacon tevékenykedők) szolidárisak legyenek hozzá.
Az utat meg használatarányosan finanszírozza aki használja(üzemanyag, útdíj) Egyébként meg kicsit vicces, hogy a közösbe betetetni és abból igény szerint kikanalászni pont azok buzgólkodnak, akik betenni kevésbé lelkesek. Nem hiszem, hogy az éhhalál és a habzsidőzsi között nincs néhány lépcsőfok, ami jobban igazodik az egyén saját teljesítményéhez. Ez még messze nem is a ki-ki érdemei szerint égbekiáltó igazságtalansága. Pusztán a lehetőségeken belüli lét.
"Ahol a módosakat kisemmizik, vagy lámpavasra húzzák, na az a kommunizmus."
Ki ugyan nem semmiznek, de az akarat azért tettenérhető, a lámpavas meg fel sem merül itt senkiben, hiszen akkor kik tojnák az arany tojást? na, jó, akkor nem kommunizmus, csak olyan rabszolgatartó társadalom, ahol a többségi szavazóbázis törvényi támogatással ver láncra egy dolgozni akaró és tudó kisebbséget.
Na ja, közteherviselés. Arra gondolsz, ami ma úgy néz ki, hogy aki hajt, mint a barom, hogy kikeveredjen a gyerekkori szegénységből és teszem azt, sikerül is neki, azt látja, fizet, mint a katonatiszt, hogy a sok megélhetési gyerekgyárost és ivadékait, továbbá a soha dolgozni nem akaró réteget eltarthassa? Ők - kérdezem - mennyit tesznek be abba a közösbe, amiből azért jócskán részesülnek "alanyi jogon", mert az nekik jár? Egyik másik nem él rosszabbul, mint édesanyám, aki végig gürcölte az életét - ami persze nem baj, de valahol előremutató a jövőre nézve. Aztán amikor majd elfogynak a fejőstehenek, na akkor lesz itt zord világ.
Persze aki azért szorul rá, mert úgy hozta a sors, pedig mindent megtett a saját életéért, azt segíteni kell, azt támogatom, de azért ne tegyünk mindenkit egy kalap alá!
Nem igazságos, beleszámolva azt a kevés embert, akit írtál, akik tényleg megdolgoznak a pénzükért.
Kezdjük az elején, kétkulcsos adó el, egykulcsos be, aki kevés fizetést kapott, hirtelen még kevesebbet kapott, aki meg többet keresett - kb. 3-4 százezer forintnál volt ez a határ -, na ő meg még többet keres ezentúl. Ez nem igazságos. Családi kedvezménnyel még többet keres, a minimálbéres meg lehet ki sem tudja használni. No de nem a gyerekekért járó kedvezménnyel van a gond.
Bocs, 220 ezer forint BRUTTÓnál fordult át a határ. Szerinted 220K bruttó olyan frenetikusan nagy összeg?
Szerintem az alapvető probléma ott van, hogy úgy kellett volna megállapítani vagy az adókulcsot, vagy a minimálbért, hogy senki ne járjon rosszul - ergo 220k-nál kéne, hogy kezdődjenek a bérek - és nem 70 ezernél. Persze ez csak ábránd, de azért néha jó lenne elgondolkodni, hogy mi lenne ha...
És akkor most fogok a fejemre kapni a munkaadóktól, hogy tudom-e, mennyibe fáj nekik ilyen összegeket kitermeli 🙂 Ne fáradjanak, tudom. 🙂 🙂
tehat te meg kulon buntetni akarod azt, aki (valoszinuleg) komolyan dolgozott azon hogy normalis munkaja legyen, magas fizetessel?
bocs, ez a 2013-06-17 at 21:21 -re valasz
Ha ingyenes az oktatás, akkor igenis adózzon többet.
Ha nem ingyenes - egy-két éven belül bármi lehet, jövőre ugye választások -, akkor meg oks, ne adózzon annyit. De akkor ne is az alacsony bérért dolgozókon szedjék be a pénzt. Itt a gond.
Valamint a nulla munka, magas fizetés is kiakasztó tud lenni. Nonprofit szervezet, minek keresnek az igazgatók, mert több van, egy nem elég, szóval minek keresnek fél misit havonta? Meg ugye honnan...
Ha nem teremt értéket, ne akarjon magas fizetést. A melós a gyárban, ő teremt értéket, a mérnök szintén, de az ilyen-olyan oktató/ellenőrző/okostojás szerűek nem termelnek semmit, csak feszültséget - oks, a biztonság is fontos, de túl van lihegve -.
A másik, ha engem környezetvédelmi (vicc)diplomákkal elhelyeznek pénzügy szakon, akkor mégis hogy a rákba történhet ilyen? Oks, tudjuk, itthon így megy, költői kérdés volt. Lásd állami szinten, miniszterek.
tehat te meg kulon buntetni akarod azt, aki (valoszinuleg) komolyan dolgozott azon hogy normalis munkaja legyen, magas fizetessel?
valami baromira bugzik a blogmotorban, egyszeruen keptelen vagyok a megfelelo postra valaszolni 🙁
Őszintén szólva valahogy ez a több threados struktúra sincs éppen a legszerencsésebben implementálva.
Keszekuszává teszi az egyébként is konfúz vitát. (De legalább még nics rajta karakter-megjelenítési illeték)
Egyiknek az a baja, hogy miért nem időrendben vannak a hozzászólások, a másik egymás alatt akarja látni a válaszokat.
A legjobb lenne, ha mindenki magának választhatná, de sajnos erre nincs mód.
Részemről nem volna hazafias dolog a gazdaságpolitikát aszerint megítélni, hogy engem személy szerint kedvezményez-e vagy sem. Azt gondolom, hogy akinek az önzésen túl másféle megfontolásai is vannak, az nem intézheti el annyival a dolgot, hogy engem nem érint, én ki tudom kerülni, én jól járok vele, tehát teljesen rendben van. A többi meg le van ...
Az adórendszernek a közteherviselés igazságosságán túl a gazdaság ösztönzését, és károsnak gondolt tevékenységek visszaszorítását is meg kellene céloznia. Utóbbira példa a dohány és az alkohol adóztatása. A telekomadót ebben a kontextusban károsnak tartom, mert egy alapvetően hasznos, a fejlődést és a gazdaság pörgését szolgáló tevékenységet, a kommunikációt kvázi bünteti. Nem tudom elfogadni azt az érvelést, hogy az állampolgárok ne locsogjanak annyit telefonon. Ez olyan óvodás. Ugyanez érvényes az átutalások megadóztatására. Kárt okoz.
Szerintem meg gazdasagossagi szempontok szerint nem jo otlet eluldozni az ertelmiseget.
Ma Magyarorszagon a mernokok tudnak annyit keresni, amibol meg lehet elni ( netto 200-600 ig van a tobbseg szerintem ), ha oket elkezded kemenyen adoztatni, akkor lelepnek ( angolul kb mindegyik tud, de sokan mas nyelveket is beszelnek ), ez jo megoldas?
Az igazsagossagrol nem is beszelve. Hol igazsagos, hogy az egyik ember megtanul angolul 1 ev alatt, 100e ftert + 300 ora tanulassal, kapna +40e ftot, de aa magasabb adokulcs elvisz belole 20at. Raadasul o mar konnyen le tud lepni, hiszen beszel egy idegennyelvet.
A felesleges koltesek visszaszoritasa nem locsogas.
Az atutalasok adoztatasa lehet tenyleg nem a legjobb otlet.
Viszont a kp felvetel adoztatasa jo irany, mert igy lehet feheriteni a gazdasagot, valamin az MNBnek evi 100 milliardba kerul a kp hasznalat.
"Szerintem meg gazdasagossagi szempontok szerint nem jo otlet eluldozni az ertelmiseget." - Ajánlom figyelmedbe, hogy az értelmiség (mérnökök, orvosok) ez idő szerint progresszív adórendszerű, relatíve magas adóterhelésű országok (Nyugat-Európa) irányába áramlik.
"az értelmiség (mérnökök, orvosok) ez idő szerint progresszív adórendszerű, relatíve magas adóterhelésű országok (Nyugat-Európa) irányába áramlik."
No igen, csak a progresszivitással együtt azért még mindig messze a létminimum és a semmitevéssel is zsákolható bevétel felett marad a bukszában, plusz ellentételezést tekintve is barátságosabb a kép. Ezt hívják motivációnak. Fontos tényező!
Ezekben az orszagokban tobbnyire kisebb a terheles, valamint a magasabb adokulcsok tenyleg csak a nagyonjolkeresoket erintik. Gyakran vannak olyan kulcsok, amiket meg vezeto mernokkent se tudsz elerni ( a berek amiket irtam, kb egy jobbfajta senior-ig terjednek szerintem )
Masreszt a lenyeg a netto beren van( szeritnem senkit se erdekel a brutto ) ,vagyis ha novelik az adot, akkor egy adott nettohoz tobb brutto kell.
Ezekben az orszagokban viszont lenyegesen magasabb a netto ber. Talan ez lehet az oka, nem?
"Ezekben az orszagokban viszont lenyegesen magasabb a netto ber. Talan ez lehet az oka, nem?" - Pontosan. A versenyképes szakemberek NEM az adórendszer miatt lépnek le (az az offshore motivácója), hanem azért, mert a hazai bruttójuk többszörösét megkeresik odakint nettóban, és akkor ugye mindegy, mennyi is volt otthon az adó. Nem lehet azzal érvelni, hogy azért kell az egykulcsos adó, mert különben elmennek az orvosok. Frászt! Az orvosok, de főleg az ápolók az alacsony bérek miatt mennek el. A bérek meg alapvetően azért alacsonyak az egészségügyben, mert keveset fordít rá a közösség. Nincs rá pénz, mondjuk gyakran. De azért a legtehetősebbek adócsökkentésére, végtörlesztésre, stadionra, arra van.
És az orvosok? És a tanárok? Ők ugye nem tanultak?
Azorvosok, atanárok... ismerek azorvosok közül 10-12-t itt, osztrákiától nem messze. aki semmi pénzért nem menne el, hiszen a délutáni magánrendelésén 2-300 000 naggyon kényelmesen összejön, zsebbe, számla nélkül. Hetente legalább háromszor rendel és a befolyt összegből max az asszisztens kap egy huszast. Vagy éppen a felesége látja el ezt a feladatot. A látszat kedvéért gondolom a negyedét-ötödét könyveli. (Az idegeneket... a visszajárókat persze már nem) Ez már kinn is szép summa ám. A tanárokról inkább a kisfoci kispénz koordinátarendszerben lehetne beszélni. Tízből 7 éhen halna a versenyszférában és nem a tudás hiánya miatt (4 talán azért is) hanem a mentalitása (lusta) miatt. Sír, kicsi a pénz, de délután azért 1500/óráért korrepetál négy-őtfős csapatokat. Sír, de nem jön el hozzám 200kHUF-ért (netto) hegeszteni. Pedig 3 hónap alatt kitanulhatná (fizetném) Áhhhh...
Oké, de pont ezen mentalitás miatt kasztosodik az orvostársadalom, hiszen ha nem orvos a szülő is, a magánpraxis csak meglehetősen idős életkorban elérhető, addig meg bagóért dolgoznak.
Ami meg a tanárokat illeti, igazad van, viszont éppen emiatt nem vonzó nem lusta emberek számára a szakma, hiszen ha elmegy valaki tanárnak, 129 bruttóval kezdi, így reménye sincs, hogy majd gyereket vállal és az ő gyereke is továbbtanul.
Tisztelt EnGé,amit a hegesztésről írt,azt komolyan gondolta?Engem érdekel.
Privátban megbeszélhetnénk a részleteket.
Én veled értek egyet.
Na nem a kormány gazdaságpolitikájával, de a teljes összeget be kell szedni valahogy, aztán ha valamelyik összetevő megnő, akkor mindig háborgás van, pedig kit érdekel, pontosan hogy hívják a darabjait. Engem ugyan nem, csak a végösszeg.
Jól összekeverte a WordPress - én ezt Jánosra válaszoltam.
"129 bruttóval kezdi, így reménye sincs, hogy majd gyereket vállal és az ő gyereke is továbbtanul."
Aztán mennyit is kell ezért dolgozni??? Napi öt-hat órát? Túlóra nincs, nyár szabad, plusz a rendes szabadság és két hét betegszabi, minimum...
A versenyszférában meg ha szatyorban cipeli a lógó belét, akkor is megy, mert ha betegállományba kerül, akkor kellemeset a hasznossal összekapcsolva rögtön kereshet új állást. Ennyi rettenetes hátrány mellett is foggal körömmel harcolnak a pályán maradásért, még nyugdíj után is. Hogyis van ez?
Teljesen hülyeség, amit írsz, én a tanárnál jóval többet kereső szakmában dolgozok, de ha lemenne a fizetésem a béka segge alá, akkor is ha lehet, maradnék, mivel ezt szeretem csinálni. Furcsa lehet, mi?
Természetesen a tanárok többségét alkalmatlannak tartom, és ezért nem csinálnának mást, mert tanárként nincsenek igazán ellenőrizve, na de ez pont hogy összefügg a fizetéssel, mert ha többet keresnek, akkor a jobbak közül is többen választanák ezt a pályát.
Ami a mérnököket illeti, nekem van olyan mérnök ismerősöm, aki azért nem jut előbbre, mert nagyon magának való, erősen introvertált személyiség, egyébként nagy tudással és intelligenciával, csak éppen nem nagyon tudja megértetni magát. Ő sem keres túl sokat.
Adott egy cég Magyarországon, akinek van egy gyára, meg vannak alkalmazottai és van valami üzlete (még).
Ő tavaly összerakta a pénzügyi tervét. Forgalom-bevétel-létszám-költségek-profit. Na az ilyen ad-hoc dolgok ezeket borítják fel gyönyörűen, és nem a profitból fog lejjebb adni, ha pluszköltsége van az utalásból, és kp. felvétből és a céges telefonból, az előzetes tervhez képest.
Ezt máshol fogja megspórolni, mondjuk a dolgozói béreken, a fűtésen/hűtésen, vagy az eladási árakon.
Ez konkrétan érinti az ott dolgozókat, és azokat, akik megveszik a cég termékeit...
Olyan nincs, hogy senki se jár rosszabbul.
És a sorozatos meglepetések miatt a tulaj nagyon meggondolja, hogy bővítse-e a magyarországi tevékenységét a jövőben.
"aki tud, fizessen kártyával" - ez a rendszer pont arra ösztönöz, hogy zsebbe fizess az eladónak, és ő zsebbe fizessen az alkalmazottjának.
Mutass (nagyon kevés kivételtől eltekintve) olyan céget, aki jó sarkosan kicentizve képes egy évre előre tervezni bármit is. Se bevételi se kiadási oldalon nem tudsz ekkora időtávban tervezni, tehát már eleve nagy rátartással indulsz neki minden évnek. Pár százaléktól a 15-20%os lengésekig bármi elképzelhető, profiltól függően.
A poszter szerintem elnézte a felső korlát kérdését.
A korlát az EHO tv 3§ (3) a)-e) bekezdései szerinti jövedelmek 14%-os adójára vonatkozik.
Az új szabály a fenti paragrafus (8) bekezdésébe kerülne a tervezet alapján, és én semmi mást sem látok benne, ami kiterjesztené a korlátot erre.
Ami pedig a fent linkelt tervezet 5§ (2)-ben szerepel a visszaigénylésről, az csak annyit mond, hogy mi történik, ha az összes kifizető által levont, összes EHO több, mint amennyit év végén kiszámolsz.
No kíváncsi leszek a szupernullára... Ha ezt is elbaszták, akkor morcos leszek...
Amúgy csak egy kérdés: beszélünk itt vállalkozókról, hogy nem jönnek ide, de mi a helyzet a tehetséges Magyar munkaerővel? Náluk vajon nem jó indok ez arra, hogy könnyes búcsút vegyenek ettől az országtól?
Szerintem nem könnyeznek, inkább felszabadulnak.
Ne hidd, hogy a hazádhoz való kötődés csakis anyagi aspektusokon belül definiálható.
Olvass Radnótit...
Nem kell ezt túlmisztifikálni. Van, akinek elege van, van aki meg reménykedő típus. Ez nem a hazaszereteten múlik elsősorban, hanem az ember megélhetésén.
Radnótit eleget olvastam középiskolában, mostanság már inkább olyasmiket olvasok, amit én akarok, és nem olyat, amit muszáj elolvasni.
Van akinek a hazaszeretet misztikus dolog, meg van, akinek fix horgonyzási pont. Nem állítom, hogy mindenkinek, azt sem, hogy a többségnek, de azon sem csodálkozom, hogy manapság valamiért ezt igyekszenek kiölni az emberekből. Szomorú, hogy sikerrel teszik.
Igazán megfoghatatlan dolog a hazaszeretet, mégis mi dönti el, hogy kinek van belőle több és kinek kevesebb? Na nem mintha bármelyik ember is értékesebb lenne a másiknál emiatt. Ez nem hazaszeretet kérdése, hanem a megélhetésé. Külföldön is "szeretheted" a hazádat, nem attól függ, hogy éppen hol élsz. Nem kell ahhoz itthon szenvedni.
MO-n a munkaerö nem tehetseges meg szorgalmas, hanem inkabb kepzetlen es lusta.
Ha továbbra is ilyen sikeresen dübörög a gazdaság Mo.-n, elképzelhető, hogy ők lesznek majd túlnyomó többségben.
Hogy tényleg ennyire hülyék lennének a politikusok, azt nem merem elképzelni. A cél inkább az, hogy hosszútávon elüldözzék a képzett, nyelveket beszélő, mobilizálható munkaerőt és Magyarország valami 4.-ik világbeli összeszerelő műhellyé alakuljon át.
Akár ez is elképzelhető.
Szerintem ez csak egy állomás a cél felé vezető úton, de sokan már ezt is összeesküvés-elméletnek bélyegzik.
A politikus alapvetően nem hülye, nagyon nem az. Csak gerinctelen, gátlástalan és bár a cselekedeti ostobaságot ostobaságot feltételeznek, ez nics így, csak a valódi céljukat nem tárják fel, így nehéz felfedezni a kristálytiszta célirányosságot, a logikát. Ha folyamatosan kudarcba fullad a küzdelem, hogy az alkatrészkupacból babakocsit építsünk, akkor talán próbálkozzunk T-34-est összerakni.
Már olyat is hallottam, hogy kell másnak a föld meg a víz.
"Már olyat is hallottam, hogy kell másnak a föld meg a víz."
Kicsit messze jutottunk onnan, hogy egy törpeadót kéttörpe-adóra emeltek. 🙂
Az összeesküvés-elméletek arra nagyon jók, hogy a saját felelősségünket elhárítsuk (hiszen ha az egész világ ellenem/ellenünk van, akkor én úgyis tehetetlen vagyok).
Viszont az is jó taktika, hogy bármilyen, nekünk nem tetsző, vagy általunk nem osztott nézetre rásütjük: összeesküvés-elmélet! Ezzel akár a cáfolás kényes-munkás műveletétől akár meg is menekültünk. Legtöbb esetben az érvek helyett a hangerő dönt, vagy az, hoyg ki kitartóbb.
Nem akarok én is újabb elméletet gyártani és tény, hogy messzire kalandoztunk, de sokszor a távoli összefüggések segítenek felfedezni a mechanizmust, ami mozgatja a dolgokat... Olyasmi ez, mint a patkószeg, mely miatt a haza elveszett.
De, elég sok köztük a hülye, amellett, hogy gerinctelenek. Ugyanis erős a kontraszelekció, amelyiknek önálló gondolatai vannak, nehezen jut előbbre, amelyik megállja a helyét a versenyszférában, az nem fogja politikával lejáratni magát.
Viszont birtokolják a sokkal fontosabb képességeket: alkalmazkodás, helyzetfelismerés, rugalmasság, asszertivitás.
"A politikus alapvetően nem hülye, nagyon nem az. Csak gerinctelen, gátlástalan és bár a cselekedeti ostobaságot ostobaságot feltételeznek, ez nics így, csak a valódi céljukat nem tárják fel, így nehéz felfedezni a kristálytiszta célirányosságot, a logikát."
Nem ilyen egyszerű ez.
Szerintem ők is egymásra mutogatnak, hogy én természetesen mintaszerű lennék a saját helyemen, de hát ugye azok a fránya körülmények, jogi környezet, az ellenfelek/versenytársak, időszűke... (ahogy az állampolgárok nagy része is pont ezt teszi).
(Előttem van egy-két kivétel, mondjuk ők igazán magasra nem is jutnak :-), de annak a pár tízezer vagy akár csak pár száz embernek, aki felett döntenek, szerintem jobbá tették az életét.)
Az EHO-t pl. részvényen elért árfolyamnyereség után is fizetni kell vagy csak bankbetét/állampapír/befektetési alap nyeresége után?
A múltból ítélve holnap jön Kiszámoló alapos (és tényleg tanulságos) cikke az adórendszerek elveiről, amihez nem lehet majd hozzászólni. 🙂
Hát ennek több káros hatása lesz mint előnye. Persze lehet mondani, hogy összegben talán kicsik, de bevételi oldalon is az lesz egy ország méretéhez képest, az embereket meg zavarja (engem is), minden szir szar ért külön adókat kell fizetni, mikor eleve drágák a bankjaink, drágák a telefonos szolgáltatásaink, EU ban is drágának számítanak, most meg újabb emelés. Szép lassan elviszik az emberek a pénzüket külföldre, bár lehet ez akar lenni a cél. Azon felül a nagy vállalatok számára sem aprópénz, és aki tudja elviszi a bankszámláit külföldre, csak a legolcsóbb alapot tartja itthon. Viszont ne csak multikról beszéljünk akik az emberiség romba döntésért felesősek, hanem a kis vállalkozókról, kis cégekről, akiknek nem áll a hátuk mögött több milliárdos forgalom még forintban sem, nekik számít. Ráadásul ők foglalkoztatják a versenyszféra aktív dolgozóinak nagyobb részét...
Mi az eho eves maximuma?
450ezer. Szóval ha kivettél 3-4 millió osztalékot a cégedből, befizették utánad a járulékokat, akkor valszeg visszakapod a 450 feletti részt az adóbevallásoddal.
Ha átlagpolgár vagy és az átlagfizetésedből akarsz kuporgatni akkor megszívtad.
Olyenkor már nem "egykulcsos" az adórendszer, ha a gazdagabbak visszakapnak....
Egy nap telt el, máris módosítják a kormány hétfőn ismertetett adócsomagját. A gazdasági bizottság az "Egyes közteherviselési kötelezettséget előíró törvények módosításáról" szóló törvényhez két módosítást is beterjesztett - írja a portfolio.hu.
Az egyik értelmében az államkötvényekből származó kamatjövedelem mentesül a 6%-os ehó fizetési kötelezettség alól. "Az Európai Unió szabályaira tekintettel a mentesítés nem csak a magyar állam, hanem bármely EGT-állam által kibocsátott államkötvényre vonatkozik" - olvasható az indoklásban.
A másik javaslatban a Rogán Antal fideszes frakcióvezető vezette gazdasági bizottság pontosítja a törvényt: az Szja tv. 84/G. §-a rögzíti azokat az eseteket, amikor a kamatjövedelem adója nulla százalék. "Így például nem terheli adófizetési kötelezettség a 2006. szeptember 1. előtt határozott időtartamú kamatperiódusra megkötött betét-, folyószámla-, bankkártya- és takarékbetét szerződések esetében jóváírt vagy kifizetett kamatot. Nem kell adót fizetni egyes - 2006. szeptember 1. előtt megkötött - értékpapír-ügyletek, illetve biztosítási szerződések esetében sem. A jogbiztonság követelményeit szem előtt tartva ezekben az esetekben indokolatlan a kamatjövedelem egészségügyi hozzájárulással való megterhelése" - áll az indoklásban.
http://index.hu/gazdasag/2013/06/18/az_allakotvenyeket_kivonnak_az_uj_adok_alol/
Javítsatok ki, ha tévedek, de szerintem a módosító javaslatban van egy kis fogalomzavar. A módosítás értelmében az állampapírok mentesülnek az EHO alól, de valamiért az indoklásra már beszűkül a kör az államkötvényekre.
És mi lesz a hitelkamatokkal? Azok után kell a bankoknak EHO-t fizetni?
Szerintem aktuális lenne frissíteni a külföldi számlákat ... /lassan nem csak a cégeseket :(( /
mert egyre több emberbe felmerül ... Bennem tuti ...
Szerintem lesz meg itt enyihtes ennel a torvenynel ( Tobbnyire bedobnak 1 javaslatot, amit aztan atalakitanak ), most pl arrol van szo, hogy az allampapirokra ne legyen EHO ( vegulis logikus, hiszen azt szeretnek, hogy allampapirban legyen a penzunk bankbetet helyett )
Nem feltétlenül ide tartozik, de nem tudtam egyelőre jobb helyet találni, és érdekelne a véleményetek!
Ehhez a devizahiteles riogatáshoz mit szóltok? Végülis itt is a bankbetétek megmentéséről van szó, hát, ez a cikk is témába vág ilyen szempontból:
http://www.origo.hu/gazdasag/20130617-a-pszaf-levele-a-kurianak-a-devizahiteles-perekrol.html
nekem ez leginkabb egy fenyegetesnek tunik, ugyanis ha a kuria eliteli a bankokat ( hogy jogosan iteli-e el, azt nem tudom, de tegyuk fel, hogy igen ), akkor az tul nagy kart okoz az orszagnak.
OK, ezt ertem en. Es jogos is a felvetes, de erre szerintem nem az a megoldas, hogyha allamcsoddel fenyegetnek. A tisztesseges az lenne, ha megegyezesek szuletnenek bankok es adosok kozott, ahol mindenki tisztaban van a sajat hibaival, es ennek megfeleloen vallalja a kovetkezmenyeket.
Van valakinek ötlete, hogy mire kell ez a plusz adóbevétel?
110 milliárdból sok mindent lehet csinálni, áfa csökkentés jövőre?
tanármodell program?
Éves szinten durván 2700-2800 milliárd az ÁFA bevétel... szerinted ez a százmilliárdnyi morzsa mire lenne elég?
Miért csökkentenék az áfát? Hatalmas bevétele van belőle az államnak, másrészt teljesen megkerülhetetlen.
"...másrészt teljesen megkerülhetetlen."
🙂
Élelmiszert mindenki vesz, független attól, hogy csóró v. nem. Például erre értettem.
azért teljesen nem megkerülhetetlen az ÁFA. Vagy Veled még nem fordult elő, hogy nem kaptál blokkot? Vagy mondjuk kaptál egy "pincérblokkot", de azt nem egy NAV regisztrált gép adta. És ezen nem sokat fog a pénztárgépek online bekötése sem segíteni, amit eddig nem ütöttek be, azt ezután sem fogják. Egy-két trükköt talán feltár majd a gép (nap végén stornózzák azokat a blokkokat, amiket otthagyott az ügyfél), de a nagy tétel szerintem az, amit be sem ütnek.
Az ÁFÁ-t szerintem se fogják csökkenteni, a jelenlegi kormány mindennemű fogyasztási adót igyekszik növelni. Ebbe a sorba illeszkedik a biztosítási adó, meg a tranzakciós adó is. Az egész EU-ban ÁFA mentes a biztosítási díj, meg a bank által felszámított költség, ezért más néven (és más számítási móddal) kell fogyasztási jellegű adót bevezetni.
Nem szolgáltatásra gondoltam, de persze igazad van ebben. Számla nélkül kapsz szerelést, hajvágást, stb., ez mind megkerülése az adónak. Mondanom se kell, hogyha számlával kéred, akkor vagy kapsz egy wtf fejet, vagy annyiba kerülne az adott szolgáltatás, hogy inkább jó lesz az neked számla nélkül is. Nem az embereket kell hibáztatni ezért, hanem azokat, akik belekényszerítik az embereket ezekbe a szituációkba...
Szerintem ez valami hallgatólagos alku, hogy az állam tudja, hogy egy vállalkozás képtelen minden szart befizetni, olyan nagy az elvonás és olyan sok a hülye szabály. Cserébe mindenki kussol, mert tudja, ha nagyon ugrál és rászállnak, úgyis találnak nála valamit. A mai rendszer szerintem ilyen értelemben nem sokban különbözik a Rákosi-rendszertől, a fontos, hogy ne alakulhasson ki politikafüggetlen vállalkozóréteg, (akkor kuláknak hívták) hanem mindenki rettegjen, és a klientúrán kívül - becsületesen - senki ne tudjon meggazdagodni, mert akkor jogosan ugrálhatna az aktuális kormányzat hülye intézkedései ellen. Mivel mindenkinek van takargatnivalója, nyel egyet és próbál túlélni valami újabb trükkel. Csak közben meg lehet nézni a kivándorlást, a fiatalok vállalkozási kedvét, meg az ötvenes férfiak halálozási rátáját.
"Csak közben meg lehet nézni a kivándorlást, a fiatalok vállalkozási kedvét, meg az ötvenes férfiak halálozási rátáját."
Gondolkodj olyan szcenárióban, amiben pont ez a cél (a létszámcsökkentés) és akkor szépen helyére kerül a mozaik minden darabja. nincsenek véletlenek. Kézbentartható, irányítható és felhasználható tömeg kell, ebből kilógnak a függetlenedni vágyók és az okoskodók.
"Csak közben meg lehet nézni a kivándorlást, a fiatalok vállalkozási kedvét, meg az ötvenes férfiak halálozási rátáját."
És ez miért zavarná a kedves döntéshozókat? Egyrészt nekik meg a családjuknak biztosítva van az életük, másrészt nem ők fogják megérezni majd, ha még rosszabbra fordulnak a dolgok.
Kivéve az országhatár menti X kilométeres sávban (ahol X monoton növekvő függvénye a szomszéd országhoz képesti pillanatnyi áfakulcs-különbségnek).
Ezt meg a megkerülhetetlen áfára írtam.
Stadionépítésre kell a pénz, trafik és földmutyikra na meg a közgépnek legyen mit a pártnak visszafolyatni. Ennyire egyszerű a történet.
"másrészt teljesen megkerülhetetlen"
Aha.:DDD
Lásd fentebb.
Elásom!:-)
...és vannak hát a népnek is jogai? Az adózáson kívül?
(Madách Imre)
"...joga van hallgatni"
És bármi amit mondunk, felhasználható ellenünk 🙂
A morgás joga 🙂
Nem a zsömle kicsi, hanem a pofátok nagy! Hogy egy kedvencet idézzek. 🙂
Nincs pofájuk azt mondani, hogy augusztustól 22% a kamatadó. EHO, beszarok... Kamat után "egészségügyi hozzájárulás". Nem elég, hogy a fizu 60%-át kapod meg, a maradékból meg lejön a 27% áfa, még a megtakarítókat is lecsapolják. A rohadt magas 3-4%-os kamatok mellett... Az infla tuti nem 1,8%, amennyit a KSH mond, én egész mást érzek a boltban, szerintem legalább a duplája. Ha a vásárlás után fizetni kell a kártyahasználatért, én átmegyek KP-vel fizetésbe, az fix. Pedig kártyahasználó voltam eddig. Ha nagyon sarokba szorítanak, áttérek én is azoknak a táborába, akik hó elején kiveszik az egész fizut egy összegben.
Tisztelt Hölgyek, Urak!
Van egy cégünk, bruttó 3-7 millió köruli átutalásos forint bevétellel. A havi banki költségünk mostanában 30-50e Ft lett, ha most ezt megduplázzák, azt nem nyelem le. Hogyan lenne érdemes intézni az ügyeinket? Kb 1,5M készpénzre van szükségünk havonta, és 500-800e Ft utalást indítunk. A partnereink mind magyarok, önkormányzatok, stb. ők nem fognak euro számlát nyitni a kedvünkért.
Köszönöm előre is!
Nos, én nem tudom te melyik banknál vagy de én 2.5-3* ekkora forgalomra (igaz, a készpénz kb. fele) sokkal több (darabra) terheléssel és jóváírással negyedévre (!) százezer alatt maradok. Raiff, egyedi konstrukció. Alkudozni kell, de könyörtelenül, és amit csak lehet (mindent lehet) interneten át intézni. A papíralapú simán a duplája is lehetne. Az MKB-nál kicsivel kisebb forgalommal arányosan valamivel kisebb a költségem. Elég jól ismerek egymás kondícióit. Amit az egyiknél el tudsz érni, azt a másik is tudja vállalni, bár az MKB picit rugalmatlanabb, igaz, most elég sokat változtak ők is.
Nem akarok kötekedni, de 1,5M pénzfelvétel 9000 HUF, 800e utalás meg 2400 HUF az új tranzakciós illetékkel. Ez azért messze van a 30-50e-től, nemhogy a duplájától.
Ez csak az illeték, a bankok nagyon lehúzzák a vállalkozókat.
Kp felvét (be ingyenes) 1 ezrelék+ T.I min200Ft
Forint utalás 0.5 ezrelék + T.I. min 50Ft
Jóváírás devizában 0.11 ezrelék min 2 eur
Terhelés devizában 0.5 ezrelék + T.I. min 2.5 EUR
A többi sem tér el lényegileg, viszont ezek adják a költség túlnyomó hányadát. Az értékpapír számla külön történet, de az sem olyan halálos. Ennyi szerintem bele kell férjen.
Államunk és kormányunk lényegesen többet szakít, mint a labanc bank.
Értem. De akkor se duplázódik 🙂
Na befejeztem a kötekedést. Szerintem érdemes megfuttatni a bankokat, biztos van jobb ajánlat.
Ezzel az adóemeléssel egy választási költségvetést készítenek elő. Nagy valószínűséggel újabb SZJA csökkentésnek "ágyaznak meg".
Ezen kívül ez egy szonda, hogy mekkora megszorítást képesek elviselni a cégek és az emberek.
Baj ebből nem most van, hanem akkor lesz, amikor szinte sz összes kis és közép vállalkozás külföldön fog számlát nyitni. Akkor hiába fogják ezt az adót csökkenteni, vagy eltörölni, nem lesz BIZALOM visszajönni.
A bizalmat szüntetik meg, de hihetetlen mértékben.
Ezek tiszta hülyék. Az ostoba politikus még mindig nem érti meg, hogy minél nagyobbak az adók, annál kisebb az adóbevétel, és annál nagyobb a feketegazdaság, és fordítva.
Amúgy ami az EHO-t és a kamatadót illeti, tudom hogy más országban is van kamatadó, de ez rendkívül igazságtalan és extrém nagy arányú adó. Ugyanis kezdjük azzal, hogy az infláció is egy bujtatott adó, legalábbis közvetve, hiszen átmenetileg a multiplikátor növekedésével és/vagy importcikk drágulással, jegybanki pénznyomda nélkül is lehet infláció, de hosszútávon mégis az infláció nagyobb részét a pénznyomda adja. Tehát adott a pénzed, amiből az infláció évente elvisz mondjuk 5%-ot, a bankbetét meg 6%-ot ad, a nyereséged ezen 1% lenne, de mivel a kamatadó és az EHO elvisz 1,32%-ot, ezért -0,32%-os lesz a nyereséged. Ez gyakorlatilag 100% fölötti adó, ha veszteséges vagy is fizeted. Mert naiv dolog nominálisan számolni a veszteséget, hiszen attól hogy nominálisan nyerek, még éghet a pénzem. Ausztriában meg magasabb az infla, mint a banki kamatok, tehát ott még durvább...
Svájcban meg negatív kamatokkal kell együttélni... nabumm.
Vajon mi lesz a befektetési alapokkal? A 6% eho rájuk is vonatkozik, az én értelmezésem szerint. Ott a július 31-i árfolyamot tekintik referenciának, és ahhoz képest történő pozitív elmozdulásra vetik ki az adót? Például lehet az, hogy épp eső szakaszban adok el, de még nyereségben augusztus 1 után, de mivel az aktuális árfolyam alatta van a július 31-nek, eho-t mégsem kell rá fizetni, csak a 16%-os kamatadót?
Szerintem a vételi és az eladási árfolyamkülönbség az alap (logikus, ennyit relizáltál) és akkor amikor realizáltad. Ha százötven éve vetted, akkor is. Az lenne az igazi, ha a reál nyereséget vennék figyelembe, de ez kétlem, hogy valaha is bekövetkezne.
De!!!! Akkor kell eladni amikor veszteséges és akkor megúsztad a sarcot! ;P
Ez azért bonyolultabb volt eddig is, mert az eladás és vételi árfolyam közti különbségből még le kellett vonni a vételért és eladásért fizetett esetleges jutalékot is, és csak a maradék volt az adó alapja. Ez most sem változik, de ott van a javaslatban, hogy ha a befektetés augusztus 1 előtt indult, a nyereség pedig augusztus 1 után realizált, akkor az eho csak az augusztus 1 után keletkezett részre fizetendő. De lehet, hogy az alábbi alapján tisztán az eltelt napok arányában kell rá számítani, függetlenül attól, hogy akár a teljes augusztus utáni időszakban esés volt:
"A 2013. augusztus 1-jétől megszolgált kamatjövedelmet - ha a
kamat juttatójának nyilvántartásából más nem állapítható meg - a kamatjövedelem juttatását megalapozó időszak 2013. július 31-ét követ részének és az időszak teljes időtartamának napokban számolt aránya alapján kell megállapítani"
Igazad van és így is logikus. Ennyire nem mélyedtem bele. Majd, ha kihirdetik.
A cikk ugyan nem említi, de úgy tudom, hogy a júl 31. után lezáruló ügyleteknél az ETÜ-s összevezethetőség sem lesz már lehetséges. Jól gondolom, hogy emiatt tanácsos realizálni még júliusban az összes veszteséget, valamint annyi nyereséget, amennyi a jan 1 - júl. 31 között realizált összes veszteséget lefedi? Esetleg jó lenne az összes nyereséget is még ebben a hónapban realizálni, hogy az EHO biztosan csak a aug. 1 utáni nyereségre számolódjon fel? (Ha pl. augban esik az árfolyam, de ha összeségében még nyereséges az ügylet, a napok arányosítása miatt EHO-t is felszámolhatnak.)
Ajánlom figyelmetekbe ezt az írást:
anonymus-hu.blog.hu/2013/06/04/osszezavarodott_magyarok
Nekem a kpfelvét díjának felemelésével csupán az a bajom, hogy sok helyen nem lehet bankkártyával fizetni, így kénytelen vagyok sok kp-t felvenni. A pénztárgépek NAV-hoz való csatlakoztatása szerintem nem lesz túl eredményes. Lényegesen több értelme lenne, ha minden kereskedőt köteleznének a bankkártya elfogadására! Na attól már inkább kifehéredne a gazdaság!
Az állam meg jól tenné, ha a bevételi oldal kifehérítéséért folytatott csata közepette nem feledkezne meg a kiadási oldal hasonlómód transzparenssé tételéért is harcba szállni.Talán ez is segítené a másik oldalon vívott harc sikerét. (Vagy legalábbis csökkentené az ellenllást.Mert ott tartunk, hogy a pógárt már lassan endoszkóp bevetésével is vizsgálgatják, hogy minden eldugott pici forintocskát is a nagy kalapba tereljenek, csak az nem látható, hogy a kalapban ki kotorászik és mennyit markol ki onnan.
A készpénz nem ördögtől való és manapság a párnaciha is ad annyi védelmet mint egynémely pénzintézet, csak az államot akadályozza a totális kontroll kialakításában. A gondolatrendőrség működtetése, a gondolataink egyáltalán nem érdeklik a hatalmat gyakorlókat, őket a javaink feletti teljes felügyelet izgatja. Gondolj bele... készpénz nélkül egy gombnyomással kifoszthatnak, ha kedvük támad.
szerintem az csak a valasztasok utan jon. Addig meg "finoman" megprobalnak ravezetni mindenkit a "helyes" dontesre ( megemelik a kp felvetel dijjat, hogy jobban megerje bankkartyaval fizetni ), meg ha jol tudom, egyeztetnek mar a kartyatarsasagokkal es a bankokkal is, hogy olcsobb legyen a kartyas fizetes a kereskedoknek ( bar akkor nem ertem, hogy minek emeltek meg a kartyas fizetesre vonatkozo tranzakcios adot 0.3%ra )
Mostanában került ki Mo. a túlzódeficit eljárás alól, mivel elfogadták a Varga csomagot. Vajon ez is része volt?
nnk :
(Most sem tudok közvetlenül válaszolni.
Nem írtam, hogy feltétlenül együtt jár a magas fizetés a jó kapcsolatokkal, de nagyobb eséllyel vannak jó kapcsolatai egy nagyobb keresetűnek, mint egy kisebb keresetűnek. Az, hogy vannak kivételek, attól még nagyban ez igaz.
A magánrendeléses példát nem értetted meg. Éppen arról van szó, hogy nyilván a magánrendelésért ugyan ő fizet, de közben előbbre jut az ingyenes szolgáltatásokban, hiszen a magánorvosoknak csak töredéke csinálja a komolyabb műtéteket a saját rendelőjében. A komolyabb műtét meg sokkal többe kerül, mint a magánrendelés, arra pedig csóróként kisebb eséllyel lehet bekerülni.
Az Audit valóban nem keresik aktívabban, bár azért amit írtam a kapcsolatokról...
Másrészt viszont a gazdagabb környékeken jobb a közbiztonság. Ok, erre lehet mondani, hogy persze, mert oda ritkábban kell rendőr, hiszen kevesebb a bűnöző, csakhogy közben megfeledkezel arról, hogy neked mint állampolgárnak nem az kell, hogy sok rendőr legyen, hanem az, hogy jó legyen a közbiztonság, tehát te megkaptad, akinek meg csak balhés környéken tud élni, az meg nem.
És nem kevertem a leadózott pénzből fizetett szolgáltatásokat. Még egyszer mondom, a dolog úgy néz ki, hogy elég sok olyan állami szolgáltatás van, amihez önrészt kell biztosítanod, hogy te vehesd igénybe. Lásd pl. egészségügyben hálapénz vagy magánpraxison keresztül elintézett műtétek, vizsgálatok. Egyiknél sem a szolgáltatást magát fizetted ki, hanem extra pénzt, hogy te kapd meg az ingyenest.
Már ne is haragudj... de azért, hogy valaki 'gazdagabb' környéken él, azért irgalmatlanul sokat fizet is. Mondjuk 20 millióért vesz egy telket, 40-ből húz rá egy házat (mennyi ÁFÁt fizet?) 2millióért szereltet riasztót, havi 5-ért távfelügyeletet, hogy a rendőröknek ne kelljen nyomozni egy sikeres betörést követően. Fizet egy halom adót a házára... még mindig nem látom, hogy mit tesz ehez hozzá az állam? Másként nézve: én egy halom pénzt költök arra, hogy egy olyan lakóközösségben éljek, ahová ritkán kell kifáradni a rendőrnek, így annak több ideje marad a slumban tevékenykedni.
Vagy... a'gazdag' többet költ az egészsége fenntartására így kevesebbet beteg és kevesebbszer kell a közösségi eü-t igénybe vennie. Az apróbb nyűgjeit meg természetesen magánúton kezelteti. Egynapos sebészet, fogorvos, nőgyógyász, kardiológus, fül-orr-gégész..
Az állam közvetlenül nem tesz hozzá, közvetlenül viszont igen. A gyakorlatban ugyanis a csóró környékek bűnözés szempontjából ütközőzónaként viselkednek, no nem területi alapon, de elég kevés bűnöző kezdi a jobb környékeken a tevékenységét.
De területi alapon a központosított szolgáltatásokból is többet kap, aki nem elmaradott vidéken lakik, hanem egy nagyobb városban vagy Budapesten. Márpedig a jövedelmi viszonyok területi alapon is eltérőek.
Az állításomba pedig még mindig belefér, hogy hatalmas önrészt tesznek ehhez a gazdagabbak, így persze nyilván relatív értelemben nem is járhatnak jobban, hiszen nekik az a nettó jövedelmükből van (kivéve az adócsalókat de az más téma), tehát ha egy évben 300 ezret otthagytál a magánorvosnál, mert betegeskedsz, miközben 100 ezernyi kórházi kezelést kaptál, ami nem jön össze, ha nincs magánorvos, akkor is többet tettél be a 300 ezer adója miatt.
És még sorolhatnám, felsőoktatásban is van beugró pénz, még ha ingyenes is. A lakhatást ki kell fizetni a gyereknek, de cserébe az állam állja a tandíjat. Éppen ezért jelentős részben anyagi helyzet függő is a dolog, a magasabb jövedelműek gyerekei közül jóval többen tanulnak tovább. Tehát kell az önrész, utána vehető igénybe az "ingyenes" szolgáltatás.
A félreértések elkerülése végett nem azt akarom mondani, hogy a magasabb jövedelműek járnának jobban az állammal. Csak azt, hogy tévedés, hogy a magasabb jövedelműek nem vesznek többet ki a közösből. Többet vesznek ki, természetesen nem annyiszor többet, amennyivel többet adóznak. Legjobban persze azok járnak, akik adót csalnak, pedig jól keresnek, mert rájuk is igaz mindaz, amit írtam, csak ők alig fizetnek adót.
A 'gazdag' továbbtanuló gyereke sokkal jobb eséllyel válik aktív, adófizetővé, jóval magasabb fizetéssel.
Akkor mondjuk így: az államnak nem hogy megtérült, de egyértelműen jobb is volt a befektetés. (Tudom, ez is túlzás, aki gazdag, még lehet IQ-gyenge)
Másrészt meg én mindig a tandíj mellett voltam és ezzel összefüggésben az ösztöndíjazás állami 'tervgazdálkodással' kontrollálva.
Nyilván, de nem is tagadtam, hogy arányaiban még az egykulcsos adónál is a szegény jár jobban. Csak azt állítottam, hogy a jobban kereső a közösből abszolút értelemben többet vesz ki, nem azt, hogy relatív is jobban járna.
De mondok még más példát is, hosszú a sor.
Kultúra, művelődés, sport. Hogy mondjuk nekem anno kifizették a szüleim, hogy sportoljak, kifizettek X ezer Ft-ot havonta, viszont Magyarországon szinte minden sportág támogatott többé-kevésbé, tehát az önkormányzaton keresztül vagy állami pályázatokon keresztül folyt oda némi pénz (a szponzorokról nem beszélek mert az magán pénz). Közben volt olyan csóró ismerősöm, akinek a szülei nem akartak vagy nem tudtak kiadni X ezret. Tehát megint az önrészért állami pénz elve. Vagy a színház, szinte mindegyiket támogatja az állam, nem megy csak a jegybevételből. Múzeumok dettó. Tehát ha nem fizeted ki az önrészt, nem is részesülsz ezekből.
Félre ne érts, ezek ellen kicsit sem tiltakozok, mert támogatni kell ezeket a dolgokat, csak azt is be kell látni, hogy nem hogy méltányos, de igazságos sem lenne a fix összegű adó. Az egykulcsost én is jónak tartom.
nnk:
Most elolvastam a következő kommentedet is.
Megint nem rendszerben gondolkodsz, igen nem mindig különülnek el, de igenis vannak átlagosan jóval gazdagabb és szegényebb környékek is. Régiós szinten ez halmozottan igaz, hiszen a vidéki infrastruktúra általában rosszabb és a fizetések is.
A szorgalom és a tanulni akarás nem jövedelem kérdése (bár nem mindegy mit lát a szülőtől), azonban, és most saját példával mondom, engem egészen kicsi koromtól kezdve magánórákra járattak szüleim, mert megtehették. Nem mondod, hogy ugyanolyan eséllyel juthattam be a legjobb gimnáziumokba, egyetemre, stb. Igen, a magánórákért fizetni kell, de cserébe nagyobb eséllyel lehet igénybe venni az ingyenes szolgáltatásokat, megint ugyanaz az elv, amiről beszéltem.
Ebben részben igazad van, de a mai felsőoktatás néhol úgy tűnik, mintha egyetlan szempont munkanélküliség elodázását tűzni ki célul. Nem az történik, hogy egységes ponthatárral csak a ténylegesen megfelelő képességűeknek adnának lehetőséget, hanem igyekeznek évről évre minden intézmény dugig tölteni diákkal, jön a fejpénz, a tanároknak és a többieknek marad a munkahelye, a tanulókkal meg majd lesz valami. Lesz diploma rogyásig, meg többdiplomás munkanélküli is. Mindenki továbbtanulhat jóformán,legalább egy diplomája csak annak nem lesz, aki nem is akar. Szakmunkásból meg állandó a hiány. Fele főiskola/egyetem elég lenne, de akkor mi lenne az ott 'dolgozókkal'. A színvonalat meg nem is érdemes firtatni. Minden "szegény" alanyi jogon kap egy 'diplomát', ha másra nem, hát begyújtani egyszer jó lehet.
Ja, csak közben az értelmiségi szülők 99,999%-a úgy gondolkodik, hogy ugyan túl sok a diplomás, és a szakmunkásnak hű de jó lehetőségei vannak, de a saját gyerekükre nem vonatkoztatják, neki kötelező jelleggel egyetemre kell mennie...
Másrészt pedig nincsen ipar egy-két várost leszámítva, tehát amikor szakmunkásokról beszélünk, akkor azt hozzuk fel, hogy a gázos 10 ezret elkért egy 10 perces munkáért. Ja, csak senki nem gondol bele, hogy ha tömegesen is akarnának szakmunkások lenni, hány ilyen gázosnak lenne munkája. Meg jól hangzik, hogy szakmunkás, csakhogy a szakmunkás az nagyon tág fogalom, mindig akadnak hiányszakmák, de valahogy még most is a statisztikák szerint a diplomások keresnek többet. Mielőtt azt mondod, hogy adózás miatt van, erre én azt mondom, hogy van többféle statisztika, diplomás pályakövetésnél pl. az illetőt kérdezik meg, tehát a fekete is benne lehet.
Én a szélsőségekről beszéltem. Mindenki (képességeitől függetlenül) diplomát akar. Kétkezi szakmát meg senki. Aki mégis elvégez valami középszintű szart, az nulla affinitással rendelkezik és fejlődésképtelen.
Másrészt... nem csak a diplomás vándorolhat ám! CNC programozó (önállóan , ríjzból, kis szériában termelni tudó, 2-3 vezérlő és gép közepes ismeretével fél milliót vihet haza (és ki nem tojja le, hogy fele fekete? Míg a diplomás ücsörög az egyetemen, addig ő öt év alatt 30 milliót keresett és nem kellett kimennie az országból. Nem azt mondom, hogy mindenki csinálja ezt, de hogy senki.Ja, és munka mellett is lehet tanulni, még ha lassabb is de célhoz lehet érni, plusz elég jó gyártási tapasztalatokat lehet szerezni, ami a munkakeresésnél jól jöhet. Vagy 2-3 év gyakorlattal elmehet kintre dolgozni és piros szőnyeget gurítanak elé. (Biztos a diplomás elé is, de az akkor is pár év késés
Szerintem érdekes a szakmunka, de tényleg, én szívesen csinálnám, csak nem tudom előteremteni a képzésre a rávalót, másrészt a magyar oktatás általában kritikán aluli, ez a másik, ami gond.
Az a baj, hogy abba sokan nem gondolnak bele, hogy az emberek többségének nincsen pénze, így nem vesz igénybe szakmunkát, inkább megcsinálja ő maga, ha tudja és ha meri (pl. villany).
A lényeg meg lemaradt. Amíg szarba se nézik a melóst, és ez meglátszik a fizetésén is, addig nem csoda, hogy mindenki diplomát akar, statisztikailag is látható, hogy átlag felett keresnek és közöttük a legkisebb a munkanélküliségi arány. Persze ez köszönhető annak, hogy lassan minden normális munkahelyre diploma a belépő...
Egy valamit nagyon elfejelt mindenki, a globalitás. Vessen meg mindenki, de én csak azt látom napi 14 órás számítógépes programozás/szörfözés/pénzcsinálás közben, hogy megy el a világ mellettünk. Vegyük az én estemet: én világ életemben erdész szerettem volna lenni, (mindenki) jó Istene is ennek teremtett, de ez ma Magyarországon kihalásos alapon eladott szakma + abszolút alulfizetett. Mivel vonzott az elektronika, ezért van középfokú végzettségem, közel áll a PLC és a CNC programozás is, így ez lett az egyik terület, amiből (is) megélek. Plusz van az adatbázis kezelés, ez adja a hivatásom eszenciáját. Pár éve mély gödör volt az életemben, és elhatároztam, hogy cukrász leszek, pár évet dolgoztam is ebben az iparágban (piskótatésztát Jilkkel készíteni megvan?, sárga krémet juhtúróval?), szóval nem áll messze tőlem a kétkezi szakmunkás lét, de inkább dobtam a vágyaimat a turpisságok miatt és manapság .NET fejlesztőként nyomulok, és szemérmetlenül sok pénzt keresek (azért, még tudom, hogy a képviselőfánk az égetett tészta…).
És miért írtam az elején a globalitást. Mikor épült az AquaWord Budapesten mi dobtuk össze a beléptető rendszert. Fültanúja voltam annak, hogy kértek egy brigádot a kupola felépítésére, mert kidőlt a kivitelezőjének a csapata. Mondta a főgóré, hogy minél gyorsabban, annál jobb, de jöjjön valaki, egy nap volt a kiválasztásra. Jött nem egy, végül valami bosnyák ötös úgy felhúzta az egészet, hogy öröm volt nézni. Ezt csak azért mondom, mert azon az építkezésen amúgy sem hallottam sok magyar szót, voltak ott törökök, ukránok, bulgárok, mindenféle náció. A műszaki ellenőrtől kérdeztem, hogy ez nem zavarja őt, ő csak laza angolsággal azt válaszolta, hogy felőle a marslakók építhetik a komplexumot, őt a végeredmény érdekli.
Ha már kiszámoló, számoljunk:
"Tételezzük fel, hogy van 100 000 forintom, de nem akarom a pénztárcámban őrizgetni,ezért beteszem a bankba, éves 4,5% kamatra (MNB irányadó), mondjuk pont két hónapra (61 nap)
Ezalatt kamatozik 752 Ft-ot
Kamatadó (16%): - 120,33 Ft
EHO (6%): - 45,12 Ft
Marad (a tőkével együtt):100 586,55 Ft.
Ezt felveszem, mert nem megy ez az absztinencia és kell egy kis készpénz a pénztárcámba.
Tranzakciós illeték (0,6%): - 603,52 Ft
Kezemben lesz két hónap után 99 983 Ft"
99 983 Ft az nálad kis készpénz?
Egyébként meg szerintem értelmes embert ezek a változások (jegybanki alapkamat és pénzmozgások adóterhének szerencsétlen egybeesése) egyértelműen a nem-pénzeszköz befektetések felé terelnek. 🙂
Vegyél vázákat. 🙂
kétségtelen, hogy nem gyakorlatias a példa, inkább a kormány rövidlátása mutatkozik meg itt is.
Emelhetik akár 100%-ra is a kamatadót, ha ezzel elüldözik a kisbefektetőket, akkor a nullának a 100%-a is nulla marad, ugyanez lesz itt is, mint a tranzakciós adónál, majd csodálkoznak, hogy az adóemelés ellenére a bevétel csökkent.
Teljesen más téma, de a benzin jövedéki adó emelése is hasonló szituáció, ha a régióban nálunk a legdrágább a benzin, akkor a kamionok tankolás nélkül söpörnek át kis országunkon, ha pedig pár forinttal olcsóbb lenne, akkor mind itt tankolna...
A fő probléma, hogy attól félek kis utánagondolással rengeteg hasonló példát találnánk...
Az állami bevételek csökkennek, a népnek rosszabb, mégis ilyen irányban módosítgatnak, sohasem tanulnak...
Szvsz már a 6%-os EHO-val együtt is lehet hogy összesen kevesebbet fognak beszedni, mint eddig a 16%-os kamatadóval, ehhez elég ha a befektetések 28%-át kiviszik az országból ennek következményeként, persze más ha a TBSZ-re is vonatkozik.
De ha mégis bankbetét: ügyes csomagválasztással (főleg magánszemélyként) elérhető, hogy messze ne neked kelljen a teljes tr. illetéket megfizetni. (Nekem pl. a mostani illeték mellett 321 Ft a kpfelvétel - összegfüggetlenül. Gondolhatod, mit csinálok.)
Mindezt nem a gazdaságpolitika védelmében mondtam, csak megnyugtatásul, hogy az egyéni túlélés még biztosított.
Nekem pedig ingyenes a kp felvét, mégis csak minden 2.-3. hónapban veszek fel kpt.
Persze csak amíg át nem hárítják a kártyás vásárlásokra is a tranz. adót...
Bár a hitelkártyára szerintem nem fogják, max. a betétire.
Haha. CIBEZZ számlacsomag? Detto! 😀
Már nem értékesítik.
Nem CIB, erste szupernulla.
Szocskere reagalva
A bankmonitor szerint a 2 hora kaphato legjobb kamat 4,3%, vagyis meg rosszabbul jarunk mint ez a szamitas!
Majd a devizahitelesek pereinek kimenetele "elintézi" a bankebtétek sorsát.. Már ha nyernek a perben. Azért ez is aggasztó. Akkor majd jó lesz (vagyis lenne) még a 22%-os adó is. Csak lenne mire...
Egy bírósági döntés még nem jelent semmit, a fellebbezésekkel több évig is el lehet húzni az ügyet. Valamilyen jogi kifogásra hivatkozva pedig lehet kezdeni elölről az eljárást. Ha ügyesen csinálják, akkor addig lehet húzni az ügyet, amíg az összes devizahitelt vissza nem fizetik 🙂
Miért van az, hogy mostanában egyre több cikket nem lehet kommentelni? A hitelkiváltásos cikknél akartam kérdezni, de most off-oljak egy másik cikk kommentjei között?
Túl meleg van most az olyan meddő vitákhoz, mint a "sógorom volt kollégiumi szobatársának a padtársa is kiváltotta a hitelét és ráfizetett", aztán lesz egy nagy vita a kollégiumi szobatársak szavahihetőségéről..
Küldd el e-mailben.
ott en is akartam, mert ingatlanhitel elotorleszteses kerdesem lenne.
Most már tudsz
Most is kötelező lesz két hónappal előbb meghirdetniük a bankoknak a díjváltozást, mint anno a tranzakciós adó bevezetésénél télen, vagy akár emelhetnek augusztus 1-től is? Mennyivel előbb kell meghirdetniük az új díjakat? Ugyanez a kérdés áll a még ingyenes számlákra is (K&H Zéró, Gránit Alap), ahol nem díjemelés, hanem új díjtétel bevezetése történik. Hogy van ez?
Az Erstének már meg is jelent az új hirdetménye, a szupernullánál áthárították a teljes illetéket. Ennél a csomagnál eddig a teljes illetéket benyelték, ingyen utalás, saját atm-ből ingyen kp felvét volt, csak kártya éves díjat kellett fizetni, most viszont nem csak az 1 ill. 3 ezrelékes emelést rakták rá a csomagra, hanem a teljes illetéket. Mondjuk a vásárlás megmaradt illetékmentesnek.
Kíváncsi vagyok a Gránit bank mit lép, ha jól tudom már csak náluk van ingyenes utalás és limitált, de ingyenes kp felvét.
Kedves Kiszámoló!
Erről mi a véleményed?
"A mostani felállás szerint az új teher 11 uniós tagállamban lépne életbe, az értékpapír- és kötvényügyletek esetében 0,1%-os, a származtatott ügyleteknél pedig 0,01%-os kulccsal."
http://www.portfolio.hu/vallalatok/adozas/jon_az_europai_tranzakcios_ado_2.3.186183.html
Ez a financial tax, az égegyadta világon semmi köze a Magyarországi tranzakciós adóhoz, bár a portfólió cikkéből ez jön le a felületes olvasónak.
Ez csak kizárólag az értékpapírok vásárlását adóztatja, ami ezreléke a teljes banki forgalomnak, amelyet itthon adóztatnak.
Kiadott az Erste Bank egy tájékoztatást, hogy értelmezésük szerint hogyan lesz értendő a 6%-os EHO a TBSZ számlákra: http://erstebroker.hu/hu/erste_tbsz.html
Ez azért inkább reklám, mint korrekt értelmezés. Annyit ír ugye, hogy "eho fizetési kötelezettség is felmerülhet", ha augusztus 1-ig nem nyitsz számlát. Ez annyiban igaz, hogy ha időben nyitsz, akkor nem lesz eho fizetési kötelezettséged, de azt azért elfelejti megemlíteni, hogy ha az 5 évből legalább 3-at megél a számla, akkor az eho-t nem kell megfizetni később nyitott számlák esetén sem (hacsak addig ki nem találja valaki, hogy mégis, de ez személyes vélemény :)). TBSZ-t pedig az ember többnyire azért nyit, mert legalább 3 évre ott akarja tartani a pénzét.
Részletek:
"...a magánszemély 6 százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulást fizet...
...ha a tartós befektetési szerződés szerinti lekötés megszakítására a hároméves lekötési időszak utolsó napját megelőzően kerül sor"
Forrás:
http://www.parlament.hu/irom39/11563/11563-0013.pdf
Én ezt az EHO maximumot sehol nem látom. Mi a maximuma? Ki fizet ilyet, a mezei alkalmazottak is?
Bizony, hogy ők is fizetik.
Érdemes lenne most TBSZ-t nyitni.
Viszont, nemsokára kiköltözöm Angliába tanulni és valószínűleg dolgozni is. Ezzel megszűnik a magyar adóalanyságom (?).
Ez hogy érinti a magyar TBSZ számlát?
Ha devizakülföldi vagy, nem kell EHO-t fizetned. Egyébként más tekintetben nem érint.
köszönöm. devizakülföldiek nyithatnak (ill. vezethetnek) TBSZ számlát?
illetve, ha kint tanulok egyetemen és nem dolgozom, akkor devizakülföldinek számítok?