Aki követte a híreket, az tudja, hogy a CIG Biztosító megvette az MKB Biztosítót, így ha ez utóbbinál voltál biztosítva, akkor a változás téged is érint.
Úgy tűnik, hogy az új tulajdonosnak nem kell annyira a kötelező gépjárműbiztosítási állomány, legalábbis mintha erős áremelés következett volna be a tarifákban.
Úgy értem az erős áremelést, hogy milliós nagyságrendű lesz a következő évi díj, nézd meg például itt.
Durva? 🙂 Ezek csak az alapdíjak, még ezeket kell felszorozni a szorzókkal.
Ennek az az oka, hogy egy biztosító nem tud kivonulni csak úgy egy piacról, a szerződéseit vagy átruházza másra (itt úgy látszik, nem tette meg), vagy közös megegyezéssel, esetleg felmondással évfordulóra megszünteti a szerződést.
Az MKB Biztosító most ezt csinálja, mindenkinek felmondja a szerződését évfordulóra. Csakhogy:
- Te szokásos módon ki sem nyitod a kapott borítékot, vagy ha e-mailben érkezett, el sem olvasod. Tehát nem fogsz átszerződni máshová, mert nem törődsz vele. Ilyenkor a jogszabály szerint csak a régi biztosítóhoz mehetsz vissza és akkor várnak rád ezek a díjak.
- Nem fizetted a díjat az MKB-nak. Ilyenkor, ha díjhátralékos vagy, megint csak a törvény miatt (Gfbt. 5. § (2) bekezdése alapján) ahhoz a biztosítóhoz mehetsz csak vissza, ahol még adósságod van. Ez pedig az MKB lesz.
Utolsó mentsvárad, hogy évforduló előtt csak közös megegyezéssel tudsz elszakadni a biztosítótól. Erre állítólag nyitott az MKB is, mert ő leépíteni szeretné a kötelező gépjárműbiztosításait.
De csúnyán megjárhatod, ha most nem figyelsz oda.
Tehát: ha MKB Biztosítónál van a köteleződ, mindenképpen szerződj át máshová és most kivételesen figyelj oda, milyen levelet ír neked a biztosító.
Ha hátralékod van, villámgyorsan fizesd ki és utána szerződj át még az idén, ha most van az évfordulód.
Ne mondd, hogy nem szóltam időben.
Ezt engedi a fogyasztóvédelem? Azt hiszem ebből lesz még balhé 🙂
Hú, ez azért durva... És ha egymilliárdot ír, akkor annyiba kerülne a biztosítás? Páran biztos bele fognak futni ebbe, akkor velük mi lesz?
Megerősíteni tudom, hogy elfogadja a biztosító a közös megegyezéssel történő felmondást is, díjrendezettségre. Az ügyfélszolgálaton le lehet kérdezni, hogy meddig díjrendezett a szerződés, és azt az időpontot kell megjelölni a felmondásban. Átküldöm a közös megegyezéshez szükséges nyomtatványt, ha gondolod felrakhatod.
Na, gyorsan rálestem és bizony az MKB-nál van a személyautós KGFB-m.
DE!
Az én biztosítási évfordulóm szeptember 16., azaz én már 2017.09.16-ig rendeztem a díjat kb. pont egy hónapja, így még a jövő év nagy részében a számomra legolcsóbb díjjal leszek fedezve.
Ez az aktuális díjemelés nyilván dec.31-i évfordulós szerződésekre vonatkozik, vagy ha nem, akkor vajh mikortól reptették el így a díjakat?
Érdekes és egyben aljas is. Ezt simán meg lehet támadni annak aki figyelmetlenségből benne ragad, de persze egyszerűbb, ha figyel az ember.
Vajon az év végi évfordulósok hány százaléka tojja le az indexértesítőt a jövőévi díjakkal? 2-5% ? Még 2 %-os benyelési rátával is simán hozható a 2016-os bevétel 50-ed részre csökkentett kockázat mellett. Ha ez így tényleg fair és mehet, akkor zseniális húzás, és elég nagy prémiuma lesz a termékmenedzsernek :).
Ja, én is néztem nagyokat, amikor megjött a kötelező évre az ajánlat; kb. egy nagyságrenddel a reális felett.
Gyorsan át is kötöttem a legolcsóbbhoz.
A CASCO részével mi a helyzet? Nekem az van náluk..
Kedves Kiszámoló, és Mindenki, aki segíteni tud: nekem a Casco-m van ott, és márciusban évfordulós. Mit kell tennem?
Előre is köszönöm a segìtséget!
Aki belefut, az a fogyasztóvédelemhez fordulhat feltűnően aránytalan díjemelésre hivatkozva, az meg majd érvényteleníti a szerződést. Ami az MKB-nak szintén jó egy darabig.
A meglévő biztosításodat a díjváltoztatás nem érinti. Mivel 2017.09.16-ig díjrendezve van a szerződésed, így erre az időpontra kérheted a közös megegyezéssel történő felmondást, ezt szerintem mihamarabb tedd is meg. Új biztosítás kötésére 2017.09.16 előtti 60. naptól lesz lehetőséged legkorábban.
Ezek a díjak 2017.01.01-től érvényesek, addig, amíg a biztosító új tarifát nem hirdet. (Nem fog, mert célja, hogy mindenki elmenjen tőle.)
Egyébként ezért nem biztos, hogy a legolcsóbb díj a legmegfelelőbb. Az idén év közben a KöBÉnek is voltak gondjai például. Szóval ha lehet inkább nagy bizotsítót válasszatok, ne a legolcsóbbat.
A változás csak a kgfb, és a társasházi biztosításokat érinti. A casco-t tehát nem!
Fontos, hogy kgfb-nél NE várjátok meg, míg a biztosító mondja fel a biztosítást, mert több biztosító pótdíjazza azokat akiknek a biztosító mondja fel a szerződését!
Szerinem nagyon jogorvoslat nincs, a biztosító szabályosan járt el, egyszerűen megemelte a tarifákat. Az ügyfél meg magára vessen, ha figyelmetlen!
Nekem, mint bőven B10++ -osnak meglepően tapasztaltam a kb. 30%-os áremelést tavalyhoz képest... másnak is feltünt?
Mi is van benne az inflációs kosárban?
Nem az inflációs kosár számít, hanem a biztosítás matematika 🙂
A nagy biztosítók rájöttek, hogy az árvesenynek mára már vége van, és a kgfb ágazat súlyos veszteségeket termel. Alacsonyabb üzemanyag árak, több autó az úton, több balesetet eredményez, amit ki kell fizetniük. És nyilván nem a két szép szemünkért tartják fenn az ágazatot, szeretnének nyereséget termelni. Ezért mennek feljebb most a díjak.
Allianzosok is figyeljenek! Nekem februárban lesz az évfordulóm -így még díjértesítőt nem kaptam-, de kíváncsiságból megnéztem egy kalkulátorral. Idén B1-ben 25.000 volt, jövőre B6(!)-ban 66.000 lenne.
(Tudom, ez más kategória, de akkor is többszöröse.)
Tipp, ha valaki megfeledkezne a biztosítóváltásról:
Üzembentartó váltás (akár oda-vissza) sokkal olcsóbb mint kifizetni a milliós díjat. Családon belül elvileg megoldható, hogy elengedjék a vagyonszerzési illetéket, csak új forgalmi kell 6000 Ft-ért.
simifx, köszönöm!
Nekem is januárban van az MKB-s évforduló, meg is kaptam az új éves díjkalkulációt (311.000 Ft),de ebben a levélben fel is mondták a szerződést évfordulóra. Meg is kötöttem az újat,gondolom egyéb teendőm nincs?
Öö izéke én a napokban terveztem MKB lakásbiztosítást kötni a hitelfelvételhez, mert valamelyik online kalkulátor őket hozta ki győztesnek.
Pénz elutalva, kötvényt megkaptam, már csak valami lapot kell aláíratattni velük amiért elméletileg holnap mehetek be és dobhatom tovább a banknak.
Most akkor mi van? Kvázi keressek másik biztosítót a befizetett éves díjjat meg buktam?
Elöre is köszönöm a segítséget.
Itope, ez csak a kötelező.
Üdv Kiszámoló, kis off téma, ennek a cikknek megérné utánajárni 😉
origo.hu/auto/20161117-skoda-privat-lizing-uj-autofinanszirozas-magyarorszagon.html
Marha jó, egy dolgon hasalt el a cikk, persze hogy a végén 😀
,,havi 70-150 ezer''
Jó persze, ez nem konkrét tutibiztos adat, de szorozd csak mennyibe kerülne ez nekem 😀 3,360-4,2 vagy 7,2-9 millió forint 4 vagy 5 év esetén, és a végén még egy eladható használt autóm sem lesz, ami ér vagy 2-4 milliót mondjuk. Persze, minden ingyen van, ez elsőre nyerő lehet, főleg aki nulla önerővel vette az új autókat.
Az új autónál lehet (szinte biztos) jobb az ajánlat, sőt, ha azt nézem hogy vadi új, és nem egy minőségi 10-13 éves, vagy egy átlag alatti 6 éves használt autóm van, amiknek a havi költsége úgy 35-60 ezer forint lehet, már kifejezetten hívogató.
Az tuti, az fogja lízingelni, akinek van pénze új autóra.
Kedves Dani85!
Abszolút fals adatot látsz, ugyanis ha az évfordulód februárban van, akkor még nem tudod kikalkulálni a hiteles díjakat. Ez azért van, mert ahogy korábban is írtam, az évforduló előtti 60. napig a biztosítók bármikor új tarifát hirdethetnek. Az a szabály, hogy a kihirdetéstől a hatályba lépésig minimum 60 napnak el kell telnie, tehát nem tudsz hiteles kalkulációt csinálni. Díjemelkedés a korábban leírtak miatt folyamatosan várható minden biztosítónál.
A tipped pedig nagyon rossz, mert az igaz, hogy a fedezetlenségi díjnál olcsóbb lehet az üzembentartó váltás, viszont nem szabad elfelejteni, hogy a baleseti adó nem a biztosítót illeti meg, hanem a NAV-ot, és adók módjára behajtható tartozás lehet belőle. Így már nem is olyan olcsó az üzembentartó váltás. Igaz?
Én is off
Az elektromos autós cikkben az "egybillió forintnyi bevételre tesz szert a jövedéki adóból, ennek legnagyobb része az üzemanyag adózásából származik" szenzáció hajhászra sikerült.
2015-ben csúcs 600 milliárd körüli volt az üzemanyag jöv. adó.
A másik, hogy nem veszed bele a dolog társadalmi értékét. Engem boldoggá tesz hogy én vagyok az, aki előre viszi a dolgokat, hiszen ha én és a hozzám hasonlók nem vennék meg drágán az új technológiákat, soha nem lenne elérhető áru, hogy a plebs is használhassa.
Látod, ezért vettem én elektromos autót, ami kényelmetlenebb, drágább és gazdaságtalanabb, mint az, amiből átültem. És mégis boldogabb vagyok benne.
Nyilván tőled financiális szemléletű bejegyzést vár mindenki, de szerencsére az élet nem csak a pénzről szól.
@tgwh nincs ebben semmi csoda, flottakezelőtől cégeknek hasonló áron lehet évek óta bérelni, csupán annyi az újdonság, hogy magánszemélyeknek is elérhető lesz ez a konstrukció.
és másik oldalról közelítve sem nagy csoda, ha valaki megvesz egy új kis-középkategóriás autót, nagyjából ide jön ki havi 70-150 ezer közé, ha minden költséget beleszámít.
Nyilván van haszna a flottakezelőnek is, de ő a nagy darabszám miatt kedvezőbb áron vásárol, így 1-2 autónál minimális az eltérés a bérlés és a saját tulajdon között, mert a flottakezelő hasznát nagyjából fedezi a kedvezőbb vételár.
Ebben az a vicc, hogy nekem dec. 23-án van a fordulóm, az autó most MKB-s, és az MKB adta a jövő évre is a legjobb ajánlatot. A pálmát persze az alkusz viszi, aki csupa nagybetűs levelet küldött, hogy váltsak biztosítót, mert az MKB felmondja a szerződéseket. Ja, január 1-től, előtte nem.
Köszönöm a figyelemfelhívást. Én is náluk kötöttem a kgfb-t, áprilisi fordulóval. Fel is mondom gyorsan. Nem szívbajosak, úgy tűnik.
@szocske
Átlag embernek ez nem volt elérhető eddig.
Kíváncsi leszek, hogy ugyan akkora összeget hogy fognak kigazdálkodni 😀
simifx
Nem vagy jól informálva. A Köbének semmi problémája nem lett volna ill. nem is volt csak éppen Wáberer úrnak nem tetszett hogy a nagy tgk.-ás flották nem mind az ő biztosítójánál voltak biztosítva és ráengedte az MNB-ét a Köbére nyílván megfelelő kormányzati háttérrel. Bármelyik biztosítónál tudnak találni valamit még a nagyobbaknál is. Egyébként pont az egyik nagynál jelesül a K&H-nál vannak gondok a kárrendezéssel mert a nagy kgfb. állomány miatt annyi a káruk hogy nehezen tudják kezelni.
Nahát, én meg a Posta biztosítónál gondoltam azt, hogy fel akarják számolni a kgfb üzletágat, amikor kijött a több, mint kétszeres ajánlat. Pedig másnak van a jelenleginél olcsóbb ajánlata is.
Páran kérdezték a casco-t, a casco-nál nincs változás. Én pont most kötöttem jövőre Casco-t náluk, mert igen kedvező ajánlatot adtak.
Egyébként szerintem mivel a biztosító felmondja, ha valaki elfelejti átkötni máshova, akkor a mabisz felé kell fedezetlenségi díjat fizetni, amíg nem köt máshol, nem? Ez nem ugyanaz, mintha simán elfelejtene váltani, mert ott fennmarad a szerződés, itt viszont a biztosító felmondta. (mondjuk a fedezetlenségi díj sem olcsó, de legalább nem milliós nagyságrend, és nem egész évre, csak amíg nem köt máshol biztosítást)
@daniel21: Ha jegybanki intézkedésre van szükség, akkor csak voltak problémák nem? 🙂
Az már egy másik kérdés, hogy a többi kicsinél is lehet gond, mint ahogyan volt is már rá példa. (MÁV ÁBE, Astra) A K&H Biztosító (nem a bank) sem tartozik a nagy biztosítók közé. Persze, hogy lehet találni bárhol hibát. Itt az a kérdés, hogy egy komolyabb felügyeleti bírságot kik fognak kibírni adott esetben. A kicsik, vagy a nagyobbak? Akkor kihez érdemes kötni?
@kridli: Igen, a fedezetlenségi díjat a MABISZ kárrendezési alapjába kell fizetni. Ennek is van baleseti adó vonzata, amit a MABISZ utal a NAV felé. És sajnos lehet komoly nagyságrend, ha az ügyfél nem értesül (nem nézi az emailt, kidobja a levelet) a felmondásról, és széttárt karokkal jön, hogy " Dehát én nem is kaptam csekket......". Láttam már ilyet sajnos.
@daniel21
Azért én jó esetben jobban örülnék, ha valaki ledarálja az autóm (bár az a legjobb, ha ilyen nem is történne meg soha), akkor nem valami nagykátai nyugdíjas dalárda színvonalával vetekedő egyesületi biztosító próbálnak helytállni, hanem egy rendes cég. Nem is értem, ki és mikor engedte meg, hogy egyesületek is belépjenek erre a piacra?
Ez a díjemelés csak a kötelezőkre vonatkozik az MKB-nál vagy egyébre is, pl lakás?
Csak a kötelezőre.
@Dani85
Az Allianz szerintem nagy áremelést csinál bizonyos embereknél. Nekem jan 1-ei az évforduló, fel is ment a díj 19-től 33-ra (adó nélkül), pedig náluk van a cascom és a lakásbiztosításom is. Én: 30 eleje, Pest, B8. Apósomnak szinte semmit nem emelt ugyanez a biztosító, ő 60as, vidék, B10. Lehet ki akarják szórni a fiatalabb pestieket?
Azzal a lendülettel fel is mondtam és máshova szerződtem.
Az MKB-s tarifa táblázatot nézve, az vettem észre, hogy a 31-35 éves kor az "ideális" a kötelező szempontjából.
Nekem is náluk van és a levélben (most néztem meg mégegyszer) 14592 Ft+ 4378 Ft baleseti adó van éves díjként. Persze lehet hogy azért, mert az évfordulóm Oct 29. Felhívtam őket és az ügyfélszolgálatos megerősítette a díjat.
Persze az alapkérdés: mi a fenéért van kötelező biztosító. Ha valaki nem köt és balesetezik, majd kifizeti a saját költségből. Ez a kötelező csak arra jó, hogy a nem balesetezőket lehúzzák.
Ha már valaki itt felhozta a privát lízinget, meg amúgy is autós téma, erről mit gondoltok:
forbes.hu/uzlet/ez-bubi-autoval-greengo/
Szerintem egészen jó lehet, nyilván inkább csak az a célcsoport, aki a lerakási zónán belül lakik.
@chemist
Gyors guglizással ezt találtam: "Személyi sérüléses károknál a káreseményenkénti kártérítési limit 1.600 millió forint, dologi károk esetén káreseményenként 500 millió forint összeghatárig térít a biztosító. A szolgáltatás egységes és minden biztosítóra kötelező." (Netrisk)
Nem tudom, hogy állsz anyagilag, nekem gondot okozna hirtelen kifizetni 2,1 milliárdot -vagy nagyságrendekkel kevesebbet is-.
Mondhatod, hogy akkora kárt úgysem okozok. De mi van, ha mégis? Pl. autópályán elbambulsz, aztán gyorsan történnek a dolgok. Tömegkarambol -rendőri és tűzoltói kiszállási díjjal, műszaki mentéssel-, valami különlegesen drága jármű sérül meg, vagy megsemmisül pl egy kamionnyi LED TV, stb. És akkor még személyi sérülésről -vagy szörnyűbbről- nem is beszéltem. Épp elég ekkor a lelki teher, legalább anyagi ne legyen mellé. Ezért nem sok ez, a CASCO ugyanekkora éves díjért fizet pár milliót
@chemist : "Ha valaki nem köt és balesetezik, majd kifizeti a saját költségből"
igen, ez mukodhet akkor ha csak megnyomsz veletlenul egy autot (altalaban akkor el is rendezi az ember helyben penzzel es kihagyja a biztositot), de ha okozol egy eletfogytig tarto rokkantsagot amire aztan fizethetnel milliokat, akkor mar nem. Nem veletlenul tettek kotelezove.
Ilyen alapon a TB is csak azert van, hogy a nem betegeskedoket lehuzzak 🙂
"Persze az alapkérdés: mi a fenéért van kötelező biztosító. Ha valaki nem köt és balesetezik, majd kifizeti a saját költségből. Ez a kötelező csak arra jó, hogy a nem balesetezőket lehúzzák."
Egy balesetben általában van egy vétkes és egy vétlen. Szóval te mint "nembalesetező" ugyanúgy lehetsz károsult. A kötelező meg valójában téged véd, mert Gipsz Jakab kisnyugdíjas ha összetöri a pármillió autódat, akkor bizony ő nem fogja tudni saját zsebből kifizetni neked, te meg futhatsz a pénzed után évtizedekig, míg havi párezerrel letiltják a nyugdíjából.
@chemist és ha egy 30 milliós új autót törsz össze, és csinálsz 10 milliós kárt, akkor azt is csak úgy kifizeted? A kötelező azért fontos, mert nagyon nagy lehet a kár értéke. Meg képzeld magad fordított helyzetbe, összetöri valaki az autódat, akinek se jövedelme, se könnyen lefoglalható vagyontárgya, és próbálhatnád évekig behajtani a károdat, akkor örülnél?
Vicces, december 29 evforduloval viszont ok adtak magasan a legjobb ajanlatot (20%+ a kovetkezo). Az utolso ugyfelek kozott leszunk jovo ev vegen 🙂
Kiszamolo,
Elnezest az off-topicert, de ma kaptam kezhez a CITIBANK levelet az Erstre-s csatlakozas menetrendjerol. Meg regi CITILIFE hitelkartyaskent teljesen koltsegmentes volt a kartyam, csak a penzt termelte. Most viszont egy Erste Wizzair hitelkartyat ajanlottak fel helyette 2017 februartol.
Szerintem tobbunket erdekelne, hogy milyen mas hitelkartyara erdemes valtani, ha mar ez az aranytojast tojo tyuk "megszunik".
Koszonettel, vanadis
chemist, ha lezúzol egy x6-ost akkor ki tudod pengetni a 20M-ós kárt zsebből? na, ezért van a kötelező
@chemist: ha meg nem fizeti, pereskedhet a vétlen fél évekig. Édesanyám autójába pár éve belement egy csávó, nem volt biztosítása, és Édesanyám biztosítója simán kifizette a kárt, majd ő perelte be a srácot. Nekünk egy minimális papírmunka kivételével semmit sem kellett csinálni.
@chemist: pont ez az. Sokan nem tudják, vagy nem akarják kifizetni. Illetve valamilyen szintű védelem is számodra, hiszen nem pont ugyanannyit fizetsz vissza, mint amit egy nagyobb kárral okozol, "csak" a díjad nő (de évekbe telhet, míg a biztosítónak mondjuk visszajön az a pár millió).
@vanadis: a legtöbbeknek Wizzt ajánlottak, néhányaknak Maxot. Ez egy új konstrukció, a Life mintájára, de messze nem olyan jó.
citibank.hu/hungary/homepage/landing-page/ujbankom/erste-max-hitelkartya-mass.html
A Raiffeisen OneCard Gold lehet érdekes.
raiffeisen.hu/maganszemely/hitelkartya/onecard-gold
Annyiban igaza van chemistnek, hogy a kötelezőt ilyen formában nem feltétlenül kellene erőltetni, engedélyezni kellene az önrészes kötelezőt is, aminél mondjuk ha 200 ezres önrészt vállalsz, akkor cserébe olcsóbb a biztosítás. Ugyanis kisebb kárnál ma is sokan inkább kifizetik, hogy ne romoljon a besorolásuk. Nyilván lennének feltételei, mondjuk vagyoni vagy jövedelmi, és inkasszózható lenne az önrész.
A citis hitelkártyámra én is megkaptam a levelet.
Nekem is mint gondolom szinte mindenkinek a Wizz Air hitelkártyát ajánlották. A hivatalos indoklás szerint az elmúlt 12 havi tranzakcióim alapján (kétszer vettem kólát a reptéren, biztos ez indokolta:))
A valóság nyilván az, hogy a háttérben komoly lobbitevékenység ment a Wizz Air részéről, és nem kevés pénzt fizetett a Citinek, a több tízezer ügyfélért cserébe.
A Wizz Air hitelkártya valóban nagyon jó annak aki rendszeresen repül, viszont aki nem, annak nevetségesen gyenge, tulajdonságokkal bír főleg a citihez képest.
Mérgemben felhívtam a citit, hogy ezt nem fogom tudni elfogadni, és azt mondták, hogy a hét második felében hívjam vissza őket, mert valószínűleg a jokert vagy egy most bevezetésre kerülő új hitelkártyát is lehet választani, amelyek hasonlóak a citihez.
@vanadis: köszi a hozzászólást! Akkor Neked már megjött a levél? Mert én pont ma kerestem a citi és az Erste kapcsán, tavalyi sajtóhíreket találtam, semmit arról hogy akkor lesz-e valami novemberben (ahogy ígérték) vagy tolódik az egész.
A kérdésedre válaszolva, nekem Citi Shell hitelkártyám van, de én az Ersténél egyedül a Jokert látom alternatívaként, bár az is gázos, mert a csoportos beszedések után ott nem jár pénzvisszatérítés. De még ez a legjobb talán.
@Petike: február 4-én történik az átállás.
István: sajnos nem vagy tájékozott gépjármű kárrendezési ügyekben. Ha egy kicsit utána kérdezel a piaci szereplőknél pl. az autójavítóknák akkor meglepődnél, hogy éppen hogy az un. nagy biztosítókkal van a legtöbb probléma mint a fizetés,az ügyintézés gyorsaságával,kekeckedéssel. Európában a legnagyobb gépjárműbiztosítók között multiszintű egyesületi biztosítók vannak.
simifx: mint már említettem azért volt jegybanki ellenőrzés ami egyébként minden biztosítónál van és szinte kivétel nélkül mindet megbüntetik mert a konkurens ráküldte őket ennyi nyílt titok az is hogy ki és miért, de ezt már említettem.
@Kiszamolo: Telefonról egyszer elküldtem, csak aztán nem frissült, úgyhogy nem tudom, elment-e. Ha elment, kérlek töröld a kommentet! Kérlek, töröld ezt a bekezdést!
Kedves @sismifx!
Valóban nem a valós adatot látom, de hirtelen megtöbbszörözte a biztosító a biztosítási díjat, majd alig több mint egy hónap múlva visszacsökkentse, erre nem látok túl sok esélyt.
Milyen fedezetlenségi díjról beszélsz? Én csak azt mondtam, hogyha valaki benézte a biztosítási évfordulót, és az MKB-nél lett hirtelen pl. 1,5 milliós díja, akkor üzembentartó váltással jobban jár.
Lépései:
0. Észreveszem, hogy hirtelen 1,5 millióra emelkedett a díjam, de nem tudom felmondani, mert kicsúsztam a 30 napból.
1. Üzembentartó-váltás értelemszerűen az üzembentartó nevére szóló biztosítással.
folyt köv
folyt
2. A biztosításom megszüntetése érdekmúlással. (Amennyiben már az évforduló is letelt, akkor kifizetem arra a pár napra eső biztosítási díjat.)
3. (opcionális) Másnap vagy egy hét múlva töröltetem az üzembentartót. Természetesen addigra kötöttem egy új biztosítást.
Egy percig sem volt KGFB nélkül az autó.
Off:
A Raiffeisen OneCard Gold-hoz. A rafi most küldött e-mail-t, ugrik a visszatérítés ezekben az esetekben:
-az adott negyedévben négynél többször fizeti vissza részben vagy egészben a hitelkeretből felhasznált összeget,
-a hitelkeretből felhasznált összeg visszafizetésekor a hitelkeret összegét több, mint 10 000 Ft-al meghaladó befizetést teljesít,
-az adott negyedévben bármikor fizetési késedelembe esett a Minimum fizetendő összeggel,
-a Hitelkártyáját nem a szerződésben meghatározott feltételeknek megfelelően használja,
nem tett eleget a Raiffeisen Banktól igénybe vett bármely termékkel és szolgáltatással kapcsolatos fizetési kötelezettségének, így a jóváírás napján, vagy az azt megelőző 3 hónapban 1.000 Ft-ot, vagy 30 napot meghaladó tartozása állt fenn,
-a visszatérítésre való jogosultság meghatározásakor a Bankkal fennálló Hitelkártya jogviszonya már nem áll fenn