Talált pénz

2018-03-22
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Egy srác a tanácsadáson a húga megbízásából érdeklődött az önsegélyező pénztári lehetőség felől. A húga ugyanis szülni fog hamarosan, azt pedig minden pénzügyileg tudatos ember tudja, hogy ilyenkor vétek nem kihasználni az önsegélyező pénztár által igénybe vehető 150 ezer forintos adóvisszatérítést.

(Ha neked véletlenül még nincs meg, mi is az az önsegélyező pénztár, olvasd el az erről szóló cikkeket. Röviden a lényeg: gyerekszülés esetén pénztártól függően 500 ezer-1 millió forint körüli összeget felvehetsz a saját pénzedből az önsegélyező pénztárból, amihez az állam ad még 20% adójóváírást mínusz a pénztár költsége.)

Feltettem neki a 110 ezer forintos kérdést, hogy ő miért nem használja ki, hogy a húga szülni fog?

Ugyanis a törvény szerint lehet kedvezményezettet állítani, aki lehet a gyereked, szülőd, házastársad, élettársad és a testvéred is.

Vagyis annak örömére, hogy a testvéred vagy gyereked szülni fog, te is felveheted ugyanazt az összeget a saját önsegélyező pénztáradból, ha megtetted őt kedvezményezettnek a saját pénztáradban.

Így az ügyfelem is gond nélkül igénybe veheti a saját pénztárából ugyanazt az összeget, amit a húga a sajátjából. Ehhez csak be kell majd mutatnia a húga gyerekének az anyakönyvi kivonatát, illetve azt, hogy ő még a szülés előtt kedvezményezetté tette a húgát a saját számláján is.

Amire vigyázz:

- A törvény 180 nap várakozási időt ír elő az ilyen célú felhasználás esetén. Ezt néhány pénztár úgy védi ki, hogy ad 180 napot az igény bejelentésére. Tehát, ha még nem született meg a gyerek, akkor működik a dolog. De nem biztos, hogy ez a te pénztáradnál is így van. Kérdezz rá, mennyi időd van bejelenteni a születést.

- Nem minden pénztár fizet ugyanannyit gyerekszülés esetén, nagy a szórás. Kérdezd meg, hogy a te pénztárad mennyit fizet ilyenkor.

- Vannak pénztárak, amelyek az alapszabályban tiltják, hogy pénztáron belül többen vegyenek igénybe egy ilyen eseményre kifizetést. Ennek járj utána, illetve nyiss másik pénztárban számlát. A hozzászólások szerint van olyan pénztár is, ami annak ellenére megtagadja a kifizetést, hogy a törvény engedi azt. Érdeklődj a pénztáradnál és szükség esetén keress másik pénztárt.

- Az se mindegy, mennyi költséget von le a pénztár működési költségre és belépési költségre. (Ezért írtam 110 ezer forintot 150 ezer forint helyett.) Hasonlítsd össze a pénztárakat ilyen szempontból is.

- Az évi 150 ezer forint jóváírás keretéből vehetsz igénybe önsegélyező pénztárt, egészségpénztárt és önkéntes nyugdíjpénztárt is. Ha te már a másik két pénztárra elköltötted az adójóváírást, nincs értelme önsegélyező pénztárba is fizetni. (Ha cafeteriában kaptad, az nem számít bele, csak ha saját zsebből fizetted.)

- Fizetsz-e egyáltalán szja-t? Ha sok gyerek után veszed igénybe az adójóváírást vagy katás vállalkozó vagy, akkor könnyen lehet, hogy nem is fizetsz szja-t.

Röviden: ha a testvérednek vagy gyerekednek születik gyereke, az neked anyagilag is lehet öröm. Nem nagy pénz, de túl sok mindent nem kell tenned érte. (Ja és utána kérhetsz további kifizetést is, csak mert a testvérednek/gyerekednek leesett a jövedelme, erről bővebben a belinkelt cikkekben.)

Online oktatás a pénzügyekről. 15 órányi anyag, nézz bele ingyen.

Valódi pénzügyi tanácsadás termékértékesítés nélkül csak 35 ezer forint.

20 millió forintos életbiztosítás havi 4.990 Ft-ért, életkortól függetlenül.

Hozzászólások:

Komment szekció frissítés alatt!

Kedves Kommentelők!
Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
109 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Kösz a tippet!

off:
Ideírom, mert a többinél csak elveszik. A blog kinőtte a jelenlegi hozzászólási rendszert. Nem vagyok szakember, nem tudom merre kellene elmozdítani, de felhasználóként nagyon nehézkes a hozzászólások közötti navigálás, a válaszok, válaszra válaszok nyomon követése, pedig sokszor tök érdekes dolgokról megy a beszélgetés.
Van itt annyi informatikus mint égen a csillag, ki kellene kérni a véleményüket egy jobb megoldásról 🙂

Amikor hamarosan szülni fog, már késő.
Előre kell gondolkozni 4-5 évvel legalább.
Pénztáranként 1M felvehető születési akvi kivonattal.
Több pénztárnak is tagja lehet az ember.
Éves 750ezer befizetéssel + 150ezer adókedvezménnyel - működési költséggel 850-900ezer Ft évente elérhető egy számlán.
3 pénztári tagsággal tehát kell 4 év ahhoz, hogy 3M Ftot, felvehessen az ember, amiből a költségeket levonva min. 500 ezret adókedvezményből kapott.
Ahol mindkét szülő dolgozik, ott ez duplázható.
Aki nem keres annyit, hogy minden évben fejenként 750-et be tudjanak tenni, annak még inkább előre kell tervezni, és szülés előtt 10 évvel elkezdheti töltögetni éves párszázezrekkel (és a befizetés lekötésével) a számlákat.

A cikk végi zárójeles részhez van kérdésem, hogy azt hogyan lehet. Férjemnek van Prémium egeszségpénztára, én itthon vagyok GYED-en, de nem találtam erre opciót, hogy hogyan lehet az én keresetkiesésemre az ô pénztárából pénzt kivenni. Decemberben fel is hívtam a pénztárat megkérdezni ezt, de azt mondták, hogy kedvezmenyezettkent ilyet nem lehet.

Mi is ezen estünk át.
Gyereket vártunk, augusztusba feltöltöttük 750-750ezerrel a pénztárat amit akkor nyitottunk (Generali volt a legszimpatikusabb nekem ami a levonásokat illeti) illetve édesapámnak toltunk 500ezret az övére. (neki ennyi adója volt) November 26 megszületett a lurkó. Márciusba lejárt a 180nap illetve belefértünk a gyerek születéstől számított 4 hónapba. bementünk kitöltöttük hármunkra a papírokat leadtuk az anyakönyvi kivonat másolatot és várjuk a pénzt. Pár hetet említett a hölgy. Kamatozott kicsit az összeg így 724ezer körül volt a nyitás és levonás után, ez felment fél év alatt 731ezerre. Szóval 19 ezer bukónk volt. Apámnál 500ból 483at kapunk meg szóval nála 17 mínusz. Cserébe kapunk 150-150-100ezer adót. Amit a papír leadás után 200. napon kiutalnak alaphelyzetbe de emaillel meggyorsítható kb egy hónapra miután a Nav utalja a számlára az adót.

Sajnos a többi nagyszülőnek nem igazán volt szabad adója pedig mindegyikre megtudtuk volna nyitni a maximum összeggel... De ki lehet számolni hogy 2 millió befektetésre fél évre (+kiutalás) kapunk kb 345ezer körül. Szerintem ez elég jó nettó hozam.

Kedves Miklós,
Köszönjük újra a hasznos tippeket! Indul is a lakáshitel és a beiskolázási számlák beküldése az önkéntes pénztárba.
Nem mellékesen ezt jó tudni a 180 napos szabályhoz:
"A megjelölt szolgáltatásoknál az egyéni, munkáltatói, adomány befizetések csak 180 nappal a befizetés után vehetők igénybe önsegélyező kifizetésekre, viszont az egyéni számlán jóváírt hozam és adójóváírás azonnal felhasználható önsegélyező pénztári szolgáltatásokra is."
Így a most NAV által visszautalt adójóváírás azonnal felhasználható az önsegélyező szolgáltatásokra.
Köszi: Gyuri

Testvéremnek (aki kedvezményezettem) született tavaly gyermeke, megkérdeztem a Prémiumot, de telefonon elhajtottak, hogy nem mehet a fennt leírt játék!

Bari:
A GYED kiegészítés csak így működik:
"A Pénztár által nyújtott szolgáltatás a CSED vagy GYED megállapításának alapjául szolgáló összeg és a folyósított összeg különbözete."
Vagyis a max. gyed összege és az általad kapott gyed összeg különbsége számolható csak el, ha jól értem ilyen jogcímen.

@Kiszamolo, igazad van, nem késő még szülés előtt pár nappal sem, arra akartam utalni, hogy érdemes előre tervezni, így nem csak 110ezer Ft-ot kapsz, amiben macerás, hogy az idei befizetésre járó adókedvezményt majd jövő tavasszal kapod meg és kérdés akkor fel tudod-e venni.
Aki viszont előre gondolkozik, pl. épp házasodik, így sejthető, hogy néhány év múlva gyereke is lesz, az nyisson akár több helyen számlát és kezdje el őket feltölteni.
Aki több gyereket tervez, annak az elsőnél a számlákat kinullázva, nem is sikerül majd visszatölteni a 2. gyerek előtt, főleg, hogy ha már gyerek van, rengeteg pénzt fel lehet venni számlákkal is (pelenka, oltások, vitaminok, matrac, légzésfigyelő, őssejt stb.)

Premiumnál sajna csak szülés után 120 napon belüp lehet és max 1 millió ft.

Lesz ebből nekem gyakorlatilag kézzel fogható több pénzem most? Vagy “csak” a számlán gyűlik majd a későbbiekben? (Az adójóváírás

Egy gyerek születése után nincs az a pénz, amit ne lehetne elkölteni az egészségpénztárból a gyerekre pl. pelenkától kezdve rengeteg minden elszámolható az egészségpénztárra és ott nincs is 180 napos várakozási idő. A gyerekek és a lakáshitel törlesztés támogatása miatt szinte kihasználható az évi 750 ezres keret.

Kicsit off:

Miklóstól olvastam anno, hogy nem érdemes a pénzeket cimkézni..
Ha egészségpénztárral visszaigénylek minden SZJA-t, akkor érdemes lehet még valamilyen nyugdíjpénztárat is fizetni pluszban? Vagy inkább jó öreg államkincstár, esetleg további LTP-kben rakosgatni, majd nyugdíjcélból + mondjuk lakást venni/kiadni? Ki hogy oldja meg a nyugdíjkérdését, ha KATA-s vállalkozó, és éppen ésszerűen csak 50 ezret fizet adóként?

Gyuri: értem, hogy csak a kulonbozete, de mivel nem az enyem a szamla, hanem a ferjeme, es en csak kedvezmenyezett vagyok, a premiumnal elkuldtek a fenebe, hogy nyissak sajat nevemre szamlat, akkor arrol felvehetem a penzem gyedkiegesziteskent, tehat esetunkben pont a CIKK LÉNYEGEKÉNT megfogalmazott kedvezmenyezettkent igenybeveheto elonyt buktuk be. De lehet, h csak a Prémiumnal fogtunk ki olyan ugyintezot, aki telefonos erdeklodesemkor leterelt.

Premiumnal benyujtas utan 1 evig fizetnek ki szulesi tamogatast, akar reszletekben: benyujtottam a baba 180 napos koraban, es meg ezutan is rakhattam volna be penzt, azt is kifizetik ilyen celra a varakozasi ido utan (1 millios osszeghatarig). Tehat akar 2 ev adokedvezmenyet is el tudod hasznalni, akkor is ha terhesseg elott nem raktal be penzt.

Érdemes átfutni a pénztárak szolgáltatási szabályzatát, mert lehetnek benne ilyen meglepetések:
"Egy szolgáltatás egy jogalappal vehető igénybe, egy adott szolgáltatási jogosultság alapján a tag és a Pénztárhoz bejelentett közeli hozzátartozója külön-külön kifizetést nem igényelhet. Egy gazdasági esemény alapján egy elszámolási igény nyújtható be a Pénztárhoz. Azoknál a szolgáltatásoknál, melyekhez igénybevételi felső (maximális) értékhatár van megjelölve, a maximális értékösszeg a pénztártagra és a szolgáltatásra jogosultakra együttesen érvényes."
Magyarul 1 pénztáron belül sajnos nem mindig lehet kijátszani a "család" kártyát. Lehet, hogy más / több pénztárral ki lehet játszani az alapszabályokat, de valamiért az az érzésem, hogy okkal kerül bele az ilyesmi a szabályzatokba. Nem hiszem, hogy ezt bárki komolyan ellenőrizné, de ha akarnák, érdekes pillanatokat okozhatna!

kiszámoló: Szocske megjegyzése arra vonatkozott, hogyha az ember 3-4 pénztárból szeretné kivenni az adójóváírást, akkor nyilván erre már évekkel előtte készülni kell a max évi 150e visszatérítés miatt.

pl. tegyük fel, hogy 2018-ban születik a gyerek:
2015: Életút 750e
2016: Izys 750 e befizetés
2017: XY 750e befizetés
2018: ZZ 750e befizetés
minden évben megkapod a 150e Ft-ot, majd 2018-ban jön a jackpot, és kiveszed a befizetett 3m Ft-ot az adójóváírásokkal (mínusz költségek, plusz hozam).

Szóval ezt évekkel előtte el kell kezdeni 🙂

@Lui
"És azt majd hogy veszed ki?"
Nem kell önsegélyezőbe vagy EP-ba utaltatnod az adóvisszatérítést a NAV-val, lehet önkéntes nyugdíjpénztárba is, így ha kijátszottad ezt a lehetőséget a szüléssel, egész egyszerűen megszüntetheted az önsegélyező számládat.

Nyilván, ha a "Hogyan magyarázzam meg magamnak, hogy nem jó nekem ez az egész?" volt a kommented mögött, akkor nincs jó válasz, cserébe akkor a post sem neked született. Hidd el, mások boldogok és boldogulnak a kapott infókkal.

MKB EP-nál legkésőbb 120 nappal a szülés után kell benyújtani az igénylést (nem a bejegyzésben írt 180 napon belül), viszont mivel a kifizetést - ha nincs meg a 180 napos önsegélyező szolgáltatásra igénybe vehető fedezet - sorbaállítják (illetve max. 2 részletben részteljesítik), ha valaki épp csak a szülés előtt tölti fel a számláját (mint tettem anno én is), akkor is ki tudja maxolni, csak vigyázni kell, hogy az 1. és 2. részteljesítés között nehogy bemenjen a 180 napos egyenlege a visszaigényelt összeg alá.

@Yoda, pontosan erre gondoltam ráadásul ha több évre előre tervez az ember, akkor kár kihagyni a lekötés adókedvezményét, így még korábban érdemes kezdeni, az első évben 500k befizetésével és lekötésével, így elérni azt, hogy mire megszületik a gyerek, 3 pénztártagság esetén mindenhol legyen szabadon legalább 1M Ft.
Valójában ha több, az sem gond, mert a szülésre felvett 1M felett még lesz rengeteg költség.
Extra tipp: izysben biztosan, de lehet máshol is van ilyen, már 3 hónapos terhességnél fel lehet venni a pénzt. Így ha vki 2018 vége felé már 3 hónapos terhes, felvehet az izysről mostanában befizetett 500ezret, majd ezt január elején visszafizeti, márciusban kap hozzá 150k adókedvezményt, 2019 első felében megszületik a baba, és 2019 júniusában felveheti a 2. 500ezret.
(1 személy így is csak 1M vehet fel az Izystől, de előny, hogy nem kell egyszerre 1Mt a számlán tartani)

Nekem pontosan tegnap lett meg az Izysnél a 180 napos egyenlegem. Náluk szűkön 100 ezer forint / főre jön ki, amit ezzel nyerni lehet. A kiutalható egyenlegeim 850.544.-Ft / számla 750 ezer befizetés és 150 ezer jóváírás után, volt még kb. 2 ezer forint bankköltségem / számla, meg egy minimális postaköltség.

@Atya, izysnél, és egyre több helyen a bankköltség kártyás befizetéssel nullázható. Hitekártyával meg még plusszos is lehet.

A pénztárak költsége 4-6% között szór.
Én a pénztári egyenleget 4%-ot visszatérítő Erste Wizz hitelkártyával töltöm fel (dupla pontos hétvégére időzítve). (akinek nem kell wizz pont, használjon más kártyát 2%ért)
A gyógyszertárban nem egészségpénztári kártyával, hanem Erste MAX kártyával fizetek, ahol az egyik választott kategóriám az egészség. Erre 4%-ot visszakapok kpban. Mire a hitelkeretet vissza kell töltenem rendszerint vissza is utalja a pénzt az Izys.

A lényeg, hogy a pénztári befizetésemre nem -6%, hanem +2% a "költség".
Hátrány persze, hogy így 1-2 havonta postán be kell küldenem a gyógyszertári számlákat, nekem ennyit megér.

(egy kis csalás a dologban, hogy a gyógyszertári 4% visszatérítést akkor is megkapnám, ha az egészségpénztárral nem foglalkoznék

Mi is próbáltuk ezt tavaly (hogy nem csak a szülő, hanem a nagyszülők is megkapják az 1 milliót), de a Prémium és a Patika pénztár is jelezte, hogy ők csak a szülőknek fizetik ki.
Az Életút mondta, hogy oké a szülési támogatást kifizetése a nagyszülőknek (és meg is történt).

Valakinek van listája, hogy melyik önsegélyező pénztárok engedik ezt (hogy nagyszülők, testvérek is élhessenek ezzel)? (értem hogy törvényileg kötelező mindenkinek, de melyek azok a pénztárak, ahol tapasztalat alapján, akadékoskodás nélkül kifizetik?)

Lui: van igazság abban, amit írsz, de nem feltétlenül kell várni még 1 évet. Nálunk a befizetések szeptemberben voltak, decemberben megszületett a gyerek, február elején beküldtem az szja bevallásokat, így mire március 21-re meglett a 180 napos egyenlegem, addigra a Nav is jóváírta a 150 ezreket. Most kikérem a teljes összeget, azzal automatikusan meg is szűnik a számla.

Illetve CSED / GYED / GYES kiegészítésnél mely pénztárak fizetik ki (tapasztalat alapján, akadékoskodás nélkül) a különbözetet nem csak az anyukának, hanem a testvérnek / nagyszülőnek / házastársnak?

@Bari
Érdemes személyesen bemenni és érdeklődni ilve másik fiókba is, mert apám Pécsen előadta hogy ezt szeretnénk csinálni és elhajtották hogy ez adócsalás stb... Erre én itt Pesten megtudtam neki nyitni úgy a számlát hogy jelen sem volt...

@Lui
Én elmentem az Izys,Életút,Dimenzió,MKB,Generali,Prémium-ba és mindenhol lekértem a költségeket ilve hol mennyi tudok kivenni és költségbe talán az Életút nyert pár ezer ft-al a Generalihoz képest (persze ez max 750ezerrel kiszámolva) de inkább megbízok egy számomra nagyobb nevű Pénztárba. Kb fél napom ment rá.. Számlát most jegeljük de apámét megfogjuk szüntetni(miután leszedtük a Nav utalás után az adót), viszont mivel nincs rajta pénz ezért nem kerül semmibe. Annak idején mikor bedőlt a HONVÉD EP és Prémium EP-be kerültünk, azt is ingyen szüntettem meg mert nem volt rajta semmi.

olyan szépen leírja mindenki a 20% adójóváírást, és 150e HUF plusz adókedvezményt, de elfelejtik, hogy ezek a pénztárak sávosan, üzemeltetési költség ellenében dolgoznak, nem is olcsón.
Nem azt mondom hogy így nem éri meg, de érdemes észbentartani, hogy a befizetett összeg 4-5%-a a pénztárt gyarapítja, azt illene levonni a talált pénzből, és inkább 15% lesz az a 20 a végén

@Kobe, Miklós a cikkben épp ezért számolt 150 helyett 110ezerrel, hogy ne tudjon senki belekötni.

Ezen kívül leírtam én is, hogy hitelkártyával a 4-6% átlagos költségből 2% bármilyen, de jó kártyakombinációval akár 8% visszakapható.

Harmadrészt ott a Patika pénztár novemberi akciója, nem tudom a pontos számot, de kb. 3-4000 Ft a teljes levonás ezt kihasználva.

#kifogásmindigvandevalójábanlustákvagyunk

@Kobe, + kifelejtettem a lekötésért adott 10% adókedvezményt, erre semmilyen költség nincs

Az eletut hazastarsnak es testvernek is fizet gyed kiegeszitest a megallapitott gyed osszeg 40%-at kuldik.

@Kiszamolo
"nincs törvényi oka, hogy megtagadják a testvér utáni szülési támogatást"

1993. évi XCVI. törvény
50/A. § ...életmódjavító önsegélyező pénztári szolgáltatásokat NYÚJTHAT a pénztártagok, illetve rendelkezésük alapján a közeli hozzátartozók részére.
Vagyis: Nem kötelezően nyújtandó!

Egyébként a "testvér" önmagában nem lenne probléma jogosultsági szempontból, ha kötelező lenne a szolgáltatás nyújtása:
2013. évi V. törvény (Ptk.)
8:1. § (1) 1. közeli hozzátartozó: a házastárs, az egyeneságbeli rokon, az örökbefogadott, a mostoha- és a nevelt gyermek, az örökbefogadó-, a mostoha- és a nevelőszülő és a testvér;
+ élettárs (1993. évi XCVI. törvény 2. § (4) a) alapján)

@Kobe
Teljesen igazad van, 15% körül van, de lehet azért még csökkenteni a működési költségből adódó veszteségeket (hitelkártya visszatérítéssel).

A magam részéről a lakáshitel törlesztőrészletét futtatom át önsegélyező pénztárakon keresztül, az adóvisszatérítés meg ÖNYP-be megy, ahol elég jó hozammal gyarapodik. Mire lejár a hitelem, ÖNYP-ben lesz egy kisebb biztosíték öreg napjaimra, már ha megérem. Ha nem, akkor majd a család örül neki. 🙂

Így is talált pénz (visszatérítés+hozamok), hiszen a hitel felvételekor ezzel a bevétellel nem számoltam.

Tenyleg jo ötlet,akinek pl van2 millioja hogy visszakapjon adoban 350ezret.Es utana mit csinal a szamlaval?Mindug is tudtam hogy penzt csak penzböl lehet csinalni,es hogy kb a lakossag 3/4- nek ez nem opcio.Nekem hanyinger ez a lehetöseg ugy ahogy van,hiszen valoszinüleg nincs ra szüksege aki ebbe beletol milliokat,viszont nagy reszük nagyon kiakad hogy ha a kiskeresetüeket tamogatjak.Ja es ök azok akik ugyan ugy 40%adot fizetnek mint az alacsony fizetesüek.En ha lehetne savosra valtoztatnam az adozast.Aztan mindenki probalkozzon a könyvelöjevel visszaigenyelni amire joga van
Nem otthon elek es nincs ra szüksegem de szamomra visszataszito ez sajnalom.

@Atya: na ez így kerek megoldás, mivel kézzel fogható pénzzé tetted az adójóváírást és lezárult a kör. Ebben az esetben remek lehetőség. De nem mindenkinél jön ki így.

Tudom, sokan írják hogy el lehet költeni egy gyerekre, meg erre-arra. De az én saját nagy igazságom abban van, hogy akkor tudsz a legtöbbet megtakarítani, ha egyáltalán nem költesz. Mert akárhogy nézem, kényszer költés lesz belőle egy-két esetben.

@Kiszamolo: ne bagatelizáld el a jogi oldalát. Már itt a cikkben is többen megemlítették, hogy az egyik pénztár így, a másik úgy, a törvény meg a harmadik verzió. Ezt bizony át kell rágni, nyálazni, és akinek nincs tapasztalata ezzel, annak nagyon új és hosszadalmas. És az erre fordított idő viszont pénz.. nem kell a Mount Everestig menni. másrészt tisztában vagyok az elektronikus ügyintézés hiányával egy-két helyen a pénzügyi szektorban.. megdöbbennél ha tudnád mik vannak.

Most olvasom a hozzászólásokat. Sok embernek mindent a szájába kell rágni, és még akkor is van kifogása, pedig csak lusta, kenyelmes. Hihetetlen! 🙁
Na de amit írni akartam, a Patika pénztár novemberi akciójával kb 146eFt az a 150eFt mert csak minimális levonás van novemberben. Jaj és lehet fizetni hitelKÁRTYÁVAL.;-)

@Ákos
"Nem kell önsegélyezőbe vagy EP-ba utaltatnod az adóvisszatérítést a NAV-val, lehet önkéntes nyugdíjpénztárba is"

Nincs semmilyen hosszú távú elköteleződéssel járó magán/önkéntes/EP/stb számlán.
Egyszerűen nem bízok abban (és a kormányokban), hogy amibe belépek, az majd x év múlva is úgy lesz, legalábbis nem lesz szopóág. Tehát nekem ez nem opció, csak ha kézzel foghatóan kiveszem a pénzt.

"Nyilván, ha a “Hogyan magyarázzam meg magamnak, hogy nem jó nekem ez az egész?” volt a kommented mögött, akkor nincs jó válasz, cserébe akkor a post sem neked született. Hidd el, mások boldogok és boldogulnak a kapott infókkal."

Nem, nem magamnak magyarázom, de egyébként nekem nem ér meg nettó 100 ezret ez a sok macera. De elfogadom akinek igen és örülök ha ki tudja használni.

Sziasztok! Két gyerek után kap a feleségem családi adókedvezményt. Hogy tudom kiszámolni, hogy marad-e elég szja-ja ahhoz, hogy megérje önsegélyezőt nyitni?

@névnélkül: épp aktuális az adóbevallás, nézd meg benne a megfelelő adatot.
B terv: az éves bruttó jövedelem 15%-a az SZJA.
2 gyerekre a családi adókedvezmény havi 35ezer idén.
éves bruttó bér x 0,15 - 12 x 35000, ha pozitív az eredmény, akkor annyit kaphat még

Az honnan jön, hogy több pénztár nyitásával a kedvezmény többszörözhető? Az SZJA törvény szerint ilyen célra max. 150000,- kedvezmény vehető igénybe.

@start70
Nyugaton lehet működik, de Magyarországon nem nagyon igazságos a sávos adózás...
Itt még mindig az a divat, hogy a társas vállalkozók és egyéni vállalkozók nagy része bejelenti magát minimálbér környékére és még adójóváírást is kapjon, miközben feketén kiveszi a pénzét fiktív számlákkal? Ugyanígy a magán szektorban dolgozó rengeteg papíron minimál béres alkalmazott. Akinek meg magas a jövedelme, az fizessen helyette is, miközben a valóságban kevesebbet visz haza?
Én úgy gondolom, hogy így is progresszív az adózás, mert jelenleg is 10-szer annyi adót fizet az, aki 10-szer annyit keres. És ezzel párhuzamosan aki 10-szer annyit keres, nem használja a tb-s ellátásokat, csak fenntartja...

@Garázs, nem a 150ezer visszatérítés többszörözhető, hanem 1 gyerek születésére több helyről is visszaigényelhető a max. 1M Ft.
Persze ahhoz, hogy több pénztárban is legyen 1M Ftod több évig kell feltöltögetni a számlákat.

Az egészségpénztárak zöme egyben már önsegélyező is. Ez jó dolog. De a Honvéd Egészségpénztár története tanulságos, ami a Buda-Cash miatt szállt el anno, nem is olyan régen. Én SOHA nem tartok bent pénzt, hanem gyűjtöm a számlákat, és amikor postázok, akkor töltöm fel az egyenleget (hitelkártyával, mint "szöcske"). Ergó csak pár napig áll bent a pénz, mert amikor beutalom, akkor már ott állnak sorban a kifizetésre váró számlák. Gyakorlatilag csak technikailag átfordítom rajta az összeget pusztán az adókedvezményért.

A 180 napos szabály pont arra ösztönöz, hogy tarts bent sok pénzt, de legalább 180 napig vagy annál is tovább. Én ebben látok rizikót, főleg 0 % hozam mellett. Mert az ep-knél, amennyire én tudom, nincs OBA meg hasonló intézmények, amik a pénz védelmét szolgálnák, ha buknak, buktál. Ettől még alapvetően jó dolognak tartom, csak ezt a szempontot is érdemes szem előtt tartani.

Off @szocske Valamelyik cikk alatt írtad, hogy már korábban beadtad a személyi jövedelemadóbevallásodat, aztán megkaptad a tervezetet. Valaki útba igazított, hogy hol lehet az ügyfélkapun megnézni, hogy mikor adtad be a korábbi adóbevallásodat.
Most szükségem volna rá , de nem találom. Útba igazítanál? Köszönöm!

@snasim: mo.hu - EBEV - Szolgáltatások - Bevallások

(nekem azóta már utaltak, rendben volt a februárban beadott saját bevallás)

@Atya hat lehet hogy igazad van:-( En magambol es a ferjemböl kiindulva: soha nem voltunk otthon bejelentve kevesebb berert söt ö vallalkozojent a minimalber duplaja utan fizetett es meg ugy is megerte.
Nem bantok en senkit aki ezt igenyve veszi es Miklost sem hogy irt erröl csak igazsagtalannak tartom ,mint a CSOK-ot is pl de tudjuk kik hozzak ezeket a törvenyeket..es kiknek:-(
Az altalad leirtak miatt is döntött ugy a frrjem hogy elege van az otthoni felfogasbol es inkabb megprobalja mashol.Mi meg követtük:-)
Ja es nem velrtlenül tartozik itt a legjobban keresö foglalkozasok körebe az adotanacsado:-))

@Simon Templar, igen, ez jogos para, én többek között azért is tartok 3 pénztári tagságot, hogy egy helyen ne legyen túl sok pénz, ha borulnak.
Korábban sosem volt nagyobb összeg sehol, de a gyerekszülésre számla nélkül felvehető 1M/pénztár megoldás kissé kockázatvállalóbbá tett átmeneti időre 😀
Azért így is igyekszem amennyire lehet kicentizni a min. elvárt 180 napokat.

Erre jó pl amit fentebb is írtam, hoyg az izysnél 2x500-ban is felvehető az 1M, így kisebb összeget kell egyszerre bent tartani.

Pochok

Mkb Ep biztos fizet nagymamának is.
Nálunk férj Mkb-s, én tavaly a Dimenziónál voltam. Dimenzió csak 200 e-t adott szülésre, de idén beolvadt az Mkb-ba, pont belefértünk a szülés utáni 120 napba. Persze előtt rákérdeztünk és jelezték mindkettőnk számlájáról igényelhetünk ugyanazon gyerek után, sőt akár a nagymama is.

@szocske
Nem akarsz írni egy vendég cikket arról, hogy milyen rendszered van az adóvisszatérítésekre/egyéb kedveményekre vonatkozóan? Miklós biztos nem ellenezné! Mindig arra jutok a kommentjeid alapján, hogy Te sokkal magasabb szinten űzöd a lakástakarék, a hitelkártya-visszatérítés, és ÖP témákat, de nehéz az elszórt kommentekből kibogarászni (főleg a lakástakaréknál, az ÖP-s logika az érthető), hogy hogyan kéne a rendszernek felépülnie, így csak az érzés marad meg, hogy itt bizony kiaknázatlan területek vannak:). Persze csak ha publikus:)

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram