Utazási rekordra számítanak az amerikai légitársaságok a következő héten, ami a Hálaadás miatt kiemelkedőnek számít az évben. Soha ennyi utast még nem szállítottak, 30 millió utasra számítanak november 17 és 28 között.
Nagyot esett az amerikai államadósság külföldiek kezében lévő aránya. Míg egy évtizede még 43%-a volt az amerikai államkötvényeknek külföldi magán és állami befektetők kezében, mostanra ez az arány 30%-ra esett vissza. Különösen a hosszúlejáratú kötvényektől szabadulnak a külföldi befektetők. Sok ország jegybankja az erős dollár miatt eladja a dolláros amerikai állampapírjait és az így kapott dollárral erősíti meg a helyi devizát. Más befektetők inkább amerikai jelzálog levelet vesznek, mert az magasabb kamatot nyújt.
Az amerikai fuvarozásban az inga a másik oldalra leng ki. Míg másfél éve hatalmas hiány volt kamionokból és kamionosokból, mostanra túl sok lett belőlük, nagyot csökkent a kereslet a belföldi szállítmányozásra, a cégek sorban bocsátják el az embereket.
1985 óta nem volt ennyire nehéz ingatlanhoz jutni az Egyesült Államokban, a magas ingatlanárak magas hitelkamatokkal párosulnak. Ezzel párhuzamosan 34%-ra nőtt a csak készpénzért vásárlók aránya.
Antitröszt-ellenes perbe fogták a Teslát Kaliforniában, a per állítása szerint visszaélést követ el, mert nem engedi az autóit más szervizekben és utángyártott alkatrészekkel szerelni, s emellett a szervizben töltött állásidő is sokkal több, mint az indokolt lenne. A per még csak most indult, de komoly következménye lehet, mert a cég bevételének 9%-a a szolgáltatásokból és az alkatrészeladásokból származik.
Egyre több cég vizsgálja felül az üzletekben kihelyezett önkiszolgáló kasszák előnyeit és hátrányait. Egy friss felmérés szerint a megkérdezettek 15%-a már lopott szándékosan az önkiszolgáló kasszáknál, a Z generáció tagjai között 31% ez az arány. S a már lopást elkövetett megkérdezettek 41%-a továbbra is fog lopni.
Az olajár tovább csökkent a recessziós félelmek miatt, az S&P 500-as tőzsdeindex 2,4%-ot nőtt a héten. Az arany némileg emelkedett, most 1980 dollár az ára.
A VW 11 éve nem adott el olyan kevés autót Kínában, mint idén. A többi hagyományos autókat gyártó cég is szenved, miközben törnek előre a kínai helyi cégek.
A Starbucks is a második helyre szorult vissza Kínában, a Luckin Coffee mind forgalomban, mind üzletek számában beelőzte.
A Brexit óta megugrott a Hollandiában tanuló külföldi diákok száma, különösen az angol nyelvű képzéseken. A felsőoktatásban már 26% a külföldiek aránya. Most törvénnyel szeretnék szabályozni, hogy hány külföldi diák jöhet egy évben.
10% alá bukott a magyar infláció is múlt hónapban. Mint kiderült, azért ehhez kellett némi "kreatív könyvelés" is a KSH részéről. Úgy csökkent a gáz és a villany ára az inflációs mutatóban, hogy közben nem csökkent az ára. A trükk az, hogy az árindex szabályait felrúgva a KSH a fogyasztással korrigálja az árat, kizárólag a rezsiszámláknál. Mivel kevesebb energia fogyott, így abból több volt a támogatott mennyiség, ezért úgy sikerült csökkenteni az árat, hogy az egyébként nem változott. Ez a trükk nélkül még mindig 11% lenne a magyar infláció. A hvg cikke erről itt.
A korrupcióval átitatott magyar "aranyvízum" után új bevándorlást támogató programot indítana a kormány, akár egy 500 ezer eurós ingatlan megvásárlása vagy 250 ezer eurós ingatlanalap befektetés is elég lenne a jogosultság megszerzéséhez.
Mivel nőtt a gazdaság az elmúlt negyedévben, így az ország egy év után kikerült a technikai recesszióból, ennek ellenére valószínűleg éves szinten még mindig visszaesés lesz a gazdaság teljesítésében.
A múlt héten kiderült, hogy a Fundamenta is jó kezekbe került, mostantól a nemzeti MBH bank lesz a fő tulajdonosa.
A magyar akkumulátorgyártásban a munkahelyek 80-90%-a operátori munka, rossz fizetéssel, s még ennek a munkahelyeknek a felét is külföldiekkel lehet csak feltölteni. Mindezt úgy, hogy munkahelyenként 64 millió forintnál is több állami támogatást kaptak a cégek. Magyarul minden munkás fizetését munkabérrel, adóval, tébével együtt kb. kilenc-tíz évig a magyar adófizetők állják, miközben az akkumulátorgyártás nem igényel annyi beszállítót, így nem várható, hogy sok munkahely keletkezik a beszállítók Magyarországra költözése miatt. További probléma, hogy eddig az ország egyik nagy problémája az volt, hogy túlságosan autóipari túlsúly volt a gazdaságban. Ez most nem javult, hanem tovább romlott az akkumulátorgyárak megjelenésével. Az economx cikke erre.
Nagyot nőtt a magyar államadósság a héten, az aukcióra felkínált szokásos 40 milliárd forint helyett 176 milliárd forintért adott el államkötvényeket az AKK, ezen felül további 500 millió dollár értékben bocsátott ki államkötvényeket.