Curve változás
A Curve kártyák elutasítása, ennek ellenére beterhelése már rendszerszintű lehet, mert jött egy állítólagos javítás is, ami viszont nem csinál mást, ha jól értem, mint a mögöttes kártyát közvetlenül terheli be, ha nem sikerül a Curve fizetés és nem a Curve-n keresztül. (Bár ez nem tudom, mennyire megoldás a fals terhelések ellen. Holnap majd kipróbálom.) A másik megoldás, hogy nem ezt a hibát akarja javítani, hanem csak azt, ha valamelyik mögöttes kártya nem működik fedezethiány vagy napi limit miatt, akkor automatikusan a következő kártyát terheli. Mint mondottam, holnap megpróbálok rájönni, melyik a kettő közül.
Nem tudom, mi tört el a Curve-nél, de valami nagyon, mert nagyon nem akar működni a kártya. Én már csak kipróbálom, aztán még mindig elutasítják és beterhelik, rutinból írok egy e-mailt nekik, hogy a pénzemet szabadítsák fel és kapok egy CTRL-C-CTRL-V választ. Már el is engedtem az egészet.
(A hiba az új, magyar BIN kódos Curve kártyákat érinti (5574 4489 és hasonló kezdetű kártyák) és a limitekkel lehet valami baj. Ha bemész a vásárlási limit fülre, ott nem fogsz adatot látni és el is utasítja a vásárlást, kivéve a nagyon apró költéseket. Valami technikai zűr a limitekkel, talán angol fontnak veszi a forintos összeget vagy valami hasonló ostobaságnak tűnik. Mondjuk az durva, hogy három hét kevés volt rendbe hozni, miközben ezer, ha nem tízezer számra kapják a panaszokat naponta.)
Íme a levél a változásról:
A cikk második felében viszont egy új feature-ről van szó: mégpedig arról, hogy ha valami okból nem tudja beterhelni az épppen kiválasztott kártyán az adott tételt, akkor megpróbálja a következő(kö)n. Nem hülyeség, pláne ha nincs nálad a telefon (vagy le van merülve), hogy átrakd, később úgy is oda rakod ahova akarod, és a pénztárost sem tartod fel.
A kettőnek nem sok köze van egymáshoz. Persze amíg a fenti bug nem javul meg, én nem kísérleteznék ezzel a feature-rel sem, nem hiányzik, hogy az összes kártyámon befoglalja az adott vásárlás összegét 🙂
És szerintem is arról van szó, hogy egy elutasított tranzakció esetén újra próbálva már a másik kártyára irányítja a tranzakciót. Szerintem ez mindenképpen két tranzakció lesz, csak annyi, hogy nem kell másik kártyát előkaparnod. Egy kis tétellel majd lehet, hogy én is megpróbálom.
Én novemberben kaptam meg a kártyám, először nem hagyta magát aktiválni, de ezt megoldotta a support (miután másodszorra is rákérdeztem, hogy mizu). Az első néhány vásárlást mind elutasította, de zárolta a kártyámat is (ahogy írod, bár nekem 2-3 nap után visszaadta a pénzt). Emellett azt sem tudom, a limitem mennyi éppen, mert az alkalmazás ott egyszerűen hibát dob. Erre azt mondták, hogy használjam többet, akkor emelkedik és megjelenik az appban is. Használnám is, de lásd előző mondat. Szóval tök jól hangzik, csak működhetne is.
Egyébként már rég kidobtam volna a kukába, mert sokat nem ad az életemhez, főleg így, hogy megbízhatlan lett.
Az erős ügyfélazonosítás lehet, hogy tényleg bekavar. Azért gondolom, mert én Magyarországon nem használtam egy jó ideje a kártyát, lehet, hogy nekem ezért működik gond nélkül…
Jó lenne rájönni, mit szúrnak el.
Próbálom paypassal, bedugva PIN kóddal, egyik üzletben, másik üzletben, sarki pékségben.
Ha valaki már rájött, mi van, írja meg.
Otp és Cib, meg valami kis fintech elfogadó termináljain és online is.
Eddig minden dupla befoglalás feloldódott pár nap után. Nem kellett reklamálnom. Amúgy is teljesen reménytelen . . .
prohardver.hu/tema/curve_all_your_cards_in_one_minden_bankkartyad_egy/friss.html
Ma 4 tranzakció, 2 elutasítva 2 sikeres. A beállított antiembarassment kártyához nem nyúlt hozzá a sikertelen probálkozásokkor.
Egyébként azt figyeltem meg, ha a tranzakció fedezete nincs meg GBPHUF árfolyammal felszorozva, szinte sohasem sikeres a tranzakció.
Visszateritesek automatikusak legalább (max 2 nap), és a sikertelenség is adnak bónusz visszatérítést 🙂
Továbbá a visszafizetés (pl. neten kártyás vásárlás, és visszautalnak) azt először látom a Curve-ön, majd a terhelt kártya bankjánál is, szóval ez is működik!
Egyébként a Wallet azért remek szerintem, mert ha tényleg nem akarja az egyik kártyát, csak át kell váltani és már megy is a másikról.
Természetesen hasznos, hogy írjátok itt a tapasztalatokat, figyelek én is nagyon és ha sorozatos lesz az ilyen probléma (pl. több napig nem elérhető), akkor én se fogom használni.
Kívánok további szép napot!
Egyedüli problémám a cibes mögöttes kártyákkal volt, emiatt cib-est nem is használok, csak hitelkártyák vannak mögötte. A cib-es kártya a backup kártya, de az is csak apple pay-el van nálam. Tehát fizikai kártyát nem hordok magammal, csak ha valami különleges oka van (pl. extra kedvezmények, ).
De már töröltem is kártyát róla, az sem segít.
Valami limites gond lesz, mert állítólag a filléres fizetések működnek, néhány száz forintig.
Egyébként nekem is többször elutasította mostanában, ezért jegeltem, pedig korábban nagy forgalmam volt rajta. Bosszantó és kellemetlen, amikor a boltban 800 Ft-ot sem tudok vele kifizetni, és a boltos KP-t akar, ha nem jó a kártyám. Persze KP-t nem adtam, nem szívesen, de másik krtyával fizettem 3 sikertelen próbálkozás után. Meg máshol is…
A megfejtés szerintem ott lesz, amit feljebb írt: “Valószínűleg limitnél a fontot keveri a forinttal, ezért szállhat el. ”
Én is azt látom az alkalmazásban, hogy a fizikai kártyával forintban történt vásárlások után járó 1% visszatérítést angol fontban írja jóvá. Pontosabban penny-ben. Pl. 4625 Ft után 11 egységet írtak jóvá. Az 1% úgy stimmel, ha a 11 pénz angol pennyben értendő.
A kezdeti mézesmadzag akcióban a kártya igénylésénél, amiből te is ugyebár 5 fontot kaptál, nálam 500 egység pénzt írtak jóvá, ami szintén penny-ben számolandó.
Egy 500 Ft-os vásárlást gondolom 500 fontnak lát, ami már a napi limit összege.
– elején kipróbáltam boltban, on-line és ATM-ben is, minden működött kivéve a back in time 5000 Ft felett inaktív (£5000 helyett)
– aztán elromlott az appban a limit mutatás, az aktuális limitjeim helyett a support article jelent meg ahol általánosságban írnak a limitekről
– utána egy on-line vásárlást beterhelt de visszautasította – mint amiről itt cikk is volt, azóta sokkal kevesebbet használom
– közben az appban a limites oldal helyett egy ideig már csak hibaüzenet jött, majd megint a support article
– tegnapig a kevés haszálat mellett nem volt hiba
– tegnap viszont egy 350 forintos lime tranzakció sem teljesült, de legalább ő is nem teljesültként könyvelte, a mögöttes kártyával működött a lime
– supportnak írtam a limites oldalról, annyit mondtak, hogy telepítsem újra az appot
Szóval nem idegen nekem se a digitális mazochizmus, és megértem, hogy egyeseknek szórakoztató lehet, ha egy reptéri átszállásnál kell a helyi döglassú ingyen wifin vagy extra költségért roamingolva kikombinálniuk az órát figyelve, hogy miért nem csinálja azt a Curve, amit egy bankkártya igen.
Pedig ugye nincs is lelekmelengetobb meg motivalobb dolog annal, mint amikor az ember nyakaba panaszok tizezrei omlenek naponta. Hat mi kell meg ezeknek a sekihaziaknak! Mi itt toljuk nekik a szivboljovo panaszainkat, es mi a hala? Semmi! 😀
Amugy tenyleg durva ez a 3 het, komolyan, de legalabb annyira bizarr azt olvasni, hogy valaki a panaszok szamatol var novekedest a produktivitasban. Ha megszakadok, se latom benne a pozitiv korrelaciot. Lehet nem vagyunk egyformak, engem kifejezetten irrital, amikor valaki mellettem megallas nelkul panaszkodik, kozben meg vegeznem a munkamat…
Gondolom, felreertettem, de vicces, na. 🙂
Ha csak páran panaszkodnak, akkor ráér.
Mivel konrétan teljesen használhatatlan az egész, most veszítenek el felhasználókat tízezrével, akik soha többet nem fognak visszajönni, ráadásul lesz olyan rossz híre, hogy az újak is meggondolják, hogy belépjenek-e.
Minimum kommunikálni kellene, hogy mi a retek van, mi a baj és mikorra várható a megoldás.
Mert az üres sablon-válaszok három dolgot jelenthetnek: vagy fogalmunk sincs, mi a baj, ami nagyon rémisztő lenne, vagy pontosan tudjuk, hogy hatalmas a gebasz, ami megint csak rémisztő, vagy letojjuk az embereket és csak hazudozunk nekik.
Sőt egyre több helyen jön fel a kérdés, hogy gbp-ben vagy forintban akarok-e fizetni. Régebben is volt ilyen kérdés néha, de aztán megszűnt. Hát most megint kérdezi. Olyan is volt ahol megkérdezte és utána utasította el.
Szerencsére sose foglalta még le az elutasított fizetéseket.
Az egyik Auchanban elutasított egy 21 ezres tételt, még aznap fizettem 18-at egy másik Auchanban. Aztán elutasitott egy 1200 forintosat valami kifőzdében, majd két napig minden fizezés sikerült 5-15 ezer forint értékben. Ma elutasított a lángososnál 2200 forintot, de előtte en.edett 16 ezret az Euro Family-ben.
ON: Olvasgattam a Mobilaréna topikját is és teljesen leírják, mint szolgáltatást. Én már nem is használom, pedig a Revolutra töltögetést akartam vele kiváltani. Ugye egyik esetben sem a fő kártyámmal fizetnék, de ha Curve nem müködik, akkor költség szempont a Revo a legjobb, legalábbis jelenleg.