Dízel autók kitiltása német varosokból
Ma megszületett a végső döntés, amit sok autógyár és dízelautó-tulajdonos vart lélegzetvisszafojtva. 2019 szeptemberétől egyelőre két német nagyvárosból kitilthatják a régebbi dízel autókat, ha másképp nem biztosítható a levegő tisztasága. Mivel további 19 nagyvárosban túl magas a nitrogénoxid koncentrációja, valószínűleg itt nem fog megállni az ügy.
A dizelautók ára várhatóan hatalmasat fog zuhanni, de sok magyar autóipari munkahely is veszélybe kerülhet.
Érdemes ezzel kalkulálni,, ha autóvásárlás előtt állsz
További információk erre.
autozeitung.de/21-millionen-passat-193186.html
Nuku atomerőmű, helyette EU második szén és gázfelhasználója, és ezért kitiltják az autókat. Bravó.
” ….. , a bírósági döntésben érintett Stuttgart főpolgármestere szerint sokáig tart még, mire a mai döntésből bármilyen helyi szabályozás lesz…. ”
Forrás: a linkelt cikk ….
azért szerintem álljunk még meg azért 1 ásónyomra …. nem lesz ez olyan gyors és egyszerű …
Újabb példa a németek idiotizmusára.
#thankyougermany
Az összes a kormot magából okádó feltekert adagolós, chiptuningos, széttaposott olajkályhát helyben bezúzni.
Az az ítélet, hogy nem lehet a dizelautósok és az autógyárak egyéni érdekeit a nép jogai elé helyezni.
A te hulladékod valószínűleg már Euro 6-os, ezek pedig (sajnos) még maradhatnak (a cikkben írják, hogy a “legmodernebb” Euro 6-osokat nem érinti a tiltás).
Hyundai 5 év garanciát ad, KIA 7 évet a motorra, annyira nem kockázatos az eur6 dízel, szerintem.
Egyetértek, a turbós benzinesek is károsak, olyan cikkeket is lehet találni, ahol kifejtik részletesen, hogy miért veszélyesebbek az egészségre, mint a jó öreg szívó benzinesek (most nem a CO2-re gondolok, az nem okoz eü problémát, “csak” az üvegházhatást erősíti ). És akkor még nem említettem, hogy tartósság tekintetében is visszafejlődés.
Tenyleg pocsek a levegö a ferjemek naponta jarnak Stuttgartba dolgozni(a ceg nem ott van) Minden ki van irva a Feinstaub magas koncentracioja.Teljesen igaza van a nepnek:-) De ez csak egy javaslat az önkormanyzatnak hogy megtiltHATja a dizel autok behajtasat.Nem tudom hogy lehet ezt egy cegnel megvalositani naluk is van sok (igaz viszonylag uj) dizel szerviz auto.
Újonnan már biztos nem mernék dízelt venni, semmi ára nem lesz 3-5 év múlva használtan.
Pedig hosszú távon pont az autógyárak érdekeit képviseli, mert ugye a kitiltott autó helyett újat kell venni.
Nem tudok hinni ezeknek a “környezetvédelmi” szabályozásoknak, szerintem ez csak egy gazdasági lobbi.
Ráadásul, az Euro-6 maradhat, ami a kis koromszemcse méret miatt (0,5mikron alatti) a legkárosabb, ha bejut a szervezetedbe, ott is marad és öl… (Magyarországon) ezt nem mérik, mert drága.
A valódi megoldás lehetne pl. a km alapú korlátozás és a progresszív útdíj (azaz, ha valaki rendszeresen utazik, akkor az egységnyi behajtási díj is magasabb, mintha csak esetileg tenné). Vagy, bármi más, ami nem arról szól, hogy a probléma sok pénz kifizetésével és nagyértékű vásárlással oldható meg..
Érdekességképpen: a határérték, amiről beszélünk, és amelyik némelyik nagyvárosban kisebb-nagyobb mértékben át van lépve, ami az egész hisztinek az alapját adja, nos a határérték az 40 mikrogramm NO2 köbméterenként. Szabadban. Irodában ugyanennek a gáznak a határértéke 60 mikrogramm per köbméter, gyárakban akár 950 mikrogramm per köbméter is engedélyezett, heti akár negyven órában is. Ennek az értéknek a tizedét sem érik el a mért értékek a “legszennyezettebb” német utak mentén, ahol senki nem tartózkodik hetente negyven órát. Ennyit az átlépett határérték komolyságáról.
Egészségügyi szempontból nem a CO, NOx, vagy SO2 a veszélyes, hanem a dízelkorom.
Amúgy meg melyik kocsi szennyez kevésbé, egy vadi új böhöm luxusterepjáró, vagy egy pár éves kisautó? Merthogy az utóbbira lesz a korlátozás…
Ezek hogyan kapnak műszakit?
Ha mi legalább arra a szintre eljutnánk, hogy a nyilvánvalóan rossz kocsikat (chip tuning, részecskeszűrő kiütése, rossz katalizátor, kopott motorú vackok, stb) kiszednék a forgalomból, már ez is komoly előrelépés lenne.
És ezt el lehetne játszani a kormóló BKV buszokról is, ráadásul azok folyamatosan forgalomban vannak.
Másfelől az újabb, ergó környezetbarátabb dízelek jönnek majd olcsón, és a még régebbi, még jobban füstölő szörnyetegeket cserélik le majd, tehát összességében javulhat a helyzet nálunk is, ha ezt a logikát nézzük, a német dízelek miatt…Nem?
Másfelől, a dízel-mumusról: ha a hatékonyabb, ugyanolyan erős dízelmotor ugyanannyi kilométerhez kevesebb üzemanyagot használ fel, mint a benzines, akkor ott lehet egy pici ellensúlyozása környezetterhelés/CO2 kibocsátás oldaláról is a magasabb nitrogén-akármi kibocsátásnak szerintem. Vagy maga az üzemanyag: úgy hallottam, a benzint többet kell finomítgatni, mint a gázolajat, ott nincs több környezetterhelés? Egyáltalán nem értek hozzá, de aki igen: jogos a (korszerű) dízelt temetni, vagy csak trendi?
Perelni az onkormanyzatokat egy dolog, letenni a kocsit viszont nem szeretik a nemetek.
Nem csak Düsseldorf es Stuttgart erintett, csak ezt a 2 varost pereltek! Egyebkent se a varosokbol akarnak kitiltani, hanem a belvarosokbol. Ahol eddig is volt behajtasi tilalom es UmweltZone – kornyezetvedelmi kategoriatol fuggoen. Euro 3 es alatti dizelek eddig se hajthattak be. Euro 4-nel meg egyebkent is lehetett mar szamitani, hogy elobb-utobbi korlatozzak a Zold Umweltplaketten besorolast. duesseldorf.de/kfz/feinstaub.html
Ami most szivasnak latszik, az az Euro 5 kategoria, dizelek. Abbol nagyon sok van es relativ uj autok. Csereben pl. Düsseldorf is gondolkodik az INGYENES belvarosi tomegkozlekedes bevezetesen! Mo.-ra eddig is csak a herelt f.s autokat vittek, ezutan se lesz maskepp.
a, szívatják az autósokat a rossz áteresztőképességű utakkal, előnyben a tömegközlekedés és a biciklisek.
b, durva behajtási díj, hogy ne akarjon bemenni
c, nullához közelítő parkolóhely, helyette (újra) járda, park és gyep. Ha nem tud hol megállni, nem fog autóval menni.
De ehhez még Németo-ban sincs meg a politikai akarat, főleg, mivel a fél ország autókat gyárt.
Az az ítélet, hogy nem lehet a dizelautósok és az autógyárak egyéni érdekeit a nép jogai elé helyezni. ”
idáig oké, de ennyi erővel a benzinest is ki lehetne tiltani, az se hegyilevegőt pöfög ki…
(mondom ezt úgy hogy soha nem volt dízelautóm, úgy néz ki hogy nem is lesz)