Elindult a MOL Limo
Ma elindult Budapest 10 kerületében a MOL megosztott autó szolgáltatása 300 autóval, percenként 66 forintért 990 forintos havi díj mellett, vagy percenként 77 forintért havi díj nélkül.
A szolgáltatást egy hónapig 33 forintos percdíj mellett lehet kipróbálni és még a regisztrációs díjat és a havi díjat is elengedik.
A legizgalmasabb hír azonban nem ez, hanem hogy jövőre várhatóan a repülőtérig fog terjedni a szolgáltatás határa, vagyis percenként 66 forintért bárki kiautózhat a reptérre és ott hagyhatja majd az autót a következő bérlőnek. Már várom a következő taxis tüntetést. 🙂
Ez egy remek kezdeményezés, reméljük legalább egész Budapestre kiterjed majd a zóna.
További infó a szolgáltatás honlapján erre.
Persze megállapodhatnak velük, hogy egy sarokban legyen pár Mol Limo parkhely.
Érdemes most regisztrálni, nem kerül semmibe, havi díj sincs, viszont így megússza az ember a 6000 forintos regdíjat.
A greengo 70 autóját ezzel szerintem kinyírja. Sajnálom, mert ők kezdték itthon, de a nagyhallal nehéz lesz versenyezni.
most megneztem mindketto terkepet, igy hajnalban 10-perc setalasnyi koron belul van 3db szabad greengos, 1db szabad mollimos auto. amire napi rendszeresseggel autot hasznalok az a 2×30 perc gyalog munkabajaras helyett 2x5perc autoval. tokeletes lenne kivaltani
Arra viszont kíváncsi lennék hogy védik ki, hogy mondjuk a Pesten hallgató diák apuci/anyuci jogsijával regisztrálva kocsikázzon a városban, vagy más telefonját kölcsönkérve autókázzon valaki. Ha én adom kölcsön valakinek az autómat meg kell győződjek róla, hogy van jogsija és vezetésre alkalmas állapotban van. Egy appon keresztül ezek a lehetőségek igencsak korlátozottak, maximum utólagos szankciókra van lehetőség, ami nem sokat ér ha mondjuk a Dunába vezetted a kocsit vagy balesetet okoztál.
Hány autóval indul? Mert lehet, hogy valaki ki tud így menni, de gondolom azért nem lesz annyi, hogy mindenki ezzel mehessen a repülőtérig, legfeljebb csak pár százaléka azoknak, akik naponta mennek.
MOL Limo applikációval még nincs tapasztalatom, de más carsharing szolgáltatások esetében az applikáción keresztül történő regisztráció során le kell fényképezned a jogosítványod mindkét oldalát, illetve magadról is kell készítened fényképet. A regisztrációdat 24 órán belül hagyják jóvá és addig nem is tudsz autót foglalni, a szolgáltatást nem tudod igénybe venni.
Szerződéses feltételek tartalmazza, hogy csak a regisztrált felhasználó vezetheti a járművet, egyébként komoly szankciókra számíthat az illető. Felelőtlenség lenne ezt figyelmen kívül hagyni, illetve a 400-500 eurós önrészfizetési kötelezettség is egy visszatartó erő.
Nem használják a greengo-t, de azért siratják… Pont egy olyan esetben, amikor a felhasználók kapnak egy hasonló, de nagyobb kapacitású szolgáltatást.
Jaj, csak nagyobb tragédia ne történjen!
Sírjatok srácok! Sírjatok! 🙂
Én tudok annak örülni, hogy egy új teljesebb szolgáltatás lesz elérhető számomra.
Örülök, hogy verseny van ezen a piacon is, hiszen ez minőségi és árversenyt is jelent, ami a felhasználónak jó!
Tudok örülni, hogy 300 új, biztonságos, környezetbarát autó jelent meg az utakon.
Tudok örülni, hogy kezdünk hasonlítani az Nyugat Európai nagyvárosokra…
Jó reggelt!
A jogosítványod – amely személyi igazolásra alkalmas – eltárolásra kerül az elektronikus regisztráció során. Míg ezzel szemben személyes regisztráció során nem másolhatják le, csak a hozzájárulásoddal, kötelezően pedig csak a pénzmosási törvény által előírt intézmények tehetik meg.
Gyakorlatilag valószínű, hogy kicsi az esély bármilyen visszaélésre, de hát az ördög nem alszik.
Én örülök a limonak és szerintem fogok is regisztrálni az ingyenes időszakban.
Másrészt milyen háttéralku lehet a MOL és a parkolótársaságok között, hogy a korlátozott várakozási övezetben is korlátlanul parkolhatnak (és mennyiért?). Akit ez érint, érdemes lenne megkapirgálni.
Kivancsi vagyok hogyan tud ezen a tarsasag penzt keresni illetve lesz e torvenyi rasegites a nyeresegre innentol kezdve vagy meg L nek is inditani kell ilyet es utana dugodij mindenkinek kiveve a car sharing szolgaltatokat :-))))
A wikipedia szerint Bécsben a két carsharinges cégnek összesen 1400 autója van.
(en.wikipedia.org/wiki/DriveNow, en.wikipedia.org/wiki/Car2Go )
Indulás óta ott is kinőtték magukat, kiváncsi leszek itthon megvalósítható-e ilyen mértékben a dolog.
Budapesten 1 oras utat nem nehez osszerittyenteni, olyan dugok vannak mindig mindenhol, hogy az lenne a meglepo ha 1 ora alatt oda lehetne erni.
1 hetvegi bevasarlas, 1 ora autozas, 1 ora varakozasi ido, 3960 huf + 900 huf varakozasi dij, egy 5-os, a hulyenek is megeri elugrani vele a tecsoba 🙂
Ennel szerintem egy sajat tulajdonu, nagyobb motoru benzines is jobb fenntartasi egysegkoltseggel bir.
Ha valaki ilyen celra hasznalna, meg mindig bkv + hazhozszallotas 800-1000 ftert a boltokbol.
A MOL Limo facebook oldalán azt a választ adták, hogy ahogy lezárod a bérlést a rendszer küldi az SMS-t a parkolásról az adott számra, GPS alapján. Szóval elvileg pont ugyan úgy parkolnak az autói mint a magánszemélyeké. Én GreenGo felhasználó vagyok, viszont örülök a versenynek. Azt is látom, hogy a GreenGo flotta nagyban terheli a fővárosi ingyenes töltőállomásokat, és ez szerintem nem fair a magánszemélyekkel szemben.
OFF: A kiszámoló egészségbiztosításról (magán járóbeteg ellátás) lehet tudni valamit? Az árral kapcsolatos részleteket ismerem, az érdekelne, hogy elindult-e már/várható-e hogy elindul?
Azért sokalod a 2ezer hufot, mert egy BKV jegyhez hasonlítod. Nyílván aki tömegközlekedne amúgyis, az nem fog MOLLimoba pattani a reptérig.
De aki mondjuk taxival menne (4-8ezer huf kerülettől függően), vagy saját kocsival (8-10ezer huf parkolás 1 hétre), annak igenis reállis alternatíva.
Kapirgáld. Aztán kapirgáld meg, hogy a BKV mennyiért szerzi az üzemanyagot. Mégis mi a fenéért érdekelne bárkit, hogy a MOL mennyit fizet a parkolásért?
Ez is megkavarhatja majd a dolgokat. Itt ugye az utas csak a benzinköltségbe száll be, nincs utazási díj, vagyis nem minősül térítés ellenében személyszállításnak, ezért betiltani sincs miért. (Megmondod honnan hova mész, és ha valaki szintén arra megy, akkor beszállhat a költségekbe, amit az app leadminisztrál.)
Még elég kevés helyen elérhető, de ha nálunk is lesz, ez elég sikeres lehet, mert ez nem a pénzkeresetről szól, hanem, hogy csökkentsd a költségeidet. Vannak már hasonlók nálunk, de olyan tudtommal nincs, ahol az app rendezi le a fizetéseket automatikusan, tehát nem csak az, hogy összejönnek emberek fórumon, aztán az út végén fizetnek készpénzben.
“ilyen forgalom mellett szükség van minél több közlekedési lehetőségre”. Egyetértek. Minél több, talán annál nagyobb a verseny, de legalábbis kisebb a monopolhelyzet lehetősége.
A reptér irányában az igazi nagy durranás a metro lenne. Tudom, hogy Kóka miniszter úr ezt már több, mint egy évtizede megoldotta vonattal, de az valahogy mégsem az igazi.
Heathrowról Londonba soha nem jutna eszembe mással menni, mint a Heathrow Express-el.
Kulala Lumpuri reptérről első odaérkezésem alkalmával a számunkra elrendezett taxival mentünk a belváros szélén található szállodába másfél óra alatt talán 150 MYR-t fizetve. Soha többé nem használtam erre taxit. Helyette a KLIA express 29 perc alatt megteszi pont ugyanazt az utat és jóval olcsóbb (harmada? ötöde? nem elékszem), no meg kényelmesebb, mint a taxi.
Amíg Ferihegyet nem köti metro a belvároshoz, addig soha nem lesz komoly reptér.
Tudok örülni, hogy 300 új, biztonságos, környezetbarát autó jelent meg az utakon.
Csak az a baj, hogy ebből 200 nem elektromos, de gondolom a MOL el tudta intézni, hogy azokkal is ingyenes legyen a parkolás, ezáltal versenyelőnybe került a GreenGoval szemben. (ha még is fizetne a parkolásért, akkor visszavonom, de nem találtam erre vonatkozó információt)
Kétezer Ft-ért nagyon sokan fogják ezt választani. A 100E buszra 900 Ft egy jegy, ha már ketten mennek egy autóval, a kényelem miatt is megérheti. Háromnál már anyagilag is. Rengetegen utaznak kispoggyásszal, akkor a csomagokkal sincs gond. A taxi 6000,- Ft még akkor is, ha szerencsésen olyan sofőrrel mehetsz, aki nem ver át. Saját autót a reptéren vagy Vecsésen leparkolni szintén jóval drágább. De ha 45 perces kijutást számolunk, akkor is megvan 3000 alatt.
Viszont USA-ban kicsit más a helyzet, mint itthon: ott ha már ketten utaztok, akkor lehet a “carpool lane”-t használni, szóval a sofőr oldalán is elég nagy motiváció ez, hogy utasa legyen. Itthon nincs ilyen és szerintem nem is lesz.
A hagyományos autóbérbeadó cégeknél is van arra lehetőség, hogy valamennyi plusz díjért megválthasd az önrész fizetését egy baleset vagy kár esetén. Szerintem a MOL is lefedezi magát valahogy az okozott károk esetére.
A MOL meg amit nem tudott megoldani a bubinál, ti. hogy ne kelljen valahova elzarándokolni személyesen, ha kölcsönözni szeretnék, itt megcsinálta!
Már el is küldtem a regisztrációmat, remélem nem ülnek rajta sokat, mert mielőbb dodzsemezni szeretnék!
A taxisok meg tehetnek egy szívességet, aki akar ma is tud utazni a titkos uberrel.
gcs85: itt is félreérthető voltam, úgy látszik, ez egy ilyen nap. Nem sokalltam a kétezer forintot, pont ellenkezőleg. Senki ne gondolja, hogy ennyiért ki tud majd menni Limoval Ferihegyre, ha odáig ér majd a zóna. Biztos vagyok benne, hogy drágább lesz a vége.
nemtom: hát, nemtom’, szerintem a Greengo-t érdekelni fogja, hogy a versenytárs milyen előnyöket kap meg és milyen jogon. Tartok tőle, hogy a sorok között az lesz a válasz, mert ő a MOL.
Ha jól látom, a Vár is a zónán belül van. A Várban 0-24-ben 525 Ft/óra a parkolás. Ennyit fizet a MOL is? Ha igen, akkor nem számít a gazdaságosság, ha nem, akkor miért nem?
Akkor Téged átbaxtak és lehetett egy szép kis dugó is. Ált 90-110 a taxi tarifája. A legjobb a sima reptéri busz a KLIA-ról, 45-50 perc alatt bent van KLIA Centre-nél és nagyon kényelmes, valami 12 vagy 15 MYR. Bent meg fillérekért van taxi, ráadásul nem simliskednek, mint mondjuk a bangkokiak, ahol 90%-ban órával olcsóbb. Már 2 utasnál se éri meg a KLIA EXPRESS.
Budapesten vagyok magyar mobil előfizetéssel. A készüléket viszont külföldön vettem. Gondolom ez valami Google idiotizmus.
Itthon nyilván nem ez lenne a motiváció, hanem az, hogy az emberek szeretnek spórolni a költségeken. Aki pl. szokta nézni azt, hogy melyik kutakon olcsóbb az ár, és odamegy tankolni, annál elképzelhető, hogy alkalomadtán vagy rendszeresen felvenne embereket útközben, hogy ezzel is visszajjöjjön valamennyi pénz.
Lenne ennek nálunk létjogosultsága, és mivel csak carsharing, nem fizetős utaztatás, ezért nem is lenne támadható. Carsharing most is van már, de fapadosabb tudtommal, nem olyan, hogy mindent az appon keresztül meg tudsz csinálni a rendeléstől az automatikus fizetésig.
Nem egészen Google idiotizmus. A Google bizonyos információk alapján megtippeli, hogy milyen országhoz tartozik az accountod (honnan van az eszköz, mi a címed, bankártya szám ha meg van adva, etc…). Namár most a Playstoreban a fejlesztő megadhatja, hogy melyik országban akarja, hogy elérhető legyen az almazás amit feltett. A legtöbben nem foglalkoznak ezzel.
Na pont ezt teszi a MOL Limo appja is, és az NMFR appja is sajnos, én sem tudom feltenni őket. Vannak esetek amikor van értelm ilyen ország szerinti zárolásnak (talán banki appoknál), de ezeknél semmi értelme nincs. Ki akarná más országból ilyet feltelepíteni aki nem akarja itthon használni….
Sajat auto eseten valahogy igy erdemes szamolni a koltseggel (probalok realis szamokat irni):
veszel egy autot 2 millioert
4 evvel kesobb eladod 1.5 millioert
ezalatt rakoltesz szervizre fel misit
havi koltseg (biztositas, sulyado, benzin, takaritas, parkolas): 20k/ho
mindent osszeadva kijon, hogy (2-1+0.5)/(4*12) + 20 = 50
Azaz a sajat auto kb havi 50 ezerbe kerul. Ha ebbol levonod a berletet, meg minding 40k ert tudsz taxizni es kozossegi autozni. Ez egy meglehetosen nagy osszeg, en speciel meg se szoktam kozeliteni.
(2-1.5+0.5)/(4*12) + 20
Ami nagyjabol 40k, de a lenyegen reszemrol olyan sokat nem valtoztat
Kiszamolo, mivel te profi vagy a banki dolgokban, írhatnál erről egy posztot! 🙂
Van valamilyen átfutási idő, hogy ténylegesen engedélyezzék szolgáltatás és az autókat használatba lehessen venni?
“Fiókod aktiválásának befejezéséhez az operátorunk hamarosan ellenőrzi az általad megadott adatokat. Az ellenőrzés után kapsz egy megerősítő e-mailt legkésőbb 24 órán belül, ezután tudod majd használni a szolgáltatást.”
Attól is függ, más célra, pl. hosszabb utakra van-e eleve autód, mert ha van, akkor már kisebb a plusz km költség, mint egy greengo/limo autóval. Persze még így is elég széles körnek lesz jó BKK bérlet mellé kiegészítőnek.