Ez is a Revolut – az érem másik oldala

Sokan nagy rajongói a Revolutnak, aminek a legnagyobb oka az olcsó pénzváltási lehetőség a Revoluton keresztül.

Azonban ha valami olcsó, akkor annak mindenen spórolnia kell. Például a normális ügyfélszolgálaton. Nem csak a Revolutra igaz, de szinte az összes többi feltörekvő fintech cégre is, hogy ha problémád támad és nincs szerencséd, beleőszülhetsz, mire bármit el tudsz intézni. Mert az ügyfélszolgálat drága dolog, különösen a személyes ügyfélszolgálat. Ezt érdemes mindig szem előtt tartanod. Pénzügyi szolgáltatónál éppúgy, mint mondjuk egy fapados légitársaság esetében.

(A példa kedvéért köthettem volna nagyon olcsó utasbiztosítást egy hasonló, szerintem gyakorlatilag csak online létező angliai cégnél, de eszem ágában sem volt. Majd pont akkor nem érem el őket, amikor a világ másik végén valamelyikünket baleset ér vagy kórházba kerül, meg majd egy angol virtuális céggel vitatkozhatok, ha valami panaszom támad, mert ők nem akarnak valamire fizetni. Inkább fizetek évi 8-10 ezer forinttal többet a család után és bármikor felhívok egy nagy biztosító magyar nyelvű asszisztenciáját, amit három csörgés után biztos felvesz egy élő ember, akár hajnalban is.)

Minden banknak kötelessége beazonosítani az ügyfelet egy bizonyos összeghatár felett és nincs is ezzel semmi gond, a pénzmosás miatt van erre szükség.

Azonban a Revolut ezt igen furcsán csinálja. Boldog-boldogtalannak megnyitja a számlát minden adategyeztetés nélkül, majd egy teljesen váratlan pillanatban zárolja a hozzáférésedet és utána pisloghatsz, mint hal a szatyorban.

A zárolást követően olyan dokumentumokat kér be, amikhez joga se lenne, mint a fizetési papírjaid meg a bankszámla-kivonatod. Miért is? A személyim miért is nem elég neki? Főleg, hogy csak bankkártyáról vagy bankszámláról tudom feltölteni a Revolut számlámat, ergo készpénz mosása egyáltalán szóba sem tud kerülni.

Ha szerencséd van, hamar visszaállítják a számládat. Ha nincs? Nos, akkor így jártál. Panaszkodni nincs nagyon hol és kinek. Akkor várj türelmesen.

Szóval ez az érem másik oldala, ezt tartsd szem előtt. Olcsó húsnak sajnos tényleg híg a leve. Amivel nincsen baj, ha tudsz róla és felvállalod ezeket a kényelmetlenségeket a kedvező díjakért cserébe.

A Revolut vállalkozói számla is jó dolog, ha havi 2-3 bejövő tételed van, de egy komoly cég komoly számlaforgalmát nehogy rábízd egy virtuális cégre.

Update: Sokan írják a hozzászólásokban, hogy nekik nincs bajuk és különben is, Feri a balek, hogy nem tudja, hogyan lehet kicselezni a botokat és élő emberrel beszélni. Felteszem a kérdést, honnan kellene tudnia és egyáltalán miért kell cselezni, ha segítségre van szükségem? Miért nem akarja a cég, hogy mindenki eljusson élő emberhez és miért nem fontos neki, hogy minden panaszt és problémát minél gyorsabban megoldjon? Miért nincs a cégnek százezernél is több magyar felhasználó után magyar nyelvű weboldala és ügyfélszolgálata? (Tényleg akkora hanyatt esés lenne egy weboldalt és néhány dokumentumot lefordítani magyarra? Egy egyetemista százezer forintért megcsinálná és ebben már a weboldal szerkesztése is benne lenne.)

Miért nincs magyar nyelvű ügyfélszolgálat Budapesten, ahová szükség esetén be lehet menni és normálisan kezelik az ügyfelek panaszait? Hogy miért? Mert pénzbe kerül. Sok-sok pénzbe. Ezért tud olcsó lenni a Revolut, de ez is az árnyoldala. Ettől még használjuk és szeretjük, de erről érdemes tudni.

Egyébként meg ez a random letiltás dühítő, értelmetlen és érthetetlen. A Transferwise-nál kaptam egy értelmes levelet, hogy kedves ügyfél, a törvények miatt ezer euró felett be kell téged azonosítani. Ezt az utalást még elküldjük(!!!), de lécci ezt és ezt töltsd fel, mert egyébként nem tudunk továbbra szolgáltatni neked. A Paypal írt egy levelet, hogy ha készen állok, akkor ő most levesz a számlámról száz forintot, írjam be az online banki felületről a levonásnál megjelenő négyjegyű kódot. Szóval lehet ezt értelmesen is csinálni, nem úgy, hogy az egyik vásárlás közben egyszer csak meghal a kártyám néhány napra vagy hétre.

Feri is pórul járt a Revoluttal, következzen az ő levele.

Rendszeresen olvasom a blogot, köszönet érte. Itt ismertem meg a Revolut kártyát és használtam cirka 3 hónapja nagy örömmel, idehaza és külföldön egyaránt. Még a fiamnak is beszereztünk egyet, ami remekül működött például Angliában, az app lehetővé tette hogy real time lássuk hol költ, van-e elég pénze.

Szóval alapvetően egy nagyon elégedett Revolut használó voltam egészen a tegnapi napig. Egy pizzát vettem volna egy plázában ahol egyébként rendszeresen vásárolok, a kártya visszautasításra került.

Gyorsan kifizettem készpénzben, majd megnéztem az appban hogy mi lehet a gond. Az appba belépve az accountom adatai helyett a következő üzenet fogad:

“Szükségünk van néhány további adatra
Bocsánatot kérünk a kellemetlenségért, de mielőtt újra működhetne minden, egy kicsivel több információra van szükségünk. A folyamat felgyorsítása végett készülj fel rá, hogy el tudj küldeni pár egyszerű igazoló dokumentumot, például a havi munkabér elszámolásodat vagy a banki kivonatodat. Ne aggódj, mindent titokban tartunk, amit elküldesz”

Egyetlen lehetőségem van, egy “Csevegés velünk” gomb, ami egy chatbottal történő beszélgetést kezdeményez. 24 órája bármilyen kérdést teszek fel, hogy pontosan mi történik, mégis milyen dokumentumokat küldjek el egy bot válaszol valami véletlenszerü szabvány üzenettel (aminek van vagy köze a kérdéshez, vagy nincs), de még bot létére is van hogy fél órát kell várni a válaszra – gondolom ezzel próbálják még élethűbben eljátszani hogy valójában egy élő emberrel beszélek…

A válaszok egyébként kb annyiról szólnak hogy a számlám zárolva lett, mert gyanús volt, de semmilyen egyéb tájékoztatást nem áll módjukban adni, se azt hogy miért, se azt hogy kb meddig várjak, se azt hogy egyáltalán elkezdtek e ténylegesen vizsgálni már valamit vagy csak le lettem zárva azt kész.

Próbáltam őket telefonon is elérni, sikertelenül, fel se vetté vagy csak rögzített üzenet.

A neten kutakodva érdekes cikkeket találtam (revolut account lock a gugliban), ahol tömegével írnak hasonló esetekről, és a legrosszabb hogy mindenki teljesen tehetetlen, a Revolutot elérni nem lehet, jelenteni őket tisztességtelen eljárásért szintén nem egyértelmű hol lehet.

Konkrétan most nekem sincs ötletem, mit lehet kezdeni velük.
Furcsa az egészben hogy bűnösnek vagyok titulálva bármilyen bizonyíték nélkül, hogy a Revolut elérhetetlen, hogy milyen alapon kérnek tőlem banki bizonylatokat MÁS bankszámláimról, vagy akár a fizetésemről…

Egy viszonylag friss cikk arról, hogy egy Londonban élő újságíró hogyan NEM tudta elérni a Londoni székhelyű revolutot egy hasonló esetben….

https://www.zdnet.com/article/revoluts-clumsy-automated-fintech-bank-compliance-results-in-frozen-accounts-and-lack-of-customer-service/

Most hogy nagy dirrel-durral elindult az üzleti vállalkozói számla, érdekes lehet egy vállalkozást futatni úgy, hogy esetleg minden indok nélkül a számla meghatározatlan ideig elérhetetlenné válik, a megoldás kezdeményezésének lehetősége nélkül….

Share

152 hozzászólás

  • promontor
    Tehát ha jól értem, Téged azért lockoltak, mert lecserélted a telefonodat? Ezt jó tudni, mert akkor ez is be fog következni mindenkinek pár évente…
  • százegy
    Többek közt ezért szeretem ezt az oldalt, nem reklámszövegek és félrevezetések mennek, hanem objektív. Én most akartam egy jelentősebb összeget berakni, de átértékeltem a helyzetet.
    Jó lenne már, ha lenne egy olyan “pénzintézet”, ahol kicsit magasabb díjért, biztonságos és jó minőségű szolgáltatás lenne. Minta csak szélsőségek lennének, arany középút nem.
  • matetoth

    Az egész életem nyitott könyv. Ha valaki nagyon szeretne, meg tudna hekkelni. Bankszámlakivonatból mit tudnak meg? Talán, ami kellemetlen, az csak az adószámom és a taj számom ami a fizupapíromon rajta van, de az sem nagy ügy, ha megtudják.

    Tudod miért nem vagy meghekkelve? Mert nem éri meg…

  • nutfile
    ez a “cikk” egy vicc…
    a) az írója nem tudja használni a Revolutot és a saját bénasága miatt ír ilyen cikket
    b) valamelyik bank/bankszövetség által szponzorált tartalom, ami valamiért nincs feltüntetve…

    problémák, hamis állítások a cikkben:
    1. gyanítom, h pénzt mosni nem csak kp. befizetéssel lehet, de nem zárolnak boldog-boldogtalant, hatóságok erőltetik rájuk a korábbinál szigorúbb ellenőrzéseket;
    2. ha feltöltöd a kért infokat, akkor hozzájárulsz az adatok kezeléséhez, ami célhoz kötötten történik az AML előírásoknak megfelelően, nem sért GDPR-t…
    3. a zárolás esetén a kártyát tudod használni, pénzedet elkölteni, egyéb szolgáltatások kerülnek korlátozásra;
    4. a botot nem kell kijátszani, egyértelműen írja, hogyan lehet elő emberrel kommunikálni;
    5. support azonnal, vagy hamarabb válaszol, mint ahogy a bankok ügyfélszolgálata felveszi a telefont/visszahív;

  • hen
    Nesze semmi fogd meg jól cikk… tájékozódni kéne először és utána használni. Nem értem miért van mindenki így felháborodva az adategyeztetésen. Itthon is megy a bankoknál ez, nyilván nem ennyire szigorúan, de egy online külföldi cég had legyen már szigorú, amikor a megnyitása meg ilyen egyszerű… Igen olcsó, nincs annyi élő emberke aki segítsen, ezért a digitális analfabétáknak nehezebb elintézni bármit… De ha kicsit is beleásná a pampogó magát a dologba, láthatná hogy pl nem olyan rég a Rev egy rakás új munkahelyre keres embert, köztük a megnövekvő magyar piacra magyar üsz-ost.
    Amúgy is a magyarok közül ki tartja a milliót Reven? Haha…senki. Egyrészt nincsenek is millióik a magyar embereknek másrészt egy feltöltős “utazós” kártya nem arra van hogy csilliókat rejtsen. Értem hogy a cikk íróját nagyon felidegesítette a történtek, de bírom amikor a tudatlanság miatt hergelnek.
  • Dán
    Egyébként nem kell az egész banki kivanatod feltölteni, megelégszenek azzal is ha az utolsó kb 3 fizud látják. Én csináltam egy szűrést a netbankban erre, lefotóztam jól olvashatatlanul és jó lett nekik.
    Most a múlkori 3000 Ftos akció miatt elég sokan regeltek, sajnos sokan akik nem olvastak semmit elötte, csak a 3000 Ftért eladták magukat.
    Akinek fontos hogy legyen magyarul beszélő kisasszony az járjon postára és OTPbe. Senki sem tart pisztolyt a fejedhez hogy Revolutozz.
    Amit ajánlok mindekinek akit érdekel a Revolut, hogy legalább ennek Prohardveres Revolut topicnak az összefoglalóját olvassa el mielött regel:
    prohardver.hu/tema/revolut/friss.html
  • Dán
    Még pár apróság:
    Ez így kb tékozló homár szint. Bármilyen szolgáltatóról találsz negatív tapasztalatot a megfelelő blogban, FB csoportban.
    Kevés tény, sok érzelem.

    Egyébként máshol próbálta a kártyát? Nem lehet hogy ott volt a terminállal valami?
    Illetve nemrég volt egy kis technikai probléma a Revo kártyákkal, nem ment egy ideig. Nem pont ebbe szalad bele?

    Zároláskor a fent lévő egyenleged eddig mindig el tudta költeni az illető a kártyájával. Utalni nem tudsz és a vaultba is beragadhat pénz.

  • Revolut victim
    Nekem fél éve tart a vitám a Revoluttal, jelenleg az az állás, hogy ha a Revolut úgy gondolja, hogy elveszi a pénzedet, nem tehetsz semmit. Angliában és Wales-ben be lehet őket perelni, de olyan 10000 EUR alatt mindenképpen többe kerül a per mint amit esetleg nyerhetsz vele. Rendőrségi feljelentés történt UK-ban a rendőrség visszadobta, hogy ez polgári ügy. Magyarországon senki sem foglalkozik érdemben azzal, ha a Revolut meglopott.

    Ez van, aki ezek után pénzt tart a Revolut számlán, az a saját döntése, kockázata.

  • mgpx

    Senki sem kötelez egy külföldi szolgáltatót, hogy a magyar piacra belépjen és itt ügyfeleket toborozzon.

    Ha mégis így dönt, akkor viszont elvárható, hogy alávesse magát a magyar szabályoknak, különösen a joghatóság elismerése (fogyasztóvédelem, magyar bíróság előtti perelhetőség) és az ügyintézés nyelve tekintetében.

    Miért is kellene kedvezőbb feltételekkel szolgáltatnia ezen a piacon, mint egy magyarországi székhellyel bejegyzett szolgáltatóknak ?

    Ha egy szolgáltató nem képes a magyar nyelvű vitarendezésre, akkor miért magyar nyelvű honlapról vagy appról értékesít ? Nem az ügyfelek megtévesztése, hogy vita esetén hirtelen “elfelejt” magyarul ?

  • Feri
    Update:

    Én lennék Feri aki írtam ide a kiszámolóra. Azóta is ostromlom a revolutot….

    1. Időközben kiderült hogy csak Rita volt a bot, a többi app chatben szereplő ügynök valóban élő személy. DE: a lényegen nem változtat, ugyanis szabvány válaszokat adnak csak (“nem adhatunk tájékoztatást”, “hidd el keményen dolgozunk”, “nem tudjuk megmondani mikor lesz kész”).
    Még arra sem válaszoltak, hogy egyáltalán elkezdték e vizsgálni az ügyet, vagy csak ül valahol benn egy csőben és várja hogy ránézzen valaki.

    2. Facebookon is utólértem őket (miután nyilvánoztan savaztam őket az induló üzleti szolgáltatás reklámjuk alatt). Itt meglepően gyorsan eljutottam egy emberhez, aki privátot is kezdeményezett velem. Az eredmény ugyanaz volt, a FAQból vett idézetek, és a nagy semmi konkrétum.

  • Istvan
    Számlát nyitni egy olyan országban működő cégnél, amely éppen most válik ki az Unióból, emiatt óriási a káosz? Ti szerettek veszélyesen élni 🙂
  • Feri
    Feri folytatás:

    3. Egyetlen egy dologban kaptam használható customer support választ a chaten: amikor kérdeztem hogy ki a felügyeleti szerv hogy formálisan panaszt tehessek. Ezért meg is dicsértem a csávót, jól esett neki 🙂

    4. Hogyhülyén használtam e a kártyát? Nos 2 hónapja volt egy 1 milliós feltöltés (utazást tervezek), abból foglaltam a szállodát illetve a kocsibérlést is onnan terveztem (ezzel még vártam, kerestem a jó ajánlatot).
    Volt egy 500Ks visszautalásom kb 3 hete a saját számlámra. Ezen túlmenően napi szinten használtam pár dolláros tételekre pl aliexpressen, de vásárolgattam vele a lidlben is.

    Konkrétan a lockolás 2 napja egy 900 forintos pizzaszelet vásárlás után történt….

    Az összegek szerintem nem kiugróak, egy utazásra ennyi simán elmehet, és az is érdekes ha algoritmus dolgozik, akkor hogyhogy nem ugrott a potenciálisn gyanús dolgokra.

  • Alpheiosz
    kaan:

    2017.evi 53.tv 10.par (2)bek:
    A szolgáltató az (1) bekezdésben meghatározott adaton kívül – kockázatérzékenységi megközelítés alapján – kérheti a pénzeszközök forrására vonatkozó információk rendelkezésre bocsátását, valamint ezen információk igazoló ellenőrzése érdekében a pénzeszközök forrására vonatkozó dokumentumok bemutatását.

    …ebben mi a teljesen pontos?

  • gab
    Én most regisztráltam, kértem kártyát, de ha bankszámlakivonatot vagy bármi mást kérnek egyszer, hagyom őket a francba. Semmi közük hozzá, így is megkaptak minden adatot. Használom majd, amíg hagyják.
  • pali
    ruszki a cég, (mármint a revolut) bár Litvániában van bejegyezve, és az amerikaiak szerint az orosz titkosszolgálat részére gyűjt adatokat az egész világból, Amerikában emiatt nagyon nem szívesen látott a cég, akadályozzák is ezerrel
  • Fox
    GDPR
    Nem azzal van a baj, hogy esetleg egy Revolutos Gizike megnézi. De honnan tudod, hogy nem férnek hozzá olyanok, akik aztán sokkal másabb célra használják fel?
    Persze, a Google is tudhat rólam dolgokat. Facebookot mondjuk elvből meg se nyitok évek óta, de ez az én heppem. Na de azért online kiküldeni az összes pénzügyi kapcsolatomat, hogy honnan, mikor, milyen jogcímen milyen összegeket kapok, vagy hova és kinek utalok…. Melyik boltban vásárolok, mikorra fizettem be utazást (tehát nem leszek otthon)…. Soroljam? A létező legszemélyesebb adatokhoz férnek hozzá egy bankszámla kivonatból kiindulva. És mindezt önként (vagy kényszer alatt) adjátok át egy nem kellően ellenőrzött cégnek, nem biztonságos csatornán elküldve…
    Na mindegy, mindenki a maga dolgaiért felel, csak nekem ez furcsa.
  • dophim
    Tőlem is bekértek mindenféle iratot, miután töltöttem rá 100e Ft feletti összeget. Elküldtem egy hónapja, azóta is nézik (48 órás visszajelzést ígértek). A kártyámat tudom használni azóta is, utalni viszont nem. Kp-t próbált már felvenni valaki ilyen részlegesen korlátozott számláról? Én erősen gondolkozom a kp felvételén a számlámról és a megszüntetésén, de ha erre zárolják vagy megszüntetik a számlám inkább költöm tovább kártyával, ezért kérdezem.
  • Szak1
    Mint tobben is leirtak elottem, zarolasnal tovabbra is tudsz penzt kolteni kartyaval, csak uj feltoltest es banki utalast nem engednek. Chaten “live agent” utan lehet elo emberrel beszelni, ettol fuggetlen akar egy napig is eltarthat amig elolvassak a dokumentumaidat es feloldanak. Egy eve hasznalom oket, kb. 120k eur-t valtottam veluk, es harom zarolason vagyok tul. Neha kicsit megkerdojelezheto a hozzaertesuk, amikor allamkotvenyt vettem rajtuk keresztul, wikipedia szocikkel kellett magyaraznom az ugyfelszolgalatnak hogy mi az a “government bond” 🙂
  • karnis
    A Revoulut jó szolgáltatás, de a számlát előbb utóbb nekik is ki kell majd fizetni (ugye senki nem képzelte, hogy a Mastercard kártyarendszer, az ATM használati díjak, és minden más az nekik ingyen van). Én tartok rajta 2-3 ezer forint puffert, és az adott költés összegével töltöm fel a kártyát fizetés előtt pár másodperccel.

    Nagyobb összeget egyelőre biztosan nem tárolnék rajta, nincs igazán ügyfélszolgálat, tisztázatlan, kik is ők valójában, stb.

  • Imre
    Revolutnál az is egy probléma, hogy a kimenő átutalásokról lehet ugyan PDF-ben visszaigazolást letölteni, de azon nincs rajta a kedvezményezett számlaszáma. De még képernyőképen is csak a számlaszám egy része látszik. Ha akár csak én magam akarok meggyőződni arról, hogy biztosan jó számlaszámra utaltam-e, a Revolutnál nem tudok.

    Az átváltási árfolyamról meg egész egyszerűen hazudnak. Volt, hogy megnéztem az EUR/HUF árfolyamot, direkt a napi maximum árfolyammal számoltam ki, hogy mennyi forintot kell feltöltenem, hogy adott mennyiségű euróm legyen, de a végén még így is kevesebb euróm lett.

    Tartaléknak van továbbra is Revolut kártyám, de alapvetően maradok a Transferwise-nál. Náluk a kimenő átutalásokról tudok normális visszaigazolást letölteni, amin szerepel a kedvezményezett számlaszáma is, valamint náluk pontosan látom, hogy hány forintból hány euró lesz, ha átváltom.

  • dophim
    Kiszamolo

    Nagy különbséget érzek a két cég között.Wizzair arra szerződik, hogy elrepülhetek vele egyik helyről a másikra, balesetmentesen, csomagostól, időben. Ez nem mindig jön össze nekik (ahogy a hagyományos, sokkal drágább légitársaságonak sem), de az esetek 99%-ban igen. Ilyenkor problémás az ügyfél/károsult managementjük, de sose mondták még felszállás előtt egyetlen utasnak sem,hogy csak akkor szállhatsz fel a gépre ha bizalmas dokumentumokkal bizonyítod, hogy miből vetted meg a jegyet (amit majd ő átnéz a következő 48 órában).
    Szemben a revoluttal amely high-tech cégnek hirdeti magát, olcsó utalás, stb. csak épp ha utalni szeretnél hirtelen egy csomó bizalmas papírt kérnek tőled, amit ha nem töltesz fel nekik, a korábban befizetett pénzed felett is csak korlátozottan rendelkezhetsz, (vagy épp sehogy mint néhány írják, sőt még olyan komment is van, hogy a pénzét sem kapta vissza)

  • jcs
    finoman szólva is ‘túl’ kíváncsi a cég és több mint gyanús amit művelnek, simán lehet tehát orosz secret service fedőcég, normális bank nem zárol ugyanis pár forintért, mint oly sokakat szerte a világban a revolut, hogy utána elképesztő dokumentumok feltöltését kérje

    ezt egy revolut-hívő sem tudja megmagyarázni kiröhögés nélkül 🙂

  • Bubiv
    Egy KATA-s egyéni vállalkozó milyen fizetési papírt tud mutatni nekik, ha erre van igény?

    Esetleg van olyan valaki, akinek van Curve kártyája, és zárolva van a Revolut account-ja? Próbált valaki ilyenkor Curve kártyával pénzt ATM-ből kivenni?

  • Alpheiosz
    pali:

    …sajnos ez nekem is fajo pont, h nem tudjak kizarni a voros veszelyt. Legalabb megmutattak, h az interbank rate valojaban elerheto a plebsnek is, hatha majd egy civilizalt hatteru orszag cege tovabbviszi majd a faklyat 🙂 a bankarok meg tanuljanak meg “vegre” egy rendes szakmat, pl etikus hackerkent hasznalhatnank oket kiberhaborus vedekezesre 😉

  • dophim
    gab

    amíg kártyát nyitsz semmi probléma nem lesz, amíg kis összegeket teszel fel rá, továbbra sem. Amint egy nagyobb összeget szeretnél utalni rajtuk keresztül és azt az összeget feltöltöd a kártyára, kérni fogják a korábban nem jelzett dokumentumokat. Azaz beetetnek, majd azt hazudják, hogy 48 órán belül visszajeleznek a kért dokumentumokra. Nálam 1 hónap után sincs visszajelzés. Utalni nem tudok. Kártyát használni igen, bár ki tudja meddig. Kp-t felvenni jó lenne, ha nem lockolja a számát. Erre van valakinek tapasztalata?

    Valutaváltásra marad a szír pénzváltó, az megbízhatóbb. utalásra bank.
    Becsapnak mert:
    Nem mondják el, hogy milyen iratokat (ami szerintem törvénybe ütközők) kérnek tőled ahhoz, hogy használni tud a szolgátatásukat
    48 órás visszajelzést ígérnek (nálam 1 hónapja semmi, a live agent is csak a sztenderd követelményeket nyomja)
    A feltöltött pénzt vissza nem utalhatod

  • Feri
    Látom többen írták hogy hülye vagyok mert a kártyát lehet használni a lock ellenére is.
    Jelentem kipróbáltam ma is, és a kártya rejected a boltban, ebayen, aliexpressen.
    Ezek szerint a lockolásnak többféle szintje is létezik.

    Az appban én csak a chatet érem el (rögtön a cikkben említett szöveg jön és utána csak a chat), semmilyen más képernyő nem érhető el, még azt se látom mennyi pénz van a számlán, mik a profil adatok.

    Részemről egyébként elsősorban nem azt sérelmezem hogy adatokat kérnek, hanem azt hogy mindezt nem a pénzem náluk parkoltatása előtt hanem után teszik meg.

  • Feri
    No, most rá is kérdeztem az ügynöknél, hogy többen azt mondják a kártyának mennie kéne, az enyém mégse használható, tudna e segíteni:

    “Some ppl who also had the accont locked in rhe past said the card should be still usable… mine is still declined in the shop. Is that normal? an you enable the card usage?”
    “Until the review is not finished the account is locked, once we have any update we will inform you via this chat.”

    Ennyi a support. Minden kérdésre.

  • Feri

    Ez igy nem igaz. Több hete volt nagyobb összegű tranzakcióm (a számlára illetve a számláról), akkor semmit nem csinált a rendszer.
    Foglaltam 600 dollárért szállodát, nem volt gond.

    Vettem pizzát 900 forintért magyarországon, akkora account lockot kaptam hogy a kártya is használhatatlan, a chaten kiívül mást nem látok az appban.

  • Fox
    matetoth

    “Bankszámlakivonatból mit tudnak meg? ”

    Kicsit tájékozódj, meg fogsz döbbenni. Röviden: mindent is. Az nem csak annyi, amennyit te látsz rajta. Hozzáértő és ártó szándékú embereknek kincsesbánya. És nehogy azt gondold, hogy csak milliárdos számlákat hekkelnek meg. A “nem éri meg” teljesen más értelmezést nyer, ha nem csak pénzben gondolkodunk, hanem adatokban, hozzáférésben, stb.

  • Csaba
    2018-ban nem ért oda a Revoluthoz 200 EUR utalásom, 2 hét után visszajött arra a számlámra ahonnan küldtem. A hiba a Revolutnál volt, hibásan frissítették a SWIFT táblájukat. Ügyfélszolgálatot azonnal elértem, segítőkészek voltak, de segíteni nem tudtak, mert nem látták a pénzt. Amikor kiderült, hogy Ők a hibásak, felajánlották, hogy jóváírják Nekem a pénzt, amíg visszajön a számlámra.
    2019-ben 400.000+ forintot utaltam ki a Revolutról, a pénz eltűnt. Hetekig kerestem mire visszakaptam. Az ügyfélszolgálatot azonnal elértem, segítőkész volt, de hogy miért tűnt el a pénzem nem árulták el. Végül panaszt nyújtottam be a hivatalos oldalukon: revolut.com/legal/complaints-policy/
    A panaszomat korrektül határidőre kivizsgálták és 50 EUR-t jóváírtak a számlámon fájdalomdíjként.
    A történtek ellenére annyit utazom és utalok külföldre, hogy nem tudom már kikerülni a Revolut használatát.
  • Anti
    Lehet azert panaszkodik mindenki mert megtortet aminek nem szabadna, aki meg leolt minket neki sose volt vagy revolutja vagy meg nem b.. tak ki vele.
  • Simon Templar
    Korábban is azon az állásponton voltam, hogy szuper ez a Revolut, de csak kicsi összegekre. Ha jó árfolyamot akartok, akkor Oney/Cetelem hitelkártya normális banki felügyeleti háttérrel vált MNB KÖZÉPárfolyamon.

    A Revolut igazából nem angol cég, bár jelen felállásban a Brexit sem tesz neki jót. De még csak nem is litván. Valóján kőkemény orosz szálakkal bír:

    ft.com/content/b9ab06bc-32b0-11e9-bd3a-8b2a211d90d5

    Ízelítőként egy kis idézet a fenti linkelt Financial Times cikkből:

    Mr Storonsky, who set up Revolut after working for Lehman Brothers, was born in Moscow and the company employs more than 80 engineers and product developers in Russia. Mr Storonsky’s father also works for a division of Russia’s state-owned gas company Gazprom.

  • Gábor
    Nekem is csinált ilyet a revolut. Épp szállást kellett foglalnom, mikor költöztünk Mo-ra Fr-ból. Ezek meg nekem is kigyilkolták a kártyám és letiltottak kb. 24 órára.

    Nekem se válaszoltak, meg semmi. Utána kezdtek el velem foglalkozni, mikor szépen kitoltam a sztorit közösségi médiára, hogy miért SOKKAL JOBB a transferwise mint a vacak revolut. A Transferwise-tól kaptam egy lájkot, a revolut kb. 5 percen belül feloldott mindent.

  • Zelei K Andor
    A Transferwise és a Revolut használható laptopról is, ha a mobil valami miatt kiesik (szervíz, csere, Android frissítés)? Vagy csakis és kizárólag mobil appról működik?

    Alapfunkció (debit kártya feltöltés forint számláról, kártyával fizetés) kellene csak.

  • promontor
    Ebben a sztoriban két dolog eltér attól, ami a legtöbbünkkel történt:
    1) a legtöbben, akik a “source of funds” ellenőrzésen estek át, azok tudták közben használni a kártyájukat.
    2) Azt írod, nem tudod, mit kell beküldeni. A bekuldési funkció elvileg benne van az alkalmazásban, kiválasztod menüből, hogy honnan van a pénz, amit használsz és annak alapján felsorolja, mit kell beküldeni. Pl. ha munkajövedelem, akkor fizetési papír három hónapra, adóbevallás tavalyról. Ha megtakarítás, akkor a megtakarítási számlád kivonata. A beküldés a telefonon keresztül megy, jpg file-ok vagy fénykép előnyben, kb. ugyanúgy, mint amikor regisztráltál és lefényképezted a személyidet. Ez a funkció is le lett lockolva?
    Félreértések elkerülése végett, nem a “Feri hülye” tábort akarom erősíteni, csak szeretném megérteni, mi történik és miért, mert ugye másokkal (velem) is megeshet még…
  • gab
    Kösz! Akkor nagyobb összeggel nem tervezek vele…

    Sajnálom, hogy ilyen sokan így jártak vele. Én nagyon pártolom a haladást, de ezek a fintech cégek egyre több mocsokságot engednek meg maguknak. A “régi” cégeknél azért legalább el lehet járni, ha valamit elbarmolnak, itt meg baszkódhatsz a chattel, meg kitudja kivel valahol a világban.

  • Feri

    Köszi a kommentet, természetesen örülök ha vki konstruktívan áll a dologhoz, hiszen tisztában vagyok azzal hogy én sem tudok mindent (de informatikusként és angol/amerikai cégeknél dolgozóként hülye se vagyok – és hát olvasom a kiszámolót, tehát már ez is minősít 😀 )

    Az a helyzet hogy az appba ha belépek, semmilyen funkció nem áll rendelkezésre, csak a chat.

    Indítom az appot, beütöm a kódot, és megjelenik az az üzenet ami a cikkben is szerepel, és egyetlen gomb áll rendelkezésre:
    “Csevegés velünk”
    Se profil információ, se feltöltés, se menü, se semmi.

    Azóta a “kell vmi nektek? Mit töltsek fel” kérdésre ezt a választ kaptam (értelemszerüen semmit nem töltöttem fel eddig, hiszen az appban most csak chatelhetek):

    “Currently we have all required documents, if we will need something more, we will let you know”

    Persze legyek türelmes…

  • matetoth

    Mind a fejlesztés, mind az adatbányászat elképesztően drága. Szerinted miért nincsenek tele a hírek azzal, hogy visszaéltek emberek adataival, vagy ha van is ilyen hír, akkor kifejezetten egy adott cég hibájából szivárog ki valami.

    Az a helyzet, hogy aki ilyet tud, annak nem éri meg csinálni (illetve forrást azért linkelj, mert így csak “keress rá, majd meglátod”), nem is nagyon van, aki tudna valamit csinálni.

    Ja, arról se feledkezz meg, hogy itt sokkal kisebb a merítés, kevesebb, mint 15 millióan beszélik a nyelvünket. Néha ez is ér valamit…

  • chemgy
    Talán ezen a blogon olvastam, hogy “Nincs ingyenebéd, mindennek ára van – ha nem érted hogy hol fizetsz valamiért, akkor Te vagy a termék vagy a személyes adataid”… és tádámm!
  • dddoni
    Pont az ilyen hírek miatt nem tartok nagyobb összeget a Revolutnál, bár nekem mindig jó tapasztalatom volt az ügyfélszolgálatukkal és nem is zároltak még soha.

    Ezért nyitottam N26et, az mégiscsak egy valódi bank, ráadásul német, gondoltam azzal nem lehet probléma. Na ők fél év után zárolták a számlámat rajta 12000 euróval. A videóchatükön először rámrakta egy ügyfélszolgálatos a telefont, mondván hogy biztos rossz az internet kapcsolatom. Aztán egy napig nem értem el ügyintézőt. Na az idegörlő volt.

    Tanulság: egyik Fintechnél se fogok nagyobb összeget parkoltatni. Viszont a verseny miatt a rendes bankok is egyre jobb árazással mennek, egyre kényelmesebb online ügyintézéssel, de mégis ott vannak a fiókok ha baj lenne. Megéri szétnézni.

  • russian agent
    .. talán nem kéne egy gyanús cégre és egy gyanús ruszki oligarchára bízni a pénzeket urak, ráadásul perpill világszerte döglődik a revolut, talán nem bírják a gazprom szerverei?
  • Fox
    matetoth
    “vagy ha van is ilyen hír, akkor kifejezetten egy adott cég hibájából szivárog ki valami.”

    Helyben is vagyunk. Legyen ez az adott cég a Revolut.
    Adatbányászni meg nem nagyon kell, hiszen sok információt te magad adsz a kezükbe. Pontos lakcím, jövedelmi helyzet, vásárlási szokások, pénzügyi mozgások.
    Persze nem mindegy, ki mire használja a számláját. Egy jó példa: a babaváróhoz visszanézte az ügyintéző 3 havi kivonatunkat. A feleségemé 6 oldal volt, az enyém 53. Kicsit több infó van rajta. A másik számlám száma, 2 brókerszámla, sok olyan pénzmozgás, ami üzleti partnerek felé irányul, rengeteg kártyahasználat, és még folytathatnám. Ezeket az adatokat így el is lehet adni, mert vannak, akiket érdekel. De ennyiből már nem tart olyan sokáig, és nem is kerül sokba jóval többet kideríteni.

    Nem azt mondom, hogy ez tutira megtörténik, de hogy nem megyek házhoz a pofonért, az biztos.

  • mgpx

    A Transferwise használható laptopról is és okostelefonról is. A laptopos belépés kétfázisú ellenőrzéssel fut, a jelszó után vagy a telefonos appal kell jóváhagyni a belépést, vagy SMS-ben küldött ellenőrző kódot kell megadni.

    A Revolutnak tudtommal nincs webes felülete, csak a telefonos appról használható.

  • Csab
    Revolut egy választás. Lehet alternatív megoldás. Azaz csak akkor teszel rá, amikor kell és nem azon tartod a teljes pénzállományod. Külföldön pár klikkel fel van töltve és már lehet konvertálni.

    Az ügyfélszolgálat meg….itthon is van szenvedés a bankokkal. Internetbank migrációk, leállások, fiókbezárások, nem működő mobilapplikációk. Ezek többségére általában az a megoldás, hogy van telepítésd újra/újra aktiváljuk a szolgáltatást. De volt olyan saját esetem, hogy nem tudtam netbankon értékpapírszámlám elérni. Ügyintéző: “Látom van mobilapplikációja. Használja?” Mondtam, hogy nem igazán. Akkor törölte és furcsamód megoldotta.

    Szóval hiába a nagy ügyfélszolgálat és a fiókhálózat, az nem garancia a minőségi ügyfél- és szolgáltatáskezelésre.

  • Para
    Nem értem ha a Revolut ennyire megbízhatatlan, hasonló szintű ügyfélszolgálattal, akkor miért éri meg jobban, mint a többi hasonló fintech? A Transferwisenak még Budapesten is van irodája, akkor miért nem éri meg magyarként azt használni? A párszáz forintos utalási költség miatt? Nem akarom reklámozni a TW-t, sajnos nem fizetnek nekem semmit, én fizetek nekik… de pl. a Truspilot-on a Revolut 22671 értékelésből 87% 4es vagy 5ös, a TW 71061 értékelésének 94%-a 4/5csillagos. Persze tudom… 100ezer légy nem tévedhet… de ha már egy fintechre bízza az ember a pénzét, akkor nem a megbízhatóbb(nak tűnő)ra?
    Én is tartok persze a TW-tól, főleg hogy oda kapom a fizetésemet. Szívesen vennék valami ötletet (esetleg Miklóstól?), hogy hogyan lehetne biztonságban tudni a pénzemet. A TW mellett legyen egy “rendes” banki számlája is az embernek ahova utalgasson? Akkor elvész a fintech olcsósága.
  • naa
    Jó lenne tudni, hogy tényleg a valóságot írja, vagy csak marháskodik, esetleg ellendrukker. Picit valószínűtlen, hogy a feleség és ő egyszerre lett leblokkolva, számla bezárva, mindennapi tételekkel…

    Ha tőlem bankszámlát kérnének, elküldenék egyet amin nincs egyenleg és forgalom, esetleg magát a hitelkártya kivonatot, csak a Revolut tételekkel olvashatóan, amiről a Revolut leszedte a pénzt. Ennek elégnek kell lennie, hiszen a pénz forrása a hitelkártya, azon túl nekik valóban semmi közük hozzá, bár szerintem túldimenzonáljátok, nem érdekel az senkit.

    De komolyan – miért ne lenne elég a pénz forrásaként megjelölni a kártyaszámlát, ahonnan levettem? (Amit persze ők látnak, nem is kéne megkérdezni). Levettem a hitelkártyámról, majd kitalálom hó végéig, hogy hogyan fizetem vissza a másik banknak, de az legyen az én meg a másik bank problémája… Ez a válasz nem elég?

  • Second Wave
    Kicsit túlspirázzátok ezt az adatbányász témát.
    Nekem lakosságiból 4 számlám van:
    3 folyószámla, 1 hitelkártya számla.
    Beküldtem a Revolutnak az egyik másodlagos számlámat (van rajta havonta x00 eFt kp befizetés (bérleti díjakból), annak a továbbutalása az elsődleges számlára / kincstárra / hitelszámlára (ingyen utalok onnan is). Érkezik rá a családi pótlék, és van rajta egy pár netes vásárlás (havi 2-3 tétel). + Megkapták az előző évi adóbevallásomat, + 3 bérelszámolást, amit a cégem állított ki. Használni csak akkor használom, ha deviza kell, mert ez arra van. Feltölteni csak annyit töltök, amit gyorsan el is használok.

    Most őszintén: ebből mit lehet kibányászkodni? Mi ebben az a súlyos ár, amit meg kell fizetnem? Konkrétan, nem általánosságok szintjén.

  • Winetoo
    A hozzászólásokban többen írtatok, hogy a Revolut károsultak Facebook csoport már milyen sok taggal rendelkezik. Felhívnám rá a figyelmet, hogy én is és kollégám is tagja vagyunk, de csak azért, hogy tájékozódjunk. Engem nem tiltottak le, nem vesztettem pénzt, kollégámmal ugyan ez a helyzet. Gondolom sokan vannak ezzel így, szóval a csoport létszáma abszolút nem irányadó. Főleg miután ilyen cikkek megjelennek, egyre többen találnak rá és lépnek be az ilyen csoportokba ok nélkül is.
  • bala
    Miklós, nekünk a Raiffeisennél van céges számlánk.
    Nem először fordul elő, hogy egy deviza utalás nem jelenik meg a számlánkon.
    A mostani eset viszont már tényleg durva, az ügyfelünk két utalást teljesített helyes IBAN számunkra, de a nevet elrontotta.
    Sok utánajárás után kiderült, hogy a bank így viszont magánál tartotta a pénzt, mondván, hogy “reklamáció alatt van az összeg”.

    Az ügyfelünk e-mailt is írt nekik, hogy írják jóvá nekünk vagy utalják vissza neki, és személyesen is bement a Blaha Lujza téri fiókba, de szó szerint nem voltak hajlandóak szóba állni vele.
    Mi is próbáltuk elérni, hogy vagy írják jóvá az összeget, vagy utalják vissza.
    Ehelyett a számunkra dedikált személyes ügyintézőnk megsértődött, és azóta velünk sem áll szóba.

    A nagyobbik összeget azóta sem írták jóvá, és az ügyfél se kapta vissza. A kisebbik összegből pedig levontak visszautaláskor 90! EUR összeget…

  • Jóska Pista
    Aki azt hiszi csak a Revolutnál kérdeznek rá honnan a pénz, tévedésben van. A dán bankszámlámnál is igazoltatták a pénzem eredetét, és a spanyoloknál nem kértek dokumentumot, de nyilatkoznom kellett, honnan a pénz. Magyar bankok kp. esetén kérdezik olyan évi 5-6 millió után.