Feliratkozás örökös tagságra

2025-11-21
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Az Egyesült Államokban már évtizedek óta megy az a lehúzás, hogy az emberek azt hiszik, hogy egyszeri fizetéssel vásároltak valamit, akármit, legtöbbször szolgáltatást, de akár bizsut, nyelvleckét, tényleg bármit, de nem, helyette feliratkoztak valamire, s addig vonják tőlük a havi vagy éves díjat, amíg észhez nem kapnak. S mivel egy átlagember soha nem nézi meg a bankszámláján a kártyás költségeket, gyakran évekig tudják kopasztani így az áldozatokat. S míg az Unióban erre fel kell hívni az ügyfél figyelmét és a lemondást is olyan könnyűvé kell tenni, mint a feliratkozást, az Egyesült Államokban szabadrablás van ezen a területen.

Viktor is így járt, az volt a nagy szerencséje, hogy Paypallal fizetett és nem félt használni a cég ellen a Paypalt.

Következzen az ő levele, tanulságul, hogy te ne járj így.

Leírnám a történetem a MyHeritage-dzsel kapcsolatban, hátha másnak is segít. Több mint egy éve végre engedtünk a MyHeritage reklámjának, és rendeltünk egy DNS csomagot tőlük, akciósan 30 dollárért, ami kb. a rendes ár fele-harmada. [Ez szokott lenni az átverés lényege: azt hiszed, hogy valamit olcsón veszel (szolgáltatás, bizsu, nyelvtanfolyam, stb), de azért olcsó, mert nem megvetted, hanem feliratkoztál egy folyamatos megkopasztásra, csak nem vetted észre. A szerk. megjegyz.]

Megjött a csomag, volt benne egy fültisztítószerű pálcika, azzal nyálmintát vettünk a fiúnktól, beletettük a vattás végét egy folyadékkal töltött kapszulába, és saját költségen feladtuk csomagként a megadott címre.

Pár hét után jött az eredmény, amit a weboldalukon lehetett megnézni. A reklámjaik azt az érzést keltették bennünk, hogy a fiúnktól levett DNS minta segítségével világszerte megtaláljuk majd a rokonokat, a feleségem családja Bulgáriából származott, az én családom Szlovéniából.

A DNS találatok kissé csalódást okoztak, mert nem egy listát kaptunk, hogy XY rokon, hanem nagyon sok embert, akikkel a DNS találat 0,1% körüli értéket mutatott. Mindenesetre sok órai munkával sikerült néhány
lehetséges új tagot hozzáadni a családfánkhoz.

Ez eddig véleményes, hogy megérte, de ami igazán durva, hogy valahogyan sikerült INGYENES egy éves prémium tagságot kapni a MyHerritage-re. Nem tudom, hogy a weboldalukon mely funkciók voltak a prémiumok, olyan sokat nyilván nem használtuk. Ami viszont meglepő volt, hogy szeptember közepén érkezett egy 199 eurós terhelés a Paypal számlánkra, és azon keresztül a bankszámlánkra.

Mint kiderült, az 1 év prémium előfizetést le kellett volna mondanunk, és mivel nem tettük meg, beterhelték a soron következő évet nekünk. Több száz céges domain nevünk van és számos más előfizetésünk, így néha
előfordul, hogy véletlenül megújul egy nem kívánt szolgáltatás. Ilyenkor a leggyorsabb élő chaten jelezni ezt, és mindig visszafizetik a befizetést.

Jeleztem ezt a tényt írásban a MyHeritage-nek, akik telefonszámot kértek. Megadtam, felhívtak, ahol angolul megtárgyaltuk, hogy mivel kifejezetten írták, hogy le kell mondanom a szolgáltatást a megújítás előtt, így ők nem adják vissza a 199 eurót. Ilyet még nem láttam, ennek hangot is adtam, és scamnek neveztem a szolgáltatást, amit az
ügyfélszolgálatos kikért magának. Majd kb. negyedóra vita után felajánlott még egy DNS csomagot ingyen, amit elutasítottam, majd végül, 50%-os pénzvisszatérítést. Mivel nem volt más lehetőségem, ezt kértem.

Ezután csak nem hagyott nyugodni a dolog, mivel egy dolog, hogy benéztem az ingyen 1 éves előfizetést, de üzletileg elvárható lett volna, hogy visszakapjam a nem kért szolgáltatás árát. Az én cégemben is volt olyan,
hogy valaki véletlenül nem mondta le a szolgáltatást, de amikor kérte, visszaadtam a pénzét. Nagyon szar cég az, ahol a véletlenül behúzott pénzekre épül az üzleti modell.

Mivel Paypalen keresztül fizettem, ezért megnyitottam a Paypal felületét, és visszatérítést kértem a maradék 50%-ra. Tudom, hogy a cégek nagyon félnek a Paypaltől, mert már 2-3%-nyi refund kérelem beindítja a Paypal biztonsági mechanizmusát, és kilőheti az adott cég számláját. Nem kellett csalódnom, hamarosan jött az értesítés, hogy a
MyHeritage visszafizette a maradék 50%-ot is, és a Paypal lezárta az ügyet.

A tanulság az lehetne, hogy mindig olvassuk el az apróbetűs részeket is, de én inkább azt emelném ki, hogy lehetőség szerint fizessünk Paypal számlával. Így akkor is visszakaphatjuk a pénzünket, ha az adott cég eljátssza a „de hiszen mi kiértesítettünk emailben” kártyát.

Eddig a levél. Az egyik tanulság, hogy ne ülj fel a reklámoknak, gyakran haszontalan az, ami a reklámban annyira vonzónak tűnik. A másik, hogy ha valami gyanúsan olcsó, az legyen tényleg gyanús és mindig olvasd el az apró betűt is, különösen, ha amerikai cég van mögötte, ott nagyon gyakori ez a gusztustalan lehúzás. A harmadik, hogy bármennyire is fárasztó, nézd át időről-időre a bankszámláidat, könnyen előfordul, hogy találsz olyan előfizetéseket, amiről nem is tudsz vagy már régen nem is használod.

A témához tartozik  az appos előfizetések kérdése is, ma már szinte soha nem tudsz megvenni egy appot, hanem csak elő tudsz rá fizetni, hogy aztán addig vonják a díját, amíg észhez nem kapsz, hogy lemondjad. Androidos telefonon érdemes a Play áruházban a nevedre kattintani a jobb felső sarokban és ott az előfizetések fület megnyitni, ott is könnyen találhatsz meglepetéseket. Egyébként én mindig azt csinálom, hogy azonnal lemondok minden előfizetést, ahogy megkötöttem vagy elkezdtem a próba X napot ingyen. Ha tetszik az alkalmazás és nem akarom lemondani, bármikor meg tudom hosszabbítani az eredeti feltételek szerint egy újabb gombnyomással. Ha nem tetszik vagy már nem használom, magától lejár az előfizetés. Egyre kell csak figyelni, hogy a feliratkozás és a lemondás között egyszer nyisd meg az alkalmazást. Így soha nem ér olyan meglepetés, hogy már le is töröltem egy alkalmazást, de egyszer csak hirtelen egy újabb évet levonnak.

Hozzászólások:

Csak Disqus-felhasználók léphetnek be és szólhatnak hozzá a cikkhez.
Subscribe
Visszajelzés
4 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Arra azért figyelni kell, hogy van már olyan, ahol a próbaidőszak alatti lemondás abban a pillanatban megszüntetni az "előfizetést", nem csak a például 30 nap végén.

Na igen, nekem az Adobe-val volt egyszer hasonló. Elkattantam valamin, hogy nem bírok megeditálni egy PDF-et, trial időszak, persze nem mondtam le 14 nap után... Erre mi lett, elindult az 1 éves előfizetés amit menet közben már nem lehet lemondani (illetve valami nem trükkel le lehet, de azt meg elszúrtam valahogy.) Úgyhogy fizethettem 1 évig úgy, hogy szinte alig használtam. Na azóta odafigyelek.

Cancel Adobe without paying the cancellation feehttps://ui.dev/rwd/articles/cancel-adobe-without-paying-the-cancellation-fee

(Cancellation fee van, rosszul emlékeztem, de valami EUR 250 lett volna a lemondás, vagy hogy?)

Normál telefonnál is így van, hogy ha lemondod, akkor még használhatod a fordulónapig! Legjobb ötlet ez, hogy azonnal lemondani, így biztosan nem lesz elfelejtve!
Egyébként erre a myheritage szolgáltatóra máskor is volt már panasz!

Azért óvatosan a ténylegesen örökös dolgokkal is, mert az is csak addig tart, amíg a szolgáltatás él. Nyilván érdemes, ha heavy user vagy, de pl. nekem vannak olyan ritkábban használt előfizetéseim*, amiknél a "legdrágább" havi csomagra fizetek be, majd le is mondom, aztán ha újra kell, ismét előfizetek. Persze ezeket nyilvántartom, hogy ne szaladjak be hasonló szituba.

*Pl. Kinomap. Jó télen a szobában azzal tekerni, de hülye lennék áprilistól októberig fizetni a semmiért.

Last edited 4 órája by Andras
Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram