A napi.hu közölt egy tanulságos cikket, melynek lényege, hogy becsődölt egy online lakberendezési áruház. Ez azért érdekes, mert bútorrendelésnél jellemzően a bútor felét előre ki kell fizetni és ilyenkor sokan elbukják az akár több százezer forintos előleget.
Pár éve mi is majdnem így jártunk, egy lengyel bútorokat árusító magyar hálózattal. Amikor megrendeltük, még minden rendben volt, aztán párhét múlva elkezdtek erősködni, hogy ha kifizetjük előre a teljes árat, akkor kapunk kedvezményt, aztán jött az e-mail, hogy a lengyel gyárnak kapacitáshiánya van, de ha valaki kifizeti az egészet, annak előre veszik a termékét és a többi. Már az első pillanatban látszott, hogy nagyon kell nekik a pénz, nem is fizettünk egy fillért se nekik az előlegen túl.
Szerencsére mi még megkaptuk a megrendelt árut, ha késéssel is, de utána pár héttel csődöt jelentett a hálózat és ott is sokan pórul jártak.
Azóta csak a Kikában és az Ikeában merünk előleget hagyni bútorra. 🙂
Azért írtam róla, hogy jusson eszedbe legközelebb, milyen cégnél hagysz ott nagyobb összeget előleg címén, mit tudsz az adott cégről, hogy megbízol benne. Amint látod, egy országos bolthálózat sem garancia semmire, nemhogy egy online áruház.