Levélküldés otthonról
Most olvastam az indexen, de annyira jó, hogy megosztom itt is, hátha másnak is újdonság.
A Hibridlevél oldalon elektronikusan elküldheted a feladni kívánt levelet otthonról, ők kinyomtatják, borítékba teszik és el is postázzák helyetted, ha kéred, akár ajánlottan vagy tértivevénnyel is, már egy darabtól is.
Mennyiért? Egy áfamentesen 135 forintos normál levelet 172 forintos áfás áron küldik el neked. (Árlista)
Ebben benne van a postai költség, a levélpapír, a nyomtatás, a boríték és a postára adás is.
Ki sem kell mozdulnod otthonról, nem kell otthon nyomtatót tartanod, nem kell postára rohangálnod, már egy levelet is fel tudsz így adni. Ha céged van, nincs munkaerő-költséged sem, nem kell a titkárnőt a postára küldeni.
Minden levélre alkalmas, amit nem kell saját kezűleg aláírnod, elég a nyomtatott aláírás is. Lehet kérni színes nyomtatást is, az csak 196 Ft tokkal-vonóval.
Nekem nagyon tetszik, nem csak olcsóbb, mint a nyomtatás és a borítékolás, de gondod sincs vele.
Ingyen sajt csak az egérfogón van.
Tehát ha az a nyomorult bank, vagy biztosító csak postán beküldött űrlapot fogad el, akkor nem vagyok ezzel beljebb?
Másrészt viszont (rátok bízom, hogy ítéljétek meg hogy én vagyok túl bizalmatlan, vagy a szolgáltatást használók túl naívak) nem vagyok biztos benne, hogy a magán vagy akár a céges hivatalos leveleimet egy harmadik félre akarnám bízni. Létezik még magán titok/hivatali titok a világon. Annak meg pláne nem örülnék, az (üzleti) partner a megkérdezésem nélkül járna el így.
A Kiszámoló egyesület elfogadja az így küldött leveleket, ha aláírással együtt van beszkennelve. 🙂
Más kérdés, hogy céges és egyéb bizalmas tartalmat én sem bíznék rá így senkire…
Ami ilyen nyomtatható levél, azt nekem többnyire sikerül eleve PDF-ben elküldeni, bankhoz, brókerhez is (igaz, külföldivel leveleztem így, de ott zéró probléma 🙂 és biztosítóhoz is (utóbbival itthon).
De minden ilyen szolgáltatást üdvözlök…
Esetleg kombinálhatnák elektronikus aláírással – te beregisztrálsz náluk, hogy elektronikus aláírással küldj nekik bármit, ami bizonyító erővel bír, ők pedig papírra konvertálják ezt. Pl. úgy, hogy adsz nekik meghatalmazást egyszer, és ők valódi alírást / 2 tanúval stb. tudnak a nevedben adni a te elektronikus aláírásod alapján oda is, ahol csak a papír megy még.
Na ennek lenne értelme.
Bár pl. a webes biztosításközvetítők is tudnak ilyet…
Ahogy a klasszikusban: … de Biztos Ur, Onoknel vannak a papirjaim. 🙂
A magyar állam viszont régóta kínál egyedi elektronikus hitelesítő szolgáltatást az ügyfélkapuval rendelkezők részére – plusz költség nélkül.
Az új oldalra magyarorszag.hu/szuf_avdh_feltoltes kell feltölteni a a dokumentumot (pdf formátum 20 MB-ig) majd néhány másodperc után letölteni a személyes ügyfélkapunk által elektronikusan hitelesített verziót.
Ott a pont!
Nem is értem ezt az országot! Ill. saját magunkat, miért nem ezt követeljük!
Amikor egyre több szolgáltatást illesztettek az általános nyomtatványkitöltőhöz, kezdtem örülni. Nem csak az adóbevallás mehetett rajta ügyfélkapu alapon, hanem sok állami ügy, szolgáltatás, aztán az önkormányzati adóügyek, bejelentések, a posta is befogadott nyomtatványokat. Aztán ez is elbukott a mindenki a saját kutyája kölykét akarja etetni mentalitáson.
Mennyire egyszerűbb lenne az ügyfélkapun beküldeni egy levelet a postának, és máris kész a hivatalos irat azonosítással, teljeskörő joghatállyal.
Ezzel szemben most minden piszlicsáré ügyhöz külön regisztrálni kell valami rendszerbe államnál, önkormányzatnál, szolgáltatónál, és ott cuppognak könyékig az adatokban.
A gyerekem iskolai étkeztetéséhez is külön regisztrálni kellett egy külsős szolgáltatóhoz…
Persze a régi számlaszámra utalták az aktuális családit! 🙂
Megsúgom, ilyen-olyan módon, de itt is a zàllami posta csinàlja… De pszt, belsős info 😉
Mert néhány papír aztán hatalmas hatással van az ökológia lábnyomodra.
Annyi szerencse van, hogy van magyar személyi és útlevél, illetve a jogsi is jó ID-nak, amire itt rárakják a lakcímet is. Csak ezt nem mindenhol fogadják el lakcímigazolásnak, ha több, mint 3 hónapos a kiállítási dátuma! Ha valami extra hivatalos hely kéri, pl. vizsgaközpont, nem jó erre a sima bankszámlakivonat se (online bankból kiállítva PDF-ben), hanem menj be a bankba, ott kinyomtatják neked a számlaelőzményeket (tehát nem is a hivatalos kivonatot), rányomnak egy pecsétet-dátumbélyegzőt és az már jó lakcímigazolásra.
Lehet, hogy ez magánszemélyeknek nem jó, de hogy nekünk cégnek segített, az biztos.
Tudja valaki lehet-e az ügyfélkapun az önkormányzati, gyorshajtási, stb egyéb hivatali leveleket is megkapni?
Imádnám ha nem kellene postára menni a sok hülye ajánlott levél miatt (mint súlyadó, gyorshajtás,stb)
Különösen Budaörsi önkori érdekelne 🙂
Adó, meg pár más dolog már ott intéződik, de sok egyéb hivatal is van
Mért szűnt meg beta teszt után?
Sajnos a megvalósítás kevésbbé jó. Próbálkoztam vele, letöltöttem az oldalukról a sablont abba írtam bele a címeket és a levél tartalmát, majd küldéskor azt mondta nem megfelelő a formátum nem talál címzést rajta.
Egy egy oldalas levél árára pedig 17 EZER forintot írt ki. Az ügyfélszolgálat szerint azért nem jól számolta az árat mert angol nyelvű windows használok ahol a tizedesjegy jele más… Szóval működhetne könnyebben.