Még ez is
Nemrég írtam arról, hogy az ingyenes számláknál is gyakran érdemes átböngészni az apróbetűt, mert a vicces dolgok ott szoktak elbújni. Példának az Erste Privilégiumot hoztam fel, ahol elég komoly pénzt felszámolnak, ha deviza érkezik a számládra. (Cikk itt)
Zoltánnak is ilyen számlája van és még egy érdekes dologba futott bele: egy nap csak 5 kártyahasználatot enged a rendszer és nem is engedi felülbírálni a dolgot. Kérhetsz két napra érvényes eltérést, maximum 20 alkalomra szóló limittel, de utána könyörtelenül visszaáll az érthetetlenül alacsony 5 db/nap limit. Úgyhogy erre is figyelj oda.
“A bankkártyával naponta végezhető sikeres tranzakciók darabszámát (limit) Bank a Hirdetményben határozza meg. A Hirdetményben meghatározott napi tranzakciószám limitektől a Számlatulajdonos nem térhet el (ez alól kivételt képez az időzáras limitmódosítás).
A Számlatulajdonos jogosult a Napi ATM készpénzfelvételi összeg limit, a napi POS készpénzfelvételi és vásárlási összeg limit, valamint a napi ATM készpénzfelvételi és a napi POS készpénzfelvételi összeg és vásárlási tranzakciószám limit időzáras limitként történő módosítására, kizárólag TeleBankon és NetBankon keresztül, átmeneti, maximum 48 órás időtartamra.”
Kíváncsi leszek, hogy az OTP meddig tartja a Simple csomagot. Nekem még régen kötött van, 398 Ft-ért korlátlanul ingyenes (havi 5 db-ig) az átutalás netbankon. Múltkor néztem a kivonatot, 6e forint felett volt a banknak kötelezően befizetendő tranzakciós illeték.. magyarul jócskán ráfizetnek.
A mostani számlacsomagokat meg megszüntetik, valami idióta konfigurálható csomagok vannak, mondanom sem kell, hogy szörnyű árakon.
2017-02-20 at 14:23
Továbbra sincs ingyenebéd, valaki valahol mindig elkéri a szükséges bevételt.”
Ezt nem értem.
A limitmódosítás ingyenes. Mobilról megoldható ingyen.
Havi 775 Ft kedvezmenyek nelkul, internetes 2. kartyaval egyben.
Kedvezmeny eseten 345 ft per ho, de havi minimum 50 ezer fizetes es csoportos/dijnet/fix atutalas teljesites a feltetele.
Minden utalas, atvezetes, kartyas vasarlas ingyenes, online is, korlat nelkul, a havi egy kp ingyenes felvetel meg tobbe kevesbe eleg… van ennel jobb csomag jelenleg?
Csomagot ugy talaltam, hogy nem akartam tranzakcios jutalekot fizetni a banknak, lakasvasarlas atutalaskor….
Egy hatranya van, nincs paypass kartyajuk meg.
Fantasztikus “bug” van Erste-nél, ha a folyószámládról csoportos beszedéssel fizeted a hitelkártya egyenlegedet: már a fordulónapon megpróbálják beszedni, és nem zavarja őket, ha a fizetési határidő csak 3 hét múlva van. Ha épp nincs is elegendő összeg a számládon, az sem zavarja össze őket, mert folyamatosan próbálkoznak. Ha egy nap beesik elegendő pénz, már szedik is be.
Komoly, nem? A telefonos ügyfélszolgálat szerint ezen egyelőre nem tudnak változtatni, de talán dolgoznak rajta. Talán…
Igazából ez így vicc kategória a 21. században.
Mindenesetre ez nevetséges, vagy inkább elszomorító…
Nem a cikkhez szeretnék hozzászólni hanem a 6 részes videó tanfolyammal kapcsolatban érdeklődnék. Mikor lesz elérhető (megvehető/letölthető) az alaptanfolyam? És ha már lesz alap, tervben van e hogy a haladót is felveszitek és fizetés után ugyanúgy elérhetővé teszitek? Köszönettel.
T.
Nekem is problémám volt mostanában az Erste ügyfélszolgálat elérésével, amikor valaki azt tanácsolta, hogy válasszam a bankkártya letiltás menüt, mert azt felveszik. És tényleg 🙂
Így van, ahogy Családfő mondja, de arra azért vigyázz, hogy itt is lehetnek buktatók.
Vannak olyan csomagok, ahol bünti pénzzel vagy a kedvezmény megvonásával jár, ha nem egy összegben az esedékességkor töltöd vissza a keretet, hanem “csepegtetsz”. A bank ilyenkor azt mondja, hogy válassz nagyobb hitelkeretet és ne töltögess.
Nézz utána, hogy nálad hogy van, mert meglepetés érhet.
“A CIB-nél az nem tetszik, hogy a kivonatot max 6 hónapra lehet visszanézni max 3 hónapos intervallumban. Az UniCreditnél nincs ilyen korlát. Céges számlánál ez jól jöhet.”
Miért csak cégesnél? Kifejezetten sok bosszúságom volt a CIB-nél e miatt a korlátozás miatt, magánszámlával.
“Fantasztikus “bug” van Erste-nél, ha a folyószámládról csoportos beszedéssel fizeted a hitelkártya egyenlegedet: már a fordulónapon megpróbálják beszedni, és nem zavarja őket, ha a fizetési határidő csak 3 hét múlva van. Ha épp nincs is elegendő összeg a számládon, az sem zavarja össze őket, mert folyamatosan próbálkoznak. Ha egy nap beesik elegendő pénz, már szedik is be”
Engem ez egyáltalán nem zavarna, sőt! Mindig is idegesített a Citinél hogy utolsó nap próbálják a pénzt leemelni. Figyelni kellett hogy megtörténik-e, mert ha nem akkor másnap már jött volna a bünti. S egyszer bele is futottam ebbe, mert be volt állítva vásárlási limit a terhelendő BB UPC számlán, ami fölé ment a tartozás a Citinél. Nem is szedte be, csak 1* próbálkoztak, hiába állítottam át másnap mikor rájöttem.
De akkor már késő volt. 530 ezres költés volt, buktam ezzel 10600Ft jóváírást a UPC kártyán..
Én viszont pont ezt akarnám elérni a Raiffeisen hitelkártyámmal. Az ugyanis paypass-os, és napi 15 db a vásárlási limit. Ha én, vagy a nejem véletlen elhagyjuk a kártyát, vagy ellopják azt a munkahelyi öltözőszekrényemből, akkor az illető vígan vásárolgathat vele napi 15×5000 ft-ért, vagy akár többért (volt rá példa, hogy 6000 ft körüli összegért vásároltam, és akkor sem kért PIN kódot). Nekem bőven elég lenne a napi 5 db-ra történő korlátozás, de sajnos ez nem módosítható.
TeleBankon is érdeklődtem, nem lehet felülvágni a default 5-öt, csak a netbankos 48 órás módon.
ez egy külföldi túránál igazán kényelmes…
Fel akartam venni egy 100-200 ezer közötti összeget. Beállítottam az időlimites limitet 200 ezerre (az alap akkor 100 ezer volt). Persze az automata aztán mégsem tudott 100 ezernél többet adni, próbáltam másikkal, az sem. Végül megoldottam máshogy. Utána átállítottam az állandót egy magasabb összegre. Mikor egyszer 1-2 évvel később 200-at fel akartam venni, ismét nem engedte. Bementem a bankba, hosszú sort kivárva persze hülyének nézett az ügyintéző, hogy biztos nem állítottam át 100-ról, de most ő átállítja nekem és jó lesz. Legközelebb, mikor megint 100+ kellett, ismét nem tudtam 100 felett felvebbi. Ha jól emlékszem végül sokadik telefonos kör után nagy nehezen megoldották, mert volt valami rejtett limit, amit én nem állíthattam, mert anno mikor még diákszámla volt, kőbe vésték. Persze legelsőre is mondtam, hogy diákszámla volt, de leszarták…
Sajnos nem olyan egyszerű a dolog, mert az Erste többször is hibázott. 5 panaszlevelet írtam nekik, hogy legyenek szívesek javítani a hibákat. Most várhatom a 30 napot amíg válaszolnak.
A számlám megszüntetni mentem be, akkoriban még nem volt netbank, hogy naprakész legyek az egyenlegemről. A fizetésem már hetekkel előtte az új számlámra kértem, de úgy tűnik lassan mentek a cégnél a dolgok, mert még a postabankosra utalták.
Erről úgy szereztem tudomást, hogy kezitcsókolom dolgozott egy negyed órát a számlázáráson, elkérte a bankkártyám, kettévágta, majd mosolyogva megkérdezte, hoyg a számlán lévő X összeggel mi a tervem?
Meglepődtem, de az összeg nagyságából rájöttem, hogy ez kb. a havi fizetésem lehet.
Ha fél perccel hamarabb mondja, akkor kimegyek a bank elé és ATM-ből felveszem ingyen. Így viszont fizethettem jó sokat a bankfióki kp felvétért :S
Hogy ezen a Budapest Bankos sztorin én miért nem lepődök meg? Egyébként a helyedben tettem volna hivatalosan panaszt, ott helyben írásban, abban ugyanis az az igazán a jó, hogy foglalkozni kell vele, kötelező rá válaszolni, és aminek a rezsiköltsége messze több, mint a Te havi számladíjad volt. Ha a válasz nem tetszik, akkor pedig még fel is nyomhatod őket az MNB-nél, azzal megint foglalkozniuk kell, megint rezsiórák a semmiért.
A Citinél ezzel tervezhettél, itt nem tudsz. Színtiszta bug.
Erste ügyfélként régóta kapacitálom az engem kb havonta felhívó erstés ügynököket, hogy szeretnék priv L számlára váltani (online számlám van, ha ez valakinek még mond valamit).
Rendre az van, hogy oké oké, de….és elhal a dolog.
Van itt esetleg valaki, aki erstés és sikerült váltania? Tudom, elvileg nem lehet, de már olvastam olyat, hogy mégis.
– lusta
– pénzügyileg képzetlen.
Előbb elmegy a város másik felébe az olcsóbb tejfölért, mint számlát váltana. Pedig nem egy nagy ügy a csoportos beszedéseket meg a többit átállítani.
És ezt használja ki mindegyik, főleg az OTP…
Az Erste borulás borítékolható volt, ekkora migrációnál ez nagy eséllyel bekövetkezik. Kell pár hónap, mire egyenesbe jönnek. Azt meg mindenki döntse el maga, hogy jó e a bank neki vagy nem…
Inkább nem írok le ide semmit, úgyis tudjátok … 😀
(De határozottan szórakoztató olvasni ezeket a méretes szívásokat.)
A Budapest Bankkal nekem jó tapasztalatom maradt. Nagy összegű és magas kamatozású személyi kölcsönöm volt náluk. A kiváltás néhány nap alatt lezajlott. Még egy köszönő levelet is kaptam tőlük, hogy jól fizető ügyfélként visszavárnak.
OTP-nél 3x próbálkozik az automata, (de csak a pontos összeggel) ha nem tudja levenni, akkor az ügyfélnek kell átutalnia a kívánt összeget. Vagy határidő után jön a bünti…
A személyi kölcsön pedig folyamatos, ha mondjuk 50 ezer a havi részlet, és a szlán van 10, akkor leveszi a 10-et és ahogy jönnek be a pénzek mindig lekapja, míg nincs meg az 50…
+1 hitelkártyás nyalánkság, hogy ha időközben fizetett az ügyfél, de nem pont akkora összeget, hanem többet, akkor (attól függetlenül) ők is leveszik a számláról az összeget. Persze ez a tudatos használókat nem érinti, mert a bank csak a kötelező 5%-os minimumdíjat akarja mindig (így) beszedni.
A 45 nap meg úgy jön össze, hogy 1-30-ig használod, és köv. hónap 15-ig kell fizetni legkésőbb, vagy a minimum 5%-ot, vagy a teljes összeget…
A Tesco-s kártyát igyekszünk maxolni és tudatosan használni…
0%-os thm-re ált. veszünk dolgokat, és szépen fizetjük a havi részleteket… Most pl. volt 2 termék is, amit így vettünk meg. 1-2 hónap különbséggel, 20 havira… De alapból nem volt akkora szabad keret rajta, a havi aktív használat miatt… így hónap közben “előtörlesztettünk”. Megnézték van keret?Van. Megkaptuk. De a köv. hónapban a két termék fix havi törlesztőjénél 6 ezerrel kevesebb befizetendő díjat állapítottak meg. Az ezen felüli havi költést meg nem is vették figyelembe…
SMS-t is így küldték és a levélben is ez szerepelt. Még ők kértek elnézést mindkét formában és lehozták a téves összeget…
Hát nem hagytuk rájuk..Ment a két megállapított részlet külön utalásban és külön az előző havi költés összege(úgyis másnap már jóváírják.)
Így van egy rugalmas kártya, bár kis keretű.
És az tökéletes mindegy, hogy ebben a csomagban mit mennyiért ad.
Ez a Rafi húzására hajaz, hogy minden ingyenes, de olyan hülyeségekért megkopasztunk, mint kártyalimit állítás.
Óvatosan ezzel az arroganciával, mert a munkáltatódat égeted vele…