Balázs kérdezte, hogy miért éri meg a banknak annyit adni a betétekre, amennyit ő kér a hitelekre, mi ebben az üzlet neki.
Az alábbi levelet írta:
A válasz a háromhónapos akciós kamatra egyszerű: ez csak marketingfogás, a célja az új ügyfelek megszerzése. Évi 2,25% kamat negyedévre 0,56% kamat, ennyit megér egy-egy új ügyfél megszerzése, főleg, hogy aktív számlahasználat az akció követelménye. (Gránit Pay aktív használata, egy másik ajánlat csak új ügyfélnek elérhető, a harmadik csak új pénzre.)
A másik lehetőség, hogy forrásbevonás a cél a hitelezéshez. Három hónap után a legtöbben ott hagyják a pénzt, így utána már megéri, amit buktak az akciós kamaton, visszajön máshol.
A kétéves kamatot annyira nem értem, ott szinte biztos, hogy hosszútávú forrásszerzés a cél, bár az tényleg elég drága módja ennek ilyen kamatok mellett, amikor a bankközi kamatok sokkal alacsonyabbak ennél.
A hitelkamat pedig csalóka, mert az akár ennyi meg annyi kamatot nem biztos, hogy bárki meg is kapja. A THM háromhónapos kamatperiódus mellett 2,89-4,46%. (Én nem is találtam hathavi kamatperiódust, nem tudom, Balázs mikor nézte.)
Ha az emberek nagy része a hitelkamat-sáv felső részébe esik, már mindjárt megéri akár 2,5%-os betétből is finanszírozni a hitelt. (
Hitelügyintézős Gáborunk mondta, hogy egy másik banknál van egy hiper-szuper kedvező hitelkamat, de neki még nem volt egyetlen ügyfele sem, aki megkapta volna ezt a kamatot, akár hány milliót is keresett havonta. Ez is inkább csak plakát-ár, ami jól néz ki a hirdetésekben, de a valódi kamat ennél több.)