Aki olvassa a híreket, már találkozott a konténer-armageddon kifejezéssel, azért drágult ennyire a tengeri szállítás, mert rengeteg fennakadás van a hajók kirakodásában, a konténerek rossz kikötőkben vannak, ezért nincs elég konténer ott, ahol szükség van rá és így tovább.
Szegény szállítócégeket még az ág is húzza, ezért voltak kénytelenek a néhány évvel ezelőtti 2.000 dollárról 20 ezer dollárra emelni a konténerenkénti átlagos szállítási díjat Ázsia és az Egyesült Államok között. (Most már "csak" 14 ezer dollár az átlagos díj.)
Vessünk egy pillantást a nagy tengeri konténerszállító cégek profitjára is, hogy ilyen rossz körülmények között vajon sikerült-e némi hasznot összekapálniuk a hét-tízszeres áremelkedésből?
Szerencsére azért nekik is maradt néhány garas a zsebükben az elmúlt két évben. 🙂
Kapcsolódó cikk: