Az egyik autóhiteles cég megkereste az ügyfeleit, hogy kedvező hitelkiváltást ajánljon nekik, svájci frankról forintra. Az olvasó elküldte a levelet és tanácsot kért, éljen-e vele.
Mi volt a levél lényege? Csak annyi, hogy milyen jól jársz, ha a jelenlegi 245 forintos árfolyam mellett realizálod az árfolyam-veszteségedet, cserébe még egy BUBOR-hoz (bankközi forintkamathoz) kötött jóval magasabb kamat boldog tulajdonosa is leszel, így a havi törlesztőd egyből 43 ezerről 49 ezerre ugrik.
Ennél jobban csak akkor jársz, ha a jelenleg történelmi mélyponton lévő alapkamat elkezd emelkedni, mert akkor a havi törlesztőd is követi. Egy 4%-os kamatemelkedés millió forintonként mintegy havi 3300 forinttal emeli meg a havi törlesztődet.
Ezért cserébe nem kell kifizetned a szerződésmódosítási díjat. Jó vicc. 🙂
Hát, nem tudom. Ha csak nem fog a svájci frank további 15%-nál is többet erősödni, én nem látom, hogy ez miért lenne jó neked.
Szeretnék gondos apuka lenni, ezért mindkét gyerekemnek kötök Szimba tanulóbiztosítást, az évi 10 ezer forintosat. Mi erről a véleményed?
A Szimba árait itt találod meg. Ez alapján havi 833 ft/gyerek díjért 2,5 milliós baleseti rokkantságot és 750 ezres baleseti halált kapsz. Most azon túl, hogy miért jó egy eltartottra egyáltalán biztosítást kötni, nézd meg a Budapest Bank családi baleseti biztosítását, amely nem csak a két gyerekre, de a két felnőttre is szól. Itt találod. Havi egyszer ezer forintért kétszer ekkora rokkantsági és majdnem hétszer ekkora baleseti halálra szóló biztosítást kapsz az egész családra. Ha még ehhez hozzászámolod a kötelező bankszámla 327 forintos díját is, akkor is sokkal kevesebbért sokkal többet kapsz.
A casco-ról mi a véleményed?
Ha hitel van az autódon, nem kérdés, hogy legyen és ne csak valami legolcsóbb fapados, hanem ami tényleg ér valamit. Ha egy casco olcsó, annak mindig van oka a szolgáltatás oldalán. Ne olcsót keress, hanem megfelelőt.
Ha nem hiteles az autód, akkor az a kérdés, földhöz vágna-e ha ellopnák az autód, vagy ha összetörnéd? Ha igen, akkor megint csak köss casco-t. Ha nem, akkor erősen gondolkodnék, hogy inkább félretegyem-e azt az évi 40-50-80 ezer forintot és majd fedezzem abból az esetleges káromat.
Lejárt a bankunkban a pénzünk, szeretnénk euróba átváltani, de se kivenni, se elutalni nem akarjuk a magas tranzakciós adók miatt. Ön szerint jó ötlet-e eurós magyar állampapírt (PEMÁK) venni a bankunknál?
Érdemes lenne megtudni, milyen árfolyamon tudják átváltani, mert sok bank elég kemény árfolyamot használ még devizánál is. (valuta: készpénz, deviza: számlán lévő külföldi pénznem) Lehet, hogy még a 0,6%-os kivételi díjjal is olcsóbb utcai váltónál váltani (Correct Change, Exlusive Change alacsony díjjal dolgozik Budapesten), majd berakni az Államkincstárhoz ingyenes számlavezetés mellett.
Ettől függetlenül jó ötlet lehet a PEMÁK, két dologra vigyázzon: csak TBSZ-en EHO-mentes és ugyanúgy a magyar államnak adunk kölcsön, mintha forintos állampapírt vennénk. Ezekről itt írtam.
Feleségem ma volt általános iskolai SZMK gyűlésen. Itt a legelső napirendi pontban az igazgatónő szétosztotta a mellékelt papírt, (takarékoskodjál a gyerekednek nálunk, 12-14% százalék hozam, BEVA garancia. Választási lehetőségek: most elkezdem, októberben kezdem el, novemberben kezdem el, nem érdekel. Ennyi. Semmi valódi infó. Egy sajtpapír.) hogy azt szülői értekezleten ki kell osztani és a szülői végére mindenki töltse ki.
Feleségem kérdésére, hogy hol lehetne utánanézni ennek, végre adtak egy weboldal címet is: babapersely.hu
Megnéztem és semmi információ, csak, annyi, ha érdekel, akkor hívj egy telefonszámot. Tovább keresve a neten, csak álláshiredetésben lehetett ezt az egész bandát megtalálni, ilyen címszavakkal: hálózatépítés, MLM és cselesek, mert csak ajánlókat keresnek, akik nem mondhatnak semmi konkrétat, csak adatokat vesznek fel. Szerintem elég gusztustalan, hogy már az általános iskolákban is így nyomulnak ilyen dolgokkal.
A mellékelt papír (hívjuk inkább fecninek) tényleg elég visszás, ahogy az is, hogy ezt az iskolában nyomják, gondolom az igazgatónő anyagilag érdekelt a dologban. Utánanézve a weboldalnak, egy velencei pénzügyi ügynök nevén van, aki egy olyan cégnél dolgozik, amelyik biztosítást és befektetési alapokat is árul.
A 12-14% hozam nettó hazugság, a korrekt kifejezés az lenne, hogy akár ennyit is hozhat egy-két évben a befektetés, ha kellően hatalmas kockázatot vállal a kedves ügyfél.
A költségekről és úgy általában a hátrányokról nemcsak a fecni, de még a weboldal is mélyen hallgat, pedig nyilván jó sok lehet a költség, főleg, ha tényleg MLM-ben nyomják. A weboldalon azon túl, hogy semmi infó nincs, még egy elérhetőség, PSZÁF engedély, vagy hasonló sincs feltüntetve. Ez elég sok fogyasztóvédelmi kérdést felvet.
A weboldal leírása alapján egyébként egy egyszerű havi befizetésű befektetési alap lehet, erre utal a BEVA hívószó. Olyan, amit a legtöbb bank ingyen ad bárkinek. Az adómentességet már nehezebb értelmezni, ez inkább unit linked biztosításra utal, ha csak nem TBSZ számlára gondoltak.
Ugye felesleges mondanom az olvasóimnak, hogy ilyen dolgokba ennyi információ és ennyi szándékos információ-hiány mellett még tévedésből sem szabad beleugrani?
"Ha nem, akkor erősen gondolkodnék, hogy inkább félretegyem-e azt az évi 40-50-80 ezer forintot és majd fedezzem abból az esetleges káromat."
Én új autó esetében mindenképpen javasolnám a Cascot, ha nincs is rajta hitel. nagyon drágán javíthatóak a jó ütközési tesztek miatt az autók. Egy őzike ugrott ki elém, és olyan szépen gyürődött az elején minden, hogy 1.6m + ÁFA-ból sikerült nekik megoldani. De volt Cascom...
Persze, mindig van olyan, amikor a legrosszabb biztosítás is jól jön.
Ujat nem irtal a cikkhez kepest. Uj/draga/lehetösegeinkhez kepest autora kell, 300 ezres F astrara meg nem.
Btw a cikk remek, az iskolas eset nagyon durva.
A casco nem csak saját hibás balesetnél jön jól.Hiába vagy vétlen egy balesetben az elhúzódó rendőrségi eljárás miatt (hiába egyértelmű a szituáció a vétkes minden lehetőséget felhasznál s fellebbezésre, időhúzásra)akár évekig is hitelezheted a javítás költségeit.Aki megteheti válasszon egy megfelelő cascot a kocsijára.
Bocsi, de az vicces hogy évi 50-80 ezer forintot félrerakva szeretnél egy esetleg több százezres vagy milliós javítást finanszírozni.Egy szélvédő csere sem 80 ezer Ft, egy repülő kavicsba bármikor bárhol belefuthatsz.
Casco, autója válogatja. Nekem 6 éves alsókategóriás autón a szélvédő csere munkadíjjal, számlával, garanciával,anyaggal volt 18.000Ft. Szóval, ha neked 80-nál több, akkor valszeg neked kell önrész nélküli casco, de az nem is 40-50-80E ft lesz, hanem kicsit több.
Mondjuk nekem most volt szélvédőcsere és 30000 ft körül volt.
A biztosító nem hülye. Tekintve a biztosítás díjait és a várható káresemények költségét a biztosító valószínűleg jól jár, az ügyfél meg valószínűleg rosszul. Ha elég sokáig autózol, várhatóan többet fogsz cascora fizetni, mint amennyi javítást neked a biztosító kifizet. Másképp ugyan ki gründolna biztosítót?
Ehhez jön még, hogy a biztosítással finanszírozott szolgáltatások tendenciózusan drágábbak. Ugyan melyik ügyfél keres olcsó szervizt vagy reklamál a borsos számla miatt, ha úgyis a casco fizeti? És vajon hová fogja beépíteni ezt az prémiumot a biztosító? A biztosítás díjába, természetesen.
Csakhogy, ha nincs tartalékod, totálkár esetén nem fog vigasztalni az sem, hogy egyébként százhúsz év alatt valószínűleg még így is jól járnál. Helytálló tehát az a megállapítás, hogy casco-t elsősorban akkor kell kötni, ha a várható káresemény költsége tartalékból nem fedezhető.
Azert ez a vesztartalek vs auto dolog sem egyertelmu. Oke 50-100ezer forintot egy kuplungcserere meg lehet vesztartalekolni, de mi van ha vmi komolyabb dolog van es 500e-1m koze esik a szamla? Ekkora osszeget csak autora kevesen tudnak es/vagy akarnak tartalekolni.
Köszönöm az iskolás választ. Bár szerintem az igazgatónő nem érdekelt benne, ő mindig próbál segíteni a szülőknek ahogy tud. Akik megkérték először minden szülői értekezletre be akartak menni és hirdetni az "igét", de erre azt mondta az igazgatónő, hogy azt azért nem, hanem az SZMK gyűlésen mondják el, amit szeretnének, és majd az SZMK-s szülők továbbadják a szülőin. Mondanom se kell a mi szülőinken senkit nem érdekelt a dolog. :))
A CASCO érdekes kérdés, mert például márkaszervizekben a karosszériás részleg már sokszor eleve olyan árat mond, hogy bele van kalkulálva, hogy a biztosító fizeti, aztán, ha nincs CASCO-d, akkor nagyokat nézel.
Nekem a jó pár éve a bal hátsó ajtó volt meghúzva rendesen horpadással együtt (én voltam a tettes), és csak úgy megkérdeztem a márkaszervízest, aki saccra 60 ezret mondott. A végén az ajtócsere, színrefújás max. 30-ból kijött és azóta sincs semmi baja.
Akkor te meg jol jartal. En szinten bal hatso ajton illetve a hatso elemen (azaz osszesen 2-n) volt egy atmeno kb 30 centis eleg mely karc es annak 154ezer volt a vege. Persze nekem csak a CASCO onreszbe fajt (50).
Ja a babaperselyes oldalon a legtutibb, hogy ott van, hogy Hívjon most!, de én nem találtam sehol egy telefonszámot. :))
Minket megtalált egy babaperselyes. Most született nemrég a kislányunk mert rá és a kórházra hivatkozva lett meg valahogy a feleségem telefonszáma nekik. A nevén és azon kívül "hogy de aug30.ig mindenképp találkoznunk kell" mást nem volt hajlandó elárulni. Konkrét terveink vannak de azért kiváncsi lettem volna mit mond de "sajnos" az szűk időkeret miatt nem sikerült összefutnunk.
Casco.
Míg "értéke" van egy autónak szerintem is érdemes lehet kötni. Én most vagyok gondolkodóban mert újrakötés lesz(lezárom a hitelt és így a vele kötött kedvezményes casco is megemelkedne) és nem tudom hogy megtartsam a sima lopás+tk vagy teljeskörű. Havi ~3k vs ~5k. Most 2éves az autó és épp a "még 1-2 évig" bevállalom hangulatban vagyok. A mostanában előforduló egyre több extrém időjárási megnyilvánulás ejtett gondolkodóba (leszakadó ágak, jég..stb)
az élet nagy problémái:
kifizessek e évi 30-50ezer cascot a több millás autómra.
nem élünk mi olyan rosszul itt M.o.-on...
A G Astrára pl 29 ezer körül volt a szélvédőcsere, nekem úgy jön ez le hogy csak a repülő kavicsok miatt kár lenne évi negyven-hatvanért cascózni húszezres önrésszel. Az őz meg a 1,6 milla....haha, sztem az egész tragacs nem ér annyit kilencévesen. A karcokat és lepadkázást meg kb. leszarjuk, ha valaki combosan belénk jön lopott kocsival, az persze gáz. Sajna akkor venni kell másik öreg G Astrát, kb 5-6 évnyi casco-ért, ezt a kockázatot futja az ember, tény. Ha nincs ennyi, akkor kell venni villamosbérletet....
Hihetetlenül utálom ha suliban MLM-es szarokat árulnak. Tényleg mindennel próbálkoznak már????
Kiszámoló, ha NEM akarok új bankszámlát (mégse kell, hehe) akkor hol érdemes 2 gyerek+2 felnőttre kockázatit kötni? Többet nagyon nem költenék sokkal mint amit leírtál.
A Casco témához: aki megelégszik azzal, hogy a lopást lefedezze és a további 30-40-x ezer forintot a fentiek szerint inkább befekteti egy esetleges jövőbeni kár fedezésére, annak jó megoldást jelenthet a genertel nemrég indult lopascascoja évi 2-3 ezer forintért.
Mondjuk szerintem elég kevés család van, akit nem vágna többé-kevésbé földhöz anyagilag egy több milliós kocsi totálkárosra törése, szóval én azt gondolom, a legtöbb esetben a kocsi 5 éves koráig mehet, utána már értelmetlenné válik.
Szerintem tobbmillios kocsit csak az vegyen akit nem vagna foldhoz ha ellopnak. Ha munkaeszkozrol van szo ( pl taxis vagy fuvarozo ) akkor mas. Azoknal ertheto a draga auto. Mindenki mas vegyen olyat, amit kulonosebb gond nelkul potolni tud.
Egyetértek, magam csak akkor fogok egy millió fölötti autót venni, ha a két havi nettó fizetésem eléri a milliót, csakhogy az emberek többsége sajnos nem így gondolkodik, de ha már több milliós autót vett, akkor érdemes Casco-t is kötnie.
Attolfugg. Nekem uj autom van (illetve mostmar 2.5 eves, ugyhogy mar nem nevezehetem ujnak 🙁 ) es amig garancialis mindenkepp lesz rajta CASCO. Az elmult 3 evben atlag ~140et fizettem a dijert (180-140-100), ahogy nezem jovore olyan 80 korul lesz ami mar barati.
Szerintem amugy utana is veszek ra, egyreszt mert olcsobb, masreszt evi 60-80ezret siman meger meg egypar evig. En ott kezdenek el gondolkozni a lemondasan ha olyan 1M korulre csokkene az erteke.
hát, mivel az előző autómat GTK-ra törtem saját hibámból, az azelőttit meg ellopták (ami egyébként hitelre vásárolt volt; fiatal voltam, na:) ), így én egy kicsit másként gondolkodom. egy lopás, vagy lopás+tk casco szerintem inkább használ, mint árt, és díjban sem túl nagy összeg. én ott látom ebben az autós dologban a problémát, hogy emberek úgy vesznek autót, hogy minden pénzüket az utolsó fillérig a vételárra költik, majd utána amikor valamit kell csinálni (szerviz, koccanás, stb.), akkor csak néznek ki a fejükből. szerintem, ha valaki autóra összespórol egy bizonyos összeget, akkor annak a felét költse vételárra, a másik fele maradjon meg átírásra, javításra, nem tervezett (autós) kiadásokra. használt autónál. újat még nem vettem, és még sokáig nincs is kilátásban 🙂
Bár ezekhez a témákhoz csak annyiban kapcsolódik amit írok, hogy említette vki: a babapersely-es ügynök szerint 'mindenképpen találkoznunk kell'. Fundamentáról van szó. Lejárt egy szerződésünk (megtakarítás, majd hiteltörlesztés, 9 év)megkaptuk az értesítést, hogy a hitelt visszafizettük, vége. 2 héten belül hívott egy teljesen ismeretlen hölgy, erőteljesen érdeklődve, hogy mikor lenne alkalmas nekünk, hogy eljöjjön a lakásunkba, mert mindenképpen találkoznunk kell a lejárt hitellel kapcsolatban! Miért?-kérdeztük. Válasz: Mert ő a mi ügynökünk (állítólag) és ha értetlenkedünk, jeleznie kell a Cég felé, hogy nem kívánunk találkozni vele... Nem éltünk a lehetőséggel, gondolván, hogy csak az újabb szerződéskötésre szeretett volna rábeszélni, pl. lojalitás hitel. Jól döntöttünk? (A képet árnyalja, hogy van egy másik fundink is, de ott még simán az előtakarékosságnál tartunk.)
valószínűleg újabb szerződésre akart rábeszélni, viszont úgy tudom, ha rögtön a lejárat után nyitsz egy újabb fundamentát, akkor kapsz valamilyen kedvezményt a nyitási díjból, így ha tervezel ilyet, akkor érdemes egyből megtenni.
persze tudom, hogy az erste és az otp amúgy is rendszeresen dobálózik nyitásidíj kedvezményekkel, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy a fundamenta sokkal rugalmasabban kezeli az ügyeket, ezért érdemesebb lehet náluk kötni LTP szerződést.
Én mikor az elsőt kötöttem, akkor még Erste nem volt, az OTP pedig a számlanyitás költségét elengedte (a szerződéses összeg 1%-a, tehát több mint 30k volt én esetemben), a Fundamenta nem, ezért döntöttem az OTP mellett.
Mi végül forintosítottuk az autóhitelünket, annak ellenére, hogy tudtuk, "jól" nem járunk vele. Azért döntöttünk így, mert sokkal(!) kedvezőbbek az előtörlesztés feltételei, így jóval hamarabb megszabadulunk a hitelünktől, emiatt végülis valamivel kevesebbe is kerül az egész. Nem beszélve arról, hogy nem nyomaszt már sokáig a hitel.
Nem értem a családi kockázati biztosításhoz való hozzáállást némely esetben. Én vagyok a családfenntartó, kötök biztosítást, hogy ha történne valami, ne haljon éhen a család. Tiszta sor. Feleségem is keres, az ő kieső keresetét is biztosítani kell. Logikus. De mi értelme van a gyerekemre biztosítást kötni? Attól lennék "gondos apuka", hogy pénzhez jutok, ha meghal a gyerekem?
A biztosítók a hírdetésekben azt kommunikálják, hogy köss biztosítást, akkor semmi baj nem érhet, de ezt szó szerint elhinni badarság. Nagyon nagy félreértés összekeverni a biztosítottat és a kedvezményezettet.
Jol gondolod. Egyedul baleseti dolgokra van ertelme, ha meghal azon felesleges "keresni". De mivan ha megbetegszik, rakos lesz (vagy hasonlo) es milliokat kell koltened a gyogykezelesre (ami lehet hogy nem is segit hosszu tavon?).
Ilyen dolgon ellen azert lehet biztositani, de tisztan kockazati, halaleseti biztositas felesleges.
Rossz ilyenekről beszélni is, de mi történik,ha egy baleset során lebénul a gyereked és speciális kialakítású lakás, jármű, eszközök válnak szükségessé? Amik persze milliós nagyságrendben lesznek mérhetőek, sokmilliós nagyságrendben.
Ilyen esetre kötve hiszem, hogy a 833 Ft/hó/gyerek, vagy 1000 Ft/hó/család összegű biztosítások megoldást jelentenének. Ez inkább arra jó, hogy fizessen némi zsebpénzt, ha eltörik a keze. Tartós rokkantság esetén a lakás átalakítása, gyógyászati eszközök beszerzése, állandó ellátás, egyik szülő keresetkiesése, kezelések, stb (belegondolni is rossz...) költsége messze több egy ilyen biztosítás kereténél.
Továbbra is úgy gondolom, hogy ez inkább egy ügyesen becsomagolt termék, aminek kevés értelme van, de a Biztosítás=Biztonság elv átgondolatlan köztudatba épülése miatt eladható.
Az baleset biztosítás, és nem életbiztosítás. Ha a gyerekednek komoly baja lesz, akkor annak költségei lehetnek. Emlékszek, mikor általános iskolás voltam, a komolyabb biztosításban a tartós rokkantságra volt a legnagyobb összeg, ami meg ugye anyagilag sem filléres baj.
Szia!
A banki összehasonlítást böngészve merült fel bennem, hogy mit lehet tudni a Gránit Bankról?
Én még nem hallottam róla (persze ez nem jelent semmit), megbízhatóak?
Folyószámlanyitásra, jövedelem átutalásra ajánlanád őket?
Köszönettel:
Gábor
Ha az autot ellopjak Mo.-on a biztosito az eurotax ar alapjan kalkulal. Abbol lejon az onresz es meg ugy altalaban -10%. Az az osszeg amiert nem eri meg perelni.. Ahogy hallottam par embertol aki porul jart. Ergo casconal is van bukta, mert a kifizetett penzbol kozel lehetetlen hasonlo allapotut talalni.
Ettol fuggetlenul minimalizalja a kart. Mondjuk egy masodlagos vedelmet (elktronika, mechanika) betennek az autoba:)
De a Casco igy sem akkor eri meg szerintem ha van tartalek a keletkezett kart potolni. Mert ez igaz par 100e-res autonal, de mondjuk 3mio feletti erteknel egy kicsit mas a tortenet.
A bankos devizaváltás nem biztos,hogy annyival rosszabb lesz, mintha pl a correct changenél tennéd ezt. Másrészt a kivétért visznek 6 ezreléket, majd a CC aug. 1-től még elvisz 3 ezreléket. És még milliós nagyságrendnél sem számíthatsz náluk érdemi kedvezményre. (talán a középárfolyamig tud lemenni)
És még hozzájön,hogy egy valag pénzzel flangálsz a városban egyik helyről a másikra.
Kiszámoló!
Melyik kockázati biztosítás éri meg jobban? a Budapest Bankos vagy az Erste-s?
köszi
BB-s ugyanaz, csak olcsóbb. (Még a biztosító mögötte is ugyanaz.) Havi legolcsóbb számla BB 347 FT, Erste 270 Ft
A PEMÁK-hoz kapcsolodó devizaátváltáshoz kapcsolodóan: lehet olcsón devizát váltani és utalni, csak nem a bankokon keresztül. Erre már több startup specializálodott pl: TransferWise vagy CurrencyFair. A bankok még mindig a devizaváltáson akarnak egy csomó hasznot zsebre tenni, csak közben a világ is változik.
Kedves Miklós!
Az itt kérdezett Szimba biztosításával kapcsolatban lenne egy kérdésem.
A kislányom óvodájában kijött egy ajánlat a Generali-tól, amiből kötelezően választanunk kellene.
Továbbra is a Budapest Bankos Családi baleseti biztosítását ajánlod a Szimba helyett?
Vagy van ennél jobb?
üdv
András
@andras nyilván nem kötelező egyiket sem választani. Az állam köt minden 3-18 éves gyerekre egy alap biztosítást a Generalinál, és az erről szóló tájékoztatóhoz szokták mellékelni a további fizetős csomagjaik reklámját. Tehát ha nem választod egyiket sem, akkor ezt az alapot kapja a gyereked.
Amúgy miért kellene bármilyen balesetbiztosítást kötni a gyerekre? Ha eltöri a karját, gyorsabban gyógyul? Mennyivel lesztek előrébb attól a pár ezer Ft-tól? Szerintem kár az időt tölteni a különböző ajánlatok elemzésével, intézni a befizetéseket, és ha bekövetkezik a baj, akkor még megint az ügyintézéssel vesződni. Nem tudok elképzelni olyan szituációt, amikor megérné.
Amúgy azt sem értem, hogy az állam miért költ ilyesmire. Ezt az összeget hatékonyabban is felhasználhatná a tanköteles korosztály érdekében.
@Géza Nekem a kötelező dolog volt furcsa, de így amit írtál már van értelme.
Köszönöm!