Raiffeisen: csak sikerült lehúzniuk

Írtam a Raiffeisen Gold 2-ről néhány hete, mint jó számlacsomagról, ha 400 ezer forint felett keresel.

Raiffeisen Gold 2 és Prime Select csomagok vélemény

Abban a cikkben írtam, hogy a nő a bankban a sok aláírandó papír közé becsempészett egy havi 3.990 forintos biztosítást, hogy azt is írjam alá, úgysem veszem észre.

Gondolom húsz emberből tizenkilenc szó nélkül alá is írja a sok marketing meg pénzmosási nyilatkozat között.

Rákérdeztem tőle, hogy mi ez? Jaj, ez semmi, ez csak egy életbiztosítás, bármikor le lehet mondani és egyébként is három hónapig ingyen van.

De mondom én ilyet nem kértem és maga sem mondta, hogy egyáltalán létezik ilyen, most meg alá akarja íratni velem, anélkül, hogy szólna.

De hát ingyen van az első három hónapban.

Akkor sem kérem.

Jó, akkor törlöm.

Ennyiben is maradtunk, visszaadtam a lapot aláírás nélkül.

Erre mit látok a számlaegyenlegemen?

A nő csak két dologban nem mondott igazat: hogy három hónapig ingyen van és nem aktíválja, miután észrevettem, hogy trükközik. S ha már csal, akkor a legdrágább csomagot állította be.

Nyilván arra játszanak, hogy a legtöbb prémium ügyfélnek hónapokig, ha nem évekig fel sem tűnik, hogy fizet egy ilyen díjat is a sok kártyás vásárlás meg előfizetés mellett.

Most majd megírom az MNB-nek, hogy vizsgálják ki, hogyan is lett nekem ilyen életbiztosításom, amikor se nem ajánlották, nem is ismertettek és a direkt kérésem ellenére is megkötötték úgy, hogy még alá sem írtam.

Csak azért írtam le ezt, hogy legyél nagyon résen, ezt máshol is eljátszhatják veled. Sok embernek lett így törlesztési biztosítása, amiről esetleg nem is tud, vagy akár folyószámla-hitelkerete.

Nem csak bankban, de akár egy kábelszolgáltatónál is eljátszhatják veled, olyanra is előfizetsz, amit nem is kértél.

Ha ez történik veled, mindenképp fordulj fogyasztóvédelemhez (vagy bank esetén az MNB-hez), hogy leszokjanak róla a szolgáltatók.

(Amikor még bankfiókvezető voltam, minden szerdán bankkártya mellé köthető balesetbiztosítást kellett eladni dömpingszerűen. Mi el tudtunk adni napi 5-6 darabot, máshol elment 40-50. Nem értettem, hogy lehetséges ez, amikor mi mindenkinek elmondtuk a lehetőséget. Teljesen irreálisnak tűnt, hogy egy nap el lehet ennyi kártyabiztosítást adni. Mint kiderült, a másik fiókban azt mondták az ügyfeleknek, hogy kötelező megkötni mindenkinek, új és régi kártyához egyaránt, az ügyfél csak arról dönthet, hogy melyik csomagot kéri. Ilyen is van sajnos.)

Update: megjött a bank válasza és jogosnak találták a panaszom, valóban nem írtam alá a papírt. Részemről ügy lezárva.

Share

121 hozzászólás

  • KL

    “Nem emlékszem pontosan, hogy is voltak nem is olyan régen a hozzászólasok arról, hogy lehet jól átverni a bankokat?”
    Hát te tényleg igazi bankos vagy, ha azt várod, hogy más keresse meg a kondíciót (itt, most: hozzászólást), amire hivatkozva kijelentesz valamit:-)
    Tőlem is kérte egyszer a megboldogult BB egy ügyintézője, hogy vigyem már be a promóció hirdetményét, mert nekik nincs meg:-)
  • Nándi
    Úgy láttam nem említette senki a hozzászólásokban (bár cikk volt róla szerintem) ezért leírom, érdemes mindig megnézni ezt az új, egyszerűsített, éves díjkimutatást. Szerintem ott elég jól kibukik ha valami sunnyogás van 🙂
    Nekem pl. gyönyörűen látszik, hogy ~6k éves kártyadíj és minden más 0… (ez a Rafi Gold 2.0)
  • LSV
    “Nettó 400k kb bárkinek megvan” Ennek az összegnek havonta kell beérkezni, nem két vagy három havonta…
    Az országban van vidék is, ahol havonta 150k-t fizetnek, aki 200k-t kap az már a király a többi között.
  • Béla

    ha vásárolsz évi 500.000-ért a kártyával -ami azért nem egy mission impossible manapság- akkor a kártyadíj is kinullázva.
  • Bela
    Nekem pár napja küldték ki a felszólítást, hogy mutassam be a lakcímkártyámat egy olyan dátumig, ami korábbi, mint a levél kipostázása, különben lejelentik a kormányhivatal felé és a CSOK-ot lehet vissza kell fizetni. De a lakcímkártyánkat már 3 hónapja bemutattuk.
  • Roland
    Nekem is küldtek levelet, hogy nem adtam le a lakcímkártyám a CSOK-hoz és ezt lejelentik a kormányhivatal felé. Pedig lassan fél éve leadtam a CSOK-al vásárolt lakás címére szóló lakcímkártyám, amit le is fénymásoltak.
  • Fura

    En nem vagyok villanyasz, de szerintem se franko ez a dugjuk be a konnektorba, oszt elmegyeget megoldas. Sot, ez kimondottan buzlik.

  • NYomd a gazt!
    ugy latszik akkor ez rendszerszintu problema volt a raiffeisennel. En a babavarot mentem felfuggeszteni akkor mondtak, hogy meg a regi lakcimem van a gepben. Mondtam is nekik hogy az erdekes mert mar egy eve leigazoltam a csok miatt az uj lakcimet es akkor minden at lett irva. (nagyon zavart volna visszakerestem volna a modositasrol a banki papirokat) Nekem egyebkent levelet nem is kuldtek a csok miatt hogy igazoljam le a lakcimet. Szerintem elcsesztek egy szoftverfrissitest es regi adatbazist toltottek vissza… az egy masik kerdes hogy milyen mas problemat okoztak meg ezzel…
  • Flameboom
    Talán 1 éve vettem fel OTP-nél személyikölcsönt. Kötelező volt hozzá kötnöm velük nyugdijpénztárt. Nem értettem miért. Most elméletileg van, de nem fizetem. A hölgynek mondtam, nincs rá szükségem. Meg is lepődött mert állítólag senki nem mondott ilyet neki. Csak azt nem értem, hogy ezt miért nem mondhatom le?:)

    A hölgynek tervszáma volt, amit NEKI kellett hozni kötelezően. Olyan nincs, hogy nem kapsz személyi kölcsönt, ha nem kötsz ezt vagy azt. Maximum olyan lehet, hogy kedvezőbb lesz a kölcsön kamata, ha van egyéb terméked is az adott bankban.

  • szocske
    igazi bankosok, nem tudom, hogy urban legend vagy valóság, de pár éve olvastam olyan sztoriról, ahol az ezeroldalas apróbetűst vki letöltötte, módosított/hozzáírt számára néhány roppant előnyös pontot, aláírva vitte a bankba, ahol ellenőrzés nélkül szintén aláírták. Majd tartotta a markát…
  • Sopánka
    tavaly nyáron változott ez meg https://kiszamolo.hu/erste-kartyaor-fizetosse-valt/
    Mondom oké, akkor legyen George, az csak havi 250 Ft.
    Egy ideig ez ment is így, bár megjegyzem, több más bank (pl. CIB) ezért nem kér egy fillért sem.
    Aztán kitalálták, hogy havonta 250 Ft, plusz számlánként 250 Ft, plusz kártyánként 250 Ft.
    Ezek után lemondtam erről a szolgáltatásról, ennyit nem ér.
  • himantopus
    Én dolgoztam a Rafiban, és tutira nem a jutalékért csinál ilyet az ügyintéző, hanem a túlélésért. Nem védem, mert nagyon gáz,amit csinál, de iszonyú az értékesítési kényszer.
  • Mohamed Larbi Slimane
    Köszi Miklós a cikket, engem is lehúznak ezzel a tétellel már évek óta. 🙁 Levél ment CC-bem az MNB-vel!
  • Szabolcs
    szocske
    2022-07-04 at 12:26

    Igaz a sztori, ld. medium.datadriveninvestor.com/russian-man-tricks-bank-into-signing-ridiculous-credit-card-agreement-e4329f7ef4cf

  • M
    OTPnel se jobb a helyzet. Itt vagyok naluk megint most megint szamlat probalok megszuntetni, sehogy se sikerul.
    1. Alkalom idopontot kertem stb, elmegyek, kozlik h nincs idopont a covid miatt szoval sorba kell allni. Kiallom a sort, szolnak h nem lehet ebben a fiokban deviza szamlat megszuntetni.
    2. Több mint egy órája varok a sorszamommal, egyszeruen nem jönnek fel ezek a sorszamok. Nem tudom, hogy direkt szopatnak vagy probalnak keresztbe tenni h nem tudjam megszuntetni
  • QTT

    Én ugyanezt a nyűglődést tapasztaltam az OTP-nél, amikor a lakástakarékot akartam lezárni és kiutaltatni. Az egy dolog, hogy már tízszer kicserélődött a bankban várakozó embercsoport, mire végre az én számom jött (kb 1.5 óra és nem voltak sokan, 6-7 ember volt bent mindig).
    De a vicc az, hogy mindenféle hülyeséget mondtak, hogy mi nem jó az adásvételiben. Aztán az orra alá nyomtam az ügyintézőnek a weboldalukon található több oldalas tájékoztatót és szépen aláhúztam, hogy nézze csak, ide egyértelműen le van írva, hogy miként lehet és nálam ez pontosan így van.
    Válasz: áhh, a tájékoztatóba beleírnak mindenfélét… Aztán megkérdezte a vezetőjét, az sem mert rábólintani, majd 15 percig telefonálgatott és végül elfogadta. Nagyon “felkészült” bagázs.

    Amúgy meg nem értem, hogy nem őrülnek meg a dolgozók, hogy ilyen lelketlen, teljesítmény-kényszeres tukmáldát kell csinálniuk.

  • SohatöbbéCIB
    Engem CIB-ben akartak átverni/szabálysértésre/bűncselekményre rávenni. 8M szem.kölcs. kellett ingatlanhoz, CIB-nél bankolok, ott kezdtem, csak 5öt adnak. Mondom az kevés, de sürget az idő, ügyintéző: azért indítsuk el, úgyis kell munkáltatói,ha a hétvége alatt kitalálok mást, nem viszem be a munkáltatóit és kész. Hétfőn ERSTE, megkapom a 8 milliót, indítom az igénylést, visszamegyek a CIB-be, kell egy kivonat, meg a másik kérelmet akkor állítsuk le. Ügyintéző: nemlehet, már bírálaton(nyilván extra biztosítással), pár nap és folyósítanak. Mondom állítsuk le, mert az Erste-től meglesz a teljes, és a törvényi törlesztő keretet elértem vele. Válasz: AZ MNB NEM LÁTJA AZ IGÉNYLÉST,megkapom mindkettőt, és majd a CIB-est előtörlesztem pár hónap után, meg amúgy sem lehet ilyenkor leállítani már az igénylést. Otthon átnéztem a szerződést, le lehet, le is mondtam, panaszt tettem, elutasítottak. 🙂
  • V
    > Mint kiderült, a másik fiókban azt mondták az ügyfeleknek, hogy kötelező megkötni mindenkinek, új és régi kártyához egyaránt

    ez megmagyarazza hogy harom eve az ERSTE lakashitelhez miert kellett premium szamlacsomag ahol ha nincs meg a havi 600k bejovo akkor !tizezer! a szamla havidija. Ket nappal kesobb mar az ugyintezo maga sem ertette hogy miert kellett az a csomag, kiderult hogy nem is az a feltetel kell hanem masik, igy abba is belerangattak. Gyalazat, es megszuntetni sem tudtuk mert a premium bankarunk “epp szabin van” mikor evente arra jarunk. Vadkelet

  • KíváncsiFáncsi
    Kedves
    és fórum!

    A “hatósági ügyintézés” mit takar pontosan, kiszámlázása hogy történik és hogy van erről előzetesen tájékoztatva az ügyfél? (Úgy általánosságban, aminek díjvonzata van, előzetesen szükséges tájékoztatni az ügyfeleket – ahogy pl. plázákban sem csak kifelé szólnak, hogy ez a kézmosás most 300 Ft volt 🙂 ) Mennyire szabályos ez? A külön fizetős/díjtáblázatos üszi gondolata érdekes.

  • Tax_it

    Ebben csak az a jó, hogy évekig nem nézted meg a kivonatodat, illetve azt is nehezen lehet elhinni, hogy nem kaptál SMS-t ÉVEKIG és ez nem tűnt fel…
    Ráadásul az OTP-nél csak az utasbiztosítás kerül évente egy alkalommal levonásra, minden más biztosítás havonta kerül levonásra.

    Gondolom nem dolgozott senki sem fiókban vagy bankos ügyfélszolgálaton…
    Nos ajánlom a kipróbálásukat, elég gyorsan rájön az ember hogy miért siralmas sokszor az ügyintézés. Hiába vagy szakmailag top, ha nem pörög az értékesítés, akkor köszönik szépen… Az alap szűrés is vicc, illetve az ilyen kamu értékesítések ellenőrzése is… Telefonon jobb a helyzet, rögzített vonal, de fiókos beszélgetést nehéz rekonstruktálni….

  • Bandi
    Megtörtént eset a régi szép időkben.
    Fizetéskor jön a pincér, hangosan írja össze a számlát:
    -Volt két fehérbor, 3 barackpálinka, 2 meggy,…
    -De hát meggy nem is volt!
    -Gondoltam ha megy megy, hanem nem…