Akinek kettőnél több gyereke van, az tudja, hogy alig van olyan autó, amibe belefér három gyerekülés hátra. Akinek pedig négy gyereke van, gyakran úgy érzi, jobban jár, ha inkább kisbuszt vásárol.
Ákos is hasonló cipőben jár, igényelhetné is az új támogatást a nagyobb autó vásárlására, de olyan autó, amit szívesen meg is venne, még állami támogatással is túl drága.
Azonban talált egy, a leírás alapján nagyszerű ülésrendszert, amit a mostani autó ülésébe behelyezve elszáll minden problémája. Azért ír, hátha más is jár hasonló cipőben, vagy van valaki, aki már használta a terméket és van tapasztalata akár pro, akár kontra.
Az ülésrendszer neve Multimac, a legtöbb autótípusba rendelhető (mindenféle színben), leginkább az autó belső szélessége a mérvadó.
Létezik három és négyüléses verzióban is, menetiránnyal háttal is be lehet szerelni a kívánt számú ülést, ha éppen csecsemő is utazna hátul. A fejtámlák típusa cserélhető és a biztonsági öv magassága is folyamatosan állítható, ahogy nőnek a gyerekek.
A termék nem olcsó, típustól függően félmillió forint körül van az ára. Azonban ha hozzáveszed, mennyibe kerül három gyerekülés önmagában és mennyibe kerülne egy másik autó vásárlása (csak az átírás közel százezres tétel), mindjárt nem is olyan vészes. Főleg, ha nem szeretnél túl nagy autóval közlekedni és beparkolni a zsebkendőnyi parkolóhelyekre.
A weboldalon beszerelőüzemeket ajánlanak, azzal a kiegészítéssel, hogy magad is megcsinálhatod, ha elég ügyes vagy. Jó lenne tudni, mennyire nehéz beszerelni az autóba az üléssort. (Beszerelési útmutató)
Videó a termékről:
Az ötlet jó, ha esetleg ismered a terméket, vagy másik, hasonló megoldást használsz, ami szintén megfelel az európai biztonsági elvárásoknak (aliexpresses dolgok nem érnek), akkor írd meg a tapasztalataidat a hozzászólásokban. Előre is köszönjük.
Ugyanitt ha valakinek vann tippje keskeny 2-3-as ülésre (4 éves kortól) szívesen veszem. 3 kisebb koppra befér az Octaviába amit nagyon nincs kedvem lecserélni.
Sehogy sem jön ki a matek, mégha megtolnak 2.5 millával sem, akkor is csak rosszabb, gyengébb felszereltségű új autót tudok venni, aminek a fenntartása is sokkal drágább (pl CASCO). De ez más topik 🙂
Lazán kapcsolódik: olyan autót tud esetleg valaki, hogy hátra, két gyerekülés közé egy vékonyabb felnőtt beférjen? Hárman mennénk két gyerekkel, de ez most két autós történet 🙁 Ezek miatt a formázott hátsó ülések miatt alig van hely a két gyerekülés között.
Vendash, ez a legtöbb autóban nem megoldható, talán Passat, nagyobb Volvó és hasonló kategóriájú autókban kivitelezhető.
Eut hogy rakod be olyan kocsiba, ahol kagylósított a két szélső ülés hátul?
Az árazás egy "kicsit" magasabb, mint amire itthon igény lenne.
Megnéztem a beszerelési útmutatót. Az első oldal alján lévő piros szöveg meglepett: Az ISOFIX rögzítési pontok nem elég erősek, ezért sose használd őket! Hoppá!
Szakértő, azokat gondolom egy-egy üléshez tervezték, itt meg három gyerek ül benne. Igaz, lehetne három ponthoz is rögzíteni.
@vendash Feleségem (vékonyabb felnőtt kategória) Toyota Aurisban két Römer ülés közé (szerintem ez az általad említett formázott ülés lenne, böszme nagy műanyag az egész váz, mint egy páncél) befér, bár hosszabb úton nem kényelmes, rövid úton gondolom az :D.
Jelenleg az ülések ISOFIX-szel vannak rögzítve, ha övvel kötném be, akkor több hely lenne, mert pár centivel jobban szét tudnám húzni, így nagyobb hely maradna középen.
2 gyerekülés közé egy normál méretű felnőtt szállítását a legtöbb kompakt egyterű tudja, pl C4 Picasso/Spacetourer, ahol az ülések csúsztathatóak is sínen.
@vendash VW Touran. Alapból 3 gyerekülés rakható hátra (Isofixes kialakítás van mindhárom ülésben). A hátsó két szélső ülés ráadásul beépített gyerekülés is lehet (persze ez extra és csak nagyobb (azaz 15kg feletti) gyereknek jó).
A két gyerekülés közé a feleségem simán befér.
@EgyBölcsész
2019-08-28 at 08:47
Ugyanúgy. Szerintem ez nem igazán számít. Függhet persze attól, hogy mennyire mély az a kagyló, egy sparco sportülésen nem működne. De nem az adja a tartást/rögzítést, hogy felfekszik a gyári üléssorra.
Inkább az lehet ott a gond, hogy a folyamatos terhelés miatt tönkremegy az eredeti ülésnek a formája. A kagyló széle „ellaposodik” és végül az is sík lesz, mint a videóban. 🙂
Szakértő, középen én még egy autóban sem láttam isofix-et, mivel itt 3 vagy 4 ülés van ugyanennyi gyerekkel, ezért valszeg ez a plusz terhelés az oka, hogy nem ajánlják, hogy arra kösd. 150-200% plusz teher azért nem kevés.
Vendash, a 2012 utáni Toyota Avensisekbe tapasztalat alapján befér egy vékonyabb felnőtt a két isofixes gyerekülés közé. Kicsit fészkelődni kell hozzá beüléskor, és nem túl kényelmes a kis hely miatt. 183 centi 80 kiló vagyok, 40 percet kibírtam velük mert nyugtatni kellett a kisebbet, de azért erősen megörültem mikor vége lett az útnak. 2 és 0,5 évesek és az ülések is ennek megfelelő méretűek.
Vendash: A jobban megcsinált egyterűekben három szeparált ülés van hátul, így el lehet férni középen is, ha nem túl ormótlanok a gyerekülések (VW Touran, Ford C-Max, Citroën Picasso, Renault Scénic, Toyota Verso). Ha ilyenből nem akad megfelelő, akkor a dobozos kishaszonból kreált családi autók között nézz szét: FIAT Dobló / Opel Combo, Citroën Berlingo / Peugeot Partner - ezek belül aránylag szélesek a függőlegeshez közeli oldalfalak miatt. Ja, és ne feledjük a sajnos már régóta nem gyártott FIAT Multiplát. 🙂
A legjobb nyilván egy VW Sharan / Seat Alhambra vagy Ford S-Max / Galaxy, csak azok borzasztó nagyok, de ha ez nem gond, akkor nincs jobb ötletem.
Vendash, én ültem hátul 2 gyerekülés között Honda Jazzban és Mazda 3-ban is. Rövid útra (max 30 perc) szerintem oké volt, elfértem, de nem volt kényelmes. 80 kg vagyok és 184 cm magas amúgy. De attól is függ, hogy milyen komfort igényed van. Pl. ha sokat repülsz fapadossal, akkor már megszokhattad, hogy szűk a hely.
Amit én a Multimac ügyében nem értek, hogy ha 4 gyereket ültet hátra, és jön anya+apa is, akkor elvileg megbüntet a rendőr, hogy 5 személy van a forgalmi engedélyben, de 6 személy ül az autóban?
Ötszemélyes autóba nem lehet hátra négy gyereket ültetni, ha a két szülő is ott az autóban, mert az már hat személy.
@egybolcsesz Most rendeltem ilyet, előtte írtam a gyártónak, mert nekem is ilyen autóm van Azt mondták a legszélesebb verziót vegyem ami két szélen feltámaszkodik és akkor stabil lesz. Ha vékonyabbat veszek az a középső puklin fog billegni. Amúgy árulnak távtartó tömő anyagot, de azt írta ilyen esetben nincs rá szükség.
Amúgy a kiegészítők külön felárasak (pl a fejtámla is), nem olcsó.
Vendash, probald meg ne az isofix-es rogzitest, hanem a biztonsagi oveset (nem biztonsagos kevesbe, csak kevesbe esik kezre, viszont konnyebb legozni). Igy egy Golf Sportsvanbe is befer 2 gyerekules es egy felnott hatra.
Polgárpukkasztó leszek: ha 3 gyerek van, akkor sajnos nagobb kocsi kell, akár 7 üléses. Ha csak nyaralás esetén kell, akkor pedig autóbérlés. Pont úgy mint 2-3-4 gyerek esetén a megfelelő szobaszám. Annyi szoba kell, annyi nm-rel.
@vendash Toyota Prius+ is ez a kategória. Mi utaztunk már így hosszabb úton és elviselhető volt a két isofix-es gyerekülés között.
"Szakértő, középen én még egy autóban sem láttam isofix-et,"
Citroen C4 Picassoban van középen is isofix és egyébként kényelmesen el lehet férni egy felnőttnek két Britax Römer gyerekülés között. Vagy akár beköthető 3 gyerekülés is.
Cserébe hátrány, hogy egy átlag (pl áruházi) parkolóhely viszonylag szűkös, pláne ha két oldalról a 2 (esetleg 3) gyereket kell berakni, bekötni és ehhez kéne az ajtókat rendesen kinyitni.
Családos parkoló jó lenne, csak ritkán van szabad hely.
Zoli Nem büntet a rendőr, mert a hátsó ülésen ha be tudod kötni akkor több is ülhet mint egy KRESZ szerint. Ez a négyes ülés elég jó megoldás erre.
Zolle Nekünk Octavia I van és úgy fért be a három gyerek hátra, hogy egy régebbi Concord ülésben ül a nagyobbik gyerek, az viszonylag keskeny, viszont van állítható fejtámlája. A másik két ülés elég batár. Van egy Espiro 0-25kg-ig meg egy Tourago 9-25kg-ig
@mirejoanegyuleses KRESZ: "Két 10 éven aluli gyermeket – ha az általuk elfoglalt ülésen a gyermekbiztonsági rendszer használata a 48. §-ban foglaltak alapján nem kötelező – egy személynek kell tekinteni.”
Ha a forgalmiban megjelölt ülések száma így megnő, akkor nem fog érte szólni a rendőr? Mert ha igen, akkor megette a fene az egészet.
Az ávósok mit szólnak mindehhez?
Hát ugye felmerül a kérdés, hogy kinek milyen vékony az bizonyos feleség. 😀
@vendash
Mi utaztunk úgy is, hogy az egyik gyerek ment jobbra előre. Persze még a rendőr se tudja biztosan, hogy szabályos-e, de tudtommal az. Ugyanúgy gyerekülés kell, és annyi. Persze elől nincs isofix, csak ővvel bekötős ülés játszik. Akkor egy gyerekülés mellé elfér két felnőtt. Igaz szűken, de elférnek.
A másik, hogy oldalra és középre kerül a két gyerekülés, és mellé be lehet ülni. Kisebb autóban azért ez is necces, de ha ővvel bekötős a gyerekülés és nem isofixes, akkor működhet.
A témához: király cucc! Nekem nem derogált megvenni a Lodgy-t, 3 évig kb ingyen fogom birtokolni a számításaim szerint. De valahol meg tudom érteni, akinek nem tetszik. Felszereltségben és luxusban lefelé fogok lépni én is. De legalább simán be fog férni a 3 gyerekülés.
Ha ahogy a reklámképen is van, hogy két ülés helyére kerül 3 gyereknek való ülés, akkor hogy lesz szabályos 5 utas?
Hú, régebben ikres topikon volt téma az ilyen ülés, de nem nagyon dicsérték.Ránézésre azt mondom, hogy a fej/váll/csípővédelme elégé light, én tuti nem használnám.
Azzal vitatkoznék, mennyire reménytelen 3 gyerekülés hátra. Igen, kisebb kocsikba elégé nehéz, de középkategóriában már elég sokba belefér. Én úgy csináltam, hogy minden váltáskor belepróbáltam az üléseket a kocsi és csak utána vettem meg. Emiatt aztán volt, hogy nem a legolcsóbb ülést vettem meg - de a 3 ülés sohasem került fél millába :D, sőt, az autó átíratásét (ti. másik kocsi kell, mert ebbe nem férnek már be) sem haladták meg.
Ami a jó hír, hogy mikortól már legalább egy gyereknek háttámlás magasító van (pláne, ha már kettőnek), elkezd nőni belülről a kocsi. Viszont onnantól a gyerekek küzdenek a bekapcsolással 🙂
Lehetőségek tárházát nyitja ki ez az ülés:
A dolgozós kabriómba be tudnám ültetni a 3 gyereket. Nem mintha sok értelme lenne, mert hátul nagyon huzatos, szólva úgyis zárt tetővel kellene menni, de szükség esetén jól jöhetne. Persze szükség esetére befektetni félmillió forintot nem túl racionális...
Aminek viszont értelme lesz, hogy a negyedik gyerekkel nem kell mégnagyobb autót venni. A Lodgy-m középső üléssorára ha befér a 4 gyerekülés, akkor megmarad a csomagtartónak a hely. (Persze ha ez be van szerelve, akkor a leghátsó két "pótülésre" bemászni kvázi lehetetlen lesz.) Eddig azt gondoltam, hogy 4 gyerekkel már kisbuszra upgradelünk, de ezzel ki lehetne tolni 5 gyerekig.
@b-csaba
3 gyerek nálunk simán elfért az 5 személyesben (a kicsi korkül miatt egészen tavaly év végéig kellett ülés), a csomagtartó is elég volt. Igen, tény, hogy nem a Suzuki Swift vagy a Peauget 206 a 3 gyerekesek kocsija.
@peet
Nem számít a feleség szélessége, ha ő vezet :DDD
@zolle
A Cybex Solution nem isofixesei elég keskenyek.
Nekünk Dacia Logan MCV van, régebbi, újabb is.
Két gyerek egy felnőtt hátul felállásra nekünk jobban bejött, és eletszerűbb is (ki-beszállás) ha gyerek van középen, felnőtt szélen.
Nekünk nem kellett ilyen drága cucc, sőt, a barátaink volvójába is befért a 3 ülés. A matek lényege, hogy bár centire úgy tűnik kevés, az ülések ahogy egymáshoz illeszkednek, helyet nyer az ember. Nekünk Römer meg Nania üléseink vannak(15-36os 4, egy 9-18 És egy cybex hordozó) (2 autóba), és már pontosan Nem emlékszem, nem egyszerre vettük, de kétszáznál biztos nem került összesen...
Persze egy csomó autóba tényleg nem férnek be, pl anyuék cliójába se, de olyan autó nem is való 3 gyerekhez szerintem 🙂
Minden autó 4 személyes, kivéve a 7 személyest, mert az 5 személyes.
Ha pici az asszony és ő is tud vezetni próbáljátok ki hogy az asszony +1 gyerekülés megy előre (háttal - nem az asszony, a gyerek..). Hátul egy nagyobb embernek jó nagy lábtér marad az asszony mögött, 2felnott+1gyerekülés pláne övvel bekötve a legtöbb autóban egész kényelmes.
@zolle Nekem két éve volt aktuális a téma és akkor a legkeskenyebb ülésnek a Britax Römer Discovery-t találtam. Volt még egy másik játékos is de ennek volt elég keskeny az ülőlap hátulja, ami a biztonsági öv beszenvedésénél sokat segít. Szóval ez volt az általam talált egyetlen ülés amiből kettőt be tudtam tenni egy méretes BeSafe mellé a kocsinkba.
Rendkívül tanulságos a blog bejegyzésein, valamint a kommenteken keresztül szembesülni a magyar középosztály problémájával, nevezetesen a cél maga a fogyasztás, amihez ideológia mindig akad. Nem is lehet ebből a körhintából kiszállni, másképp, csak egy rendes életre nevelő blog olvasásával. Mert ugye mindig lesz egy autó, egy nagyobb ház vagy egy udvar közepére tervezett medence, amire neked pénzt KELL költened. Majd meglátod, valamelyik hülyegyereked, a kutyád, vagy a macskád mindig okot fog adni a sokmilliós baromságokra.
Persze kiszállhatnál egyetlen pillanat alatt ebből a mókuskerékből, talán az elkényeztetett hülyegyereked is visszavenne egy pillanat alatt az egójából, cska akarnod kellene.
De mondom, lassan ehhez nem itt találod meg a muníciót, mert itt csak hozzád hasonló elkényeztetett hülye szülők maradtak.
Mindig jót mosolygok azon, mikor apuka megideologizálja a menő SUV-ot, mondván, hogy csak abban fér el a 3 gyerekülés 🙂
Az Octavia I-ben (amit 2007-ben 3 milláért az ember után dobtak) is elfér a 3 gyerekülés egymás mellett.
Mi két évig használtuk a 132 centi széles, 4 üléses verziót. Üléshez mérve drága, autóhoz mérve diszkont megoldás 4 gyerekkel, ha elég széles az autó. A beépítés autófüggő. A mienk a legegyszerűbb verzió volt: a két szélső ülés biztonsági övének kialakított csongokba kellett becsavarni + két helyen le is van támasztva a padlóra. Helyesen beszerelve meg sem moccan. A gyerekek imádták. Első alkalommal ki sem akartak szállni belőle. A különálló ülésekhez képest nagyon egyszerű volt becsatolni. A háttámla dőlésszöge nagyon jó. Nagyokat aludtak benne anélkül, hogy a fejük akár egy nagyobb fékezés esetén is előre bukott volna. Ült bennük gyerek 2 évestől 10 évesig.
@andras "Mi utaztunk úgy is, hogy az egyik gyerek ment jobbra előre. Persze még a rendőr se tudja biztosan, hogy szabályos-e, de tudtommal az. "
Pár éves TC cikk: totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/05/08/mehet_elore_a_gyerekules/
Igen utazhat.
Ami fontos: "Nagyobb gyerekeknek való, előre néző gyerekülést minden korlátozás nélkül használhatunk, menetiránnyal szembe fordított babahordozót csak akkor, ha nincs légzsák vagy kikapcsoljuk."
Mi a kisebbet a babahordóban így utaztattuk: feleségem hátulról rálátott a kicsire, ha hátul van a hordó, akkor nem lát rá. Nekem 2 gyerekkel ez praktikusabb tűnt.
Jobb elsőn országfüggő, hogy utazhat-e gyerek gyerekülésben. Itthon igen, viszont pl. Horvátországban nem, ez nyaralásnál szívás lehet.
@NEHSZ
2019-08-28 at 14:34
"Mert ugye mindig lesz egy autó, egy nagyobb ház vagy egy udvar közepére tervezett medence, amire neked pénzt KELL költened. Majd meglátod, valamelyik hülyegyereked, a kutyád, vagy a macskád mindig okot fog adni a sokmilliós baromságokra.
Persze kiszállhatnál egyetlen pillanat alatt ebből a mókuskerékből, talán az elkényeztetett hülyegyereked is visszavenne egy pillanat alatt az egójából, cska akarnod kellene."
Ezt kifejtenéd, kérlek? Tényleg érdekel hogy lehet kiszállni és hogy fog a gyerek visszavenni az egójából. Hogy kell akarom?
Én is néztem már a Multimacer, de sajnos nincs AD-AC-s töréstesztje. Meg szinte lehetetlen ki-be szerelni.
@vendash@Kiszamolo Mi szoktunk utazni 3 felnőtt 2 gyerekülés+ a csomagtartóban egy 2 személyes babakocsi. Az auto egy kis C Corsa 😀 Persze csak rövidebb útra...
Nekem a nagykorú Renault Scenic-ben 3 külön ülés van hátul, mindegyik iso fixes. És be is fér 3 gyerekülés... 🙂
Ha mar ilyen praktikus dolgokrol beszelunk, van nehany gyarto, aki meg autotipus csomagtartojaba pontosan illeszkedo taskaszetteket gyart. Jellemzoen 4-7 taska. A szettek ara 100 ezer forint nagysagrendtol, de ha azt nezem, hogy ennyi utazotaska sem jon ki, nem olyan veszes.
Csaladnal, utazasnal nagyon praktikus tud lenni.
Linket nem teszek be, de ragooglizva pl. a "bespoke car bags" vagy hasonlo kulcsszavakra van talalat.
Ha belegondolok, hogy annak idején 14-en megtermett férfiemberek (kb 1,5 tonna) utaztunk egy kombi Wartburgban...
Még szerencse, hogy tettem bele rugóerősítő gumit.
babycenter.com/609_37-car-seats-that-fit-3-across-in-most-vehicles-updated-for_20001028.bc
Nekük lesz hamarosan egy ilyen eladós ülésünk!
Aki kapja marja:)
@bela mennyire volt nehéz eladni? Szerettétek? Gyerekek mikor "növik ki"
@hyben Engem lehet érdekelne. Melyik méret van? Hány gyerekes verzió? Mennyit használtátok? Köszi szépen előre is.
Toyota Yarisban hátul elfér három gyerekülés egymás mellett, pedig az sem nagy autó... Egyébként meg Honda FR-V a megoldás 4 gyerekre 🙂
Három gyerekkel, érdemesebb egyterűt venni. Tapasztalataim: 2 gyerekülés+1 emelő még a 2es Swift-be is befér, csak keskenyített emelő ülést kell venni. Amúgy ez a Swift 2 kicsi gyerekkel jó parkolással még nyaralásra is jó volt. (2 felnőtt, 2 kicsi gyerek, sport babakocsi, utazó babaágy, stb...) Tetőcsomagtartó sem kellett. Olcsón a 3 gyerekes ülésproblémát egy Peugeot 307SWvel oldottam meg. Ott 3 külön mozgatható ülés van a második sorban. Nincs ára a kocsinak, és már csak öreg autók vannak (7 üléssel 500eFTért adtam el 2 éve), de szervízre kell költeni rendesen. A Citroën C4 Grand Picassoban (2013-) tökéletesen elférnek, 3 gyereknek kell a hely. 2. (Asszony) kocsinak olyat kerestünk ahol a három gyerek ülés nélkül elfér hátul. Sok kocsiban olyan keskeny a középső hely, hogy essélytelen középre ülni. Citroen C3(2017-) lett. Ott egyenletes övkiosztás, és sima pad van...
Akár a nègyülèsest is lehet használni, de csak nègy olyan gyermekkel, aki a 3. életévét már betöltötte, de a 10.-et mèg nem, legalább 135 cm magas és az üléshez beszerelt biztonsági övvel - testméretéhez igazodóan - biztonságosan rögzíthető. Elèg egyetlen kettő vagy tìz èves gyermek, ès a szállìthatò szemèlyek száma már csak annyi, ami a forgalmiba van ìrva.