Sokan nagy rajongói a Revolutnak, aminek a legnagyobb oka az olcsó pénzváltási lehetőség a Revoluton keresztül.
Azonban ha valami olcsó, akkor annak mindenen spórolnia kell. Például a normális ügyfélszolgálaton. Nem csak a Revolutra igaz, de szinte az összes többi feltörekvő fintech cégre is, hogy ha problémád támad és nincs szerencséd, beleőszülhetsz, mire bármit el tudsz intézni. Mert az ügyfélszolgálat drága dolog, különösen a személyes ügyfélszolgálat. Ezt érdemes mindig szem előtt tartanod. Pénzügyi szolgáltatónál éppúgy, mint mondjuk egy fapados légitársaság esetében.
(A példa kedvéért köthettem volna nagyon olcsó utasbiztosítást egy hasonló, szerintem gyakorlatilag csak online létező angliai cégnél, de eszem ágában sem volt. Majd pont akkor nem érem el őket, amikor a világ másik végén valamelyikünket baleset ér vagy kórházba kerül, meg majd egy angol virtuális céggel vitatkozhatok, ha valami panaszom támad, mert ők nem akarnak valamire fizetni. Inkább fizetek évi 8-10 ezer forinttal többet a család után és bármikor felhívok egy nagy biztosító magyar nyelvű asszisztenciáját, amit három csörgés után biztos felvesz egy élő ember, akár hajnalban is.)
Minden banknak kötelessége beazonosítani az ügyfelet egy bizonyos összeghatár felett és nincs is ezzel semmi gond, a pénzmosás miatt van erre szükség.
Azonban a Revolut ezt igen furcsán csinálja. Boldog-boldogtalannak megnyitja a számlát minden adategyeztetés nélkül, majd egy teljesen váratlan pillanatban zárolja a hozzáférésedet és utána pisloghatsz, mint hal a szatyorban.
A zárolást követően olyan dokumentumokat kér be, amikhez joga se lenne, mint a fizetési papírjaid meg a bankszámla-kivonatod. Miért is? A személyim miért is nem elég neki? Főleg, hogy csak bankkártyáról vagy bankszámláról tudom feltölteni a Revolut számlámat, ergo készpénz mosása egyáltalán szóba sem tud kerülni.
Ha szerencséd van, hamar visszaállítják a számládat. Ha nincs? Nos, akkor így jártál. Panaszkodni nincs nagyon hol és kinek. Akkor várj türelmesen.
Szóval ez az érem másik oldala, ezt tartsd szem előtt. Olcsó húsnak sajnos tényleg híg a leve. Amivel nincsen baj, ha tudsz róla és felvállalod ezeket a kényelmetlenségeket a kedvező díjakért cserébe.
A Revolut vállalkozói számla is jó dolog, ha havi 2-3 bejövő tételed van, de egy komoly cég komoly számlaforgalmát nehogy rábízd egy virtuális cégre.
Update: Sokan írják a hozzászólásokban, hogy nekik nincs bajuk és különben is, Feri a balek, hogy nem tudja, hogyan lehet kicselezni a botokat és élő emberrel beszélni. Felteszem a kérdést, honnan kellene tudnia és egyáltalán miért kell cselezni, ha segítségre van szükségem? Miért nem akarja a cég, hogy mindenki eljusson élő emberhez és miért nem fontos neki, hogy minden panaszt és problémát minél gyorsabban megoldjon? Miért nincs a cégnek százezernél is több magyar felhasználó után magyar nyelvű weboldala és ügyfélszolgálata? (Tényleg akkora hanyatt esés lenne egy weboldalt és néhány dokumentumot lefordítani magyarra? Egy egyetemista százezer forintért megcsinálná és ebben már a weboldal szerkesztése is benne lenne.)
Miért nincs magyar nyelvű ügyfélszolgálat Budapesten, ahová szükség esetén be lehet menni és normálisan kezelik az ügyfelek panaszait? Hogy miért? Mert pénzbe kerül. Sok-sok pénzbe. Ezért tud olcsó lenni a Revolut, de ez is az árnyoldala. Ettől még használjuk és szeretjük, de erről érdemes tudni.
Egyébként meg ez a random letiltás dühítő, értelmetlen és érthetetlen. A Transferwise-nál kaptam egy értelmes levelet, hogy kedves ügyfél, a törvények miatt ezer euró felett be kell téged azonosítani. Ezt az utalást még elküldjük(!!!), de lécci ezt és ezt töltsd fel, mert egyébként nem tudunk továbbra szolgáltatni neked. A Paypal írt egy levelet, hogy ha készen állok, akkor ő most levesz a számlámról száz forintot, írjam be az online banki felületről a levonásnál megjelenő négyjegyű kódot. Szóval lehet ezt értelmesen is csinálni, nem úgy, hogy az egyik vásárlás közben egyszer csak meghal a kártyám néhány napra vagy hétre.
Feri is pórul járt a Revoluttal, következzen az ő levele.
Rendszeresen olvasom a blogot, köszönet érte. Itt ismertem meg a Revolut kártyát és használtam cirka 3 hónapja nagy örömmel, idehaza és külföldön egyaránt. Még a fiamnak is beszereztünk egyet, ami remekül működött például Angliában, az app lehetővé tette hogy real time lássuk hol költ, van-e elég pénze.
Szóval alapvetően egy nagyon elégedett Revolut használó voltam egészen a tegnapi napig. Egy pizzát vettem volna egy plázában ahol egyébként rendszeresen vásárolok, a kártya visszautasításra került.
Gyorsan kifizettem készpénzben, majd megnéztem az appban hogy mi lehet a gond. Az appba belépve az accountom adatai helyett a következő üzenet fogad:
"Szükségünk van néhány további adatra
Bocsánatot kérünk a kellemetlenségért, de mielőtt újra működhetne minden, egy kicsivel több információra van szükségünk. A folyamat felgyorsítása végett készülj fel rá, hogy el tudj küldeni pár egyszerű igazoló dokumentumot, például a havi munkabér elszámolásodat vagy a banki kivonatodat. Ne aggódj, mindent titokban tartunk, amit elküldesz"
Egyetlen lehetőségem van, egy "Csevegés velünk" gomb, ami egy chatbottal történő beszélgetést kezdeményez. 24 órája bármilyen kérdést teszek fel, hogy pontosan mi történik, mégis milyen dokumentumokat küldjek el egy bot válaszol valami véletlenszerü szabvány üzenettel (aminek van vagy köze a kérdéshez, vagy nincs), de még bot létére is van hogy fél órát kell várni a válaszra - gondolom ezzel próbálják még élethűbben eljátszani hogy valójában egy élő emberrel beszélek...
A válaszok egyébként kb annyiról szólnak hogy a számlám zárolva lett, mert gyanús volt, de semmilyen egyéb tájékoztatást nem áll módjukban adni, se azt hogy miért, se azt hogy kb meddig várjak, se azt hogy egyáltalán elkezdtek e ténylegesen vizsgálni már valamit vagy csak le lettem zárva azt kész.
Próbáltam őket telefonon is elérni, sikertelenül, fel se vetté vagy csak rögzített üzenet.
A neten kutakodva érdekes cikkeket találtam (revolut account lock a gugliban), ahol tömegével írnak hasonló esetekről, és a legrosszabb hogy mindenki teljesen tehetetlen, a Revolutot elérni nem lehet, jelenteni őket tisztességtelen eljárásért szintén nem egyértelmű hol lehet.
Konkrétan most nekem sincs ötletem, mit lehet kezdeni velük.
Furcsa az egészben hogy bűnösnek vagyok titulálva bármilyen bizonyíték nélkül, hogy a Revolut elérhetetlen, hogy milyen alapon kérnek tőlem banki bizonylatokat MÁS bankszámláimról, vagy akár a fizetésemről...
Egy viszonylag friss cikk arról, hogy egy Londonban élő újságíró hogyan NEM tudta elérni a Londoni székhelyű revolutot egy hasonló esetben....
https://www.zdnet.com/article/revoluts-clumsy-automated-fintech-bank-compliance-results-in-frozen-accounts-and-lack-of-customer-service/
Most hogy nagy dirrel-durral elindult az üzleti vállalkozói számla, érdekes lehet egy vállalkozást futatni úgy, hogy esetleg minden indok nélkül a számla meghatározatlan ideig elérhetetlenné válik, a megoldás kezdeményezésének lehetősége nélkül....
Valoszinuleg itt az tortent, hogy ok is gepi tanulassal probaljak kiszurni a gyanus tranzakciokat es ezeknek az algoritmusoknak magas a fals pozitiv rataja. Ezzel nem is lenne gond, ha nem lenne igaz amit Kiszamlo is emlitett, hogy valahol sporolni kell. Gondolom nem epp a legmotivaltabb emberek vegzik a hegyekben allo ugyek feldolgozasat. Kivancsi lennek, hogy pl. a fizetos ugyfeleket ebben az esetben is mashogy kezelik-e. Amikor volt Metal elofizetesem, akkor egy szavam sem lehetett az ugyfelszolgalat minosegere, azota pedig nem volt gondom veluk.
rrodnas, lehet, megvan a megoldás: mindenki kezdje Metal-lal, aztán azonosítás után visszamegy ingyenes csomagba. 🙂
Fejlesztői oldalról sem túl szép a helyzet:
wired.co.uk/article/revolut-trade-unions-labour-fintech-politics-storonsky
Zárolással kapcsolatos tapasztalatom ugyan nincs, ellenben az ügyfélszolgálattal ahányszor cseteltem:
- a bot használhatatlan, de lehet minden gond nélkül "live agent"-et kérni
- mindig perceken belül válaszoltak
- mindig az derült ki, hogy én nem jól használtam valamit/félreértettem
Így összességében azt gondolom, h többségben azoknak van problémájuk, akik nem tájékozódtak előre...
Ádám, ingyenes számlád van? Mert a fizetős számla egy fontos ficsöre a "Priority customer support"
Egy ideje gondolkodom már ezen a kártyán, de most így jobban utánaolvasva, már egyáltalán nem szimpatikus, amit csinálnak. Addig rendben van, hogy azonosítani kell az ügyfelet, mert pénzmosás, meg terrorizmus, stb.
DE miért nem lehet egy ilyen céget arra kötelezni, hogy normálisan írja le a feltételeinél, hogy pontosan mikor és milyen dokumentumokat fog bekérni? Én értem, hogy ez a biztonság miatt van így, de ezek alapján hogyan lépjek velük szerződésbe? Mert gyakorlatilag csak azt írják le, hogy egyedi elbírálás esetén, a saját kényük-kedvük szerint akkor és addig zárolják az ember számláját, amíg nekik tetszik. Így akkor milyen számomra ismeretlen feltételekbe egyezek bele, amikor az ügyfelükké válok? Ennyi erővel egy telefonszolgáltató is csinálhatná azt, hogy veszek nála egy SIM-kártyát, utána meg letilt x időre, mert csak. És töltsek fel neki mindenféle papírt, hogy feloldja. Nothx
Nem csak a fintech cégek ilyenek hanem szinte az összes internetes cég pl. a google, facebook, ebay stb.
...mar megint Revolut 😀
Ugy latom Miklos meg mindig virtualis a ceg szamodra 😉
Szerintem nalam senki(?) nem lehet elorebb a Revolutos iszapbirkozasban (UK Ombudsman - FOS - vizsgalat veget varom es tervezem az FCA-t is megkeresni, ill a chat-jeim veluk mar tul vannak egy 220 oldalas pdf-en), DE ennek ellenere is meg mindig allitom hogy alapvetoen jo szolgaltatasaik vannak.
Feri sajnos magat szivatta meg, hogy nem jutott tul a bot-on. Nekem kb 130k EUR-t kellett feltoltenem es a penzmosasi mizeriat ugy tudtam megoldani, hogy 15 ev havi berszamfejteseit elkuldtem nekik. Ha nem osztom meg veluk a titkaimat (milyen jogon kerik, stb kezdetu mondatok) akkor nem hasznalom oket. Ennyi.
Egyebkent meg nem a Revolutot kell kutyazni, hanem aki azt a sz@r AML torvenyt megszulte es kotelezove tette az EU-ban.
Alpheiosz, már az is problémás a GDPR szempontjából, hogy olyan adatot kér be, amire nincs szüksége. (Indokolatlan adatbekérés, büntetendő.) A személy azonosításához nem kell fizetési papír. Ha pedig utalva jött a pénz, akkor a készpénz mosás sem áll fenn.
De az külön gáz, hogy ezt utólag játssza el, amikor pénzed ragad bent nála.
Szerintem egy pár milliárdos GDPR büntetés meg fogyasztóvédelmi büntetés után majd megtanul jogszabályszerűen működni a cég.
Addig meg érdemes erről is tudnia a felhasználóknak.
Ugyanezt játszotta el velem a Paypal céges számlán, több mint egy hónapig nem fértem hozzá egymillió forinthoz. Na, remélem, a transferwise nem ilyen lesz, bár kezdek aggódni...
Elég régóta használom a Revolutot (ingyenes csomag). A support általában lassú, de eddig mindent megoldottak. Zárolásba is belefutottam, 2,5 nap volt, mire feloldották (úgy, hogy azonnal feltöltöttem minden doksit, amit kértek és folyamatosan cseszegettem őket).
Összességében mivel egy "ingyenes" megoldásról beszélünk és elég sok pénzt spórolt nekem, meg vagyok vele elégedve. Ezen a zárolásos mókán kellene még sokat javítsanak (ha már zárolnak, akkor doksi feltöltéstől számítva max 1-2 óra és teremjen ott az ember és foglalkozzon az üggyel).
Zsozsó, vagy írja le, hogy az első százezer forint elérésekor vagy négy héten belül igazold magad, mert egyébként letiltunk. Ehhez miért kell olyan nagy ész?
Akkor mindenki időben feltölti a doksikat és nincs ez a cirkusz.
Beszéljünk inkább a forintról, mert 350-ig nem lesz megállás.
Ki, hogy védekezik ebben a történelmi csúfságban?
Bár a Revolut még bőven a hype ciklus felívelő szakaszában tart, azért már hosszú ideje furcsa cikkek jelennek meg a cég működésének megkérdőjelezhető etikájáról. A teljesség igénye nélkül pl. siliconrepublic.com/companies/revolut-cfo-peter-ohiggins-resigns-app-issues vagy wired.co.uk/article/revolut-trade-unions-labour-fintech-politics-storonsky
A pénzemet sem bíznám rájuk, de az adataimat sem.
komoly hogy valaki elcsesz egy napot azzal hogy "live agent" et nem tud beirni es errol cikk szuletik? 2 eve hasznalom szamos alkalommal kellett a support, mindig megoldottunk mindent. Zarolast meg megcsinalja az osszes online penztarca.epayments/skrill/neteller stb. Ami /= azzal h a penzed nem tudod kivenni, hanem elovigyazatossagi okokbol "rutin" vizsgalat. Kuldesz nekik egy random papirt barmirol, szerinted egyalltalan leforditja barki a magyar vakert? A biztositassal egyet tudok erteni, annak lehet ertelme egyebkent, szerencsere azt meg nem kellett igenybevennem. De a support egyebkent *5 Barcsak bankokkal is ez lenne..
Miklos,
pont erre utaltam, az AML torveny eleg gumicsontosan fogalmaz es nincs konkretan leirva, hogy mi az amit mar nem kerhet el annak erdekeben, hogy kideruljon nem vagy terrorista. A GDPR celhoz kotottseget kimeritheti az AML, illetve gondosan vigyaz(hat)tak a ket torveny kozotti osszhangra, kulonben az osszes penzugyi cegnek menne automatikusan a bunti.
Amugy en is szeretnem ha a Revolutot az ugyemben buntetnek, tehat altalanossagban nem vedem oket...
Kiszamolo, ezzel csak az a gond, hogy ha ugy mukodik a rendszer ahogy gondolom, akkor tobbszor is szukseg lehet azonositasra, ha valakit tobbszor megfog a gep.
JG, szerintem tuti le van irva valahol, hogy mi a menete az ilyen eseteknek. En egy masik fintechnel dolgozom es mi pl. 45 napig is tarthatunk vissza tranzakciot, ha valami buzlik. Sajnos amennyit konnyit egy fintech pont annyival no a visszaeles lehetosege is szemben egy tradicionalis bankkal.
Pont ugyan így jártam amit a cikkben irnak pár napja, nem hajlandóak együttműködni, én meg beszolgáltatni ezt a sok iratot, amihez a vilagon semmi közük, egyébként valoban igazolványszámom adataim tudják, akkor hogy mosnék pénzt... agyfasz
Kiszamolo, igen, minimum ez lenne a korrekt megoldás.
Amúgy a zárolás alatt a már a Revolutnál lévő pénzedet át tudod váltani más devizára és kártyával el tudod költeni. Újabb feltöltést és normál utalást nem enged. Nekem pechem volt, pont utalnom kellett volna, mikor zároltak (akkor esett le az SP500). Így emiatt buktam valamennyit...
Zsozsó, pontosan mit nem enged? Nálam épp zárolva van, és vennék ki pénzt.
Euro vagy huf küldést vagy fogadást, mit nem enged?
köszi
Egyébként én 2 éve használok revolutot, volt ott pénzmozgás bőven, érdekes, hogy most jutott eszükbe, hogy mindenki terrorista.
Inkább bűzlik, hogy olyan infokat akarnak gyűjteni amihez semmi közük.
Túl szép is volt hogy igaz legyen az egész.
Én 1050 eur-t vesztettem, a párom 200.000 ft-ot. Jogorvoslat nincs, nincs hová fordulni.
Anti, én forintban töltöttem fel, ekkor jött az üzenet, hogy zároltak.
Zárolás alatt a ft-ot át tudtam váltani euróra. Kártyával neten tudtam fizetni. Normál banki utalást nem tudtam indítani. Másra nekem nem volt szükségem (egymás között küldés pl), nem próbáltam.
Revolut victim, miért vesztettél pénzt?
Business accountot használ valaki? Ott is ezt csinálja a Revolut?
Zsozsó, én most szeretnék euro-t fogadni, ft-ra váltani, majd tovább utalni a ft-ot. Hát kiváncsi leszek a holnapra...
Ezért szép ha a "bank" fél kontinenssel arrébb van, lehet verni a chatet kb... csak senkit se érdekel
Zsozsó:
Mert megszüntették a számlám, a penzt nem kaptam vissza, az ügyet jelenleg a Financial Ombudsman Services vizsgálja, de nincs túl sok remény.
Nálam a kezdeti próbálkozásoknál, kb. 75 EUR értéknek (!) megfelelő feltöltés után találták ki, hogy akkor most korlátozzák a számlámat, míg részletes jövedelemigazolást nem viszek. Szerencsére nálam a kártya még aktív maradt, és az egyenlegemet még el tudtam vinni a konkurrenciához.
Ha a cég a szerződéskötéskor jelzné, hogy adóbevallást és egyéb igazolásokat is elvár, ez még OK lenne. Bár úgy biztosan nem szerződnék velük.
Ha valamiért gyanúsnak találnak egy (feltöltési) tranzakciót, akkor tagadják meg a végrehajtását. Még az is OK lenne.
De először elfogadni az ügyfél pénzét, majd ráülni és szorult helyzetében követelni további bizalmas adatokat, ez bizony már tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat.
A történtek után elég nehéz elhinnem, hogy az erőszakos adatgyűjtés valóban csak jogi előírások miatt kell, és nem az üzleti modelljük része.
Hasonló esetekról már az egyik előző revolutos poszt kommentjei között is volt szó, akkor, amikor a Revolut lehetővé tette a forintos feltöltést. A tapasztalat az, hogy olyan 70-100 ezer forint feltöltése után jön a lockolás és be kell küldeni a kért papírokat (bankszámlakivonat, fizetési papírok, stb). Ezeken sokáig ülnek. Ha sürgős, akkor le kell közdeni a botot (nem nehéz) és el kell jutni egy live agenthez, aki megnézi a beküldött anyagot, onnantól gyorsan megvan a feloldás. A kártyával a lockolás alatt tudtam fizetni, ezt írták is, tehát a bent lévő pénzt "ki lehetett menteni" a zárlat idején is. Én ezen túl estem és egyelőre második lockolás nem történt, tehát elvileg "boldog ügyfél" vagyok, augusztusban levezényeltem egy külföldi nyaralást gond nélkül. De egyetértek a poszttal, ez azért nem volt kóser és erősen rombolta a bizalmamat. Az utazás alatt is végig volt backup kártyám...
Kicsit facebook csoportos hisztinek érzem ezt a levelet.
A Revolut zárol, ez tény, de nem csak ő, hanem sok másik hasonló cég is, ha épp valamit így érzékel.
Random módon csinálja? Igen, sajnos ez tény, hogy elég kiszámíthatatlan.
Viszont, hogy valaki nem tud beírni egy "live agent"-et, hogy egy bot-on túljusson, az nem a Revolut hibája, sőt már egy ideje angolul se kell guglizni, ha valaki nem akar, rengeteg magyar leírás van, hogy pontosan mit kell csinálni ilyenkor, mit hova kell írni, stb.
A másik tény pedig, hogy zároláskor nem a kártyát zárolják, hanem az app egyes funkcióit, szóval ha nem a Vault-ban van a pénz, akkor ugyan úgy lehet vásárolni, mint a zárolás előtt, szóval a pár óra, vagy 1-2 nap még a zárolás tart se kell pánikba esni, lehet menni a boltba zsömlét venni.
Aki azt írja pénzt elveszett revoluton, az vagy hazudik, vagy nem mond igazat.
@Kiszamolo légy szíves frissítsd a cikket, hogy ilyen esetben írjanak be egy "live agent" üzenetet és egyből kapcsolnak egy ügyfélszolgálatoshoz chat-en.
Tényleg lehetne egy gomb-rá de azért meg lehet találni.
Akit érintett lehet annak javaslom megfontolásra.
Tegnapig lelkes rajongója voltam a Revolut-nak, de most mindenkinek javaslom, hogy gondolja át alaposan. ha van már, ne tartson rajta sok pénzt, ha nincs... inkább kerülje el. A következő történt:
- tegnap este zárolták az számlámat, rajta kb. 22 ezer forinttal.
- azt mondták, forduljak hozzájuk csettben.
- nem kértek semmit, nem kérdeztek semmit, (joguk van infókat vagy igazolásokat bekérni, pénz eredet vagy jövedelem igazolás, ez okay.)
- szóba se álltak velem 17 órán át, nem válaszoltak.
- a chatjükön a "live agent" elérhetetlen volt, miközben másik telefonon másik usernek percek alatt bejött.
- majd ma minden indoklás nélkül megszüntették a számlám.
- magyarázat, jogorvoslat, panasz nincs.
- a pénzem megígérték, hogy visszadják, majd meglátjuk...
Tudtommal nem sértettem semmilyen szabály, előírást, rendeltetésszerűen használtam.
@Kiszamolo és ingyenes ügyfélnek is megy simán persze
Tolem is ma kértek forrás igazolást. Metal vagyok pár hónapja. És több mint 3 éve ügyfelük.
Tegnap feltoltottem 1M Ft-ot, aztán egyből el is költöttem. Többet tölteni nem engedett a 24 órás limit miatt. Ma letelt, ismét feltaktam 1M-t. És már jött is az üzenet, hogy honnan a pénz. Azóta is ülnek rajta. De közben a pénzt el tudtam költeni a kártyával.
@Kiszamolo "vagy írja le, hogy az első százezer forint elérésekor vagy négy héten belül igazold magad...." Igen, valami ilyesmi lenne a korrekt.
Szvsz azért nem így csinálják, mert ha a nyitás során rájössz, hogy milyen papírokat kérnek, akkor sokan nem lépnének be. Így viszont be vagy etetve, rákapsz a dologra, ráadásul a letiltásnál bepánikolsz (ezért is terjed sok fals infó, hogy nem jutsz a pénzedhez, pedig a kártyáddal elköltheted, de ezt sokan idegességükben észre sem veszik), szóval így könnyebben beadod a derekad és elküldöd azokat a doksikat.
És persze bosszankodsz, de aztán előbb-utóbb felszabadítják a számlát és akkor a legtöbben mégiszcsak tovább használják, szóval úgy tűnik, hogy nekik van igazuk. Persze a tüske és a bizalmatlanság megmarad, szóval hosszútávon lehet, hogy rosszul teszi ezt a Revolut...
Nekem is lockoltak,de jott rola egy email amiben leirjak egyertelmuen mit fog a chatben az agent kerdezni (igen az alkalmazasukban tenyleg mindenfele szamlakivonatrol beszelnek :S,de nem kellett):
-Did you receive any SMS/email from Revolut asking to log into your Revolut account?
-Did you access your Revolut account from a new device in the last 7 days?
-If you answered yes to the previous question, can you confirm the model(s) of device(s) which you used to access your Revolut account? (e.g. Samsung Galaxy S9)
-What are the last 3 digits of the ID document you provided during sign-up?
-What is the expiration month of this document?
Hagytam egy uzenetet a botnak ezekkel a tetelekkel, es ha jol emlekszem masnap chatben visszakerdeztek a telefon tipust, mert bar az elso kettore nem volt a valasz megiscsak kellett 😀
Lehet szerencsém volt, de live agent-et mindig kaptam 3 percen belül és a zarolas is kb 90 percig tartott nálam, dokumentumok beküldése után ment tovább az élet. 🙂
"tényleg olcsó a leve" --> tényleg híg a leve
-What are the last 3 digits of the ID document you provided during sign-up?
-What is the expiration month of this document?
hát ezek durva kérdések: honnét tudnám???
a Transferwise is ilyen szemét, mert ha nem akkor átmegyek.
'AML torveny eleg gumicsontosan fogalmaz es nincs konkretan leirva, hogy mi az amit mar nem kerhet el annak erdekeben, hogy kideruljon nem vagy terrorista.'
Az AML törvény teljesen pontosan megmondja, mit kell bekérned, semmi kétértelműség nincs benne,
Ezért mantráztam mar korrábban is, hogy itt nem tartanék nagyobb összeget. Nincs hova menni reklamálni. Ugyanúgy ahogy nem rendelek olyan webshopból aminek nincs üzlete meghibásodási kockázattal rendelkező terméket egy bizonyos értékhatár felett
Kb. egy éve nekem is felfüggesztették, de gyorsan feloldották. Érdekes volt, tavaly júniusban egy ingatlan eladás után nagyobb összeget utaltam (20M+) Revoluttal külföldre. Kevesebb mint 2 euroból megvolt 🙂 Csak a magyar bank deviza számla és kártya díjat kellett kifizetnem pár hétre.
Erre nem csenget be, de januárban cikkeztek, hogy ki volt kapcsolva egy ideig a pénzmosást ellenőrző algoritmus.
Majd utána egy 1000 eurós nagyságrendű tranzakció felfüggesztést eredményezet. Érdekes, mert az utalás átment, alig maradt néhány tíz eurónyi. Én feltöltöttem számlakivonatot.Furcsáltam is.
(folyt)
Most azért kicsit leesett az állam. Egészen elképesztőnek tartom, hogy váratlanul, erőszakosan kikényszerítve ilyen adatokhoz jussanak bárkiről. Az pedig még hihetetlenebb, hogy ezek után is még ennyien védik őket.
Nem használom a Revolutot és társait, és ezek után soha a közelükbe sem megyek.
Fizetési papír? Bankszámla kivonat? Normálisak vagytok, ilyeneket elküldeni ki tudja, hova? Hogyan kezelik? Kinek adják tovább? Honnan tudjátok, hogy nem adják el az információkat bárkinek? Egy bankszámlakivonat alapján a fél életetek nyitott könyv.
Ilyet még itthon, komoly pénzintézetnek is csak nagyon indokolt esetben adok ki. Ti meg lobogtatjátok az első szóra a neten keresztül. Taps, taps, taps!
A Transferwise is függesztett fel. Ott kis összegű tételeket utaltam különböző számlák között oda vissza, átváltogattam, kártyával fizettem, feltöltöttem rá stb. Csak tesztelni akartam, hogy mi mennyi idő és milyen gyorsan történik. Valószínűleg a sok egymásutáni tranzakció húzta meg a csengőt.
Ők teljesen fair módon áltak hozzá. Kompenzációként kaptam egy 3000 eurós díjmentes keretet váltásra, utalásra, bankártyás feltöltésre.
Átláthatatlan használati feltételek, elérhetetlen ügyfélszolgálat, nem foglalkoznak a panaszoddal? Mintha a Wizzair is így működne. Elég nagy cég, mégsincs Budapesten irodája, ahová betérhetsz.
Pesti és az jól van így szerinted?
S igen, ott is ezzel fizetsz az olcsóságért. Késik a repülő? Károd van? Ügyfélszolgálat kellene? Ja az nincs. Ezért kerül ennyibe egy repjegy.
A Facebook-on külön csoportja van a Revolut károsultaknak már több mint 1100 taggal.
facebook.com/groups/2589492271078088/
Bocsi de ez hülyeség. Éve használok Revolut-t és eddig minden alkalommal tudtam elő emberrel beszélni perceken belül aki segített. Semmiféle trükk nem kellett simán a Chat funkcionál elérhető. Nem tiltottak le a kártyám csak bekertek a papírokat és elküldtem ahogy tudtam amit par napig nézegettek és addig is ment rendesen a kartyam. Az említett gondokról semmit sem tapasztaltam eddig mondjuk én beszélek angolul és nem várom el egy angol székhelyű banktól hogy magyarul kommunikáljon velem ahogy a posztoló. Ez valóban az olcsóság és jo funkciók ára hogy angolul tanulj meg legalább ha külföldi banknál akarsz bankolni olcsón. De szokás szerint sehova nem jut senki ebben az országban mert 2019-Ben is magyarul akar intézni mindent mikor az egész világ körülötte már angolul kommunikál.
@fox
"Egy bankszámlakivonat alapján a fél életetek nyitott könyv."
És? Olvassa. Nem vagyok irigy, ne csak a Google és a Facebook tudjon rólam mindent.
Másrészt meg semmi rendkívülit nem csinálok, ha esetleg van valami jobbító ötletük az átvilágításom után, akkor hajrá.
"A Facebook-on külön csoportja van a Revolut károsultaknak már több mint 1100 taggal."
Bla-bla... na és? A hitel károsultaknak meg 58 ezer. Itt csak panaszkodik mindenki!
@TMS Tehát ha jól értem, Téged azért lockoltak, mert lecserélted a telefonodat? Ezt jó tudni, mert akkor ez is be fog következni mindenkinek pár évente...
Többek közt ezért szeretem ezt az oldalt, nem reklámszövegek és félrevezetések mennek, hanem objektív. Én most akartam egy jelentősebb összeget berakni, de átértékeltem a helyzetet.
Jó lenne már, ha lenne egy olyan "pénzintézet", ahol kicsit magasabb díjért, biztonságos és jó minőségű szolgáltatás lenne. Minta csak szélsőségek lennének, arany középút nem.
@fox
Az egész életem nyitott könyv. Ha valaki nagyon szeretne, meg tudna hekkelni. Bankszámlakivonatból mit tudnak meg? Talán, ami kellemetlen, az csak az adószámom és a taj számom ami a fizupapíromon rajta van, de az sem nagy ügy, ha megtudják.
Tudod miért nem vagy meghekkelve? Mert nem éri meg...
ez a "cikk" egy vicc...
a) az írója nem tudja használni a Revolutot és a saját bénasága miatt ír ilyen cikket
b) valamelyik bank/bankszövetség által szponzorált tartalom, ami valamiért nincs feltüntetve...
problémák, hamis állítások a cikkben:
1. gyanítom, h pénzt mosni nem csak kp. befizetéssel lehet, de nem zárolnak boldog-boldogtalant, hatóságok erőltetik rájuk a korábbinál szigorúbb ellenőrzéseket;
2. ha feltöltöd a kért infokat, akkor hozzájárulsz az adatok kezeléséhez, ami célhoz kötötten történik az AML előírásoknak megfelelően, nem sért GDPR-t...
3. a zárolás esetén a kártyát tudod használni, pénzedet elkölteni, egyéb szolgáltatások kerülnek korlátozásra;
4. a botot nem kell kijátszani, egyértelműen írja, hogyan lehet elő emberrel kommunikálni;
5. support azonnal, vagy hamarabb válaszol, mint ahogy a bankok ügyfélszolgálata felveszi a telefont/visszahív;
Nesze semmi fogd meg jól cikk... tájékozódni kéne először és utána használni. Nem értem miért van mindenki így felháborodva az adategyeztetésen. Itthon is megy a bankoknál ez, nyilván nem ennyire szigorúan, de egy online külföldi cég had legyen már szigorú, amikor a megnyitása meg ilyen egyszerű... Igen olcsó, nincs annyi élő emberke aki segítsen, ezért a digitális analfabétáknak nehezebb elintézni bármit... De ha kicsit is beleásná a pampogó magát a dologba, láthatná hogy pl nem olyan rég a Rev egy rakás új munkahelyre keres embert, köztük a megnövekvő magyar piacra magyar üsz-ost.
Amúgy is a magyarok közül ki tartja a milliót Reven? Haha...senki. Egyrészt nincsenek is millióik a magyar embereknek másrészt egy feltöltős "utazós" kártya nem arra van hogy csilliókat rejtsen. Értem hogy a cikk íróját nagyon felidegesítette a történtek, de bírom amikor a tudatlanság miatt hergelnek.