Hitelügyintéző Gáborunk egy videót készített a gyerekeseknek szóló állami támogatásokról, speciális hitelekről illetve hitelelengedésről.
Mivel elég sok téves vagy félinformáció, esetleg már idejétmúlt információ kering ezekkel kapcsolatban, ha téged érint a dolog, érdemes végignézni a videót. A videó alatt látod az idősávokat, ha téged csak egy-egy kérdés érdekelne.
Ezúton is köszönjük a videót.
03:50 CSOK – Használt lakásvásárlásra, bővítésre
05:00 Ingatlannal kapcsolatos elvárások
08:54 CSOK - Új ingatlan vásárlására, építésére
13:56 Falusi CSOK
16:00 CSOK tetőtér beépítéssel, vagy ráépítéssel megvalósuló új lakásra
18:03 Utólagos CSOK
19:33 CSOK és kapcsolt támogatások
19:52 „CSOKos” hitel
22:30 Illetékmentesség CSOK igénylők számára
23:50 ÁFÁ-val kapcsolatos támogatások (5%, Áfavisszatérítés 2 típusa)
27:06 Lakáscélú jelzáloghitel tartozás csökkentése
29:10 Babaváró kölcsön és babaváró támogatás
31:53 Otthonfelújítási támogatás
34:46 Otthonfelújítási kölcsön
38:37 Csoportosítás felhasználás célja szerint
41:00 Két hasznos összefoglaló táblázat
42:15 Kik a gyermekek és hányan vannak?
43:31 Csoportosítás gyermekekkel kapcsolatos elvárások alapján
46:37 Megelőlegező támogatások (határidők, nem teljesülés következményei, tanácsok)
53:50 Csoportosítás támogatás típusa alapján
54:17 ÁFA visszatérítés a gyakorlatban
55:30 Kamattámogatott hitelekről
Elérhetőségek: https://olcsohitelek.com/ +36 70 603 9076
Gondolom nem kérdéses, de Gábort személyes tapasztalat alapján is maximálisan ajánljunk!
Félig OFF, az olcsohitelek.com oldalra kéne tenni egy ingyenes SSL tanúsítványt, mert ezt már elvárja a Google, ill. a legtöbbet használt böngészőben, a Chrome-ban úgy jelenik meg így az oldal, hogy a Chrome odaírja a cím mellé, hogy "nem biztonságos", ami egy pénzügyi weboldalnál ugye nem igazán előny...
Szinte mindegyik tárhelyszolgáltató ingyen kínálja már az SSL-t, csak be kell egyszer állítani (de a jobbak egyébként is automatikusan generálják az SSL-t). Amúgy az egész honlapot (mármint az olcsohitelek.com-ot) jobb lenne megszépíteni, vannak ingyenes vagy olcsó WordPress sablonok erre a célra.
Ill. a bejegyzésben az olcsohitelek.com-re mutató link hibás.
Köszi a videót, szép munka, értékes tartalom. Ettől elvonatkoztatva: 10-ből 6 házasság válással végződik, az FB jogi csoportok már most tele vannak olyan kérdésekkel, amikor önmagától nem hitelképes, normális fizetéssel nem rendelkező emberek kérnek segítséget, mert válás után vissza kell fizetni valamelyik támogatást. Továbbra sincs normális fizetése, de a pénz már el lett költve. Ebből jóval több várható, ez tény.
A másik dolog: hol vannak itt a vállalkozásoknak szóló több tízmilliós ingyenpénzek? Ugye, abból lehetne pénz termelni, majd abból házat építeni állami pénz nélkül. Vagy alkalmazottat felvenni, aki szintén pénzt kapna. Tessék megnézni a balti államok IT szektorát, mennyire pörgeti a GDP-t. Ezzel szemben nálunk nem vállalkozásoknak adnak pénzt, ami megmarad, és fial, hanem az embereknek, akik eltöltik. Ami 1x pörgeti a GDP-t, de a továbbiakban nem.
Ha már hitel: Én próbálkozom igényelni az egyszemélyes kft-mnek a Széchenyi folyószámlahitelt, de mivel az idei bevétel eddig messze elmarad a tavalyitól és a korábbiaktól, ezért nagyon nem akarják adni. Miközben ez pont arra szolgálna, hogy az ember áthidalja a nehezebb időszakokat, úgy tűnik, inkább annak adják, akinek nincs rá semmi szüksége. Miközben a személyes kezességvállalásom mellett a Garantiqa is kezeskedik, de úgy látszik, ha az ember a 10 éve saját tulajdonában lévő és évi 30-40 milliós árbevételeket elérő cége számára szeretne támogatott (nem ingyen) hitelt, az nagyon veszélyes.
Másnak mi a tapasztalata? Érdemes szenvednem vele, vagy inkább köszönjem meg az ügyintézőnek, hogy eddig rabolta az időmet és inkább házasodjak be a kormányba, hátha akkor kapok pár milliárdot 5% önerőre?
Nagyon jó összefoglaló. A júliustól érvényes CSED módosítás is ebbe a témakörbe tartozik. A CSED-et terhelő járulékfizetési kötelezettség eltörlésével csak SZJA-t vonnak, így a szülési szabadság 24 hete alatt az édesanya több pénzt kap, mint az addigi fizetése.
Az alacsony, infláció alatt kihelyezett hiteleknek lesz még böjtje a jövőben, egyelőre úgy fest, hogy azoknak az adófizetőknek is mélyen a zsebükbe kell nyúlni akik nem is éltek a hitelek felvételével.
Tartok tőle, hogy ez a jövőben fog nagyon nagy problémákat okozni.
izé....
Gyermektelenekkel mi a helyzet? 😀
A jelzáloghitel támogatást a 2. gyereknél kihasználtuk. A 3. gyerek születése előtt szerettünk volna hitelt felvenni pont azért, hogy kihasználjuk a 4 milliót. Megírtuk a szerződést, volt közjegyző, értékbecslő földhivatal. Aztán állt valami miatt a dolog 1 hónapot és a folyósítás viszont nem történt meg a gyerek születéséig. Ez elég ok volt ahhoz, hogy bukjuk ezt a támogatást. Szóval figyeljetek oda, hogy a folyosítás is történjen meg a gyermek születése előtt. A másik amire figyeljetek, hogy ha ki van centizve a dolog, akkor egy összegben kerüljön kifizetésre a hitelösszeg, mert tartozásként csakt a kiutalt összeget veszik számításba a támogatásnál. A gyermek születése után 60 nappal kell igényelni, ha 2020 vagy utána született a gyermek.
Egy másik jelzáloghitelünk van, de az már kevéske, így csak a 4 millió töredékét kapjuk meg támogatásként.
Nincs gyerekem, -igaz más se nagyon-, nekem mi jár? Tudom, semmi, de megpróbálom, hátha.
Ez a "10-ből 6 házasság válással végződik" milyen adatokból jön? Komolyan érdekel. Eddig a "minden második válással végződik" mantrát olvastam, de most már tovább romlott az átlag?
A legrosszabb évben 35 ezer házasságkötésre volt 23 ezer válás, tavaly 67 ezer házasságra volt 15 ezer válás.
@copywriter
És 10 emberből 3 az hét. Hagyjuk már ezt.
MIért nincsenek itt a vállalkozásoknak szóló cuccok? Hmmm, elolvastad a cikk címét? "Összefoglaló a gyerekesek állami támogatásáról."
Igen, előszeretettel hangoztatják ezt a "házasságok fele / 2/3-a / 10-ből 6 / stb. válással végződik" mantrát azok, akik azt nézik, hogy egy évben mennyi volt a házasságkötések és a válások száma. De ez elvi hiba,mivel más a két adat bázisa.
Ugye a házasság csak válással vagy halállal ér véget, harmadik lehetőség nincs. Tehát azt kell megnézni, hogy az adott évben az összes élő házasság hány százaléka ért véget halállal, ill. válással. Sajnos erről nem elérhetők pontos adatok, de következtetni lehet (nagyjából 40% válás, 60% halál).
Elérhető adatok szerint 1000 házasságra nagyságrendileg 100 válás jut adott évben. De ez sem jelenti azt, hogy 10 házasságból 1 végződik válással, hiszen ez csak az adott évre vonatkozik és nincs részletezve, hogy hány év után váltak el.
További probléma, hogy ezekből az adatokból nem derül ki, hogy a "ma" kötött házasságok milyen hosszú életűek lesznek.
Köszönöm szépen! Hasznos volt.
Azt szeretném kérdezni, hogy "Lakáscélú hitel tartozás csökkentése" csak jelzáloghitelre érvényes vagy bármilyen lakáscélú hitel/kölcsönre pl. a "Lakásfelújítási kölcsönre" is?
Lakásfelújításba fogtunk, a támogatást igénybevesszük, és esélyes, hogy időközben érkezik a 3. gyerek. Jelzáloghitel felvétele bonyolult lenne a többi tulajdonos és a haszonélvezők miatt.
@adam kormányunk és pártunk dedikálta, hogy a népesség fogyást akarja lassítani/megállítani. Jol rosszul mind1. Gyermekteleneket gyermeket vállalni nem akarókat 1 kulcsos adóval stb támogatja helikopter pénz nincs. Nem is lesz. Nem is akkora baj.
@valamirandom elvileg áttételesen támogatják nem nekik hanem a felvevő piacnak megy a zsé és a fogyasztó dönt, hogy kitől rendel. Szerintem ez demokratikusabb, mintha a vállalatokat közvetlenül pénzelnék, mert fokozza a versenyt.
@kg "Egy másik jelzáloghitelünk van, de az már kevéske, így csak a 4 millió töredékét kapjuk meg támogatásként."
Nekünk a 2. gyerekes határozatban ez írják, ha így van a 3. gyereknél is akkor szerencsétek van:
"Ha a támogatás folyósításának időpontjában a tőketartozás és annak járulékai összege alacsonyabb e támogatást megállapító határozat szerint igénybe vehető támogatás összegénél, a különbözetet a pénzügyi intézmény a támogatott személy részére megfizeti a támogatott személy által megjelöl bankszámlára, ennek hiányában postai úton."
Én csak szeretném megköszönni a videót. Máshol egy ilyen összefogallóért fizetni kell.
@random
Mi jár neked?
Nyugdíj, tb, tűzoltóság, rendőrség stb. És nem csak most amikor adózol, hanem 30-40 év múlva is amikor ezt a ma vállalt gyerekek fogják Neked (is) fizetni.
(disclaimer: igen, lehetne sokkal optimálisabban adni ezeket a támogatásokat, de azon ne akadj fenn, hogy aki vállal gyereket az több támogatást kap mint te.)
Közben nem tudom hányan vették észre, hogy a lakáshitel kamatok emelkedtek. CIB-nél júl.1-től 0.3%-al (ha jól láttam).
random:
Neked jár a gyerekvallalas lehetősége. Vagy pedig az 5-20 millióval olcsóbb ingatlan a gyerekesekkel szemben gyerekszam és nm2 ár függvényében. Továbbá minden gyereknevelessel és oktatassal járó kiadas megsporolasa.
A házasság/válás "statisztikáját" igencsak rontja az újra házasodók száma.
A mi ceremóniánk után házasodott egy hölgy, immáron harmadszorra. A kis optimista 🙂
Látom, megy a gyermektelenek ekézése. Még jó, hogy nem akarjátok őket egyből kivégezni, hiszen mi hasznuk van.
Én mondjuk ismerek olyan tanárnőt, aki nagyon jól bánik a gyerekekkel, de neki valamiért nincsen párja, se gyereke. Nyilván őt is ki kell szipolyozni, hiszen csak élősködik a társadalmon, miközben azt a rengeteg fizetését meg mind magára költheti és elég neki egy vidéki garzon. Aztán meg nyugdíjas korában nehogy már az én gyerekem tartsa el csak azért mert 8 évig tanította.
Kicsit magatokba szállhatnátok, nem is csodálom, hogy egy értelmiségi nő ebben az országban nem talál magának megfelelő párt.
UI.: Nekem 2 gyerekem van, úgyhogy nem kell megköveznetek, bár tény, hogy harmadikat semmi pénzért nem vállalnék, úgyhogy lehet, hogy mégiscsak megérdemelnék egy lincselést.
Treil
Na ez érdekelne, hogy hogy lesz nekem 5-20 millióval olcsóbb az ingatlan azért, mert nincs gyerekem...
@attila11, a teljes válási arányszám elég jó mutatószám, vö. demografia.hu/hu/tudastar/fogalomtar/66-teljes-valasi-aranyszam. Ráadásul az utóbbi évtizedekben stabil, 44-46 %, így elég jól lehet becsülni a ma kötött házasságok tartósságát is. Mivel sokan előrehozták a házasságkötést vagy eleve csak a házasságkötéshez kötött támogatások miatt esküdtek, így vagy romlik majd valamelyest ezt a szám, vagy ha nem, akkor a támogatások visszafizetését elkerülendő kerülik vagy halasztják el a válást a házaspárok. De hiába a statisztika, az ember optimista, úgyhogy én a magam részéről mindenkinek szurkolok 🙂
@random
Nekem sem lett családom, sem gyermekem és én is túlzásnak tartóm ez a nagyarányú támogatást a gyermekkel rendelkezők javára.
Miért is nem elég egy normális családi pótlék a gyermeket nevelőknek és pont_?
Egy gyerekből is lehet sok minden felnőt korára, ahogy el is költözhet külföldre, de normális keretek között nem zavarna, hogy támogatom az adómmal a gyermeküket nevelő szülöket (nekem is jól jönne a támogatás ha lenne gyermekem), de amíg van egy réteg akik csak azért szülnek, hogy pénzt kapjanak az államtól, addig, hát hogy is mondjam.
Természetesen aki teheti, használja ki ezeket a támogatásokat, de mindenki emlékezzen rá, hogy mindez a mi közös adónkból kerül szétosztásra és kissé ez is megosztja a társadalmunkat.
félig off - családban most jön baba, a szülők viszont abszolút nem tudatosak pénzügyileg. Ha csak úgy adok nekik erre-arra egy kis pénzt, azt úgyis elverik valami izére, így arra gondoltam, hogy adnék egy gyereknek egy kisebb összeget befektetve tőzsdére, viszont abszolút semmi kedvem ezzel foglalkozni aktívan, meg ki tudja 15 év múlva figyelem-e még vagy sem.
Az egy járható út, hogy pl. szülő nevében nyitunk egy bróker számlát, arra veszünk mittomén 1 millióért mondjuk sp500 indexet oszt' 18 évig felé se nézünk?
Vagy van erre valami olcsóbb/egyszerűbb/okosabb módszer is?
Remélem a gyermektelenek támogatásairól is lesz összefoglaló, ja nem, olyan nincsen...
Értem, hogy vegyél fel hitelt, mert CSAK, meg Csodavárót, meg 2.5 Millás ajándékot a csapatszállítóra, ha összejött elég nagy alom, de
azt is kiszámoljátok majd valamikor, hogy mennyibe kerül felnevelni egy purdét, ha teszem azt az a cél, hogy ne legyen félanalfabéta Nemzethy Összeszerelőüzem Erőforrás?
Köszi
@treil végre valaki megfogalmazta szépen. Lassan már azért nem olvasok kiszamolós kommenteket, mert 5 bejegyzés után elindul az "egyedülálló, másfél milliót kereső informatikus vagyok, nekem ki segít ingatlant venni, esélyem sincs összespórolni ennyit, hitelt kéne felvenném, de nem merek, mert ekkora fizuval tök kockázatos felvenni 2 évnyi fizumat hitelre".
El kell kezdeni komolyan venni az életet, családot alapítani, éveken át nem aludni át az éjszakákat, dobálni a DM-nek hetente a 10 ezreket pelusért és akkor jönnek majd az "ingyen milliók".
A gyerekek életünk legszebb dolgai, aki normális, nem a támogatásokért csinálja és ha már vannak, akkor szerintem korrekt, hogy őket támogatják.
Mi igénybe vettük a babaváró hitelt, már kamatmentes, illetve az 1 millió forintos lakáshitel elengedést, jól jött. Még nem váltunk el, nem is tervezzük.
OFF
PayPal:
Tudna valaki segíteni? Most csatoltam az új kártyámat a PayPal számlámhoz, de nem tudom átállítani az átváltási módot.
Köszi szépen.
Mondjuk úgy (nagyon igyekszek finoman fogalmazni), hogy akik itt társadalmasítják a gyerek hasznát és erre hivatkozva verik a mellük, hogy nekik mi miért jár és mártírkodnak, na ott igen kíváncsi lennék alkalmazzák -e majd ezt a saját gyerekükre. "Igen Ödönke, te most kukás leszel, mert megígértük, hogy lesz aki elviszi a szemetet." meg "Nem Bélus, nem mehetsz külföldre vagy tanulhatsz nyelvet, menj csak cseréld a pelenkát szociális munkásként minimálbérért."
Valahogy úgy érzem, ennek a társadalmasításnak csak az a része valósul meg, ahol elrakjátok a pénzt. A gyereket magatoknak csináljátok, nem az államnak, és főképp nem nekem.
Olyasmikről nem is beszélve, mit lehet itt 20-30-40 éveket előre tervezni. Lesz-e szükség élőmunkára pl. Ha lesz is, a népességfogyás csak azt jelenti kisebb lesz a munkaerőkínálat, azaz többet fognak keresni. Nem azt, hogy nem lesz aki elvigye a szemetet.
Mintha a felosztó-kirovo nyugdíjrendszert Isten rótta volna Mózesnek a kőbe. Nagyon fordítva ülnek sokan a lovon. A robotizacio korában. Ott tévedtek, hogy a mai technológiai színvonalat statikusnak tekintitek. Egyre kevesebb munkaskezre lesz szükség, a fejlődés nem áll meg.
Erről nem lesz szó? A vérnyomásom az egekben miatta napok óta... mintha (a 10 év kemény munkával, 3 diploma és 2 felsőfokú nyelvvizsga után megszerzett, ADÓZOTT és BEJELENTETT) 1 M bruttó fizetésem olyan nagy szám lenne.
"Karácsony progresszív jövedelemadót vezetne be: az alacsonyabb jövedelműek helyzetét jelentősen javítanák, és nagyobb hozzájárulást kérnének azoktól, akik havi 1 millió forintnál jobban keresnek."
Off:
Deviza 2.0 START: "A Magyar Nemzeti Bank elvárja a bankoktól, hogy ha az ügyfél a moratórium alatt felhalmozódott összeget részlegesen vagy teljesen előtörlesztené, azt megtehesse ingyen, előtörlesztési díj nélkül."
@nacionalista Azért hadd ne legyek már hálás, hogy a befizetett "nyugdíjjárulékomat" majd egyszer visszakapom. Az, hogy technikailag ez úgy van megoldva, hogy a következő generáció fizeti ki nekem az aktuális befizetéseiből, az lényegtelen. (Persze tudom, hogy már csak a jövendőbeli kormány jóindulatán múlik, hogy visszakapok-e valamit is a mostani befizetéseimből.) Másrészt nekem teljesen mindegy, hogy a következő generáció, vagy majd az ukrán vendégmunkások adójából fizetik-e a nyugdíjamat, úgyhogy én nem motiválnék senkit a gyerekvállalásra csak azért, mert félek, hogy nem lesz nyugdíjam.
Ha nem lennenek gyerekeim egy alom penthouse lakasban laknek a belvarosban, portaszolgalat, melygarazs, tetomedence stbstb. Nem kene 90millios kertes hazat neznem az agglomeracioban, ahol az ovi/suli/kozlekedes/ kozbiztonsag….stb mindent figyelembe kell venni. ES!!! Bonuszkent annyit, ott, annyiert, es annak dolgoznek ahol, akinek es amikor akarnek, nem kene ugy melohelyet keresni, hogy odaerjek az oviba, es meg utana a gyerekekkel is lehessek. Szoval a kiadasom lenne kb a harmada-negyede a mostaninak, a bevetelem meg triplaja?!? De ezt kb minden szulo tudja. Es nem panaszkodas, en valasztottam, elvezem az eletet, de azt a tamogatast amit kapunk a gyerekek utan, nehogymar sajnaljak!!!!
@baking-bread
Rosszul irta, mert inkabb 10-40 millioval olcsobb neked amiert kisebb. 3 gyerek eseten kb 30-40nmel nagyobb kell. Ha neked eleg most a 30 nm akkor gyerekkel 60-70 kene. Egyszeruen a plusz szobak, nagyobb nappali, konyha miatt. Ja, 5 emberre mar nem olyan kenyelmes az 1 furdo/wc se. Amit megsporolsz a vasarlasnal az az, amivel a 30 nm olcsobb a 70nel. Plusz persze a lokacio, mert onnentol nem 2 munkahely a fontos, hanem meg pluszba az ovi/suli is.
@Poli
Senki nem sajnálja tőled a támogatást, de hidd el, te is (és a családod is) jobban járnál, ha ilyen pénzosztások helyett az állam rendes oktatást és egészségügyet biztosítana, mert hosszútávon ezek fogják meghatározni a jövődet. Így viszont joggal mondják azt, hogy "tartsd a szádat, mi segítettünk, kaptál egy csomó pénzt, a magánoktatást és magánegészségügyet már fizesd ki magadnak".
@poli nagyon sajnalom, hogy kötelezve voltál a gyerekvállalásra 🙁 Ja, nem? Ezesetben a te döntésed volt. Az, hogy a pénzed luxusautóra, gyerekre, kokainra vagy nőkre vered el szvsz teljesen mindegy. Ellenben aki NEM veri el azt nem fair büntetni érte és mások drága hobbiját fizettetni velük.
Az otthonfelújítási támogatáshoz lakhellyel és tulajdonnal kell rendelkezni az ingatlanban. Ez már régóta megvan, viszont a tartozkodási helyünk, ettől eltérő. Kiküldetés okán tartozkodási helyen élünk jelenleg életvitelszerűen, de nem tudjuk pontosan, hogy meddig.
A lakhelyen anyós lakik. Lehet így támogattottan nyílászárót cseréltetni vagy nem?
Kössz
@puffogok
A legegyszerűbb:
Told be nekik babakötvénybe azt haddszóljon' ( infláció +3% )
18 éves korukban felvehetik.
@Laki Gizi
Egyelőre nem sok értelme van erről beszélni. 1. még azt sem tudjuk ki lesz az ellenzék miniszterelnök jelöltje 2. nem tudjuk ki nyer a választásokon 3. ha az ellenzék, akkor sem tudjuk mikor, milyen jogszabályok lépnek majd életbe. Szóval tök felesleges ezen előre idegeskedni. Amúgy meg nem ördögtől való a progresszív adózás, a részleteken múlik.
Legyen egy kis "jóhír" is mára: visszaemelik a látvány-csapatsportágakat érintő tao-támogatás összegét 125 milliárdra.
@baking-bread
"Na ez érdekelne, hogy hogy lesz nekem 5-20 millióval olcsóbb az ingatlan azért, mert nincs gyerekem…"
Bocs, tudom, hogy nem tőlem kérdezted, de Treil kommentjében is ott a válasz a kérdésedre:
úgy, hogy nem kell gyerekszobával, gyerekcuccokkal számolnod, így jóval kisebb ingatlan is elég neked, ami olcsóbb lesz (mint amennyi egy ugyanolyan kategóriájú / elhelyezkedésű, de gyerekenként 1 szobával/10 nm-el nagyobb ingatlan lenne).
Mondjuk 500e Ft/nm áron, 1 db 10 nm-es szobával számolva az 5 millió Ft "megtakarítás" neked, hogy egyel kisebb szobás lakás is elég.
@laki-gizi
Jol keresokent mondom, hogy a progressziv adozas nem az ordogtol valo.
Nem a progressziv adozas felvetesen kellene felhaborodni, hanem azon, hogy a rendszervaltas utan 30 evvel (es most epp 11 ev teljhatalom utan) miert is ~700 euro a netto atlagkereset. Vagy epp miert br. ~570 euro a becelzott (nem megvalositott) minimalber.
Sokkal konnyebb ket marek rizsert egymas ellen uszitani a tarsadalom tagjait, mint megoldani a valos gazdasagi problemakat…
@poli azért 90 millióért nem az álom penthouse lakást mérik a belvárosban tetőmedencével.. A szomszédban (Móricz 10 perc) egy 80nm-es lakást, 240 nmes tetőkerttel 110ért árulnak két éve és nem nagy luxus, se medence, se portaszolgálat, se garázs az árban. Nem kell senkinek, most megemelték 130 millióra.. Az egyel luxibb testvérét 2 hónapja hirdetik, 112nm+190 tetőkert, jakuzzival 190 millió.
A támogatást se sajnálja senki, csak a gond az, hogy mindenkinek drágább lett az ingatlan, és ha nem lennének a támogatások, akkor te is 70 millióért nézhetnéd a kertes házat az agglomerációban. Szóval semmivel nem vagy előrébb a támogatásokkal, csak a gyermektelenek vannak hátrányban.
Az igen, 90 millióért veszel házat és a többi adófizető fizesse a költségeidet. A nővér aki gombokért cseréli a pelenkát a kórházban, a tanító néni, a kukás aki elviszi a szemeted és a tobbiek, akik fizetik a támogatásodat és soha nem lesz házuk, mert nem futja rá. Remélem azért még nem őrült meg mindenki odahaza.
A feleségemmel éltünk ketten két jó fizetésből évekig a gyerekek előtt, gyakorlatilag bármit megtehettünk. Aztán jöttek a gyerekek, akik most már 14-15 évesek. A válság alatt volt a feleségem otthon velük (csak GYED) és közben építkeztünk.
Zéró állami támogatás, hitelek minden mennyiségben, még a ballagási arany nyakláncot is eladtuk. Senkinek sem kívánom.
Szóval, mi éltünk gyerekek nélkül és gyerekekkel is.
Ti, gyerektelenek csak a gyerekek nélküli életet látjátok és süt a hozzászólásaitokból, hogy lövésetek nincs, mit jelent az élet hosszú távon gyerekes családként.
És mivel lövésetek nincs a gyerekes életről, jó lenne visszavenni az arcból, hogy tapasztalatok nélkül alkossatok véleményt valamiről.
Mi már nem vesszük igénybe a támogatásokat és a sok gyerektelen elhiheti, hogy az emberek nem is ezért vállalnak gyereket. De, ha valamit érdemes támogatni, az pont a gyerekvállalás.
D szerintem az alacsony munkabér annak is köszönhető, hogy a hős magyar vállalkozók alacsonyan tartják a béreket. Kiveszik a több száz milliós osztalékot a cégükből, 30-60 milliós járgányokkal furikáznak, minközben minimálbér, vagy max átlag bér környékén foglalkoztatják a munkavállalókat. Emiatt az átlagjövedelem akkor is nő, ha a munkásoknak egy fillérrel nem nő a keresetük. Ennek a következménye, hogy a magyar munkavállalók mennek nyugatra, nálunk meg nő a keleti munkavállalók száma. Azon csodálkozom, hogy észak-koreaiak nincsenek még.
Illetve továbbra is azt gondolom, hogy jelentős a fekete jövedelem, a számla mentes kereskedelem (ipar), emiatt is zsebbe kapják az emberek a fizetésük egy részét.
Mindeközben meg teljesen el vagyunk hülve a multik/SSC-k millós fizetésein, mivel ott nem tudnak feketézéssel játszani, ráadásul nemzetközi szinten versenyeznek a munkavállalókért.
Látom, megint megjelentek a gumicsontok és a demagógia. A támogatások helyett jobb egészségügy, meg oktatás, meg a támogatások miatt drágultak az ingatlanok.
Az egészségügy és az oktatás kb. 40 éve valamenyi polititai vezetés számára teljesen érdektelen és kb. az is lesz. Csak a magánnal érdemes számolni hosszú távon ezeken a területeken.
És Németországban vagy a fejlett nyugat többi államában is a magyar CSOK nyomta fel az árakat? Körbenéztetek mi van a fejletebb országokban az ingatlanárakban? 40-50 éves lejáratú hitelek vagy bérlés örök életre. Ja, és csak szólok, mi is erre tartunk.
Laki Gizi: tök jó, hogy keményen megdolgoztál a bruttó 1 millás fizetésért, de azt azért vedd számításba, hogy az átlagfizetés jelenleg bruttó 440 ezer forint, a medián pedig bruttó 330 ezer. Vagyis kétszer-háromszor több pénzt keresel, mint a többség, ennyiből azért már lehet szolidárisnak lenni. A progresszív adó ugyanis nem igazságos, hanem méltányos. Nem ördögtől való ez, csak két baj van vele: 1. nem látom, hogy az adónk hatékonyan lenne felhasználva, így fáj a plusz sarc; 2. nem értek egyet vele. Viszont megértem, hogy mások miért látják szükségét, és elismerem, hogy a bruttó 1 milla fizetés már igenis egy olyan határ ma Magyarországon, amibe beleférhet a plusz szja-elvonás, akkor is, ha sokan még ezt is kevésnek/átlagosnak tartják, mert mindenképpen budai kertes ház lebeg a szemük előtt. Nem, régen sem tehette meg ezt akárki, most sincs ez másként.
@Hollós
A te hozzászólásodból pedig az irigység, hogy másnak nincs gyereke és biztos jobb neki. Ahogy itt írsz róluk, az az ember érzése, hogy nem is biztos, hogy akartad is őket. Én még nem hallottam ennyit sírni férfit a gyerekek miatt...