Így kezeld az előfizetéseid

2022-12-05
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Valakivel beszéltünk a napokban, szóba kerültek a különböző program és streaming előfizetések, amitől nagyon fázik, mert attól fél, hogy elfelejti lemondani őket és sok felesleges pénzzel fogják megterheli a számláját.

Ebben tökéletesen igaza is van. 10-12 évvel ezelőtt, ha kellett egy program, vagy alkalmazás, akkor megvetted néhány ezer forintért és a tiéd volt.

Azóta rájöttek a szoftvergyártók, hogy sokkal jobb inkább havonta-évente lehúzni az ügyfeleket, mert sokkal több úgy a bevételük.

Különösen a telefonos appoknál szembetűnő a trend, de például a Photoshopot sem tudod már régóta megvásárolni.

A legrosszabb, amikor előfizetsz egy appra (mert gyakran nincs más választásod), amit aztán el is felejtesz, sőt akár le is törölsz fél év múlva, de az a háttérben újra és újra beterheli a számládat. Ha az bankkártyáról megy, a legtöbb ember néha évekig nem veszi észre a sok bolti vásárlás mellett ezeket a levonásokat.

Esetleg a gyerek rágja a füled, hogy születésnapjára valami játékra kér előfizetést, amivel aztán már nem is játszik két hónap múlva, de az előfizetés még mindig aktív marad.

Vagy két hét ingyenességet ajánl az app, de utána elkezdik terhelni a számlád.

Tehát a veszély nagyon is valós (ezért is szeretik a fejlesztők az előfizetős modellt), de van rá egy egyszerű megoldás.

Bármire előfizetek, azon melegében le is mondom, legyen az app vagy streaming előfizetés. (Androidnál Play áruház, jobb felső gomb és ott Fizetések és előfizetések. Itt érdemes is ellenőrizni, hogy van-e valami élő előfizetésed, amiről elfeledkeztél.)

Ekkor csak addig él az előfizetés, amíg ki van fizetve, addig viszont él. Így soha nem ér kellemetlen meglepetés. (A gyerekeknél még azt is meg szoktam csinálni, hogy miután előfizetek nagy ritkán valamire és azonnal le is mondom, még a bankkártyát is törlöm, hogy biztos ne tudják meghosszabbítani a gyerekek az előfizetést.)

Ez működik az ingyenes időszakban is, nem kell attól tartanod, hogy az ingyenes időszak után beterhelik a számládat. A legtöbb komoly cégnél a lemondás ellenére még igénybe veheted a szolgáltatást az ingyenes időszak végéig. S ha tetszik, még mindig tudod folytatni az előfizetést egy gombnyomással.

Ennyit kell csak csinálnod, minden előfizetésnél mindjárt gondoskodni is a lemondásról. Ha meggondolod magad, bármikor tudod hosszabbítani, de ha nem, nem fognak feleslegesen megkopasztani.

Egyébként az Uniónál is kiverte a biztosítékot ez a rendszer, éppen most alkotják hozzá a törvényt, hogy a leiratkozás gombot is olyan könnyedén megtaláld, mint a feliratkozás gombot és ne lehessen játszani azzal se, hogy az ingyenes próbaidő végén automatikusan elkezdik terhelni a számládat. Remélem, hamarosan kijön a törvény.

Hozzászólások:

Komment szekció frissítés alatt!

Kedves Kommentelők!
Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
270 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Vannak olyan helyek, ahol a lemondáskor egyből megszűnik a szolgáltatás. Ilyen például a Yettel.

A szabályozás a korrekt cégeknek kedvez és a csalók érdekeit sérti.

Miért vonhat le egy 2 perces roaming netezésért 16.000Ft-ot egy cég? Miért jó az uniónak és a magyar kormánynak, hogy a tisztességtelen telekommunikációs cégeknek kedvez?

Egy jogszabály: 10 EUR (4000.-Ft) keret átlépése felett jóvá kell hagyni a roaming meghosszabbítását. Olyan bonyolult?

Gyakorlati trükk Ha pl. PayPal-lel fizetsz, nem csak egy sima tranzakciót indítanak, hanem először beállíttatnak egy automatikus kifizetést, után levonják az összeget. Az automatikus meg ott marad, ha nem vonod vissza. Mint én. Engem idén a MyHeritage húzott le ezzel. Tavaly 35 €-ért kínáltak egy év prémium tagságot, idén meg minden előzetes értesítés nélkül lekaptak 180 €-t. Kellemetlen, ráadásul én voltam a balek.

(félig off?) Azért vannak olyan szituációk (nyilván nem mind) amikor ez az előfizetéses rendszer jobb szolgáltatást tud nyújtani a "dobozos" verziónál. Különösen egy olyan korban amikor úgyis 99%-ban online vagy, több is a bzitonsági rés a szoftvereken de egyszerűbben is jönnek a patch-ek, update-ek...

...amik aztán tönkre is tudják vágni a workflow-dat sok esetben, úgyhogy tényleg megadom, az éremnek két oldala van. Csak fontosnak láttam hozzátenni hogy az előfizetéses rendszer nem ördögtől való.

Szolgáltatásoknál (Netflix, Spotify, Gamepass) semmiképpen nem.

Én MINDEN netes fizetésnél a CIB-es Internetkártyát használom. Azon az alszámlán nem tartok pénzt, csak akkor vezetek át rá, ha éppen fizetni akarok. Így egy megújuló szolgáltatás nem tud semmit levonni, akkor sem ha elfelejtettem lemondani. Mindenkinek tudok javasolni egy hasonló megoldást.

Én ezt úgy oldom meg, hogy a kártyaadatoknál egyszer használható kártyát adok meg, aztán arról vonogathatjak...

@zsolti
de ha fenntartasz plusz egy számlát, az nem kerül pénzbe? Hiszen, ott igen kevés pénzt tartasz, azt is csak nagyon rövid ideig, akkor meg nem adnak a bankok kedvezményt

Egy szoftverrel a fejleszto cegnek azutan is van dolga, hogy megvetted a hasznalat jogat. Az elofizeteses modell ezeket a koltsegeket hivatott idoben kisimitani.

@attecte "az előfizetéses rendszer jobb szolgáltatást tud nyújtani a “dobozos” verziónál"
Aztán mi az a különbség a fizetés módjában ami miatt a szoftver kezelése megváltozik? Miért ne jöhetnének a megvásárolt termékre a frissítések?
(persze idővel ott is lesz verzióváltás, de én speciel gyűlölöm a havi levonásokat. az előfizetéseket is évi befizetésre állítom ahol tudom. Ha akarom kifizetem előre, ha nem akkor nem.)

Mit használtol egyszer használatos kártyának?
Sokáig a privacy.com-ot használtam, de mióta ők is kérnek SSN-t (amerikai társadalombiztosítási szám, nem elég az US bankszámla) nem tudom.
Mostanában vivid-en generálok új kártyaszámot, ha megéri (1 EUR/új kártya), de ezt nyilván nem fogom minden vásárláshoz.

Ha esetleg valaki nem akar Photoshopért (Illustratorért + InDesignért) havidíjat fizetni, akkor javaslom a Serif cég "Affinity" szoftvercsomagját, amiben vannak az imént felsorolt Adobe programokkal egyenértékű megoldások.
Ezt csak egyszer kell megvenni, utána az ahhoz a főverzióhoz (2.x) érkező összes frissítés ingyenesen elérhető a jövőben, csak a nagy verziós váltásért (2.x » 3.x) kell majd újra fizetni.
Most épp akciós, 40%-os kedvezménnyel adják a 3 szoftvert, de már nem sokáig: affinity.serif.com/

Sokkal rosszabb a helyzet, ha még meg is halsz közben (LOL), mert a jelszavaidat - jó esetben - nem osztod meg másokkal és az összes "virtuális" előfizetésed (repülőjegyektől a prémium szolgáltatásokon át a kripto-tárcákig) az örök bitmezőkre költözik. Az eljáró közjegyző (és mindenki más) előtt rejtve marad az akár sokmilliót érő jegyzék, így örökös sem marad. Egy dolog, hogy a bankkártya zárolásával megszűnnek az elkövetkező előfizetések, de sokkal nagyobb tételt jelenthetnek a már megfizetett és/vagy birtokolt tételek, a szellemi alkotásokról (gdrive, onedrive tárhelyeken elhelyezett művek) nem is beszélve.

Jó a topic, csak absztrahálni kellene. 🙂

Kedves Miklos ! A vodafone lehuzasai ,rendszeratallas utani kamu szamlak-kifizetett 1-2 havi szamlak kovetelese meg1x,behajtoval fenyegetozes stb- is megerne egy cikket,ha nincs idod akar meg is irnam es elkuldom ellenorzesre 🙂
Most a voda azt talalta ki hogy emelni fogja minden elofizetes arat egyoldaluan es nincs elallasi jog,ez igy melyik nem banankoztarsasagban mukodik? Mar nagyon kezdik atvenni az allamhoz tartozunk barmit megtehetunk attitudot o.o

Erre tökéletesen jó a Revolut. Nekem az összes előfizetés ott fut. Azt is jelzi hogy mikor várható a következő terhelés. A kártyákat pedig bármikor ki-be kapcsolhatod és állíthatsz be havi költési limitet.

Kiszamolo, pont ezért volt jó eldobható kártyák közül a privacy.com. Tudtál olyan kártyát csinálni, amiről csak az vonhatott pénzt aki először vont. Minden további merchantot visszautasított. Beállíthattad, hogy havonta/tranzakciónként max mennyit vonhat. Elnevezhetted a kártyát, így fél év múlva is tudtad, hogy arról milyen előfizetés megy. Imádtam, de sajnos már nem elérhető

Erre tökéletes pl. a Revolut. Van sima virtuális kártya, amit le lehet "fagyasztani", illetve eldobható (sigle-use) virtuális, azt hiszem 5/hó az alap előfizetésben.

@Kiszamolo "Ha nekem jó lenne az öt évvel ezelőtti alkalmazás, nem kellenének az új, csili-vili funkciók, miért nem vehetem meg és tarthatom meg, mint tíz évvel ezelőtt?"

Mert a fejlesztő cégnek más víziói vannak a saját szoftveréről.

Amivel lehet egyet nem érteni, sőt sokszor érdemes. Csak ezzel velejár sokszor a support elhagyása is. És az internet korában az már nem pálya hogy nem támogatott szoftvert használsz, HATALMAS bajok származhatnak belőle.

Kérdezheted hogy milyen hatalmas bajok, de igazából sosem tudhatod.

Jó cikk, ez egy valós probléma. De a legfontosabb kimaradt: mielőtt előfizetsz, tedd fel magadnak a kérdést: valóban akarod azt a bizonyos előfizetést? Nem azokkal van a baj végülis, amire tényleg szükségünk van, hanem azokkal, amikre annyira nincs, hogy el is felejtkezünk róla.

@gz
az inkscape + gimp kombó pedig ingyen is tudja nagyjából ugyanazt

@vackorbacsi
Myheritagel én is így jártam. Levonás után pár nappal írtam nekik és visszaadták a pénzt.

@attecte
Nekem magánszemélyként hazsnálva az Adobe előfizetéses modellje például nem fekszik, mert Lightroomot használnék saját fényképek feldolgozására, és nem zavarna önmagában, ha régi a verzió, mivel nem vagyok profi, nem kell követnem semmilyen trendet. Egyedül akkor vennék új szoftvert, ha olyan új fényképezőgépet vagy objektívet vennék, amihez már nincs profil az új verzióban. Erre viszont nincs lehetőség az Adobe esetében, így viszont inkább más szoftvert használok, ahol van "örök" licensz.

Ellenben Microsoft Office 365 előfizetés nekem simán megéri pusztán a felhő miatt, úgy hogy a programcsomagot alig használom (előtte LibreOffice-t használtam). Már 2 főnél jobban jön ki, mint a Google Drive előfizetés, léteznek persze olcsóbb szolgáltatók is, de azoknak nem annyira kiterjedt a szoftveres infrastruktúrája.

Streamingnél nem kérdés, hogy megéri a modell userként is.

@belavoltam
"Egy szoftverrel a fejleszto cegnek azutan is van dolga, hogy megvetted a hasznalat jogat. Az elofizeteses modell ezeket a koltsegeket hivatott idoben kisimitani."

Ezt szoftvere válogatja, van olyan szoftver, amelyiknél a nem támogatott régi verzió is jól használható, ezért hátrány, ha nincs örök licenszes változat. Pl. épp az Adobe szoftverek egy része ilyen.

Én a Revolutot tudom ajánlani erre: egyenként le lehet tiltogatni / engedélyezni az egyes levonasokat, kártyát nem is kell törölnöd hozzá.

Amúgy az azonnali lemondás szuper ötlet!!! Én fel szoktam írni a naptárba mikor kellene legkésőbb lemondani, de végülis ha azonnal lemondom, az még jobb...

A Revolutnak van erre konkrét megoldása:
revolut.com/subscriptions/

@gz
Nekem konkrétan az Affinity Photo-val jó tapasztalataim vannak, ami hiányzik, az a tömeges RAW feldolgozás (az undestructive raw feldolgozást Affinity Photo 2-nél már megoldotzák). De nálam SilkyPix Pro + Affinity Photo 1.x (egyelőre felesleges upgrade-elnem 2-re) teljesen kiváltja a Ligthroom + Photoshopot (előbbinek nem használnám az album rendezés funkcióit, mappákba rendezek saját logikával), és a kettő együtt kb. fél év Lightroom előfizetésnek felelt meg árban.

Az én módszerem, hogy Wise-ra utalok minden hónapban automatikusan egy fix összeget, és az ott lévő virtuális kártyámról vonják le az előfizetés díját. Egyébként iOS-en is van egy áttekintő oldal a Settings > Apple ID > Subscriptions alatt. További pro tipp, hogy nem érdemes iOS-en előfizetni, mivel az Apple megsarcolja a fejlesztőket, ezért sokszor az iOS-es előfizetés 10-20-30%-kal kerül többe, mint ugyanazon szolgáltatás a webes felületen megvásárolva. Ha valaha gondolkodtál azon, miért nehéz iOS-en előfizetni a Netflixre – ezért.
A SaaS (software as a service) vs. SaaP (software as a product) messzire vezető téma, de nem a fejlesztők találják ki az ilyesmit, hanem a product emberek. 🙂

"például a Photoshopot sem tudod már régóta megvásárolni"

A Photoshop olyan szempontból rossz példa, hogy ott a havidíjas előfizu zseniális találmány. Egy projektemhez kellett egyszer 2-3 hetes melóra két Adobe alkalmazás, simán "kibéreltem" őket 1-1 hónapra.

Streaming service, pl. Spoty havidíját nem fogom havonta fizetgetni, ott jó az automatikus terhelés.
Ahol pedig nem akarok havonta fizetni, ott a legegyszerűbb megközelítés, h felveszem a naptárba a lemondás időpontját még a feliratkozáskor, amikor friss az infó a szolgáltatás körülményeiről. Így le van fedve minden eset.

Gyakori trükk még, hogy a nagy akcióval beharangozott előfizetéseknél csak az első év (vagy hónap) akciós, a megújulásnál már nem mondjuk a 30$-os éves díjat akarja vonni, hanem a teljes 100$-osat.

Egy tippet még adnék. Black Friday vagy Cyber Monday akció keretében sok szoftvernél tényleg valós akciók szoktak lenni, nem csak magyar kamuakciók. Érdemes ilyen tájra időzíteni az előfizetést így mindig jó áron tudsz előfizetni az éves szolgáltatásra.

Én is találkoztam pár olyan szolgáltatással sajnos ahol ha lemondod nem él tovább az előfizetés, mondjuk többnyire olyanok ahol csak a díjmentes próba fut. Ezek kimondottan arra játszanak, hogy elfelejtsd lemondani....

Céges környezetben, nagyon sok az előfizetéses szoftver. Jobbak is mint az egyszer megvásároltak.
Az egyszer megvásároltakat nem tudjuk fejlesztetni, nem tudunk plusz funkciókat belerakatni.

Tervező programoknál régen úgy nézett ki, hogy megkaptad x millióért a szoftvert, és havi 30-40 ezerért volt az utánakövetés 2 évig. Utána megragadtál, vagy megvetted újra az újat.

Egy kezdő vállalkozónak sokkal egyszerűbb egy előfizetéses rendszer, és jobban lehet vele számolni, mint hogy kifizet több milliót szoftverekre, és utána matekozik, hogy hogyan jöjjön vissza az ára.

Az 5 vagy 10 evvel ezelotti verziok osregiek a szoftveripar mercejevel, egyszeruen nem eri meg tamogatni a ceg reszerol. Ami pl. win95 alatt mukodott, az mar nem biztos, hogy win10 alatt is menni fog.

Az egyszeri vasarlas lehetosege is egy valid opcio a ceg reszerol, es nyilvan abba az arba epitenek be minden koltseget. De ha valamit elofizetessel veszel, akkor az lenyegesen olcsobb az egyes tranzakciok erteket tekintve, mint az elobbi konstrukcio ara.

@tamas A Wise-nal egyelore ingyen vannak a virtualis kartyak. Bar ennel is macera, hogy nyilvan kell tartanod, melyiket akarod az egyszeri fizetes utan megtartani es melyiket eldobni.

Már elnézést, de nem a tisztességes előfizetéses modellt nyújtó vállalkozás a hibás, hanem azok az előfizetők, akik nem olvassák el, hogy mire iratkoznak fel, milyen mezőket pipálnak be.

Az a hibás, aki mindenre gondolkodás nélkül előfizet és másnap elfelejti. Azok a vásárlók a hibásak, akik arra nem veszik a fáradtságot, hogy normálisan elolvassák mire fizetnek elő, mit pipálnak be, hol adják meg a kártya adataikat. Sokan agyatlanul, oda se figyelve fizetnek elő, aztán meg csodálkoznak, hogy nem ők voltak.

Aztán persze utólag panaszkodnak, hogy őket becsapták, mert ők nem tudták, hogy az összeg havonta terhelődik. Meg lemondani se tudják, holott majd kiveri a szemét a lemondás gomb.

Évek óta ilyen vállalkozásunk van, látom az ügyfeleket, elképesztő sötétség van, nem csodálkozom a 12 éven. Szóval lehet itt szidni az előfizetéses modellt, de nem az a probléma, hanem az emberi hülyeség

@traveler :

Tipp: létezik olyan jelszókezelő (L...Pass), amelynél meg tudsz jelölni kedvezményezettet, aki a megadott inaktivitási idő után hozzáfér az egyébként titkosított jelszavaidhoz, feljegyzéseidhez stb. (Emergency Access).

Folyt:

Mi is azt javasoljuk az ügyfeleknek, hogy webkártyára utaljanak pénz, ha nem akarják a saját kártyájukat használni. Aki arra képtelen venni a fáradtságot, hogy pár 10 000 Ft-ot előre feltöltsön a virtuális kártyára, fél évente egyszer, akkor az inkább ne használja az internetet és ne akarjon ilyen szolgáltatást igénybe venni.

Nekünk, előfizetéses szolgáltatást nyújtó vállalkozóknak is könnyebb lenne, mert csökken az ügyfélkezelési idő és nem kell magyarázni 75 éves Marika néninek, hogy mi az a telekód...

A gond, hogy az átlag magyar azt sem tudja mi az a telekód, netbank, virtuális kártya...

Szóval nem az előfizetéses modellt kell lehúzni, hanem az embereket képezni. Ne fizess elő minden s*arra, webkártya, erős jelszavak, biztonságos fizetési kapu, olvasd el mit veszel meg és csak utána panaszkodj...

A Netflix-szel jártam úgy, hogy az ingyenes próbaidőszak után lemondtam a szolgáltatást, viszont hónapokkal később más miatt ellenőrizve a bankszámla kivonatom tételeit vettem észre, hogy mégis vonták tőlem a havidíjat. A lemondásom után rejtélyes módon újra aktiválódott a szolgáltatás, a kártyaszámom meg persze a rendszerükben maradt, úgyhogy szorgalmasan vonták a havidíjat. Akkor persze reklamáltam - csak chat-en lehetett angolul -, és szerencsére visszafizették a levont összeget, mert látták a rendszerükben, hogy a próbahét után nem néztem náluk semmilyen műsort. Nem tudom, milyen jogon tárolják a bankkártya adatokat azután is, hogy valaki lemondja a szolgáltatást.

Nekem a legguszustalanabb eddig egy valami Apple eszközzel Apple Store-on keresztül vásárolt előfizetés lemondása volt, amikor eszembe jutott, kerestem kicsit, de nem találtam, futott még jó sokáig, mire levelezéssel sikerült lemondani, sehogy sem tudtam megtalálni az Apple oldalán, hogy a túróban tudnám lemondani...

Meg az Adobe - 1 db. doksihoz kerestem PDF editort, nem volt időm szórakozni, előfizettem egy trial version-re, hogy majd lemondom. Végül nem is használtam azt hiszem, a trial period lejárt, utána meg az egész évet ki kellett fizetnem az apróbetű szerint, nem csak 1 hónapot, holott nem is használom semmire...

Revolut virtuális kártya a megoldás, amit blokkolsz. Amikor jön rá megújítás, újra engedélyezed, ha levette, megint blokkolod. Úgyis naponta megpróbálják levenni általában 🙂

https://kiszamolo.hu/igy-kezeld-az-elofizeteseid/#comment-242099
"az összes virtuális előfizetésed (repülőjegyektől a prémium szolgáltatásokon át a kripto-tárcákig) az örök bitmezőkre költözik"
Ma már a nagyobb szolgáltatóknál van eljárás arra, hogy a fiókodnál megjelölj örököst, és így ő hozzáférjen bizonyos feltételek mellett az ott tárolt adatokhoz.
Azonban a szolgáltatások, kedvezmények még így is személyhez kötöttek szoktak lenni, az örökös már nem használhatja azokat.
Pl. a Steam fiókod is csak hozzád tartozik, nem ruházhatod át a játékokat (pontosabban a szellemi alkotások használati jogát) senki másra.

@vodafone-lehuzasai "Most a voda azt talalta ki hogy emelni fogja minden elofizetes arat egyoldaluan" - erre van valami cikk referenciaként?

Lehet csak én vagyok ezzel így, de nekem ez nem tűnik egy valós problémának. Nekem minden tranzakcióról jön a notification a telefonra (még a rendszeres utalások után is). Azért szerintem feltűnne, ha valami felesleges dologra jönne levonás. De az is igaz, hogy viszonylag kevés ilyenfajta előfizetéssel rendelkezem.

OFF: ugye a mai Matolcsy beszédről várhatunk cikket?

Ez tök jó, viszont pl az HBO Max-nál azzal a lendülettel el is veszíted a jóárasított előfizetést, kb 3 hónap után rosszabbul jársz már ezzel, mintha elfelejted lemondani és fizetsz egy potya hónapot.

Revolut - és akkor van rajta pénz, amikor akarom.

@Kiszamolo "Az a baj a kézzel töltögetett internetes kártyákkal, meg eldobható virtuális kártyákkal, hogy viszont vannak olyan előfizetések, amit akarsz folyamatosan fizetni"

Pl. a revolutban tudsz több (5db) "állandó" virtuális kártyát is csinálni, akár 1-1 szolgáltatás, vagy szolgáltatás csoporthoz. Az törölhető, ha már nem kell vmi.

@zsolti A CIB internetkártyánál is tudtam már mínuszba kerülni 🙂 Igaz az kb. tíz éve volt, lehet, már javítottak rajta.

"a leiratkozás gombot is olyan könnyedén megtaláld, mint a feliratkozás gombot és ne lehessen játszani azzal se, hogy az ingyenes próbaidő végén automatikusan elkezdik terhelni a számládat. Remélem, hamarosan kijön a törvény."

Még több bürokráciát!!!!444négyNÉGY

Nekem a torrentoldalak nem vonnak le pénzt. 😀
Igen tudom tudom, lopni nem szép dolog. De azt hiszem nem az én 10 euróm hiányzik a netfelxnek.

Én is így használom, de vigyázni kell mert vannak olyan alkalmazások amik megjegyzik a kártya adatait és akkor is lehúzzák a pénzt ha a googleben le van mondva az előfizetés.Épp idelye hogy szabályozzák az ilyesmit.

Két előfizetésem van, mindkettő igen racionális: YT Premium (a kúrmány gusztustalan reklámjai miatt a mentális egészség érdekében) és Office (1 TB onedrive-al ahol a mindenem van, de igazából a felhő miatt van, előtte dobozos officem volt). Egyetértek kiszámolóval: a legtöbb előfizetéses software modellnek azért van jogosultsága, hogy jancsó pista C#/C++ senior manager software architect god 5 millás fizuját inflációkövetve lehessen emelni 6 millára. Totálisan feleslegesen kényszerítenek bele az előfizetéses módba néhány programnál... van amikor van értelme, de legtöbb esetben (otthoni felhasználásról beszélünk!) semmi.

folyt:
Egyébként a cégnél is ez megy (bank). Vannak teljesen jól működő programjaink... erre benyögi pl. az IBM, hogy akkor ő most itt leállítja a támogatást, külön fizetni sem lehet már, szépen vásároljuk meg az új terméket (nyilván horror áron) ami funkcionalitásába nem ad hozzá (számunkra) releváns dolgokat, de belekényszerít. Megoldás: kibasszuk az IBM professzionális megoldását, ide a vadkeletre minek is az? Azt jön valami ÓCSÓ. Azt nem látom ebben, hogy itt hol lesz akkor a végtelen növekedés jancsó pista fizetésében? Mikor már egy nagy bank is olcsóbb megoldásba gondolkodik... nem tudom egyébként milyen ajánlatot adhatott az IBM, de az biztos, hogy kb. elküldték a picsába. Vicces ez így.

/off-topic

Nocsak, nocsak...

Néhány idézet a jegybankelnöktől:
„Magyarország válságközeli helyzetben van”, „a világ negyedik-ötödik legsérülékenyebb országa”, az EU-ban „hátulról a 4. termelékenységi szint”, „a második legmagasabb az ikerdeficit Románia után; jövőre a legmagasabb lesz – ez az a szint, amit ellenzékben elítéltünk”, „jövőre 15-18% lesz az infláció”. Az infláció pedig Matolcsy szerint nem „szankciós” vagy „háborús”, mert 2021 nyarától szökött fel az energiaárak miatt.

„Bajban vagyunk, sok szempontból saját döntéseink miatt vagyunk bajban”

telex.hu/gazdasag/2022/12/05/matolcsy-gyorgy-mnb-inflacio-deficit-ikerdeficit-gazdasag

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram