A nagyobb jobban megéri
A legtöbb termékből kapható kisebb és nagyobb kiszerelés is az üzletekben, az emberek elképzelése szerint minél nagyobb kiszerelést vesznek, annál kevesebbet fizetnek egy egységnyi termékért.
Azonban a valóságban ez gyakran nem így van. A dupla méretű tusfürdővel nem csak fürödni kényelmetlenebb, de gyakran drágábba is jön ki egy milliliter, mint a hagyományos kiszerelés esetén. Sokszor a vödrös tejfölt is felesleges megvenni, mert fillérekkel olcsóbb s annál többet bukunk, ha csak a vödör negyede romlik meg évente egyszer a hűtő mélyén. Ugyanígy a dupla csomagolású fogkrém se feltétlen olcsóbb, mint ha vennénk két külön csomagot.
Nagyon oda kell figyelni, hogy olcsóbb-e a nagyobb kiszerelés, vagy csak becsapnak minket, tudva, hogy 20 emberből ha egy megnézi, jobban megéri-e a nagyobb csomagolás.
Ezeket a képeket most fotóztam az Auchanban. Minél nagyobb kiszerelésű Ariel mosószert vettél, annál drágábba került egy mosás. A legkisebb csomag volt a legolcsóbb, a legnagyobb a legdrágább. (Volt még egy jumbo kiszerelés, de azt a feleségem fel sem nagyon tudja emelni, így az kiesett a versenyből. Az valamivel olcsóbb volt milliliterre, mint a második legnagyobb.)
Amint látod, az 50%-kal nagyobb kiszerelés literje szerény 115 forinttal drágább, mint a kettővel kisebb és közel 90 forinttal drágább, mint az eggyel kisebb méret.
Mielőtt még azt gondolnád, hogy a Tescoban nem így vannak árazva ugyanezek a termékek:
Ahogy ez a Grobynál is így van:
Hát ezért olvassuk el mindig az egy egységre jutó árat az árcédulán. 🙂
A mosásnál mondjuk elveszítjük ezt az előnyt, mert én nagyon szeretem a kényelmes mosópárna megoldást.
A vásárlásnál fontos szempont, hogy valóban szükség van-e ilyen nagy kiszerelésre, ill. időben felhasználható-e, anélkül, hogy megromlana.
Úgy vettem észre, hogy sok terméknek felment az ára, gondolom a béremeléseket kompenzálják így.
Érdemes odafigyelni.
fagyasztott hal, dettó. de, érdemes a szemes, darált, pörkölt kávé egységesítésén is elmerengeni+10 tojást veszel vagy 30-at?+ mekkora a hús/zsír/só/adaléktartalma az adott élelmiszernek, a lejárata napján vagy a best before end miatt van leértékelve. túró-rudiból is időnként drágább a csapat, mint az egyén, óvszer, gyógyszer fronton sem árt (ha, van rá idő:)))) a tájékozódás.
és, de, igen a kilós, köbméteres, nettó, használt, ömlesztett, csakma, csakitt, akciós, kacsintós, pályázati… ár segít első körben
és ellenőrizzük le, hogy jó-e a számítás, mert bizony elég gyakran nem jó (elég gyakori hogy más számmal számolnak, mint ami a termék tömege / darabszáma / stb)
(egyik sem volt akcios, konkret szamokra mar nem emlekszem.)
Nálunk egy tavalyi változás nyomán már az akciós ár egységára fölé az eredeti árra vonatkozó egységárat is elvileg oda kell írni – áthúzva. Az eredménye az, hogy egy 5 pontos betűvel írt adatdzsungel elfoglalja a termékkép rubrikájának a felét és kell némi gyakorlat, amíg kiigazodsz rajta.
Én ezt annak tudom be, hogy az itthoni vásárlók egy része buta, de szeret kötözködni, mert fél a marketingesek trükkjeitől (olykor teljes joggal), így mindenféle bonyolult szabállyal kell a jogi osztálynak védekezni. Így mindenki szív kicsit. Klassz. 🙂
A bemutatott példákban ez mindegyik terméknél ugyanannyi (65ml/mosás).
Találkozott ilyennel már valaki, vagy ez az állítás csak “városi legenda” kategória?
Jó lenne megtudni hogy mi az oka ha kétszer akkorát veszel az miért drágább?
Utan itt jártam úgy a múlt héten, hogy a 30 db-os M-es tojás 1.560-ról 1.000-re volt akciózva. A pénztárnál láttam, hogy teljes árat számoltak, így mentem az ügyfélszolgálatról. Mondták, hogy menjek vissza velük és mutassam meg. Nekem volt igazam. De az akciós papírt levette, így más már nem is láthatta, hogy annyiba kéne kerülnie. Visszakaptam az 560 Ft különbözetet. Közben még egy család jött ezzel oda. De milyen kevesen vehettük észre, hogy más ár szerepelt a blokkon! Alig volt már ott a hatalmas polcon pár csomag belőle…
Pl. 100%-os almalé. Almát mindenki evett már, tudjuk mennyibe kerül az alma, így nagyjából be tudjuk lőni, hogy az amit 100%-os almalének hazudnak nekünk annak a literje megér e 400 Ft-ot. Ugyanezt össze is tudjuk hasonlítani más gyártók literes almalevével. Ez nagy baj, pont ezért gyakran a különböző gyártók más kiszerelés méretet alkalmaznak, és aki nem tud osztani a teló számológépén, máris nagy gondban van.
Ez eddig tiszta sor. De a narancs őszibarack + multivitamin elnevezésű gyümilé keveréket mihez viszonyítsuk? :Dp
Csokiknál is vajon miért divat a kekszesítés? A kakaó ára emelkedik folyamatosan, kiváltják hát kekszel, és ugyanannyiért eladják nekünk mint nagyobb élvezeti értékkel bíró termeket, mert roppan a szánkban a keksz a csokiban. 😀
Szinte mindennek folyamatosan emelkedik az ára, ezt egyetlen helyen nem veszik észre Magyarországon: a KSH-ban…
Nem tudom, feltűnt-e valakinek, hogy a konyhai papír törlőkendő 1 lapra vetítve drágább, mint a papírzsepi (sajátmárkás), pedig ha néha otthon kellett takonyfogó, csak letéptem egyet a törlőkendőből. Most már ki van téve mellé a PZS.
Egyszer ez számomra pozitiv volt, mert az árleolvasó alacsonyabb árat mutatott, mint a cimkén a polcon és a pénztárnál is az alacsonyabb ár volt a blokkon. 🙂
“növeljétek az ökológiai lábnyomotokat” – remek észrevétel, ez nekem is eszembe jutott, bár már akkor is egységárra osztottam a legtöbb termék árát, amikor ezt nem volt kötelező feltüntetni, fontos szempont volt mindig is számomra a környezetvédelem, így bizonyos esetekben a drágábbat választom:
– ha van rá esély, hogy az olcsóbb nagyobb kiszerelés egy része a kukában végzi
– ha a csomagolás szemmel láthatóan lényegesen több szemetet generál.
Jó példa a mosószeres flakon, a 4-5 literes méret (sajnos egyre inkább összemennek a régi 5 literes ma már csak 3,78liter) nálunk második életét éli kerti öntözőkannaként, de egy 1,5-2 literes erre a célra már nem igazán alkalmas.
Jelenleg üveges babaételből igyekszem olyan méretet választani, amelynek üvege praktikusan újrahasznosítható például házi lekvár készítésre. A 162 gramos már fájdalmasan kicsi ehhez, de a 250-es remek.
Konkretan Tesco tojas reszleghez odamegyek, es megveszem az XL tojast, latom az emberek arckifejezeset, a dobbenetet, hogy na ez a “gyerek” aztan tele van, XL tojast vasarol, kozben ez a legolcsobb kg/ft-ban merve.
Van, hogy 5 percet eltoltok a kornyeken figyelve a tobbieket, majd mindenki az M-es tojast veszi, a szegenyebb a 10-est, aki meg okosabbnak gondolja magat az megveszi a 30db-os talcat mert szerinte az megolcsobb. :-)))
Komolyan, elsonek nem hittem el, de 10-bol 9 az M-es tojast veszi, de ugy, hogy meg az arakat is nezik, KG-os ar is felvan tuntetve, de valahogy megsem… lehet az lehet mogotte, hogy az XL-es tojas ugy 2meterrel odebb van a korabban mindig legolcsobbnak tartot 30-as M-es talcasoktol…
A másik, nem pont ugyanez, de undorító marketingtrükk, a pár forintos leárazások. Aldi/lidl profi ebben, hogy 439 ft helyett 435 ft, a sok barom meg veszi 20-asával (amellett vannak jó akcióik, én akkor szoktam bevásárolni… az adott termékből)
Egyebkent maga az orszag is olyan vegyesfelvagott volt. Balos kozlekedes, mert valamikor angol gyarmat volt. A tavolsagok km-ben megadva, mert az az SI-t mar bevezettek. A konnektorban a feszultseg 110 V, mert az USA kozelebb volt, de mar csak 50 Hz. A dugvillak amerikai tipusuak.
A terveken a meretarany colos/lab rendszerben volt.
2018-01-24 at 08:20
Hogyne vennék észre, csak más a párt utasítása! :)))
Természetesen nem csak az ár a lényeg, az összetétel se mindegy! Sajna, minden termék leírását alaposan meg kell nézni, összehasonlítani, mert itt is lehetnek meglepetések.
@százegy
Na, én is pont egy ilyen szörnyű vevő vagyok, aki mindent a legjobb minőségben, de lehetőleg minél olcsóbban szeretne megkapni. 🙂 Az tény, hogy sokan nem tudatosan vásárolnak és ezt pofátlanul ki lehet használni. A minap betévedtem egy Prima cba-ba, ledöbbentem, milyen árak vannak ott, azon meg még inkább, hogy van, aki tényleg vásárol is ott…
Biztos a ksh-ban is munkaerőhiány van, nincs senki, aki “kövesse” az árak alakulását. A legtöbb statisztika szerintem kamu, totál fiktív számításokra alapul.
Egyébként pont a mosószer miatt rágtam be én is az elmúlt hetekben, 2 okból:
1. Supershop kuponnal elvonultam a Sparba, hogy milyen jó üzletet fogok csinálni (2.6l / 40 mosás volt akciós) majd az üzletben szembesültem vele, hogy a nagyobb kiszerelésnek kupon nélkül is jobb az egységára. Rendesen átverve éreztem magam és mérgemben inkább vettem máshol mosószódát (ennyit a racionális vásárlóról 😀 )
2. Szintén supershop, a napokban selejteztem ki a tavaly tönkrement pénztárcámat és találtam benne egy régi kupont, amin még 2.8 l ugyanaz a 40 mosásra elegendő mosószer… 2 dl volt-nincs, de biztos csak koncentráltabb az újabb.
fogyasztovedelem.kormany.hu/node/4337
“Szabálytalan a térfogatra vagy tömegre értékesített termék egységárának darabra történő megállapítása és kiírása.”
Jogszabály (ld.link): Az egységárat a megfelelő mértékegységgel együtt, egy mértékegységnyi árura vetítve kell meghatározni. Ez
•térfogatra értékesített terméknél „Ft/l”-t, „Ft/ml”-t, „Ft/cl”-t, „Ft/dl”-t vagy „Ft/m3”-t,
•tömegre értékesített terméknél „Ft/kg”-ot, „Ft/g”-ot, „Ft/dkg”-ot vagy „Ft/t”-t,
•hosszúságra értékesített terméknél „Ft/m”-t, „Ft/mm”-t vagy „Ft/cm”-t,
•felületre értékesített terméknél „Ft/m2”-t,
•darabra értékesített terméterméknél „Ft/db”-ot jelent.
Persze ettől nyilván eltérően szabálytalankodnak a kereskedők..
Bementem a Tescoba, ahol vásárolni szoktam és lefényképeztem az áruház QR kódját és kinyomtattam kicsiben.
Mikor vásárolni készülök, akkor szándékosan nem a Tescoban kezdek. Amikor olyan termékhez érek, ami a Tescoban is van, akkor előkapom a telefont, megnyitom a Tesco mobilbevásárlós programját, becsipogom az áruház vonalkódját (mint ha épp a Tescoban lennék), majd az adott termékét. Így azonnal látom, hogy itt kell-e megvegyem vagy majd a Tescoban lesz olcsóbb.
tesco.hu/scan-and-shop/
Ennek ellenére én is találkoztam nem is egyszer drágább nagyobb csomagolással, de akkor általában a kicsi akciós….hadd fogyjon az is.
A legnagyobb átverés a fagyasztott hasábburgonyánál van, mikor a harmada jég, de a fagyasztott halat is csomagolás előtt többször vízbe mártják, hogy az fagyjon rá.
A kakaó ára nem hogy nem emelkedik, hanem 10Y low.
Kapufa.
A témához:
Nem értem miért baj az ha vannak nem tudatos vásárlók, valakinek finanszíroznia kell az eszesek jólétét. Jól van ez így, nem kell felnyitni a szemét senkinek.
Akinem van esze, az úgyis rájön magától. Akinek meg nincs, az még le is fog támadni hogy mit képzelsz magadról.