Egy kép arról, hogyan alakult a frissen tőzsdére lépő cégek profittermő képessége a részvénykibocsátás utáni évben. (Az IPO az első részvénykibocsátást jelenti, vagyis a tőzsdén frissen megjelent cégeket.)
Sajnos a grafikon 2008-tól indul, de egész a nyolcvanas évek végéig 70% felett volt ez az érték, majd a dotkom lufi tetején lezuhant 25%-ra, mert az emberek akkor minden hulladékcéget szó nélkül megvettek a gyors meggazdagodás reményében.
Utána az érték gyorsan visszaállt az 50% környéki értékre, majd ez történt 2008-tól az Egyesült Államokban:
Természetesen egy gyorsan nővő vállalat lehet még éppen veszteséges, amikor a tőzsdére lép, de azért az arányuk nem mindegy. Amikor már szinte egyetlen cégtől sem elvárás, hogy a létezésének az egyetlen célját, a profitot biztosítsa, akkor érdemes elgondolkodni, hogy valami talán félrement.