Sok magyar portálon futnak az átverős hirdetések már évek óta és úgy tűnik, ez sem az abból hasznot húzó weboldalt, sem az illetékeseket nem zavarja egy cseppet sem.
Néhány ilyen hirdetés a portfolio.hu mai ajánlatából:
Vehetek egy 13,4 collos tabletet ajándék billentyűzettel és ceruzával csak most, csak nekem 23.500 forintért, nyilván nem átverésről van szó.
De ugyanitt a mellette lévő hirdetésre kattintva egy lézer heggesztőpisztolyt is vehetek, ami csak 18 ezer forint és 12 kW-ot tud kinyerni egy átlagos háztartási konnektorból.
De mindenképp vegyem meg mellé a készüléket, ami akár 90%-kal csökkenti legálisan az áramszámlámat. 70 négyzetméterig elég egy, nagyobb házba mindjárt vegyek kettőt. 22 ezer forintért szinte ajándék.
Vagy vehetek egy látványosan semmire nem alkalmas gumiszalagot húszezer forintért a negyedik hirdetés alapján:
Ha még egyiknek sem dőltem be, egy hallókészülék reményében megadhatom az összes adatomat egy valószínűleg csalással foglalkozó szervezetnek, akik megkérdezték, hány éves vagyok és elkérték az elérhetőségeimet. Nyilván majd a postaköltséget kell fizetnem belépve az általuk küldött linken a hamisított online banki felületre.
De van még sok más, egy álinterjú Kásler Miklóssal, amiből megtudhatom, hogy milyen csodaszert kell vennem 40 ezer forint helyett csak 19.900 forintért, ha soha többet nem akarok orvoshoz menni és a sort hosszan lehet még folytatni.
Gyakorlatilag egyetlen hirdetés sincs a portfolio.hu-n ebben a kategóriában, ami nem a legdurvább, legaljasabb átverés lenne. S ez csak a mai reggel termése, ennyit átverés fut egyszerre az oldalon.
De sok másik portálon is visszaköszönnek az egyértelműen átverős hirdetések.
Az első kérdésem, hogy nincs egy ember sem az egész szerkesztőségben, akit egy picit is zavarna, hogy milyen aljas, gusztustalan lehúzásokat hirdet például a portfolio.hu? Senkinek nem szúrja a szemét?
A második kérdésem, hogy miért lehet Magyarországon zavartalanul hirdetni ilyen egyértelmű átveréseket? Mit csinálnak a sóhivatalok, akiknek a fogyasztók megvédése lenne a feladata? Mit csinál a rendőrség? Nem egy agysebészet ezeket elkapni, hiszen eladni akarnak valamit utánvétellel vagy banki utalással. Tényleg nincs az egész országban egyetlen szervezet vagy azon belül néhány ember, akit rá lehetne állítani ezekre az átverésekre?
Ha szabadna javasolnom, törvényt kellene arról hozni, hogy az átverésben szereplő mindhárom elkövető egyetemlegesen feleljen a bűnelkövetésért: a hirdetést kiközvetítő cég, legyen az kisebb cég, vagy akár a Google, a Facebook vagy bárki más, a hirdetést megjelenítő weboldal, mint a példánkban a portfolio.hu és a hirdetés feladója is. Ha több tízmilliós büntetést kellene fizetnie egy weboldalnak azért, mert egy ilyen hirdetés megjelenik az oldalán, nagyon megnézné, kinek adja bérbe a felületet. Ha tízmilliárdokat fizetne bármelyik hirdetésszervező cég az átverős hirdetések miatt, mindjárt jobban ellenőrizné, milyen hirdetéseket fogad be. Ha pedig az összes csalót napokon belül lekapcsolná az a három nyomozó, aki ezzel foglalkozna országosan, nem is adnának fel ilyen hirdetéseket a csalók.
De miért nem csinál senki semmit?
Gondolom költői kérdés volt. 🙂
A fogyasztóvédelem, rendőrség, és egyéb sóhivatalok elsődleges feladata, hogy vegzálják azokat, akik valamilyen módon veszélyesek a Vajda teljhatalmára. Akarom mondani elkapják a gonosz külföldi ügynököket, akik veszélyeztetik Magyarország szuverenitását. Nem érnek rá ilyen jelentéktelen ügyekkel foglalkozni.
Egyébként a törvények bőven kész vannak, Magyarországon. Bárkit bármiért birsagolhat/lekapcsolhat valamilyen hatóság, mert lehetetlen minden előírást betartani. Ott dől el a dolog, hogy mire utasítják őket, mivel foglalkozzanak.
Egyébként nekem mostanában a narancssárga kínai kacatos oldal reklámoz ingyen tabletet, ez a reklámok 90%-a.
"több tízmilliós büntetést kellene fizetnie egy weboldalnak azért, mert egy ilyen hirdetés megjelenik az oldalán" - ez teljesen nonszensz. Kiadom az oldalam egy reszet a Google-nek hogy hirdeteseket jelenitsen meg rajta, majd fizessek tizmillios buntetest, mert a Google olyan hirdetest mutatott a usernek (az en teljes kihagyasommal), ami atveres? :S
Akkor majd nem adod ki olyannak az oldalt, aki átverős hirdetésekkel pakolja tele a weboldaladat. Vagy beperled, hogy fizesse meg neked a bírságot.
Ennyire egyszerű a megoldás.
Nem érzed úgy, hogy felelős vagy te is, hogy mi jelenik meg a weboldaladon? De a pénzt, amit az átverős hirdetésekért fizetnek, azt eltesszük, igaz?
Az oldal tulajdonosának nincs ráhatása és sokszor rálátása arra hogy milyen hirdetések jelennek meg egy látogató számára. Pl. előfordulhat hogy egy kamu hallókészülékes hirdetés azért jelenik meg mert a látogató egy bizonyos keresőmotorban rákeresett a fülvizsgálat szóra. Minden oldalt és alkalmazást megkellene büntetni ami pl. integrálta a Google Ads szolgáltatást?
A probléma globális és szerintem ezt EU szinten kéne megfogni. A hirdetés-szolgáltatókat kell szabályozni amik az EU-ban szeretnének tevékenykedni: kötelezni kell őket hogy szűrjék a csalásokat, félvezezetéseket, propagandát, stb. És ha nem teszik meg akkor milliárdos büntetést kiróni rájuk. Az oldalak pedig mentesíteni a felelősség alól amennyiben olyan hirdetés-szolgáltató hiretéseit jelenítik ami megfelel az EUs szabványnak.
"Minden oldalt és alkalmazást megkellene büntetni ami pl. integrálta a Google Ads szolgáltatást?" - Igen! Aztán pedig mehetne a nemzetközi bíróságra kártérítésért a Google-höz. Nonszensz, hogy ezeknek a hulladék átveréseknek nincs gazdája. Az oldal üzemeltetője: mossa kezeit. A Google: mossa kezeit. Akkor ki a felelős azért, hogy ma, 2025-ben, amikor a fél világ arról szól, hogy ne dőlj be a csalóknak mégis megjelenhetnek ilyen egyértelműen csaló hirdetések? És egyáltalán, egy átlagos felhasználónak miért kellene tudnia azt, hogy amit maga előtt lát, annak egy része nem is helyi tartalom, hanem jön egy API-n keresztül? Pláne amikor maga a hirdetés szándékosan olyan képpel jelenik meg, hogy cikknek nézem (chumbox)? A 24.hu-n volt hogy véletlenül kattintottam ilyenre, és már vitt is valami noname random oldalra. Iszonyat dühös voltam a 24.hu-ra, hogy ezt engedi. Adblock.
Mi lenne, ha egy gazdasági blogon nem kommentelnél ekkora blődségeket? Komolyan, az ember esze megáll. Menjen az oldaltulajdonos nemzetközi bíróságra, amikor keres vele pár tízezer Ft-ot havonta. De a csúcson lévő oldalak sem keresnek aprópénzen kívül mást. Tudod te, hogy mennyi egy nyugati országban egy ügyvéd órabére?
"Az oldal tulajdonosának nincs ráhatása és sokszor rálátása arra hogy milyen hirdetések jelennek meg egy látogató számára."
Már hogyne lenne? Ahhoz, hogy egy third party cég hírdetéseket tegyen ki az oldaladra, be kell regisztrálnod, el kell fogadnod egy rahedli dolgot, aztán be kell ágyaznod az általad választott hírdetési kódot a weblapodba.
Értem én, hogy mire gondolsz, de ezzel az erővel kiadom a valami drogbárónak a weblapom egy részét, aztán én csak mosom kezeimet, mert nem én raktam ki a hírdetést.
Itt elvileg a Google és ezek a cégek elvégzik az előszűrést, épp ez lenne a lényege.
"majd nem adod ki olyannak az oldalt, aki átverős hirdetésekkel pakolja tele a weboldaladat" - tehat szunjon meg a komplett webes hirdetesi piac? Nem a kamuhirdeto jon hozzam, en kiadom berbe a Google-nek a feluletet.
"Vagy beperled, hogy fizesse meg neked a bírságot." - persze, beperelem a Google-t. Nagyon eletszeru 😀
"Nem érzed úgy, hogy felelős vagy te is, hogy mi jelenik meg a weboldaladon?" - elvilekben valamilyen szinten igen, de a gyakorlatban nincs ra befolyasod. Talan annyit lehet bejelolni hogy akarsz-e engedi felnott tartalmat (regen lattam mar Google Ads feluletetet). Olyan checkbox nyilvan nincs hogy akarsz-e atvereseket reklamozni...
Tehat te most azt mondod, hogy be akarod tiltani a weboldalakon a reklamot (nyilvan a legtobben nem tehetik meg, hogy szemelyesen probaljanak egyezkedni minden potencialis hirdetovel, integraljak az API-kat, stb)
Tehát senki nem felelős ezekért az átverésekért, igaz?
Szegény Google, Facebook és társai honnan tudják hogy ki milyen csalást hirdet a segítségükkel? Ők szegények csak a pénzt tudják eltenni érte, de semmiért nem felelnek. Nincs se emberre, se AI-ra pénzük, hogy szűrjék a csalásokat, mert kell minden munkáskéz a bevétel számolásához, másra már nincs kapacitás.
A weboldal gazdája, szegény, ő sem tehet róla, hogy az ő oldala tele van csalással, míg a többi weboldal nincs. Hát nézzen rá néha, hogy milyen hirdetések is jelennek meg az oldalán? Kinek van arra ideje és különben is a csalásokra többen kattintanak, kell minden fillér bevétel, ő sem felel semmiért, ő is csak egy szegény áldozat.
Sőt, még aki feladata a hirdetést, az sem felelős, ő tényleg azt hitte, hogy egy üres műanyag doboz 20 ezer forintért tényleg 90%-kal csökkenti az áramfogyasztást.
Senki nem tehet semmiről, senki nem tud semmit csinálni, hagyjuk is békén szegényeket pénzt keresni továbbra is.
Hidd el, az első 500 millió euros büntetés után és a további büntetés esélye esetén soha többet nem jelenne meg ilyen hirdetés, hirtelen lenne rá megoldás, amire most furcsa mód 15 éve nincs.
Ahogy az első 5 millió forintos büntetés után is minden weboldal tulajdonos meggondolná, kinek adja ki a weboldalát.
"Kiadom az oldalam egy reszet a Google-nek"
"mert a Google olyan hirdetest mutatott a usernek (az en teljes kihagyasommal)"
A két idézett mondat között van egy kis ellentmondás.
Ez nem Google meg Facebook zóna az oldalakon, hanem általában a Taboola meg Outbrain nevű 'Native Content' hirdetőrendszer a sok fake meg clickbait cikkekkel
Igen, tudom, arról akart szólni az "akár Google meg Facebook", hogy a legnagyobbakat is elő kell venni, mert azért ott is van dögivel kamu hirdetés.
S ha nagyon fájna nekik, nem csak automatizálva ellenőriznék a hirdetéseket és a hirdetőket.
Köszönöm, ez nekem teljesen új infó, azt hittem, hogy ezek a portfóliós kamureklámok is Google AdSense-esek.
Miklós, néha elcsodálkozom, hogy te milyen világban élsz. Milyen törvényjavaslattal tudnád megbüntetni a Facebookot, Google-t vagy többi külföldi multit? Amit ők kb. valóban nem sz.rnának le?
Az meg, hogy a szerkesztőséget hibáztatod, az a hülyeség teteje. A szerkesztőség megbízik a közvetítő cégben, hogy csak megfelelő hirdetések kerülnek ki. Hogy gondoltad, hogy ezeket a random hirdetéseket ellenőrzik? Sok esetben kapnak egy beilleszthető kódot.
Vagy mondjanak le a Google és más hirdetésekről, és ne mutassanak semmit? Ami a fő bevételi forrásuk?
Szerinted vannak magyarok, akik havi 3000 Ft-ért előfizetnek az online médiumokra? Nincsenek. Akkor zárjanak be az utolsó független médiumok is? Vagy hogy gondoltad ezt az egészet?
Hány milliárd eurót fizetett eddig a google és a facebook?
Miért gondolod, hogy nem lehet megbüntetni őket? Csak akarni kellene.
Megbízik egy cégben, mert neki nem kerül semmibe, hiszen nincs tétje annak, hogy ha átverést reklámoz. Addig csak elrakja a kattintás után a pénzt. Minél nagyobb átverés, annál több kattintás, annál több bevétel.
Ha lesz tétje, egyből megnézi, kinek adja oda.
A telexen miért nincsenek ilyen hirdetések? Ők meg tudják oldani? Hvg? Miért tudja megoldani?
Ja, hogy utána kell járni, meg ellenőrizni?
Amikor régebben nálam volt két napig ilyen hirdetés cunami próbaképp, egyesével kipipálhattam, hogy milyen hirdetések jelenhetnek meg, milyen témában, hol, stb. Még ezután is tiltogattam lefelé a hirdetőket, amik nem tetszettek.
Mert nehogy azt hidd, hogy a portál nem tehet semmit azzal kapcsolatban, hogy milyen hirdetéseket fogad be. Dehogynem, nem csak hirdetőket, még témákat is kizárhat, de konkrét hirdetéseket is.
Sajnos ebben tévedsz. Az a weboldal ami Google meg ilyen hirdetésekből tud csak _apró_pénzt keresni, felesleges, egyszerűen nincs piaca. A másik: sajnos még a mai napig is nagyon sok "újságíró" úgy gondolja, hogy írni kell. Pedig nem kell. A piacon 10x annyi médium van, mint amit elbír, és 98%-ban ugyanazt olvashatod mindenhol. Ennek már rég le kellett volna tisztulnia. Független médiumok, bruhaha, tudod mennyi pénzt szednek be ezek a nagyonnagyonagyon független oldalak magánemberektől? Segítek: sokat. Például az egyik nagyonnagyonnagyon független oldal tele van az egykori nagyonnagyonnagyon független Népszabadság volt újságíróival....
Neveket kerek.
"Szerinted vannak magyarok, akik havi 3000 Ft-ért előfizetnek az online médiumokra? Nincsenek"
De, vannak. En pl. 3-4 online medianak utalok havi par ezret, mert ertekelem, amit csinalnak, es hallgatom is oket.
Üdv az 1%-ban.
Én is, jó párat. Ha lehet, akkor főleg feltörekvőket, akiket még kevesen támogatnak. Vagyunk még pár tízezren, de ez csak az éhbérhez elég, valódi, felkészült és megfizetett sajtóhoz ez nem elég.
Ezek részben programatic hirdetések. A fő gond, hogy a Facebookon és a Google-en minden szemét átcsúszik, nincs érdemi ellenőrzés. Amikor viszont te raksz ki valamit, akkor azért gazdagon hisztiznek, hogy így nem jó, meg úgy nem jó. A weboldal tulajdonosának nincs is beleszólása abba, hogy mi jelenjen meg, persze azt választhatja, hogy nem rak ki ilyen hirdetést, csakhogy....láttál Te már a napi bevételért szó szerint őrjöngő sales vezetőt bármelyik nagyobb portálnál? Én láttam.
Napi szintű probléma a dolog, nagyon sok a csaló hirdetés is, de ezt a két nagyon kedves céget semmilyen formában nem lehet elérni, max. jelentgetni lehet, reklama nincs. Ugyanez van a banki csalásoknál is, a távközlési cégek nagyon mélyen lapítanak a fűben, mert a sok SMS, hívás nekik üzlet, pedig néhány egyszerűbb lépéssel ezek nagy részét meg lehetne szüntetni.
Egy mai újságcikknek álcázott hirdetés az indexen:
Haldoklott a magyar mérnök, önmagát gyógyította meg a találmányával
"néhány hónap leforgása alatt visszahozta magát a sírból"
"A lágylézer kis túlzással mindent gyógyít"
"Egy világtalálmánnyá fejlesztett varázseszköz diadalútja."
"Csodatévő lézer"
"Jó a sztrók utáni rehabilitációra is"
"akkora az érdeklődés, hogy a nagy világcégek versengenek a jogok birtoklásáért"
Na igen, ezt én is láttam. Ezért mondjuk úgy meg kellene őket büntetni, hogy onnantól még az időjáráselőrejelzést is kétszer ellenőrzik. A portfólión is volt már fizetett cikként olajfúróbefektetéses áradozás. Ezek nem is third party-sok.
Nem azért is jelennek meg neked ilyen hirdetések, mert olyan böngészőt használsz, esetleg bővítményt vagy nem fogadsz el semmilyen süti hozzájárulás oldalakon? Ilyenkor például nem tudnak a cégek remarketing hirdetésekkel elérni, ugye az EU is nem olyan régen még szigorúbbá tette a Google felé ezt, így kb. minden cégnek, weboldalnak plusz dolgot be kellett építenie és azok a felhasználók tényleg nem fogadják el a cookie-kat, azok nem is fognak remarketing hirdetéseket látni... én mivel nagyrészt elfogadom és nem érdekel, így nekem ezeken az oldalakon a korábban látogatott weboldalak/cégek hirdetései jelennek meg és nem jönnek fel akár ilyen átverős dolgok, amelyek szerintem főleg azoknál is tudnak megjelenni, nagy tömegben, olcsón, akiknél üres a süti rész a böngészőjében..
Én sem hiszem azt, hogy ez a weboldalak felelősége lenne, na meg Google Adsense van kb. mindenhol...
Le van tiltva a Google követése alapból a beállításokban. De a lényegen ez semmit nem változtat, ilyen hirdetéseknek sehol nem lenne szabad megjelennie és a rendőrségnek is tenni kellene ellene.
S más oldalakon miért nem jelennek meg ilyen hirdetések nekem? Ott megjelenik egy random francia hotel hirdetése, egy irreleváns csapágy hirdetés, de nem átverések tömkelege. Nyilván más a hirdetés kiszolgálója, amelyik jobban szűri a csalásokat.
Ha sokba kerülne egy csaló hirdetés, mindenki meggondolná, mennyire megbízható szolgáltatóval szerződik.
"egy álinterjú Kásler Miklóssal, amiből megtudhatom, hogy milyen csodaszert kell vennem 40 ezer forint helyett csak 19.900 forintért,"
Ez nem biztos, hogy alinterju volt 🙂 Aki csirkecsontokbol kepes jovendolni a magyarsag multjat, abbol en siman kinezek egy ilyen interjut.
"nincs egy ember sem az egész szerkesztőségben, akit egy picit is zavarna, hogy milyen aljas, gusztustalan lehúzásokat hirdet például a portfolio.hu? Senkinek nem szúrja a szemét?"
Pont irni akartam, hogy itt a portfolio (is) ludas.
Money talks
Az átverős hírdetések csúcsa a Youtube. Rendszeresen gyűjtenek kamuszervezetek, valamint sokan akarnak megtanítani kereskedő botot írni ChatGPT-vel, fizetős hírdetésen keresztül.
A helyzet az, hogy én ezt meguntam és a legtöbb oldalt már csak reklámbokkolóval/Brave-el vagyok hajlandó megnézni, nem érdekel, hogy ez károsítja a weblapokat. Sajnálom azokat, akiknek az üzleti modelljük hírdetésalapú, sajnos a hírdetésszervezőknek nem érdekük, hogy ezeket a szennyeket kiírtsák.
Miklós, egyet értek, hogy ide egy nagy törvényi csapás kellene.
A legszebb az, hogy a Gemini a Google oldalán röhögve el tudná bírálni, hogy egy hírdetés kamu-e vagy sem.
Adjátok be bármelyik LLM-nek az alábbi promptot:
_____
Adj kockázati pontszámot az alábbi hírdetészövegekre. 0 jelentése, hogy a hírdetés biztosan valíd, 10 hogy biztosan adathalász/csaló.
"Megtanítunk kereskedő ágenst írni chatGPT-vel, ami naponta 500ETH-t fog neked keresni"
"Az idősek Magyarországon jogosultak hallókészülékekre 2025-ben. Hear-Pro"
"Ez az eszköz a konnektorba dugva csökkenti az elektromos fogyasztást akár 40%-al"
"Vásárolj 12000 Wattos, otthon használható lézerhegesztő puskát. Víz alatt is használható. [A mellékelt képen látszik, hogy egy konnektorba dugható eszközről van szó)"
"Vadonatúj tablet hihetetlen áron, csak ma"
____
A teljes választ nem másolom ide, de ChatGPT szerint a tablet 6-os, a hallókészülék 5, minden más 9-10
Jelszo: Brave browser.
Be van epitve a reklamszuro, egyetlen hirdetest se latok, se fake-et, se mast. (szerintem ugyanarra az alapra van epitve, mint a Chrome, mert a frissiteseket is pontosan ugyanakkor kapja...).
"Mit csinálnak a sóhivatalok, akiknek a fogyasztók megvédése lenne a feladata?"
Fogyasztóvédelmi konzultációt tartanak.
https://kormany.hu/hirek/indul-a-fogyasztovedelmi-konzultacio
Ahogy elképzelem konzultációt:
Egyetért Ön azzal, hogy Orbán Viktor fogyasztóvédő kormánya kell hogy maradjon Magyar Péterrel szemben, aki kiszolgáltatná a magyar fogyasztókat az EU-nak, a multiknak és Ukrajnának?
Én kétszer is jelentettem a google-nek, amikor a hirdetésben egy egyszerű forrasztópákát (tizenvalahány ezer Ft) lézeres hegesztőként (milliós tétel) akartak eladni, csatoltam bizonyítékokat is. Mindkétszer elutasították. Olyanok ezek a cégek a google-nek, mint a gyógyszergyártók a médiának: túl sok pénzt hagynak náluk ahhoz, hogy kekeckedjenek velük.
Ha Facebookon jelented a csaló hirdetéseket, egyetlen dolog történik: téged zárnak ki a tizedik bejelentés után, mert biztos csak szórakozol. Hallottam ilyet konkrétan. Azóta semmit nem jelentek be.
Amit bejelentettem, a legegyértelműbb csalásokat, három hét múlva jött egy sablon válasz, hogy megvizsgálták, de minden rendben van.
Mielőtt mindenki felett lándzsát törnél azért ez nem ilyen egyszerű, pláne a kicsi szájtoknál .
Többen leírták már hogy nincs konkrét hatalma a megjelenő hirdetések felett a site-nak aki eladott egy felületet.
Szerinted egy szinte nulla bevétellel rendelkező, lelkesedésből egy bizonyos témacsoportról író site miként tudná a szabad idejéből 0-24-ben monitorozni hogy épp mi jelenik meg -ráadásul úgy hogy másvalakinek meg más fog...
De szerinted büntessük meg azokat is akik tán egész évben jó ha a tárhelybérlésre összegyűjtik a hatalmas reklámbevételből a pénzt, mert egy ilyen fake hirdetés is megjelenik náluk?
Amikor a szerződést elfogadták be lehetett pipálni hogy pornográf, stb stb jellegű tartalmat nem jeleníthet meg a hirdetési felületet megvevő cég. Ezen túl nem sokat tehet a hirdetés felületet eladó. A hirdetésszervezőt kellene szankcionálni elsősorban.
Már írtam, hogy én mint apró site, kiválogathattam, hogy milyen témában, milyen hirdetéseket fogadok be. Ezután még egyesével külön is le tudtam tiltani minden hirdetést.
S előtte még eldönthettem, hogy egyáltalán kivel szerződök le.
S akkor miért is hívjuk a portfolio.hu méretű oldalakat aprónak? Nincs senki a 70 alkalmazott között, aki naponta egyszer rá tudna nézni, hogy milyen hirdetéseket ad fel az oldaluk?
Jó, Miklós, de nem mindenki keres százezreket pénzügyi tanácsadással, mint te, hogy van ráérős ideje minden ilyenre. Ezek az újságok a túlélésért küzdenek, az értelmiségi munkatársaik meg éhbért kapnak. Sok minden kellene, de ha nem érted meg a lényeget, akkor úgysem lehet téged meggyőzni.
Tehát akkor tehetetlenek vagyunk, minden úgy jó, ahogy most van, igaz?
S tényleg, a hetven alkalmazott közül egynek sincs annyi ideje, hogy naponta egyszer ránézzen arra az oldalra, amit elvileg ír, igaz?
Nem engem kellene meggyőzni, hanem magadat, hogy ez így nem mehet tovább. Persze ha kifogást keresel csak, akkor mindig fogsz találni.
S havi pár tízezer forintért pedig kár telepakolni hirdetéssel az oldalt.
Ezért sincs nálam egy darab se. Egyszer két napig kipróbáltam, kiszámoltam, hogy mennyi pénzt hozna egy hónapban a sok vállalhatatlan hirdetés és eldöntőttem örökre, hogy ennyi pénzért én nem csúfítom el az oldalam.
Azóta is így van, hiába keresnek szinte hetente az ügynökségek, hogy hirdetnének az oldalon.
Mert meglepő módon ez is egy megoldás.
A felhasználó védelme, és a felhasználói élmény már régóta nem szempont semmilyen nagyobb portálon. Mindegyik gondolkodás nélkül engedi át a felületét a leghitványabb, legtolakodóbb reklámnak, és mossa kezeit az ott található tartalom okán. Most pl. a TEMU hirdet ingyenes tabletet úgy, hogy még a szállítást is ők fizetik. Senkit se érdekel, hogy ez mekkora kamu (temu kamu, hahaha), mert nyilvánvaló hogy nem dobálják csak úgy ingyen utánad a tableteket - hacsak nem vásárolsz össze mindenféle hitvány szemetet tőlük - de igazából senkit nem érdekel. Az internetes felületek mára ugyanazzá a szemétteleppé váltak, mint amivé a hagyományos televíziós csatornák. Nem véletlenül néznek tévét egyre kevesebben, és idővel az online felületek is erre a sorsra jutnak majd. A reklám mára kvázi fizetőeszközzé vált, és ez szerintem nagyon nem jó irány.
Békesség testvérek!
Miklósnak teljes mértékben igaza van. Röviden, az ember vagy kifogást keres vagy megoldást.