Bandi tanya

2016-08-11
Oszd meg ismerőseiddel a cikket:

(Még) itt a nyár, a nyaralás ideje. Kisgyerekes szülőként arra jutottunk, hogy a 3 és 5 éves gyerekeket teljesen felesleges külföldre vinni, egy ekkora gyereknek nem sok különbség van a sarki homokozó és a tengerpart fövenye, a helyi strand és a tenger vize között. Ami viszont számít, hogy egy négyórásnak mondott repülőút igazából 12 óra utazást jelent, amit egy héten belül kétszer megtenni nem éppen kisgyerekeknek való mutatvány.

Így maradt a belföldi utazás. Tavaly hotelbe mentünk, de eléggé sokalltunk egy hétre 300-350 ezer forintot, annyit azért messze nem ért a hotel és a napi kétszeri étkezés, így idén maradtunk a magánszállásoknál.

Mórahalmot választottuk, nagyon jó a fürdője, rossz idő esetén pedig közel van Szeged.

Találtunk egy tanyát, de nem ám valami operett-farmot, hanem rendes tanyát, vályogházzal, nádtetővel, búboskemencével, sparhelttel, tehenekkel, bocival, tyúkokkal, kecskékkel, nyulakkal, macskákkal és minden mással.

A gyerekeknek nagyon tetszett. Minden reggel állatokat etettünk, füvet szedtünk a nyulaknak és a kecskéknek, kenyérmorzsát szórtunk a tyúkoknak, négyhetes macskákat dögönyöztünk, este kecske és tehénfejést néztünk és természetesen újra megetettünk minden állatot, sőt húztunk vizet is a teheneknek. Megtanulták, hogy működött a búbos kemence, a sparhelt, a faszenes vasaló, hogy szitálták a lisztet és dagasztották a kenyeret a fateknőben és hogy csinálják a sajtot.

A négy napért fizettünk 41 ezer forintot idegenforgalmi adóval együtt, kaptunk kecskesajt-kóstolót, sőt egy tál madártejet is a háziaktól. (Ők a szomszédos házban élnek.)

Ha még elmennél valahová a nyáron óvódáskorú gyerekekkel, ezt vagy valami hasonló tanyát bátran merem ajánlani, a gyerekek minden percet élveztek és napi kicsit több mint tízezer forint négy főnek egy teljes házért igazán nem sok.

Néhány kép a tovább gomb után, de a honlapon is találsz fotókat.

Hozzászólások:

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram