Bérelhető elektromos robogók Budapesten: Blinkee
A bérelhető kisautók után itt a perc alapon bérelhető elektromos robogók, azaz a Blinkee. A működési elve nagyon hasonló a MOL vagy a Greengo bérautóihoz, a zónán belül bárhol lerakhatjuk és felvehetjük a robogókat, egy appon keresztül látjuk, hol van szabad robogó a környékünkön. Egy egyszerű és ingyenes regisztráció után már használhatod is a járműveket, ha legalább segédmotoros vagy autós jogosítványod van.
(Tipp: mivel ingyenes a regisztráció és havi díj sincs, érdemes lehet regisztrálni, ki tudja, használni fogod-e valaha.)
A percdíj 49 Ft, diákoknak 41 Ft. Ha szeretnéd foglalni a motort, amíg mondjuk beugrasz a hiperbe, az 6 Ft-ba kerül percenként.
A maximális napi díj 4.900 Ft, csak ha egész napra kellene a motor. Bár kérdés, bírja-e az aksija, mert az csak 60 kilométerre elegendő áramot tud tárolni. (Bár gondolom ez oknál fogva cserélhetsz napközben járművet.)
Bukósisak és egészségügyi hajháló a csomagtartóban van.
Jelenleg csak 50 robogó van, az ilyenkor szokásos határzóna nem tudom hol van. (Gondolom az appból kiderül, a cég honlapja nem túl bőbeszédű.)
Nyáron jó alternatívája lehet a megosztott autóknak, nem csak olcsóbb, de sokkal fürgébb is a belvárosban, mint az autó. Rövidebb távra nem biztos, hogy drágább, mint egy vagy két vonaljegy, ráadásul gyorsabb és házhoz visz. Rossz időben pedig ott az autó. (A testmozgást előnyben részesítőknek ott a Bubi is.)
Kicsi a zóna: most indult, szerintem ez még a próbaüzem.
Kicsit félek attól, hogy emberek 0 kétkerekes tapasztalattal nekiállnak robogót bérelni.
Elvileg ezek a kis gépek 40-nel mehetnek, szerintem ezek le is vannak annál a sebességnél tiltva, így az autók a csúcsforgalmat leszámítva le fogják őket tolni és nagyon könnyű elveszíteni az uralmat, ha 20km/h-s relatív sebességkülönbség mellett közelről megelőz egy autó, a pilótának pedig nincs meg a kellő rutinja. (Nem beszélve egy kis esőről / olajfoltról / kátyúról, stb…)
Egy esés 40km/h-nál már nagyon csúnya nyomot fog hagyni a testen (és az még a jobbik eset, ha nem megy át a pilótán a mögötte/szembe haladó autó). Nem beszélve arról, hogy a sisakból nem véletlenül vannak különböző méretek, egy sisak nem lesz mindenkinek jó.
Nem túl nagy 🙂
blinkee.city/#valaszd-ki-robogot
Aki ezt kibérli, annak mindennapos élménye lesz például az is, hogy a mellette lévő kocsi egyszerűen kitolja a sávból. Nagyon kell vigyázni, hogy a pilóta ne motorozzon holt térben, mert néhány sofőr sávváltás előtt nem indexel és nem néz be a tükör holtterébe, csak kirántja a kormányt.
Én nagyon megrögzött motoros vagyok, de szerintem ez egy rossz ötlet. 40-nel is meg lehet halni.
Aki vitatkozna velem, előbb nézze meg a kis robogók és a rendszámos nagymotorok (nagyrobogók) baleseti statisztikáit.
1. ha baj van, akkor a gatyád is rámegy, mindenért díjat számolnak fel. És állítólag mindenkinek érdemes előtte/utána telibefotózni kívűl-belül az autó-t, hogy nem te zúztad meg. Elvileg nem élnek vissza vele, de a gumiszabályt nem csípom. Legyen jó cascója, és hagyjon békén, hogy kiöüntöttem a bort, mikor nem is…
2. amire kéne, az pl. kocsinál, kölykök suliba cibálása 2xkb.3km. Az erős lutri, hogy a kertvárosi házam előtt lenne-e reggel, ha egyáltalán lenne felénk szolgáltatás 🙂
3. Városban bkv/metró/villamos olcsóbb és gyorsabb, mint a greengo. Robógónál talán nem gyorsabb, de olcsóbb, mert bérlet mindenképpen kell, ahol nincs szolgáltatási területe.
Ha már értelmét keresem, akkor a kocsi bevásárolni kimegy belvárosból 0-sra, kocsit nem kell tartani. Robogónál nincs ez sem.
Nem vagyok célcsoport, na.
2/3-a az ára az autónak, a szolgáltatása nem 2/3-a szerintem.
Ha az autó 66 Ft/perc, akkor ezért max 20 Ft-ot lenne érdemes adni.
Elsőre én is aggályosnak tartom a biztonsági oldalát a történetnek.
Ugyan én már a sisaknál leragadtam, de az öltözék hiánya is elég komoly kockázati tényezőt jelent. Újra kihangsúlyozva, egy nem megfelelő méretű sisak, adott esetben képes megölni a viselőjét!
És ezen aggályok melyike nem érvényes a saját robogót használókra? 🙂 A cikk nem arról szólt, jó-e városban robogózni vagy nem.
Vagy nem egyre gondoltunk.
Az, hogy ha van egy saját robogód, akkor saját sisakod biztosan van, ami jó a fejedre és nem töri ki a nyakad. Remélhetőleg van legalább egy gerincvédőd (~10.000Ft) és egy térdvédőd (~10.000Ft), ha más nem is.
Rendszeresen használod és szereted, tehát folyamatos tapasztalatod van vele.
Mivel vettél magadnak egy motort, utána néztél előtte, utána kérdeztél/olvastál, megkérdeztél néhány tapasztaltabb rókát, optimális esetben voltál egy-két vezetéstechnikai tréningen is.
Ha még életedben nem motoroztál, csak előfizetsz erre, ráhuppansz és azt hiszed, hogy ez olyan, mint a bicikli csak nem izzadsz le rajta, akkor az egyenes út a balesethez. (Ami itt egy rossz méretű sisakban fog érni…)
Persze saját motorral is látni donorjelöltet, de félek tőle, hogy ezzel csak több lesz.
Egyébként a városban iszonyúan jó robogózni. Anyagilag is. 😉
Induló költségek:
Felszerelés + üzembe helyezés: 492.000Ft
Motor: 898.000Ft (2016-os)
Vezetés gyakorlat (B-125): 6300*7 + 2*12000 (másodszorra lett meg a vizsga, 7 alkalmat vettem felkészülni.)
2 napos Safety Hungary képzés: 22500Ft (kedvezménnyel, de életmentő dolog.)
Rendszeres költségek:
Éves kötelező: 4501Ft
Éves gépjárműadó: 1500Ft
Éves szervíz: ~20.000Ft
Ápoló szerek (két év alatt): ~5000Ft
Tisztítás: alkalmanként 500Ft, havonta
Fogyasztás: 2.5l/100km
A felszerelést 5 évente illik cserélni: Havonta 8200
A motor kb. 15 évet bír: Havonta 5000Ft
Nekem tankolás + amortizáció miatt kb. havi 23000Ft-ra jön ki.
“Ha még életedben nem motoroztál, csak előfizetsz erre, ráhuppansz és azt hiszed, hogy ez olyan, mint a bicikli csak nem izzadsz le rajta, akkor az egyenes út a balesethez.”
Mielőtt a Bubit bevezették Bp-en, még elég aktív voltam a város on- és offline kerékpáros életében. A CriticalMass.hu-n (ahol nemcsak a felvonulásokat szervezték, mindennapi biciklis fórum is volt, íhy természetesen nagyon hamar ismertük és vitattuk a BKK terveit) tapasztalt kerékpáros társaim ugyanígy rettegtek, mi lesz, ha a sok gyakorlatlan ettől kedvet kapva “rászabadul” a város közlekedésére. 🙂
Robogóval alapból sokkal kisebbet esik az ember, mint biciklivel.
A biciklibe nagyon bele lehet gabalyodni esés közben, jó sokszor kipróbáltam már. 😀
Kis/nagy korut belvaros szinte mindig totymorog, ergo autos veszely pincurkabb mint a Hungaria krt.
Reflektorral kell jarni, foleg, hogy ezeknek hangja sincs. Autos lehuzott ablakbal sem hall.
Kerekparuton szep nyugodtan a bicajosok mogott is szepen lehet haladni, nem kell mindig elsonek lenni
Pirosnal elore gurulni jelenti a nagy elonyt… hala a sok elbambulo telefont nyomkodo autosnak…
Plusz: en kesztyut vinnek magammal, ha csak egy egyszerubb bicajos kesztyu is. Kis helyen elfer es a kezed az elso amit leteszel, ha barmo gond van. Aki sportolt az tudja, auto reflex a kez az elso ami foldet er. Sisak van. Pipa.
Nem olcso, cserebe az elektromos vackok kelloen dragak ma meg. Valamibol fedezni kell a kiadast.
Hajra.
Ha el kell kavarodnom a Mammutig mondjuk egy sörözésre igyekezve (én ilyenkor megyek nem kocsival csak oda :), onnan már tömegközlekedéssel is gyorsan eljuthatok egy belvárosi célig, onnan minden megy gyorsan, ott már szinte minek variáljak. Pont odáig legurulni lenne jó BKV-tól függetlenül.
Egy innovatív app ezt is megoldhatná, csak gondolkodni kéne ezeknek a cégeknek. Ötlet: párosítsuk össze a közel lakó befele és kifele közlekedőket, pár órás időn belül.
Én este akarok sörözni menni, felteszem igényemet. Közelemben lakó másik user hazajöhet FÉLÁRON robogóval/Greengóval a városból, mert én visszaviszem a járművet.