Ma megszületett a végső döntés, amit sok autógyár és dízelautó-tulajdonos vart lélegzetvisszafojtva. 2019 szeptemberétől egyelőre két német nagyvárosból kitilthatják a régebbi dízel autókat, ha másképp nem biztosítható a levegő tisztasága. Mivel további 19 nagyvárosban túl magas a nitrogénoxid koncentrációja, valószínűleg itt nem fog megállni az ügy.
A dizelautók ára várhatóan hatalmasat fog zuhanni, de sok magyar autóipari munkahely is veszélybe kerülhet.
Érdemes ezzel kalkulálni,, ha autóvásárlás előtt állsz
További információk erre.
Végre!
Már megint nem a problémát kezelik.
autozeitung.de/21-millionen-passat-193186.html
Hegyes. Díjaznám, ha itthon is betiltanák. Aki meg feketén kormoló autóval jár, helyben lefoglalni, bezúzni és minden költséget a tulajra verni + büntetés!
..durva.. gondolom hamarosan tele leszünk még több használt német dízellel...
Jól sikerült a zöldforradalom...
Nuku atomerőmű, helyette EU második szén és gázfelhasználója, és ezért kitiltják az autókat. Bravó.
Még a döntés meghozatala előtt volt szó arról, hogy a kitiltás az Euro6-os dízeleket nem érinti. (új és max 3 éves autókról beszélünk), így elvileg az új autó vásárlókat ez kevésbé kellene, hogy befolyásolja, persze a hangulat ragadós...
Szuper! Remek hír! Nagyon örülök neki, remélhetőleg más országokban is hamarosan követik a német példát és ezek a hulladékok végre elfoglalhatják helyüket ott, ahová valók: a roncstelepen (bár motorcsere után futhatnának tovább benzinként). Persze másrészt meg nekünk, magyaroknak ez nem annyira jó, mivel sajnos még több rákkeltő ipari hulladék fog pöfögni a hazai városokban, mivel az átlag paraszt csak azt nézni, hogy olcsó legyen németből, meg dízel. Na meg hogy keveset fogyasszon, persze a fenntartási költségekkel sokan nem számolnak...
Önbecsapás a dízelautó. Kevesebbet fogyaszt, de kényesebb, megbízhatatlanabb és jóval drágább szervizelni. Összességében drágább vele járni. Most a köv. feladat a mikró turbó benzinesek megnyírbálása
Nem meglepő lépés, miután bejelentették már hogy 2030 után sem benzin sem dízelautókat nem lehet majd forgalmazni. Mivel pár éven belül kocsivásárláson gondolkodom örülök ennek, megnőtt az esélye egy olcsó dízel beszerzésének. Elektromos autó esetén fizessék meg mások a fejlesztési költségeket, majd megveszem a második generációs dízel dácsiát.
*elektromos dácsiát 🙂
portfolio.hu/vallalatok/az-uber-mar-orul-a-dizelautok-kitiltasanak.3.278039.html
" ..... , a bírósági döntésben érintett Stuttgart főpolgármestere szerint sokáig tart még, mire a mai döntésből bármilyen helyi szabályozás lesz.... "
Forrás: a linkelt cikk ....
azért szerintem álljunk még meg azért 1 ásónyomra .... nem lesz ez olyan gyors és egyszerű ...
Tnt, az ügy előzménye, hogy a nép perelte be az önkormányzatokat, hogy nem biztosítja a törvényben előírt levegő minőséget, pedig az alapvető jog. S csak a dizelek kitiltásával lehet elérni. Ezt nem akarták az önkormányzatok és ezt a pert vesztették el végleg.
Az az ítélet, hogy nem lehet a dizelautósok és az autógyárak egyéni érdekeit a nép jogai elé helyezni.
Aranyos ez a sok "hulladékozó" megjegyzés. Egy éves Peugeot dízelem van, a legújabb normák szerinti, Adblue adalékos. Nem hiszem, hogy bárhonnan kitiltanák. Olvastam ezt a mai hírt, de nulla konkrétum van benne. Egyébként se az alapján kell meghatározni, hogy mi hajtja az autót, hanem hogy milyen a károsanyagkibocsátása.
@Attila Mi újság nálatok?
Kormányunk máskor gyorsan szokott lépni, most is léphetne gyorsan, hogy a piacra kerülő használt dízelek ne ide kormozzanak.
Miklós, ha gondolod Attilának továbbítsd az előbbi hozzászólásom.
Remek, hoci ide a korszerű dízeleket!
Újabb példa a németek idiotizmusára.
Szóval nálunk még több használt rákkeltő dízel lesz az utakon.
#thankyougermany
Nalunk olajos rongy es pet palack tuzeles van , a dizel problema utana kovetkezik imho.....
Nem értem... a közlekedés a kibocsátás 1/3-a. Legjobb esetben is 15%-al lesz jobb a levegő...
Ahogy előttem is mondták.
Az összes a kormot magából okádó feltekert adagolós, chiptuningos, széttaposott olajkályhát helyben bezúzni.
@ prunoki
A te hulladékod valószínűleg már Euro 6-os, ezek pedig (sajnos) még maradhatnak (a cikkben írják, hogy a "legmodernebb" Euro 6-osokat nem érinti a tiltás).
Euro6 marad. Napi 200km-re karbantartàssal együtt is olcsóbb a dízel, főleg hogy van rajta adótámogatás - egy liter dízel olcsóbb mint egy liter benzin.
Hyundai 5 év garanciát ad, KIA 7 évet a motorra, annyira nem kockázatos az eur6 dízel, szerintem.
Hiába euro 6, használtan annak sem lesz ára, 2025-ben több ország több városában amúgy is ki akarják tiltani a dízeleket.
Újonnan már biztos nem mernék dízelt venni, semmi ára nem lesz 3-5 év múlva használtan.
@Ordas
Egyetértek, a turbós benzinesek is károsak, olyan cikkeket is lehet találni, ahol kifejtik részletesen, hogy miért veszélyesebbek az egészségre, mint a jó öreg szívó benzinesek (most nem a CO2-re gondolok, az nem okoz eü problémát, "csak" az üvegházhatást erősíti ). És akkor még nem említettem, hogy tartósság tekintetében is visszafejlődés.
@Endre bá: ja, újabb példa, szinte se szeri se száma a németek idiotizmusára vonatkozó példáknak. Ezért is tartanak ott, ahol, a világ élmezőnyében minden pozitív szempontból. Mi bezzeg!
A dízel nem is a városba való. Teljesen felesleges a plázázóknak arra a 4 kilométerre amíg odaérnek az a sok nagy böhöm dízel SUV. Ebből a szempontból teljesen egyetértek a döntéssel (bár nem azonnal és nem minden dízelt érint). Ugyanakkor ott is csak akkor tilthatják meg a behajtást, ha a levegő minősége rossz?
A magyarok romanok meg mindig megveszik az ocska dizeleket mert az occso:-( Ezert nem a nemeteket kell hibaztatni szerintem:-)
Tenyleg pocsek a levegö a ferjemek naponta jarnak Stuttgartba dolgozni(a ceg nem ott van) Minden ki van irva a Feinstaub magas koncentracioja.Teljesen igaza van a nepnek:-) De ez csak egy javaslat az önkormanyzatnak hogy megtiltHATja a dizel autok behajtasat.Nem tudom hogy lehet ezt egy cegnel megvalositani naluk is van sok (igaz viszonylag uj) dizel szerviz auto.
"Az az ítélet, hogy nem lehet a dízelautósok és az autógyárak egyéni érdekeit a nép jogai elé helyezni. "
Pedig hosszú távon pont az autógyárak érdekeit képviseli, mert ugye a kitiltott autó helyett újat kell venni.
Nem tudok hinni ezeknek a "környezetvédelmi" szabályozásoknak, szerintem ez csak egy gazdasági lobbi.
Ráadásul, az Euro-6 maradhat, ami a kis koromszemcse méret miatt (0,5mikron alatti) a legkárosabb, ha bejut a szervezetedbe, ott is marad és öl... (Magyarországon) ezt nem mérik, mert drága.
A valódi megoldás lehetne pl. a km alapú korlátozás és a progresszív útdíj (azaz, ha valaki rendszeresen utazik, akkor az egységnyi behajtási díj is magasabb, mintha csak esetileg tenné). Vagy, bármi más, ami nem arról szól, hogy a probléma sok pénz kifizetésével és nagyértékű vásárlással oldható meg..
Pár évtized múlva meg az lesz a kérdés, hogy kinek a kertjébe rakják le a rossz akkumulátorokat.
Az Euro 4-5-ös dízelekkel nem lenne akkora probléma, ha nem kötnék ki a DPF-et (részecskeszűrőt) a kipufogórendszerből "mer' drága" (egyébként tényleg az), nem "tisztítanák" fúrógéppel a katalizátort (átfúrod, 'szkész, nem kell többet "tisztítani"), és nem játszanák ki a többi kipufogógáz-tisztító eszközt. És ez nem csak Magyarországra és K-Európára jellemző, hanem a "fejlett nyugatra" is, mivel arrafelé nagyon drága a szerviz, sokkal drágább, mint itthon. Ha rendeltetésszerűen használnák a dízelautókat (hosszútávú utakra, nem 90%-ban városban, ahol be sem tudnak melegedni rendesen), jóval tisztább lenne a levegő. Persze ezt a gyakorlatban nem lehet megvalósítani. Egyetértek a döntéssel, ezért vettünk két éve hibrid autót - az elektromos autóknak még fejlődniük kell, de a következő autónk már az lesz, ha így haladnak a dolgok.
@Nagypetercar "a közlekedés a kibocsátás 1/3-a" egy másik harmada pedig az olajtermelés, finomítás, szállítás, csak ez el van rejtve ipar, áramtermelés és egyebek alatt.
Én letörölném az autómról a D jelzést, nem tudnák, hogy diesel.
Látszik, hogy ki vett benzines autót, és szívja a fogát tankolásnál. Most azok egy kis elégtételt éreznek, és idejönnek az kárörvendő kommentjeikkel.
Érdekességképpen: a határérték, amiről beszélünk, és amelyik némelyik nagyvárosban kisebb-nagyobb mértékben át van lépve, ami az egész hisztinek az alapját adja, nos a határérték az 40 mikrogramm NO2 köbméterenként. Szabadban. Irodában ugyanennek a gáznak a határértéke 60 mikrogramm per köbméter, gyárakban akár 950 mikrogramm per köbméter is engedélyezett, heti akár negyven órában is. Ennek az értéknek a tizedét sem érik el a mért értékek a "legszennyezettebb" német utak mentén, ahol senki nem tartózkodik hetente negyven órát. Ennyit az átlépett határérték komolyságáról.
Gauchos: Ne örülj! "A levegő szennyezettségéért ma már 70 százalékban a lakossági fűtés a felelős." Amúgy nem véletlenül vezetik be 2020-2021-től az RDE-t (Real Driving Emissions), de nagyságrendekkel tisztább levegőre senki ne számítson az említett városokban szerintem még 1-2 évtizedig.
Vajon hogyan szeretnék mondjuk az áruszállítást és a tömegközlekedést megoldani? Posta, üzletek, kiszolgálócégek járművei, autóbuszok, közterületfenntartó járművei, szemetesautók, és még folytathatnám a sort. Ehhez képest a személyautókat kitiltani...olyan, mint mentolos cukorkát tenni a hatnapos döglött görény szájába.
Imádomm ezt a blogot, egyrészt a cikkek, másrészt a kommentek miatt. Tankönyvet lehetne kiadni az itt megnyilvánuló magukat is becsapó önigazolókról. :)))
Teljesen egyetértek.
Egészségügyi szempontból nem a CO, NOx, vagy SO2 a veszélyes, hanem a dízelkorom.
vajon mekkora autókra vonatkozik majd a kitiltás? multivan mehet? vagy ford galaxy mehet majd? vagy mi van a 3,5t kisteherautókkal? buszok? vagy majd ezeket is mind benzinesre cserélik?
gaborr, munkára használt (értsd kisiparos, áruszállítás) nem vonatkozik a tiltás.
Nem lesz komoly változás arrafelé sem, amíg nem kényszerítik az embereket, hogy ne menjenek be a városok központjába autóval. Ahol ez sikerült elérni, ott
a, szívatják az autósokat a rossz áteresztőképességű utakkal, előnyben a tömegközlekedés és a biciklisek.
b, durva behajtási díj, hogy ne akarjon bemenni
c, nullához közelítő parkolóhely, helyette (újra) járda, park és gyep. Ha nem tud hol megállni, nem fog autóval menni.
De ehhez még Németo-ban sincs meg a politikai akarat, főleg, mivel a fél ország autókat gyárt.
Őrült németek 😀
Azt azért ne feledjük, hogy a CO2 kibocsátás rendeletileg mindenáron való csökkentése oda vezetett, hogy a mai modern benzines motorok kisméretű részecske kibocsátása megközelíti a dízelekét...
Amúgy meg melyik kocsi szennyez kevésbé, egy vadi új böhöm luxusterepjáró, vagy egy pár éves kisautó? Merthogy az utóbbira lesz a korlátozás...
Végre egy jó hír,úgy is mostanában akartam behozni németből dieselt behozni.
Mikor fogják Magyarországon végre leszedni a rendszámtáblát azokról a dízelekről, amik úgy füstölnek, hogy alig lehet látni mögöttük?
Ezek hogyan kapnak műszakit?
Ha mi legalább arra a szintre eljutnánk, hogy a nyilvánvalóan rossz kocsikat (chip tuning, részecskeszűrő kiütése, rossz katalizátor, kopott motorú vackok, stb) kiszednék a forgalomból, már ez is komoly előrelépés lenne.
És ezt el lehetne játszani a kormóló BKV buszokról is, ráadásul azok folyamatosan forgalomban vannak.
Egyrészt igaz, hogy jön majd a sok olcsó használt dízel ide Ká-Európába, ahol nem gond a kibocsátás, mert még a vizsgát is meg lehet oldani "okosba".
Másfelől az újabb, ergó környezetbarátabb dízelek jönnek majd olcsón, és a még régebbi, még jobban füstölő szörnyetegeket cserélik le majd, tehát összességében javulhat a helyzet nálunk is, ha ezt a logikát nézzük, a német dízelek miatt...Nem?
Másfelől, a dízel-mumusról: ha a hatékonyabb, ugyanolyan erős dízelmotor ugyanannyi kilométerhez kevesebb üzemanyagot használ fel, mint a benzines, akkor ott lehet egy pici ellensúlyozása környezetterhelés/CO2 kibocsátás oldaláról is a magasabb nitrogén-akármi kibocsátásnak szerintem. Vagy maga az üzemanyag: úgy hallottam, a benzint többet kell finomítgatni, mint a gázolajat, ott nincs több környezetterhelés? Egyáltalán nem értek hozzá, de aki igen: jogos a (korszerű) dízelt temetni, vagy csak trendi?
Stuttgartban a harom nagy autoipari ceg munkavallaloi ingyen hasznalhatjak a tomegkozlekedest Feinstaubalarm idejen, ennek ellenere nalunk a harom szintes melygarazsban reggel 9kor mar nincs hely...
Perelni az onkormanyzatokat egy dolog, letenni a kocsit viszont nem szeretik a nemetek.
MOST kene valami atgondolt, progressziv szabalyozast meghirdetni, mielott a levetett nemet vackok lerakatava valik az orszag... Pl. EU 4 es rosszabb import tilalma, EU 5 evrol evre emelkedo adoteher. Kis benzinesek es villanyosok esszeru tamogatasa. (es a fustolo fostalicskak bezuzasa, mint azt fenntebb mar tobben megfogalmaztak)
Ez kicsit amolyan kabat osztagatos vagy fosztogatos hir lett. Euro 6 sehol nem lesz kitiltva, alig van kulonbseg az Euro6 dizel es benzines eloiras kozott.
Nem csak Düsseldorf es Stuttgart erintett, csak ezt a 2 varost pereltek! Egyebkent se a varosokbol akarnak kitiltani, hanem a belvarosokbol. Ahol eddig is volt behajtasi tilalom es UmweltZone - kornyezetvedelmi kategoriatol fuggoen. Euro 3 es alatti dizelek eddig se hajthattak be. Euro 4-nel meg egyebkent is lehetett mar szamitani, hogy elobb-utobbi korlatozzak a Zold Umweltplaketten besorolast. duesseldorf.de/kfz/feinstaub.html
Ami most szivasnak latszik, az az Euro 5 kategoria, dizelek. Abbol nagyon sok van es relativ uj autok. Csereben pl. Düsseldorf is gondolkodik az INGYENES belvarosi tomegkozlekedes bevezetesen! Mo.-ra eddig is csak a herelt f.s autokat vittek, ezutan se lesz maskepp.
"az ügy előzménye, hogy a nép perelte be az önkormányzatokat, hogy nem biztosítja a törvényben előírt levegő minőséget, pedig az alapvető jog. S csak a dizelek kitiltásával lehet elérni. Ezt nem akarták az önkormányzatok és ezt a pert vesztették el végleg.
Az az ítélet, hogy nem lehet a dizelautósok és az autógyárak egyéni érdekeit a nép jogai elé helyezni. "
idáig oké, de ennyi erővel a benzinest is ki lehetne tiltani, az se hegyilevegőt pöfög ki...
(mondom ezt úgy hogy soha nem volt dízelautóm, úgy néz ki hogy nem is lesz)
Vissza a lovakat! Esetleg még éljenek a bringák!
A hozzászólókat kérdezem, milyen karbantartásról beszéltek Magyarországon? 15 éves Daewoo Lanosom van, vadiúj szett nyári és téli gumival, hólánccal, új fékekkel, stb. Na most melyik roncs BMW-n van új kerék? Pedig az BMW, az kell a parasztnak.
Most tavasszal veszek másik autót, mert a Lanosban nincs légzsák, meg semmi biztonsági felszerelés, de megtartom, óvódába járós autónak jó lesz. A Lanos tavasszal volt műszakin, s 2 héttel utána autópályán alig fogott a fék, mint kiderült, a féktárcsa elkopott, már a fémet csiszolta a fék, így 15000 volt a csere kompletten. Na, ha csutkára elkopott fékkel át lehet menni a műszakin, akkor miről beszélünk?
2 évvel előtte meg úgy volt műszakin, hogy a műszaki után még 2 napot volt a szerelőnél, akkor cserélte a hibás dolgokat. De előtte már átment a műszakin a kocsi!
tip
2018-02-27 at 20:23
"Látszik, hogy ki vett benzines autót, és szívja a fogát tankolásnál. Most azok egy kis elégtételt éreznek, és idejönnek az kárörvendő kommentjeikkel."
Jajjj, de próbálsz kompizni, tök ari 🙂
De a tények: 1600 ccm-nél kb. másfél liter a fogyasztás előnye a dízelnek. Próbáltam. Cserébe a szívó benzines megbízhatóbb s kb. fele annyiból szervizelhető. tudom, neked kényes lenne, de az összes ktg.vsszaosztása km-re a szívó benzines kb. 5-6 Ft-tal olcsóbb, mint a dízel.
A városok túlnyomó többségében csupán kényelemből/lustaságból használják a lakosok az autókat, holott kerékpárral, tömegközlekedéssel simán megoldható lenne a személyszállítás. Csak akkor a nagy egóból le kellene adni.
A tömegközlekedésben a gázüzem, vagy az elektromos hajtás teljesen járható út. A nagyobb városokban elég a belvárost autómentesíteni az élhető környezetért (lásd skandináv nagyvárosok).
Az áruszállításban is egyre elterjedtebbek a teherbiciklik, elektromos és gázüzemű járművek (nyugaton). Persze mindent nem lehet ilyenekkel pótolni, de nagyon sok haszonjármű kiváltható.
A "városi autó" bármilyen hajtáslánccal használva zsákutca.A városi utak túlterheltek,soha nincs elég parkolóhely. Az autó hosszabb távon, települések közötti rugalmas közlekedésre való. Itt már a dízelek is szóba jöhetnek.
Nem mellesleg nem lenne ennyi dagadt (!) életmódbeteg ember.