Gondban a Beerides

A Beerides azzal az ötlettel állt elő, hogy a reptér mellett ingyen parkolhatsz az autóddal, ha cserébe beleegyezel, hogy más használja azt, amíg te távol vagy.

Nekem már akkor se tetszett az ötlet, mert ha van annyi pénzem, hogy külföldön nyaraljak, vagy külföldön dolgozzam, ráadásul autóm is van és azzal megyek a reptérre, akkor nem az a nyolc-tízezer forint fog számítani, amibe egy parkoló kerül a reptér mellett egy hétre. S fordítva: tele Budapest olcsó autóbérlési lehetőségekkel, miért egy magánember autóját béreljem ki és vitatkozzak vele utána egy kérdéses kár miatt.

Taxi helyett

Nemhogy ennyiért, de még ötször ennyiért sem adnám kölcsön az autómat ismeretleneknek.

Nem csak én lehettem így ezzel, mert a Beerides erről tájékoztatja az ügyfeleit:

Köszönjük Daninak a hírt.

Share

59 hozzászólás

  • foximaxi
    Várható volt. Amúgy az agyonhypeolt hazai autómegosztók ÁSZF-jét is érdemes alaposan tanulmányozni. Saját hibás baleset esetén a teljes kárértéket követelik, ami az autó teljes vételára is lehet, és még sok más érdekesség is akad.
  • Kobe
    Azért a tele van Budapest olcsó autóbérlési lehetőségekkel kicsit erős megfogalmazás, hátrányban van még ez az üzletáig idehaza.
    Csak egy példa: idehaza rendes rent-a-car cégtől bérelt autó olyan 7-8e HUF/ nap, és ezért erősen használt opel astra, suzuki swift, hasonló városi cirkálókat kapsz.
    Németországban pl napi 20-25 euróért normális méretű és teljesítményű 1-2 éves városi SUV-t, de +10, max 15% felárért simán adnak S Mercedest is, ami élmény / kényelem szempontjából nagyon nem egy 1.2-es astra (múltkor pl 60 eur volt egy komplett hétvégére bérelt ilyen autó, napon belüli tetszőleges átadással)

    Car sharinget hagyjuk, mert az egy kicsit más ipar, mint a klasszikautókölcsönzés, azok a nagyvárosokban szintén ahsonló áron érhetőek el (sőt, az itthoni percdíjak emlékeim szerint relative drágák)

  • Kiszamolo
    Kobe, igen, de ugyanennyi lett volna a Beeridestól egy ugyanolyan lepukkant autó, akkor meg miért ne autókölcsönzőből béreljek?
  • MrDanielHarka
    Beregisztráltam, hogy hátha lesz valami jó akció vagy lejjebb mennek az árak, de végül egyetlenegyszer sem használtam, mert valóban alacsonyabbak a sima autóbérlés árai. Természetesen az meg sem fordult a fejemben, hogy a saját kocsimat kiadjam… 😀
  • nyman
    A korábbi postnál is írtam, hogy mivel szakszervízbe hordom az autóm, gyári alkatrészeket kérek és mindent cseréltetek, aminek eljön a ciklusa. Így a szerviz is kijön ~20 Ft/km-re. Ha csinál az illető egy nagyobb kanyart, máris elvitte a párezres bevételt. Plusz a bizalmatlanság.

    A casconál nálam a díj miatt van korhatár is beállítva, mivel rajtam kívül senki más nem vezeti.

  • Nagy Vonalakban
    Komolyan mondom
    én ezt az egész közösségi megosztást
    nem értem.

    A következő az lesz,
    hogy amíg távol vagyok,
    más használhatja a feleségem…
    lesznek persze csomagok:
    van aki csak főzésre (az jól megszívja),
    van aki takarításra
    és van aki szexre (ez utóbbi jól jár).

    Tényleg ez lesz a következő.
    Egészen biztos.

  • gergo0206
    Én használtam párszor őket és nekem tetszett a szolgáltatásuk. Az is csak egy tévhit hogy rossz állapotú autót adtak volna ki. Volt szerencsém a legolcsóbb autójukhoz és az is teljesen megfelelő állapotban volt a kora (12 év) ellenére. Volt nekik egy csomó flottás újabb autójuk is (ezek voltak prémiumnak jelölve a honlapon) azok pedig hozták a kölcsönző minőséget csak harmad áron. Az tény hogy sosem okoztam kárt egyik autóban sem így a kárrendezésükkel nem vagyok tisztában, de mindig vettem extra cascót így merem remélni hogy akkor sem rajtam hajtották volna be a teljes kárt.

    Nyáron eléggé pörögtek az autóik a foglaltság alapján. Szerintem az lehetett a baj náluk hogy túl olcsóak voltak és egész egyszerűen annak a 2-3 alkalmazottnak sem jött ki a bére a bevételükből rendesen akiket foglalkoztattak.

    Kár értük.

  • Kobe
    Miklós,

    idehaza maximum car sharinget használnék, ha nagyon rászorulnék, autóbérlést semmiképp. Az 98-as Suszuki Swift-es pizzafutárok, maszekolós “sofőrszolgálatos”, “vőlegényfuvaros” vállalkozók országában sajnos az autókölcsönzés sem mutat jobb képet, a cégek nagyrésze lepukkant alapfelszereltségű tragacsokat próbál csillagászati áron kiadni.
    Max ha valamelyik nagyobb külföldi cég hálózatából bérelsz, akkor vagy rendesen lefedezve, de az meg idehaza irreálisan drágbb, mintha ugyanattól a cégnél külföldön rendelnél 4-5 kategóriával is jobban felszerelt autót….. (lásd fenti Mercedes példa)
    Én azt mondom, a Beeride féle cégekért nem kár.

  • Családfő
    Életképtelen és átgondolatlan ötlet volt, nem meglepő a vég…
  • ak
    Nekunk jött egy levél a NAVtól pár hónapja, hogy vizsgálják őket.
    Szóval szerintem ők számoltatják fel.
  • Peti

    “…ha van annyi pénzem, hogy külföldön nyaraljak, vagy külföldön dolgozzam, akkor nem az a tízezer forint fog számítani, amibe egy parkoló kerül a reptér mellett egy hétre.”

    Ha lenne annyi pénzem, hogy külföldön nyaraljak, vagy külföldön dolgoznék, eleve nem is saját autóval mennék, hanem hívnék egy taxit. Vagy rosszul látom?

  • Kiszamolo
    Peti, Orosházáról? Nem mindenki a X. kerületben lakik az országban.
  • Clari
    Február óta kisebb-nagyobb megszakításokkal bérelek egy Mitsubishi Colt-ot. Számlásan havi bruttó 80ezer, csak tankolni kell, minden más az árban. Napi 7-8ezret nem fizetnék érte, viszont ebben a felállásban nem érdemes saját/céges autót venni…
  • nyman
    @Peti: Az, hogy az ember taxival megy ki, vagy saját autóval a repülőtérre, távolságtól is függ, illetve szerintem szemléletbeli különbség és egyéb tényezők is játszanak

    Attól, hogy ki tudnám fizetni a plusz 10-20 ezret, nem biztos, hogy ki is szeretném. 30-40 km-nél vagy nagyobb távolságnál már elmászik a taxiár az egyhetes reptéri árhoz képest.

    Amikor külföldön melóztam, volt, hogy a kényelmetlenségeket is nézve, sokkal olcsóbb volt autót bérelni egy napra, mint a taxi, vagy a reptéri parkoló egy hétre. Mindegyiket megengedhettem volna, se inkább másra költöttem a pénzt. Most, hogy van már car sharing egyre több országban, már lehet azzal járnék jobban.

  • ProZsolt
    Hol van ilyen konstrukció? Lehet rövid távra(1-2 hónap) is bérelni? Sokszor jó lenne egy autó, de napi szinten nem használnám, mivel Budapesten lakakok. Évente 1-2 hónapra(főleg nyaáron) jó lenne, de sajnálok ilyenkor kifizetni 60-70 ezer forintot egy hétre.
  • Matteo

    Nem bonyolult pedig. Főleg az autókra igaz az, hogy a tulajdonosa az idő ~90%-ában parkoltatja csak valahol az autót, ebben az időintervallumban pedig ez egy egyszerű költség számára. Mennyivel jobb az, ha ebben az időben az adott autó nem üresen áll, hanem bérbe van adva, így pénzt termel. Ez (is) indokolja az autómegosztó cégek jelenlétét. Én ezért használom őket rendszeresen, mert nekem csak alkalom adtán kell autó, nem pedig 7/24-ben, és így bár magasabb árat fizetek a pillanatnyi használatért, de ezt csak arra a kis időre fizetem, amíg valóban használom az autót. A maradék időben meg más használja.

    Ezzel szemben a feleség esetén nem nagyon merül fel az üresen állás kérdése.

  • gergo0206
    “Clari” a pont beeridesról beszélt biztos vagyok benne. Én is béreltem tőlük az említett Mitsubishi Colt-ot egyszer, az volt náluk a legolcsóbb autó.

    üdv.

  • Helmholcz
    Nem is beszélsz hülyeséget. Szerintem a mumble rap-arctetkó generáció körében simán tarolna egy ilyen app, mondjuk RentMyBF meg RentMyGF. A monogámia úgyis ódivatú, így legalább szervezetten lehetne használatba állítani a párok épp parlagon levő felét.
  • Bence
    Ez tényleg nem volt jó ötlet, de ha elterjednek majd az önvezető autók, akkor onnantól kezdve majd magánszemélynek, de még kisebb cégeknek sem nagyon fogja megérni saját autót fenntartani.
    Az önvezető autó nonstop tud menni, teljesen felesleges a garázsban tárolni. Elvisz minket A-ból B-be,aztán azonnal megy a következő, legközelebbi utasért. Ez így sokkal olcsóbb, mint sajátot fenntartani. Szerintem ez a jövő.
    Csak még várni kell ,hogy elterjedjenek az önvezető autók.
    Saját járművet innentől kezdve csak a nagyobb cégeknek éri majd meg fenntartani, akik nonstop ki tudják használni az önvezető autót, pl. szállítmányozó cégeknek, vagy az autómegosztó cégeknek. De már egy kisebb cégnek sem fogja megérni saját járművet fenntartani, aki mondjuk csak napi 12 órában használná ki.
  • Casanova

    “A következő az lesz,
    hogy amíg távol vagyok,
    más használhatja a feleségem…”

    és ezt honnan tudod, hogy nincs már most is így …

  • Kiszamolo
    Bence, csodát várnak az önvezető autótól, csak nem tudom, miért.

    Az önvezető autó nem a saját autót fogja kiváltani, hanem a taxisofőrt. Ahogy az autómegosztók is 90%-ban a taxiktól vonnak el utasokat és nem a saját autósoktól, akik napi szinten használják az autójukat.

    A baj az, hogy mindenkinek reggel fél nyolc és kilenc között kell az autó meg 16 és 18:30 között. Ezért is vannak dugók.

    Ha nincs mindig elérhető szabad megosztott autó reggel fél nyolckor és a munkaidő végén 100 méteres körzetben, akkor továbbra is a saját autómmal fogok járni.

    Ha meg annyi van, hogy mindenkinek mindig jut, akkor pont ott leszünk, ahol most vagyunk.

    Mindenféle megosztás maximum 10-15%-kal tudja csökkenteni az autók számát.

    Ennél még a home office elterjedése is többet eredményezne.

  • Kiszamolo
    Ha Clarinak megérte kibérelni annyiért egy hónapra, akkor annak, aki kölcsönadta, odaadta a Beerides-nak a jutalékot és a maradékból még adózott is, nagyon nem.

    Csak nem tudta kiszámolni, mennyibe kerül neki az autó, amit bérbe adott. Csak annyit látok, de jó, kapok havi 45 ezret a semmiért.

  • Éva
    off téma:

    Vásároltunk ma PMÁP 2025/I és MÁP+ N2024/27 értékpapírt – egyelőre csak játékpénzzel. A kiszámolós táblázat épp nem működik – esetleg valakinek megvan excelben?
    Az allokációt a pénzügyi számlára kértük – itt feltételezem az allokáció a kamat.

    A kérdéseim:
    – az adózással kapcsolatban milyen teendőm lesz? Nekünk kell nyilatkozatot kitölteni és benyújtani a NAV-hoz, vagy a PMÁP és MÁK+ már leadózva kamatozik?
    – mikor tudjuk legkevesebb veszteséggel felvenni a két összeget a lejárati idő előtt?
    – a lejárat után a pénz automatikusan áttöltődik a pénzügyi számlára /vagy bsz-ra, ha úgy kérjük/, nem gond, ha pár hónapig elfelejtünk hozzányúlni?

    Köszönettel,
    Éva

  • Átlagmagyar
    Nagyon is életképes vállalkozás volt, és kezdetben korrektül állt a partnereihez (azok akik beadták a kocsijaikat) a cég. Ha a bérlő elrontott/tört valamit, akkor a BeeRiders kompenzálta a partnert. Mondom, valaki 10 kocsival is beszállt, és jóval többet szedett ki belőle mint Realistate a lepukkadt paneljaiból. Igen, még úgyis, hogy értelemszerűen lehet amortizáció a kocsikon. Ugyanis vannak tipusok amiket egyszerűen nem lehet szétrugni és jól ki lehet szállni belőlük. Itt az volt a gond, hogy az egyik B-vel kezdődő és otond-ra végződő nevű alapítósrác megelégelte a korrektséget (értsd: veszteség) és elkezdett kisstílüsködni amivel rombolta a cég imázsát. A többiek el akarták távolítani, de a befektetők kitartottak mellette, így a többi kulcsfigura már nem akart ebben/vele dolgozni ezért inkább becsődöltették a céget.
  • limeandsalmon

    Gondolom nincs autód, mert ezt nagyon rosszul látod. Az autód nem csak egy eszköz, ami “elvisz A-ból B-be”. Az autódban hordhatsz 2 pár plusz cipôt, egy zakót, esetleg váltás ruhát. Az autódban nyugodtan üldögélhetsz egy fél órát, ha túl korán érsz valahova. Az autó az “otthonod kiterjesztése”, amibe ha beleülsz kicsit úgy érzed magad, mint amikor otthon becsukod az ajtót magad mögött és leülsz a kanapéra.
    Arról nem is beszélve, hogy nem feltétlen “A-ból B-be” szeretnék eljutni, ha autóba ülök, illetve hogy nem akarom, hogy mégegy cég tudja mikor hova megyek.
  • Ili
    Régebben egy progresszív és élvezetes hely volt a Kiszámoló, ami mostanában egyre többször a testileg és lelkileg teljesen leépülő középosztály dagonyájává lett. Amikor ilyeneket olvasok, hogy “mert ha van annyi pénzem, hogy külföldön nyaraljak, vagy külföldön dolgozzam, akkor nem az a tízezer forint fog számítani, amibe egy parkoló kerül a reptér mellett”, tényleg úgy érzem, bekövetkezett a mentális hanyatlásotok.
    Mondom ezt normál egzisztenciával, hivalkodó vágyak nélkül úgy, hogy kb 3 hetente repülők el külföldre csak kedvtelésből. Mellesleg annyiból, mint amennyiből te kimész a repülőtérre és otthagyod a túlárazott autódat. Értem én, hogy mindenki olyan elvek mentén éli az életét, ahogyan szeretné, az autó, a garázs, a medence, a vzkezelés plusz ezek minden nyűgje a ti utatok. Csak valahol másképp indult ez a történet…
  • Kiszamolo
    Ili, hát nagyon nem érted.

    Tehát: HA már egyszer repül valaki ÉS autóval megy a reptérre, akkor a, van pénze külföldön nyaralni/külföldön dolgozik b, van autóra pénze

    Ezt az autót 7-9 ezer forintért ott tudja hagyni egy fizetett parkolóban.

    Ennyi nyer rajta, ha odaadja a Beeridesnak, hogy ismeretlenek használják az autóját.

    Te ebből azt vontad le, hogy itt mindenki sznob meg hivalkodó.

    Neked egy harmincezer forintos medence vízkezelése már kivagyiság? Szégyelljem magam, hogy erről merek írni? Miről írjak a kedvedért? Hol olcsóbb a párizsi? Megéri-e az elektromos fogkefe? Mennyit lehet spórolni a kábeltévén?

    Akkor meg másik 20 ezer nyavalyogna, hogy miért erről írok.

    Már leszoktam arról, hogy mindenkinek a kedvébe járjak, mert képtelenség.

  • gergo0206

    – Az említett állampapírok teljesen adómentesek, nincs adózási teendő.
    – Máp+ visszaváltása 0.25% költség vagy 0% költség a kamatfizetés hetén(fél év múlva, majd évfordulókon)
    – Pmáp visszaváltása mindig 2% költséggel jár
    – Azt hiszem vásárláskor kérdezte a rendszer hogy a számlára kerüljön a kamatfizetés/tőke lejáratkor vagy egyenesen utalják bankszámlára, de valahol meg lehet változtatni utólag is.
    – “nem gond, ha pár hónapig elfelejtünk hozzányúlni?” ezt a kérdést nem is teljesen értem, az a lényege az állampapírnak hogy lehetőleg évekig ne legyen hozzányúlva. Persze azért a pmáp kamatát érdemes befektetni/kiutalni kamatfizetés után mihamarabb.

  • naa
    A MOL Limo vagy a GreenGO már kimehet a reptérre is és ott lehet hagyni, nem? – szerintem ha már sharing, akkor inkább ennek a felfejlesztése lenne használható, hogy legyen a lakóhelyemhez közel parkoló elérhető autó, amit le tudok foglalni este, stb.
    Amúgy nekem marad a taxi. Ha már vállalom a repüléssel járó macerát, akkor inkább alszom a taxiban még egyet pl. reggel korán, ha baleset van a gyorsforgalmin vagy egyéb vis major, kiszállok és megyek tovább egy másik taxival, nem késem le a gépet, stb.

    Azzal is egyetértek, hogy én bizony nem pakolnám ki a kacatjaimat és a kocsi az otthonom kiterjesztése, nem share-elem.

    Van egy másik szuper startup ötletem: AirBnB mintájára üresen levő szobádat vagy lakásodat amiben élsz, megoszthatod jó pénzért. TeleLakás.hu. Esetleg kombinálni a Nagy Vonalakban-féle feleség- (vagy hogy píszík legyünk, férj-) megosztással, választható extraként. 🙂

  • Családfő
    Átlagmagyar,
    te magad írod, hogy a veszteséget elégelte meg a srác. Pont ezért életképtelen, mert az adott magas színvonalú szolgáltatás mellett veszteséges volt, kb. papírforma. A megfelelő profitot adó árszínvonalra pedig nincs / nem lenne elegendő kereslet, hiszen akkor már az alternatív megoldások csábítóbbak az ügyfeleknek. Ha meg inkább a partnereken spórolna áremelés helyett, akkor nem lenne (elegendő és vonzó színvonalú) partner. Különösen, hogy az üzleti modell arra irányult, hogy magánszemélyek parkolóban hagyott autóját használja egy másik magánszemély némi pénzért cserében, nem pedig vállalkozás(ok) autóit. Hacsak nem olyan magánszemélyre gondoltál, ahol bitang nagy a család, és hetente mennek 10 autóval a reptérre 5 napos utakra.

    lli,
    OFF és csupán egy aspektus: ha háromhetente repülsz, akkor azért annak is van egy ökológiai lábnyoma, nem? (Ahogy a saját autónak is.)

  • Cinikus
    Ez jó! Ili a hozzászólása elején panaszkodik a dagonyára, a komment vége meg szépen illik a dagonyába.
  • kritizátor
    normál egzisztenciával, hivalkodó vágyak nélkül úgy, hogy kb 3 hetente repülők el külföldre

    ja, ez egy normál egzisztencia:D

  • Zylver
    Kar erte, mert bar az ötlet (marmint maga a carsharing) kivalo, de akarcsak barmilyen mas vallalkozast nem lehet esz es gazdasagi tervezes nelkül csinalni. Es ha igaz amit az elöttem szolo ir, hogy az egyik alapitotagot elkapta a kapzsisag gepszija, nah az biztos egyenes ut a bukas fele. Ezert igy nem kar, mert legalabb tisztul a piac es a megmaradt szereplöknek lesz ez az intö pelda… aztan vagy tanulnak belöle vagy nem.
    Nekem havonta felmerülö tema az autovasarlas, de mindig oda lyukadok ki, hogy abszolut felesleges meg a berlese is… es mindezt ugy hogy nemcsak a penz hanem idö es kenyelem vonatkozasaban sem eri meg… jelenleg. Persze ha beall egy valtozas a csaladi eletben akkor mar lehet hogy valtozni fognak a prioritasok… de lehet hogy nem.
  • csgary
    A kocsi parkolásáért a tulajdonos tipikusan nem óránként fizet, hanem egyszer vagy egyszer sem (parkolási engedély a belvárosban, ingyenes utcai a külvárosban.) Ha valaki használja a kocsidat az erős amortizációval jár, amiért csak jókora bérleti díj kárpótolna, ez magánembernek egyszerűen nem lehet rentábilis, mert a megnövekedett karbantartás mellett több időt is elszórakozhatsz a szerelődnél, stb. stb. Ha emiatt többet kérsz mint az Avis, már bukott a dolog, arról nem is beszélve hogy a kocsidat ki tudja hol szedheted fel a bérlő után. Az egész koncepció egy nettó baromság, hamis kiinduló ponttal, miszerint az a jó a kocsinak ha 24 órán keresztül használják. Ennek max. az ülhet fel akinek még nem volt kocsija.
  • csgary
    Magyarul az üzleti modell csak addig működött amíg veszteséget termelhetett a cég. Nem kell legendázni a nem amortizálódó kocsikról, az éppen annyira létezik mint a 24 órában menő önvezető autó.
  • Imre
    Helyette itt van az újabb platform magánszemélyek közötti közvetlen autóbérlésre. Itt nincs a reptérhez kötve, minden tulajdonos azt adja meg átadási helyszínnek, amit szeretne.
    autopal.hu
  • Éva

    Köszönöm a választ! Lenne még néhány kérdésem, amiket a válaszaik vetettek fel:

    – Lejárat előtti visszaváltás esetén sincs adózási teendő (PMÁP/MÁP+)?
    – Megoldható, hogy kamatfizetéskor a kamat automatikusan beforogjon az adott állampapírba, vagy azt mindig manuálisan újra be kell fektetni?
    – vagy csak a pmáp-nál kell manuálisan újra befektetni, a +-nál benne marad?
    Arra gondoltam, hogy elegendő-e az, ha veszek x összegért pmáp és máp+ papírt, és legközelebb 5 év múlva nézek rá a számlára(pl lehet lejár már az egyik egy kicsit előbb)?
    Lejárat után feltételezem automatikusan visszaváltódik a papír az értékpapírszámlára pl. HUF-ba. TBSZ számlával nem rendelkezem.

    Köszönöm, hogy ezekre az alap kérdésekre is válaszoltok! Hálás vagyok a segítségért!

  • SzaboZ
    Nem akarok senkinek a lelkébe taposni, de szerintem mind a car-sharing, mind az önvezető autó parasztvakítás.
    Van egy jó állapotú, kb. 3 milliót érő kocsim.
    Reggel megyek vele a munkahelyemre, a városba befelé.
    Csakhogy a legtöbb embernek pont ugyanekkor kell, ugyanebbe az irányba!
    Délután meg vissza, és ugyanez a helyzet.
    A másik: pár ezer Ft-ért nem adnám oda vadidegennek.
    Ha meghúzza az oldalát, az már 50-100e Ft. És ha tilosban parkol vele, és nekem jön a csekk?
    Vagy cigizik benne? Vagy kutyát szállít?

    Önvezető autó: persze, tesztpályán, oké.
    De megnézném reggel a Hungária krt-on..

  • Nacionalista

    Csak, hogy kötözködjek, pont reggel a Hungária krt. nem olyan vészes önvezető autó szempontból, dugóban araszolni 10-l nem egy nagy truváj. Mondjuk egy Dány – Budaörs vonal jobban megszívatná. Vagy akár Kőbányáról átmenni Soroksárra. De amúgy tény, nagyon odébb van az önvezető autó, és pont az általad említett okok miatt nem lesz carsharing aranykor.

    Amiben jó lehet, az a családi autók számának csökkentése. Mondjuk apuka reggel autózik munkába. Az autó hazamegy, anyu meg elmegy bevásárolni a gyerekkel ha otthon van.
    Családon belül már jobban meg lehet oldani a logisztikát, és akkor kevesebb embernek lesz indokolt 2 autó fenntartása (ami amúgy jelenleg Németo-ban alap, de már Mo-n is azt látom hogy családonként 2 autó kezd lenni a norma.)

  • Axt
    Ez mekkora baromság már. Jegyezzék meg végre az emberek: soha, senki sem fog úgy vigyázni más tulajdonára, mint a sajátjára. Sokan még a sajátjukra sem tudnak. Soha nem adnám kölcsön idegennek a kocsimat. Családon belül adtam már kölcsön, de az sem sült el jól (apróságot törtek le róla, de akkor is, én sosem törtem volna azt le).
  • Axt
    Bence, az autó az nem egy BKK busz, ami elvisz Aból Bbe, hanem az ÉN SAJÁT eszközöm, amiben olyan rendet tartok, amilyet akarok. Nem hiányzik, hogy más mocskába kelljen beülnöm. Aki igényes a környezetére, az tudja miről beszélek.
  • Clari
    ProZsolt:
    Kiszamolo:
    gergo0206:

    A Mitsubishit egy cégtől bérlem, nem tudom leírhatom-e a nevet. Miklós, megengeded? Lehet tőlük bérelni egy napra is, én is úgy kezdtem… A Beerides-al nem álltam üzleti kapcsolatban.. biztos lehet benne mindenki…:D

  • herczeg
    “A baj az, hogy mindenkinek reggel fél nyolc és kilenc között kell az autó meg 16 és 18:30 között. Ezért is vannak dugók.”

    Es a dugoban az autok tobbsegeben 2 v kevesebb utas ul a maximum 4-5 helyett. Onvezeto autok fel tudjak venni az utba eso 4-5 utast, nem lesz annyi dugo, a jelenlegi tulaj-soforoknek meg ezerszer kenyelmesebb lesz vezetes – parkolo keresese helyett hireket vagy zenet hallgatni. Sokkal olcsobb lesz, mint birtokolni egy jarganyt, nagyon keves embernek fogja megerni sajatot tartani. Az iskolak orarendjet, de meg a cegek munkarendjet sem lenne nagy ordongosseg eltolni egy oraval, hogy jobban szet lehessen teriteni az onvezeto jarganyok igenybevetelet. Ovis-napkozik porontyot, amit jelenleg csak szemelyesen lennel hajlando hurcolni, be lehetne pakoltatni onvezetobe, es ez csak egy pelda helyzetre, amiben valakinek rengeteg ideje szabadul fel…

  • Kiszamolo
    Herceg, ez most is létezik, iránytaxinak hivják, csak senki nem használja.
  • Axt
    herczeg azt felejted el, hogy az ember nem egy gép, ami óramű pontossággal működik. Tegyük fel te vagy az ötödik, akit felvesz a kocsi, de mindenki csak 5 percet késett, így te önhibádon kívül 20 percet késel. Áruld már el, miben különbözik egy 5 emberért járó autó egy BKK busztól? Aki másokkal akar utazni, az most is felszállhat a buszra, ugyanaz az élmény, csak nem megy háztól-házig. Miért akarnak egyesek mindenáron tömegközlekedést csinálni az autóból? Az autóban pont az a lényeg, hogy akkor indulsz amikor akarsz. Nem tartozol senkinek sem elszámolni, nem számít ha 5 perccel később indulsz, mert csak magadért felelsz, nem másért.
  • Axt
    Ja a gyerekemet meg biztos, hogy nem fogom bepakolni egy onvezetobe. Sem az autoban nem bizok, sem az abban ulo masik 4 szemelyben.
  • SzaboZ

    Szerintem ilyen soha nem lesz, mert nem reális.

    “Az iskolak orarendjet, de meg a cegek munkarendjet sem lenne nagy ordongosseg eltolni egy oraval,”

    Ezt már most meg lehetne tenni (semmi köze az önvezető autókhoz), hogy a tömegközlekedés leterelheltségét széthúzzák, és mégsem teszik.

    “Ovis-napkozik porontyot, amit jelenleg csak szemelyesen lennel hajlando hurcolni, be lehetne pakoltatni onvezetobe,”

    ??
    Beraknád az ovis gyerekedet egy önvezető autóba??
    Most sem raknám fel egy tömegközlekedési eszközre, pedig annak van sofőrje..

    Ha már elmegyünk az abszurd irányba, akkor miért ne a feleségeinket osszuk meg?

  • Zedder
    Ez a munkakezdés / suli széthúzás szerintem abszurd ötlet.

    Az én időmben random 6:45-8:30 között kezdődött az iskola, ez már visz némi entrópiát a rendszerbe, de az akkori tapasztalataim szerint túl sokat nem számított, ígyis-úgyis tömve volt a busz vagy vonat.

    Munkakezdés meg szintén olyan, amilyen, Európában több országban is élve azt láttam, hogy 7-9 között össze-vissza, megintcsak van egy jó 2 órás elkenés benne, de igazából semmit se segít.

    Ahol van flexi munkaidő, ott kialakul egy “fegyverkezési verseny”, hogy ki ér be előbb, ezáltal ki tudja kikerülni a dugót, kinek jut még jó parkolóhely, ki jöhet el aztán korábban, lásd újra a dugóra vonatkozó kitételt… Ebben a versenyben szerintem az usákok vezetnek, ott már hajnali 6-kor simán bedugulnak a nagyobb közlekedési útvonalak, miközben mi itt az EU-ban még akár aludhatunk is olyan korán.

  • herczeg
    Axt, jelenleg a tomegkozlekedes picit masabb az altalam vazolt onvezetonel, foleg ha egy csomoszor at kell szalnod es mindegyiknel varnod egy csomot meg labon allnod, meg gyalogolnod 10 + 10 percet telen. Sajat auto biztos sokkal nagyobb kenyelmet es szabadsagot nyujt, de szerintem nem csak en egyedul szeretnek egy koztes megoldast.

    A gyerek bepakolasarol: lennenek “gyerek autok”, amelyekben lenne egy felnottkoru, “auto szitter”.

    SzaboZ:

    “Ezt már most meg lehetne tenni … és mégsem teszik.”

    Ez is, meg az onvezetosdi is feltetelez egy technologiai szintet (pontos statisztikak gyujtese ingazokrol), ami meg a jovo zeneje.

    “Beraknád az ovis gyerekedet egy önvezető autóba??
    Most sem raknám fel egy tömegközlekedési eszközre, pedig annak van sofőrje..”

    Eljon a szint, amikor az onvezeto sokkal biztonsagosabb lesz egy emberi sofornel..