Megjelent az idei villanyautós pályázat kiírása, ami nagyban hasonlít a tavalyihoz, azonban vannak fontos különbségek is.
Az első legfontosabb különbség, hogy vállalkozók és vállalkozások nem vehetnek részt benne a kiírás szerint, csak természetes személyek és civil szervezetek.
Másik nagyon fontos különbség, hogy tanulva a tavalyi helyzetből, amikor is mindenki pályázott, akár vett később autót, akár nem, most először kell megrendelni az autót és utána lehet pályázni. Idézem:
"A gépjármű megrendelése feltétele a pályázat benyújtásának, mely nem lehet korábbi, mint jelen pályázati kiírás megjelenésének napja. A gépjármű megrendelése és a pályázat befogadása nem jelenti a támogatás automatikus odaítélését."
A keretösszeg 3 milliárd forint, ez várhatóan 1200-2000 pályázatra lesz elég.
A 2,5 milliós támogatás megmaradt, a felső határ 12 millió forintra módosult. Felette 15 millió forintig 1,5 millió forint a támogatás, ez jobb, mint tavaly. Hétszemélyes autóknál 14 és 17 millió forint a határ.
Részletek a fenti linken, a pályázat első egymilliárd forintja június 14-én reggel nyolckor indul. Mivel tavaly az első nap délre elfogyott a teljes egyéves keret (később némileg megemelték, hogy jusson mindenkinek az első napra), ezért írd fel a naptáradba, ha te is szeretnél támogatást kapni. (Állítólag aki már egyszer kapott támogatást, az hátránnyal indul, ilyenkor érdemes a házastársad nevében pályázni. Ez nincs leírva sehol, de a hírek szerint tényleg így van.)
Szerencsére most három hullám lesz, augusztus 09 és október 11-én is újra nyitják a pályázatot, alkalmanként 1 milliárd forint a keret.
Miklós, fontos különbség tavalyhoz képest, hogy idén már megrendelővel a kézben kell pályázni!
Na, végre, így talán nem fogja mindenki igényelni anélkül, hogy később autót venne. Köszi, ezen átsiklottam.
Szoval egy fullos Dacia Spring 4,7-ert elhozhato, az mar eleg jo ajanlat masodik autonak!
Azert aki megrendeli az autot hogy tamogatassal majd joaron lesz es nem kapja meg hanem fizetheti a teljes arat az eleg szivas.
@flashpointer Nekem is ez jutott eszembe, hogy azért ezzel szívni is lehet. Szerintem jobban jártak volna egy olyannal, hogy aki pályázik az megkapja és van mondjuk 2-3 hónapja, hogy leadja a rendelését az új autóra, amit ha nem tesz meg, akkor a pályázata ugrik és újra kiosztható a pénz.
Van most jó kis eu pályázat civil szervezeteknek is meg kkvnak is pl.szoftverfejlestesre (remélem maradhat, töröld kérlek Miklós, ha nem)
Ha valakit érint/érdekel, írjon rám Linkedinen (Vicei)
A civiles csak péntekig él, tegnap vettem észre...
Továbbra is nagyon szomorúnak tartom, hogy ahelyett, hogy a szegényeket segítenénk abban, hogy 10-15 éves első autót (vagy a kevésbé szegényeket abban, hogy 5-10 éves első autót) vegyenek, kiszórunk több milliárd forintot olyan állami támogatásra, ahol a támogatott amúgy biztosan jómódú. Ez az egész megint a perverz újraeolsztás egy sajátos fajtája, amiról jó lenne leszokni.
~5évente új akksi kell bele mert elhasználódik.
1200 db Dáciával több az utakon országos szinten, alig fogjuk észrevenni 🙂
Maurice Moss a szegényeket ez úgy támogatja, hogy az autót le kell gyártani amihez munkások kellenek akiknek munkabért fizetnek.
Pontosítom az előbbi kommentet: cégek vásárolhatnak szoftverfejlesztést akár 70%-os állami támogatással (szóval, legalább 30%-ot saját zsebből kell fizetniük).
@alice-lalita-heald
8 év garancia van az akkumulátorra.
"Dacia Spring is guaranteed for 3 years and 100,000 kilometers for all parts, and 8 years and 120,000 kilometers for the battery."
(forrás: easyelectriclife.groupe.renault.com/en/expert-view/dacia-spring-makes-electric-mobility-even-more-accessible/)
E-autó vétele nem gazdaságos! Ráadásul a kis hatótáv miatt csak második kocsinak jó. Otthoni töltés alapvető fontosságú. Sokat kell használni, hogy ne legyen drága hobbi, de akkor is drágább, mint a füstös. Márpedig kis hatótávval nem lehet sok kilométert menni, csak ha futár vagy.
További változás, hogy a 7 személyes modellekre 14M a határ, amibe már valószínűleg bele fog férni a nagycsaládos sláger Rifter/Berlingo/Combo elektromos változata is. A két támogatás kombinálható, így a nagycsaládos elektromosautó vásárlóknak 2,5M+2,5M támogatás jár.
@maurice-moss
>Továbbra is nagyon szomorúnak tartom, hogy ahelyett, hogy a szegényeket segítenénk abban, hogy 10-15 éves első autót (vagy a kevésbé szegényeket abban, hogy 5-10 éves első autót) vegyenek
Jó sokat segítenéd a szegényeket, alájuk tolnál valami bontószökevényt, aminek a fenntartására nem lenne pénzük. Persze ha ki akarod irtani őket, a magyar közutakból pedig Mad Max díszletet csinálni, akkor ez egy zseniális ötlet.
Szerintem az vegyen autót, aki fent is tudja aztán tartani. Bármilyen állami támogatás a vételárhoz csak lejjebb viszi a beszálló küszöbét, még több balek fog veszélyes ronccsal furikázni aztán az amúgy is tömött magyar utakon.
Ha szigorúan nézem, még az elektromosok támogatása a legkevésbé káros. Azok még így is drágák, ami egyfajta cenzus, fenntartásuk olcsó, illetve nem lesz belőle sok új autó, se kipufogógáz az ablakom alá. Az "csak" pénzkidobás.
Támogatni az elesetteket kell, nem azokat, akik 10 millio körül vesznek második autót. Demagóg, de amíg egyetlen gyerek is éhezik...
@zoli Százszor ki lett tárgyalva már, nem neked való, felejtsd el, de kérlek ne terjessz hülyeségeket, majd mindenki eldönti, kiszámolja mi a számára gazdaságos.
@maurice-moss 15 éves autót ne vegyen senki, inkább költözzön el vagy válassza a tömegközlekedést, bringázzon, stb. Mindenki jobban jár.
Értelmetlen és indokolatlan az amúgy is gazdagokat további támogatásokkal pumpálni!
Bőven lenne helye ennek a pénznek máshol is.
Vicc ez az ország... 🙁
Ez egy újabb, tök értelmetlen állami pénzszórás.
Azt hiányolom hogy olcsó kis benzines autókra nincs támogatás. Nekem egy 16 éves dízel autóm van amit rendszeresen szervízelek, pont ezért nem cserélném le egy újabb hasznàltra mert ezt legalàbb ismerem, tudom hogy minden meg volt rajta csinàlva. Újra meg sajnálom a pénzt amit az első 1-2 évbe bukok a drasztikus értékcsökkenésen. Viszont ha lenne valami támogatás tuti elgondolkodnék rajta.
Én el tudnék képzelni valami csereprogramot. Mondjuk régi, x évnél idősebb belső égésű motoros autót kell leadni, akkor jogosult csak valaki megpályázni a kedvezményt. Mondjuk azt sokkal költségesebb lenne kivitelezni, de legalább tisztulnának az utak kicsit.
@gyepes Elgondolkodtató... valóban szét lehetne választani azt hogy valakinek nincs autója, kocsihoz juttatjuk (sok gyereket már csinált a csok miatt) és azt hogy valóban lead valamit, cseréli a bénát valami újra, ezzel sok ponton segít.
A konstrukció lehetne szerződéshez kötött: megrendeli a kocsi, leadja a régit (nem eladja, hanem bontó!), van egy garantált támogatás (pl: 2m Ft) és a projekt összeg időszakos felosztása (6 hónapod van rá) során kiderül, hogy 2 vagy 2.7m Ft lett a támogatás. Pont olyan talált pénz a 700k mint a többi. (Természetesen a kocsit úgy veszed meg, hogy elég neked a 2m Ft vagy kevesebb is, azaz nem az olcsóság miatt teszed meg, hanem mert van pénzügyi terved havonta és 5 évente egyaránt).
@gyepes
Románoknál egy kupont kap, aki a régi, lepusztult autóját elviszi a bontóba, és ezt a kupont át is ruházhatja másra. Az átruházhatóság azért jó ötlet, mert akinek bontóérett autója van, az valószínűleg nem maga venne vadiúj autót, ellenben eladja a kupont egy olyannak, aki azt venne, ő meg vesz egy közepesen régit, így mindenki jól jár, és jelentősen javul az autóállomány kora, állapota is. A városi levegő szempontjából egyébként többet is érne, ha a legrégebbi, legrosszabb példányok kopnának ki, mint ha a tehetősebbek a másodlagos benzines autójukat cserélik elektromosra.
Szerencsére? Nem olyanoknak kéne segíteni akik saját maguk is tudnak új autót venni, bár sokan tudnánk venni akár Bentley-t is mégis jó a 10-15 éves verda is szívó benzinmotorral.
Pistu
2021-05-17 at 21:34
Akkor kb az egész autósújságíró szakma tévúton jár, ha neked van igazad
Dacia Spring weboldala: "Az első 100 garantált hely betelt, melyről márkakereskedéseink értesítést küldtek ügyfeleink részére. Továbbra is érdemes jelentkezni az előrendelési akcióra, hiszen a 100 000 Ft-os előleg befizetésével lehetőség nyílik helyet biztosítani abban az esetben, ha további gyártási kapacitás nyílik, vagy korábbi rendelési foglalás visszamondásra kerül!" ... LOL
Pont ugyanez volt a Skoda Citigo-val: volt belőle pár száz darab, amit valószínűleg a cég bennfentes alkalmazottai és pár influenszer vitt haza.
Ezek az autók álcázott reklámok. Valamit csökkentenek a cég EU-s kibocsátási büntetésein, sokan felkeresik a weboldalukat miattuk, de nem kaphatóak. De eszük ágában sincs nagy szériában, bárki számára megvehető autóként előállítani, valószínűleg azért, mert így is sokat buknak minden példányon.
Magyarán: sajnos nem, nem fogsz 4 millióért új elektromos autót venni.
Sziasztok,
Elektromos robogora nem is lehet pályázni ezekszerint? Mintha a legutóbbi pályázat alapján lehetet maganyszemelyeknek is 550 ezer értékig. Várható a későbbiekben ilyesmi? Jelenleg sajnos csak vállakozások számára lehet...
Sajnos még mindig óriási sötétség uralkodik a fejekben e-auto vonalon. Főleg a most kapható újakkal kapcsolatban... 🙂
De a bejegyzés szuper, köszi, a támogatás is jó, hajrá azoknak, akik ki akarják/tudjákhasználni! Az irigyeknek meg nyazsgem.
Unalmas ez a szocialista duma, hogy támogassuk a szegényeket.
A burkolóm havi 1 misit keres.
Fogjátok meg a glettvasat oszt dolgozzatok.
Én már csak azt nem értem, hogy miért gondolja itt jó pár kommentelő, hogy sok gyereket a csok miatt szül valaki? CSOK-ot ugyanúgy azok tudnak felvenni és felhasználni, akiknek van valami mögé. Pl. a kamattámogatott csok-hitelhez igazolni kell havi x-ezer bérjövedelmet, megszakítatlanul. A falusi CSOK-nál ha jól tudom a ház vételárába a falusi csok 5 milliójából max a vételár felét lehet beletolni, tehát nem az van h veszel egy szegregátumban falusi csokra alkalmas házat a falusi csok 5 milliójából stb... Az autókat, házakat fenn is kell tartani, aki nem tud valamit mellé tenni, az szegény marad. És a sok gyerekes családok nagyobb eséllyel szegényednek el, még akkor is, ha alsó- középosztálybeliként indultak. Tudom, off a komment az elektromos autóhoz, de ezen a rosszindulaton nem tudok elmenni.
Bocsánat, ha off, de valaki el tudja mondani, hogy mivel biztosítják a jövőben az energiaellátást - így a villamosenergia ellátást is?. A mai direktívák szerint a szénenergia felhasználását minimalizálni kell, az olaj használatát néhány évtizeden belül lehetőleg meg kell szüntetni, az atomerőműveket több ország is leszereli, most pedig az EU a gázenergia használatát is meg akarja tiltani. Világszinten a szén, az olaj és a gáz szolgáltatja az energia majd 80 százalékát, és az elmúlt 25 év robbanás szerű enegriaigény növekedésének túlnyomó részét ezek meredeken növekedő termelése fedezte. Úgy, hogy napjainkban magasabb a részarányuk mint negyed századdal ezelőtt. Szép, szép, hogy elektromos energia - de azt miből gondolják előállítani? Ha majd az atomenergia is kifújt, akkor fosszilis energia termelés nélkül gyakorlatilag nem lesz villamosáram - amely t.k. az elektromos autókat hajtaná.
@tnemmok Valószínű, és reméljük, hogy hosszú távon ilyenekkel:
youtube.com/watch?v=aug3gQdcLWY
Bár sok ország az atom ellen van azt ne feled, hogy jó néhány meg nem. Vagyis aki épít az majd el is ad.
Ezek mellé hozzáadódik még az energia mixben a megújulók, amik szintén nőnek és haladnak előre, elsősorban a napenergia hasznosításé (szerintem) a jövő ezen a téren.
De amúgy amíg van értelmes módon, és áron kitermelhető fosszilis, az is nagy mértékben jelen lesz.
Az aggodalmaid amúgy szerintem is jogosak, el tudok képzelni olyan állapotot, amik egy hosszabb energia és ezzel együtt gazdasági válsághoz vezet. Reméljük nem sakkozzák el magukat azok a fejlesztési/gazdasági/politikai szereplők akik próbálnak (?) egy békés és csendes átmenetet végrehajtani a fosszilisből a megújulók felé, ezzel együtt átmentve magukat is az új rendszerbe.
@egybolcsesz
Az a baj, hogy rossz irányból közelíted meg a kérdést. A kérdés ugyanis úgy hangzik, hogy miért vegyünk el mindenki mástól, beleértve a még gyerekvállalás előtt állókat, szingliket, gyerektelen párokat, már kirepült gyerekeseket, stb., stb., hogy odaadjuk azoknak, akik amúgy nem is kimondottan rászorulók. Ráadásul ez a fajta újraelosztás kétszer történik, hiszen az ingatlanárakra is erős hatással van. Szóval a kérdést úgy teged fel, hogy mennyi pénzt adnál a szomszédodnak azért, hogy gyereket vállaljon, akár úgy, hogy azt a pénzt a te gyerekeid elől veszed el. Mert minden mérlegnek két oldala van.
@delspam A videó nagyon érdekes, reméljük e program is sikeres lesz. Még a 80-as években 2000 körülre jósolták a fúziós erőművek gyakorlati hasznosításának idejét. (Ez is jelzi mennyire irreálisak pl. 2025-től a gázhasználat betiltásának tervei.) Az energiafelhasználás az elmúlt 10-20 évben abszolút értékben még nagyobb mértékben nőtt, mint a megújulók termelésének bővülése - ezért emelkedett nominálisan kissé a fosszilisek termelése/fogyasztása.
Attól tartok, mindezzel együtt az ésszerű mértékű épület szigetelés, plusz hazánkban a közösségi közlekedés újbóli felfejlesztése (a 20, 30, 40 évvel ez előtti szintre!) szinte elengedhetetlen feltétele annak, hogy az utolsó előtti mondatod szerinti helyzetet elkerüljük. Én továbbra is vallom: ha sikerül minden technikai feladatot megoldani, a (bel)városi tömegközlekedés az elektromos (busz)járművek elterjedésének egyik nagyon ígéretes terepe.
Van pályázat elektromos kerékpárra is: kerekpar2020.elektromobilitas.ifka.hu/
~5évente új akksi kell bele mert elhasználódik.
@flashpointer Nekem is ez jutott eszembe, hogy azért ezzel szívni is lehet. Szerintem jobban jártak volna egy olyannal, hogy aki pályázik az megkapja és van mondjuk 2-3 hónapja, hogy leadja a rendelését az új autóra, amit ha nem tesz meg, akkor a pályázata ugrik és újra kiosztható a pénz.
Miklós, fontos különbség tavalyhoz képest, hogy idén már megrendelővel a kézben kell pályázni!
Na, végre, így talán nem fogja mindenki igényelni anélkül, hogy később autót venne. Köszi, ezen átsiklottam.
Van most jó kis eu pályázat civil szervezeteknek is meg kkvnak is pl.szoftverfejlestesre (remélem maradhat, töröld kérlek Miklós, ha nem)
Ha valakit érint/érdekel, írjon rám Linkedinen (Vicei)
A civiles csak péntekig él, tegnap vettem észre...
Továbbra is nagyon szomorúnak tartom, hogy ahelyett, hogy a szegényeket segítenénk abban, hogy 10-15 éves első autót (vagy a kevésbé szegényeket abban, hogy 5-10 éves első autót) vegyenek, kiszórunk több milliárd forintot olyan állami támogatásra, ahol a támogatott amúgy biztosan jómódú. Ez az egész megint a perverz újraeolsztás egy sajátos fajtája, amiról jó lenne leszokni.
Szoval egy fullos Dacia Spring 4,7-ert elhozhato, az mar eleg jo ajanlat masodik autonak!
Azert aki megrendeli az autot hogy tamogatassal majd joaron lesz es nem kapja meg hanem fizetheti a teljes arat az eleg szivas.
Azt hiányolom hogy olcsó kis benzines autókra nincs támogatás. Nekem egy 16 éves dízel autóm van amit rendszeresen szervízelek, pont ezért nem cserélném le egy újabb hasznàltra mert ezt legalàbb ismerem, tudom hogy minden meg volt rajta csinàlva. Újra meg sajnálom a pénzt amit az első 1-2 évbe bukok a drasztikus értékcsökkenésen. Viszont ha lenne valami támogatás tuti elgondolkodnék rajta.
Sajnos még mindig óriási sötétség uralkodik a fejekben e-auto vonalon. Főleg a most kapható újakkal kapcsolatban... 🙂
De a bejegyzés szuper, köszi, a támogatás is jó, hajrá azoknak, akik ki akarják/tudjákhasználni! Az irigyeknek meg nyazsgem.
Dacia Spring weboldala: "Az első 100 garantált hely betelt, melyről márkakereskedéseink értesítést küldtek ügyfeleink részére. Továbbra is érdemes jelentkezni az előrendelési akcióra, hiszen a 100 000 Ft-os előleg befizetésével lehetőség nyílik helyet biztosítani abban az esetben, ha további gyártási kapacitás nyílik, vagy korábbi rendelési foglalás visszamondásra kerül!" ... LOL
Pont ugyanez volt a Skoda Citigo-val: volt belőle pár száz darab, amit valószínűleg a cég bennfentes alkalmazottai és pár influenszer vitt haza.
Ezek az autók álcázott reklámok. Valamit csökkentenek a cég EU-s kibocsátási büntetésein, sokan felkeresik a weboldalukat miattuk, de nem kaphatóak. De eszük ágában sincs nagy szériában, bárki számára megvehető autóként előállítani, valószínűleg azért, mert így is sokat buknak minden példányon.
Magyarán: sajnos nem, nem fogsz 4 millióért új elektromos autót venni.
@tnemmok Valószínű, és reméljük, hogy hosszú távon ilyenekkel:
youtube.com/watch?v=aug3gQdcLWY
Bár sok ország az atom ellen van azt ne feled, hogy jó néhány meg nem. Vagyis aki épít az majd el is ad.
Ezek mellé hozzáadódik még az energia mixben a megújulók, amik szintén nőnek és haladnak előre, elsősorban a napenergia hasznosításé (szerintem) a jövő ezen a téren.
De amúgy amíg van értelmes módon, és áron kitermelhető fosszilis, az is nagy mértékben jelen lesz.
Az aggodalmaid amúgy szerintem is jogosak, el tudok képzelni olyan állapotot, amik egy hosszabb energia és ezzel együtt gazdasági válsághoz vezet. Reméljük nem sakkozzák el magukat azok a fejlesztési/gazdasági/politikai szereplők akik próbálnak (?) egy békés és csendes átmenetet végrehajtani a fosszilisből a megújulók felé, ezzel együtt átmentve magukat is az új rendszerbe.
Ez egy újabb, tök értelmetlen állami pénzszórás.
@egybolcsesz
Az a baj, hogy rossz irányból közelíted meg a kérdést. A kérdés ugyanis úgy hangzik, hogy miért vegyünk el mindenki mástól, beleértve a még gyerekvállalás előtt állókat, szingliket, gyerektelen párokat, már kirepült gyerekeseket, stb., stb., hogy odaadjuk azoknak, akik amúgy nem is kimondottan rászorulók. Ráadásul ez a fajta újraelosztás kétszer történik, hiszen az ingatlanárakra is erős hatással van. Szóval a kérdést úgy teged fel, hogy mennyi pénzt adnál a szomszédodnak azért, hogy gyereket vállaljon, akár úgy, hogy azt a pénzt a te gyerekeid elől veszed el. Mert minden mérlegnek két oldala van.
Szerencsére? Nem olyanoknak kéne segíteni akik saját maguk is tudnak új autót venni, bár sokan tudnánk venni akár Bentley-t is mégis jó a 10-15 éves verda is szívó benzinmotorral.
@gyepes Elgondolkodtató... valóban szét lehetne választani azt hogy valakinek nincs autója, kocsihoz juttatjuk (sok gyereket már csinált a csok miatt) és azt hogy valóban lead valamit, cseréli a bénát valami újra, ezzel sok ponton segít.
A konstrukció lehetne szerződéshez kötött: megrendeli a kocsi, leadja a régit (nem eladja, hanem bontó!), van egy garantált támogatás (pl: 2m Ft) és a projekt összeg időszakos felosztása (6 hónapod van rá) során kiderül, hogy 2 vagy 2.7m Ft lett a támogatás. Pont olyan talált pénz a 700k mint a többi. (Természetesen a kocsit úgy veszed meg, hogy elég neked a 2m Ft vagy kevesebb is, azaz nem az olcsóság miatt teszed meg, hanem mert van pénzügyi terved havonta és 5 évente egyaránt).
Én el tudnék képzelni valami csereprogramot. Mondjuk régi, x évnél idősebb belső égésű motoros autót kell leadni, akkor jogosult csak valaki megpályázni a kedvezményt. Mondjuk azt sokkal költségesebb lenne kivitelezni, de legalább tisztulnának az utak kicsit.
@gyepes
Románoknál egy kupont kap, aki a régi, lepusztult autóját elviszi a bontóba, és ezt a kupont át is ruházhatja másra. Az átruházhatóság azért jó ötlet, mert akinek bontóérett autója van, az valószínűleg nem maga venne vadiúj autót, ellenben eladja a kupont egy olyannak, aki azt venne, ő meg vesz egy közepesen régit, így mindenki jól jár, és jelentősen javul az autóállomány kora, állapota is. A városi levegő szempontjából egyébként többet is érne, ha a legrégebbi, legrosszabb példányok kopnának ki, mint ha a tehetősebbek a másodlagos benzines autójukat cserélik elektromosra.
@delspam A videó nagyon érdekes, reméljük e program is sikeres lesz. Még a 80-as években 2000 körülre jósolták a fúziós erőművek gyakorlati hasznosításának idejét. (Ez is jelzi mennyire irreálisak pl. 2025-től a gázhasználat betiltásának tervei.) Az energiafelhasználás az elmúlt 10-20 évben abszolút értékben még nagyobb mértékben nőtt, mint a megújulók termelésének bővülése - ezért emelkedett nominálisan kissé a fosszilisek termelése/fogyasztása.
Attól tartok, mindezzel együtt az ésszerű mértékű épület szigetelés, plusz hazánkban a közösségi közlekedés újbóli felfejlesztése (a 20, 30, 40 évvel ez előtti szintre!) szinte elengedhetetlen feltétele annak, hogy az utolsó előtti mondatod szerinti helyzetet elkerüljük. Én továbbra is vallom: ha sikerül minden technikai feladatot megoldani, a (bel)városi tömegközlekedés az elektromos (busz)járművek elterjedésének egyik nagyon ígéretes terepe.