Köszönjük Raiffeisen

Az egyesületi bankkártyát most először akartam használni életemben, amit a Raiffeisen adott a bankszámla mellé. Neten akartam vásárolni az egyesületnek egy olcsó számítógépet.

Mivel biztonsági okokból a vásárlási limit le volt húzva minimumra a bankkártyánál, először ezt kellett megváltoztatnom.

A Gránit Bankos magánszámlámnál ezt én változtatgatom a mobiltelefonomról, ahogy éppen a kedvem tartja. Vásárlás előtt  belépek az appba, felhúzom a csúszkát, aztán vásárlás után egy perccel visszaveszem a limitösszeget, hogy ne tudják lerabolni a kártyám se online, se más módon. (Cikk itt)

Ez így normális 2017-ben.

Csak nem a Raiffeisen-nél. Az még hagyján, hogy be kell másznom az internetbankba minden egyes limitmódosítás miatt, azt még talán kibírnám, bár már ez is gáz manapság.

Azonban minden egyes(!) módosítás típusonként(!) minden alkalommal(!) 300 forintba kerül!

Kivéve, ha eseti módosítást kérsz, mert akkor az egy lélegzetelállító 2.444 Ft.

Így a vásárlásom úgy indult, hogy kétszer 300 Ft-ot kifizetek a Rafinak csak azért, hogy a kártyalimit egyetlen tételét három percre felemeljem majd visszacsökkentsem.

Gratulálok, nem tudok még egy bankot hirtelen, ami ilyen piti módon le akarná húzni az ügyfeleit egy ilyen rejtett költséggel. Pedig erős a verseny, a fizetős PIN módosítás, idő előtti betétfeltörés költsége és egyéb költségek tekintetében más banknak is élénk a fantáziája. (Ha te tudsz ilyeneket, írd meg a hozzászólásokban.)

Na, itt még nincs vége a sztorinak. Évi 3.666 Ft-ot fizetek a bankkártyáért, amit eddig semmire nem használtam, bár ez mondjuk nem a bank hibája. Az viszont igen, hogy ennyi pénzért egy ótvar Maestro kártyát adott, amivel nem tudtam fizetni, mert a legtöbb helyen el sem fogadják.

A harmadik próbálkozás után néztem, mi lehet a baja. Álmomban sem gondoltam volna, hogy még egy csoffadt nem dombornyomott MasterCard sem jár ennyi pénzért. Hát nem jár.

Úgyhogy elővettem a fele ennyibe kerülő Gránit Bankos kártyámat, ami annyira fapados, hogy még a nevem sincs rajta (cikk itt), ezt természetesen egyből elfogadták. A könyvelő meg majd örömtáncot jár, hogy a magánszámlámról vásároltam az egyesületnek.

Bár most terhelte be a Raiffeisen az éves kártyadíjat, de szerintem visszaviszem nekik a kártyájukat, hogy kenjék a hajukra.

Ezt két ok miatt írtam le: egyrészt, hogy ne érjen meglepetésnek, ha a Raiffeisenes számládon egy vagyont felszámolnak limitmódosításokért, illetve ne lepődj meg úgy, ahogy én, hogy egy nyomorult internetes vásárlásra sem alkalmas a drága pénzért vett bankkártyád.

A másik ok, hátha elszégyelli magát a bank és véget vett ennek a piti lehúzásnak (mert nehéz másnak hívni ezt a költséget) és ad normális kártyát a vállalkozóknak is. Ha így lesz és tudni fogok róla (szerintem fogok.. 🙂 ), akkor megírom azt is.

Egyébként sokat dobna az átláthatóságon, ha az MNB meghatározná, mi az a 15 dolog, amiért a bankok díjat számolhatnának fel a számlavezetéssel kapcsolatban, beleértve a bakkártyás költségeket is. Ennek a 15 dolognak pedig egy helyen kellene lennie, egy lapon, nem lásd ezt a hirdetményt itt meg annak a hirdetménynek a 28. oldalát ott és amazt ott és ezt se felejtsd el végigolvasni emitt. Esetleg a THM, TKM és egyéb mutatók mintájára lehetne egy mutató, hogy az Átlagos Felhasználó mennyit költene erre a számlára havonta forintban.

Ha pedig a bank ettől eltér, minden reklámjában nagy betűkkel közölni kellene, hogy nem felel meg a fair számlavezetés feltételeinek és milyen egyéb díjakat számít fel.

Úgy egy hét alatt rend lenne a piacon.

Valódi pénzügyi tanácsadás termékértékesítés nélkül csak 35 ezer forint.

Oktatás a pénzügyekről: hat alkalmas tanfolyam csak 25 ezer forint.

20 millió forintos életbiztosítás havi 4.990 Ft-ért, életkortól függetlenül.

Share

96 hozzászólás

  • Levente
    @Deviáns
    FHB-nál módosíthatod a 3 hónapot akármire. Én is szívtam vele, aztán felvilágosítottak, hogy netbank/beállításokban egy mozdulattal átállítható pl. 2 évre.
  • r1tch
    Erstés hozzászólásokhoz még egy — amíg az ember semmi extrát nem akar, addig Erste jó. De széjjel szívattak hitel- és áfavisszatérítés támogatás ügyében, folyamatos félretájékoztatás, panaszkezelés nulla, majd magyarázat. Mindezt prémium ügyfélként, 15+ éve a banknál… Aki tudja, kerülje el.

    Raiffeisen: érdekes, a Deák téri fiók prémium ügyfélkezelője kiválóan felhívta figyelmemet minden költségre, beleértve a limitmódosítást is. Sőt, külön emailt küld a negyedéves “OneCard” regisztrációról, szintén egy baromság, enélkül NINCS visszatérítés a hitelkártyán – csak arra megy rá, hogy elfelejtsék az emberek és ne kapjanak hitelkártya után pénzt.

  • gytamas
    @szocske: Több levelet küldtek, amikben leírták, hogy minden feltétel és kondíció változatlan marad, mindent pontosan az eddig megszokott módon és formában vehetünk igénybe, csak a bank neve változik. A citis díjcsomagoknak teljesen külön hirdetménye is van emiatt, azokat nem is lehet igényelni új ügyfélnek. Miután ezt írásba adták, miért keresgéltem volna a különbségeket? Ha azt írják, hogy a teljesen ingyenes díjcsomagodhoz bevezetünk egy csomó díjat és a feltételek is több ponton változnak, akkor nyilván megkerestem volna őket. Ehelyett inkább hazudtak, majd a hirdetménybe a váltás óta is törvénytelenül beletettek új díjat, amit kötelesek is lettek volna jelezni, ráadásul igen logikusan tették mindezt (telebankon és személyesen ingyenes maradt a tranzakció törlés, netbankon meg fizetős?!).
  • gytamas
    @szocske: Ja, és nem jövedelem feltételről van szó, ahol van is értelme annak, amit mondasz. A havi vásárlásaim és csoportos beszedéseim összege kell, hogy elérjen egy szintet, amit nagyon nem 15-től 14-ig tart fejben az ember, hanem naptári hónapban.
  • graphite
    Gytamás: “Miután ezt írásba adták” azt hittem a devizahitelezés után már nincs olyan ember Magyarországon, aki elhiszi hogy egy bank által írt szerződés bármit is érne. Egy érvényes törvény van jelenleg Magyarországon, már ami a bankokat illeti: erős kutya b@szik.
  • sokfa
    OFF kicsit, de szinten “szolgaltato”. itt annyi okos ember van…
    a fogaz honlapjan csekkoltam ho elejen a gazszamlat, es surprise… megjelent egy uj tetel, “kesedelmi kamat” X ezer HUF.
    ami teny:
    1. egy honapja nem volt ott.
    2. 2013-as befizeteshez tartozik (legalabbis itt tart a nyomozas).
    termeszetesen minden be van fizetve, sot, tobb, mint felveve tobb 10 ezer forintos tulfizetesunk van.

    az elmult x evben egyetlen szamlan sincs nyoma, h kesedelmi kamatot kene fizetni.
    siman lehet h volt 2013-ban egy csekk, amit nem tudtak csop. beszedesivel lehuzni, es azt utlag fizettuk, de 2017-ben kijonni a kesedlmi kamattal??? WTF???

    barmi 5let? illetve, hiaba orzom meg minden bizonylatot, egy ilyennel barmikor elojohetnek, nem?

  • Gergő
    : tessék, egy ilyen meeting részlet, amikor még én is a fent nevezett banknál voltam, jön a körlevél, amelyben azonnali hatállyal arra utasítanak, hogy minden érdeklődő ügyfélnek csak a Mindennapok / Lendület számlacsomagot ajánlhatjuk, a Bázist nem. Értelemszerűen az első kettő fizetős, az utóbbi alapból ingyenes, pl. hitelszámla mellé ideális, ha csak emiatt voltál a R. ügyfele. És mégis: ha bárki merte a Bázist ajánlani, azzal ugrott a jutaléka. Kivéve, ha tudta bizonyítani, hogy az ügyfél maga is tudott a Bázisról.

    De én, magamtól nem ajánlhattam, még akkor sem, ha tudtam, hogy perpillanat az lett volna a jó.

  • kridli
    Nekünk több ilyen ügyünk is volt. CIB-nél több hónap volt mire visszaadták a pénzt, ami azért annyira nem kellemes. Azóta módosították az ÁSZF-üket, ha az alap limitet (asszem 50 vagy 100ezer) megemeled, akkor az afeletti részt nem térítik. Lehet máshol is van ilyen korlátozás, érdemes átnézni a bankod ÁSZF-ét.
    Az Ersténél is volt kis összegű (asszem 10$-os) kár, azt mondták telefonon rendőrségi feljelentés kell hogy kivizsgálják. Kis összeg volt, hagytam a fenébe, nagyobb összegnél mászkálhattam volna rendőrségre. Volt egy 3. eset is, de szerencsére ott nem ért kár. Szóval nem olyan egyszerű ha mégis kár ér.
    A CIB-es sztori egy CIB banknál levő megbuherált ATM-nél történ klónozás miatt volt (más ismerős is ugyanígy járt ugyanaznap ugyanott, innen tudjuk), az Erstés egy olyan kártyával amit alig használtam (online meg szerintem soha), úgyhogy hiába vagy óvatos, be lehet szívni.
  • hozzászóló
    Nagyobb összegben szerettem volna vásárolni az OTP-s hitelkártyámmal. Persze a limitmódosításról megfeletkeztem, valamiért a telefonos applikáció nem működik, nem tudja megmondani a bank, hogy miért. Felhívtam a telebankot prémium ügyfélként, 15 perc után már jeletkezett is az ügyintéző, elmondtam, hogy mi a problémám, átkapcsolt egy másik helyre, és újabb 20 perc után már meg is változtatták a limitemet, 40 perc múlva már ki is fizettem. Ekkor már egy kissé felment a pumpa. Kifizettem a terméket, majd otthon vettem észre (kb 65 km-re), hogy ott hagytam a kártyámat. 11 ezer Ft volt letiltani. Köszönöm, OTP, 21. századi ügyintézés!
  • naa
    Már pedzegettétek feljebb, de kiemelném, hogy a bankok sem jókedvükben tesznek erre-arra díjakat, hanem pl. azért mert kulturált országokhoz képest példátlan módon nyakonvágták őket különadókkal, tranzakciós illetékkel, ingyenes kötelező kápéfelvétellel stb. stb… Az “ingyenes” számla pl. anno a Citinél is csak neked volt ingyenes, ők becsengették a tranzakciós adót pl. minden átutalásodra (0.3%) és minden kpfelvételedre (0.6%). Valahol vissza kell szedni ezt a pénzt (ők is megtették, pl. a befektetéseid díjtételeinél). Ami marad, hogy át kell nézni a feltételeket, és ami ritkán használt lehúzás, azt nem használni. Ha csak banki/megbízható fizetős oldalt használok + amazon + paypal, azzal online fizetést nagyjából lefedtem, és a visszaélés alacsony valószínűsége miatt én elvagyok a kockázattal, hogy nem állítgatom a limitemet, de megértem azt is, aki emiatt bankot vált, ha van jobb.
  • Alma007
    Az Oberbanknál meg konkrétan nincs semmilyen app, a netbankos hozzáférésnél meg nem lehet se a limit összeget állítani, se csoportos beszédéseket kontrollálni – ezeket csak személyesen, csak a fiókban. Ezen túlmenően még a gold mastercard se paypass képes, de legalább nem is lophatják le a zsét. Még szerencse, hogy rohadt jó kamatra kaptam tőlük lakáshitelt, egyéb kedvezményes feltételekkel. Persze, ha ajánlanak jobb kamatú kiváltó hitelt, akkor “kabbe gyíkok, én leléptem” 🙂
  • w.w.
    Tudom, hogy nem szereted a kis bankokat, de hátha valakit érdekel. Nekem a Magnet Banknál nincs semmi ilyesmi butaság. Becsületkasszás (ha akarod ingyenes) számlavezetés és dombornyomott a kártya ~3ezerért. Sok irányba jótékonykodik a bank, kártyás vásárlások után nem te kapsz visszatérítést hanem a nonprofit szervezetek, a rajtad készült profit 10%-át is felajánlhatod egy szervezetnek stb. A lekötésed ellen oldalán is pl. egy szervezet hitelfelvételét teheted olcsóbbá. Oké hogy kicsi és relatíve egyszerű, de nyereséges és jótékony.
  • SuhiTomi
    Én a pénzvisszatérítés miatt szívtem meg a Raiffeisennel, mert náluk – nem úgy, mint pl. a Citinél – negyedévente regisztrálnod kell, hogy kaphass vissza összeget. Persze a karácsonyi időszakban maradt ez el, mert akkor még nem tudtam.
    Persze fel is nyomtam őket az MNB-nél, de ők meg azt válaszolták, hogy egyedi bejelentéseket nem vizsgálnak ki.
    Köszönöm Raiffeisen!
  • Lui
    Rendeljetek magatoknak Angliából Revolut kártyát, 6 font 3 évre, dombornyomott MC, fullos app, multi valuta, ingyenes kp felvet havonta 200 fontig bárhol a világon.
  • LSV

    Az Ulster 🙂
  • PanelProli
    Hiába nézitek meg jól, hogy hol fizettek a kártyátokkal, hiába a hitelesítés, a titkosítás, ha keylogger van a gépen.
    Vagy mikor a VISA-nál sorba voltak a kártyaszámok és a pin kódot akárhányszor meg lehet megpróbálni. Sima Brute-force-al törték a kártyákat és nem ám egyesével mivel a kártyaszámokat se kellet kitalálni.
    És az a vicc, hogy ez nem 92-ben volt, hanem mostanában.
    Az egész kártyabiznisz egy vicc. 2017…
  • Gábor
    @Peti: Igen, a Rafi One card-dal kimondottan szívatják a népet. Legutóbb pl. azt vezette be, hogy ha havonta 1-nél többször (!) töltesz vissza rá pénzt, akkor bukod a negyedéves (!!) visszatérítést. Na akkor adtam vissza (már másodszor 4 éven belül).
    Az is külön megemlítendő, hogy az új ügyfeleknek mindig van valami welcome bónusz (amit ugye vagy megkapsz, vagy nem 🙂 ), a régieket viszont csak lehúzzák.
    Ahogy többen is írták, tudatosan kell a bankokhoz állni, nem kell szégyellni felmondani egy számlát, ha úgy érzed, nem megfelelő számodra.
  • Gábor
    .w. a Magnet bankot (amellett, hogy az MNB rendszeresen több milliókra bünteti) ezóta a cikk óta kerülöm: index.hu/gazdasag/2016/12/14/bibor_utca_zuglo/.

    Bár a PR-juk az valóban zseniális.

  • ef
    , Erstével hasonlóan jártam, gusztustalan , ahogy az ügyfelekkel bánnak.

    Szintén Citiből kerültem (volna ) át, ráadásul Ersténél már volt folyószámlám.
    Több kártyám is volt a Citinél, egyiket jeleztem, hogy megszüntetném a migráció előtt (bár ne tettem volna), erre a Cititől az összes megszüntetését kezdeményezték. Erstétől ugyan megkaptam a kártyákat, de aktiválni így nem tudtam őket. Telefonon Erste jelezte, hogy megoldják. Aztán legközelebbi érdeklődésre közölték, hogy a kártyák, hitelszámla megszüntetése az IT rendszerben elindult, de majd intézkednek a folyamat leállításáról. Azt is közölték, hogy az eredeti feltételekkel új kártyát kapok majd (nekem is teljesen 0-ás Citis kártyám volt előtte). Ezt írásban is megerősítették. 30 nap múlva érdeklődésemre közölték, hogy sajnos a folyamat elakadt, a számla megszüntetésre került.

  • ef
    Ezután kérték, hogy fáradjak be az egyik üzletükbe, ahol az igénylést újra elindítják és kezeli. Erste fiókban kiderült, hogy teljesen új igénylést indítanának a jelenlegi sokkal rosszabb Erstés feltételekkel. Újabb panaszok. Mindig megvárták a 30 napot, és csak akkor válaszoltak !
    Jelenleg végre megkaptam a kártyámat, de például a biztosítási csomagra telefonon standardet jeleztek vissza, viszont nekem a Gold járt volna. Újabb reklamáció, azt ígérték, megkapom a Goldot, kértem írásban, ezt is megígérték, de még nem kaptam választ.
  • ef
    Közben feleségem társkártyája még lemaradt.
    Erre azt a választ kaptam (előtte még telefonon ezt is megígérték), hogy nem tudják biztosítani, mert a Cititől nem kapták meg az adatokat, igényeljem meg újra.
    Írásban jeleztem, hogy ez nem igaz, mivel a kártyáját is kiküldték (amit nem tudtunk aktiválni) és előzetesen levelet is kaptunk, azaz az Erstének meg kellet kapnia a szükséges adatokat.
    Most itt tartunk, feltételezem, bár azonnal tudnának válaszolni, most is megvárják a 30 napot. Mellette folyamatosan figyelem, vajon valóban nem számolnak fel költségeket (smsm, kártyadíj), ahogyan ígérték.
    Február elején tettem meg az első észrevételt, azóta eltelt fél év.
    Telefonon ígérnek valamit, aztán írásban vagy legközelebb nem emlékeznek rá. Minden egyes panasz 30 napot igényel, amikor is csak részmegoldást kapok.
    Ennyit az Erstéről.
  • ef
    Van ellenpélda is, lehet így is csinálni, A Budapest Banknál pl volt egy figyelmetlenségből 2 napos késedelmem 20 000 Ftos kamatteher mellett, amit pár nap alatt méltányosságból eltöröltek.
    Ott eddig az ügyfélszolgálat mindig normális volt, segítőkész és gyors. Nem éltek vissza a 30 napos határidővel.
    MNB-nél pedig hiába tettem panaszt az Esrtére, csak arra voltak kíváncsiak, vajon kaptam e 30 napon belül választ. Ha igen, akkor minden rendeben van, menjek a békéltető testülethez.
  • delspam

    Az a baj, hogy ez megint csak akarat kérdése lenne (illetve szabályozás).
    – Világosan lehetne jelezni az aktuális netbankban, vagy app-ban, hogy az adott művelet vagy tranzakció milyen költségekkel jár. Akarod? Igen / Nem.

    Csak az sms-ben történő állítgatásnál lenne ezt az igen/nem-et megvalósítani technológiailag.

    Persze akkor hamar átláthatóvá válna minden, és így bizony nehéz lenne lehúzni a népet.

  • Átvernek a reklámmal
    Kiszamolo, a bankkártyás csalások ügyében azért egyeztess az MNB-vel, mert szerintük egyáltalán nem annyira jellemző. Pl. azenpenzem.hu/cikkek/kartyacsalas-megszolalt-az-mnb/3358/

    A konkrét példa nyilván nem túl ügyfélbarát. Régebben kerülő megoldásnak lehetett csináltatni tényleg nulla forintos bankszámlát (legalábbis magánszemélynek), és ahhoz kapcsolni a kártyát. Hátránya, hogy ekkor át kell vezetni a számlák közt a pénzt, az meg bankon belül is csak munkaidőben működik. De úgy nézem, ma már ez a számla sincs ingyen.

    A régi ügyfeleknek viszont jó, hogy a régi csomagok a mai napig élnek.

  • gaborr
    Revolut valóban király. De a legjobb ha eurós a bevételed is, vagy nagyon sokszor veszel fel nagyon kis összeget (mivel nem db számra, hanem összegre van limitálva). Viszont nagyon teccik a limit módosítás, meg location based secuirty, mágnescsík letiltása, atm letiltása, e-commerce letiltása… azt tiltasz amit akarsz, és 3 gombnyomás visszakapcsolni, és mindig kéznél van. 🙂 korábban írodott egy cikk revolutról (hogy kinek éri meg), én utánaszámoltam és még úgy is sokszor megéri, hogy van devizaváltás is oda-vissza. (főleg annak, aki sokat utazik). viszont ha a 15ezer eurót eléred, akkor patthelyzet van.
  • Kenrich
    Ne bántsd őket, szegény rafi és cib is nagyon sz@rul áll, kell neki a pénz.. Remélem nem mennek csődbe, bár sok pénzügyes a mai hír hallatán azonnal menekítene.. Ti mit gondoltok e két bank mai állapotáról?
  • gytamas
    @ef: Igen, a legkellemetlenebb az egészben, hogy esélyed sincs megoldani semmilyen problémát fél éven belül, mert havonta válaszolnak és nem is arra, amit kérsz/kérdezel. Ezzel szemben a picike Gránit Bank, ahol nem is vagyok kiemelt ügyfél, nem tartok milliókat náluk (konkrétan 25 Forintot jelenleg) 24 órán belül válaszol, legutóbb például ilyet:

    “Köszönjük jelzését a GRÁNIT-COOP törzsvásárlói kártya használata során tapasztalt
    problémával kapcsolatban. Kivizsgálásunk alapján a bankkártya műszaki hibás volt. A műszaki hiba miatt szíves elnézését kérjük. Haladéktalanul elindítottuk a bankkártya díjmentes pótlását, ezzel együtt kárpótlásként az elszenvedett kényelmetlenségért jóváírtuk 12100011-######## számú GRÁNIT bankszámláján a hibás bankkártya 3090 Ft-os kibocsátási díját. A megadott levelezési címére érkezik majd mintegy 10 munkanapon belül az új bankkártya és a PIN kód.”

  • Deviáns
    @Levente: kösz az infót

    Egyébként nem akartam nagyon ekézni az Erste-t, mert az alap dolgokban jók. (Mondjuk nekem is szupernullám van) Valaki az SMS küldés díjára panaszkodott: kérni kell az SMSmax szolgáltatást, 490Ft/hó, és ingyenesek az SMS-ek. (így viszont nem annyira szupernulla a szupernulla)

    Az extra dolgok tényleg problémásak. Kétszer voltam bent a bankfiókban összerendelni a netbrokert a netbankkal, hogy ingyenes legyen az átvezetés. Aláírtam kétszer egy halom papírt, aztán semmi. Rájöttem, hogy a netbankon is össze lehet rendelni, megcsináltam magamnak…

  • tomi
    Szerintem maga a kártyával való visszaélés utáni bank részéről történő visszatérítés gyakorlata megérne egy posztot, mert úgy látom mások a tapasztalatok, és a különböző esetek máshogy esnek latban.

    Nekem a CIB-el van tapasztalatom. Skrillre toltak fel a kártyámról 1000 EUR -nak megfelelő HUF összeget. Nem kellet rendőrséghez mennem azért, hogy kivizsgálják az esetet. Hónapok múltán visszatérítették az összeget, a kártya tiltásának és pótlásának a díját is. Nem tudom, hogy ez törvényi kötelességük volt, vagy jófejek voltak, mindenesetre nagy megkönnyebbülés volt…
    Ha pin kód felhasználásval történik a visszaélés, akkor szigorúbbak a visszatérítés elbírálásakor ez fix, de hogy milyen helyzetben mi a kötelsségük törvény szerint a bankoknak, azt jó volna látni összefoglalva 🙂

  • Laslow
    Magnet : jó és olcsó, de készpénz befizetéskor nyomtatványt kell tölteni tollal, netbank kényelmes és általában gyors, telefonos app ingyenes és ok. Budapest Bank: telefonon erősek, bankfiókban lassú a rendszer, a netbankba sokszor be sem lépek, a macerás sms jelszó miatt (8 karakter, kis/nagybetűk, számok), netbank felület lassú és kényelmetlen (a most bevezetett új is). Unicredit: itt is nyomtatványokat kell tölteni, nem csak aláírni, netbank kényelmetlen, telefonos app fizetős és macerás beüzemelni, lassú a rendszer és az ügyintézés, ráadásul nemrég jött egy levél, hogy a netbank belépést tokennel erősítik, ez 150Ft/hó, ha nem tetszik, felmondhatom ingyen a szerződést, de mivel csak az ő számlájukról törleszthetem a lakáshitelemet, mégsem, sorry. Nem örülök. Erste: Citisként kerültem hozzájuk, megvagyok velük, netbank elmegy.
  • Pir
    @Devians: FHB-nal csak akkor kell a telebankot hivni, ha 3x elrontod a jelszot. A jelszocsere mukodik online a regi jelszoval belepve es allithato a jelszo ervenyessegi ideje, tobb evi 3 havi jelszocsere utan kerdeztem ra es szembesultem vele, hogy lehet valtoztatni. Valahol a netbankon belul.
  • Kiszamolo
    Annyi okos jár errefelé, hogy az valami csuda.

    A kedvükért elmondom, hogy 2011 óta nem domvornyomott kártyával is lehet vásárolni a neten, azért is van rajta cvv kód.

    Az egyetlen kártya, amit mérsékelten fogadnak el külföldön, az a Maestro, ami egyébként szintén Mastercard, mióta sok éve felvásárolták.

  • Kovács András
    Vicces, hogy egy volt bankár panaszkodik egy bankra. Szemét társaság mind. Ügyfélként a legkevésbé szemetet kell megtalálnunk. A betéti kamat nagyjából 0%, a hitelkamat pedig legalább 10-15%.
    Ma Magyarországon vagy szemét, vagy szemetebb bankot találsz. Ennyi.
    Ami nagyon durva, hogy a Mobilbank szolgáltatásért pénzt kérnek. 112 Ft/hó/felhasználó. Nem az összeg zavar, a hozzáállás. K and H.
  • CsA
    OTP-nél hasonló kreténség a haláleseti rendelkezés:

    1. Netbankon keresztül nem intézhető. Mondjuk máshol sem, nem kifejezetten értem, hogy miért…?

    2. Letölthető formanyomtatvány, amit aztán kinyomtatok, aláírok és beküldök a királyi postával gombokért, nincs, de nem is lehet postán intézni. Miért? Ez mondjuk szintén kérdés a többi bank esetén is: ha a nyugdíjpénztáraknak meg az egészségpénztáraknak beküldhető levélben, akkor a bankszámlámról miért is nem rendelkezhetek így sehol?

    3. OK, akkor bemegyek személyesen. Mosolygósan kiszolgálnak, közben mellesleg elejti az ügyintéző, 1800Ft lesz a díja. Hogy mi?!? A fentiek után azzal elég nehezen indokolható, hogy azért ennyi, mert élőmunkát veszek igénybe a személyes ügyintézéssel, hiszen nem adtak más lehetőséget…

  • Kiszamolo
    Nem tudom, járt-e itt bankár valaha is, de hogy hozzá még nem szólt egy sem, az biztos,

    Banki alkalmazottal már sűrűbben találkozhattál.

  • Fairy

    Pedig minden cégnek, ami nem szűnik meg holnap, pont ellentétes az érdeke.
    A reputáció, a “goodwill” olyan érték, amiért veszíteni is hajlandónak kellene lenniük, legalább is egy-egy konkrét esetben.
    Ami ma Magyarországon folyik, az nem normális. Két dolog kell, hogy idáig jussanak a bankok:
    – agyon vannak szopatva, és valahol be kell hozni a veszteséget (mondjuk a céges számlákon a magánszámlák veszteségét)
    – minden más bank is pont ilyen. Ha lenne akár egy is, ami jó, és tudna bővíteni, rövid úton megszerezné az egész piacot

    Ez a helyzet – a bankokat évek óta fejőstehénnek tekintik, ezért azok vagy bezárják a boltot, vagy maguk is gátlástalanul fejik tovább az ügyfelet. Igazából szereti a mostani kormány az adókat úgy elrejteni, hogy a szolgáltatóktól szedi azokat be, így az emberek a szolgáltatóra haragszanak, nem rájuk. Nagyon okos.

  • Zabalint

    Azért nem fontos itthon a bankoknak a goodwill, mert a sikerük vagy sikertelenségük elsősorban az államtól függ, és nem az ügyfelektől. Egyik oldalon a támogatott hitelek mind lakossagi, mind vállalati vonalon, az ilyen-olyan lakásépítést élénkítő támogatasok, a másik oldalon pedig a különadók és a kiszámíthatatlan szabályozás. Emellett pedig bankokat is érintő allami projektek is ide tartoznak.

    Amíg a lakosság tapsikol ezen rendszer számára pozitívnak tűnő oldalának (a támogatásoknak), addig nem lesz itt változás, és ez nem csak a bankszektorra igaz.

  • Mátyás
    Tetves BUDAPEST BANK trükkje a következő:

    3 éve meglévő PRÉMIUM számlacsomagomat szép csöndben átminősítik “Bázis” számlacsomagra. Ez utóbbi egy minden feltétel nélküli, de hajmeresztő díjakkal teletűzdelt proliszámla.

    Én vagyok a hülye, hogy most tűnik fel, hogy az addig max. 1000Ft/hó forgalmi jutalék január óta 6000-10000!!!

    Többszázezer forgalom havonta, több millió lekötött betét és ezt kapom a pofámba…

  • Teddy
    Raiffeisenes ügyfélként díjnullázó számlacsomagom volt és az utolsó hónapokban folyamatosan küldözgették a leveleiket, hogy “mivel az ön számlacsomagja rövidesen kivezetésre kerül ezért váltson díjnullázó plusz számlacsomagra”. Persze rosszabb feltételekért cserébe, mert a régi csomag valódi 0 Ft-os volt (pl. korlátlan ingyenes kp. felvételi lehetőséggel).
    Még ami nem tetszett, hogy a folyószámla-hitelkeretet úgy emelték fel, hogy küldtek egy levelet, hogy mennyire növelik – külön kérés nélkül – és ha határidőn belül nem tiltakoztál akkor automatikusan felemelték. Volt, hogy olyan összegű havi jóváíráshoz kötötték ami már az engedélyezés előtt sem érkezett a számlámra, persze rögtön büntettek volna. Kérdeztem, ez hogy lehetséges. Azt válaszolták, hogy a rendszer az összes befizetéseket érzékelte csak, ez pedig magasabb volt.
  • Teddy
    Budapest Bankról nekem pozitív véleményem maradt. A hitelkiváltásomnál nagyon segítőkészek, gyorsak voltak. Nagy összegű személyi kölcsönöm lezárása napok alatt megtörtént. A bb-s Tesco hitelkártyát pedig saját erőből fizettem vissza. Ez szintén gördülékenyen ment. Semmi akadályoztatást nem tapasztaltam, nem úgy mint a Raiffeisennél. Még egy köszönő levelet is kaptam tőlük, hogy jól fizető ügyfélként visszavárnak.
  • Teddy

    Köszönöm az infót, ezt nem tudtam.
  • Teddy
    @Kovács András
    Az általad leírt hitelkamat az általános – még ennél magasabb is van -, de azért kedvezőbbet is találsz.
    Sberbank Fair Plusz személyi kölcsöne a legjobb a piacon – kamat 6,95%, THM 7,72 % a futamidő alatt végig fix.
  • Teddy
    Tudom, hogy ezen a blogon kevés embert érint, de hátha valakinek segít. Lakossági hitelezésben legjobb a Sberbank, személyi kölcsönök, kiváltó hitelek területén egyaránt. Talán az elsők között volt aki észrevette a nagy árrést a betéti- és hitelkamatok között és a személyi hitelezésben nyomult egyre kedvezőbb kamatozású kölcsönöket kínálva teljesíthető feltételekkel.
    Én náluk váltottam ki hiteleimet több mint 2 éve és ajánlani tudom hasonló helyzetben lévőknek.
  • Andru
    Ugyan itt a legtöbb olvasóra nem feltétlenül érvényes, de néha már-már úgy érzem, meg is érdemli a kedves ügyfél, hogy durván megszívassák.

    A feltételeket nem olvassa el, minden legyen neki ingyen, ne macerálja őt a bank semmivel. A drága helyett a bank magától ajánljon olcsóbbat, neki jobbat. Persze Pityu! Bankot persze nem vált, mert az olyan macerás, hogy nem éri meg.
    Az emberek többségénél úgy érzem, hogy az egész belefér egyetlen címke alá: a kényelem ára. Ez szerepelhetne bátran a számlakivonatukon.
    Persze aki utánajár, elolvas, kikeres, annak nyilván nagyon sokat segítene egy átlátható, kereshető, szabályozott leírás, hogy akkor mi mennyibe is kerül. Az nagyon nem fair, hogy aki szeretne tájékozódni, az sem tud, csak nagyon nehezen.

  • szotsaki
    Pár éve még a telebankos hölgyet kellett felhívni a Raiffeisennél, mert netbankról *nem* működött a limitállítás. A telebanknak pedig _emelt díjas_ (kék) száma volt! Két hétig voltam a bank ügyfele.

    hup.hu/node/127300

    (Igen, a kék szám mobilok esetében emelt díjas; pont most vezetik ki őket).

  • kridli
    kek szám egy csomó helyen van (bankok, biztosítók, közüzemi szolgáltatók) de akkor én mindig megkeresem a honlapon hogy külföldről milyen számon hívhatóak, az mindig egy sima vezetékes szám, és azon hívom.