Közösségi hitelezés 2

2017-09-12
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Írtam a peer-to-peer vagy más néven közösségi hitelezésről, ahol az emberek egymásnak adnak kölcsön pénzt.

Hitelező klubok: peer-to-peer hitelezés

A cikket azzal zártam, hogy Ja, és már most szólok előre, hogy a következő nagy átverés egyike tuti, hogy ilyen peer-to-peer kölcsönzés mögé fog bújni és hatalmasat fog kaszálni. 5-10% ígért hozammal hosszú évekig ki lehet húzni összeomlás nélkül. 

Úgy megmondtam előre. 🙂 Érdemes elolvasni a Bloomberg cikkét, most bukott le a legnagyobb kínai ilyen oldal, mint kiderült, egy piramisjáték volt az egész. Hiába no, túl nagy volt a kísértés.

Hozzászólások:

Komment szekció frissítés alatt!

Kedves Kommentelők!
Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
11 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

"nem szabad most elektromos autót venni, mert jönnek ki a sokkal jobb modellek."
:)))))
Ne most vegyél számítógépet, nemsokára jönnek az erősebb, alacsonyabb fogyasztású processzorok.

És 5-6 év múlva se vegyél autót, mert akkor is egészen remek modelleket fognak bemutatni Frankfurtban (ott?), amire már csak 4-5 évet kell várni.

Ha nekem most tetszik az elektromos autó, és az igényeimnek megfelel,akkor most veszek. Aztán, ha kijön valami forradalmian új akku, akkor majd azt tetetem be a tönkrement régi helyére. Mert egyelőre nagyon úgy néz ki, hogy az autó többi része jobban bírja a gyűrődést, mint a robbanómotorosok.

Az autók fejlődése pedig független a meghajtástól, ABS, menetstabilizáló, légzsákok, eső és parkoló szenzor, tempomat, adaptív tempomat, autópályán-dugóban önvezető, és így tovább, jönnek az újdonságok. Ne a jövő technológiájára várj, vedd meg a máét!

Alapvetően minden olyan, amiben benne van a közösségi szó, már messziről bűzlik. Nincs olyan, hogy közösség, ez csak egynéhány idealista fejében létezik. Önzőség van, és durván. Ott van pl. a közösségi autózás esete. Hány lelakott, takarítatlan autót látni nap mint nap? Ilyenekkel vállaljak közösséget? Mossa vajon a ruháit? Fürdik egyáltalán az illető? Szálljak be egy koszos, büdös autóba? Dehogy. Hagyjuk ezeket a közösségi marhaságokat az idealisták tervezőasztalán. Filozófiai csemegének nagyszerű, másra nem.

A frankfurti autószalon kapcsán engem az lepett meg a legjobban, hogy idén egy rakás nagy autógyártó nem képviselteti magát: Alfa Romeo, DS, Fiat, Infiniti, Jeep, Mitsubishi, Nissan, Peugeot és a Volvo. Elég fura üzleti döntésnek tűnik a második legnagyobb kiállítást kihagyni... bár nyilván kimatekozták ezt előtte.

Jóska Pista: számítógépet nyugodtan vehetsz, csak szólok, a számítógépek fejlődése beleállt a földbe, egy mai processzor alig tud többet mint egy 5 éves. Sőt pl. vga vagy ram esetén 1-2 éve olcsóbban kaptad meg ugyanezt a teljesítményt mint ma, szóval kifejezetten értékálló a cucc.

" Aztán, ha kijön valami forradalmian új akku, akkor majd azt tetetem be a tönkrement régi helyére"
Jaj ne röhögtess már. Nem lesz kompatibilis sem a méret, sem a súly, sem a töltésvezérlés az autóddal. Olyan mintha azt mondanád hogy jól van majd tankolok benzint a diesel autóba... Az meg különösen vicces lesz amikor a szakadt használt autódba akarsz egy új autó árával egyenértékü akkupakkot belerakni...

Talán még az lehet érv a kivárás mellett, hogy amennyiben tényleg boldog, boldogtalan e-autót fog gyártani, akkor a megemelkedett kínálat és mennyiség mind az ár, mind a minőség szempontjából kedvezőbb lehet. Esetleg a kínálat növekedése felpörgeti a nyilvános töltőhelyek telepítését is, ami napjainkban, a jelenlegi szinten még mindig jelentősen csökkenti az élvezeti értéket. Pontosabban most még növeli a para értéket, hogy hol fog leállni.

@GZ Valószínű értelmes hibrid vagy EV autóval nem tudnak kijönni a kiállításra, a cicomázott benzin/dízel motoros autókból meg már túl sok újat nem tudnak mutatni (biztonsági és kényelmi extrák amikkel lehet "eladóbbá" tenni). Szerintem.

@Jóska Pista "Ne a jövő technológiájára várj, vedd meg a máét!"
Van aki megveszi -és kifizeti a másik jövőbeli technológiájú autóját-, használja és élvezi a mai autót, mindaddig amíg a jövő technológiájára váró már most is a múlt technikáját használja 🙂
De ugyanez a telefonnál, tvnél stb stb.
Aki ma nem költ az nem támogatja a fejlődést. Mondjuk én nem támogatom, max akkor ha megfelelő értékvesztésen átestek már a dolgok és reális áron elérhetővé válnak (lásd prius+ 12m helyett már 4m körül elérhető, bár ez még mindig jóval több mint amit autóra szánnék)...

Amiben biztos vagyok, hogy a mostani diesel-emet szeretnem ripityara hasznalni, amig nem tiltjak ki mindenhonnan es majd utana nezek egy erett, megbizhato, _HASZNALT_ elektromos kocsit (HA lesz addigra ilyen) teljesen automata moddal.

Vagy teljesen feladom az auto tulajdonlast es csak rendelek egy robotkocsit ha nagyneha szukseg van ra, egyebkent meg drotszamaron es tomegkozlekedessel mindenhova.

Az a jo, hogy nem surget az ido, raerek donteni es nem szukseges vallasi oruletbe kergetni magam az elektromos autok okan.

GZ, a most bemutatott A8-nál tudod, mi a selling point? Hogy a hátul ülőnek jut lábmasszírozó. Egyszerűen kínjukban már nem tudnak mit kitalálni a gyártók, minden felesleges baromságot beletoltak az autókba, kicsordul a sok extra, aminek negyedét sem használják a tulajok. A VW és a Merci is azzal haknizik Frankfurtban, hogy a következő években csillió elektromos verziót fognak bemutatni. Ember legyen a talpán, aki meg tud különböztetni egy utódmodellt, annyira egyformák az autók. Szóval nem sok értelme van megjelenni egy ilyen kiállításon.
Jóskapista: az elektromos autók még nagyon a fejlődés elején járnak. Miklósnak teljesen igaza van, én sem vennék most elektromosat, annyi a korlát és a nyűg vele. Második autónak esetleg, de arra meg felesleges 4-6-8 milliót kidobni, annyira nem sürgős. Kibírok még 6-8 évet, mire használtan meg lehet venni a számomra megfelelőt.

“Ne a jövő technológiájára várj, vedd meg a máét!” A logika jo, a kovetkeztetessel nem ertek egyet. Nekem az kovetkezik belole, hogy SOHA ne a maet vedd meg, mert aranytalanul tularazott. Vedd meg mindig a tegnap technologiajat. Nem a huszeves retrot, hanem azt, ami 3-4 eve volt csucs, ma meg "utanad dobaljak". Par evvel visszabb leszel, de jopar gurigaval elorebb.

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram