Kedves Kommentelők! Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
94 hozzászólás
Legrégebbi
LegújabbMost Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Dinnyés
Vendég
11 éve
dupla nullára kell tenni, ezt mindenki tudja, azért ez elég nagy pontatlanság a cikk végén! 🙂
M'ér, melyik kaszinó irgalmas szamaritánus? Mindegyik vastagon nyerni akar. Nem számoltam ki az esélyeket, de hogy 37 vagy 38 szám van a keréken, az már végülis olyan, minthogy 5-ős, vagy 6-os lottó a tutibb "befektetés"? 😉
Én gondolkodtam ezen régebben és oda jutottam, hogy a duplanullás kaszinó sem profitál többet, vagy legalábbis érdemben nem. Miért...
A házelőny nagyjából annyit jelent, hogy a feltett tétek mekkora hányada megy a házhoz átlagosan. Eddig még mondhatjuk azt, hogy igen, a dupla nullás kaszinó nagyjából kétszer annyit sarcol minden téten. Viszont ha jobban belegondolunk, akkor az embereknek van egy keretük amit hajlandók eljátszani. Ha ezeket a játékosokat vizsgáljuk (márpedig szerintem ez a többség), akkor láthatjuk, hogy ezek az emberek bár hamarabb elvesztik a keretüket, mégsem hagynak a kaszinónál több pénzt. Tehát a házelőny ezeknél a játékosoknál inkább a játékkal töltött időt felezik, minthogy az otthagyott pénzt dupláznák.
Nem tudom alátámasztani semmilyen hivatalos vagy akár nem hivatalos adattal, ez csak az én elmélkedésem. De szerintem elég logikus, ha jobban belegondolunk.
Igen, csak az emberek nem bukni mennek a kaszinókba, hanem nyerni szeretnének. Tehát nem az a cél, hogy ma elbukjam az összes pénzt, ami nálam van.
Ezért keres többet a duplanullás kaszinó
Lomnici Tamara
Vendég
11 éve
Oké, de így utólag arra mi az igazi magyarázat, hogy 2011 első negyedéve végén 30 körül volt, fél évre rá pedig a tizedésre esett vissza.
András
Vendég
11 éve
Szükség esetén lakhatsz benne?
megeheted?
sem a készpénzben, a bitcoinban sem, ahogy aranyban sem de még részvényben sem lakhatok, nem ehetem meg stb, viszont mindegyikből tudok pénzt csinálni, amiből vehetek ételt lakást, stb..
Fizethetsz vele a sarki boltban? Ha a sarki boltba nem is, de egyre több helyen fizethetek vele (főleg interneten). Anno a bankkártyákkal is csak pár helyen lehetett fizetni)
Szóval én nem teljesen értek egyet a szerzővel abban hogy nincs értéke a bitcoinnak.
Az hogy ez egy óriási lufi, egyértelmű, de szerintem jelenleg senki ne tudja megjósolni, hogy mekkorára hízik. 100$ vagy akár 10000$-osra is hízhat, nem tudni.
Betiltani szerintem nem tudják. Ugynis P2P rendszerben működik, mindenkinek a gépén ott van az adatbázis az eddigi összes tranzakció adataival (ezért több mint 5 giga a kliens a szinkronizálás után).
Ez egy olyan pénz amit nem befolyásol senki, tudni lehet előre a kibocsátást (21 millió darabnál nem lesz több soha belőle). Elvileg az értéke attól függ szerintem, hogy mekkora kereslet van rá. Az utóbbi időben sok helyen szerepelt a hírekben, nagy cégek is elfogadják (pl. Mega), így növekedhetett a reális kereslet is, de a vevők nagy része spekulatív céllal vásárolt.
https://bitcointalk.org/?topic=137.0
2010-ben valaki 10000 BTC-t akart adni egy pizzáért. Azóta rendesen meggazdagodhatott aki a mostanáig megtartotta a pár ezer bitcoinját.
Akkor kellett volna befektetni 🙂
Egy részvény, vagy kötvény mögött egy cég kézzelfogható vagyona áll, amit nemfizetés esetén el lehet adni.
Lévusz
Vendég
11 éve
"És ha betiltják pl?"
A US Dept. of Treasury nem éppen a betiltás szándékára utaló ajánlást adott ki a közelmúltban. http://fincen.gov/statutes_regs/guidance/html/FIN-2013-G001.html
Bálint
Vendég
11 éve
Ki tiltja be? A világkormány? És hogyan? A drogok is be vannak tiltva...
Az nem azt jelenti, hogy nem fogják a feketekereskedelemben tovább használni, de ha a normális weboldalak elutasítják az elfogadását, majd vehetsz rajta drogot, meg nőket. Így az értéke is ennek megfelelően fog alakulni.
Adam
Vendég
11 éve
A tőzsdéket, ahol a Bitcoinok valódi pénzért történő értékesítése történik be lehet tiltani. Legalábbis az FBI azt javasolja, hogy meg kell ezektől a helyektől követelni, hogy azonosítsák az ügyfeleiket. Ha nagyon akarják, akkor a Wikileakshez hasonlóan nagyon meg lehet nehezíteni, hogy fiat pénzre lehessen váltani.
"(U) Bitcoin, like most virtual currencies, requires individuals to use a third-party service to trade bitcoins for fiat currency. Buying, selling, or trading in bitcoins – or converting bitcoins into another currency – must be done using third-party businesses outside the Bitcoin P2P system. The number and diversity of these third-party businesses provide users with options for moving and potentially laundering their money."
Még egy releváns idézet az előző linken található FBI reportból: "Although Bitcoin does not have a centralized authority, the FBI assesses with medium confidence that law enforcement can discover more information about, and in some cases identify, malicious actors, if the actors convert their bitcoins into a fiat currency. Thirdparty bitcoin services may require customers to submit valid identification or bank information to complete transactions. Furthermore, any third-party service that qualifies as a money transmitter, and therefore a MSB, must register with the FinCEN and implement an anti-money laundering program."
És hogy nem hülyeség az, amit az FBI mond, arra meg itt a Mt.Gox (egyik legnagyobb bitcoin tőzsde) policyja: https://support.mtgox.com/entries/20490576-Withdrawals-and-Deposits
mtgox-hoz pl. appostile hitelesítés kell, közjegyző + közjegyzői kamara
csak ezután lehet napi 1000 EUR-nál többet kivenni és
http://bitcoin.hu/?p=3036
“Részben azért is társultunk a CoinLabbel,” – írja Gonzague Gay-Bouchery, az MtGox főmarketingese – “mert számítottunk rá, hogy rövidesen el fog jönni ez a pillanat. A CoinLab már korábban regisztráltatta magát a FinCEN-nél és ennek megfelelően tudja is intézni az üzletünk minden ezzel kapcsolatos aspektusát. Mindent egybevetve tehát ez egy igen pozitív fejlemény a Bitcoin és mindannyiunk számára is, és örülünk, hogy a CoinLabbel kialakított együttműködésünk révén így továbbra is zavartalanul folytathatjuk az USA-béli üzleti tevékenységünket.”
Zsolt
Vendég
11 éve
Már akartalak én is kérdezni a bitcoinról, Kiszámoló, örülök, hogy írtál a témában. 🙂
Sztem nincs mindenben igazad, úgy értem, hogy LEHET, hogy a bitcoin egy alternatíva a fizetőeszközökre (nincs bitcoinom, csak ismerkedem a témával), a világ folyton változik, majd kiderül, mire jó ez. De hogy itt hatalmas buborék alakult ki, azt nem lehet nem észrevenni... Az utóbbi napokban bapi 10% körül emelkedett az árfolyam, állítólag a ciprusi események miatt...
Szóval én nem írnám le teljesen a BTC-t, de hogy nem tennék most már bele pénzt, az biztos.
"jól" is tetted hogy most nem tettél bele pénzt mert azóta a duplja lett kb.
harvy
Vendég
11 éve
a kérdés inkabb az hogy mi lesz nyáron: tudtommal most az emberek még eros videokartyakkal 'bányásznak' bitcoint de par honapon belul kijonnek az erre dedikalt banyaszo hardverek amik kvazi 100x annyit fognak banyaszni mint egy hetkoznapi videokartya 1/10 annyi aramhasznalattal
@harvy: az, hogy milyen erős harverrel és hogy mennyien bányásszák a bitcoint annak semmilyen hatása nincs az árfolyamra. Kb 10 percenkent talalnak meg egy blokkot ami jelenleg 25 BTC-t ér. Ez akkor is így van ha 10000 ember bányászik ASIC-okkal, és akkor is ha összesen csak 2 ember 2 GPU-val.
Grumpy
Vendég
11 éve
Kedves Blogger!
Pont Te írtad néhány hete, hogy "a devizák mögött lévő árufedezet adja az értéküket, vagyis az, hogy van mire költeni őket".
Ha a bitcoint egyre több helyen (egyelőre csak webáruházakban) fogadják el, azaz lesz mire költeni, valamint nő iránta a felhasználói bizalom, nem lehet belőle egy országoktól független deviza?
Ma jelent meg ezzel kapcsolatban egy másik írás is, ajánlom mindenki figyelmébe: http://penzkerdes.blog.hu/2013/03/21/ciprus_es_a_bitcoin
Egy idézet belőle: "... a Bitcoin árfolyama az égbe szökik. Ha a forgalomban lévő bitcoinok kapitalizációs grafikonjára nézünk, akkor nyilvánvaló, hogy egy holland tulipánhagyma boom és bukás benne van a forgatókönyvben. Azonban a rendszer ismerői ezt csupán annak tudják be, hogy egy technikai forradalom kezdetén mindig van egy túlpörgő időszak, majd a piactisztulást követően jöhet a józan progresszió..."
Tehát ők is azt írják, hogy le fog zuhanni az ára. Akkor ők sem látják másként.
tőzsdetulok
Vendég
11 éve
Mielőtt ebben nagyon hinni kezdenénk, érdemes tanulmányozni John Kenneth Galbraith munkásságát (lsd.: A pénzügyi spekulációk rövid története. Eufória és csalódás).
...... Elek
Vendég
11 éve
Végülis az aranyat is csak a hit tartja piacon. Ha racionálisan szemléljük annyi értéke van, amennyit iparban fel lehet használni belőle, meg néhány elmebeteg nőszemély és hímringyó ékszerek iránti imádata tarthatná iránta a keresletet, ha a hit kimenne mögüle.
De ma népszerű közhiedelem, hogy az arany a jövőben is értékmegörző eszköz marad. Ez tartja az árát ott, ahol van ma.
Igaz! De az egy több mint hatezer éves hit. Mellesleg a forintot vagy a dollárt is – mindkettő az arany egyenesági leszármazottja, az utóbbi a nevét is a Joachimstallerektől kapta a mai uralkodó tájszólásban – ez a hit tartja. Amely hitet azért igencsak táplálja az, hogy az aranyra ráverték a király arcképét, a papírcetlire rányomtatják a címert, azaz a közösség hivatalosan csereeszköznek ismeri el: a bírságot és a közterhet meg lehet velük fizetni, a piacon meg annyi árut lehet értük kapni, amennyit a kereslet és kínálat megszab.
kp
Vendég
11 éve
Egyrészt amit Kiszamolo leirt az logikus és igaz. Kötözködni lehet, komolyan vitatkozni nem. (de, lehet, csak neki lesz igaza.)
Ugyanakkor a valóság működhet más - szintén érvényes - logika szerint is.
Analógiának hadd hozzam fel: anno (2005-2006-ban?) a TF-en Nyilasi Attila sok posztban, többezer leütésben magyarázta, h. mekkora lufi az olajár, meg h. a tőzsdén a valós forgalom 100x-a megy át minden nap, az viszi az árat ezért ki fog durranni. Tök logikus volt, és minden állítása önmagában igaz. Aztán mégse úgy lett...
Volt hasonló meglátása a gugliról is (IPO környékén) abban is igaza volt, az se ugy lett.
"ki fog durranni. Tök logikus volt, és minden állítása önmagában igaz. Aztán mégse úgy lett…"
Miért nem lett úgy? 2008-ban a részvényárfolyamok feleződtek, harmadolódtak, az olajár 150 $ környékről 40-re esett.
Előtte persze még 2007-ben az égig szaladtak az árak. 🙂
-nabe-
Vendég
11 éve
Ha elolvasod a Wiki-t, akkor ott egyértelműen látszik, hogy lehet "bányászni" ezt a pénzt (adott feltételnek megfelelő hash megtalálásáért kapsz 25 bitcoint). Ha van elég számítási teljesítményed vagy elég tudásod arra, hogy jobb algoritmust használj, mint a szerző, akkor meggazdagodsz a bányászatból bitcoinban. Ha ezt be tudod cserélni valós pénzre, akkor valós pénzt kapsz. Ezt azoknak kell kifizetni, akik igazi pénzért veszik a bitcoint. Namármost ebből az jön le nekem, hogy hosszútávon ha nem tudsz bányászni, akkor bukni fogsz csúnyán (mert te fizeted az előállított pénzt).
Vagy tévednék? (!)
KXaXa
Vendég
11 éve
Véleményem szerint, aki nem fél kockáztatni, annak lehet egy jó alternatíva, ha ésszel használja. Az nyilvánvaló, hogy a kockázat óriási, így a lakásra gyűjtött pénzt nem ebben kéne tartani, de adott esetben egy nagyon kicsi megtakarítással (össz megtakarítás 0,01-0,1%-a) ki lehet ezt próbálni. Aztán, ha bukó van, akkor bukó van, előbb utóbb az lesz, de ezt vállalta az, aki ilyen "termékbe" tette a pénzét.
csak akkor azt nem befektetésnek hívjuk, hanem pókergépnek, vagy kaszinónak.
VincentV
Vendég
11 éve
Nem értettem soha, hogy miért akarják a bitcoin téren laikusok minden áron a sokszorosan származtatott dolgokhoz (deviza, tulipánhagyma, akármi) hasonlítgatni a BTC-t. A BTC tervezésekor Nakamoto egészen a gyökerekhez ment vissza, a fizikai világban ez pedig az arany. Az arany mögött milyen fedezet van?
Semmilyen. Csupán annyi, hogy mindenki megbízik benne, elfogadja. A BTC is ezt a célt tűzte ki, és szerintem egy zseniális kísérlet. El fog bukni? Lehet. A mostani árfolyam egy lufi? Ez szinte biztos. De amíg van és létezik, addig próbáljunk meg inkább mögé nézni, elgondolkodni rajta. Ha megtörténik a bukása akkor pedig tanuljunk belőle, és fussunk neki újra, próbáljuk meg máshogy. A világnak szüksége van egy ilyen eszközre, mint egy falat kenyérre.
Na akkor tényleg fussunk neki újra: a cikk arról szól, hogy most ne vegyél, mert lufi, mint befektetés, gyorsan felejtsd el.
Hogy egyébként ki mit gondol róla, az egy másik téma.
VincentV
Vendég
11 éve
Továbbá a tulipánhagymás példa inkább az MLM hálózatokra igaz. Itt viszont senki nem akar senkit beszervezni, nincs egy cég, vagy egy szervezet aki téged rá akarna dumálni, hogy vegyél BTC-t, lépj be, stb.. Illetve ettől nem is lesz jobb senkinek. Tehát nem várnak bolondokat, nem is lehet semmilyen entitásról beszélni a bitcoin kapcsán aki várna valamit, vagy a háttérben ténykedik, és dörzsöli a markát.
Elég régóta foglalkozom a témával, és szerintem ne tegyen bele pénzt senki befektetés gyanánt, ez nem erről szól. Évek óta jól megvan a hálózat spekulációk nélkül, egyáltalán nincs rá szüksége hogy ciprusi bankszámlákról ide meneküljenek horribilis összegek, vagy hogy ebből akarjon valaki meggazdagodni. Tartok tőle, hogy a tőzsdén, és a fizikai pénzügyi világban nevelkedett cápák koppanni is fognak, mert itt nem működnek az eddig tapasztalt elméleteik, és ez így van jól.
"Továbbá a tulipánhagymás példa inkább az MLM hálózatokra igaz. Itt viszont senki nem akar senkit beszervezni, nincs egy cég, vagy egy szervezet aki téged rá akarna dumálni, hogy vegyél BTC-t, lépj be, stb.. Illetve ettől nem is lesz jobb senkinek. Tehát nem várnak bolondokat..."
A tulipánhagymánál sem kellett bolondokat keresni, beszervezni, tolongtak azok maguktól
VincentV
Vendég
11 éve
Oké, bocsánat, akkor félreértettem, nekem egy kicsit a BTC elbagatellizálásának, vagy leszólásának tűnt a cikk, ami persze nem gond, az is egy vélemény, csak gondoltam érdemes bemutatni az ellenérveket is 🙂
Illetve a tulipánhagymás példára muszáj volt még reflektálnom, mert szerintem nem ide való analógia...
KZoltán
Vendég
11 éve
A bitcoin-eset tisztán mutatja azt az alapvető problémát, amely a mindennapi pénzüket, a forintot, a dollárt, az eurót, de az aranyérmét is jellemzi. Munkamegosztáson alapuló árutermelő gazdaságban élünk. Azért termelünk árut, hogy azt elcserélve hozzájussunk a mások által termeltekhez. És mivel az eladás és a vétel térben és időben el van választva, a közösségek a csere könnyítésére csereeszközt vezetnek be. A bitcoint is erre találták föl, hogy csereeszköz legyen, könnyítse a cserét. Ezzel szemben most tömegek megtakarításként kezdik használni, másképp nem eszközként, hanem célként tekintenek rá. Innen már nem nehéz belátni: ha az eszköz céllá válik, annak nagy kalamajka lesz a vége, már csak idő kérdése mikor.
Tegnap olvasgattam erről a bitcoinról, és nekemis ugyanez a véleményem. A probléma ott van, hogy sokan már nem arra használják, amire ki lett találva.
A BTC bányászással is az a baj, hogy a rendszer kitalálásának az elején sokan csak azért bányásztak, mert hittek a rendszerben. Utána megérkeztek azok, akik üzletet láttak benne, és elkezdték a megtakarításaikat befektetni hardware-be, és próbáltak (és tudtak) pénzt keresni vele. Ami nem is baj, de aztán egyre jobban belementek, és az árfolyamváltozással nagyot buktak vagy nyertek a dolgon.
Ami engem zavar a BTC-ben, hogy véges mennyiség van belőle, tudod, mennyit lehet használni, márpedig a posztban jelzett fizetésekre (pr0n, drog, stb.) pont egy ilyen típusú teljesen anonim rendszerre van szüksége az embereknek, így az árfolyam megy majd felfelé, vagy jön helyette másik, pl. Litecoin, altcoin, *coin.
CFS
Vendég
11 éve
Persze használják ezt mint fizetőeszköz, mert úgy gondolják lehet vele adót csalni, pénzt mosni! 🙂
De mint befektetés jó nagy marhaság, és sokan ezért veszik!
Én nem akarok összeesküvéseket gyártani, de meggyőződésem, hogy Satoshi úr ezt az egészet befektetés gyanánt találta ki, mennyit is ér ma egy BTC, és mennyit ért mikor létrehozta a rendszert? Ki lehet számolni, hogy mennyit keresne, ha a mai árfolyamon eladná a BTC-it.
🙂
Remek üzletember, a semmiből csinált pénzt, és még tapsolnak is neki.
Adam
Vendég
11 éve
Nem szoktam hozzászólni a cikkekhez, de ezt nem hagyhatom ki.
A bitcoin alapvetően feketekereskedelemhez tökéletes eszköz. Mit lehet vele venni? Mindent. Fegyvert, drogok, kártyamásolót, bármit amit legálisan nem tudsz megvenni akár bankkártya adatokat is. Akinek ilyesmire van igénye annak jó.
Viszont azok akik csak megveszik a bitcoint és erre befektetésként tekintenek azok madarak. Jobban nem tudok mondani.
csdobos
Vendég
11 éve
Azért gyönyörű ez a történet, mert ez a blog pontosan arról szól, hogy vigyázz a túl sokat ígérő befektetésekkel mert semmiből a legritkább esetben lehet valamit előállítani.
Na már most a kedves szerző ezt hónapok évek óta szépen szájbarágósan leírja, hogy vigyázz a pénzedre. Erre jön egy új őrület és mindenki a szerzőnek támad, hogy hogy meri ezt leszólni...
Ez nem más mint egy piramisjáték aminek egyszer vége lesz. Ha valakinek mond valamit a háziasszony effektus akkor szerintem most járunk ott.
Tőzsdemaci
Vendég
11 éve
Shortolni lehet? 🙂
Az ilyen papírokon lehet szépet kaszálni a tőzsdén esésre játszással. Teljesen mindegy, hogy mi a story, ez egy termék, amit emberek kereskednek. Emiatt pontosan az lesz a sorsa, mint ami az összes többi hasonlóan buborékká fújt terméknek a multban. Ez pedig az összeomlás... Nincs kivétel. Már a saját grafikonján is látszik, hogy 2011 -ben 0-ról 30-ra tolták aztán onnét esett kb. 5-re, ahogy le tudom olvasni. Namost aki 30 -on vett az 5 -nél nem lehetett nagyon boldog. Az idiotizmus most még nagyobb, így a pottyanás is fájóbb lesz annak aki benne van.
Corn
Vendég
11 éve
Nagyon köszönöm a cikket!
1-2 éve vettem pár bitcoint a mai árfolyamhoz képest fillérekért, amit végül nem használtam semmire, jól el is feledkeztem róla. Most a cikk miatt előkerestem a mtgox.com logint, és miután magamhoz tértem az ámulattól, eladtam mindent. Ez volt 2 napja, kb. az eddigi árfolyamcsúcson. Most örülök 🙂 Köszönöm, hogy eszembe juttattad!
Érdemes összehasonlítani a bitcoin eddigi árfolyamgörbéjét ezzel:
http://steadfastfinances.com/blog/wp-content/uploads/2009/11/Psychology-of-bubbles-plotted-by-investor-psychology-vs-value-Dr.-Rodrigue-Hofstra-university1.gif
Nem szeretnék jósolni, de úgy látom hogy kb. a "Return to "normal"" fázisban vagyunk, vagyis pillanatok kérdése a beszakadás.
Szerintem nagy jövő áll a Bitcoin előtt. A hasonló (P2P) hálózathoz a torrenthez ezt is egy erős társadalmi igény generálja. Nevezetesen, hogy az emberek megunták, hogy (tökmindegy hogy legális vagy illegális) vagyonuk-megtakarításuk hipp-hopp elvegye az állam vagy bank. A rajtuk kívülálló, adott esetben a világ túlfelén élő idióta vezetők balfék döntései miatt.
És a cikkíró szerintem tök hülyeséget írt azzal, hogy majd szépen betiltják és prinscreen nézegetheted otthon a vagyonod.
Na ja! Mert a torrent közösségeket is sikeresen betiltották....meg az anonim netezést/böngészést/chatelést a TOR hálózatokon mi?
A franciák jutottak legmesszebb az illegális fájlcsere ügyben, de ott is össztársadalmi felháborodás volt az eredménye....pedig csak ejnye-bejnye meg internetről lekapcsolás volt a 99% büntije.
De aki így gondolja, az feltöltőkártyás telót se használjon. :))))))
A blog egy szabad műfaj, bőven belefér, hogy nem a cikkre reagálunk, hanem az abban felvetett témáról írjuk meg gondolatainkat. Aztán a többiek vagy elolvassák vagy nem. De ha már a cikkre magára reagálsz, akkor illenék, hogy el is olvasd minden szavát, sőt miután itt a cikk írója személyesen válaszol megjegyzésekre, az sem árt, ha e válaszokat is elolvasod. Miután ezt most elmulasztottad, nem sikerült elkerülnöd, hogy nevetségessé ne váljál.
Valahol azóta arról is volt cikk [valahol.. hol...?], hogy ez az egyébként mindenfelé hivatkozott holland tulipánmánia meg sem történt vagy későbbi költés. Ettől függetlenül ez a bitcoin-os történet valódiságát nem cáfolja. 🙂 Bitcoin-ra ezek szerint van kereslet. És ez a fontos. Betiltásra nincs mód, de a "rendes pénz" szélesebb körben marad elfogadott mindig is. Az adók és banki és egyéb költségevonzatok az ára ennek a széleskörű elfogadottságnak. A bitcoin és társai meg egyéb tetszőleges materiális és immateriális javak meg lehetnek a valós és netes alvilág fizetőeszközei. Megtakarítási formát látni bennük valóban meredek.
Bitcoin mai csúcsa 115€ volt, másfél hete 55€-n táraztam ki. Meddig fújódik még ez a lufi?
Attila
Vendég
11 éve
nehogy vegyetek még most se, ez egy hatalmas lufi, ez már biztos 🙂
már késő belépni, bár én csak 250 EUR-nál tározok majd ki majd onnantől mindig a duplájánal 10%-ot, de nektek nem ajánlom, mert még vagy 1000szer ennyien fogják használni, de ez egy lufi higgyetek nekem
Szerintem is nagy lufi a mostani árfolyam (bár vannak ellenvélemények is). Jó lenne tudni, hogy meddig megy. Jó lenne kiszállni 1000 usd-nél aztán újra be 30-nál 🙂
Félelmetesen jó ez az ábra. Azonban van egy kis bibi. Amikor ezt a cikket írták, még el se kezdődött a lufi. Kedves Kiszámoló! Menj a bitcoincharts oldalára, állítsd a grafikont egy hónapra, és óránkénti periódusra. Ott látható, hogy a lufi valójában 100 dollár fölött kezdődött, a csúcs ugye 266, a bull trap 125 dollár, a "Return to normal" az 180 dollárnál volt, utána a "kétségbeesés" 70 dollárig vitte le az árfolyamot, és most visszatért a "mean" vonalhoz. Na de hogyan tovább? Az ábra nem folytatódik sajnos.:-)
Kedves B András , a "return to normal"-nál ki kellett volna venned, de ne keseredj el, mert te nem a lufi periódusban vetted, légy türelmes.
Azt azért ne felejtsük el, hogy nagyon kevés egység van belőle, most lett csak ismert, és sokan vannak,akiknek nem probléma a néhány befektetett bitcoin elvesztése. Tehát van rá esély, hogy nem megy vissza se 4 dollára se 20 dollárra többé.
Kenter
Vendég
11 éve
És azt se felejtsétek el, hogy a bányászati jutalom megfeleződött január óta, fele akkora sebességgel jönnek ki a bitcoinok, miközben az ismertsége megtöbbszöröződött. Az hogy lufi volt, az igaz, viszont ebből le kell vonni az ismertség alapján bekövetkező természetes növekedést és a z említett bányászati jutalom megfeleződése miatti növekedést. Aztán persze ki tudja mi lesz, én is csak utólag vagyok okos.:-)
Kenter
Vendég
11 éve
"Akinek ilyesmire van igénye annak jó."
Sok rajongó van, akinek nem ilyesmire van igénye. És ezek a legális igények egyre inkább kielégítettek lesznek.
"Viszont azok akik csak megveszik a bitcoint és erre befektetésként tekintenek azok madarak." Ezt még a cikkíró sem mondja, hogy ne vegyél, csak azt hogy időben vegyél (persze azt eltalálni művészet). A bitcoin alapvetően ösztönöz a megtakarításra, alapvetően deflációs jellegű, ezért amíg mind a 7 milliárd ember nem kap rá, addig érdemes venni, csak épp annyit szabad befektetni, aminek az elvesztése (pl. egy setleges tiltás esetén) nem okoz gondot, másrészt ha valaki nem akar szívrohamot kapni az árfolyamesés láttán, akkor hosszú távban kell gondolkodni. Tehát ha ma befektetsz, még így is korai alkalmazónak fogsz számítani.
"Jobban nem tudok mondani." Megértem a korai alkalmazókkal szembeni irigységet.
Egy korai alkalmazó, aki már nyert
Kenter
Vendég
11 éve
Thát ebben igaza volt a cikkírónak (még ha akkor szerintem nem is kezdődött el a lufi, hanem a 100 dolláros médiafigyelembe kerülés után), hogy olyan árfolyamon (a túl gyors növekedés miatt)kockázatos venni, de ha ez most beáll a lufi után, akkor lehetséges, hogy érdemes lesz venni (hosszabb távra gondolva, hisz én sem 80 dollárért vettem).
Kenter
Vendég
11 éve
"hisz én sem 80 dollárért vettem)." nem a 80 dollár a lényeg, hanem, hogy nem a gyors növekedés szakaszában.:-)
Kenter
Vendég
11 éve
"“return to normal”-nál ki kellett volna venned" mármint rendes pénzt a bitcoinodért, szóval eladnod, bocs ezt elírtam.:-)
Kenter
Vendég
11 éve
tiszta hülye vagyok, mégse írtam el, csak nem láttam a "ki" igekötőt. Többet nem olvasom vissza a kommentem.:-)
B András
Vendég
11 éve
Még 20 dollár körüli árfolyamon vettem bitcoint. Nem adtam el a zuhanás hatására, most stabilizálódni látszik az árfolyam 130 dollár környékén. Szerinted mi lesz hosszútávon? Adjam el most és akkor lesz 5-600%-os hasznom 4-5 hónap alatt vagy várjak vele?
Kenter
Vendég
11 éve
"Adjam el most?" Ez sok tényezőtől függ. Egyrészt attól, hogy szükséged van-e arra pénzre most. Másrészt attól, hogy egy esetleges 20 dollár alatti árfolyamra zuhanás esetén mennyire lennél boldogtalan a tudattól, hogy az ötszörösét is nyerhetted volna, ha időben eladod. Harmadrészt attól, hogy mit vársz a bitcointól. Mindenképp nyerni akarsz rajta, vagy egy érdekes kísérletnek tartod, amiből nem szeretnél kimaradni, vagy pedig egyszerűen csak használnád. A biztos nyereség érdekében kiveheted ugyan most, de megvan a kockázata, hogy ha véletlenül a jövőben 1 bitcoin 10000 dollárt fog érni, akkor vesztesnek fogod érezni magad, annak ellenére, hogy tulajdonképpen nyertél rajta. Jelenleg hol stagnál hol csökken kicsit hol nő kicsit az árfolyam(nincs bitcoin-láz), nem lehet tudni, hogy mit hoz a jövő. Ha meg se érzed a bitcoinba befektetett pénz hiányát, akkor nem logikus most eladnod.
Itt lenne egy újabb cikk ideje, hogy most még nagyobb a lufi, most mire emlékeztet ?
ez van ha csak 1-2 órát szán valaki a cikk megírása előtt a témának
Nanum
Vendég
11 éve
420$
Robi
Vendég
11 éve
Azért újragondolnám én ezt az "érdemes-e a Bitcoinba pénzt fektetni vagy inkább casinozzuk el a pénzt" elmélkedést 🙂
Aki áprilisban vett a nagy megzuhanás után mondjuk 80 dollárért BTC-t, az most éppen 10-12x-es haszonnal számolhatott (tegyük hozzá: egyelőre).
Mondjuk ha vettél 1000 dollárért (220.000 HUF) bitcoint, akkor az most 12000 dollárt (2.640.000 HUF) ér. Szerény kis jövedelem 🙂 Évek múlva, ha visszatérünk rá lehet, hogy ennél olyan szinten elképesztőbb lesz a különbség, hogy sokan fognak sírni: miért is nem vettek pár coint addig, amíg csak pár száz dolcsiba került :DDD
bitcoin
Vendég
11 éve
960 dollár az árfolyama a bitcoinnak! Tényleg, de lehet, hogy esni fog.
fma
Vendég
11 éve
s mára 1000 felett az árfolyam ....
Lomnici Tamara
Vendég
11 éve
Remélem, nem a reklám helye, de ide kapcsolódik: atv.hu/videok/video-20131128-friderikusz-2-resz-2013-11-27
János
Vendég
11 éve
Kedves Kiszámoló!
Osztom a véleményed, hogy a bitcoin (és társai, pl. litecoin) nagyon kockázatos befektetések. A mostani kb. 1000USD-os árfolyam mellett beszállni életveszély. Viszont hasznos lenne egy cikk azoknak, akik még olcsóbban vettek és szeretnének most kiszállni néhány millió Ft-tal. 🙂
-Mikor számít egy utalás pénzmosás gyanúsnak?
-Vajon van-e értelme beírni az adóbevallásba, vagy a megfelelő rubrika híján inkább csak a bajt hozná az emberre?
-Mi van ha szerbiában nyitunk számlát és oda utalunk egy bitcoin "tőzsdéről" néhány 10.000USD-t?
-Vajon az okpay.com jelent rólunk az adóhivatalnak? (Persze sokat nem bíznék egy ilyen offshore cégre, de a bankkártyájukkal egyszerű és kényelmes lenne elkölteni a bitcoin nyereséget)
-Vajon egy okpay bankkártya itthoni használatáról értesülne az adóhivatal?
Köszönöm,
János
Mike
Vendég
11 éve
Szia!
Érdekelne, hogy most mit gondolsz a BitCoin-ról? Az elmúlt hónapok eseményei hatására. Ha van időd írj róla légyszi!
Köszi!
Miki
Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.OkNo
dupla nullára kell tenni, ezt mindenki tudja, azért ez elég nagy pontatlanság a cikk végén! 🙂
Hö, nincs is minden kaszinóban duplanulla. Sőt, csak a rossz kaszinók használják, amelyikek (még jobban) lehúzzák az embereket.
Rossz kaszinó?
M'ér, melyik kaszinó irgalmas szamaritánus? Mindegyik vastagon nyerni akar. Nem számoltam ki az esélyeket, de hogy 37 vagy 38 szám van a keréken, az már végülis olyan, minthogy 5-ős, vagy 6-os lottó a tutibb "befektetés"? 😉
A nulla a kaszinó haszna. Az se nem páros, se nem páratlan, se fekete, se piros.
1:36-hoz az esély, hogy az jön ki.
Az igazán pofátlan kaszinókban van duplanulla is, vagyis kétszer annyit kaszálnak.
Én gondolkodtam ezen régebben és oda jutottam, hogy a duplanullás kaszinó sem profitál többet, vagy legalábbis érdemben nem. Miért...
A házelőny nagyjából annyit jelent, hogy a feltett tétek mekkora hányada megy a házhoz átlagosan. Eddig még mondhatjuk azt, hogy igen, a dupla nullás kaszinó nagyjából kétszer annyit sarcol minden téten. Viszont ha jobban belegondolunk, akkor az embereknek van egy keretük amit hajlandók eljátszani. Ha ezeket a játékosokat vizsgáljuk (márpedig szerintem ez a többség), akkor láthatjuk, hogy ezek az emberek bár hamarabb elvesztik a keretüket, mégsem hagynak a kaszinónál több pénzt. Tehát a házelőny ezeknél a játékosoknál inkább a játékkal töltött időt felezik, minthogy az otthagyott pénzt dupláznák.
Nem tudom alátámasztani semmilyen hivatalos vagy akár nem hivatalos adattal, ez csak az én elmélkedésem. De szerintem elég logikus, ha jobban belegondolunk.
Igen, csak az emberek nem bukni mennek a kaszinókba, hanem nyerni szeretnének. Tehát nem az a cél, hogy ma elbukjam az összes pénzt, ami nálam van.
Ezért keres többet a duplanullás kaszinó
Oké, de így utólag arra mi az igazi magyarázat, hogy 2011 első negyedéve végén 30 körül volt, fél évre rá pedig a tizedésre esett vissza.
Szükség esetén lakhatsz benne?
megeheted?
sem a készpénzben, a bitcoinban sem, ahogy aranyban sem de még részvényben sem lakhatok, nem ehetem meg stb, viszont mindegyikből tudok pénzt csinálni, amiből vehetek ételt lakást, stb..
Fizethetsz vele a sarki boltban? Ha a sarki boltba nem is, de egyre több helyen fizethetek vele (főleg interneten). Anno a bankkártyákkal is csak pár helyen lehetett fizetni)
Szóval én nem teljesen értek egyet a szerzővel abban hogy nincs értéke a bitcoinnak.
Az hogy ez egy óriási lufi, egyértelmű, de szerintem jelenleg senki ne tudja megjósolni, hogy mekkorára hízik. 100$ vagy akár 10000$-osra is hízhat, nem tudni.
És ha betiltják pl?
Ha meg értékmegőrzés miért nem inkább egy valódi elfogadással bíró tárgy, vagy értékpapír?
Ha szerencsejáték, miért nem a rulett inkább?
Betiltani szerintem nem tudják. Ugynis P2P rendszerben működik, mindenkinek a gépén ott van az adatbázis az eddigi összes tranzakció adataival (ezért több mint 5 giga a kliens a szinkronizálás után).
Ez egy olyan pénz amit nem befolyásol senki, tudni lehet előre a kibocsátást (21 millió darabnál nem lesz több soha belőle). Elvileg az értéke attól függ szerintem, hogy mekkora kereslet van rá. Az utóbbi időben sok helyen szerepelt a hírekben, nagy cégek is elfogadják (pl. Mega), így növekedhetett a reális kereslet is, de a vevők nagy része spekulatív céllal vásárolt.
https://bitcointalk.org/?topic=137.0
2010-ben valaki 10000 BTC-t akart adni egy pizzáért. Azóta rendesen meggazdagodhatott aki a mostanáig megtartotta a pár ezer bitcoinját.
Akkor kellett volna befektetni 🙂
Egy részvény, vagy kötvény mögött egy cég kézzelfogható vagyona áll, amit nemfizetés esetén el lehet adni.
"És ha betiltják pl?"
A US Dept. of Treasury nem éppen a betiltás szándékára utaló ajánlást adott ki a közelmúltban. http://fincen.gov/statutes_regs/guidance/html/FIN-2013-G001.html
Ki tiltja be? A világkormány? És hogyan? A drogok is be vannak tiltva...
Az nem azt jelenti, hogy nem fogják a feketekereskedelemben tovább használni, de ha a normális weboldalak elutasítják az elfogadását, majd vehetsz rajta drogot, meg nőket. Így az értéke is ennek megfelelően fog alakulni.
A tőzsdéket, ahol a Bitcoinok valódi pénzért történő értékesítése történik be lehet tiltani. Legalábbis az FBI azt javasolja, hogy meg kell ezektől a helyektől követelni, hogy azonosítsák az ügyfeleiket. Ha nagyon akarják, akkor a Wikileakshez hasonlóan nagyon meg lehet nehezíteni, hogy fiat pénzre lehessen váltani.
"(U) Bitcoin, like most virtual currencies, requires individuals to use a third-party service to trade bitcoins for fiat currency. Buying, selling, or trading in bitcoins – or converting bitcoins into another currency – must be done using third-party businesses outside the Bitcoin P2P system. The number and diversity of these third-party businesses provide users with options for moving and potentially laundering their money."
http://www.wired.com/images_blogs/threatlevel/2012/05/Bitcoin-FBI.pdf
Még egy releváns idézet az előző linken található FBI reportból: "Although Bitcoin does not have a centralized authority, the FBI assesses with medium confidence that law enforcement can discover more information about, and in some cases identify, malicious actors, if the actors convert their bitcoins into a fiat currency. Thirdparty bitcoin services may require customers to submit valid identification or bank information to complete transactions. Furthermore, any third-party service that qualifies as a money transmitter, and therefore a MSB, must register with the FinCEN and implement an anti-money laundering program."
És hogy nem hülyeség az, amit az FBI mond, arra meg itt a Mt.Gox (egyik legnagyobb bitcoin tőzsde) policyja: https://support.mtgox.com/entries/20490576-Withdrawals-and-Deposits
mtgox-hoz pl. appostile hitelesítés kell, közjegyző + közjegyzői kamara
csak ezután lehet napi 1000 EUR-nál többet kivenni és
http://bitcoin.hu/?p=3036
“Részben azért is társultunk a CoinLabbel,” – írja Gonzague Gay-Bouchery, az MtGox főmarketingese – “mert számítottunk rá, hogy rövidesen el fog jönni ez a pillanat. A CoinLab már korábban regisztráltatta magát a FinCEN-nél és ennek megfelelően tudja is intézni az üzletünk minden ezzel kapcsolatos aspektusát. Mindent egybevetve tehát ez egy igen pozitív fejlemény a Bitcoin és mindannyiunk számára is, és örülünk, hogy a CoinLabbel kialakított együttműködésünk révén így továbbra is zavartalanul folytathatjuk az USA-béli üzleti tevékenységünket.”
Már akartalak én is kérdezni a bitcoinról, Kiszámoló, örülök, hogy írtál a témában. 🙂
Sztem nincs mindenben igazad, úgy értem, hogy LEHET, hogy a bitcoin egy alternatíva a fizetőeszközökre (nincs bitcoinom, csak ismerkedem a témával), a világ folyton változik, majd kiderül, mire jó ez. De hogy itt hatalmas buborék alakult ki, azt nem lehet nem észrevenni... Az utóbbi napokban bapi 10% körül emelkedett az árfolyam, állítólag a ciprusi események miatt...
Szóval én nem írnám le teljesen a BTC-t, de hogy nem tennék most már bele pénzt, az biztos.
Nem is írtam le, csupán azt mondtam, ez egy buborék, ami hamarosan kidurran.
"jól" is tetted hogy most nem tettél bele pénzt mert azóta a duplja lett kb.
a kérdés inkabb az hogy mi lesz nyáron: tudtommal most az emberek még eros videokartyakkal 'bányásznak' bitcoint de par honapon belul kijonnek az erre dedikalt banyaszo hardverek amik kvazi 100x annyit fognak banyaszni mint egy hetkoznapi videokartya 1/10 annyi aramhasznalattal
https://products.butterflylabs.com/4-5gh-bitcoin-miner.html
egy ilyen mondjuk 150$ér 4500 Megahashel szamol az en videokartyam is kb annyi volt 2 éve és tud 100at, szoval lesznek itt meg erdekes arfolyamok 😀
@harvy: az, hogy milyen erős harverrel és hogy mennyien bányásszák a bitcoint annak semmilyen hatása nincs az árfolyamra. Kb 10 percenkent talalnak meg egy blokkot ami jelenleg 25 BTC-t ér. Ez akkor is így van ha 10000 ember bányászik ASIC-okkal, és akkor is ha összesen csak 2 ember 2 GPU-val.
Kedves Blogger!
Pont Te írtad néhány hete, hogy "a devizák mögött lévő árufedezet adja az értéküket, vagyis az, hogy van mire költeni őket".
Ha a bitcoint egyre több helyen (egyelőre csak webáruházakban) fogadják el, azaz lesz mire költeni, valamint nő iránta a felhasználói bizalom, nem lehet belőle egy országoktól független deviza?
Ma jelent meg ezzel kapcsolatban egy másik írás is, ajánlom mindenki figyelmébe: http://penzkerdes.blog.hu/2013/03/21/ciprus_es_a_bitcoin
Egy idézet belőle: "... a Bitcoin árfolyama az égbe szökik. Ha a forgalomban lévő bitcoinok kapitalizációs grafikonjára nézünk, akkor nyilvánvaló, hogy egy holland tulipánhagyma boom és bukás benne van a forgatókönyvben. Azonban a rendszer ismerői ezt csupán annak tudják be, hogy egy technikai forradalom kezdetén mindig van egy túlpörgő időszak, majd a piactisztulást követően jöhet a józan progresszió..."
Tehát ők is azt írják, hogy le fog zuhanni az ára. Akkor ők sem látják másként.
Mielőtt ebben nagyon hinni kezdenénk, érdemes tanulmányozni John Kenneth Galbraith munkásságát (lsd.: A pénzügyi spekulációk rövid története. Eufória és csalódás).
Végülis az aranyat is csak a hit tartja piacon. Ha racionálisan szemléljük annyi értéke van, amennyit iparban fel lehet használni belőle, meg néhány elmebeteg nőszemély és hímringyó ékszerek iránti imádata tarthatná iránta a keresletet, ha a hit kimenne mögüle.
De ma népszerű közhiedelem, hogy az arany a jövőben is értékmegörző eszköz marad. Ez tartja az árát ott, ahol van ma.
Igaz! De az egy több mint hatezer éves hit. Mellesleg a forintot vagy a dollárt is – mindkettő az arany egyenesági leszármazottja, az utóbbi a nevét is a Joachimstallerektől kapta a mai uralkodó tájszólásban – ez a hit tartja. Amely hitet azért igencsak táplálja az, hogy az aranyra ráverték a király arcképét, a papírcetlire rányomtatják a címert, azaz a közösség hivatalosan csereeszköznek ismeri el: a bírságot és a közterhet meg lehet velük fizetni, a piacon meg annyi árut lehet értük kapni, amennyit a kereslet és kínálat megszab.
Egyrészt amit Kiszamolo leirt az logikus és igaz. Kötözködni lehet, komolyan vitatkozni nem. (de, lehet, csak neki lesz igaza.)
Ugyanakkor a valóság működhet más - szintén érvényes - logika szerint is.
Analógiának hadd hozzam fel: anno (2005-2006-ban?) a TF-en Nyilasi Attila sok posztban, többezer leütésben magyarázta, h. mekkora lufi az olajár, meg h. a tőzsdén a valós forgalom 100x-a megy át minden nap, az viszi az árat ezért ki fog durranni. Tök logikus volt, és minden állítása önmagában igaz. Aztán mégse úgy lett...
Volt hasonló meglátása a gugliról is (IPO környékén) abban is igaza volt, az se ugy lett.
Ki tudja itt mi lesz...
"ki fog durranni. Tök logikus volt, és minden állítása önmagában igaz. Aztán mégse úgy lett…"
Miért nem lett úgy? 2008-ban a részvényárfolyamok feleződtek, harmadolódtak, az olajár 150 $ környékről 40-re esett.
Előtte persze még 2007-ben az égig szaladtak az árak. 🙂
Ha elolvasod a Wiki-t, akkor ott egyértelműen látszik, hogy lehet "bányászni" ezt a pénzt (adott feltételnek megfelelő hash megtalálásáért kapsz 25 bitcoint). Ha van elég számítási teljesítményed vagy elég tudásod arra, hogy jobb algoritmust használj, mint a szerző, akkor meggazdagodsz a bányászatból bitcoinban. Ha ezt be tudod cserélni valós pénzre, akkor valós pénzt kapsz. Ezt azoknak kell kifizetni, akik igazi pénzért veszik a bitcoint. Namármost ebből az jön le nekem, hogy hosszútávon ha nem tudsz bányászni, akkor bukni fogsz csúnyán (mert te fizeted az előállított pénzt).
Vagy tévednék? (!)
Véleményem szerint, aki nem fél kockáztatni, annak lehet egy jó alternatíva, ha ésszel használja. Az nyilvánvaló, hogy a kockázat óriási, így a lakásra gyűjtött pénzt nem ebben kéne tartani, de adott esetben egy nagyon kicsi megtakarítással (össz megtakarítás 0,01-0,1%-a) ki lehet ezt próbálni. Aztán, ha bukó van, akkor bukó van, előbb utóbb az lesz, de ezt vállalta az, aki ilyen "termékbe" tette a pénzét.
csak akkor azt nem befektetésnek hívjuk, hanem pókergépnek, vagy kaszinónak.
Nem értettem soha, hogy miért akarják a bitcoin téren laikusok minden áron a sokszorosan származtatott dolgokhoz (deviza, tulipánhagyma, akármi) hasonlítgatni a BTC-t. A BTC tervezésekor Nakamoto egészen a gyökerekhez ment vissza, a fizikai világban ez pedig az arany. Az arany mögött milyen fedezet van?
Semmilyen. Csupán annyi, hogy mindenki megbízik benne, elfogadja. A BTC is ezt a célt tűzte ki, és szerintem egy zseniális kísérlet. El fog bukni? Lehet. A mostani árfolyam egy lufi? Ez szinte biztos. De amíg van és létezik, addig próbáljunk meg inkább mögé nézni, elgondolkodni rajta. Ha megtörténik a bukása akkor pedig tanuljunk belőle, és fussunk neki újra, próbáljuk meg máshogy. A világnak szüksége van egy ilyen eszközre, mint egy falat kenyérre.
Na akkor tényleg fussunk neki újra: a cikk arról szól, hogy most ne vegyél, mert lufi, mint befektetés, gyorsan felejtsd el.
Hogy egyébként ki mit gondol róla, az egy másik téma.
Továbbá a tulipánhagymás példa inkább az MLM hálózatokra igaz. Itt viszont senki nem akar senkit beszervezni, nincs egy cég, vagy egy szervezet aki téged rá akarna dumálni, hogy vegyél BTC-t, lépj be, stb.. Illetve ettől nem is lesz jobb senkinek. Tehát nem várnak bolondokat, nem is lehet semmilyen entitásról beszélni a bitcoin kapcsán aki várna valamit, vagy a háttérben ténykedik, és dörzsöli a markát.
Elég régóta foglalkozom a témával, és szerintem ne tegyen bele pénzt senki befektetés gyanánt, ez nem erről szól. Évek óta jól megvan a hálózat spekulációk nélkül, egyáltalán nincs rá szüksége hogy ciprusi bankszámlákról ide meneküljenek horribilis összegek, vagy hogy ebből akarjon valaki meggazdagodni. Tartok tőle, hogy a tőzsdén, és a fizikai pénzügyi világban nevelkedett cápák koppanni is fognak, mert itt nem működnek az eddig tapasztalt elméleteik, és ez így van jól.
"Továbbá a tulipánhagymás példa inkább az MLM hálózatokra igaz. Itt viszont senki nem akar senkit beszervezni, nincs egy cég, vagy egy szervezet aki téged rá akarna dumálni, hogy vegyél BTC-t, lépj be, stb.. Illetve ettől nem is lesz jobb senkinek. Tehát nem várnak bolondokat..."
A tulipánhagymánál sem kellett bolondokat keresni, beszervezni, tolongtak azok maguktól
Oké, bocsánat, akkor félreértettem, nekem egy kicsit a BTC elbagatellizálásának, vagy leszólásának tűnt a cikk, ami persze nem gond, az is egy vélemény, csak gondoltam érdemes bemutatni az ellenérveket is 🙂
Illetve a tulipánhagymás példára muszáj volt még reflektálnom, mert szerintem nem ide való analógia...
A bitcoin-eset tisztán mutatja azt az alapvető problémát, amely a mindennapi pénzüket, a forintot, a dollárt, az eurót, de az aranyérmét is jellemzi. Munkamegosztáson alapuló árutermelő gazdaságban élünk. Azért termelünk árut, hogy azt elcserélve hozzájussunk a mások által termeltekhez. És mivel az eladás és a vétel térben és időben el van választva, a közösségek a csere könnyítésére csereeszközt vezetnek be. A bitcoint is erre találták föl, hogy csereeszköz legyen, könnyítse a cserét. Ezzel szemben most tömegek megtakarításként kezdik használni, másképp nem eszközként, hanem célként tekintenek rá. Innen már nem nehéz belátni: ha az eszköz céllá válik, annak nagy kalamajka lesz a vége, már csak idő kérdése mikor.
Tegnap olvasgattam erről a bitcoinról, és nekemis ugyanez a véleményem. A probléma ott van, hogy sokan már nem arra használják, amire ki lett találva.
A BTC bányászással is az a baj, hogy a rendszer kitalálásának az elején sokan csak azért bányásztak, mert hittek a rendszerben. Utána megérkeztek azok, akik üzletet láttak benne, és elkezdték a megtakarításaikat befektetni hardware-be, és próbáltak (és tudtak) pénzt keresni vele. Ami nem is baj, de aztán egyre jobban belementek, és az árfolyamváltozással nagyot buktak vagy nyertek a dolgon.
Ami engem zavar a BTC-ben, hogy véges mennyiség van belőle, tudod, mennyit lehet használni, márpedig a posztban jelzett fizetésekre (pr0n, drog, stb.) pont egy ilyen típusú teljesen anonim rendszerre van szüksége az embereknek, így az árfolyam megy majd felfelé, vagy jön helyette másik, pl. Litecoin, altcoin, *coin.
Persze használják ezt mint fizetőeszköz, mert úgy gondolják lehet vele adót csalni, pénzt mosni! 🙂
De mint befektetés jó nagy marhaság, és sokan ezért veszik!
Én nem akarok összeesküvéseket gyártani, de meggyőződésem, hogy Satoshi úr ezt az egészet befektetés gyanánt találta ki, mennyit is ér ma egy BTC, és mennyit ért mikor létrehozta a rendszert? Ki lehet számolni, hogy mennyit keresne, ha a mai árfolyamon eladná a BTC-it.
🙂
Remek üzletember, a semmiből csinált pénzt, és még tapsolnak is neki.
Nem szoktam hozzászólni a cikkekhez, de ezt nem hagyhatom ki.
A bitcoin alapvetően feketekereskedelemhez tökéletes eszköz. Mit lehet vele venni? Mindent. Fegyvert, drogok, kártyamásolót, bármit amit legálisan nem tudsz megvenni akár bankkártya adatokat is. Akinek ilyesmire van igénye annak jó.
Viszont azok akik csak megveszik a bitcoint és erre befektetésként tekintenek azok madarak. Jobban nem tudok mondani.
Azért gyönyörű ez a történet, mert ez a blog pontosan arról szól, hogy vigyázz a túl sokat ígérő befektetésekkel mert semmiből a legritkább esetben lehet valamit előállítani.
Na már most a kedves szerző ezt hónapok évek óta szépen szájbarágósan leírja, hogy vigyázz a pénzedre. Erre jön egy új őrület és mindenki a szerzőnek támad, hogy hogy meri ezt leszólni...
Ez nem más mint egy piramisjáték aminek egyszer vége lesz. Ha valakinek mond valamit a háziasszony effektus akkor szerintem most járunk ott.
Shortolni lehet? 🙂
Az ilyen papírokon lehet szépet kaszálni a tőzsdén esésre játszással. Teljesen mindegy, hogy mi a story, ez egy termék, amit emberek kereskednek. Emiatt pontosan az lesz a sorsa, mint ami az összes többi hasonlóan buborékká fújt terméknek a multban. Ez pedig az összeomlás... Nincs kivétel. Már a saját grafikonján is látszik, hogy 2011 -ben 0-ról 30-ra tolták aztán onnét esett kb. 5-re, ahogy le tudom olvasni. Namost aki 30 -on vett az 5 -nél nem lehetett nagyon boldog. Az idiotizmus most még nagyobb, így a pottyanás is fájóbb lesz annak aki benne van.
Nagyon köszönöm a cikket!
1-2 éve vettem pár bitcoint a mai árfolyamhoz képest fillérekért, amit végül nem használtam semmire, jól el is feledkeztem róla. Most a cikk miatt előkerestem a mtgox.com logint, és miután magamhoz tértem az ámulattól, eladtam mindent. Ez volt 2 napja, kb. az eddigi árfolyamcsúcson. Most örülök 🙂 Köszönöm, hogy eszembe juttattad!
Érdemes összehasonlítani a bitcoin eddigi árfolyamgörbéjét ezzel:
http://steadfastfinances.com/blog/wp-content/uploads/2009/11/Psychology-of-bubbles-plotted-by-investor-psychology-vs-value-Dr.-Rodrigue-Hofstra-university1.gif
Nem szeretnék jósolni, de úgy látom hogy kb. a "Return to "normal"" fázisban vagyunk, vagyis pillanatok kérdése a beszakadás.
jó a link, köszi, bele is raktam a cikkbe.
Szerintem nagy jövő áll a Bitcoin előtt. A hasonló (P2P) hálózathoz a torrenthez ezt is egy erős társadalmi igény generálja. Nevezetesen, hogy az emberek megunták, hogy (tökmindegy hogy legális vagy illegális) vagyonuk-megtakarításuk hipp-hopp elvegye az állam vagy bank. A rajtuk kívülálló, adott esetben a világ túlfelén élő idióta vezetők balfék döntései miatt.
És a cikkíró szerintem tök hülyeséget írt azzal, hogy majd szépen betiltják és prinscreen nézegetheted otthon a vagyonod.
Na ja! Mert a torrent közösségeket is sikeresen betiltották....meg az anonim netezést/böngészést/chatelést a TOR hálózatokon mi?
A franciák jutottak legmesszebb az illegális fájlcsere ügyben, de ott is össztársadalmi felháborodás volt az eredménye....pedig csak ejnye-bejnye meg internetről lekapcsolás volt a 99% büntije.
De aki így gondolja, az feltöltőkártyás telót se használjon. :))))))
A blog egy szabad műfaj, bőven belefér, hogy nem a cikkre reagálunk, hanem az abban felvetett témáról írjuk meg gondolatainkat. Aztán a többiek vagy elolvassák vagy nem. De ha már a cikkre magára reagálsz, akkor illenék, hogy el is olvasd minden szavát, sőt miután itt a cikk írója személyesen válaszol megjegyzésekre, az sem árt, ha e válaszokat is elolvasod. Miután ezt most elmulasztottad, nem sikerült elkerülnöd, hogy nevetségessé ne váljál.
http://www.hwsw.hu/hirek/50009/bitcoin-virtualis-penz-fbi-illegalis-penzmosas.html
Valahol azóta arról is volt cikk [valahol.. hol...?], hogy ez az egyébként mindenfelé hivatkozott holland tulipánmánia meg sem történt vagy későbbi költés. Ettől függetlenül ez a bitcoin-os történet valódiságát nem cáfolja. 🙂 Bitcoin-ra ezek szerint van kereslet. És ez a fontos. Betiltásra nincs mód, de a "rendes pénz" szélesebb körben marad elfogadott mindig is. Az adók és banki és egyéb költségevonzatok az ára ennek a széleskörű elfogadottságnak. A bitcoin és társai meg egyéb tetszőleges materiális és immateriális javak meg lehetnek a valós és netes alvilág fizetőeszközei. Megtakarítási formát látni bennük valóban meredek.
Elég jól dokumentált eset, ahogy az utána lévő angol bubi is. Maximum nem teljesen úgy történt.
http://index.hu/tech/2013/03/28/cipruson_lesz_az_elso_bitcoin-bankautomata/
Bitcoin mai csúcsa 115€ volt, másfél hete 55€-n táraztam ki. Meddig fújódik még ez a lufi?
nehogy vegyetek még most se, ez egy hatalmas lufi, ez már biztos 🙂
már késő belépni, bár én csak 250 EUR-nál tározok majd ki majd onnantől mindig a duplájánal 10%-ot, de nektek nem ajánlom, mert még vagy 1000szer ennyien fogják használni, de ez egy lufi higgyetek nekem
Szerintem is nagy lufi a mostani árfolyam (bár vannak ellenvélemények is). Jó lenne tudni, hogy meddig megy. Jó lenne kiszállni 1000 usd-nél aztán újra be 30-nál 🙂
na, ma végre bezuhant az ára, alig egy hét alatt. Remélem, még időben eladtad, nem reggel akarod majd.
Attila!
Kiszálltál?
Hát ez gyors volt. A figyelmeztető poszt és az én megmondtam poszt idejének eljövetele között még talán nem telt el ilyen kevés idő.
http://www.portfolio.hu/vallalatok/kipukkant_a_lufi_zuhan_a_szuperpenz_arfolyama.182461.html
Félelmetesen jó ez az ábra. Azonban van egy kis bibi. Amikor ezt a cikket írták, még el se kezdődött a lufi. Kedves Kiszámoló! Menj a bitcoincharts oldalára, állítsd a grafikont egy hónapra, és óránkénti periódusra. Ott látható, hogy a lufi valójában 100 dollár fölött kezdődött, a csúcs ugye 266, a bull trap 125 dollár, a "Return to normal" az 180 dollárnál volt, utána a "kétségbeesés" 70 dollárig vitte le az árfolyamot, és most visszatért a "mean" vonalhoz. Na de hogyan tovább? Az ábra nem folytatódik sajnos.:-)
Kedves B András , a "return to normal"-nál ki kellett volna venned, de ne keseredj el, mert te nem a lufi periódusban vetted, légy türelmes.
Azt azért ne felejtsük el, hogy nagyon kevés egység van belőle, most lett csak ismert, és sokan vannak,akiknek nem probléma a néhány befektetett bitcoin elvesztése. Tehát van rá esély, hogy nem megy vissza se 4 dollára se 20 dollárra többé.
És azt se felejtsétek el, hogy a bányászati jutalom megfeleződött január óta, fele akkora sebességgel jönnek ki a bitcoinok, miközben az ismertsége megtöbbszöröződött. Az hogy lufi volt, az igaz, viszont ebből le kell vonni az ismertség alapján bekövetkező természetes növekedést és a z említett bányászati jutalom megfeleződése miatti növekedést. Aztán persze ki tudja mi lesz, én is csak utólag vagyok okos.:-)
"Akinek ilyesmire van igénye annak jó."
Sok rajongó van, akinek nem ilyesmire van igénye. És ezek a legális igények egyre inkább kielégítettek lesznek.
"Viszont azok akik csak megveszik a bitcoint és erre befektetésként tekintenek azok madarak." Ezt még a cikkíró sem mondja, hogy ne vegyél, csak azt hogy időben vegyél (persze azt eltalálni művészet). A bitcoin alapvetően ösztönöz a megtakarításra, alapvetően deflációs jellegű, ezért amíg mind a 7 milliárd ember nem kap rá, addig érdemes venni, csak épp annyit szabad befektetni, aminek az elvesztése (pl. egy setleges tiltás esetén) nem okoz gondot, másrészt ha valaki nem akar szívrohamot kapni az árfolyamesés láttán, akkor hosszú távban kell gondolkodni. Tehát ha ma befektetsz, még így is korai alkalmazónak fogsz számítani.
"Jobban nem tudok mondani." Megértem a korai alkalmazókkal szembeni irigységet.
Egy korai alkalmazó, aki már nyert
Thát ebben igaza volt a cikkírónak (még ha akkor szerintem nem is kezdődött el a lufi, hanem a 100 dolláros médiafigyelembe kerülés után), hogy olyan árfolyamon (a túl gyors növekedés miatt)kockázatos venni, de ha ez most beáll a lufi után, akkor lehetséges, hogy érdemes lesz venni (hosszabb távra gondolva, hisz én sem 80 dollárért vettem).
"hisz én sem 80 dollárért vettem)." nem a 80 dollár a lényeg, hanem, hogy nem a gyors növekedés szakaszában.:-)
"“return to normal”-nál ki kellett volna venned" mármint rendes pénzt a bitcoinodért, szóval eladnod, bocs ezt elírtam.:-)
tiszta hülye vagyok, mégse írtam el, csak nem láttam a "ki" igekötőt. Többet nem olvasom vissza a kommentem.:-)
Még 20 dollár körüli árfolyamon vettem bitcoint. Nem adtam el a zuhanás hatására, most stabilizálódni látszik az árfolyam 130 dollár környékén. Szerinted mi lesz hosszútávon? Adjam el most és akkor lesz 5-600%-os hasznom 4-5 hónap alatt vagy várjak vele?
"Adjam el most?" Ez sok tényezőtől függ. Egyrészt attól, hogy szükséged van-e arra pénzre most. Másrészt attól, hogy egy esetleges 20 dollár alatti árfolyamra zuhanás esetén mennyire lennél boldogtalan a tudattól, hogy az ötszörösét is nyerhetted volna, ha időben eladod. Harmadrészt attól, hogy mit vársz a bitcointól. Mindenképp nyerni akarsz rajta, vagy egy érdekes kísérletnek tartod, amiből nem szeretnél kimaradni, vagy pedig egyszerűen csak használnád. A biztos nyereség érdekében kiveheted ugyan most, de megvan a kockázata, hogy ha véletlenül a jövőben 1 bitcoin 10000 dollárt fog érni, akkor vesztesnek fogod érezni magad, annak ellenére, hogy tulajdonképpen nyertél rajta. Jelenleg hol stagnál hol csökken kicsit hol nő kicsit az árfolyam(nincs bitcoin-láz), nem lehet tudni, hogy mit hoz a jövő. Ha meg se érzed a bitcoinba befektetett pénz hiányát, akkor nem logikus most eladnod.
index.hu/tech/2013/10/30/bitcoint_vett_kogazdag_lett/
Az megvan, hogy mostanában 400$ körül jár? 🙂
Itt lenne egy újabb cikk ideje, hogy most még nagyobb a lufi, most mire emlékeztet ?
ez van ha csak 1-2 órát szán valaki a cikk megírása előtt a témának
420$
Azért újragondolnám én ezt az "érdemes-e a Bitcoinba pénzt fektetni vagy inkább casinozzuk el a pénzt" elmélkedést 🙂
Aki áprilisban vett a nagy megzuhanás után mondjuk 80 dollárért BTC-t, az most éppen 10-12x-es haszonnal számolhatott (tegyük hozzá: egyelőre).
Mondjuk ha vettél 1000 dollárért (220.000 HUF) bitcoint, akkor az most 12000 dollárt (2.640.000 HUF) ér. Szerény kis jövedelem 🙂 Évek múlva, ha visszatérünk rá lehet, hogy ennél olyan szinten elképesztőbb lesz a különbség, hogy sokan fognak sírni: miért is nem vettek pár coint addig, amíg csak pár száz dolcsiba került :DDD
960 dollár az árfolyama a bitcoinnak! Tényleg, de lehet, hogy esni fog.
s mára 1000 felett az árfolyam ....
Remélem, nem a reklám helye, de ide kapcsolódik: atv.hu/videok/video-20131128-friderikusz-2-resz-2013-11-27
Kedves Kiszámoló!
Osztom a véleményed, hogy a bitcoin (és társai, pl. litecoin) nagyon kockázatos befektetések. A mostani kb. 1000USD-os árfolyam mellett beszállni életveszély. Viszont hasznos lenne egy cikk azoknak, akik még olcsóbban vettek és szeretnének most kiszállni néhány millió Ft-tal. 🙂
-Mikor számít egy utalás pénzmosás gyanúsnak?
-Vajon van-e értelme beírni az adóbevallásba, vagy a megfelelő rubrika híján inkább csak a bajt hozná az emberre?
-Mi van ha szerbiában nyitunk számlát és oda utalunk egy bitcoin "tőzsdéről" néhány 10.000USD-t?
-Vajon az okpay.com jelent rólunk az adóhivatalnak? (Persze sokat nem bíznék egy ilyen offshore cégre, de a bankkártyájukkal egyszerű és kényelmes lenne elkölteni a bitcoin nyereséget)
-Vajon egy okpay bankkártya itthoni használatáról értesülne az adóhivatal?
Köszönöm,
János
Szia!
Érdekelne, hogy most mit gondolsz a BitCoin-ról? Az elmúlt hónapok eseményei hatására. Ha van időd írj róla légyszi!
Köszi!
Miki