Véletlenül botlottam bele az MVM SOS Úton biztosításba, de elég jónak tűnik.
(Írtam már másik MVM biztosításokról is régebben.)
Mi ez a biztosítás?
Autó mellé kérhető asszisztencia biztosítás Magyarország vagy Európa területére, az autó életkorától függetlenül.
Havi 790 forintért vagy Európára érvényesen havi 1090 forintért kapsz teljeskörű asszisztenciát, ami az alábbiakat tartalmazza:
- Díjmentes javítás, ha a helyszínen megoldható (anyagköltséget fizetni kell.) Ideértve a defektet és a (reggeli) akkumulátor lemerülés miatti mozgásképtelenséget is.
- Díjmentes szervizbe szállítás vagy tárolás, ha a hiba a helyszínen nem megoldható.
- Díjmentes zárkinyitás, legközelebbi üzemanyagtöltő-állomásra való szállítás kiürült tank esetén. (S gondolom lemerült akkumulátor esetén, ha elektromos autóról van szó.)
- Szállás műszaki hiba esetén az indokolt időtartamra maximum 60 euró/éj/fő összegig vagy továbbutazás/hazautazás költsége maximum 150 ezer forint összegig évente egyszer.
Magyarországon egy órán belüli kiérkezést garantálnak.
S még egyszer: öreg gépjárművekre is megköthető.
A mai autókban már pótkerék sincs, már csak ezért is jó lehet egy asszisztencia szolgáltatás egy egyszerű defekt esetén is.
Nekem jónak tűnik, különösen ennyiért.
További részletek az MVM oldalán.
Update: Tolikocsinak hála az infóért, ugyanezt itt közvetlenül is megkötheted.
nekünk van, megkötöttük, néhány hétre rá kiesett az autó kereke, trélert kellett hívni. Hívtuk a biztosítót, nem találtak minket a rendszerben, szóval nem tudom mennyi lehet az átfutási idejük, de nekünk nem volt egyelőre szerencsénk vele...
A potkerek hianya manapsag az egyik legegetobb problema az uj/fiatal autokkal kapcsolatban.
Nem tudom, hogy ez a biztositas erre megoldast nyujt-e, mert meg ha nem is automentot, hanem egy mobil gumist kuldenek, ha cserelni kell a gumit, valoszinuleg nem lesz nala cseremeret.
En beruhaztam egy mankokerekre, hosszabb utra berakom, biztos ami tuti.
Egyeb esetben jol johet a biztositas. Mit szoktak mondani? 2 gomboc fagyi havonta. (Mintha ez barmit elfogadhatobba tenne, tul sok gomboc fagyikra kell kolteni manapsag.)
@grand
Meg kell kérdezni a gumisokat, de szerintem a durrdefekt - mint műfaj - megszűnt a mai világban. Legalábbi normális minőségű abroncsok esetében. Én ettől nem paréznék, a lassú defekttel meg eljutsz ameddig akarsz.
Ettől függetlenül egy 10+ éves autó esetén egy ilyen biztosítás az évi fél tank benzin árát szerintem is bőven megéri, főlég, ha többet jársz messzebbre.
Van amúgy pár hasonló még itthon (a zöld mobilfizetős appban is elérhető, de nem akarok reklámozni), ami valóban a legfontosabb, hogy van-e a limit az autó korára, a többi feltételben erősen hasonló az összes asszisztencia szolgáltatás.
MVM? Ha úgy állnak a biztosítottakhoz is, mint ahogy a lakossági (villanyt-gázt) felhasználó ügyfelekhez, akkor fővesztés terhe mellett sem kötnék náluk semmit!
mad823,
Nem kell ahhoz durrdefekt, eleg ha kicsiped a gumi szelet egy padkan, katyun stb. Akkor ott pingvinezes van.
@mad823
Durrdefektet vagy ahhoz közeli állapotot okozhat fizikai sérülés is (például egy kátyú, vagy saját példa: autópálya közepén váratlanul felbukkanó, tégla méretű tereptárgy, kikerülni esélytelen volt, épphogy a következő, szerencsés módon pár szár méterre lévő benzinkútig el tudtunk gurulni). Pedig korábban én sem gondoltam volna, hogy ilyen megtörténhet.
Én az idei éves D1 autópálya matricám mellé vettem januárban éves, EU-s "eMatrica asszisztencia biztosítás"-t. Akkor 11.000 Ft volt ennek a díja (az éves matrica felett), van pár ezer forinttal olcsóbban csak Magyarország területére szóló is. A feltételek szerintem jók, itt tudjátok ti is megítélni: e-autopalyamatrica.hu/downloads/eMatricaAssistance.pdf
Idén 20 éve, hogy jogsim van, szerintem még soha sem kellett út szélén kereket cserélnem, a kocsimban is csak azért van pótkerék, mert akkor sík a csomagtérpadló, teljesen felesleges. A korábbi hozzászólásokban említett út közepén lévő tereptárgy, stb. pedig akár az olajteknőt is kilyukaszthatja, azért nem viszek magammal olajteknőt, olajat, pótkereket (fél autót?), mert hátha történik valami 10 évente. Ha történik valami, kihívom az asszisztanciát. Amúgy motorok is vannak az úton, ők sem visznek magukkal pótkereket (általában a két kerék nem is ugyanaz a méret), mégis nyugodtan közlekednek.
Dani, nekem két defektem volt az elmúlt 7-8 évben, mindkettőhőz pótkerék kellett volna, a trutyma semmit nem ért.
Lett belőle másfél órás várakozás meg mobil gumis jó pénzért.
Büntetném az autógyártókat, ha legalább egy szükségpótkereket nem tesznek be.
Az autómhoz még hely sincs szükségpótkeréknek.
Ausztráliában valószínű kötelező, mert ott csodák csodája, ugyanez a modell pótkerékkel kapható.
@grand
Teljesen felesleges a potkerek. Par eve csinaltam egy felmerest(nem volt reprezentativ), 5% alatt volt azoknak a szama, akik konkretan ki akarnak es ki is tudnak biztosan cserelni a kereket, ha szukseg lenne ra.
30% felett volt azok szama, akik nem is tudtak, hogy van-e a kocsiban potkerek. 50% felett volt, aki ha van is, nem tudna vagy nem akarna kicserelni. Es 80% felett, aki nem tudta megmondani, hogy olyan allapotban van-e a potkerek (ha van), hogy felszerelheto-e. (fel van-e fujva, nincs-e elkopva, kirepedezve, eloregedve).
Nem beszelve arrol, hogy olyan ritka esemennye valt a defekt, hogy anyagilag es praktikus okokbol sem eri meg magaddal cipelni valamit, amire jo esetben tizevente egyszer van szukseg.
Sokkal egyszerűbb a biztosító , azaz a Europ Assistance oldalán megkötni. És sokkal tisztább az egész, sőt talán még olcsóbb is...
"Akár már havi 1.700 Ft-tól".... Hát, olcsóbbnak biztos nem olcsóbb.
Vannak olyan biztosítók(pl a francia), ahol az ingyenes asszisztencia szolgáltatás a KGFB része.
Andreana hozzászólására:
Mikortól meddig tart a kockázatviselés?
A kockázatviselés kezdete a tárgyhó 15-ig tett csatlakozási nyilatkozat esetében a csatlakozást követő hónap elseje, míg a tárgyhó 15-e után tett csatlakozási nyilatkozat esetében a csatlakozást követő 2. hónap első napja
Apróbetűt, szerződési feltételeket mindig át kell olvasni...
mvmbiztositas.hu/attachments/5185
@mad823
Arra valóban minden magára valamit is adó gyártó nagyon ügyel, hogy ne kerüljön a végfelhasználóhoz olyan termék, ami veszélyt jelenthet.
Az más kérdés, hogy a "stupid user" bármit tönkre tud tenni: az előírt nyomás alatt és/vagy terhelés fölött és/vagy sebesség fölött használod az abroncsaidat, a legjobb márkának is durrdefekt lehet a vége. (Nézd rendszeresen a nyomást és inkább fújd túl egy kicsit, illetve ne a spórolj a terhelési/sebességindexen az előírtnál jobban.)
Az abroncs külső behatás miatti sérülése valóban egy létező eshetőség. De találkoztam már (személyesen) olyannal, hogy a szelep ment tönkre és percek alatt leeresztette az abroncsot. Szerencsére pont szálltam ki, meghallottam a sziszegést, raktam is az emelőt a kocsi alá, és volt pótkerekem.
A Simple-nek is van hasonló szolgáltatása:
Simple Roadside Assistance - 5 990 Ft / év
- akkumulátor töltés / bikázás
- kerékcsere
- 50 km-ig vontatás
- ha nem tudnak azonnal fogadni a szervízben vagy nincs nyitva, a következő nyitvatartásig biztosítva van az autó
- szállás a biztosítottnak és a vele utazónak intézik, de nem fizetik ki
- évente egyszer használható
“Díjmentes javítás, ha a helyszínen megoldható (anyagköltséget fizetni kell.)”
Nem lehet, hogy az anyagköltségbe rejtik a munka és a kiszállás díját? Sajnos a biztosítókkal bizalmatlan vagyok.
Ha már tudod, mi a hiba és sokallod az alkatrész árát, akkor mondhatod, hogy nem kéred.
Nem biztos, hogy megéri, de nekem a márkaszerviz az éves javítás után ad egy asszisztencia szolgáltatást, ami ingyen beviszi a kocsit a szervizbe, ilyenek, talán külföldön is jó, stb. Télen lemerült aksit már javítottak így, igaz, nem a helyszínen.
Lustaságból az idősebb kocsimat is oda viszem szervizelni, ahova új korában vittem, az asszisztencia-kártyát kapja az öregebb autó is (miután kifizetted a nyilván drágább márkaszervizben történő éves szervizt).
Sok minden jóval drágább lehet márkaszervizben, de volt pozitív tapasztalatom is a múltban, amikor valami utángyártottat a "mindenes" autószerelő Joe 250.000-ért tudott volna beszerezni, a márkaszerviz viszont 100.000-ért adta a gyárit... Nem tudom, ez hogy lehetséges, de megtörtént. Gyári alkatrészek esetén Joe sem kapja olcsóbban, és a márkaszerviz az adott típusra van ráállva.
@pitom
Szerintem meg ennek a kisebbségnek meg kell adni a lehetőséget ahhoz, hogy maga oldja meg.
Az én kocsimban van pótkerék, szereltem már fel. Mint ahogyan van desztillált víz, ragasztószalag, kontaktspray és villáskulcskészlet is.
Egészséges fiatal felnőtt férfi legyen már képes ennyit megoldani. (Kivétel: autópályán bal oldali gumival történik valami és nem lehet alkalmas helyen megállni.)
Ami szerintem is pazarlás, a teljes méretű pótkerék. A csomagtartómban van egy kevesebb, mint 50 kilométert futott, de tizensok éves Michelin gumi. (Elő lett volna írva az időnkénti pozíciócsere, de az első tulaj lesz@rta, aztán mire a többi elkopott, passzolót kapni nem lehetett.) Prémium, drágán és nagy környezeti terheléssel, anno kiváló minőségű terméket hulladéknak előállítani tényleg pazarlás. (A mankókerék kisebb és kevesebbet kell tudnia, így pazarlásnak nem nevezném.)
Az én (szuboptimális) megoldásom a használható pótkerékre: felnire szerelt téli, és nyári szett 1-1 darabja mindig a pótkerék. Télen egy nyári, nyáron egy téli (ettől szuboptimális). Sosem túl öreg, néhány havonta felfújt, évente centrírozott pótkerék van mindig a kocsiban.
20-30 ezer forintból letudható a nagyja örökre: mankókerék bontóból, emelő, kerékkulcs, bikakábel, vontatókötél.
Ja, csak sok autónál már helye sincs a mankókeréknek, például az enyémben sem. Hosszú útnál meg éppen kell a csomagtartó, ott nem fogok egy pótkereket utaztatni a bőröndök helyett.
@ex-Hankookos
"Egészséges fiatal felnőtt férfi legyen már képes ennyit megoldani."
Mélységesen egyetértek, de például előfordulhat, hogy egy trehány gumis acélfelninél rávereti a csavarokat úgy, hogy méteres erőkar kell a megindításukhoz. Ilyenkor kevés lehet a szándék, az ugrálás a keresztkulcson, meg a felmenők emlegetése. 🙂
Valószínűleg töredék százalék az, aki kerékcsere után ellenőrzi a munkát legalább egy csavaron, vagy alternatívaként van a csomagtartóban egy nagyobb olcsó nyomatékkulcs vagy cső a pótkerék mellett.
@ex-hankookos
"Egészséges fiatal felnőtt férfi legyen már képes ennyit megoldani."
Sajnos se egészséges, se fiatal nem vagyok már, így a kocsimon lévő 245/55R17 már meghaladja a fizikai képességeimet. Téli/nyári garnitúra cserénél is betároltatom, lévén nem bírom berakni/kivenni a csomagtartóból ezeket a nagy izéket, hiába lenne neki otthon hely ingyen. Így nekem is van assistance, igaz nem csak ezért.
Tudom, engem régen ledobtak volna már a hegygerincről, ez van 😮
@kamionos
Erre is megvan a módszer, az emelőt rakod a kulcs alá és úgy kezded lecsavarni. (Aztán amikor mind a négy/öt csavar valamennyire laza, emelő a kocsi alá és mehet rendesen a dolog.)
Nem azt mondom, hogy az asszisztencia szolgáltatás hülyeség, de vannak dolgok, amik miatt sose hívnám őket.
“ Akár már havi 1.700 Ft-tól”…. Hát, olcsóbbnak biztos nem olcsóbb.”
De, csak nem havidíjas konstrukciót kell kötni, hanem éveset. Kicsit járj már utána a dolgoknak.
Banyek, hát ők írták, nem én. Most végigkattingattam egészen a kötésig, ott árulják el, hogy tud ez olcsóbb is lenni. Egész addig sehonnan nem derül ki az ár, amíg nem kattintok a megkötöm gombra. Hát puszilom őket, hogy ennyi eszük van. Máshol fordítva csinálják, a legolcsóbb árat írják ki, nem a legdrágábbat.
Ez annyira tipikus piacgazdasági jelenség, hogy az állami tulajdonú villamosenergia-szolgáltató, mely mesterséges monopóliumként gázszolgáltató is, ez utóbbi szolgáltatása mellé biztosítási termékeket kínál. Lenin elvtárs mosolyog a mauzóleumban.
@en-is-akarok-kommentelni
"Sajnos se egészséges, se fiatal nem vagyok."
Mind a kettőt teljes mértékben elfogadom és tiszteletben tartom. Nem gondolom úgy, hogy kevesebb lennél miatta. A nem reprezentatív felmérésben említett 5%-ot keveselltem nagyon. Ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy ez az arány 100% kellene, hogy legyen.
@Kiszamolo
Ausztráliában azért kötelező, mert ott elég kemény távolságok vannak a városok között a sivatagon keresztül. Ha ott nem tudod megoldani magadnak, akkor az nem másfél unalmas órát jelent.
Nyilván, nem engedik, hogy nekivágj a sivatagnak pótkerék nélkül, mert lehet, hogy két hét múlva megy arra valaki. Amit mondani akartam, hogy mivel meg kellett oldani, hogy legyen, megoldották a gyárban.
Itt meg toll a füledbe, még egy nyomorult mankókereket sem terveznek bele az autóba, hogy legyen helye. (Az, hogy ha van is helye, fizetni kell érte, már egy másik történet.)
Halkan jegyzem meg, hogy az assistance szolgáltatások egy részét az A...z biztosítónál a GFB is tartalmazza, a Casco meg talán erősebbet is jobb áron. Mondjuk kell hozzá Casco. 🙂
@tolikocsi @Kiszamolo
Belsős (Europ Assistance munkatárs) info alapján a kettő látszólag ugyanaz, de az MVM jobb: szigorúbbak a biztosítási feltételek a Europoson.
Gumis témához hozzászólva, 10 éve van jogosítványom, ez azt jelenti hogy 10 éve vezetek is, még ha az első 1-2 évben ugye fiatalon annyira nem is.
De kétszer cseréltem kereket, az egyiket tavaly ősszel valamikor, a másikat idén tavasszal.
Tavaly céges autón, főúton, pont akkor értem be lakott területre, legnagyobb problémám volt hogy nem tudtam levenni a pótkereket a helyéről, lévén hülye francia, meg lehet 10 éve fenn volt a helyén, de negyed óra alatt megvoltam, amiből 10 percig telefonáltam meg youtube videót néztem kerékcseréről a Clión. A másik rosszabb volt. Autópálya, este fél 10 körül, eső után, már csak csöpögött. Bal hátsó. Természetesen egyedül voltam, meg nem volt nagy forgalom se, forma1-es tempóban szerintem 5 perc volt cakk pakk, Mellény meg elakadásjelző, világítás és ködlámpa is fenn. Hát nem az esőtől voltam vizes, de meglett. De ezek után is megcsinálnám a kerékcseré
az MVM kell egy aramszamla, de a simple tenyleg konnyeden elerheto 5990ert
sot evi 18e ert korlatlan bel es kulfoldi assistance jar, csereverda meg minden - akkor is, ha az auto a ketezres evek elejerol szarmazik. na ez mar valami!
ezt tudja valami uberelni?
Az MVM-től is meg a biztosítóktól is mentsen meg az Isten. A kettő kombinációjától meg végképp.
Ennyi pénzért olyan szinten ajándék, hogy komolyan elgondolkodok az európain még úgy is, hogy nem tudom, jövőre megyek-e külföldre, illetve kerékcsere/lehaló aksi komolyságú helyzeteket hamarabb megoldok egyedül, minthogy kihívjam őket.
Nagyon szimpatikus, hogy semmiben nem diszkriminálják a régi autókat.
Drága Miklós! Legyszives írd már le mégis milyen autód van.
Én is cseréltem már 2x
1989 golf 2
2008 Mitsubishi Lancer
(27F)
Abba amúgy biztos vagyok anyám nem állna neki szerelni.És nem nagyon értem egy áramszolgáltató miért is kínál biztosítási szolgáltatást, pláne ha állami cég.Versenyhivatal mit szól ehez?Ez nem piac torzító hatású?
Nissan Leaf
20 éve vezetek. ezalatt az időszak alatt kétszer, vagy háromszor volt defektem kocsival, mert összeszedtem, csavart, szöget az úton. Mindegyikkel el tudtam menni még gumishoz. Szerencse, mert az emelő a kocsiban egy szar, a gyári kerékkulccsal meg nem tudom meglazítani a kereket, mert olyan rövid, és annyira szar anyagból van, hogy az első használatkor elnyalódott.
Motorral kétszer volt defektem, na az tud szopás lenni 🙂
Ilyen kelet-európai utakon szinte átverés ha nincs az autóban (teljes értékű)pótkerék, a gyártóknak kényelmes félmegoldás, szívjon a tulaj a gumijavítóval, ne ők szívjanak hogy helyet találjanak a sok "nélkülözhetetlen" extra mellett egy pótkeréknek. Sajnos vannak annyira a zsebükben a politikusok hogy ezt a törvények megengedjék nekik.
Plusz egy statisztika: 21 év alatt 2x volt defektem (kb. 500e km), mindkettő az utóbbi 5 évben és itthon, Magyarországon. Az egyik az M7-es autópályán, szerencsére egy széles lehajtó előtt, a lehajtó kiszélesedő öblében megoldottam, addig tudtam elmenni (meglepő módon nagyon sokan megálltak megkérdezni, kell-e segítség).
@ex-Hankookos Sohasem voltam férfi, már fiatal sem vagyok 😉
Spec tudok kereket cserélni - de a 10+ éve vezetett kocsinkban nincs. Ennyi idő alatt 1x volt defektem, mikor is szépen hívtam angyalt.
Kiszámoló!
Érdekes, amit mondasz, meg mertem volna esküdni, hogy a modern gumikkal, ha nem hagyom őket elöregedni, szinte csak lassú defekt lehetséges, azzal pedig, eljutok gumishoz, még ha esetleg pár óránként pumpálni is kell.
Egyszer olvastam -ki tudja, van-e valóságalapja-, hogy az ECO gumik hajlamosabbak a defektre (ezért nem érik meg, mert amit megspórolsz az üzemanyagon, elveszted a defekten), nem lehet, hogy neked az van/volt?
Dunlop gyári gumi, négy éve volt darabja 75 ezer, ma meg sem merem nézni, mennyibe kerülhet. 🙂
De nem ECO szerintem. Kilyukadt, talán valami csavartól, néhány méteren belül le is eresztett, kétévesen. Kompresszorral hiába fújtam, defektjavító semmit nem ért, jöhetett a mobilgumis.
Ez is jó, adott esetben már az első bikázásnál behozza az árát... (Akkor is kijönnek, ha 10 perce léptél be a klubba...)
Új belépőkén Hungary Card is jár...
autoklub.hu/klub/klubtagsagi-kategoriak/
Aki szerint nem jön jól néha.... na vele szívesen cserélnék!
Nekem 1 éven belül legalább 3, de lehet 4 gumis bajom volt.
A "legjobb" valamikor nyáron volt, amikor éjszakai íjászversenyen voltam, itthonról kb. 30 Km-re.
Versenynek vége, olyan hajnali 2 körül, indulok a földúton, kiérek az asztfaltos útra, megállok, defekt!!!
Az volt a mázlim, hogy a szervezők közül párat ismerek, kipakoltam a kocsi csomagtartóját (15 perc, műhelyautó), mankókerék ki. Naná, hogy lapos! Sebaj, a szomszéd faluban lakik az egyik srác, elvitte a kereket felfújta. Mi addig emelő előszed, kocsi emel, kerék lazít.
Előtte is és azóta is volt több lapos kerekem. Valahogy mindig megtalálom a csavarokat, szögeket!
Lidl-ben vettem autós töltőről működtethető mini kompresszort, azóta a kocsiban van.
@dani85:
Rendeltetésszerű használat esetén, külső behatás nélkül nem fogsz defektet kapni. Erre minden gyártó nagyon ügyel, mert a defekt veszélyes dolog, ami személyi sérüléshez/rosszabbhoz vezethet.
Erről az ECO gumis dologról nem tudok konkrétemokat. Általános szabály az, hogy mindegyik abroncs kibírja azt, amire engedélyeztetve van, de ésszerűtlenül többet nem. (Ne menj 240-nel a 190-ig engedélyezett gumikkal, pl.) Az öreg gumival az a baj, hogy kevésbé tapad, nem az, hogy könnyebben kapsz defektet.
A külső sérüléssel nem lehet mit kezdeni, az okozhat defektet. A lapos gumi veszélyes, mert jobban deformálódik ami miatt jobban melegszik ami miatt károsodik ami miatt defektet kap.
Amire Te gondolsz, az a megerősített oldalfalú RunFlat, de azt nem lehet bármelyik autóra felszerelni. További újdonság a Sealent, ahol a gumi belsejében gyárilag lévő tömítőanyag elzárja a kisebb lyukakat.
Nagyon ódzkodom a biztosításoktól, de életünk egyik legjobb döntése volt márkakereskedőtől használt kocsit venni mindenféle ránk sózott biztosítással és szervizdíjjal (műszakiztatás is benne van).
Itt paki neppertől vagy sima magánszemélytől véve viszonylag olcsó (volt...) a használt kocsi, de az ismeretségi körünkben mindenki azzal sz0pott, hogy utána egy vagyont költött rá. Az emiatt elpusztult idegsejteket meg nem is lehet pénzben mérni.
Nekünk meghúzták a parkolóban: kijavították.
Defektünk is volt (a házunk előtt az utcán!): autómentő még aznap kicserélte nekem a bohóckerékre, nem koszoltam be a kezem. Másnap persze újat vettem a szalonban, de ha javítható lett volna, ott a szervizben ingyen megcsinálják.
A kocsi mindenkinek luxuscikk, csak az emberek nem veszik észre, és nem úgy kezelik. De erről már sok szó esett a blogon, köszönjük.
(Hibrid Toyota Yaris, leírom, megérdemlik.)
Nekem egyszer volt defektem, de akkor már hazaérve másnapra eresztett le a gumi, nem cseréltem ki a kereket, hanem amúgy is mentem volna gumishoz télire cserélni, felfújtam a lassan eresztő gumit, és úgy mentem oda.
De voltam már utas gyors defektnél, ismerőseim körében is volt ilyen, sokuknak nem volt pótkerekük, akiknek volt, azok mind maguk cserélték, akár úgy hogy előtte soha. Szerintem most is menne, de a mostani autónkban nincsen, az előzőben volt. Én nagyon rossz iránynak tartom, hogy nincs, igen, lehet hívni az assistance szolgáltatást, de nem biztos hogy bárhol gyorsan kijönnek.
Az MVM-től viszont elvből semmit sem, mert mint közműszolgáltatóhoz eleve oda van kötve az ember, és ezzel visszaélnek a sok reklámjukkal, telemarketinggel. És hiába szedettem le magamat egyből a listájukról, több csatornán is újra próbálkoztak, legutóbb is kaptam egy e-mailt, amiről most leiratkozok.
Pótkerék nélkül sehova nem megyek (még ha mankó is). Az előző autómon négy év alatt két defekt volt a mostanin négy év alatt egy. Mindhárom alkalommal csavart fogott a gumi; az első kettőt a belvárosban szedtem össze. Pedig nem építkezésekre járok. Pár havonta a pótkereket is felfújom (hülyén is néztek rám mindig a kúton; nem értették mit fújok a csomagtartóban) illetve vásároltam egy jobb minőségű szivargyújtós kompresszort ami az egyik legjobb kiegészítő amit hordok magammal.
A szerelésről meg annyit, hogy nem egyszer segített ki a nálam lévő szerszámkészlet. Pl. amikor kimúlt az akku akkor egy ismerős oda-vissza elvitt a legközelebbi autósboltig és két perc csavarozás után már indultam is; ment tovább a nap. Gyorskötöző, tartalék izzók is mindig vannak nálam. Főleg mióta egy hatvan Forintos izzót hatszázért adtak el egy kúton.
Ha ennyire súlyos már a dolog, miért nem mész inkább kezelésre egy jó pszichiátriára?
Hidd el, tudnak segíteni.
Írtam az adminisztrátornak, hogy nézzen utána.
@Kiszamolo
🙁
@ex-Hankookos
Nem a megerősített oldalfalúra gondolok és nem a Sealentre. Egyszer valahol olvastam, hogy az eco gumival attól (is) spórolsz az üzemanyaggal, hogy kisebb a tömege, így nem kell annyi energia ahhoz, hogy gyorsíts vele, és mivel kisebb a tömege, értelemszerűen kevesebb anyag van benne, ami miatt a külső hatásoknak kevésbé áll ellen. Már többször előfordult velem (nem eco gumival), hogy pár nap alatt leeresztett, elmentem gumishoz, leszedte a kereket, majd mutatta, hogy hol talált benne csavart. Útszéli kerékcserét a kátyúba/padkára futást kivéve nem bírtam elképzelni idáig.
@Kiszamolo
Most jöttem rá, hogy félreértetted, amit mondtam. Az eco gumi alatt nem alsópolcos terméket értettem, hanem üzemanyagtakarékosságra hangolt terméket, ami akár lehet prémiumgyártó drága abroncsa is.
Dani, értettem. Azért írtam, hogy szerintem az enyém nem eco, mert bár nem jártam utána, de nem rémlik, hogy lenne rá ilyen írva. Az árát csak azért írtam, hogy egy puccos abroncsról van szó, de a csavart ez nem érdekelte.
@dani85
Szakmai szempontból kimondottan érdekelne a cikk. Ha megkeresed és belinkeled, azt külön megköszönöm.
Az egykori munkahelyemen tanultak alapján pár dolgot bátran ki merek jelenteni:
1) Egy gyártó se dob piacra rendeltetésszerű használat mellett veszélyes terméket.
2) Az üzemanyagtakarékosságot nem a tömeg, hanem a gördülési ellenállás alapján ítélik meg, a kettőnek nincs közvetlenül köze egymáshoz.
3) Minden gyártó igyekszik amennyire lehet csökkenteni a tömeget, mert több anyagot belerakni drága.
4) A futófelületbe fúródott csavarral azért jutsz messze, mert az alatta lévő, egymást keresztező acélszálakba beakad a menet, a gumi meg rugalmas és jól körbezárja a csavart, kevés levegőt engedve ki. (Ez minden radiálabroncsban közös, ECO-nemECO mindegy.) Ellenben egy szög hamar kiesik/kilő, azzal nem jutsz messze. Az oldalfal sérülése (pl. lemezdarab által) esetén szintén.
@ex-hankookos
Fogalmam sincs már, hogy ez milyen cikk volt, vagy hol olvastam. 🙁
"a kettőnek nincs közvetlenül köze egymáshoz"
Ezt hogy érted? A tömegnek és az üzemanyagtakarékosságnak? Ha igen, akkor ki kell ábrándítsalak. Alap fizika.
@dani85
Igen, világos, minél nagyobb tömeget kell mozgatni, annál több üzemanyag kell, sőt azt is tudom, hogy mivel forog, +1 kg gumiabroncs többet számít, mint +1 kg a csomagtartóban.
Az abroncsok besorolásánál viszont az számít, hogy gördülés közben a gumi melegszik, mert több energiát nyel el, miközben belapul, mint amennyit visszanyerünk amikor visszarugózik. (Igen, mindig van egy lapos oldala, de talán így szemléltethető a legjobban.) Minél nagyobb a kettő közötti különbség, annál több hő keletkezik (mozgási energiából, azaz üzemanyagból). Ezt a veszteséget próbálják minimalizálni. Ez nem függ a tömegtől, inkább a szerkezettől.