Napi ábra: gépjárművek száma Magyarországon
Úgy tűnik, rosszabb idők jönnek ősztől, sokan lesznek kénytelenek spórolni olyan luxusdolgokon, mint például az autó, amit eddig alapnak vettek. A legtöbb családban nem egy, de mindjárt két autó is van.
Kíváncsi voltam, 2008 után mennyivel esett a személyautók darabszáma és mikor értük el újra a 2008-as értéket. Az addig töretlen növekedés megállt, 2014-ben haladta meg újra a gépjárművek száma a 2008-as értéket.
Érdemes megnézni azt is, hogy az elmúlt években is 100-200 ezer autóval nőtt a hazai állomány és már meghaladja a 4 millió darabot. Átlagosan ma már minden háztartásban van egy autó. 2000 óta bő 70%-kal növekedett a hazai autóállomány.
S akkor a grafikon a KSH adatai alapján (Kattintásra nagyobb lesz):
Ha most van az embernek 3-5 millió ft ja mibe rakja? Autó helyett 🙂
(bár egy munkatárs nemrég vett autót és mondta, hogy most drágábban el tudná adni)
A motor tipikusan luxus cikk. Erre van esély.
Amíg az alig használt autó ára a német piaccal is versenyez, és visznek ki innen oda autót, annyira nincs új, addig ezen a fronton sok változást nem gondolok. De ki tudja.
( attól tartok, hogy ez most egy kivétel, hogy a használt nem olcsóbb, mint az új. Bár a családban 5 éve is az volt, hogy nemigen volt az 1 éves olcsóbb, mint a vadiúj. De akkor 2 hónap alatt készre gyártották, idehozták, és odaadták 🙂 )
Én az utolsó nagymotorjaim masszívan féláron vettem mindig télen vettem nagy kocjázattal vagy olasz papírost vagy lejárt műszakist, igen nagyon jó üzletek voltak, beváltak!
Amibe én fektetnék/fektetek pár milliót (most épp az új kocsira valót): 500-500-al csikicsukizás btc euro usd-vel a Revoluton, pár hét alatt összejön néha 10%, ha lejjeb megy marad bent. A többit pár hónapra államkincstárba 8.5-9%-ra diszkontba vagy valamibe.
Viszont ezekből az adatokból nem derül ki, hogy mennyi a céges autó 🙂
Ha az autót befektetésnek gondoltad sajnos ezen az árszinten gyakorlatilag nincs befektetésre érdemes autó (vagy nagy mázli kell hozzá). Az hogy felmentek az autó árak nem jelenti hogy örökké felfelé fognak menni.
Ennél kb csak értelmesebb megdoldások vannak. Nem támogatott benzinár, komolyan vett műszaki vizsga csak kettő a sok közül.
Üdvözlettel,
egy nem csóró EURO2-tulaj*
*A nagy emelkedés után is kb egy havi fizum az autóm kereskedelmi értéke és ennek atöbbtucatszorosa van a bankszámlámon.
Csak sok más japánautó-tulajdonoshoz hasonlóan egyszer hozzám került a verda és SOHA nem volt okom eladni.
Nagyobb összegben fogadnék, hogy ez még autó lesz amikor a Te csili-vili EURO5-ösöd már kiskocka.
Ellenben élvezd csak, hogy még fél évtizedig fizetheted a banknak.
Máshol olvastam, hogy a magyar kocsik átlagéletkora 15 év. Ebben benne van az 1 éves is és az öreg is, de nyilván több 5 év alatti van, mint 30 éves. 1 db 2 éves és 1 db 28 éves átlaga 15 év. Ezek alapján a magyar autópark nagyon nagy része 20 év környékén vagy afölött van. Rövid úton szétrohad, ennyi.
Amibe meg most kerülnek az autók, plusz a fenntartásuk, azt nem tudja kifizetni egy átlagnyugdíjas vagy átlagbéres, max ha a kocsijáért él. Pláne 2 autót. Eddig se tudták újabbra cserélni, ezután meg pláne nem tudják majd.
Lesz itt sírás-rívás! Nekem mindenképpen kell egy autó, de ha nem kéne olyan messzire utaznom gyerekekkel, akkor tuti hagynám az egészet a fenébe.
Magyarországon több autó lenne mint Svédországban?
Ha egy helyben áll, forgalomból kivonva, akkor is be kell indítani néha, karban tartani, olajat cserélni.
Ha van valami öreg rokonod, akinek régi CL Mercedese van, abba lehet fantázia, de venni egy 7 millás autót most, hogy majd többet fog érni…az lehet, csak közben el is költötted rá azt az összeget 🙂
Egyébként én a pandémia alatt teljesen elcsórósodtam, gyakorlatilag minden pénzemet feléltem, a munkám is megszűnt. Csak arany meg ezüst ékszereim maradtak, amiket egyébként azért vásároltam az évek alatt, hogy hordjam őket (nem sok, pár száz gramm ezüst, és kb. 80 gramm arany). Na, jó ötlet volt, mert most több százezer forinttal többet érnek. Akkor én most pénzügyi zseni vagyok?:)
Ha nem lenne, nem tudnám a hobbitevékenységeimet végezni, nem érnék oda az edzésekre munka után, ami egy ilyen pandémiás 2 év után igencsak hozzájárul a jó közérzetemhez. Luxus, hogy az ember jól érezze magát a bőrében? Tiltsuk be az EURO5 alatti autólat, mert pár vagyonosabb embert zavar, hogy nincs parkolóhely? Hajrá kapitalizmus 🙂
2. autótól szépen exponenciálisan extra adót kell kivetni rá, a városaink kb élhetetlenek már 🙁
Az EURO5 az lehet mar 13 eves is, szoval ha mar ilyen mocskosul jol megy, akkor esetleg te is valthatsz valami kornyezettudatosabbra, mint az Euro2 csodad, ami meg jobban telefossa a mar egyebkent is lassan belelegezhetetlen levegot.
2022-07-19 at 18:52
Tegyél napelemet a házadra, ha lehet.
Amit nem szoktam érteni az a Budapest belvárosában hömpölygő autótömeg, amikor ott van a kiterjedt és kvázi ingyenes (25 EUR/hó) BKK.
Körülöttem többen is inkább olcsóbb (6-10M) de megbízható autót vettek, amit egyben ki tudtak fizetni a “menő” típus helyett, de úgy tudom nem ez az általános.
Van arról adat mennyi autós hitel van ma Magyarországon?
(g7.hu/kozelet/20211118/kenyelmes-es-ingyen-van-tulzottan-raszoktunk-a-ceges-autokra/)
Lassan a hisztivel.
Ez egy valós probléma… volt az ezredfordulón, amikor a (gyakran rosszul belőtt karburációjú) Trabik pöfögték a félig megégett olajat és sokan még ólmozott benzint tankoltak.
De azóta az ólmot kiszedték a benzinből és a Trabi is csak néhány megszállott hobbija lett, továbbá az EURO3 is már a kevés tovább csökkentéséről szólt.
Emellett nagyon ökoba tolom (sose adok gázt csak hogy fékeznem kelljen), és nem spórolok az autó karbantartásán. Nem érzem úgy, hogy én lennék a közellenség.
parapoulis
Szebbet és csili-vilibbet tudsz mutatni, tartósabbat nem.
Továbbá Tőled is kérdezném, hogy ha most belélegezhetetlen a levegő, milyen volt 30 éve?
Itt Zuglóban kihisztizték hogy háztartásonként a 2. autóra is lehessen igényelni a parkolási kedvezményt. Ugyanitt orbitális nyavajgást tudnak levágni a fórumokon, fb-csoportokban a parkolóhelyek hiánya miatt, és amikor fel van hívva a figyelem (de szép szófordulat) hogy talán nem kéne háztartásonként 2-3 autót tartani, és érezzék már az összefüggést hogy emiatt nincs hely, akkor természetesen mindenkiből öt gyereket iskolába és szakkörre hordó, rokkantnyugdíjas, munkájához a felszerelést autóval cipelő, 130 kilométerre minden nap ingázó becsületes állampógár lesz, akinek __TÉNYLEG KELL__ az autó.
Hjjaj de nagyon várom már a 800 forintos üzemanyagot, igazán eltörölhették volna honatyáink az árstopot mielőtt elmennek nyárra borkaizni
Azért ne az legyen már a jó világ definíciója, hogy évente néhányszor el tudsz menni olyan exotikus helyekre, mint Horvátország, Olaszország vagy Spanyolország… Krk-re egy tank benzinnel leérsz az egész családdal Budapestről. Az még hatósági ár nélkül is kb. 60.000 HUF lenne oda-vissza. Ez olcsóbb, mint egy felkapottabb balatoni hotelben egy éjszaka.
Ez inkább a két vihar közti csend.
Covid óta most lehet (ki tudja meddig) menni először úgy, hogy nem kell reálisan félni a kint ragadástól.
Bármennyire is drága 400-as EUR mellett menni, valamilyen szinten mindenki tudja, hogy jövőre 450-500-600-as árfolyam (megfelelő aláhúzandó) nem biztos, hogy bele fog férni.
A Volkswagen-botrány előtt is tudni lehetett, hogy az újabb autók csak laborban, életidegen körülmények között képesek hozni a kedvező károsanyagkibocsájtási számokat, de hogy a VW-botrány óta még mindig van, aki elhiszi, hogy mennyivel környezetkímélőbb a másfélszer akkora, másfélszer annyit fogyasztó autó, hihetetlen…csak egy példa: Opel A Vectra, 1050 kg, 1.6, 75 lóerő, városban 7,5 liter. Opel B Vectra, 1.6, 1250 kg, 101 lóerő, városban 8-9-10 liter. Opel Insignia, 1500 kiló, 1.6, 116 lóerő, 10-12 liter…(tudom, a fogyasztás növekedése nem egyenes a közvetlen(!) károsanyagkibocsájtással, de azt a többletüzemanyagot elő is kell állítani).
És akkor arról ne is beszéljünk, hogy a modern motorok olyan részecskéket engednek ki, ami bejut a vérkeringésbe…nesze neked EURO6.
A horvátországi nyaralásom olcsóbban kijön, mint a balatoni…
Ezentúl a legnagyobb gond, hogy 90++%-ban egy ember üldögél az autókba, na én ezeket tiltanám ki a legbelvárosibb részekből minimum, de reggel a buszmegből elnézve a bemenő forgalmat, dettó, üres autók pöfékelnek befelé a városba…
@Къырымтатар tegyél oda a lista végére egy hibrid Corollát is a 4 literes valós városi értékével. És ahogy utaltál rá, amikor a város levegőminőségéről van szó, akkor nem a CO2-ről beszélünk, hanem szénmonoxidról, nitrogén-oxidokról, PM10/2.5-ről. Részecske parán túlhaladtunk, ma már a benzinesekben is szűrik, persze 20 éves korában majd biztosan kivágják a szűrőt az élelmesek…
Lehet úgy életvitelt alakítani, hogy nem kell hozzá autó, meg lehet úgy is, hogy muszáj legyen. Nincs az kőbe vésve.
Most épp ezért (se) cserélem le, mert amennyiért most új autó van, annyiért már inkább taxizgatnék, egyszerűen nem jön ki a matek egy újra. Tudnék a hyperből online is vásárolni, sőt, nyaralni is el tudnánk menni akár vonattal is.
Na, ez a szállás olcsóbb volt, mint itthon azok a balatoni apartmanok, ahol rálátok a szomszéd apartmanra, hallgatom is őket és szabadstrand leginkább csak a déli parton, ott is heringként…
Kajaárak kb 10%-kal drágábban, mint itthon.
Oda- és hazafelé is megálltunk a Balcsinál, elég nagy volt a kontraszt, szóval részemről havonta megy összeg euróban a Revolut nyaralás zsebbe…
Ugyanis mindezek ellenére négymillió ember él a létminimum alatt: jelen.media/interju/meg-mindig-negymillio-ember-el-a-letminimum-alatt-1335
De ez a “nem akarok másokkal együtt utazni” egy akkora vesszőparipa, elég sokféleképpen permutálva. És én ebből képtelen vagyok mást kihallani mint hogy “nekem derogál a mocskos plebbel egy légtérben tartózkodni”. Förtelmes kivagyiság, mintha bármelyikünk is különb lenne a másiknál.
+1
Azért van így, mert könnyebb a forgalmiban olvasható régi normatívára mutogatni, mint a fával fűtőket csesztetni, szemetet égetőkre lecsapni, motort üresen járató hülye bunkókat (télen melegítés, nyáron klímázás miatt) megbüntetni (egyáltalán szabálysértéssé tenni). Mutogatni valakire márpedig szmogriadó idején muszáj.
Viccen kívül, ilyen intézkedéseket a hozzá nem értés és a lépési kényszer együttese szül.
Érdekes, hogy a hatósági áras benzinnek nem vagy az ellensége, pedig ha valami, akkor az aztán ösztönöz a pazarlásra (és vele az értelmetlen szennyezésre).
L70
Jelen.
A COVID előtt elég sokat tömegközlekedtem, a pandémia alatt teljesen átálltam autóra, a háború miatt ismét beiktattam nem kevés tömegközlekedést. (Az olaj ugyebár a háborút támogatja.)
Akkor van jó világ, ha külföldre megy nyaralni az ember? Ne bassz, én nemrég voltam Nyugat-Európában pár napot pihenni (azért ott, mert az lényegesen olcsóbb volt, mint hazánk). És véletlenül engem is felháborít a KATA kicsinálása, a jogszabály az EU parlament feloszlatásáról (ezen azért röhögtem is) és a többi, átgondoltlan, senkit nem nézve/kérdezve pár óra alatt parlamenten átvert mindenféle szar. Ezek szerint ez csak amolyan ballibsi/globalista nyávogás, amúgy minden rendben van?
Ez hol van ?
Kerékpár : csodálatos lenne, ha lehetne Bp-en BIZTONSÁGOSAN közlekedni vele …