Pályázat elektromos teherhordó kerékpárokra

Cégek, egyesületek, egyéni vállakozók, civil szervezetek pályázhatnak elektromos kerékpárokra, amelyek teherhordásra is képesek. A támogatás mértéke 50%, de maximum 500 ezer forint, bővebb infó erre. Választható kerékpárok listája erre.

Share

52 hozzászólás

  • Autópárti
    Komolyan, ilyen drága egy ilyen kerékpár? Használt autóba több áru befér, esőben, fagyban, hóban még jobban is használható, biztonságosabb és ebben az árfekvésben azért még bőven akad használható autó.
  • Kiszamolo
    Nem egynek kétmillió felett van az ára, igen.
  • bicajos
    Ezt a lehetőséget nagyon jónak találom, több szempontból is.
    Rengeteg alkatrész nem mindegy, hogy milyen. Sőt, nem mellesleg elektromos kerékpárokról beszélünk… Környezetbarát, stb. stb.
    Egy rekus kerékpár is 3000 eurónál kezdődött már 10-15 évvel ezelőtt is….
    A futárkodás is a covid alatt futott fel (újra) igazán. Őket nem érintik/érintették a korlátozások.
    Ez pedig most nem magánszemélyeknek szól, hanem mindenki másnak…

    Én “mióta világ a világ” kerékpározom, -25 fokban és 42-ben is…
  • Pampalini
    Ennyi pénzért ez szopóroller…
  • nemÉrtem
    Komolyan kérdezem, hogy mi kerül ezeken 1-2 millióba?
    A 100.000 forintot érteném, de ok, legyen 300.000 vagy 400.000, hisz munkaeszköz, termelőeszköz, egy befektetés.
    Egy sima Csepel bringa vázához egy kis csőhegesztő munka és a meglévő 2 kerék mellé veszel még +1 kereket.
    Az egész nem érhet többet 80.000 forintnál.
    Hogy az istenbe áraznak itt?
  • Aomame
    Kis csomagokra praktikus, nem kell parkolóhelyet vadásznod, üzemben tartani is olcsóbb, mint egy autót. Ezzel együtt én sem vagyok meggyőződve a létjogosultságáról, pedig én a gyerekeimet viszikliben szállítom már lassan négy éve. Számomra nem világos, hogy egy cég mire használja. Ha nem életvitelszerűen csomagot szállítanak akkor minek, ha meg igen, akkor ez mégiscsak kevés.
    Nem néztem meg az árakat, csak a visziklit néztem meg, ami nincs a listán. 550+áfa a sima lábbal tekerős is, 4 éve 330+áfa volt. (Az elektromos meg millió felett, 3 éve még 700 alatt volt)
  • Névtelen
    Nem értem, hogy mi kerül ennyibe ezen a biciklin. Jó lenne, ha a gondozónőket felszerelnék valami hasonlóval, ha már az előbbi vélemény szerint ,akár használt gépkocsi is vehető ennyi pénzből. És odaadhatnák a gondozó nőknek, akik, hóban, fagyban , kánikulában mennek az idősekhez és cipelik a bevásárolt holmit.Jó, ha az önkormányzat ad nekik motoros kerékpárt. Mert annyit nem keresnek, hogy saját maguknak megvehessék a jobb szállító eszközt.
  • csgary
    A kormány szerint ezek realisztikus alternatívái egy kisteherautónak. Gondolom egy 1:12-es makettra gondoltak… Nem tudom eldönteni hogy ők a debilek vagy csak mindenkit annak néznek. Ezek támogatással is messze túl drágák, és 250 wattos rásegítéssel teherszállítással próbálkozni egy gyenge vicc.
  • apuka
    Újonnan drága, persze, bár töredéke egy új autó árának. És zsúfolt nagyvárosokban nagyon sok esetben jobban használható, mint egy autó; mert ezzel nem állsz a dugóban, nem gond a parkolás, stb, stb. Nyilván nem ezzel fognak sittet hordani, és a Mediamarkt sem ezzel fogja kiszállítani a hűtődet, de sok mindenre teljesen megfelelő. Európa nyugati végén már egyre gyakoribb látvány (persze ott több a pénz), de szerintem támogatandó a cél. Sokkal inkább, mint mondjuk az elektromos autók ingyenes parkolása.
  • Mindegy
    Kíváncsi volnék, hogy a műszaki tartalom mely része indokolja azt, hogy egy ilyen kurbli két millióba kerüljön.
    (költői kérdés volt)
  • TT
    Szerintem olyan, mint az elektromos autó: drága megvenni, utána olcsó fenntartani, környezetbarát, de korlátozott a használhatósága, de lesz, akinek segítséget jelent a pályázat. A fő előnye, hogy nem 1-2 tonnás fémdobozokat mozgatunk városi környezetben, nyilván a vidéki kiszállásora nem ezt fogják használni.
  • Mankel
    Ez max nagyon belvárosban hasznos, ahonnan ki vannak tiltva az autók és vagy nem lehet megállni.
  • LoremIpsum
    Nagy a kereslet erre tőlünk nyugatra. Az elektromos rendszerek (motor, akkumulátor) gyártóinak nagy a profitja.
    Igen, ennyire nagy a profit.
  • Danhadnagy
    amúgy ezzel tényleg könnyebb parkolni a Belvárosban? Biciklitárolóba nem fér be, ha járdán leteszed, úgy járhat mint az elektromos roller. Amúgy Belvárosban nem nehéz parkolni, csak ki kell fizetni a parkolási díjat.
  • Hoppárézimi
    Alapvetően jó ötlet kis e-Eszközökkel kiváltani a városi közlekedésben sokszor feleslgesen használt autókat/furgonokat. Van amit nem lehet persze.
    Ugyanakkor több kérdésem merül fel a bringázással, akár ezzel az eTeherBike megoldással kapcsolatban is. Ezzel kapcsolatban kettő:
    – Mi a viharért ilyen drága?? 2-2.8 milliós árért egy erősen korlátozottan használható (súly, eső-fagy, utak limitált száma (részben tilalom, részben életösztön)) eszköz kicsit furán hangzik,
    – Sok gyártó azzal reklámozza, hogy nem kell parkolót keresni. És hova lehet ezeket letenni? Biztonságosan. Hova lehet lezárni? Ha sok árut-eszközt visz, ki vigyáz rá, amíg a felét felviszi pl. a csőszerelő a 4. emeletre?
    Persze egy ételfutárnak lehet, hogy jól jön, bár ritka, hogy ekkora mennyiséget kell vinni egyszerre. Vagy azért van hely, hogy egy másodpilóta is kuporoghasson a “platón”?
  • cabala
    Már nem azért, de ha ezek a talicskák ilyen drágák, akkor miért nem itthon gyártjuk ezeket és miért nem egyúttal a hazai ipart támogatjuk?
  • örök körök
    Furcsállom azokat akik nem értik mire jók az ilyenek, gondolom ők nem szoktak semmit rendelni kiflin/wolton/stb. (Bel)városba ezerszer jobbak ezek, mint egy gépjármű, ahol szívni kell a parkolással, motornak se tesz jót a folyamatos leállítás, kuplungolás, stb. Biciklis kiszállítást pedig triviálisan segíti az elektromos rásegítés.

    A kérdés számomra inkább az, hogy mi az istennek ilyenre adófizetői pénzt elszórni, amikor a cégeknek maguktól is simán megérheti ilyenbe beruházni az előnyei miatt ott, ahol ezek hasznosak, ahol meg nem, ott támogatással sem éri meg venni, mert minek. Azért 1-2 milla céges zsebbel apró, ha cserébe jelentőset javul az egységnyi idő alatt kiszállított csomagok száma egy mezei biciklis futárhoz, vagy gépjárműs futárhoz képest. Az állami támogatás jóformán semmit nem változtat a matekon, javít 1-3 hónapot a megtérülési időn, na bumm.

  • krisz
    Én is nagyon sokat bringázom és ahonnan lehet, onnan kitiltanám az autókat. Az ötlet jó, de nem reális, az ára miatt és a hiányó infrastruktúra miatt sem, ehhez kb bringás autópályák kellenének a városba (Bécsben, Stockholmban vannak és lesznek is), ahol tényleg gyorsabban mehet mint egy autó.
    De itthon…
    Elképzelem, ahogy ezzel a 10-es úton teker ki a futár.
    Ez is ilyen tessék lássék intézkedés a környezetvédelem és a kerékpározás terjesztésére. Nem sokan fogják igénybe venni, de el lehet mondani, hogy itthon nagyon támogatva van a dolog
  • Ádám
    Na a sok laikus 80 ezret ér kommentelőnek megjegyezném, hogy csak az 500 wh akkumulátor 250-300 ezer ft újonnan.
    A motor is 3-400 ezres érték a vezérlő elektronikával.
    Erősített váz, ami ráadásul kis szériás, (tehát a sorozatgyártás kedvező költségei nincsenek) megint alsó hangon 100-300 ezer (szerintem kb acél jön ki ennyiből, nem alu). Csak nézzetek utána a jelenlegi fémáraknak.
    Szükséges erős tárcsafék is ilyen súlyhoz,erőhöz, ami megint alsó hangon 100 ezer…..
    Összejön az apránként.
  • Józsi
    Miért ennyi? Hát mert le kel gyártani de ahhoz alapanyagot kell beszerezni majd aztán el is kell adni. Keresni kell rajta a gyártónak a szállítónak és a kereskedőnek is. A garancia sincs ingyen az nagyon sokba kerül. Ha valamit otthon megcsinálsz 100 forintból az a kereskedelemben minimum 500 forint kell legyen. Az ár miatt itt háborgók nagy része képtelen lenne egy kerékpárvázat összehegeszteni még valami lepukkant szakmunkásképző kegyelem kette szintjén se. Viszont ott van a piac és lehet tarolni az olcsó brngákkal de valamiért nem csinálják az emberek.
  • Hopp Júlia

    Offtopic de érdeklődnék hogy mínuszokban is visziklizel a gyerekekkel? Nincs rossz idő csak rossz ruházat tudom, de a gyakorlatban még nem láttam ilyet magam körül. Plusz kérdéses mennyire szabályos így személyt szállítani, rendőrrel volt esetleg dolgod? Köszi a tapasztalat megosztást!
  • gaborr
    Új biciklit új autó árához hasonlítsuk már! Használt biciklit meg használt autóhoz.

    Nekem 2 bringám van, aminek az új ára 1M felett volt. Mindet imádom, de töredékéért tudnám ma eladni. Hozzátenném, hogy nagyon nehéz normális vázat építeni egy teherbringához, ami éveket kibír, és nem baromi nehéz.
    Precíz hegesztés és anyagválasztás kritikus.

    A teherbringás közlekedéshez viszont normális széles bringautak kellenek, nem olyan amit egy év után szétnyomnak a fák gyökerei, meg szét töredezik. Remélem elindulnak azok a fejlesztések is, és még jobban kiszorítják az autós közelekedést.

  • Mindegy

    Valami barna pacát mégiscsak sejtek a palacsintában, ha ennek duplájáért már autót is lehet venni. Kicsit mégiscsak komolyabb műszaki tartalommal bír az autó, nem?

  • g
    Én ilyennel hordtam a gyerekeket oviba, iskolába is első-másodikban. (up to 4 gyerek, no elektromos rásegítés, kisipari gyártmány nem csilliárd euróért). Igaz, sík a terület. Igen, esőben és mínuszokban is. Egy darab ponyvára vágtam 4 lukat a fejeknek, azt húztuk rájuk esőben. Tény hogy nem olyan kényelmes mint autózni, de ha így épül fel a napi rutin akkor nincs vele semmi baj. Az oviban teljesen át lehet öltözni, az sem probléma ha bőrig ázott valaki. Hidegben fel kell öltözni, nem kérdés. Az oviban mindenki az én gyerekeimet irigyelte. 🙂
    Manapság -ha nem HO- ugyanezzel a bicajjal járok dolgozni (van zuhanyzó, öltöző) és alig kompromisszumos. Tény hogy kicsit nehezebb, de nem kell cipelni, gurul a kerekén. 🙂 Viszont nem gond beugranom hazafele egy zsák cementért a hódosboltba, vagy 2 karton tejért valahova.
  • Serrin
    Nem lepődnék meg, hogy nem sokára magáncélra használják ezeket a támogatottan vásárolt járműveket, miután kiderül a haszontalanságuk.

    Kifejezetten autóellenes vagyok (Hungárián belül óránkénti díjat vezetnék be bármilyen motoros járműre, annak is, aki ott lakik, meg a munkagépekre, szállítójárművekre is), de ezek talán csak közeli ételkiszállításra alkalmasak. A járdán már sokszor így is veszélyesek a száguldozó biciklisek, elektromos rolleresek, stb.
    Ráadásul, ha megpakolják áruval, akkor a fékezés is nehezebb és kész a baleset.

    A milliós árak meg (szerintem nem csak nekem) árkartellre utalnak. Ha egy autót össze lehet rakni ennyi pénzből, akkor ez nem reális ár.

  • Aomame
    , ahogy más is írta, igen, télen-nyáron. Most már rövidebb utakra csak, de régen simán bicikliztem többet is velük. Bevásárlás is melléjük fért. Meg akkor még fent volt az esővédő, meg alá is fértek, így nem vágott az arcukba a hideg.
    Rendőrrel én soha nem találkoztam, elég egyedi jelenség vagyunk a faluban (agglós kisváros), én nem hinném, hogy soha nem láttak minket, szerintem nem szabálytalan. Az utánfutós szállításnál viszont biztonságosabbnak tartom.
  • SzaboZ

    “mert ezzel nem állsz a dugóban, nem gond a parkolás, stb, stb.”

    Miért, ezzel hol mész? A járdán?
    Nekem gyalogosként eléggé elegem van a járdán, járókelők között suhanó biciklisekből.

  • gaborr
    az autó lehet másfél-két tonna, olyan anyagokból biztos olcsóbb lenne a teherbringa is, csak senki sem tudná megmozdítani.
  • Zabalint
    Szerintem az a legnagyobb ezekkel, hogy ilyen formában már nem annyira mobilisak, mint mikor a futás hátizsákban viszi a kaját házhoz. Mind parkolás, mind közlekedés szempontjából nagyobb hely kell neki, a tehetetlensége is nagyobb, ugyanakkor furgonhoz képest meg jelentéktelen a csomagtér. Esetleg nagyobb rendeléseknél tudom elképzelni melegétel kiszállításhoz.
  • Ádám

    4 millióért milyen új autó van? Nem nagy a kínálat, elektromos meg szinte nincs. A dacia spring is 6 millió itthon.
    Ami esetleg van, az meg a nagy darabszámú gyártás miatt jöhet ki kedvezőbben, amiről ilyen réteg termék esetében szó sincs.
    Cserébe ezerrel pörgetik az elektromos járművek gyártását, ami folyamatosan növeli az aksik és elektro motorok árát.
    Az, hogy a magyar pénztárcának fáj, az egyértelmű. Az itthoni létjogosultságát nem biztos,h látom a mostani körülmények között, de az ár technikai oldalát értem.

  • g
    “Miért, ezzel hol mész? A járdán?”
    Nem kell, ezer más megoldása van ennek a (látszólagos) ellentmondásnak.
    Legtöbbször még a cargobike is elfér a dugóban álló autók között maradó helyen az út szélén vagy a sávok között (még mielőtt: nyilván nem gyerekkel). Vagy a Városligeten keresztül, vagy a(z autóval) zsákutcákban aminek a végén bicajjal át lehet bújni a betonkarók között a szembe zsákutcába, ahol autóval nyűgös a fekvőrendőrök miatt ezért kerülik, bringaúton, bringasávon, a visszafele megnyitott egyirányúkban, lakó-pihenő övezeten keresztül, stb..
  • zoliahegyrol
    Skacok, aki soknak tartja a CUbe arakat… erdemes megnezni a Neuzer-t azt itthon gyartjak – az csak 1.5M… ha meg ezt is soknak tartod, akkor hajra meg kell csinalni a businesst legyartani s eladni… TUTI ISTENTELEN NAGY KERESLET VAN BRINGAKRA – van amire 2 EVET!!! varni kell… szoval csak HAJRA. az elet businesset meg lehet csinalni ha 300.000ert legyartjatok ezeket a cuccokat. tenyleg – mondom nektek ismet van olyan vazmeret s tipus amit 2023-ra igazolnak vissza! szval bele kell vagni s gyartani a bringakat. Sajna a rengeteg fejlesztes s high tech alkatresz miatt ez egy ilyen pite lett… nem fogyaszt, minimal szabalyrendszerrel lehet veretni a varosban, stb stb… = terjed mint a pestis.
  • Vörös Martin
    Én is télen-nyáron bringával hordom a gyereket az oviba, egyelőre egyet, így normál bringa gyereküléssel is elég. Hamarosan kettőt kell majd vinnem, erre a célra én is teherbiciklit tervezek venni, a legnagyobb gond ezekkel szerintem, hogy nem tudod biztonságban otthagyni sehol, nehéz lezárni, kerékpártárolóba sem fér be.

    Lopás ellen csak az olcsó bringa, drága lakat kombináció működik valamennyire, de teherbiciklinél az olcsó is túl drága ehhez. Ráadásul ez nem olyan, mint egy drága sport célra tartott kerékpár, ha ezzel jársz napi szinten, akkor igenis ott kell tudni hagyni az utcán.

    Van néhány magyar gyármány is, azok egy kicsit olcsóbbak, én egy ilyet szeretnék használtan venni, de nekem nincs szükségem elektromosra, magáncélra sík terepen luxus, és örülök ha mozoghatok egy kicsit.

  • Aomame
    , látod mennyire vágynak rá az emberek 🙂 Általában el sem tudják képzelni, hogy ezzel lehet közlekedni, nem nehéz tekerni és lehet vele kanyarodni. Rá sem mernének ülni, nemhogy ellopni.

    Viccet félretéve, nekem is drága lakatom van hozzá. De tény, hogy lezárni is nehéz, a biciklitárolóhoz esélytelen hozzákötni. (Mondjuk a biciklitárolók 95%-át olyan emberek tervezték, akik nem kötöttek még ki biztonságosan biciklit, úgyhogy többnyire semmilyen biciklit nem lehet rendesen lelakatolni.)
    Azért hosszú időre nem merném otthagyni úgy valahol, hogy nem látom, vagy pl. vasútállomásnál letenni egy fél napra (főleg rendszeresen)

  • g
    Azért a cargóknak legtöbbször középsztenderük van, azaz megállnak stabilan a saját lábukon. Az eleje valóban elég esetlen, de a hátulját általában oda lehet húzni valamihez közel. Ha nagyon sehogyse adja ki, akkor (inkább csak rövid időre) áttolom az U-lakatot a hátsó keréken a küllők között, közrefogva a két támvillát. És igen, én is abban bízok hogy egy ekkora batárt nem kapnak fel csak úgy mint egy hatkilós országútit. Ha eltekerni nem tudnak vele akkor talán nem éri meg a szenvedést..
    Meg persze nem is néz ki jól, ezt a mindennapos használattal együttjáró kosz és festékleverődések is hatékonyan segítik..
  • törzsmókus

    > A teherbringás közlekedéshez viszont normális széles bringautak kellenek

    Minek? Elmegy az úttesten, mint bármelyik másik jármű.

    (Bár én a babboe -val simán elférek a Szilágyi Erzsébet fasor 90-es évekbeli bringaútján, még a labirintuson át is.)

    Akartam még írni csomó mindent, de Aomame kb mindent leírt amit érdemes.

  • törzsmókus
    Ja igen, nekem is mondta kollégám amikor meglátta, hogy egyrészt ez egy talicska meg egy bicikli szerelemgyereke (ennél kicsit vulgárisabban fogalmazott…), másrészt hogy ennyiből vehettem volna egy használt Suzukit. Mondtam neki hogy nem véletlenül nem azt vettem azóta is ilyen van és autó nincs, szerintem TCO-ban rég lehagyta a Suzukit még úgy is, hogy kb havonta bérelünk egy GreenGo-t
  • Vörös Martin
    Természetesen hol máshol, mint Hollandiában és Dániában nagyon népszerű teherkerékpárral (ott bakfiets-nek hívják) hordani a gyerekeket oviba, iskolába. Van valakinek esetleg tapasztalata, hogyan gondoskodnak Hollandiában a teher biciklik biztonságáról? Lámpaoszlophoz láncolják és biztosítást kötnek rá?

    Ők ugye igencsak elől járnak kerékpáros közlekedésben, de a normál, városi közlekedésre használt kerékpárok biztonságos elhelyezésével ők sem jutottak sokkal tovább, mint hogy olcsó bringát kell használni.

    “Rá sem mernének ülni, nemhogy ellopni.”
    Ez jó 🙂 Most még lehet, hogy bottal sem piszkálják meg a tolvajok, annyira nincs piaca itthon. De pl. ha ez a pályázatlezárul, és lesz még pár száz, ráadásul elektromos teherbicikli az utcákon, jönnek majd furgonnal összeszedni őket. A lopott autók se nagyon kerülnek meg, egy bringát pedig mennyivel könnyebb elvinni és nehezebb beazonosítani.

  • Aomame
    , én is mindig leakasztom a tűt az árával, pedig négy éve vettem, azóta iszonyúan megugrott a Babboe ára kint is meg itthon is.
    A hasonlatok közül meg a legcukibb az volt, amikor a fiam barátja megkérdezte, hogy ez egy kád volt-e valaha.

    , éltem több-kevesebb időt Hollandiában és Belgiumban (ők is legalább annyire fietsland, mint Hollandia, a flamandok legalábbis) is, de nem nagyon emlékszem lelakatolt bakfietsekre. Szerintem kb. úgy használják, ahogy én. Elviszik a gyereket az intézménybe, aztán hazamennek vele.

  • Stevenson
    Végre a nagy családosokra is gondoltak. Beleférnek a gyerekek, asszony, kutya, macska :DD
  • csgary
    “Minek? Elmegy az úttesten, mint bármelyik másik jármű.”

    Hát hogyne, mindenki menjen 10 km/h-val, végülis mindenkinek legyen napi 4-5 órája a közlekedésre egy világvárosban, nem? Merthogy a sok okostojás biciklis megoldotta hogy ő csak fél kilométerre lakik a munkahelyétől, és van egy CBA a szomszéd házban, a többi 2 millió lusta hülye is meg tudja oldani ha eléggé kényszeríti őket az az együttérző kisebbség, aki folyamatosan osztogatja a halvaszületett ötleteit.

    A gyerekkoromban még divat volt a tricikli, de senki nem gondolta hogy bármi előnye van, azon kívül hogy olcsó bármi más megoldáshoz hasonlítva. Mára ez az egyetlen előny veszett el, de hát MO előre megy nem hátra.

  • AkiMondjaMásnak
    Úgy látom fontos megjegyezni, hogy ha teherkerékpár, akkor az nem feltétlenül 3 kerekű, azaz tricikli/trike.

    És itt nem a régi fagyiárus triciklire kell gondolni, amivel haladni gyakorlatilag alig lehetett, jellemzően utánfutóval reggel kiviszik “terepre”, és ott nagyrészt egyhelyben áll, és árulja a fagylaltot, vagy legfeljebb egy utcával arrébb gurul, ha nincs elég forgalom. Ezek a teherbringák mobilisak, jól lehet velük haladni, nyilván nem versenybringa, de a kerékpáros forgalommal tudják tartani a tempót.

    A kétkerekű teherkerékpárok ráadásul keskenyebbek, (talán meglepő, de) stabilabbak és fürgébbek a 3 kerekű változatoknál, és ahol normál bringával lehet menni, ott ez is gond nélkül elmegy.

  • Ádám

    Te miről beszélsz? 😀 Senki se mondta,h ez kötelező vagy,hogy mindenkinek jó. Csupán arról van szó, hogy igenis van, akinek használható alternatíva.

    Amúgy 10 km/h-val? A gyerekek is gyorsabban mennek annál. Egy 20 km/h-át lazán lehet tartani izzadás nélkül szinte bármilyen bicajjal. Egy elektromos rásegítésessel meg simán lehet többet is. Legutóbb a melóhelyről mentem keletibe mol limoval és az átlagsebességem 33 km/h lett úgy,h nem volt forgalom és ahol lehetett 70 km/h-val mentem.

    Nekem amúgy a melóhely 10 km a lakásomtól. Motorral 20 perc, kocsival, bicajjal ugyanúgy 30 perc. BKV-val 50 perc,ha pont elcsípek minden csatlakozást. Egyébként inkább 1 óra 10 perc………. Mondjuk oda pont szar kijutni tömegközlekedéssel. 😀 🙁

  • Zabalint

    Fél km? 2-3 km-ig inkább gyalog járnék, mert nem látnám értelmét bringára ülni. Én konrkétan 9 km-ről járok munkába bringával, olyan 15 km-ig vállalnám napi szinten, vidéken 25-30-ig, fölötte csak úgy, ha lenne a munkahelyemen zuhanyzási lehetőség, vennék egy jobb bringát, és futás helyett hobbi sportként bringáznék.
  • pkrt
    Miért érzem úgy, hogy egy tűzhöz közeli vállalkozó betárolt előre a támogatásnak megfelelő bringákból majd szolidan beárazta őket…egy alternatív valóságban mert nálunk ugye ilyen soha nem volt…
    A viccet félretéve nem sok értelmét látom ennek. Először megfelelő kerékpáros infrastruktúra kell (biztonságos tárolók, biztonságos és jó minőségű utak, szükség esetén kresz módosítás). Ha lenne ilyen akkor támogatás nélkül is terjedne a kerékpározás magán- és céges felhasználók körében is. Addig csak egy drága forgalomlassító eszköz öngyilkosoknak, zöld kamikazeknak meg szerencsétleneknek a céges ranglétra legalján.
  • V
    aki komolyan gondolkodik ezen es nem sajnalja a penzt ra az keressen ra a Tern GSD-re. Ketkereku es pont akkora helyet foglal mint egy normal 28”-os bicikli, igy befer kerekpartaroloba, liftbe, stb… Az ujabb valtozat szijhajtassal, hidraulikus tarcsafekkel, 500 wattos motorral alacsony karbantartasi igenyu massziv darab. Egy eve hajtjuk, a masodik gyerek most lett akkora hogy iden mar ketten ulnek hatul. Csak ajanlani tudom. A kepen szereplo haromkerekut tuti nem vennem es a szomszedok is “leszokoban” vannak amiota lattak mennyivel mozgekonyabb a mienk a kisebb meret miatt. Tervezik eladni a regit es cserelni
  • eLemlámpa
    “Na a sok laikus 80 ezret ér kommentelőnek megjegyezném, hogy csak az 500 wh akkumulátor 250-300 ezer ft újonnan.
    A motor is 3-400 ezres érték a vezérlő elektronikával.”

    Ha jancsika odamegy és vesz egyet akkor lehet, de ha egy gyártó megállapodik X db Y időközönként szállításáról, akkor rögtön más az ár is. Ezt az iparágat nem ismerem, de van tippem hány százalékig lehet lemenni..

  • Vörös Martin
    Szuper a Tern GSD, de nem merném otthagyni kerékpártárolóban sem. Az működhetne, hogy oviba/suliba elviszem vele a gyereket, aztán azzal a lendülettel hazamegyek vele, de a bolt előtt már nem merném otthagyni, hímestojásként otthon őrizgetni meg nem venném meg.

    Te milyen óvintézkedések mellett hagyod ott a városban, hogy 1 év elteltével még mindig megvan? 🙂

  • Kopter Géza
    Na, kiderült Magyarország tíz millió teherbringaszakértő országa is.
    Node:
    1. Hidroformált alu, minőségi acél nem olcsó. Sima alu cső nehezebb és kegyetlenül ráz, kényelmetlen, az olcsó acélcső meg sárnehéz, és könnyen rozsdásodik.
    2. Az elektromotorok és akkuk drágák. Miért hihetetlen, hogyha egy elektromos autó árának a nagy része az akku, akkor egy villanybringának miért ne lehetne?
    3. A korona miatt visszaesett a termelés, de kegyetlenül megugrott a kereslet, így az árak is. Olyan alkatrész, ami 13 euró volt 2019-ben, most 23 (pl. 8 seb. HG-CS-50 kazetta), és örül az ember, ha kap. A 2019-es bringám 840 euróról 2021-re felugrott 1100-ra. Most, ha lehetne kapni, 1000-ért menne, de nem lehet. 😀
    A FOX arra számít, hogyha minden jól megy, idén őszre várható egy normalizáció. HA MINDEN JÓL MEGY!
  • Kopter Géza

    Te jó ég, hogy milyen szinten el tetszik lenni tévedve. Ez ilyen boomer beidegződés, hogy bringát közlekedésre csak az élettől elszakadt avokádózabáló, kinyúlt pulcsis hipszterek használnak, akik maximum vinyl lemezért ugranak be a helyi kisüzletbe, mert olyan kákabelűek, hogy kézben már nem bírják el.
    Ezzel szemben, akiket ismerek és közlekedésre használják:
    – sportolnak
    – általában jobbos konzervatívok
    – azért járnak bringával, mert így időhatékony.

    Én korona előtt 14km-re jártam be melóba, mert a rohadt pozsonyi Kikötői híd bedugult, így bármivel egy óra volt az út. Egy óra, 14km-re!!!!! Basszus, már-már azon filóztam, hogy könnyebb lenne beszaladni. Na, bringával, olyan 40 perc lett úgy, hogy többségében nem találkozom autókkal.
    Tavaly voltam Budapesten, Köbánya, Újpest környékén, és teljesen meg voltam lepve, hogy milyen bringázható nem is értem az itteni sírást.