Pályázat elektromos teherhordó kerékpárokra
Cégek, egyesületek, egyéni vállakozók, civil szervezetek pályázhatnak elektromos kerékpárokra, amelyek teherhordásra is képesek. A támogatás mértéke 50%, de maximum 500 ezer forint, bővebb infó erre. Választható kerékpárok listája erre.
Rengeteg alkatrész nem mindegy, hogy milyen. Sőt, nem mellesleg elektromos kerékpárokról beszélünk… Környezetbarát, stb. stb.
Egy rekus kerékpár is 3000 eurónál kezdődött már 10-15 évvel ezelőtt is….
A futárkodás is a covid alatt futott fel (újra) igazán. Őket nem érintik/érintették a korlátozások.
Ez pedig most nem magánszemélyeknek szól, hanem mindenki másnak…
Én “mióta világ a világ” kerékpározom, -25 fokban és 42-ben is…
A 100.000 forintot érteném, de ok, legyen 300.000 vagy 400.000, hisz munkaeszköz, termelőeszköz, egy befektetés.
Egy sima Csepel bringa vázához egy kis csőhegesztő munka és a meglévő 2 kerék mellé veszel még +1 kereket.
Az egész nem érhet többet 80.000 forintnál.
Hogy az istenbe áraznak itt?
Nem néztem meg az árakat, csak a visziklit néztem meg, ami nincs a listán. 550+áfa a sima lábbal tekerős is, 4 éve 330+áfa volt. (Az elektromos meg millió felett, 3 éve még 700 alatt volt)
(költői kérdés volt)
Igen, ennyire nagy a profit.
Ugyanakkor több kérdésem merül fel a bringázással, akár ezzel az eTeherBike megoldással kapcsolatban is. Ezzel kapcsolatban kettő:
– Mi a viharért ilyen drága?? 2-2.8 milliós árért egy erősen korlátozottan használható (súly, eső-fagy, utak limitált száma (részben tilalom, részben életösztön)) eszköz kicsit furán hangzik,
– Sok gyártó azzal reklámozza, hogy nem kell parkolót keresni. És hova lehet ezeket letenni? Biztonságosan. Hova lehet lezárni? Ha sok árut-eszközt visz, ki vigyáz rá, amíg a felét felviszi pl. a csőszerelő a 4. emeletre?
Persze egy ételfutárnak lehet, hogy jól jön, bár ritka, hogy ekkora mennyiséget kell vinni egyszerre. Vagy azért van hely, hogy egy másodpilóta is kuporoghasson a “platón”?
A kérdés számomra inkább az, hogy mi az istennek ilyenre adófizetői pénzt elszórni, amikor a cégeknek maguktól is simán megérheti ilyenbe beruházni az előnyei miatt ott, ahol ezek hasznosak, ahol meg nem, ott támogatással sem éri meg venni, mert minek. Azért 1-2 milla céges zsebbel apró, ha cserébe jelentőset javul az egységnyi idő alatt kiszállított csomagok száma egy mezei biciklis futárhoz, vagy gépjárműs futárhoz képest. Az állami támogatás jóformán semmit nem változtat a matekon, javít 1-3 hónapot a megtérülési időn, na bumm.
De itthon…
Elképzelem, ahogy ezzel a 10-es úton teker ki a futár.
Ez is ilyen tessék lássék intézkedés a környezetvédelem és a kerékpározás terjesztésére. Nem sokan fogják igénybe venni, de el lehet mondani, hogy itthon nagyon támogatva van a dolog
A motor is 3-400 ezres érték a vezérlő elektronikával.
Erősített váz, ami ráadásul kis szériás, (tehát a sorozatgyártás kedvező költségei nincsenek) megint alsó hangon 100-300 ezer (szerintem kb acél jön ki ennyiből, nem alu). Csak nézzetek utána a jelenlegi fémáraknak.
Szükséges erős tárcsafék is ilyen súlyhoz,erőhöz, ami megint alsó hangon 100 ezer…..
Összejön az apránként.
Offtopic de érdeklődnék hogy mínuszokban is visziklizel a gyerekekkel? Nincs rossz idő csak rossz ruházat tudom, de a gyakorlatban még nem láttam ilyet magam körül. Plusz kérdéses mennyire szabályos így személyt szállítani, rendőrrel volt esetleg dolgod? Köszi a tapasztalat megosztást!
Nekem 2 bringám van, aminek az új ára 1M felett volt. Mindet imádom, de töredékéért tudnám ma eladni. Hozzátenném, hogy nagyon nehéz normális vázat építeni egy teherbringához, ami éveket kibír, és nem baromi nehéz.
Precíz hegesztés és anyagválasztás kritikus.
A teherbringás közlekedéshez viszont normális széles bringautak kellenek, nem olyan amit egy év után szétnyomnak a fák gyökerei, meg szét töredezik. Remélem elindulnak azok a fejlesztések is, és még jobban kiszorítják az autós közelekedést.
Valami barna pacát mégiscsak sejtek a palacsintában, ha ennek duplájáért már autót is lehet venni. Kicsit mégiscsak komolyabb műszaki tartalommal bír az autó, nem?
Manapság -ha nem HO- ugyanezzel a bicajjal járok dolgozni (van zuhanyzó, öltöző) és alig kompromisszumos. Tény hogy kicsit nehezebb, de nem kell cipelni, gurul a kerekén. 🙂 Viszont nem gond beugranom hazafele egy zsák cementért a hódosboltba, vagy 2 karton tejért valahova.
Kifejezetten autóellenes vagyok (Hungárián belül óránkénti díjat vezetnék be bármilyen motoros járműre, annak is, aki ott lakik, meg a munkagépekre, szállítójárművekre is), de ezek talán csak közeli ételkiszállításra alkalmasak. A járdán már sokszor így is veszélyesek a száguldozó biciklisek, elektromos rolleresek, stb.
Ráadásul, ha megpakolják áruval, akkor a fékezés is nehezebb és kész a baleset.
A milliós árak meg (szerintem nem csak nekem) árkartellre utalnak. Ha egy autót össze lehet rakni ennyi pénzből, akkor ez nem reális ár.
Rendőrrel én soha nem találkoztam, elég egyedi jelenség vagyunk a faluban (agglós kisváros), én nem hinném, hogy soha nem láttak minket, szerintem nem szabálytalan. Az utánfutós szállításnál viszont biztonságosabbnak tartom.
“mert ezzel nem állsz a dugóban, nem gond a parkolás, stb, stb.”
Miért, ezzel hol mész? A járdán?
Nekem gyalogosként eléggé elegem van a járdán, járókelők között suhanó biciklisekből.
4 millióért milyen új autó van? Nem nagy a kínálat, elektromos meg szinte nincs. A dacia spring is 6 millió itthon.
Ami esetleg van, az meg a nagy darabszámú gyártás miatt jöhet ki kedvezőbben, amiről ilyen réteg termék esetében szó sincs.
Cserébe ezerrel pörgetik az elektromos járművek gyártását, ami folyamatosan növeli az aksik és elektro motorok árát.
Az, hogy a magyar pénztárcának fáj, az egyértelmű. Az itthoni létjogosultságát nem biztos,h látom a mostani körülmények között, de az ár technikai oldalát értem.
Nem kell, ezer más megoldása van ennek a (látszólagos) ellentmondásnak.
Legtöbbször még a cargobike is elfér a dugóban álló autók között maradó helyen az út szélén vagy a sávok között (még mielőtt: nyilván nem gyerekkel). Vagy a Városligeten keresztül, vagy a(z autóval) zsákutcákban aminek a végén bicajjal át lehet bújni a betonkarók között a szembe zsákutcába, ahol autóval nyűgös a fekvőrendőrök miatt ezért kerülik, bringaúton, bringasávon, a visszafele megnyitott egyirányúkban, lakó-pihenő övezeten keresztül, stb..
Lopás ellen csak az olcsó bringa, drága lakat kombináció működik valamennyire, de teherbiciklinél az olcsó is túl drága ehhez. Ráadásul ez nem olyan, mint egy drága sport célra tartott kerékpár, ha ezzel jársz napi szinten, akkor igenis ott kell tudni hagyni az utcán.
Van néhány magyar gyármány is, azok egy kicsit olcsóbbak, én egy ilyet szeretnék használtan venni, de nekem nincs szükségem elektromosra, magáncélra sík terepen luxus, és örülök ha mozoghatok egy kicsit.
Viccet félretéve, nekem is drága lakatom van hozzá. De tény, hogy lezárni is nehéz, a biciklitárolóhoz esélytelen hozzákötni. (Mondjuk a biciklitárolók 95%-át olyan emberek tervezték, akik nem kötöttek még ki biztonságosan biciklit, úgyhogy többnyire semmilyen biciklit nem lehet rendesen lelakatolni.)
Azért hosszú időre nem merném otthagyni úgy valahol, hogy nem látom, vagy pl. vasútállomásnál letenni egy fél napra (főleg rendszeresen)
Meg persze nem is néz ki jól, ezt a mindennapos használattal együttjáró kosz és festékleverődések is hatékonyan segítik..
> A teherbringás közlekedéshez viszont normális széles bringautak kellenek
Minek? Elmegy az úttesten, mint bármelyik másik jármű.
(Bár én a babboe -val simán elférek a Szilágyi Erzsébet fasor 90-es évekbeli bringaútján, még a labirintuson át is.)
Akartam még írni csomó mindent, de Aomame kb mindent leírt amit érdemes.
Ők ugye igencsak elől járnak kerékpáros közlekedésben, de a normál, városi közlekedésre használt kerékpárok biztonságos elhelyezésével ők sem jutottak sokkal tovább, mint hogy olcsó bringát kell használni.
“Rá sem mernének ülni, nemhogy ellopni.”
Ez jó 🙂 Most még lehet, hogy bottal sem piszkálják meg a tolvajok, annyira nincs piaca itthon. De pl. ha ez a pályázatlezárul, és lesz még pár száz, ráadásul elektromos teherbicikli az utcákon, jönnek majd furgonnal összeszedni őket. A lopott autók se nagyon kerülnek meg, egy bringát pedig mennyivel könnyebb elvinni és nehezebb beazonosítani.
A hasonlatok közül meg a legcukibb az volt, amikor a fiam barátja megkérdezte, hogy ez egy kád volt-e valaha.
, éltem több-kevesebb időt Hollandiában és Belgiumban (ők is legalább annyire fietsland, mint Hollandia, a flamandok legalábbis) is, de nem nagyon emlékszem lelakatolt bakfietsekre. Szerintem kb. úgy használják, ahogy én. Elviszik a gyereket az intézménybe, aztán hazamennek vele.
Hát hogyne, mindenki menjen 10 km/h-val, végülis mindenkinek legyen napi 4-5 órája a közlekedésre egy világvárosban, nem? Merthogy a sok okostojás biciklis megoldotta hogy ő csak fél kilométerre lakik a munkahelyétől, és van egy CBA a szomszéd házban, a többi 2 millió lusta hülye is meg tudja oldani ha eléggé kényszeríti őket az az együttérző kisebbség, aki folyamatosan osztogatja a halvaszületett ötleteit.
A gyerekkoromban még divat volt a tricikli, de senki nem gondolta hogy bármi előnye van, azon kívül hogy olcsó bármi más megoldáshoz hasonlítva. Mára ez az egyetlen előny veszett el, de hát MO előre megy nem hátra.
És itt nem a régi fagyiárus triciklire kell gondolni, amivel haladni gyakorlatilag alig lehetett, jellemzően utánfutóval reggel kiviszik “terepre”, és ott nagyrészt egyhelyben áll, és árulja a fagylaltot, vagy legfeljebb egy utcával arrébb gurul, ha nincs elég forgalom. Ezek a teherbringák mobilisak, jól lehet velük haladni, nyilván nem versenybringa, de a kerékpáros forgalommal tudják tartani a tempót.
A kétkerekű teherkerékpárok ráadásul keskenyebbek, (talán meglepő, de) stabilabbak és fürgébbek a 3 kerekű változatoknál, és ahol normál bringával lehet menni, ott ez is gond nélkül elmegy.
Te miről beszélsz? 😀 Senki se mondta,h ez kötelező vagy,hogy mindenkinek jó. Csupán arról van szó, hogy igenis van, akinek használható alternatíva.
Amúgy 10 km/h-val? A gyerekek is gyorsabban mennek annál. Egy 20 km/h-át lazán lehet tartani izzadás nélkül szinte bármilyen bicajjal. Egy elektromos rásegítésessel meg simán lehet többet is. Legutóbb a melóhelyről mentem keletibe mol limoval és az átlagsebességem 33 km/h lett úgy,h nem volt forgalom és ahol lehetett 70 km/h-val mentem.
Nekem amúgy a melóhely 10 km a lakásomtól. Motorral 20 perc, kocsival, bicajjal ugyanúgy 30 perc. BKV-val 50 perc,ha pont elcsípek minden csatlakozást. Egyébként inkább 1 óra 10 perc………. Mondjuk oda pont szar kijutni tömegközlekedéssel. 😀 🙁
Fél km? 2-3 km-ig inkább gyalog járnék, mert nem látnám értelmét bringára ülni. Én konrkétan 9 km-ről járok munkába bringával, olyan 15 km-ig vállalnám napi szinten, vidéken 25-30-ig, fölötte csak úgy, ha lenne a munkahelyemen zuhanyzási lehetőség, vennék egy jobb bringát, és futás helyett hobbi sportként bringáznék.
A viccet félretéve nem sok értelmét látom ennek. Először megfelelő kerékpáros infrastruktúra kell (biztonságos tárolók, biztonságos és jó minőségű utak, szükség esetén kresz módosítás). Ha lenne ilyen akkor támogatás nélkül is terjedne a kerékpározás magán- és céges felhasználók körében is. Addig csak egy drága forgalomlassító eszköz öngyilkosoknak, zöld kamikazeknak meg szerencsétleneknek a céges ranglétra legalján.
A motor is 3-400 ezres érték a vezérlő elektronikával.”
Ha jancsika odamegy és vesz egyet akkor lehet, de ha egy gyártó megállapodik X db Y időközönként szállításáról, akkor rögtön más az ár is. Ezt az iparágat nem ismerem, de van tippem hány százalékig lehet lemenni..
Te milyen óvintézkedések mellett hagyod ott a városban, hogy 1 év elteltével még mindig megvan? 🙂
Node:
1. Hidroformált alu, minőségi acél nem olcsó. Sima alu cső nehezebb és kegyetlenül ráz, kényelmetlen, az olcsó acélcső meg sárnehéz, és könnyen rozsdásodik.
2. Az elektromotorok és akkuk drágák. Miért hihetetlen, hogyha egy elektromos autó árának a nagy része az akku, akkor egy villanybringának miért ne lehetne?
3. A korona miatt visszaesett a termelés, de kegyetlenül megugrott a kereslet, így az árak is. Olyan alkatrész, ami 13 euró volt 2019-ben, most 23 (pl. 8 seb. HG-CS-50 kazetta), és örül az ember, ha kap. A 2019-es bringám 840 euróról 2021-re felugrott 1100-ra. Most, ha lehetne kapni, 1000-ért menne, de nem lehet. 😀
A FOX arra számít, hogyha minden jól megy, idén őszre várható egy normalizáció. HA MINDEN JÓL MEGY!
Te jó ég, hogy milyen szinten el tetszik lenni tévedve. Ez ilyen boomer beidegződés, hogy bringát közlekedésre csak az élettől elszakadt avokádózabáló, kinyúlt pulcsis hipszterek használnak, akik maximum vinyl lemezért ugranak be a helyi kisüzletbe, mert olyan kákabelűek, hogy kézben már nem bírják el.
Ezzel szemben, akiket ismerek és közlekedésre használják:
– sportolnak
– általában jobbos konzervatívok
– azért járnak bringával, mert így időhatékony.
Én korona előtt 14km-re jártam be melóba, mert a rohadt pozsonyi Kikötői híd bedugult, így bármivel egy óra volt az út. Egy óra, 14km-re!!!!! Basszus, már-már azon filóztam, hogy könnyebb lenne beszaladni. Na, bringával, olyan 40 perc lett úgy, hogy többségében nem találkozom autókkal.
Tavaly voltam Budapesten, Köbánya, Újpest környékén, és teljesen meg voltam lepve, hogy milyen bringázható nem is értem az itteni sírást.