A taxis monopólium védelme érdekében ellehetetlenítették az Ubert, mert a konkurenciát senki nem szereti, ha ki is lehet tiltatni a piacról.
Így maradt a taxizni vágyóknak a minden versenyt nélkülöző és elég drága hivatalos sárga taxi.
Eddig.
Ugyanis itt a Car4you, ami szemben a Taxify-jal, amely szintén hivatalos taxis tarifákat alkalmaz, olcsóbb, mint az államilag szabályozott ár.
A nagy trükk, hogy nem taxiszolgáltatást nyújtanak, ami ugye tilos, hanem sofőrbérlést egy-egy útra, amihez ha szeretnéd, biztosítanak autót is. Ha nem csak sofőrt kéred, hanem az autót is, akkor egyszer fizetsz a bérautóért és egyszer a bérsofőrért.
A te szempontodból pedig pont ugyanúgy néz ki, mintha Uber-t hívtál volna, még ha kicsit drágább is. Másik előnyük, hogy ha akarsz, tudsz készpénzzel is fizetni.
(Ha jól értettem, kb. 210 forintos kilométerdíjat számolnak fel a taxis 280 forinttal szemben. Az appban ugyanis nem működik a díjkalkuláció, nem tudtam címeket beírni, hogy kalkuláljon a rendszer. Rendelésnél egy Ferenciek tere- Óbuda Kiscelli úti szakaszra 1.841 Ft-ot írt és 10 perces indulást. Az nem derül ki, hogy ez hány kilométer, vagy hogy ez már a végösszeg, vagy csak előkalkuláció. Egyébként a taxikalkulátor sem hozott ki sokkal többet, 2350 forintot, igaz, jelezte, hogy ez várakozási idő és egyéb nélkül értendő, dugóban ez lehet sokkal több is.
Sehol nincs leírva konkrétan, mennyibe kerül az utazás kilométere, mennyi az alapdíj, a megjelenített értékek végösszegek, vagy csak tájékoztató információk, stb. Az se derül ki sehonnan, hogy fix tarifával dolgoznak, vagy dinamikus árazással, mint a néhai Uber. Sehol egy üzemeltető, cégnév, adószám, ügyfélszolgálati telefonszám, mindössze egy panasz menüpont az appon belül.
Fogyasztóvédelmi szempontból szerintem eléggé hiányos az alkalmazás.
Ami viszont talán még nagyobb gáz, hogy én akármennyit kerestem, nem találtam weboldalt, az üzemeltető cégről is elég nehéz megtudni bármit, még a nevét sem volt könnyű előhalászni. Azért 2016-ban csak össze lehetett volna dobni egy bemutatkozó wordpress weboldalt ingyenes template-tel fél óra alatt. Sokat dobna a cég imidzsén.
Update: meglett a cég honlapja. Köszönjük Imrének az infót.
Szóval kicsit még savanyú a magyar narancs, de most indultak másfél hónapja, remélem ezeket a gyerekbetegségeket hamar kinövik. Egyébként bízom benne, hogy sikeresek lesznek és végre valami rést tud ütni a hathatós állami segítséggel kialakított taxis monopólium magas árain.
Ha már utaztál velük, oszd meg a véleményed és a szerzett információidat a hozzászólásokban.
Remelem az okos taxisok nem fognak ez ellen is szervezkedni. Taxira is szukseg lesz ezutan is, legfeljebb kevesebbre.
Egy hete utaztam velük, az ios alkalmazás nem az igazi, frissítés után elvileg rendben lesz, emiatt nem tudtam csak kpval fizetni. Ami jó, hogy csak a megtett út számít, a várakozási idő nem (pl. dugóban állás). A sofőr korrekt volt, autó szintén, én legközelebb is tőlük rendelek, taxit (elvből) csak végszükségben.
z, érzésre mennyivel volt olcsóbb, mint a taxi? Alapdíj is volt, vagy csak kilométer? A előre kalkulált összeget fizetted, vagy mást? Mennyit vártál rá? Milyen állapotúak és korúak az autók?
Lehet, hogy én alapból túl gyanakvó vagyok, de megfordult a fejemben, hogy azért kellett mennie az Übernek, mert valaki rájött, hogy ezt ő is meg tudná csinálni. És most meg is csinálta...
A "sofőrbérlés autóval" nem "nagy trükk", hanem jogi nonszensz, ténylegesen ez személyfuvarozás (kérdezd csak meg az itt szakértő jogász kollegát). Ugyanazon a jogalapon lesznek támadhatóak, mint az Uber, ill. rájuk is ugyanazok a jogszabályi feltételek vonatkoznak, amik az Ubert ellehetetlenítették. Nyilván ezt tudják, és nyilván ezért is a titkolózás a cégnévvel, stb. kapcsolatban. Ez a szolgáltatás szerintem épp az, ami az Uber sohasem nem volt, csak aminek a taxislobbi láttatni akarta: egy átláthatatlan, lenyomozhatatlan, épp ezért fogyasztóvédelmileg nagyon rizikós vállalkozás
(Ez volt a jogi rész, ettől függetlenül letöltöttem az appot, egyszer lehet hogy ki is próbálom).
xhh2, ha mást nem érnek el, mint két évig pereskednek, mielőtt be tudják őket tiltani, szerintem már megérte. Én inkább attól tartok, hogy ha ilyen bénák, akkor a fogyasztóvédelem fogja őket betiltani.
Ez már most nem jó, nem lesz itt pereskedés.
A bérautó időalapú elszámolású, a taxi meg távolságalapú. (lásd SZJ számok jegyzéke)
Tamás, bérautó is lehet kilométer alapú.
Az összes reptéri fuvarszolgáltató (google: reptéri transzfer) ugyanígy működik, csak gondolom túl kicsi, hogy vegzálják őket.
Fogyasztóvédelmi szempontból kb _minden_ sokkal jobb, mint a taxis, ezt ne felejtsük el.
Én régi Uber-támogatóként csak Car4you-val fogok autózni, amíg be nem tiltják. Remélhetőleg betiltás után jön majd másik, majd másik, majd másik... taxisok megérdemelnék.
Az Uber két helyen fájt a taxisoknak: 1) éjjeli buliközönség (ezt viheti a Car4you), 2) zsírosan lehúzható külföldiek, akiknek már eleve volt Uberjük -- utóbbit nem fogja elvinni, hacsak nem marketingeli magát (pl reptéri óriásplakátokon - sok sikert :).
Egyébként valaki meg tudná mondani nekem, hogy a pár ezer fős taxislobbinak hogy a manóba sikerült keresztülvinnie az (UBER-betiltós) akaratát több millió ember ellenében és megszívatásával?
Máig nem értem, hogy ilyet hogy lehet kivitelezni. Melyik politikus mérlegelte ezt úgy, hogy hm, pár ezer taxis vs 2 millió budapesti, az előbbiek mellett döntök?
Ha ilyen erős politikai erejük van, akkor bevethetnék magukat nemesebb célokért is (sajtószabi, magántulaj védelme, ésatb)
Én többször utaztam már velük, az ár kalkulalhato (androidon a bal oldali menüben a díjkalkulációnál), de kocsi hivasa előtt kiirt ár a mervado. Azonban a szolgáltatás "fix díjas" amilyen árat kiir az App rendeléskor, annyit kell fizetni érkezéskor, menetidotol, km -tol függetlenül. Lehet készpénzben fizetni, ekkor tömbből adnak elismervenyt, ha kártyával fizet az ember alkalmazason keresztül, akkor e-mailen érkezik nyugta.
A sofőr és autó feltelei nagyjából ugyanazok, mint az Ubernel volt bezárás előtt (magyarul szigorúbb, mint egykét taxitársaságnál).
A várakozási idő hosszabb ,mint az uber volt, nagyjából olyan, mint a taxinál. Úton lévő kocsiktol, és külvárosiasságtól függően 10-15-20 perc.
Relé: történelmi tapasztalat. Vö:
hu.wikipedia.org/wiki/Taxisblok%C3%A1d
A múlt héten próbáltam ki. Az előre kalkulált összeget kell az út végén fizetni, ha körbevisz a városon, akkor is. Az autó és a sofőr is teljesen rendben volt (ex-uberes)
Az app elég gyenge, reméljük költenek még rá. A biztonság kedvéért készpénzben fizettem.
Ami nem szimpatikus, hogy reklám-sms-et kaptam előtte. Honnan szerezték meg a számom, azt nem tudom...
@Kiszamolo lehet, csak akkor az már nem bérautó, hanem taxiszolgáltatás.
60.22.11 Taxiszolgáltatás
Ide tartozik: az összes, gépjárművel végzett taxi-szolgáltatás, beleértve a városi, elővárosi és helyközi szolgáltatásokat is. Ezeket a szolgáltatásokat általában a megtett távolsággal arányos tarifa szerinti díj ellenében nyújtják, meghatározott időtartamra és meghatározott rendeltetési helyre. A taxirendelés is ide tartozik.
Nem ide tartozik: a vízi- és légitaxi-szolgáltatás (61.20.12 és 62.20.10), az állati erővel húzott "taxi" (60.23.13), a mentőszolgálat (85.14.14).
60.22.12 Személygépkocsi-kölcsönzés vezetővel
Ide tartozik: a sofőr által vezetett bérautó szolgáltatása – a taxi kivételével – bármilyen helyre, általában idő alapon számított díj ellenében, korlátozott számú utas részére, gyakran több úti célállomással.
Nem ide tartozik: a taxiszolgáltatás (60.22.11).
Tamás, általában idő alapon. Minden autókölcsönző alkalmaz kilométer megkötést vagy tisztán kilométerdíjat, vagy a kettő közül a magasabbat számolja fel.
Ugyanazon az útvonalon járok, így van összehasonlítási alapom. Nálam a IX. ker. II. ker. viszonylatban a taxi 2900 Ft, az Uber 2100 Ft. volt, míg a Car4you 2300 Ft.
Vadász, vadász, te szopni jársz ide...
Ha olyanok csinálják, akinek nincs vesztenivalója, hajrá, az okos megoldások pártján állok. De ha elég nagyon lesznek, akkor valaki rájuk száll és akár mondvacsinált indokokkal de bezárják a boltot. Magyarország, én így szeretlek.
Ugyanakkor, bármennyire is tetszik az über, rossz volt az a sofőröknek. Egyszerűen nem jön ki a megélhetés, autóüzemeltetés, illetve de, csak az új autóra nem marad pénz. Ugye, minden fuvarból félre kellene tenni x összeget, hiszen pár év múlva, kirohad az autó alólad, nem felel meg előírásoknak. Na erre nem marad pénze az über sofőrökenk, szépen felélik a kocsijukat.
@ mihai
Gondolom onnan tudták a számod, hogy engedélyt adtál az appjuknak amikor telepítetted, hogy hozzáférjen.
A kártya beregisztrálása 135 Ft, amit nem utalnak vissza. Ennek ellenére nem tudtam ios-szel kártyával fizetni, amit csak az út végén mondott a sofőr.
@Relé, korrupcióról nem hallottál? 🙂 Az mindig arról szól, hogy a szűk csoport a versenytársak és a fogyasztók kárára (vagy adófizetők) kárára előnyhöz jut.
Átmenetileg jó lesz ez a cég is, de a jövő a vezető nélküli autóké. A Tesla már 2017-ben fogja bemutatni a teljesen autonóm autóját! Innentől kezdve mát csak idő kérdése lesz, hogy mikor szorulnak ki az utakról a hagyományos taxik.
Nem értem ezt a fene nagy gyűlölködést a taxisokkal szemben. Mintha az utakon közlekedő kis taxisok egyenként tehetnének az uber betiltásáról. Ritkán használok taxit most már, régebben kéthetente kellett, sosem volt problémám velük, csak nagy társaságtól kell kérni.
A kormány szerintem ott hibázott, hogy nem is adott esélyt az uber sofőröknek arra, hogy a szolgáltatásukat taxis szintre hozzák (páv, stb), ami miatt eredetileg támadták őket. Na de emiatt még nem kellene az ő szintjükre süllyedni fröcsögésben...
Péter, senkinek semmi baja a taxisokkal. Az állam által megölt versennyel van baj, aminek a vesztesei az emberek. Ha túl sok a taxis, nem az a megoldás, hogy duplájára emeljük a fix díjat, hogy még így is bőven megéljenek a napi négy fuvarból. Legyen feleannyi taxis és legyen verseny.
Én sokat utaztam Uberrel, és mióta van, néhányszor Taxify-jal. Én a Taxify-nak személy szerint nagyon örülök, mert azt az Uberben nem szerettem, hogy a versenyelőnyét a törvények be nem tartásával éri el (és világszerte ezt csinálják). Szóval egy ilyen céget én nem szívesen támogattam a pénzemmel, csak kisebb rossz volt, mint a taxi. A Taxify hozza Uber összes innovációját, csak rendesen fizet adót és betartja a szabályokat.
A car4you-t jogi machinációnak érzem (ahogy a blogon is elhangzott sokszor: nem rendeltetésszerű joggyakorlás). Bár nem értek egyet az állami hátszéllel a taxisoknál, ettől még a törvényeket be kell tartani. Még akkor is, ha nem mindenki gondolja így.
A Taxify-os sofőrök egyébként kiemelkedően jó fejek és udvariasak voltak. Legutóbbi utazásom során megkérdezte a sofőr, hogy bubis vagy mentes vizet kérek-e, kell-e tölteni a telefonomat, és hogy kérem-e a wifi jelszót
Relé: "Egyébként valaki meg tudná mondani nekem, hogy a pár ezer fős taxislobbinak hogy a manóba sikerült keresztülvinnie az (UBER-betiltós) akaratát több millió ember ellenében és megszívatásával?"
Egyszerű, a taxisok lezárták az utakat, az emberek meg nem. Ha tízezrek tüntettek volna az utcákon az Über mellett, akkor nem tiltják be, de nem ment ki senki, csak panaszkodtak, ezért azoknak kedvezett a kormány, akik ténylegesen akcióztak, és lezártak utakat.
Tamás: óriási bukfenc a "törvényeket be kell tartani" érvelésben, hogy a taxisok által kilobbizott törvényről van szó.
Egyébként nekem bizony van bajom a taxisok nagy részével (tisztelet az Uber mellett kiálló kivételnek): a nagy társaságok sofőrei is lehúzzák a külföldieket, és erről szinte mindenki tud! Csak hát ez a magyar embernek nem fáj, a magyarokat csak a hiénák húzzák le...
Konkrét tapasztalat indiából idelátogató kollega, reptéren _összes_ taxis tagadta, hogy bankkártyát elfogadna, egy vállalta csak, hogy elhozza euróért, és 100 euróból 5000 jugoszláv dínárt adott vissza!!! Sajna a kollega bamba volt és nem írta fel a taxist, hogy feljelenthessük. Ugye a reptéren csak egy taxitársaság veszi fel az érkező utasokat, nem is kicsi...
Ha ennyire be kell tartani a törvényt, akkor online taxióra miért nincs, online kasszákhoz hasonlóan???
Tudom most sokan meg fognak ezért kövezni, de:
Azért azt ne felejtsük már el, hogy egy taxisnak alsó hangon havi 50-70e ft-ot be kell csengetnie az állambácsi felé mindenféle ilyen-olyan jogcímen, és akkor még egy km-t sem tett meg. Az állam nem hülye, hogy a saját aranytojó tyúkját lefejezzze. Ha az állam ezeket a kötelező kiadásokat csökkentené, a taxi is tudna olcsóbb lenni. Ilyen egyszerű ez. A legtöbb CÉGES taxis pedig normális. Az alapvető baj a mezítlábasokkal van, akikkel pedig éppen az állambácsi nem akar semmit sem kezdeni (tudna ha akarna, de leszarja).
Almatáska, az ár brutális emelése és fixálása előtt is pont ennyit adóztak a taxisok, nem értem, mi változott azóta.
"Tamás, általában idő alapon."
Így van általában, tehát az időalapú az általános és ez mellett kivételként megjelenhet néha a km díj. De a car4you mindig km díjat számít fel, nem csak néha.
Aztán majd jön a navos és azt látja, hogy "maga általában nem időalapon szolgáltat", tehát ez nem bérlés. És mivel "maga általában km alapon szolgáltat" ez taxiszolgáltatás.
Nem olyan bonyolult ez.
Annyi még, hogy ez nem autókölcsönző, mint amire hivatkozol.
Ez "a sofőr által vezetett bérautó szolgáltatás".
Tamás, az "általában" nem azt jelenti, hogy minden cég többnyire így működjön és csak néha másképp, hanem azt, hogy a cégek többsége így működjön és csak némelyik másképp.
De, pontosan azt jelenti.
Az SZJ a ___szolgáltatást___ definiálja, tehát ha a cég többnyire km alapon számláz, akkor az a cég az SZJ jegyzék szerint többnyire taxiszolgáltatást nyújt. Az a cég, amelyik többnyire taxiszolgáltatást nyújt, taxis szolgáltató cég.
Néha biztosan bele lehet majd magyarázni, hogy éppen ez az út kilométer alapon elszámolt bérautózás volt sofőrrel, csak kérdés, hogy hányszor....
Ha meg a Te értelmezésedet fogadnám el, Mikorka Kálmán (de nem teszem), akkor felmerülhetne a kérdés, hogy ki dönti el, hogy melyik cégnek kell a főszabály szerint működnie és melyiknek másképp. A cégeknek ugyanazon szabályok szerint kell működnie (ez a balhé lényege is). A szabály pedig egyszerű: hogy ha általában ezt csinálod, akkor ez vagy, ha általában azt csinálod, akkor meg az.
A sok fogyatekos,aki uberkedett, a sajat kocsijaval szerintetek mennyire szamolta ki,hogy mi marad neki honap vegere? Ugy leamortizalja a kocsijat mint a fene..de erre persze nem gondol,mert csak honap,evek mulva fog pislogni,hogy hoppa, 300-400 ezret futott kocsit nem lehet annyiert eladni,mint egy ujszerut. Meg persze közben szervizelni is kell,amire szinten nem gondol a paraszt. Ö csak azt latja,hogy x forintot kapok km-enkent,nap vegen van 10-15 ezer forintom,de jol kerestem! Ertekvesztesrol pedig meg nem is beszeltünk..
Úgy látom lett még egy Tamás, én az vagyok, aki a Taxify-ról írt. Azon kívül más írta a hozzászólásokat (csak a félreértések elkerülése végett mondom).
Ritch: nem, nem bukfenc. És mondom ezt úgy, hogy teljesen tisztában vagyok vele, hogy a taxisok lobbizták ki ezeket, és mellesleg nagyon nem értek egyet vele. De erre nem az a megoldás, hogy ügyeskedünk és átnevezünk dolgokat, mert az is hasonlóan visszataszító.
@almastaska
senki sem kérte, hogy taxizzon. rengeteg szakmában konkrétan munkaerőhiány van. csak ugye ez sokkal kényelmesebb és gyorsabban fizet. ha meg nem, adnak kölcsön a tulipánban.
Egyszer utaztam velük, itt megírtam a tapasztalataimat:
taxiapp.blog.hu/2016/09/25/car4you_budapest
Röviden: pontosan annyit fizettem, amennyit előre kalkulált. Ellenben az érkezési időt 27 percre kalkulálta, de csak 17 perc volt (Szentendrén). Akkor még 892 Ft-ért Szentendrén is haza tudtam menni vele, azóta 1500 Ft vidéki felárat vezettek be.
Én megtaláltam a honlapot is (bár nehezen): c4y.hu
Az viszont durva, hogy kipontozott részek vannak az ÁSZF-ben.
@ almastaska nézz utána! Az Uber összességében sokkal több adót fizetett mint a taxisok.
Orbánék ezzel nagyot hibáztak! Ténylegesen megszívattak 100 ezer embert.
Éss ami a legfontosabb: Rengeteg olyan ember szállt Uberbe, akik előtte/utána nem taxiznak.
Hihetetlen nagy ötlet volt az Uber, és ritka az olyan vállalkozás amikor win-win-win a szitu.
Az első uberes fecskék simán megkerestek 1 millát/hó. Ez jó volt nekik, és az anyacégnek is. Az utasnak szintén, mert kulturáltan és olcsón, lehúzásmentesen utazott.
Egy jó hír
hirado.hu/2016/11/09/kozossegi-autoberlo-szolgaltatasban-gondolkodik-a-bkk/
Az Avalon Car(e) a támogató cég.