Egy utazási biztosításokkal foglalkozó amerikai cég csinált egy ügyes kampányt. A nála biztosítást vásárló ügyfeleknek átadott biztosítási feltételekben (abban az unalmas füzetben, amiben a lényeg van, de soha senki el nem olvassa, csak ha már megtörtént a káreset), elrejtett egy felhívást, hogy aki elolvassa a feltételeket és megtalálja ezt az elrejtett szöveget, jelezze, mert az első megtaláló 10 ezer dolláros jutalomban részesül.
A kampány célja az volt, hogy felhívja az emberek figyelmét a feltételek elolvasásának fontosságára, illetve rámutasson, milyen kevesen is olvassák azt el.
Számomra meglepő, hogy már a hatvanhatodik kötvény tulajdonosa lett a nyertes, ha tippelni kellett volna, én talán a háromszázadik kötvényre tippeltem volna. Persze ez még mindig azt jelenti, hogy 65 ember bele sem nézett, hogy tulajdonképpen milyen utazási biztosítást is kapott a pénzéért.
Ügyes reklámfogás volt, kíváncsi lennék, idehaza hányadik vásárló venné észre a nyereményt egy biztosítási feltételek füzetben. Remélem, valamelyik biztosítónak megtetszik az ötlet és itthon is megcsinálja ugyanezt, akár többfajta biztosítással is.