A első jó hír, hogy rákényszerítették a Ryanairt, hogy ő is növelje meg a fedélzetre ingyen felvihető poggyász maximális méretét az eddigi 40×25×20 cm méretről 40×30×20 cm méretre, ami például a Wizzairnél is használt méret.
A második hír már kevésbé örömteli, bár elsőre annak tűnik: köteleznék a légitársaságokat, hogy ne egy, hanem két csomagot lehessen ingyen felvinni a fedélzetre, a kisebb csomag mérete a jelenleginél valamivel kisebb lenne, 40×30×15 cm, a nagyobb mérete 100 cm lenne, összeadva a magasságot, a szélességet és a vastagságot/mélységet, vagyis a jelenlegi fizetős plusz poggyásznál (55×40×23 cm) csak egy hajszállal lenne kisebb a második táska mérete.
Ez nagyon rossz hír azoknak, akik eddig is egy kistáskával utaztak (mint mi), mert így senki nem fog Priority-t venni, ha ugyanazt ingyen is megkapja. Sőt, sokan bőröndöt sem fognak feladni, ha beleférnek a második táskába. Tehát bele fogják építeni az árba mindenkinek ennek a költségeit, garantáltak a drágább jegyek.
A második probléma, amit nem gondoltak át a döntéshozók, hogy szimplán nincs annyi hely a felső csomagtartókban, hogy oda ennyi bőrönd beférjen. Jelenleg csak a nagy táskákat lehet odarakni azoknak, akik külön fizettek a plusz csomagért. De még így is előfordul, hogy fel kell adni csomagként a kisbőröndöt, ha túl sokan visznek magukkal második táskát, mert nem fér fel akármennyi a felső tárolókba.
Azonban ha ingyen lesz a nagy táska is, mindenki fogja vinni magával, mert miért ne, ha ki van úgyis fizetve.
Nem csak fizetni nem akarnék pluszban feleslegesen, de a bőröndre sem akarok várni néha akár negyven percet is, mire megérkezik, ha a kézi poggyászt feladatják velem helyhiány miatt. (A reptéri lopásokról már nem is beszélve.)
Szóval ez a rendelet egy kicsit sem lett átgondolva, ennek ellenére már lehet, hogy a nyár végén bevezetik kötelezően az egész Unióban.
Hogyan tudsz sokat spórolni az utazáson, beleértve a csomagokat is? Erről itt írtam már.
Itt egy másik aspektusa is a dolognak: ha drágább lesz, hátha csökken a felesleges utazások száma. Ez amúgy pont összevágna a mai telexes overtourism cikkel...
Az egyetlen pozitívum amiben reménykedhatünk.
Nagyon szomorú hír, még szomorúbb, hogy ennek a nagyon nagy többség örülni fog. Talán még itt a blogon is.
Akik eddig szidták a fllrbszo légitársaságokat, azok rá fognak jönni, hogy igazából ők azok, a légitársaságok csak kiszolgálják az igényeiket és hamarosan azt fogják követni, hogy hadd fizessenek csak azért amire szükségük van. Kinek kell egyáltalán második felvihető poggyász? 😀
Én kifejezetten örül, hogy végre eljutottunk oda, hogy egységesítik a táska/kisbőrönd méreteket. Mindig is utáltam azt keresgélni, hogy melyik légitársaságnál éppen milyen méret és súly korlátok vannak.
A kabinbőröndöket elvileg az ülések alá is lehet rakni. Csak ez macerás, meg elveszi azt a kis lábteret ami van.
Az egyseges minimum meretnek mar nagyon ideje volt. Utaltam, hogy folyton valtoztattak. Megvettem eyszer egy pont jo taskat ami legkozelebb mar tulmeretes volt. Ha van EU-s eloiras arra biztos jo taskak lesznek. Viszont ennek az ules alatt lenne a helye ahogy most is.
Masodik borondot viszont nem ertem a megfoghatatlan 100cm-el. Ezt azert eleg nehez merni foleg ha nem merevfalu, hanem laza szovet es olyan mint egy babzsak. Masiknal lehet csinalni ketrecet, ha kilog akkor mehet a bunti.
Egy taska eleg lenne alapjognak eloirt merettel.