A első jó hír, hogy rákényszerítették a Ryanairt, hogy ő is növelje meg a fedélzetre ingyen felvihető poggyász maximális méretét az eddigi 40×25×20 cm méretről 40×30×20 cm méretre, ami például a Wizzairnél is használt méret.
A második hír már kevésbé örömteli, bár elsőre annak tűnik: köteleznék a légitársaságokat, hogy ne egy, hanem két csomagot lehessen ingyen felvinni a fedélzetre, a kisebb csomag mérete a jelenleginél valamivel kisebb lenne, 40×30×15 cm, a nagyobb mérete 100 cm lenne, összeadva a magasságot, a szélességet és a vastagságot/mélységet, vagyis a jelenlegi fizetős plusz poggyásznál (55×40×23 cm) csak egy hajszállal lenne kisebb a második táska mérete.
Ez nagyon rossz hír azoknak, akik eddig is egy kistáskával utaztak (mint mi), mert így senki nem fog Priority-t venni, ha ugyanazt ingyen is megkapja. Sőt, sokan bőröndöt sem fognak feladni, ha beleférnek a második táskába. Tehát bele fogják építeni az árba mindenkinek ennek a költségeit, garantáltak a drágább jegyek.
A második probléma, amit nem gondoltak át a döntéshozók, hogy szimplán nincs annyi hely a felső csomagtartókban, hogy oda ennyi bőrönd beférjen. Jelenleg csak a nagy táskákat lehet odarakni azoknak, akik külön fizettek a plusz csomagért. De még így is előfordul, hogy fel kell adni csomagként a kisbőröndöt, ha túl sokan visznek magukkal második táskát, mert nem fér fel akármennyi a felső tárolókba.
Azonban ha ingyen lesz a nagy táska is, mindenki fogja vinni magával, mert miért ne, ha ki van úgyis fizetve.
Nem csak fizetni nem akarnék pluszban feleslegesen, de a bőröndre sem akarok várni néha akár negyven percet is, mire megérkezik, ha a kézi poggyászt feladatják velem helyhiány miatt. (A reptéri lopásokról már nem is beszélve.)
Szóval ez a rendelet egy kicsit sem lett átgondolva, ennek ellenére már lehet, hogy a nyár végén bevezetik kötelezően az egész Unióban. (S akkor cserélheted le az eddigi táskáidat és fedélzeti bőröndjeidet, mert mindkét új méret kisebb lesz, mint az eddig megengedett.)
Hogyan tudsz sokat spórolni az utazáson, beleértve a csomagokat is? Erről itt írtam már.
Itt egy másik aspektusa is a dolognak: ha drágább lesz, hátha csökken a felesleges utazások száma. Ez amúgy pont összevágna a mai telexes overtourism cikkel...
Az egyetlen pozitívum amiben reménykedhatünk.
szerintem aki 100-200 euróért repült, az fog 150-250 euróért is ugyanúgy
Nagyon szomorú hír, még szomorúbb, hogy ennek a nagyon nagy többség örülni fog. Talán még itt a blogon is.
Akik eddig szidták a fllrbszo légitársaságokat, azok rá fognak jönni, hogy igazából ők azok, a légitársaságok csak kiszolgálják az igényeiket és hamarosan azt fogják követni, hogy hadd fizessenek csak azért amire szükségük van. Kinek kell egyáltalán második felvihető poggyász? 😀
"Akik eddig szidták a fllrbszo légitársaságokat, azok rá fognak jönni, hogy igazából ők azok"
Igy van. Repulni draga. En nem is ertem, miert kell embereknek ugy repulozniuk, mintha nem lenne holnap.
Én kifejezetten örül, hogy végre eljutottunk oda, hogy egységesítik a táska/kisbőrönd méreteket. Mindig is utáltam azt keresgélni, hogy melyik légitársaságnál éppen milyen méret és súly korlátok vannak.
A kabinbőröndöket elvileg az ülések alá is lehet rakni. Csak ez macerás, meg elveszi azt a kis lábteret ami van.
Nem. Amit az ülés alá lehet rakni (sőt oda KELL), az a kicsi, amit most is ingyen föl lehet vinni. A nagyobb nem fér oda, még akkor sem, ha kicsi nincs is nálad. Második kézipoggyászra lehetőséget meg csak annyit adnak el elvileg, amennyi befér föntre. Baromi vicces lesz, ha alapból jár, és 80-90% hoz majd, aztán 100 db csomagot a kapunál kénytelenek lesznek a csomagtérbe küldeni.
Valamint minimum százezrek vehetnek emiatt a f.ság miatt új, kisebb kabinbőröndöt, aminek a gyártók nagyon fognak örülni, de más nem...
Volt már ilyen korszaka a fapadosoknak. Most majd visszatér, hogy már a sorban álláskor elkezdik felcímkézni a bőröndöket, hogy ami ránézésre is nagyobb, vagy a sorban túlságosan hátul áll valaki vele, az már mehet is ingyen a csomagtérbe a fedélzet helyett.
Esetleg visszahozzák azt a korábbi lehetőséget (akár kötelezőként), hogy a második bőröndöt mindenképp a gép gyomrába kell feladnod már a biztonsági ellenőrzés előtt és akkor nem nekik kell a beszállításkor bajlódni vele.
A Priority meg majd átalakul egy olyan szolgáltatássá, hogy ha fizetsz érte, akkor biztosan felviheted magaddal a fedélzetre az ingyenes második poggyászodat, így nem kell várnod rá érkezés után, vagy lutrizni, hogy még felengedik-e vagy nem.
Ezzel a 100cm-es kerülettel pont nem az egységesítés felé megyünk.
A cabin bag eddig 55x40x23 volt, de az meg ebbe nem fér bele.
Az egyseges minimum meretnek mar nagyon ideje volt. Utaltam, hogy folyton valtoztattak. Megvettem eyszer egy pont jo taskat ami legkozelebb mar tulmeretes volt. Ha van EU-s eloiras arra biztos jo taskak lesznek. Viszont ennek az ules alatt lenne a helye ahogy most is.
Masodik borondot viszont nem ertem a megfoghatatlan 100cm-el. Ezt azert eleg nehez merni foleg ha nem merevfalu, hanem laza szovet es olyan mint egy babzsak. Masiknal lehet csinalni ketrecet, ha kilog akkor mehet a bunti.
Egy taska eleg lenne alapjognak eloirt merettel.
Ismét olyasmibe nyúlnak bele olyanok, amihez nem értenek. EU-s norma ez már, nem csak amerikai.
Bűvészkednek a centiméterekkel, aminek egyetlen következménye az lesz, hogy vadászni fognak mindenkire, akinek kinézetre nagyobb hátizsákja van, mint amit törvénybe véstek ezekkel a látszatmegoldásokkal. A Ryanair már eddig is notórius volt ebből a szempontból.
Különösen aranyos ez a „maximum 100 cm”, hiszen ezt már nem oldhatják meg a keretbe gyömöszöltetéssel. Borítékolom, hogy valami drákói megoldás lesz helyette. Egyébként sajnos kelleni is fog a balhék megelőzése végett.
Köszönjük ezt a remekművet azoknak, akik életükben nem utaztak fapadossal, csak közpénzből fizetett chartergéppel.
Hátha nagyobb igény lesz a fenntarthatóbb vasúti közlekedésre, és kap majd ez a terület is annyi támogatást mint a nagy lobbierővel bíró repülés.
láttál már jegyárakat vonatra?
(Én mint kisméretű vasútbzi szinte mindig azon jojózok, hogy vonattal menjünk. aztán mindig kiderül, hogy a vonat 4 emberre számítva min. 2szer annyi, mint bármi más - még akkor is, ha a hálókocsit airbnd-vel helyettesítjük. erről kb.ennyit)
Aztán a vasutazási igényemet a helyi 3-5 eur-os jegyekkel jól kielégítem ott, ahol vagyok 🙂
Vagy hatha eleve kevesebb utazas lesz.
Erre nem az volna a megoldás, ha lecsökkentenék a támogatásokat?
Végül is a fenntartható vasúthoz csak azt kell megoldani, hogy kijuss valahogy Magyarországról, ahol Lószar Jani nem „tartotta fenn” a vasúti közlekedést.
Most volt hír, hogy a lerohadt (retró)vonatokat éppúgy lerohadt retróbuszokkal helyettesítették, értsd: ruszki klíma van (behúzhatod a függönyt és kinyithatod az ablakot), majd az út végén spaklival vakarod le magad a műbőrülésről, amivel a kánikulában szimbiózisba kerültél.
Technikailag a 100 cm ellenőrzőkerete csúsztatható méterrudakkal nem látszik nagy kihívásnak (lehet, hogy 3 darab 2 jegyű szám összeadása meghaladja a legtöbb légitársaság képességét?).
DE valószínűleg a "max. méretű kiscsomag az ülés alá" + "max. méretű női/kézi/laptop táska az ölbe" megoldás mindenkinek jobb lenne.
Persze legyen előírás egységesen, ne kelljen már 3 féle csomagot beszerezni 🙂
Plussz:
Az miért extra kihívás, hogy az ÖSSZES utas akármilyen 1 db poggyásza elférjen a lockerba?
Nekem az lenne a logikus.
Ha gödrös a levegő, onnan repül ki a legkevésbé (én bezárnám induláskor, hogy ne lehessen benne matatni)
Nem, a leglogikusabb az lenne, ha a poggyászok és a gazdájuk összeadott térfogatát és össztömegét mérnék le.
De a légitársaságok nem logikai alapon működnek.
A fapados üzletmodellnek része, hogy mivel az olcsóbb jegyeken kisebb a nyereség, többet kell belőle eladni és minél költséghatékonyabban kell működtetni a gépeket.
A széksorokat tudják sűrűbbre venni más légitársaságoknál, hogy több utas elférjen az ugyanakkora méretű utastérben. Kényelmetlenebb, de egy kis spórolásért sokaknak megéri.
Viszont a fej feletti csomag tárolók befogadó képességét nem tudják megnövelni. Vagy a csomagok méretét kell csökkenteniük, vagy korlátozni, hogy mennyit vihetnek magukkal az emberek.
Részemről visszatérhetnénk a kezdetekhez. A SkyEurope-nál anno 5-10 ezer forint volt egy retúrjegy beleértve még a feladott poggyászt és az ülőhelyet is.
Na, csődbe is ment, ennyire volt fenntartható az árazása....