Aegon Smart Casco

2018-03-22
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Bolyongtam az Aegon oldalán, ott találtam rá a Smart Cascora.

Nem tudom, mióta létezik és azt sem, hogy nekem még miért nem szóltak róla. Annyi marhaságot kapok sajtóközleményekben a KLM tavalyi eredményétől a UPC csehországi tevékenységéig, de ilyen jó dolgokkal nem képesek megtalálni a bankok és a biztosítók.

Mi is ez az egész?

Egy prepaid, vagyis előre fizetett casco, ami csak akkor ketyeg, ha valóban használod is az autót. Egy okostelefonos alkalmazás kell hozzá mindenkinek, aki használja az autót.

Csak akkor fizetsz, ha használatban van az autó, egyébként csak az alapdíjat fizeted. (Más a díja a mozgásnak és a parkolásnak.)

Mi az autónkat naponta kevesebb, mint két órát használjuk hétköznapokon, a gyerekeket visszük oviba meg iskolába. Egy héten kb. 10 órát megy az autó.

Bónusz 7 besorolással fizetek az autóra 10% önrésszel valami 82 ezer forintot évente, ebben már az éves befizetés bónusza is benne van.

A kalkulátor szerint ez nekem havi 4170 Ft-ba kerülne, ami csak kicsit több, mint a fele a mostani casconak. (Itt a kutyát nem érdekli a bónusz fokozat, így ha te rosszabb fokozatban vagy, még többet spórolsz vele.)

Az én bónuszfokozatommal heti 27 óránál lenne ugyanannyi a cascom, mint a jelenlegi, egyébként szintén olcsó casco.

(Nekem 48 forint/óra lenne a mozgó autó biztosítás és 1 Ft/óra az álló autó. Ehhez jön még 2 forint alapdíj óránként. Vidéken olcsóbb, de ott a normál casco is sokkal olcsóbb. Van, akinek nem ez éri meg, de ez minden casconál így van.)

Ami tetszik benne, hogy vannak kiegészítők, amiket bármikor ki-be kapcsolhatsz. Mondjuk minek fizess mindig poggyászkár-biztosítást, ha csak évente kétszer utazol poggyásszal? Amikor kell, akkor bekapcsolod.

Ami nem tetszik, hogy ha jól értem, mindig nekem kell kapcsolgatni, hogy éppen megyek vagy parkolok. Ezt miért nem tudja alapból a GPS alapján? Továbbá nem köthető elektromos autóra, bár gondolom ez nem sok embert érint. (Hibrid autó jöhet.)

Megkötni egyszerű, mint a faék: letöltöd az appot (ha más is vezeti az autót, akkor ő is), kalkulálsz és az alkalmazáson belül fizetsz, feltöltesz 5-10-15 ezer forintot. Ha elfogy a pénz és nem töltesz utána, akkor megszűnik a biztosítás. Egy appal több autót is kezelhetsz, ha több autó van a családban.

Ezután le kell fotóznod a telefonnal az autódat, ahogy ez minden casconál van.

Mozgó autó állapotban fizet töréskárt, vadkárt, kátyúkárt és rabláskárt, álló autó üzemmódban fizet lopáskárt és ismeretlen károkozó által okozott kárt. Ezentúl fizet elemi kárra, tűzkárra, üvegkárra és rendszám vagy forgalmi pótlására is.

Nekem nagyon tetszik a termék, ha nem lenne kifizetve a cascom ősz végéig, valószínűleg kipróbálnám ezt a lehetőséget. Vannak vele még gondok (otthon hagyod a telefont, lemerül a telefon (bár autóban tudod tölteni), elfelejted bekapcsolni az alkalmazást, elfogy a mobilneted, stb.), ideális az lenne, ha beépítenének egy kütyüt az autóba és magától számolgatná a megtett utat vagy elhasznált időt. De így is egy előremutató lehetőség, a keveset autózóknak sokkal olcsóbb, mint egy rendes casco és roppant egyszerű megkötni és lemondani is.

A biztosítás weboldala erre, leírása pedig itt.

Online oktatás a pénzügyekről. 15 órányi anyag, nézz bele ingyen.

Valódi pénzügyi tanácsadás termékértékesítés nélkül csak 35 ezer forint.

20 millió forintos életbiztosítás havi 4.990 Ft-ért, életkortól függetlenül.

Previous Post
Talált pénz

Hozzászólások:

Komment szekció frissítés alatt!

Kedves Kommentelők!
Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
102 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Aggályos, hogy követni akarnak...

Adatvédelmileg érdekes kérdés, hogy mit tudhat rólad és mit nem az adataid alapján.

Mindent lehet privacy barát módon, de a biztosítók más mindset-tel dolgoznak. Talán majd a GDPR változtat ezen...

Mi a különbség aközött, hogy egy bolt előtt parkolok, amíg intézem a dolgom vagy a lakásom előtt parkolok az utcán?

"Továbbá nem köthető elektromos autóra, " francba, épp gondoltam, hogy egy ilyet kötnék a Leafre is...
A priuson alap a casco, mert lopják keményen, mikor kötöttem néztem is ezt, de az én használatommal kb. u.annyi lett volna, mint a hagyományos casco, így az egyszerűség miatt azt választottam.

Azonban azóta változott a prius használata, hiszen amikor volt Leaf, a Prius néha 1-2 hétig ki sem jött a garázsból!
Így már kiváló lenne a Priusra ez, köszi, hogy eszembe juttattad!
Bár épp év közepén vagyok, így nemigen tudok erre váltani most, ősszel, amikor válthatnék meg esélyesen újra a prius lesz az első autónk 🙁

@Pallos Levente, azok között semmi, sztem ez annak jó, akinek garázsa is van.
Nekem pl. a saját zárt garázsomban áll az autó, amikor épp itthon van, onnan azért nehezebb ellopni és ritkán megy neki másik autó is, aki elhajt (bár a motor rádőlhet a garázsba, de legalább szűk családi körben kell keresni az elkövetőt 😀

adatavédelem:
külföldön évek óta van olyan biztosítás (kötelező is, nem csak casco), hogy kapsz egy gps kütyüt a kocsiba, be kell dugnod a szivargyújtóba, és nem csak azt nézi, hogy mozogsz-e, de még a vezetési stílust (dinamikus gyorsítás-lassítás is)
Ez alapján kapod a jövő évi díjat, ha ész nélkül mész, drágább lesz.

Egyrészt lehet sírni, hogy követnek (megjegyzem ha akarnak ezt megteszik a mobiloddal is), másrészt lehet örülni, hogy ha van egy hobbi autód, vagy a saját sokat áll, mert van céges, akkor nem fogsz annyit fizetni, mint aki sokkal többet megy.

@Pallos Levente:

Ha áll az autó, akkor fizetni kell az 1 Ft-ot. Ha egész hónapban áll az autó, akkor 30x24x(1+2)=2160 Ft a havidíj egy 30 napos hónapban.

Kb 1,5 éve lehet a piacon.
Szerintem macerás minden induláskor és leálláskor ki/be kapcsolgatni. Pláne ha az ember elfelejti ki vagy bekapcsolni. Én ezért nem váltottam, ráadásul nem olyan sokat nyertem volna vele, ileltve az asszonnyal felváltva használjuk a kocsikat.
Van persze az a helyzet ahol jobb lehet valakinek.

Az éves 37 rugós, B8-as fullos groupama cascot (4 éves autó, prémium márka) nem tudom hogy tudná ez überelni.

Megint ez a nyavalyás pepecselés és körülményeskedés egy kis apróért. De mielőtt valaki azt mondja, hogy nekem semmi sem jó, nyilván ez nem így van. Ez csak nekem nem opció, tisztában vagyok vele, hogy másnak még jó lehet.

Ui: lassan 40 felé eljutottam oda, hogy nem az az első, hogy mi mennyi. Sokkal fontosabb az időm és hogy kiegyensúlyozottabb életet éljek. A kiszámolón bemutatott okosságok nagyon jók, de valahogy egyre kevésbé érvényesek már rám. Inkább pihenésre, vagy több pénz keresésére használom fel ugyanazt az időt, amit a költségmegtakarítás vinne el..

jaa, hogy csak mozgó vagy álló autó opció van...
bár leírva nincs ez, de én vmiért azt képzeltem bele, hogy 3 üzemmód van:
- mozgó autó (sok forint)
- parkolok a bolt előtt (1 ft)
- otthon a garázsban (0 ft)

Na nem mintha sokat számítana, de így nincs jelentősége, hogy van-e otthon garázs...

ez sztem hobbiautóra vagy vmi egyéb okból nagyon keveset használt autóra ideális, ennyi.

@Kiszamolo: a helyszínt valóban nem vettem figyelembe, ez igaz.

Szuper, köszi!

Az én esetemben a kalkuláció:

"A smartCASCO használat díja átlag heti 0 óra vezetés mellett egy hónapra 3600 Ft, ami naponta 120 Ft"

Tehát még el sem indultam, máris több mint a hagyományos casco.. 🙂

No kalkuláltam egy ilyet a Skodámra Nyíregyházára, mert ennél csak ugye több lehet:
"A smartCASCO használat díja átlag heti 0 óra vezetés mellett egy hónapra 2160 Ft, ami naponta 72 Ft"

Jelenleg a CASCO-m 17000 forint évente (igen, 10%/50000Ft önerő mellett).
Most havonta 1416 Ft. Bő 50%-kal drágább lenne, mint a nem is legolcsóbb CASCO ami nekem elérhető a piacon (lusta voltam váltani apróért).

Gondolom fognak még csiszolni a kalkulátorukon, vagy csak ezt is, mint annyi mindent a pestiekre tervezték, a többieket pedig megpróbálják lehúzni.

@Kiszamolo, ez számomra már a hobbiautó kategória 😀

Csak annak éri meg, aki nagyon keveset vezet. Ha már naponta elviszi a gyereket suliba/oviba, bejár a munkahelyére, ezzel többet kell fizetni, mint egy normál cascoval.
Példa: 2 éves; 110kW; 25 éves vidéki sofőr, 250eFt önrész, heti 7 óra vezetés, éves 320 ezer díj.
Ennél sokkal jobb feltételekkel lehet kötni cascot.

Persze van olyan élethelyzet, amikor ez lehet a nyerő. (Mikor külföldön tanult és csak havi 1-2-szer repült haza)
Szóval szerintem nagyon speciális esetekben éri csak meg. Tulajdonképpen, ha ez megéri, felesleges az autó, jobban jársz ha taxival közlekedsz.

Ami még nagy előnye, hogy egyáltalán kalkulálni enged 1996-os évjáratra.

A kalkulátorban nem lehet megadni a Volkswagen-t a márkák között?
Ez komoly?

Pénzügyi szempontból offtopic, de az autós-kütyüs témához passzol: Annak kapcsán merült fel, és azóta gondolkoztam rajta, mikor megvettem életem első autóját. A kötelező biztosítás A0-val indult, és kissé igazságtalannak éreztem, mivel volt már bő 5 (6) éves gyakorlatom, ráadásul régen túl voltam a frissjogsis "vad csikó" korszakon.
Ekkor fogalmazódott meg az e-jogsi gondolata. Ja, mindez kb 15 évvel ezelőtt. Egyszerűen egy tachográf-szerű szerkezet, amibe beteszed a jogsidat (chipkártya), mikor vezetsz, és regisztrálja a vezetett kilométereket. Igy lehet driving-historyd (mint a credit history 🙂 ), mire magadnak veszel autót, és ettől függetlenül is: sokkal igazságosabb bónusz rendszert tesz lehetővé. Szerintem a balesetmentes km-ek száma sokkal relevánsabb, mint a balesetmentes évek száma...

néhány éve azt olvastam itt, hogyha casco-d van, akkor túl drága az autód...

Ésszerűbb lenne, ha éves szervizkor ellenőrzött km adatok alapján menne. Legalább lenne egy újabb érdekelt (a biztosító) a visszatekerés elleni harcban. Így túl macerás, pedig nekünk épp hogy jobban megérné, jobban mint a km alapú, mert nagy távolságokra megyünk, ami magasabb sebességátlagot jelent, mint a városban napi furikázás csúcsidőben.

Halóó .. a limit NEM önrész, hanem térítési limit. Ha kiválasztom, hogy limit nélkül, akkor a Touranomra 95Ft / óra, ami azért nem lesz kevés heti 10 órát számolva sem 😮

_Attila_ .. nem lehet. Egyéb 🙁

Megnéztem pl az Audit, még drágább 🙁

Az appot letöltöttem, saját autó kiválasztva ugyanannyira jön ki. Pécs, 1962.

Megnéztem. Genertel Takarékos CASCO még mindig olcsóbb... Vicces. Azaz sajnos ennyire drágák a többiek.

@Kiszamolo

azért csak rákerestem, nem mondtam hogy nem komment....

"Cascot is akkor kötünk, ha túl nagy érvágás lenne, ha az autónk megsemmisülne (bár akkor nyilván számunkra túl drága autónk van.)"
Kiszamolo
2015-12-06 at 21:56

> Csak annak éri meg, aki nagyon keveset vezet. Ha már naponta elviszi a gyereket suliba/oviba, bejár a munkahelyére, ezzel többet kell fizetni, mint egy normál cascoval.

Nekem több autón is heti hét órára jóval kedvezőbb számokat dob ez, mint a jelenlegi cascóm.

Valami nagy gebasz van egyébként is a cascókkal, mert piszokul drágultak az elmúlt években. Kivéve a Köbe Lendület cascóját, amiben nem tudom, hol az átverés, de annyival olcsóbb mindennél, hogy nem mertem megkötni.

@szocske
Magyarországon is létezik "pay as you drive" casco a Posta Biztosítónál: kapsz egy gps-es kütyüt a kocsiba, a vezetési szokásaid alapján csökkenhet a biztosítás díja (max. 40%-kal). A statisztikáidat weben te is követheted. Lopás esetén a nyomkövetővel megtalálható az autó, ütközés esetén pedig automatikusan riasztási folyamatot indít (jelentsen ez bármit is)

Mi van akkor ha nem kapcsolom be a mozgó módot? Belemegyek valamibe? Azonnal bekapcsolom és aztán jelentem a kárt. Azt az egy két percet ki veszi észre? Erre van valami a szerződésben? Vagy valaki olvasott róla?

@nnk: az otlet szerintem egesz jo. Nekem most van 19 eve jogsim, kozel fel millio baleset okozasa nelkul levezetett km, sose volt autom, mert vagy a ceg adta vagy berlem az utobbi 5 evben. Ha egyszer ravinne a sors, hogy kell venni egy autot, A0-val kezdem, mintha nem is lenne tapasztalatom...

@nnk: ha jól emlékszem van (de legalábbis volt) olyan KGFB, ahol kaptál egy ODB2-es kütyüt, ami regisztrálta és beküldte a vezetési adatokat. Ez alapján állapították meg a fizetendőt.

A havi 4,170 Ft gondolom nagyrészt a B7 miatt van, nekem agglomerációs településen, 2017-es Renault Captur gépjárműre, heti 10 óra vezetéssel:
2 Ft / óra alapszolgáltatás
5 Ft/ óra álló autó
72 Ft/ óra mozgó autó

Heti díj: 10*72 + 158*(5+2)=1.826
Havi díj: 7,304
Éves díj: 87,648

Most fizetek 114 eFt-ot évente az Allianznál. Igaz, hogy 100 eFt az önrészem, de nem kell figyelnem, mennyit autózok és bekapcsoltam-e az app-on a mozgó autó státuszt. Ez nekem +26 eFt-ot (azaz havi 2,2 eFt-ot) megér.
Szóval ez inkább a magasabb bónusz kategóriás, vidéki, keveset autózó embereknek érheti meg.
Minden esetre jó ötlet.
A weboldalon lévő kalkulátor nagyon kezdetleges, nincs benne pl. a Peugeot a kiválasztható autómárkák között. Az app-ot érdemes használni tájékozódásra.

"Ami nem tetszik, hogy ha jól értem, mindig nekem kell kapcsolgatni, hogy éppen megyek vagy parkolok. Ezt miért nem tudja alapból a GPS alapján?"
Létezik kocsiba beépített kütyüs biztosítás is, ott ez megoldható a GPS alapján.
De ez egy egyszerűsített termék, amelyhez nem kell kifizetni a külön kütyü árát, ez ennyit tud. A kézi aktiválással nincs utólag vita pl. a telefon GPS-adatainak értelmezéséből. A ház előtt leparkoltam az autót délután, aztán este ugyanott beszálltam egy taxiba, ez a dög meg leszámlázta nekem a cascót a taxival megtett útra is, stb.

@RDLDR: "Genertel Takarékos CASCO még mindig olcsóbb…"
Az egy csökkentett szolgáltatási szintű termék, csak az utángyártott alkatrész árát téríti és csak a biztosító által kijelölt műhelyben javíttathatod a sérült autót.

Jaj, Miklós, ez qrvára macerás...oké, jól hangzik meg jópofa, de qrvára macerás.

Jó, hogy nem valami életbiztosítással jössz,
kiegészítő életbiztosítás például extrém sportokra: mielőtt kiugrok az ejtőernyővel,
előtte gyorsan bekapcsolom...csak legyen tèrerő...

Vagy kiegészítő életbiztosítás például szívbetegeknek: szex előtt szólok a nejemnek hogy mindjárt jövök Baby,
csak bekapcsolom az appot....biztos ami biztos, így negyven felett...:)....bár lehet hogy Ő szólna....mind kedvezményezett.....

Lui: "éves 37 rugós, B8-as fullos groupama cascot (4 éves autó, prémium márka) nem tudom hogy tudná ez überelni."
Hát ezt valóban nehéz lehet überelni - több éve ennyi az ára, vagy évenkénti pepecseléssel éred el ezt a díjat? 🙂

A legtöbb embernek megérné kicsit pepecselni, én se szoktam sokáig, és csak komolyabb különbségeknél kötöm újra (ha el nem feledem).
De vérlázító, hogy a kevésbé odafigyelőket hogyan húzzák le egyes cégek.. Az idei kötelező biztosításom pl. újraszámoltam és kötöttem is, annyira kilógott a lóláb... (a meglevő biztosító ajánlatának kevesebb mint a felébe került az újrakötés után, konkrétan több mint 60e Ft-tal többel lehúztak volna emelkedő bónuszfokozatnál, de ez már nagyon túllépte az ingerküszöbömet és újrakötöttem máshol. Az biztos, hogy annál a biztosítónál akkor se kötök semmit eztán, ha ingyen adja, nem tudom, miért jó üzletpolitika a lehúzás Mo.-on...

Én nem érzem akkora hátránynak, hogy beszálláskor-kiszálláskor kattintani kell.

Pl. ha a belvárosban parkolok, fel kell hívnom egy számot, hogy elindítsam-megállítsam a parkolást. ( Buta telefonom van)

Eddig egyszer sem volt gond. Ennél a casconál hamar szokássá válhat.

Az Aegonnal annyi kis probléma van hogy az egyik legsz*rabb a kárrendezésük a gépjármű piacon,emiatt kerülendő szerintem.

Úgy rémlik a Posta Biztosítónál is van valami hasonló biztosítás, vagy legalábbis volt pár éve.
Na most megnéztem Vemoco PostaCasco. Itt még valami kütyü is van a dologban, amit az autóban kell csatlakoztatni és van egy mobil alkalmazás, amin folyamatosan nyomon lehet követni.
Esetleg ezt is érdemes megnézni.

Egyebkent szerintem itt az adatvédelem erdekes kerdes, mármint itt a kémkedés nem egy gonosz plusz, mint a facebook eseteben, hanem a termek alapja. Ha kifizetésre kerülne a sor es en volnék a biztosító, biztos egy adatelemzohoz kerülnének az adatok, es a kamu gyanuja eseten reszelnenek az igenylonek.

De pont emiatt tud barmilyen ilyen termek gazdaságos lenni, hiszen minnél tobbet tud a biztosító, annal jobban le tud szukulni a kor azokra, ahol a kar keletkezésének valószínűsége es igy a díj is kicsi + annal jobban tudja szűrni a csalokat.

@Kiszamolo
Valószínűleg lehetséges lenne mérni telefonnal, hogy autózol vagy nem, viszont mi van, ha más autójával mész? Mi van ha sokáig dekkolsz egy dugóban, és akkor történik valami? (Meg még sorolhatnám)
Viszont az igaz, hogy a kapcsolgatásnak is meg van a hátránya. Azt könnyen el lehet felejteni, és akkor nem fizet a biztosító.

Ez mar van 1-2 eve. Aegonnal van a lakasbiztositasom, a hirlevelekben is benne szokott lenni.

Anno neztem. De mivel rendszeresen, kb. kethetente jarok 200 km-re videkre, anno mikor kiszamoltam, az jott, ki, hogy nem eri meg. Normal hetkoznapon csak 1-1,5 orat kozlekedik az auto.

Keveset hasznalt masodik autonal mar mas lenne a matek.

@Kiszamolo Fentebb írtam A Vemoco PostaCasco-t, ott van beépített cucc. Ha jól láttam a Vemoco oldalán (gondolom a kütyü az övék), akkor a kütyü 11ezer Ft körül van, ha PostaCasco-d van. Részletesebben nem néztem, tehát díjakról nem tudok nyilatkozni.

@Kiszamolo Nekem az jött le kicsit játszva a kalkulátorral, hogy aglomelációban lakóknak éri ez meg, mert alapdíjra/álló autóra már aglomelációban is olyan árat ad mint vidéken, míg a hagyományos casco-k általában pesti aglomelációban a pestihez közeli árakat alkalmaznak.
Nekem ugyanolyan autóm van mint neked, csak diesel, az évjárat is kb stimmel, és pesti lakcímmel alapdíj 2 forint, álló autó 4 forint, mozgó autó 70 forint. A hagyományos casco-m meg még kicsit kevesebb is mint amit Te írtál, szóval nem éri meg.
Én egyébként találkoztam már ezzel valamikor 1-2 éve, de akkor még drágább volt. Akkor csak az alapdíj 0 óra vezetéssel jött ki kb annyira mint a hagyományos teljeskörű casco-m.

"Posta Biztosítónál: kapsz egy gps-es kütyüt a kocsiba, a vezetési szokásaid alapján csökkenhet a biztosítás díja (max. 40%-kal)"
- Ezt már olvastam valahol, de úgy emlékszem, pl. azt is figyeli, hogy a megengedettnél gyorsabban mész-e, ezért szerintem az emberek 95%-nál a "vezetési szokások" alapján nem lenne bónusz :))

Hogy okosabb/kényelmesebb legyen és ne kelljen bíbelődni vele, az csak alkalmazás kérdése, még kütyüt se kellene beszerelni egy mai autóba, mai okostelefonnal... Itt egy jó kis startup ötlet emberek, egy jobb app biztosítóknak, ami intelligensebb... 🙂

Nagy Vonalakban, király példákat hoztál... A hálószobai alkalmazásra a szóbeli vezérlés a megoldás szerintem 🙂

Nekünk van arra az autóra, amit nem használunk napi szinten. Egy normál casco-hoz képest negyedébe sem kerül. Nálunk jól működik. Kata

Igazandibol nekem a kulfoldon elonek az a legerdekesebb ebben a cikkben, hogy:

"Bolyongtam az Aegon oldalán..."

Mindig csak a munka, a kotelesseg 🙂 🙂 🙂

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram