Egyik ügyfelem mondta, hogy ő az Autopalt használja autóbérlésre. Erről még nem is hallottam és gondolom sokan mások se.
Ez a cég a mostanában divatos, közösséginek hívott autóbérlés lehetőségét kínálja. Az autótulajdonosok kölcsön adhatják az autóikat olyanoknak, akik néhány napra autót szeretnének bérelni. A cég a lehetőség közvetítéséért 30 vagy 15%-ot kér, attól függően, hogy az autón van-e casco.
A kínálat nem túl acélos, Budapestre 81 autó a találat, Győrben hét autó elérhető, Szegeden egy se. A budapesti autók bő harmada céges kínálat, ráadásul ezek zöme nem is Budapesten, hanem Vecsésen található.
S itt jön az egyik kérdés: tele a piac olcsó autóbérlést biztosító cégekkel, akik hasonló korú és állapotú autókat napi 7-10 ezer forintért kínálnak, mivel járok jobban, ha egy magánembertől veszek kölcsön ennyiért, vagy drágábban autót?
Amire még nem találtam választ, az a másik oldal: hogyan fog adózni a bevételéből az, aki kiadja az autóját? Mert adóznia kell, s ez erősen csökkenti az elérhető bevételt és kellően megkomplikálhatja az éves adóbevallást.
Mindegy, ha szoktál autót bérelni (vagy bedobnád a sajátodat a közösbe ennyiért), akkor nézd meg az oldalt, hátha bejön neked.
"S itt jön az egyik kérdés: tele a piac olcsó autóbérlést biztosító cégekkel, akik hasonló korú és állapotú autókat napi 7-10 ezer forintért kínálnak, mivel járok jobban, ha egy magánembertől veszek kölcsön ennyiért, vagy drágábban autót?"
Én még nem használtam, de nagyon kacsintgatok vele. A legtöbb autóra nem kell kauciót fizetni, és van olyan is amire országos matrica van. Plusz előny, hogy teljesen készpénzmentes a dolog.
Dániában pl. ez már nagyon jól megy: gomore.dk/
Reméljük, hogy itthon is sikeresen elterjed majd ez a modell. A már eleve létező autók kihasználtságát javítja, ilyen értelemben társadalmi szinten növeli a hatékonyságot és féken tartja a forgalomban lévő autók darabszámát, ami szintén kedvező környezetvédelmi, közterület-használati stb. hatásokkal jár.
A kulcsszó: bizalom. Dániában jelenleg ebből több van, mint Magyarországon. Az útszéli zöldséges is becsületkasszás (persze már mobilalkalmazással is tudsz fizetni, nemcsak perselybe dobált apróval).
Ha már "tele a piac olcsó autóbérlést kínáló cégekkel": tudtok jó lehetőségeket mondani a carsharing néhány óráját meghaladó időre autót bérelni? (Hétvégére / 1 hét körüli időre, országon belül vidékre menni.) Engem elsősorban a Budapesten, központi helyeken átvehető autók érdekelnek (ha ki kell menni Vecsésre átvenni és visszaadni, akkor már több időt veszítek, mintha elbuszozgatnék vidékre), de biztos van más, akinek más preferenciái vannak.
Adózás
A gépjármű bérbeadásból származó jövedelem a legtöbb jövedelemhez hasonlóan adóköteles.
A bérbeadás magánszemélyként, illetve egyéni-, vagy társas vállalkozás keretében is végezhető. A választott forma nagyban meghatározza az ebből származó jövedelem adózását, a legmegfelelőbb adózási forma azonban számos tényezőtől függ, mint például a bérbeadás gyakorisága, munkaviszony vagy más biztosítási jogviszony megléte, stb.
A gépjármű bérbeadásból, mint ingó vagyontárgy bérbeadásából származó bevétel magánszemélyek esetében önálló tevékenységből származó jövedelemnek minősül, amit az összevont adóalap részeként személyi jövedelemadó és egészségügyi hozzájárulás terhel. Az adózás részletes szabályairól további információ az alábbi NAV tájékoztatóban található.
Egyéni-, vagy társas vállalkozás esetében a bérbeadásnak a választott adózási formától függően más és más adó- és járulékv...
@t26 A legelső találat a Google-ben: villamcar.hu/hu/berelheto-autok/szemelyautok/
Olyan céget keress, ami szombat-vasárnap is nyitva van, hogy ne kelljen 3 napot fizetned egy szombati használatért.
Az adózásra vonatkozó rész a "segítség tulajdonosoknak" menüpont alatt található.
Közben látom, hogy a tartalmát már Yutte be is másolta.
"S itt jön az egyik kérdés: tele a piac olcsó autóbérlést biztosító cégekkel, akik hasonló korú és állapotú autókat napi 7-10 ezer forintért kínálnak, mivel járok jobban, ha egy magánembertől veszek kölcsön ennyiért, vagy drágábban autót?"
Az én válaszom az, hogy autót bérelni, taxizni és megszállni olyan helyen fogok, ahol engem, mint ügyfelet nem értékelnek (tehát nem az Autopal, Airbnb, Bolt/Taxify üzleti modell), hanem csak én értékelem a szolgáltató céget (TripAdvisor, Yelp és társai).
Referencia: news.ycombinator.com/item?id=17523056
Apropó, valaki meg tudja mondani, hogy 90%-a az autókölcsönzőknek miért a világ vége után van két házzal?
(tudom, nézőpont kérdése, hogy mi világvége, de a legtöbb mindig a legkülsőbb kerületekben van, vagy peremkerület legszélén)
@Vonalas
2019-10-04 at 12:12
Nosedive (Black Mirror)
Nekem is az az egyik gondom az autóbérléssel, hogy mindig ki kell fizetni legalább +1 napot (ill. ha szombat kora reggel indulnál, akkor már pénteken délután el kell hozni a kocsit, ami még egy nap).
A másik, hogy a II. kerületből (rózsadomb alja a Dunához közel) legalább egy óra mire elverekszem magam tömegközlekedéssel a kölcsönzőhöz. Bérautókirály mondjuk csak 50 perc. Majd a kocsival fél óra vissza, bepakolom a zasszonyt, cuccot és indulás. Érkezéskor ugyanez visszafelé. Extra pénzért persze kihozzák, de akkor végképp nem éri meg bérelni.
Tudom, rossz helyen lakom.
folyt...
Ezek a trendi kis kölcsönözhető autók pedig pont ott használhatók, ahol az embernek nincs szüksége autóra : a városban. Szerintem ez csak egy újabb trendi dolog, amivel kihúzzák az emberek zsebéből a pénzt.
Bérautónak inkább akkor van értelme (a saját autóval szemben), ha tényleg csak évente 1-2 alkalommal használod, amikor mondjuk elmentek nyaralni az Adriára. Ha év közben is szükség van autóra (akárcsak elmenni egyszer-egyszer kirándulni a Pilisbe, vagy leugrani a Tiszára evezni egyet, vagy …) akkor a bérautó nem versenyképes a saját autóval szemben.
Anyagilag kb. akkor jön ki döntetlenre, ha a garázst is beleszámolom a saját autó költségébe (ami azért rendesen dob rajta és még így sincs az elhanyagolhatónál nagyobb különbség a saját vs. bérautó között).
Pedig romantikus elképzelés a bérlés, szívesen válnék tulajból bérlővé, de nem adja ki. Kényelmetlen és nem olcsó.
Az ilyenekbe azok a szerencsétlen autótulajok szállnak be akik az amortizáció szó jelentésével nincsenek tisztában. Erre őket piszok gyorsan megtanítja majd a bérlő közönség. Utána ők majd kiszállnak a bizniszből, de lehet hogy hosszabb ideig jön elég új balek a modell ideig-óráig történő fenntartásához ha a marketing erőfeszítés elég intenzív. Ennek semmiféle pozitív környezeti hatása nincs, az hogy ezek a kocsik közlekednek vagy bérkocsik, az forgalmi szempontból tökmindegy. Inkább ront a helyzeten hogy tisztességesen karbantartott flottajárművek helyett a Jani füstöt okádó lestrapált fostalicskáját bérlik ki.
@vonalas Vannak rendszerek, amelyek a kölcsönös bizalomra épülnek. Itt muszáj, hogy mindkét fél értékelje a másikat. Mivel én nem szoktam összehányni a fürdőszobát és betörni a tükröket, vagy elopni az evőeszközöket ezért nekem bőven megéri, hogy engem értékeljenek cserébe az alacsonyabb árakért vagy a kedvesebb kiszolgálásért.
Hát nemtom, hogy odaadnám-e az autómat egy vadidegennek, azért a pár tízezerért, mert tuti, hogy nem vigyázna rá, úgy mint ahogy a sajátjára, ehhez szerintem még nem elég kulturált ország vagyunk.
A bérbeadói oldal a problémás szerintem: magánemberként sem a kockázatot, sem a macerát nem éri meg szerintem. Meg ugye azért tartunk autót, hogy ha kell, akkor csak beleülünk, és hajtjuk. Milyen már, hogy épp bérbe van adva, amikor eszünkbe jutna moziba menni?
Cégként, ahol előre foglalós car-sharing rendszer van, ott nagyon jól kijöhet, hogy a lekötetlen időkben pénzt csinálnak belőle. Például hétvégén nem dolgozik senki, családoknak viszont pont hétvégére kell kocsi.
Ha valaki csinál egy kalkulációt, hogy mennyi pénzről van szó, mit lehet fogni rajta, azt azért megnézném.
Részemről nem igazán engednék be vadidegen embereket az autómba. Bérlőként pedig inkább fizetnék többet egy nagy(obb) cég nyújtotta nagy(obb) biztonságért.
Ha a magánszemélytől bérelt autó lerobban, mit csinálok az út szélén? Ő is intézi majd a trélert, csereautót? Vagy egy koccanás esetén mennyire lehet könnyű ügyet intézni B. Lajos magánemberrel?
Arra van valami megkötés, hogy mondjuk a területi képviselők ne kereshessenek extra pénzt a céges autóval hétvégente?
Ez azért nem a magyar valóságra lett tervezve.
- Adó?
- Casco/kgfb bizti tud róla, hogy mindenféle jöttment fogja vezetni a járgányt?
- Ha Armandó az apja jogsijával beregel és két csík kólával az arcában behajt az ovodások közé, kinek lesz a felelőssége?
- Ha Béla szétrúgja a kuplungot azt ki állja? Vajon a várható szervizköltség-növekedést kitermeli a bevétel? Legalább feketén, adózatlanul?
- Ha Géza lent hagyja Mucsapöcsögén a járgányt a fizetős parkolóban, ki megy érte, ki fizeti ki a büntit?
Abban nem kételkedem, hogy a szolgáltónak már most megéri persze ilyen díjak mellett, de ez a car sharing egyelőre inkább csak álom, pláne itt a balkánon.
Berauto.hu
19e ft 2 napra egy yaris szerű gép. Országos matricával, házhoz hozzák, háztól viszik el. Tisztán adják, de sajna nem teli tankkal.
@vonalas Ha Te szelektálhatsz, hogy kitől veszel igénybe szolgáltatást, miért esik rosszul ha adott esetben a másik oldal is megválogatja, hogy kinek szolgáltat? Az üzleti életben is egyre többen alkalmazzák az élet számos területére érvényes és itt is tanult pareto elvet.
Ám nem értem addig is miért ne használnád a lehetőségeket? Ha ki rúgnának még mindig maradnának számodra az egyirányú értékelésű szolgáltatások. Vagy ennyire rosszul esne egy ilyen eset?
"... napi 7-10 ezer forintért kínálnak, mivel járok jobban, ha egy magánembertől veszek kölcsön ennyiért, vagy drágábban autót?” - talán mert itt már 4800Ft/nap-ért is vannak autók, pl. Renault Clio, Opel Corsa, vagy egy Astra 5500Ft?
Én használtam tartósan az oldalt, mint bérbeadó. Vadiúj, alsó kategóriás autómat adtam bérbe. Amikor eladtam az autót, kb 2 évesen, a szervízeket is figyelembe véve, pluszban jöttem ki (ehhez hozzátartozik, hogy sikerült megvásárolni talán az egyetlen olyan típust, aminek kb nincs értékvesztése, plusz 5 litert fogyaszt). Mindig tisztán, lemosva, kitakarítva kaptam vissza. Én azért kicsit előszűrtem a bérlőket, pl facebookon, stb,igy nem futottam soha vakvágányra. Az átadás/átvétel se volt gond, mindig házhoz jöttek, pedig sokszor felajánlottam, hogy köztes pontra elviszem. Kb ennyi, szerintem jó pofa dolog.
Ja és még egy téma: ha szétrúgják a kuplungot, azt te állod, de hát hiszen erre (is) van a bérletidíj, még habez furán is hangzik
Van speciális casco biztosítás, mely védi mind a bérlőt, mind pedig a bérbeadót, így csökkentve a kockázatot.
Nekem év 3x kell 2-2 napra második autó. Ez kerül kevesebb, mint 60e-be és ugyanúgy lakásomtól indulok, mint sajáttal. Ez jóval jobban megéri, mint második autót tartani. Casco, KGFB, 1x szerviz, exsúlyadó... ez önmagában kb. 150e HUF és még meg sem vettem a kocsit. Nekem felesleges 2. autót fenntartani, csak presztízskérdés
@Csavargó: konkrétan az Airbnbre tudok reagálni az ún "sharing economy" vállalkozások közül. Szerintem a sharing economy kifejezés amúgy eléggé eufemizums, a "kölcsönös bizalom" jut a legkésőbb eszembe a cégről. Esetleg nézz rá a linkre is amit előzőleg idecitáltam. @OFFliner kapiskálja. daringfireball.net/linked/2015/10/22/airbnb-jwz
@birzol: Megint Airbnb a "sharing economy" példa, bocs. Eleve minek vesződnék velük, ha az alternatívája (HomeAway) nem értékel mint vendéget és eleve sokkal jobb fej vendég-vendéglátó közösséget vonz maga köré?
Egy hosszútávú utazó páros véleménye: bkpk.me/why-the-risk-of-airbnb-is-not-worth-it-anymore/
Na még álljon it a kedvenc idézetem a Völgyről: If you can think of something truly horrible and dystopian, then it's a safe bet that it's already a VC-backed tech industry, doubling in size every year. (Mark Ames)
@klacid
"sikerült megvásárolni talán az egyetlen olyan típust, aminek kb nincs értékvesztése, plusz 5 litert fogyaszt)"
Melyik autótípus?
Nem merném bérbeadni az autómat. Vidéken "Nőt és autót nem adunk kölcsön." Mi van ha valaki balesetet okoz és az én nevemen van a biztosítás (volt màr ilyen, oda lett a bónuszom)? Mi van ha rányitják az ajtót, megkarcolják? Köt a bérlő felelősségbiztosítást? Mi van vadkárnál? Nem kockáztatok.
'Nekem is az az egyik gondom az autóbérléssel, hogy mindig ki kell fizetni legalább +1 napot (ill. ha szombat kora reggel indulnál, akkor már pénteken délután el kell hozni a kocsit, ami még egy nap'
Van olyan cég ahol péntek 18-19 körül elhozhatod, hétfő reggel 07-08 között viheted vissza és csak 2 nap bérlést számolnak. Amíg nem volt saját mi rendszeresen így mentünk vidékre. 3000-4000 /nap körül volt a legolcsobb Suzuki Swift, 6000 körül Ford focus. Mi oszkárral utast is vittünk, úgy szinte ingyen volt még a diák vonatjegyhez képest is. Nyilván nem a legujabb, legszebb autó, de gurultak. Cserébe ők se nézték nagyítóval a hibákat. Kaució is csak 50e volt.
Igaz, ők is város szélén vannak, XVI. kerület.
A cégünk a dolgozóknak általában nagyobb kölcsönző cégtől bérlik a járműveket egyszeri alkalmakra és mindkét oldalról megy az átverés keményen.
Bérbeadó:
Golf méretű autó helyett, valami kisebb seatot (Leon,Arona hoznak) mocskosul alul motorizálva 1.0T
Tiszta kocsi helyett, koszosat.
Aránylag új autó helyett olyat amiben van már vagy 60-80 e km.
Teletankból minden eseten hiányzik.
Ablakmosó folyadék az első használat után jelez, hogy töltsd fel.
Bérbevevő oldalról:
-Indulás után bemelegítés nélkül nyers durva használat.
-Mindenki binálisan használja. Padlógáz, padlófék. Kuplungcsusztatás az megszűnik létezni.
- Fekvőrendőrön izomból átküldik.
-Teleszemetelve adják vissza.
-Autópályán GPS 150km/h és tempomat. Hiába van a kocsiban 800 km és bejáratós lenne.
Na hát ez Magyarország. Ritka az hogy jó partnert lásson valaki a másikban, inkább megy a kihasználás.
Magyarországon még egy vasgolyót sem adnék bérbe, nemhogy az autómat. Nézzétek meg az e-rollereket.
@klacid annyira vigyázol arra, nehogy konkrétumot írj, hogy ez így kicsit gyanús. Persze nem elképzelhetetlen, hogy egy új autónak két év alatt alig van értékvesztése, de arra apellálni, hogy még bérbeadva sem lesz... Sőt, MINDIG lemosva, takarítva visszakapni... A rendszeretetet fb profil alapján megállapítani... Ha valóban létezik ilyenre optimalizált casco, akkor mi gátol meg abban, hogy leírd?
Idegennek tutti nem adnám kölcsön az autómat, az ahhoz túl drága dolog.
A megoldás az, hogy az embernek legyen olyan kapcsolati/baráti hálója, akitől kölcsönkérhet pár napra autót.
@miszter-pajnacsosz
"a legtöbb mindig a legkülsőbb kerületekben van, vagy peremkerület legszélén"
Hát, nem konzultáltam egyikkel sem, de valahogy a telekárakra tippelek, amit végül a bérlőknek kell megfizetni. 🙂
(Egy járműflotta tárolásához azért szép nagy tér kell.)
Még ismerősnek sem szívesen adom kölcsön, nemhogy ismeretlennek.
Egyébként a hagyományos autókölcsönzőn elgondolkodtam: még a 10+éves autómra is évi 200.000 mire elindulok (amortizáció, kötelező, súlyadó, 2 évente műszaki), viszonylag ritkán használom.
mi nemreg a beerides-tol bereltunk hasonlo konstrukcioban. Ez volt az elso ilyen jellegu tapasztalatom, csak jokat tudok rola mondani berlokent. Egy 3 eves 80e km-t futott kombi Ford Focus-t kaptunk teljes orszagra szolo matricaval full casco-val gyerekulessel. Igen, kicsit idosebb volt mintha egy nagyobb hagyomanyos berlo cegtol vittuk volna el, cserebe 2/3 arba kerult. Nincs feltetlen igenyem a nulla kilometeres autora, csereb legalabb tenyleg azt a tipust kaptam amit berleskor foglaltam. Nagyobb cegeknel sajnos megesik hogy nem hogy a tipus nem egyezik de hajlamosak egy kategoriaval kisebbet adni. Ja igen, Vecsesen van a bazisuk de repteri transzfer benne van az arban oda-vissza. Budapestieknek eltarthat kijutni a repterre igy lehet 2-3 napra nem eri meg nekik. Kulfoldon elve van benne racio ha a rokonsag videken el es nincs magyar kocsi latogatni.
Valaki kiszámolta, hogy egy 10+ éves autónál, amitől éppen megszabadulnál, vettél helyette, de már nagyon keveset adnak csak érte, megérné-e bérbe adni és így lenne egy "tartalék" autód amikor épp kell (másik szervizben, többfele megy a család, stb.)
A bérbeadásnak itt csak az éves adót és kötelező biztosítást meg szervizt kell kitermelnie, ha szerencséd van és nem megy tönkre drágább alkatrész, akkor akár évekig is lehet "ingyen" plusz autód.
De ha az autót már eleve csak pl. félmillióért tudod eladni, akkor onnan már nem veszíthet sokat az értékéből a bérbeadással akkor se, ha nincs szerencséd és valami gallyra menne benne... - vagy nem jól gondolom?
De így pl. amikor nem kell, a kocsi behozza a fenntartási költségeit, aztán nyárra pl. odaadod a gyereknek nyaralni menni...
Szerintem (bérbeadói oldalról) ez egy szuper lehetőség, ez a jövő. Németországban Drivy-nak hívják ugyanezt. Az autók ott állnak az utcán sokszor kb. az ajtó előtt. Nem kell talalkoznod a tulajjal, mert a kulcs bent van a kocsiban és be van építve egy elektronikus kütyü a kocsiba ami kinyitja, ha az applikácioban a Nyitás-ra nyomsz.
Teljes Casco van a kocsikra, de lehet önrész csökkentő biztosítást is kötni jó drágán.
A tank telítettséget literre pontosan tudja az applikácio (fogalmam sincs hogyan) - egyszer pl. túl sokat tettünk bele és jóváírt 3 eurót. (Csak annyi a szabály h annyinak kell benne lenni amennyivel elhoztad).
Ugyanúgy zárolnak kauciót mint az autókölcsönzésnel, tehát ha lent hagyod a kocsit vidéken vagy bármi más történik, megkarcolod stb. bukod a kauciót.
Azért hogy Jóska ne regisztralhasson az apja jogsijaval, regisztralaskor van egy rövid Skype Video beszélgetés.