Kedves Kommentelők! Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
42 hozzászólás
Legrégebbi
LegújabbMost Voted
Inline Feedbacks
View all comments
mugli
Vendég
2 éve
Ügyes reklám.
Boomer
Vendég
2 éve
Ilyenkor eszembe jutnak az IRC-s idők, mennyivel kevesebb volt a junk tartalom, a trollok és magamutogatók. Ha beléptél egy szobába és kérdeztél valamit, akkor nem azzal kezdték, hogy mekkora hülye vagy.
mugli
Vendég
2 éve
@boomer Igen. Kockák mai napig IRCeznek. Megy a trollkodás és az ASCII art, mint húsz éve. ^\_/^
Copywriter
Vendég
2 éve
@boomer Így van, és ha egy rosszat szóltál, bannoltak a csatiról. Emlékszem, amikor mIRC-eltünk, akkor mekkora kegy volt, ha a csatornán kaptál mod jogot, és beállíthattad a topikot. Amikor én IRC-zni kezdtem a 2000-es évek körül, akkor kezdett el kikopni az ICQ. Aztán ezután elkopott az MSN Messenger, amit a Skype követett. Bár ez utóbbi még megvan, már jó nagy trágya lett. Aztán jött a Slack és a Discord. Talán mindent lefedtem.
mugli
Vendég
2 éve
@copywriter Matrix felfutóban van, főleg a NATO csapatok miatt.
Reklámok nem így működnek
Vendég
2 éve
@mugli Kinek a reklámja szerinted?
Zoomer
Vendég
2 éve
20 éve volt egy jókora optimizmusom az internet irányába. Emlékszem, hogy 14 évesen inkább a betárcsázós internettel és számítógéppel foglalkoztam, mintsem hogy a sz*rt nézzem, ami akkoriban masszívan ömlött a TV-ből. Vidéki gyerekként a TV volt az alapvető szórakozási forma, más nem volt. Nagyon jó időszak volt, érdekes tartalmakkal, pl. a youtube első éveiben egy tényleges, minőségi alternatívát jelentett a TV-hez képest. Mára azonban megváltozott, vagy akár meg is fordult. Ömlik a szenny mindenhonnan, a reklámok megfojtanak, az emberek már átköltöztek a digitális térbe, ergo az a rengeteg hülye is belépett a netre, akik 15 éve még nem voltak jelen. Abszolút minőségi a változás, de leginkább lefelé. Az onlyfans, és az egyéb streaming szennyről nem is akarok már írni.
TG
Vendég
2 éve
Egy nagy szelet lemaradt a tortáról,a felnőtt tartalmak. Pedig szerintem az sem kicsi része az internet forgalmának
Tee Bee
Vendég
2 éve
Zoomer
Elkerülhetetlen, hogy előbb utóbb fizetni kelljen bizonyos tartalmáért. (Nekem pl. megér havi 1700 Ft-ot a reklámmentes YT.)
Ha mindenki fizetne, szó szerint fillérekért (havi 50 Ft) lehetne újságot olvasni/ db vagy egyéb tartalmat, de ez lassú folyamat lesz...
A valaszonline.hu-hu ért fizetnék is ennyit, de jelenleg ennek többszöröse.
Brazil
Vendég
2 éve
A pornó miért nincs rajta? Szerintem lenyomná az összeset 🙂
KL
Vendég
2 éve
@brazil
Igen, ez az internetnek a pornó nélküli része, ami most már nem egy, csak 2 CD-re fér el.
JustinTime
Vendég
2 éve
LoL, nekem is rögtön az jutott eszembe, hogy elosztották az 1 százalékot, ami a pornó után megmaradt a sávszélességből. 😀
Alex
Vendég
2 éve
Ez az ábra egy nagy nulla. Óvodás kifestőnek elmegy.
Az adatot nem keresésben, levélben órában, meg egyéb ilyen beetetős dologban mérik, hanem Byte-ban. A szeletek nem arányosak, persze ha mindegyiknek más a mértékegysége, akkor nem is lehet. Öngól. A tartalom meg nagyon önkényesen van megválasztva, főleg a butított tömegek tovább-butítására alkalmas tartalmakat említi csak. Értelmes tartalom csak nyomokban. Erre mondják, hogy bullshit.
Arra nem is gondoltál, hogy soha nem is volt cél, hogy byteban fejezzenek ki bármit is, igaz? Nem az ábra rossz, csak te nem érted, mit akar mutatni.
PS.: Jó lenne ha működne FF-on is a hozzászólás, mert a Mozilla biztos nem fogja megoldani ezt a problémát.
Alex
Vendég
2 éve
@Miklós! Ha soha nem volt cél, az csak a szakmaiatlanságukat igazolja. Vannak ilyen statisztikák byte-ban kifejezve, összehasonlítható módon. Mintha a piac forgalmát nem Ft-ban de még csak nem is kg-ban adnák meg, hanem darabban. Csak így nehéz összehasonlítani a dinnyét a krumplival meg a mákkal.
A sajtdiagramnak is van egy eredeti rendeltetése, de ez csak egy színes cirkuszi sátor.
Te mint gazdasági szakember tisztában vagy a számok és mértékegységek összehasonlíthatóságának jelentőségével.
De hagyjuk. Ez az én véleményem az ábráról és ez így is marad. Béke.
De ugye észrevetted, hogy ez nem egy adat-pite? 🙂 Minden egyes szelete tök egyforma. Ez egy egyszerű felsorolás, grafikusan.
Ekvi
Vendég
2 éve
Magas koncentrációban van jelen a neten a szellemet megrontó vírusok örökítőanyaga 🙂
Zoomer
Vendég
2 éve
@Tee Bee
Félreértettél, nem az a gondom, hogy valamiért fizetni kell. A fő problémám, illetve már nem is probléma, mert belenyugodtam, az a minőség csökkenése, és a hangerő növekedése. Anno a net egy békés helynek tűnt, ahol nem ért utol a tolakodó, agresszív, rossz minőségű információ. 🙂 A reklámmal a mérték a gondom, ameddig pár éve elegendő volt néhány másodperces reklámot megnézni a videó előtt, az ma már ennek a többszöröse. A tartalmak is már reklámok, alig van érdekes tartalom, illetve van, csak a túl hangos, a 0 minőségű cucc túlkiabálja. Ennyi a gond. Nyilván ez fajta átalakulás a tömegek beömlésével borítékolható volt, és amióta a net egy piac lett. Ugyanez van a zenében (zeneipar), filmben, könyvben, de az már sokkal korábban "leépült". Az internettel (kicsit) megtapasztalhattam milyen volt a könnyűzene hőskorában (60-90-ig).
Nbazs
Vendég
2 éve
Ez egy ma oly divatos "infografika". Annak is az a fajtája, ami látványosan mutatja meg a semmit. Legalább az azonos célú szolgáltatásoknál azonos mérőszámot használhatna, hogy összehasonlíthatóak legyenek. És hogy kinek a reklámja? Annak aki szerepel rajta, miközben a versenytársa nem.
És igen, ha a cím "How much data is generated" akkor azt k/M/Gbájtban kell mérni, nem órában meg videószámban. Ha nem abban akarják mérni, akkor legyen a cím "What happens"
Svejk
Vendég
2 éve
Ha most csak a YT-ot veszem, akkor én azt tapasztaltam évekkel ezelőtt, hogy minőségi magyar tartalom nem nagyon volt, de pár éve ez kezdett megváltozni, most már vannak fenn színvonalas magyar tartalmak. Ez nagyon örvendetes változás. A felnőtt tartalmak sajnos engem is sokszor megtaláltak, illetve megtaláltuk egymást. Jövőévi fogadalmam pont az, hogy végleg szakítani akarok ezzel a dark side-al.
Blend Ahmed
Vendég
2 éve
@zoomer "20 éve volt egy jókora optimizmusom az internet irányába."
Információs szupersztráda, világfalu, "beszállok az internetbe" (Vágási Feri) 🙂
Pozitív várakozások korábban is voltak a technológiával szemben. A XX. század elején a futuristák amolyan megváltásfélét vártak. Később a tévé indulásakor meg azt, hogy ismeretterjesztő előadásokat és színházi közvetítéseket fog adni. Most meg azt feltételezik, hogy a világűr-bányászat, Mars gyarmatosítása, a biotech, kvantumszámítógép, stb. stb. na majd megoldja a problémákat.
Deviáns
Vendég
2 éve
Ha már kördiagram, így szilveszterre:
http s://blogozine.blog.hu/2016/09/10/vicces_tortagrammok_amiken_garantaltan_nevetni_fogsz
szóköz ki (eredetileg csak az utolsót akartam, mert kb ugyanannyi értelme van ennek is...)
Mondjuk a pornó hiánya nekem is feltűnt...
Buék!
Franklin
Vendég
2 éve
Nem értem mit nem lehet megérteni azon, hogy ez egy sima statisztika arról, hogy a piacvezetők a saját területükön mit generálnak, nem akar összehasonlítani semmit, pusztán érdekesség.
A másik: egy streaming szolgáltatásnál nem véletlenül megtekintett időket mérnek, csalóka lenne megabytokat meg gigabyteokat méregetni, mert van aki 480-ban, van aki FHD-ban, van aki 4-8 K-ban (meg ezerféle más felbontásban, bit rate-ben) nézi ezeket. Én megnézek egy 30 perces műsort FHD-ben, más csak egy 5 perceset 4K-ban, az adatforgalom mégis nála a nagyobb, és máris mást mutat.
Copywriter
Vendég
2 éve
@boomer Így van, és ha egy rosszat szóltál, bannoltak a csatiról. Emlékszem, amikor mIRC-eltünk, akkor mekkora kegy volt, ha a csatornán kaptál mod jogot, és beállíthattad a topikot. Amikor én IRC-zni kezdtem a 2000-es évek körül, akkor kezdett el kikopni az ICQ. Aztán ezután elkopott az MSN Messenger, amit a Skype követett. Bár ez utóbbi még megvan, már jó nagy trágya lett. Aztán jött a Slack és a Discord. Talán mindent lefedtem.
mugli
Vendég
2 éve
Ügyes reklám.
Boomer
Vendég
2 éve
Ilyenkor eszembe jutnak az IRC-s idők, mennyivel kevesebb volt a junk tartalom, a trollok és magamutogatók. Ha beléptél egy szobába és kérdeztél valamit, akkor nem azzal kezdték, hogy mekkora hülye vagy.
mugli
Vendég
2 éve
@boomer Igen. Kockák mai napig IRCeznek. Megy a trollkodás és az ASCII art, mint húsz éve. ^_/^
mugli
Vendég
2 éve
@copywriter Matrix felfutóban van, főleg a NATO csapatok miatt.
Reklámok nem így m&#
Vendég
2 éve
@mugli Kinek a reklámja szerinted?
Zoomer
Vendég
2 éve
@Tee Bee
Félreértettél, nem az a gondom, hogy valamiért fizetni kell. A fő problémám, illetve már nem is probléma, mert belenyugodtam, az a minőség csökkenése, és a hangerő növekedése. Anno a net egy békés helynek tűnt, ahol nem ért utol a tolakodó, agresszív, rossz minőségű információ. 🙂 A reklámmal a mérték a gondom, ameddig pár éve elegendő volt néhány másodperces reklámot megnézni a videó előtt, az ma már ennek a többszöröse. A tartalmak is már reklámok, alig van érdekes tartalom, illetve van, csak a túl hangos, a 0 minőségű cucc túlkiabálja. Ennyi a gond. Nyilván ez fajta átalakulás a tömegek beömlésével borítékolható volt, és amióta a net egy piac lett. Ugyanez van a zenében (zeneipar), filmben, könyvben, de az már sokkal korábban "leépült". Az internettel (kicsit) megtapasztalhattam milyen volt a könnyűzene hőskorában (60-90-ig).
Ekvi
Vendég
2 éve
Magas koncentrációban van jelen a neten a szellemet megrontó vírusok örökítőanyaga 🙂
Brazil
Vendég
2 éve
A pornó miért nincs rajta? Szerintem lenyomná az összeset 🙂
Alex
Vendég
2 éve
@Miklós! Ha soha nem volt cél, az csak a szakmaiatlanságukat igazolja. Vannak ilyen statisztikák byte-ban kifejezve, összehasonlítható módon. Mintha a piac forgalmát nem Ft-ban de még csak nem is kg-ban adnák meg, hanem darabban. Csak így nehéz összehasonlítani a dinnyét a krumplival meg a mákkal.
A sajtdiagramnak is van egy eredeti rendeltetése, de ez csak egy színes cirkuszi sátor.
Te mint gazdasági szakember tisztában vagy a számok és mértékegységek összehasonlíthatóságának jelentőségével.
De hagyjuk. Ez az én véleményem az ábráról és ez így is marad. Béke.
De ugye észrevetted, hogy ez nem egy adat-pite? 🙂 Minden egyes szelete tök egyforma. Ez egy egyszerű felsorolás, grafikusan.
Alex
Vendég
2 éve
Ez az ábra egy nagy nulla. Óvodás kifestőnek elmegy.
Az adatot nem keresésben, levélben órában, meg egyéb ilyen beetetős dologban mérik, hanem Byte-ban. A szeletek nem arányosak, persze ha mindegyiknek más a mértékegysége, akkor nem is lehet. Öngól. A tartalom meg nagyon önkényesen van megválasztva, főleg a butított tömegek tovább-butítására alkalmas tartalmakat említi csak. Értelmes tartalom csak nyomokban. Erre mondják, hogy bullshit.
Arra nem is gondoltál, hogy soha nem is volt cél, hogy byteban fejezzenek ki bármit is, igaz? Nem az ábra rossz, csak te nem érted, mit akar mutatni.
PS.: Jó lenne ha működne FF-on is a hozzászólás, mert a Mozilla biztos nem fogja megoldani ezt a problémát.
Tee Bee
Vendég
2 éve
Zoomer
Elkerülhetetlen, hogy előbb utóbb fizetni kelljen bizonyos tartalmáért. (Nekem pl. megér havi 1700 Ft-ot a reklámmentes YT.)
Ha mindenki fizetne, szó szerint fillérekért (havi 50 Ft) lehetne újságot olvasni/ db vagy egyéb tartalmat, de ez lassú folyamat lesz...
A valaszonline.hu-hu ért fizetnék is ennyit, de jelenleg ennek többszöröse.
JustinTime
Vendég
2 éve
LoL, nekem is rögtön az jutott eszembe, hogy elosztották az 1 százalékot, ami a pornó után megmaradt a sávszélességből. 😀
KL
Vendég
2 éve
@brazil
Igen, ez az internetnek a pornó nélküli része, ami most már nem egy, csak 2 CD-re fér el.
Zoomer
Vendég
2 éve
20 éve volt egy jókora optimizmusom az internet irányába. Emlékszem, hogy 14 évesen inkább a betárcsázós internettel és számítógéppel foglalkoztam, mintsem hogy a sz*rt nézzem, ami akkoriban masszívan ömlött a TV-ből. Vidéki gyerekként a TV volt az alapvető szórakozási forma, más nem volt. Nagyon jó időszak volt, érdekes tartalmakkal, pl. a youtube első éveiben egy tényleges, minőségi alternatívát jelentett a TV-hez képest. Mára azonban megváltozott, vagy akár meg is fordult. Ömlik a szenny mindenhonnan, a reklámok megfojtanak, az emberek már átköltöztek a digitális térbe, ergo az a rengeteg hülye is belépett a netre, akik 15 éve még nem voltak jelen. Abszolút minőségi a változás, de leginkább lefelé. Az onlyfans, és az egyéb streaming szennyről nem is akarok már írni.
TG
Vendég
2 éve
Egy nagy szelet lemaradt a tortáról,a felnőtt tartalmak. Pedig szerintem az sem kicsi része az internet forgalmának
Svejk
Vendég
2 éve
Ha most csak a YT-ot veszem, akkor én azt tapasztaltam évekkel ezelőtt, hogy minőségi magyar tartalom nem nagyon volt, de pár éve ez kezdett megváltozni, most már vannak fenn színvonalas magyar tartalmak. Ez nagyon örvendetes változás. A felnőtt tartalmak sajnos engem is sokszor megtaláltak, illetve megtaláltuk egymást. Jövőévi fogadalmam pont az, hogy végleg szakítani akarok ezzel a dark side-al.
Deviáns
Vendég
2 éve
Ha már kördiagram, így szilveszterre:
http s://blogozine.blog.hu/2016/09/10/vicces_tortagrammok_amiken_garantaltan_nevetni_fogsz
szóköz ki (eredetileg csak az utolsót akartam, mert kb ugyanannyi értelme van ennek is...)
Mondjuk a pornó hiánya nekem is feltűnt...
Buék!
Franklin
Vendég
2 éve
Nem értem mit nem lehet megérteni azon, hogy ez egy sima statisztika arról, hogy a piacvezetők a saját területükön mit generálnak, nem akar összehasonlítani semmit, pusztán érdekesség.
A másik: egy streaming szolgáltatásnál nem véletlenül megtekintett időket mérnek, csalóka lenne megabytokat meg gigabyteokat méregetni, mert van aki 480-ban, van aki FHD-ban, van aki 4-8 K-ban (meg ezerféle más felbontásban, bit rate-ben) nézi ezeket. Én megnézek egy 30 perces műsort FHD-ben, más csak egy 5 perceset 4K-ban, az adatforgalom mégis nála a nagyobb, és máris mást mutat.
Nbazs
Vendég
2 éve
Ez egy ma oly divatos "infografika". Annak is az a fajtája, ami látványosan mutatja meg a semmit. Legalább az azonos célú szolgáltatásoknál azonos mérőszámot használhatna, hogy összehasonlíthatóak legyenek. És hogy kinek a reklámja? Annak aki szerepel rajta, miközben a versenytársa nem.
És igen, ha a cím "How much data is generated" akkor azt k/M/Gbájtban kell mérni, nem órában meg videószámban. Ha nem abban akarják mérni, akkor legyen a cím "What happens"
Blend Ahmed
Vendég
2 éve
@zoomer "20 éve volt egy jókora optimizmusom az internet irányába."
Információs szupersztráda, világfalu, "beszállok az internetbe" (Vágási Feri) 🙂
Pozitív várakozások korábban is voltak a technológiával szemben. A XX. század elején a futuristák amolyan megváltásfélét vártak. Később a tévé indulásakor meg azt, hogy ismeretterjesztő előadásokat és színházi közvetítéseket fog adni. Most meg azt feltételezik, hogy a világűr-bányászat, Mars gyarmatosítása, a biotech, kvantumszámítógép, stb. stb. na majd megoldja a problémákat.
Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.OkNo
Ügyes reklám.
Ilyenkor eszembe jutnak az IRC-s idők, mennyivel kevesebb volt a junk tartalom, a trollok és magamutogatók. Ha beléptél egy szobába és kérdeztél valamit, akkor nem azzal kezdték, hogy mekkora hülye vagy.
@boomer Igen. Kockák mai napig IRCeznek. Megy a trollkodás és az ASCII art, mint húsz éve. ^\_/^
@boomer Így van, és ha egy rosszat szóltál, bannoltak a csatiról. Emlékszem, amikor mIRC-eltünk, akkor mekkora kegy volt, ha a csatornán kaptál mod jogot, és beállíthattad a topikot. Amikor én IRC-zni kezdtem a 2000-es évek körül, akkor kezdett el kikopni az ICQ. Aztán ezután elkopott az MSN Messenger, amit a Skype követett. Bár ez utóbbi még megvan, már jó nagy trágya lett. Aztán jött a Slack és a Discord. Talán mindent lefedtem.
@copywriter Matrix felfutóban van, főleg a NATO csapatok miatt.
@mugli Kinek a reklámja szerinted?
20 éve volt egy jókora optimizmusom az internet irányába. Emlékszem, hogy 14 évesen inkább a betárcsázós internettel és számítógéppel foglalkoztam, mintsem hogy a sz*rt nézzem, ami akkoriban masszívan ömlött a TV-ből. Vidéki gyerekként a TV volt az alapvető szórakozási forma, más nem volt. Nagyon jó időszak volt, érdekes tartalmakkal, pl. a youtube első éveiben egy tényleges, minőségi alternatívát jelentett a TV-hez képest. Mára azonban megváltozott, vagy akár meg is fordult. Ömlik a szenny mindenhonnan, a reklámok megfojtanak, az emberek már átköltöztek a digitális térbe, ergo az a rengeteg hülye is belépett a netre, akik 15 éve még nem voltak jelen. Abszolút minőségi a változás, de leginkább lefelé. Az onlyfans, és az egyéb streaming szennyről nem is akarok már írni.
Egy nagy szelet lemaradt a tortáról,a felnőtt tartalmak. Pedig szerintem az sem kicsi része az internet forgalmának
Zoomer
Elkerülhetetlen, hogy előbb utóbb fizetni kelljen bizonyos tartalmáért. (Nekem pl. megér havi 1700 Ft-ot a reklámmentes YT.)
Ha mindenki fizetne, szó szerint fillérekért (havi 50 Ft) lehetne újságot olvasni/ db vagy egyéb tartalmat, de ez lassú folyamat lesz...
A valaszonline.hu-hu ért fizetnék is ennyit, de jelenleg ennek többszöröse.
A pornó miért nincs rajta? Szerintem lenyomná az összeset 🙂
@brazil
Igen, ez az internetnek a pornó nélküli része, ami most már nem egy, csak 2 CD-re fér el.
LoL, nekem is rögtön az jutott eszembe, hogy elosztották az 1 százalékot, ami a pornó után megmaradt a sávszélességből. 😀
Ez az ábra egy nagy nulla. Óvodás kifestőnek elmegy.
Az adatot nem keresésben, levélben órában, meg egyéb ilyen beetetős dologban mérik, hanem Byte-ban. A szeletek nem arányosak, persze ha mindegyiknek más a mértékegysége, akkor nem is lehet. Öngól. A tartalom meg nagyon önkényesen van megválasztva, főleg a butított tömegek tovább-butítására alkalmas tartalmakat említi csak. Értelmes tartalom csak nyomokban. Erre mondják, hogy bullshit.
Arra nem is gondoltál, hogy soha nem is volt cél, hogy byteban fejezzenek ki bármit is, igaz? Nem az ábra rossz, csak te nem érted, mit akar mutatni.
PS.: Jó lenne ha működne FF-on is a hozzászólás, mert a Mozilla biztos nem fogja megoldani ezt a problémát.
@Miklós! Ha soha nem volt cél, az csak a szakmaiatlanságukat igazolja. Vannak ilyen statisztikák byte-ban kifejezve, összehasonlítható módon. Mintha a piac forgalmát nem Ft-ban de még csak nem is kg-ban adnák meg, hanem darabban. Csak így nehéz összehasonlítani a dinnyét a krumplival meg a mákkal.
A sajtdiagramnak is van egy eredeti rendeltetése, de ez csak egy színes cirkuszi sátor.
Te mint gazdasági szakember tisztában vagy a számok és mértékegységek összehasonlíthatóságának jelentőségével.
De hagyjuk. Ez az én véleményem az ábráról és ez így is marad. Béke.
De ugye észrevetted, hogy ez nem egy adat-pite? 🙂 Minden egyes szelete tök egyforma. Ez egy egyszerű felsorolás, grafikusan.
Magas koncentrációban van jelen a neten a szellemet megrontó vírusok örökítőanyaga 🙂
@Tee Bee
Félreértettél, nem az a gondom, hogy valamiért fizetni kell. A fő problémám, illetve már nem is probléma, mert belenyugodtam, az a minőség csökkenése, és a hangerő növekedése. Anno a net egy békés helynek tűnt, ahol nem ért utol a tolakodó, agresszív, rossz minőségű információ. 🙂 A reklámmal a mérték a gondom, ameddig pár éve elegendő volt néhány másodperces reklámot megnézni a videó előtt, az ma már ennek a többszöröse. A tartalmak is már reklámok, alig van érdekes tartalom, illetve van, csak a túl hangos, a 0 minőségű cucc túlkiabálja. Ennyi a gond. Nyilván ez fajta átalakulás a tömegek beömlésével borítékolható volt, és amióta a net egy piac lett. Ugyanez van a zenében (zeneipar), filmben, könyvben, de az már sokkal korábban "leépült". Az internettel (kicsit) megtapasztalhattam milyen volt a könnyűzene hőskorában (60-90-ig).
Ez egy ma oly divatos "infografika". Annak is az a fajtája, ami látványosan mutatja meg a semmit. Legalább az azonos célú szolgáltatásoknál azonos mérőszámot használhatna, hogy összehasonlíthatóak legyenek. És hogy kinek a reklámja? Annak aki szerepel rajta, miközben a versenytársa nem.
És igen, ha a cím "How much data is generated" akkor azt k/M/Gbájtban kell mérni, nem órában meg videószámban. Ha nem abban akarják mérni, akkor legyen a cím "What happens"
Ha most csak a YT-ot veszem, akkor én azt tapasztaltam évekkel ezelőtt, hogy minőségi magyar tartalom nem nagyon volt, de pár éve ez kezdett megváltozni, most már vannak fenn színvonalas magyar tartalmak. Ez nagyon örvendetes változás. A felnőtt tartalmak sajnos engem is sokszor megtaláltak, illetve megtaláltuk egymást. Jövőévi fogadalmam pont az, hogy végleg szakítani akarok ezzel a dark side-al.
@zoomer "20 éve volt egy jókora optimizmusom az internet irányába."
Információs szupersztráda, világfalu, "beszállok az internetbe" (Vágási Feri) 🙂
Pozitív várakozások korábban is voltak a technológiával szemben. A XX. század elején a futuristák amolyan megváltásfélét vártak. Később a tévé indulásakor meg azt, hogy ismeretterjesztő előadásokat és színházi közvetítéseket fog adni. Most meg azt feltételezik, hogy a világűr-bányászat, Mars gyarmatosítása, a biotech, kvantumszámítógép, stb. stb. na majd megoldja a problémákat.
Ha már kördiagram, így szilveszterre:
http s://blogozine.blog.hu/2016/09/10/vicces_tortagrammok_amiken_garantaltan_nevetni_fogsz
szóköz ki (eredetileg csak az utolsót akartam, mert kb ugyanannyi értelme van ennek is...)
Mondjuk a pornó hiánya nekem is feltűnt...
Buék!
Nem értem mit nem lehet megérteni azon, hogy ez egy sima statisztika arról, hogy a piacvezetők a saját területükön mit generálnak, nem akar összehasonlítani semmit, pusztán érdekesség.
A másik: egy streaming szolgáltatásnál nem véletlenül megtekintett időket mérnek, csalóka lenne megabytokat meg gigabyteokat méregetni, mert van aki 480-ban, van aki FHD-ban, van aki 4-8 K-ban (meg ezerféle más felbontásban, bit rate-ben) nézi ezeket. Én megnézek egy 30 perces műsort FHD-ben, más csak egy 5 perceset 4K-ban, az adatforgalom mégis nála a nagyobb, és máris mást mutat.
@boomer Így van, és ha egy rosszat szóltál, bannoltak a csatiról. Emlékszem, amikor mIRC-eltünk, akkor mekkora kegy volt, ha a csatornán kaptál mod jogot, és beállíthattad a topikot. Amikor én IRC-zni kezdtem a 2000-es évek körül, akkor kezdett el kikopni az ICQ. Aztán ezután elkopott az MSN Messenger, amit a Skype követett. Bár ez utóbbi még megvan, már jó nagy trágya lett. Aztán jött a Slack és a Discord. Talán mindent lefedtem.
Ügyes reklám.
Ilyenkor eszembe jutnak az IRC-s idők, mennyivel kevesebb volt a junk tartalom, a trollok és magamutogatók. Ha beléptél egy szobába és kérdeztél valamit, akkor nem azzal kezdték, hogy mekkora hülye vagy.
@boomer Igen. Kockák mai napig IRCeznek. Megy a trollkodás és az ASCII art, mint húsz éve. ^_/^
@copywriter Matrix felfutóban van, főleg a NATO csapatok miatt.
@mugli Kinek a reklámja szerinted?
@Tee Bee
Félreértettél, nem az a gondom, hogy valamiért fizetni kell. A fő problémám, illetve már nem is probléma, mert belenyugodtam, az a minőség csökkenése, és a hangerő növekedése. Anno a net egy békés helynek tűnt, ahol nem ért utol a tolakodó, agresszív, rossz minőségű információ. 🙂 A reklámmal a mérték a gondom, ameddig pár éve elegendő volt néhány másodperces reklámot megnézni a videó előtt, az ma már ennek a többszöröse. A tartalmak is már reklámok, alig van érdekes tartalom, illetve van, csak a túl hangos, a 0 minőségű cucc túlkiabálja. Ennyi a gond. Nyilván ez fajta átalakulás a tömegek beömlésével borítékolható volt, és amióta a net egy piac lett. Ugyanez van a zenében (zeneipar), filmben, könyvben, de az már sokkal korábban "leépült". Az internettel (kicsit) megtapasztalhattam milyen volt a könnyűzene hőskorában (60-90-ig).
Magas koncentrációban van jelen a neten a szellemet megrontó vírusok örökítőanyaga 🙂
A pornó miért nincs rajta? Szerintem lenyomná az összeset 🙂
@Miklós! Ha soha nem volt cél, az csak a szakmaiatlanságukat igazolja. Vannak ilyen statisztikák byte-ban kifejezve, összehasonlítható módon. Mintha a piac forgalmát nem Ft-ban de még csak nem is kg-ban adnák meg, hanem darabban. Csak így nehéz összehasonlítani a dinnyét a krumplival meg a mákkal.
A sajtdiagramnak is van egy eredeti rendeltetése, de ez csak egy színes cirkuszi sátor.
Te mint gazdasági szakember tisztában vagy a számok és mértékegységek összehasonlíthatóságának jelentőségével.
De hagyjuk. Ez az én véleményem az ábráról és ez így is marad. Béke.
De ugye észrevetted, hogy ez nem egy adat-pite? 🙂 Minden egyes szelete tök egyforma. Ez egy egyszerű felsorolás, grafikusan.
Ez az ábra egy nagy nulla. Óvodás kifestőnek elmegy.
Az adatot nem keresésben, levélben órában, meg egyéb ilyen beetetős dologban mérik, hanem Byte-ban. A szeletek nem arányosak, persze ha mindegyiknek más a mértékegysége, akkor nem is lehet. Öngól. A tartalom meg nagyon önkényesen van megválasztva, főleg a butított tömegek tovább-butítására alkalmas tartalmakat említi csak. Értelmes tartalom csak nyomokban. Erre mondják, hogy bullshit.
Arra nem is gondoltál, hogy soha nem is volt cél, hogy byteban fejezzenek ki bármit is, igaz? Nem az ábra rossz, csak te nem érted, mit akar mutatni.
PS.: Jó lenne ha működne FF-on is a hozzászólás, mert a Mozilla biztos nem fogja megoldani ezt a problémát.
Zoomer
Elkerülhetetlen, hogy előbb utóbb fizetni kelljen bizonyos tartalmáért. (Nekem pl. megér havi 1700 Ft-ot a reklámmentes YT.)
Ha mindenki fizetne, szó szerint fillérekért (havi 50 Ft) lehetne újságot olvasni/ db vagy egyéb tartalmat, de ez lassú folyamat lesz...
A valaszonline.hu-hu ért fizetnék is ennyit, de jelenleg ennek többszöröse.
LoL, nekem is rögtön az jutott eszembe, hogy elosztották az 1 százalékot, ami a pornó után megmaradt a sávszélességből. 😀
@brazil
Igen, ez az internetnek a pornó nélküli része, ami most már nem egy, csak 2 CD-re fér el.
20 éve volt egy jókora optimizmusom az internet irányába. Emlékszem, hogy 14 évesen inkább a betárcsázós internettel és számítógéppel foglalkoztam, mintsem hogy a sz*rt nézzem, ami akkoriban masszívan ömlött a TV-ből. Vidéki gyerekként a TV volt az alapvető szórakozási forma, más nem volt. Nagyon jó időszak volt, érdekes tartalmakkal, pl. a youtube első éveiben egy tényleges, minőségi alternatívát jelentett a TV-hez képest. Mára azonban megváltozott, vagy akár meg is fordult. Ömlik a szenny mindenhonnan, a reklámok megfojtanak, az emberek már átköltöztek a digitális térbe, ergo az a rengeteg hülye is belépett a netre, akik 15 éve még nem voltak jelen. Abszolút minőségi a változás, de leginkább lefelé. Az onlyfans, és az egyéb streaming szennyről nem is akarok már írni.
Egy nagy szelet lemaradt a tortáról,a felnőtt tartalmak. Pedig szerintem az sem kicsi része az internet forgalmának
Ha most csak a YT-ot veszem, akkor én azt tapasztaltam évekkel ezelőtt, hogy minőségi magyar tartalom nem nagyon volt, de pár éve ez kezdett megváltozni, most már vannak fenn színvonalas magyar tartalmak. Ez nagyon örvendetes változás. A felnőtt tartalmak sajnos engem is sokszor megtaláltak, illetve megtaláltuk egymást. Jövőévi fogadalmam pont az, hogy végleg szakítani akarok ezzel a dark side-al.
Ha már kördiagram, így szilveszterre:
http s://blogozine.blog.hu/2016/09/10/vicces_tortagrammok_amiken_garantaltan_nevetni_fogsz
szóköz ki (eredetileg csak az utolsót akartam, mert kb ugyanannyi értelme van ennek is...)
Mondjuk a pornó hiánya nekem is feltűnt...
Buék!
Nem értem mit nem lehet megérteni azon, hogy ez egy sima statisztika arról, hogy a piacvezetők a saját területükön mit generálnak, nem akar összehasonlítani semmit, pusztán érdekesség.
A másik: egy streaming szolgáltatásnál nem véletlenül megtekintett időket mérnek, csalóka lenne megabytokat meg gigabyteokat méregetni, mert van aki 480-ban, van aki FHD-ban, van aki 4-8 K-ban (meg ezerféle más felbontásban, bit rate-ben) nézi ezeket. Én megnézek egy 30 perces műsort FHD-ben, más csak egy 5 perceset 4K-ban, az adatforgalom mégis nála a nagyobb, és máris mást mutat.
Ez egy ma oly divatos "infografika". Annak is az a fajtája, ami látványosan mutatja meg a semmit. Legalább az azonos célú szolgáltatásoknál azonos mérőszámot használhatna, hogy összehasonlíthatóak legyenek. És hogy kinek a reklámja? Annak aki szerepel rajta, miközben a versenytársa nem.
És igen, ha a cím "How much data is generated" akkor azt k/M/Gbájtban kell mérni, nem órában meg videószámban. Ha nem abban akarják mérni, akkor legyen a cím "What happens"
@zoomer "20 éve volt egy jókora optimizmusom az internet irányába."
Információs szupersztráda, világfalu, "beszállok az internetbe" (Vágási Feri) 🙂
Pozitív várakozások korábban is voltak a technológiával szemben. A XX. század elején a futuristák amolyan megváltásfélét vártak. Később a tévé indulásakor meg azt, hogy ismeretterjesztő előadásokat és színházi közvetítéseket fog adni. Most meg azt feltételezik, hogy a világűr-bányászat, Mars gyarmatosítása, a biotech, kvantumszámítógép, stb. stb. na majd megoldja a problémákat.