A mai kormányinfóból megtudtuk, hogy többek között az "elmúlt nyolc év" miatt meg a rendszerváltás miatt is van most nagy gondban az ország, ezért omlott össze a forint árfolyama. (Komolyan ezt mondta Gulyás úr 12 év kétharmados kormányzás után. Jó hogy nem az 1848-as harci állapotokra hivatkozott, mint a probléma forrására.)
Másik érve az volt, hogy az euró is gyengül. Elfelejtette hozzátenni, hogy az euróhoz képest is összeomlott a forint árfolyama. S a cseh korona azért erősödött még az euróhoz képest is, mert az nem függ annyira az orosz olajtól, mint a magyar piac.
Persze mi mást is mondhatott volna, ha nem akarja elismerni, hogy egy ici-picit talán a 12 éve hatalmon lévő magyar kormány is benne van ebben a devizaválság kialakulásában?
Kritizálni mindenki tud, ezért abba is hagyom. Inkább szeretnék segíteni.
Az egyik ok, ami miatt zuhan a forint árfolyama, mint egy kő, az az, hogy negatív a folyó fizetési mérleg és azon belül a kereskedelmi mérleg is. Vagyis több devizát költünk havonta az importált termékekre, mint amennyi bejön az országba. Ennek egyenes következménye (ha minden más változatlan), hogy nő a kereslet az euróra/dollárra forintért és csökken a kereslet a forintra devizáért. Ami, mint tudjuk a piacról, azt jelenti, hogy a forintot kevesebben akarják megvenni, mint az eurót, így nő az euró ára.
De mit lehetne itt csinálni?
Csökkenteni kellene a deviza kiáramlását, ami most a magas energiaárak miatt különösen fájdalmas.
Első tippem: napi 180 ezer hordó nyers kőolajat használ fel az ország, ennek nagy részét közlekedésre. Csak az ötletelés kedvéért: mi lenne, ha eltörölnénk a 480 forintos üzemanyagárat és piaci áron lehetne venni az üzemanyagot? Ha igazak a felmérések, miszerint az autósok közel fele lerakná az autót 800 forintos üzemanyagárnál, mindjárt cirka 150 millió dollárral kevesebbet kellene kifizetni olajvásárlásra havonta. (S aztán adók miatt mégis több lenne a költségvetés bevétele bónuszként.)
10 milliárd köbméter gázt használunk fel évente, jelenleg durván 400-430 forintért vásároljuk köbméterét (mikor mennyi a gáz meg az euró árfolyama éppen). Megint csak az ötletelés kedvéért, mi lenne, ha a lakosság nem a beszerzési ár hetedéért kapná a földgázt, hanem piaci áron, a legszegényebbek kapnának csak támogatást? Esetleg sávosan csak a legkisebb fogyasztást támogatnánk? Jelenleg bő 3 milliárd köbmétert használ fel a lakosság évente.
2005-ben még 15 milliárd köbméter gázt pazaroltunk el, aztán megszüntették az állami támogatást rá, mikor már fenntarthatatlan volt a terhe, ezután kezdett el mérséklődni a fogyasztás a mostani 10 milliárd köbméteres éves mértékre.
Ha a magasabb árak miatt az emberek kevésbé pazarolnának, 22 fok helyett csak 20 fokra fűtenék fel a lakásokat, új autó helyett új ablakokat és hőszigetelést vennének a lakásukra/házukra és mondjuk meg tudnánk évi 1 milliárd köbmétert takarítani, akkor évi 410 milliárd forinttal kevesebb euró vándorolna ki az országból. (S a büdzsében is sokkal kisebb lenne a hiány évi ezernéhányszáz milliárd forinttal, talán még az oktatásra és az egészségügyre is jutna valamennyit belőle.)
Mindjárt találtunk havi cirka 250 millió eurót, amivel csökkenthetnénk a havi 470 millió eurós kereskedelmi hiányunkat.
S mivel az áram is töredékáron van a lakosságnak és annak komoly része szintén import, vagy import gázból készül, ott is lehetne rengeteget spórolni, ha rá tudnánk venni a lakosságot a pénztárcáján keresztül a takarékosságra.
(Update: sokan félreértik, a gázszámla és a villanyszámla kisebb része maga a gáz és az áram ára. A többi hálózati díj és egyebek. Így ötször akkora gázár még háromszor akkora gázszámlát sem jelentene. Ha a kormány is lemondana az áfa egy részéről, még kisebb lenne a növekedés. )
Határozottan megérződne az árfolyamon, ha ennyivel kisebb lenne a havi hiányunk. (A folyó fizetési mérlegen is lehetne javítani, hogy több tőke jöjjön az országba, mint amennyit elhagyni akarja azt, de az már egy másik történet.)
Remélem tudtam segíteni ezekben a nehéz időkben a döntéshozóknak, hogyan lehetne egycsapásra megszüntetni a kereskedelmi hiányunk bő felét-kétharmadát.
(S persze vannak más okai is a válságnak, de arra is van megoldás. Érdemes megnézni, mennyire tisztán látja mind a probléma okát, mind a megoldást. 🙂 )
Nemrég jöttünk haza külföldi nyaralásról, feltűnt, hogy az autópályán Szlovéniában és Olaszországban szinte mindenki 100-110-zel közlekedik, csak itthon nyomják 140-nel.
Lehet, hogy a 2+ eurós üzemanyag takarékos vezetésre sarkall tömegeket és akkor már nem is annyira fontos 8 perccel előbb célba érni egy 200 km-es úton?
Sajnos ez az amit nem mernek meglepni hiszen a kisnyugdijbooo ki fizetne meg? Talán kéne vmi kényszerítő erő rá amivel eltörlése kerül ez álrezsi..és a fő szavazó bázis nem nyaral külföldön vagy tanittat gyereket, egyszóval valami jobbat találj ki(irónia, mielőtt megesztek).
Amúgy, ha 800 lenne a benzin az nem okozna egy csomó plusz adóbevételt? Még a végén a tanároknak is jutna belőle...
Azoknak minek, amikor ott van nekik az egész nyár, ráadásul azt elhivatásból kell csinálni, nem a pénzért?
Még mindig a zöld hitellel gyötrődünk. Vagy megkapjuk 2%-ra vagy piacit 5,59-re. Hurrá!!! Kérdés, ha már a tanácsadás s segítés lett felajánlva.. marad kb 10 M ha beköltözünk kp. Visszafizessük a hitelbe ahogy vége a költözésnek s látjuk ez tényleg felesleg lesz...vagy tegyük állampapírba?
egyrészt köszi a cikket, nagyon remélem hogy olyan is olvassa, akinek kéne
másrészt ha megpróbálok az átlag szavazópolgár fejével "gondolkodni", a cikked a következőképpen hangzik: "baloldali propagandista vagyok, és el akarom venni az olcsó benzint meg a rezsicsökkentést a magyar emberektől"
félő, hogy nem csak a te cikkedből, de bármilyen érvekkel alátámasztott írásból / interjúból / bármiből ennyit ért meg az átlag polgár, többek között mert pontosan ennyit dug le a torkán a kormánymédia 🙁
mert aki eddig is értette a fentieket, az ezután is fogja, aki meg eddig se, annak nem tudom mitől esne le
mondhatnánk, hogy pl észérvektől, amik ebben a cikkben vannak, dehát... na 😀
Árpád népe nem takarékoskodik, hanem fogyaszt. Árpád népét csak ne oktasd ki, hogy mit hogyan lenne érdemes csinálni. Árpád népe büszkén és bátran vágtat bele a szakadékba.
Nem szeretem az osszeeskuves elmeleteket, de nem lehetseges, hogy amit jelenleg latunk az egy szandekos gyengitese a gazdasagnak? Ebbe sokan megrottyannak es gombert plusz nemi allami tamogatassal megindulhat a felvasarlasi hullam?
Mi jön le ebből a cikkből a híveknek:
Miklós meg akarja szüntetni a rezsicsökkentést, Miklós azt akarja, hogy megfagyjanak az emberek az otthonukban,
Miklós…Miklós…Miklós…
Jöhet a komment cunami részükről.
Nagyon jó a cikk, én személy szerint pl. a gáz és áram esetén az átlag (nem medián 😀 ) fogyasztás köré szerveződő sávos fogyasztást támogatnék, pont azért mert az egyre inkább nem létező középosztály még jobban lecsúszna...
Illetve, figyelembe véve a tulok népet (magamat is...), novemberig havonta emelném fokozatosan az áram/víz/villany árakat, nem egyszerre ráengedve a lakosságra, de becsületesen publikusan hirdetve az emelés menetét.
A NER nevű timpanon egyik tartóoszlopa a rezsicsökkentés. Ha kidől, borul az egész szerkezet.
Ez mind jó, mint mindig, de ugye azt megéreznék az emberek közvetlenül. Most, közvetve érzik a magas euró árfolyamot, max azok jobban, akik éppen utaznak külföldre, de legyünk őszinték, nem azok a mostani kurzus alapszavazói amúgy sem.
Az pedig, hogy a magas euró miatt fog emelkedni pl. minden import élelmiszer ára, nem érti meg az emberek 99%-a, azt viszont ugyanennyi érezné, ha piaci árat kellene a rezsiért fizetni. A háborúra rá lehet fogni az élelmiszer emelkedését, meg a "szemétgonoszmultira", de őszintén, a kormány mindent arra tett fel, hogy rezsi SOHA nem emelkedik. Ami ugye gazdasági képtelenség, hacsaknem titokban a hidegfúzió már tesztelés alatt van Felcsúton, és lesz ingyen örökenergia...
Emlékszem még hónapokkal ezelőtt kommenteltem ide meg egy két pénzügyes csoportba, hogy a városi nem FIDESZ-es polgárság azzal tudná megreccsenteni a NET-t, ha mindenki azonnal átrakna minden megtakarítását és havi fizetését devizába a hó elején (kvázi shortolva a forintot). Egyfajta pénzügyi közvetlen demokráciaként, hiszen az már látszódott a szavazási eredményekből, hogy a tehetősebb (nem kitartott NER szolga) polgárság nagy része ellenzéki.
Nem tudom, hogy mémesült-e a gondolatom, de azóta határozottan egyre több ilyen jellegű kommentet olvastam, mint az én eredetim... Oltás lenne ha miattam dőlne be a NER xD
Azt is eltudom képzelni, hogy a NER alábecsülte, hogy a modern fintech eszközökkel (Wise, Revolut, Robinhood stb.) ezerszer egyszerűbb ma már átpakolni a pénzt, mint régen. Ma már 3 klikk, hogy a lakosság átrakja a pénzét devizába, régen ez egy macerás, nyűgös folyamat volt.
Én azt sem értem, miért lehet korlátlanul 480.- Ft-ért venni a benzint? Miért nincs egy néhány tízezres felső határ, ami mindenkinek jár és utána már ott a piaci ár.
Egyetertek a posttal. Mivel a felsorolt pontokban ellenerdekelt a kormany, semmi ilyen nem fog tortenni.
Ellenerdekelt abban, hogy a lakossagra plusz teher keruljon, mert elveszitene a szavazobazisat.
Ellenerdekelt a forint erosodeseben. Minden ados kormany erdeke, hogy az adossagat elinflalja. Magyarorszagnak ezert volt fontos hogy mar evekkel ezelott sikerult euros adossaganak nagy reszet forintra valtani. Onnan nekem nem volt kerdeses a strategia, ami evekig csordogalo leertekelodest hozott, most meg kaptunk egy sokkot.
A trend semmikepp nem valtozik, majd ha jon egy nagyobb adag EUs penz, akkor kicsit javul a forint, aztan erodalodik tovabb.
Politika: bal kézzel adok neked pénzt kedves paraszt. De jobb kezemmel folytogatok egy harmadik emberkét, aki meg ezt elveszi tőled. De engem szeretned kell, hisz én adtam neked pénzt, és arról nem tehetek, hogy az a harmadik meg kifosztott.
Gyarkorlatban:
- Kapsz tőlem olcsó gázt, áramot, benzint és húst, kenyeret
- De hát bankolás, repjegy, mobilszámla, külföldi nyaralás és miden más meg megdrágul, de erről már nem tehetek komám!
Az eredője ennek a mókának nulla, de eladható a paraszt felé segítésképpen.
Én örülük, hogy a piac működik, és erős visszajelzést ad arra a nyegle hozzáállásra, amivel szisztematikusan hosszú ideje semmibe veszik a természet (~piac) törvényeit.
Ha csak egy politikai erő képes lenne kellő hangsúllyal, lassan és tagoltan újra és újra kiállni, és elmondani, hogy nem az a baj, hogy a benzin drága, hanem, hogy mocskos módon keveset keresünk, olyan nagyon tudnám szeretni érte őket.
Ha az ember felül egy vonatra, és elindul egy tetszőleges országba nyugati irányban, azt látja, hogy bizony ott nem olcsó a benzin, de a végén csuda tudja miért, valahogy mégis jobban élnek.
Mondjuk az is igaz, hogy 410+ EURHUF mellett egyre kevesebben engedhetik meg maguknak ezt a felismerést.
Miklós, Miklós, Te katonákat és fegyvereket akarsz küldeni Ukrajnába... Tudd meg, nekem jár a rezsicsökkentés. Amúgy finom a krumpli!
Az elmúlt 8 évet csak megemlítették, nem azzal indokolták a jelenlegi helyzetet.
Nem? 🙂 Akkor nézd meg. Azért rosszabb itt, mint bárhol máshol, mert az emútnyócév meg a magas államadósság.
Az üzemanyag emelkedésével nem tenné le a fogyasztók fele az autót, hiába állítják ezt. De a nagyobb probléma, hogy nem ők a nagyfogyasztók, hanem akik munkához használják. Így megmaradna a jelenlegi fogyasztás 90%-a, de legalább minden termék, amit szállítanak (azaz minden termék) ára emelkedne még 10-20%-ot, meg a szolgáltatások jelentős része is.
Csaxolók, a teherautók már most is normál áron tankolnak.
A gázfogyasztást jó lenne csökkenteni, de ott megint nem az átlagember fogyaszt sokat, nem beszélve arról, hogy a társasházakban nem egyszerű csökkenteni a megszokott hőfokot vagy megszavazni annak csökkentését. És akkor még nem beszéltünk az utcai zendülésekről és autógyújtogatásokról, ami ezek miatt lenne. Reméljük lesznek ezeknél jobb ötletek is a helyzet kezelésére.
Mint a videóban?
@imre
Mert akkor mindenki ötezerért tankolna. Majd megint. Majd megint. És ismét. Inkább bemenne fizetni 4x, hogy fizessen 20ezret ahelyett, hogy fizetne 5+30at. Plusz 5 perc, cserébe spórol 10ezret. Azért ez elég jó órabér.
Bementek az osztogatás zsákutcába a tisztelt politikusok, ahonnan nem lehet kijönni, csak ha bevállalják a népszerűségük elvesztését
Pontosan ugyanezt mondtam a napokban. Ha 800 forint lenne a benzin, rögtön nem tankolnának ennyien. (Ja és a csökkenő kereslet mit okoz az árakkal?) Sajnos nem csak korruptak ezek, de még buták is mint a fotel. Ezt abból is lehet látni, hogy milyen kőbuta döntéseket hoztak az elmúlt években. Az árstop egy jó példa, de lehetne sorolni még. Ezek az idióták ha akarnák se tudnának itt semmit helyrehozni annyira buták. Reménytelen a helyzet.
Itt mindenki szemellenzős?
Csak tényleg engem zavar a társadalmi-olló totális szétnyílása?
Én, a panelpatkány, már megint miért én spóroljak, miért én fizessem meg Gyurcsány-Bajnai után az Orbán-csomag árát is? (inkább fizetnék többet, de nekem ne írják elő, mennyit fogyasszak).
Miért nem az spórol, akinek dupla-garázsa és belevaló lakására autói, a garázsokkal egybeépített 500-2000-kitudja mekkora m2-es alapterületű ingatlanja, feszített víztükrű medencéje, téliesíthető kamrája, borpincéje, jakuzzija, fűthető nagysátra, hőszivattyúja, tizen-kW-os napelemes rendszere, napkollektora, hűtő-fűtő klímája, párásítója, kristálycsillárja, 4K UHD tv-je, elektromos sütője, elektromos főzőlapja, szárítója, elszívója, kandallója meg még a jóég tudja miféle cucca?
Megbabráltátok itt az ember agyát ezzel problémázással 🙂
Aki akar, az legyen 20 fokban otthon télen. Aki akarja, az rakja le a kocsiját. De ahogy a magyarokat ismerem, ebből is csak az egymásra mutogatás meg az egymás lehülyézése lesz. Mert a magyarok nagyon szeretik a másik micsodájával a csalánt verni.
En ezt nem is ertettem hogy miert tapsolt ennyi ember a korlat nelkuli rezsicsokkentesnek.
Draga a rezsi es megfagynak az emberek? OK, havi 10-20-30 ezer ft-ot kapjon mindenki. Aki csoro annak ez valodi segitseg, a bankigazgato meg oldja meg.
Draga az uzemanyag? Oke, 50 liter/ho kedvezmenyes aron, folotte piaci, de nehogy mar a 15 millios, 15 litert fogyaszto SUV is hatosagi aras benzinnel legyen tankolva.
Plusz melle ingyen tomegkozlekedes, aki munkaba jar annak segitseg ez is.
Csak hat a magyar az lelekben kommunista, a fel orszag funkcionalis analfabeta, full csoro, fizetestol fizetesig vergodve vegetalja az életét.
Nem tudom valaha kiheverjuk e ezt az egeszet, de szomoru vagyok, hogy ugy tunik kulfoldre kell koltoznom ha epeszu emberekkel akarom korulvenni magam.
Nyilván egy hosszabbtávon működőképes dolog lenne, ha a benzin- és gázár elengedésével egyidejűleg a városi (akár helyközi) közösségi közlekedést teljesen ingyenessé tennék? (Ez egy egyértelmű vagyontranszfer lenne a tehetősek részétől a rászorulók felé)
Nyilván kellene kapacitást növelni idővel, meg az ingyenes közlekedés az nyilván úgy oldható meg, hogy valamilyen adóból finanszírozva van, de az egészségügy mintájára mehetne: Van egy állami ingyen, de ha akarsz, mehetsz magánba, csak tudd kifizetni az árát...
Kicsit nagyobb horizonton kell szemlélni a javasolt intézkedéseket, mert olyan másodlagos hatásai lehetnek a benzinárak hirtelen elengedésének, ami lehet jó részét elviszi a "megtakarításnak". Gondolok arra, hogy a nyári szezonban milyen hatása lenne ennek a lépésnek a turizmusra vagy éppen a munkavállalásra a 9 Ft/km országában.
Mondhatjuk, hogy fel van készülve a közösségi közlekedés arra, hogy hirtelen megrohanják az autójukat letevők? Vajon a rezsicsökkentés miként érinti a tömegközlekedés jegyárait, amik szintén nem változtak hosszú évek óta. Vajon a tényleges veszteség ma mekkora a MÁV személyszállítási üzletágában vagy akár a BKV, akár a Volán társaságoknál? Mekkora lesz, ha hirtelen megjelenik párszázezer új utas?
Ha nem sajnáltak több ezer milliárd forintot a kampányba, mint fegyverpénz, 13. havi nyugdij, adóvisszatérítés, felújítási támogatás, akkor ez a 180 mrd havonta...
Korrekt cikk és javaslatok. A kulcs az lehetne, hogy a kormány megtalálja - akarja megtalálni - azt a módot, hogy a legelesettebb réteget segítse a kedvezményes árakkal, de a nagy többséget ne.
Én is szívesen lemondok az árstoppolt üzemanyagról - a többi stopposat mi kvázi nem is vesszük - meg bármilyen mesterségesen létrehozott unortodox csodáról, ha ezzel gatyába rázhatjuk a jelenlegi gazdasági helyzetet.
Hozzáteszem, hogy ha a közelmúltban megjelenő pénzbőség, a mindenféle extra kifizetések különböző csoportoknak mind energetikai korszerűsítésre ment volna, vagy csak oda mehetne, azzal már nyerne az ország. Nemcsak segítene a felhasznált energiaszükséglet csökkentésében, és így a cikkben leírt célokban, de még az inflációt is fékezhetné, mert nem fogyasztásra szórnák el (akár új ató, akár csak egy halom felesleges új kütyü vagy bútor stb.) a zemberek.
...én pedig még közben azt is látom, hogy az árfolyamok két hónapos utókövetése miatt - ahogy az oroszoknak kb. fizetünk - a drágulás tovább fokozódik: májusban 94 EUR/MWh, júniusban 110 az átlagár, de júliusban már most elszálltak az árak 183 fölött (májusi közel duplája!!) vagyunk, amivel majd csak szeptemberben fogunk szembesülni.
Nagyon úgy tűnik, hogy 410 körül is megéri eurót venni.
@syntax-error : minden autós - rendszám alapján - kap mondjuk havi 30e kompenzációt és tankol piaci áron. Ennyi a megoldás. És csak az, akinek be van fizetve a súlyadója, GFB-je, stb.
Vaaagy adjuk az üzemanyagot annyiért, amennyibe kerül és járjon az autóval, akinek telik rá.
"Érdemes megnézni, mennyire tisztán látja mind a probléma okát, mind a megoldást"
Telitalalat! Mar varom a sok ostoba fidesztalibot, hogy megint azt vagjak a fejedhez, hogy o1g-t biralod.
1. éveken át külkermérleg többletünk volt, akkor is romlott a forint, igaz kevésbé.
2. Akkor itt a németeknek (ill. a progresszív nyugatnak) van igaza:
Cseréppel fűteni, elszegényíteni az embereket, hogy ne üljenek autóba, lmbtq lobbi, hiszen az a szaporodás ellen van, orvosok abortuszképzése ill. a ne szülj gyermeket kapányok, hiszen elpusztul a bolygó, a gyermek káros, mert sokat fogyaszt stb stb stb..
Ja és tömni a pézt az ukikba, nehogymá véget érjen a háború.
Szoval azt mondod hogy azert sziv az orszag mert a kormany a kommunizmust valasztotta es arsapkakkal teletuzdelte a szabad piacot? De hat a kormany jo es a csunya nagy cegeket adoztatja, meg direkt ki is emeltek hogy nem fogjak hagyni hogy a zemberekre atterhelni. Megis hogy gondolod, a zemberek piaci alapon hogy fogjak megfizetni a dolgokat? Mi lesz ha a farhatat 100 forintal dragabban kell megvenni? vagy ha az olajat sokkal dragabban? hat hova megy majd fel a langos ara a balatonon? Igy se engedheti meg az atlag magyar hogy kulfoldon nyaraljon mert ott mar nincs arsapkas uzemanyag es euroban kell fizetni, szoval ha a langosra meg az olaj aranak az emelkedese es az uzemanyag ar is raadodna akkor mi lenne? Elmondom mi, otthon ulne mindenki es sirna es kozbe Inflacio koveto allampapirral torulgetne a szemet.
Magyarul hagyni kéne végre a kádárista államszocializmust a francba 🙂 de itthon erre van igény, atyáskodó államra, nem véletlenül nyomja ezt minden párt (nem is értem egyébként miért tartják a mostani kormányt jobboldalinak, csak a retorikájuk az, egyébiránt abszolút a kádárizmust testesítik meg).
A fejlettebb országokban nincs ingyen utazás, ingyen étkezés, ingyen satöbbi. Van helyette pazarlást csökkentő adónem, adókulcs és támogatás az azt igénylő rászorulóknak. Mivel itt ez nincs, ez nem fejlett ország és mivel nem is törekszünk rá, így nem is fejlődő.
Savanyú, büdös, értéktelen, de ez a miénk! A szuvenér gazdasági csodánk.
@Kiszamolo
Ha kiegyeznének az EU-val, az mennyit segítene nagyságrendileg? Gondolom arra bazíroznak, hogy valahogy csak kibekkelik a megegyezésig, meg hogy hamarosan véget ér a háború és normalizálódnak valamelyest az energiaárak.
Addam:
Kicsit sok volt a propaganda nem?
Senki nem fűt cseréppel a németeknél. Nem azért ül kevesebb ember autóba, mert elszegényítik őket, hanem mert mondjuk 9 eurós bérletet kínálnak nekik. Nincs semmiféle lmbtq lobbi, teljesen normális, hogy az embereket egyenlőnek kezelik, vallásra, nemre és szexuális irányultságra tekintet nélkül. Az orvosok abortuszképzése teljesen normális. Egyrészt életet menthet vele az orvos, másrészt Európában még a nők döntenek saját testük felett. Egyetlen ne szülj gyermeket kampány nem volt. stb, stb, stb
Ja és igen az ukiknak önteni kell a fegyvert. Mert a háború akkor ér véget, ha az oroszok elég veszteséget szenvednek és szépen hazakullognak. Az meg akkor történik meg, ha minél hamarabb minél több fegyvert kapnak az ukránok.
Kicsit állíts a rádiódon mert eléggé félrevisz.
"Nem? Akkor nézd meg." - megnéztem, a 2 óra alatt egyszer jött elő, mint a mostani helyzet EGYIK oka. Eközben kb 10* volt téma a magas árfolyam.
"Csaxolók, a teherautók már most is normál áron tankolnak." - nem a teherautókról van szó, hanem a sok céges személyautóról, meg területi képviselőről, meg taxisról, meg aki autóval viszi a szerszámait / gyerekeit, már egy lakásra kiszálló fodrász is ide tartozik, futárok, stb. Gondolod, az ingázók 1 óra helyett 3 órát fognak "tömegközlekedni", mert drágább lett a benzin/dízel? Akik letehetik az autót, azok nagyvárosban laknak, nem közvetlenül a munkához használják és eleve keveset mennek vele. Vagy akiknek alternatíva a home office, de azok már most is kevesebbet mennek.
"Mint a videóban? " - Nem, olyanok, amiket még egyik EU ország sem talált ki, de remélhetőleg ki fognak.
@szocske
"Nemrég jöttünk haza külföldi nyaralásról, feltűnt, hogy az autópályán Szlovéniában és Olaszországban szinte mindenki 100-110-zel közlekedik, csak itthon nyomják 140-nel."
Jaj, csak ezt ne! Könyörgöm! Agyf..t kapok a sok nyomoréktól, akik közúton 60-al, pályán 100-al tötymörögnek minden sávban, aki meg haladni szeretne, mert dolga van / drága az ideje az szívja a fogát, mert lehetetlen normálisan közlekedni a mozgó forgalmi akadályok tömegétől.
Portólió már lehozta Orbán válaszát, a rezsicsökkentésnek maradnia kell, pont.
@imre
Amivel azt éred el, hogy ha nincs kihasználva a 30ezres keret, akkor is elmegyek, megveszem majd eladom valakinek vagy félretesszük. Nem nagyon csökkenne a fogyasztás.
Ezernyi kiskapu / ügyeskedő mellékhatás lehetne, sajnos, minden megoldásban.
Fogyasztunk 400 m3 gázt évente. Szomszéd 2000 m3-t.
Ez 2400 m3 összesen.
Ennek a 2400 m3-nek a rezsicsökkentett ár feletti piaci részét a szomszédommal együtt én is fizetem.
Magyarul 400 m3 piaci áras gáz helyett most 1200 m3 piaci áras gázt fizetek összesen.
Na elmegy ám a rezsicsöki a jó büdösbe...
A cikk hatására kíváncsiságból kiszámoltam, hogy 2 fő egy szigetelt panelben havi hány Ft-ot spórol a rezsicsökkentésen.
Ez az összeg kemény 2.500 Ft volt havonta minden közművet (víz, gáz, áram) beleszámolva. Ebben az is benne van, amikor a piaci ár felett fizettem a rezsicsökkentésért. Tehát havi 2.500 Ft-ért fizetek minden élelmiszerre 27%-ot (tudom, hogy van 5%-os ÁFA is, de nem túl sok termékre). Remek!
Azt jól látom egyébként, hogy a benzinár sapkáját én, akinek nincs autója (vagy bringázom, vagy tömegközlekedem) min. 3 másik helyen fizetem meg?
1. az állam literenként 20 adóforintommal kompenzálja a kutakat
2. a kevesebb adóbevétel miatt rosszabb szolgáltatásokat kapok, ha kapok és magánban kell elintéznem
3. a hiányok pótlására kivetett megszorításokat én fizetem
Mindeközben nem részesülök az előnyből. Jól látom?
Ja még valami!
Hogy a túrósba tud minden fideszes bármilyen témából fénysebességgel eljutni az "lmbtq-lobbihoz"?! Hogy??
Gyengül a forint? Ha ez zavar, akkor operáltasd magad nővé az lmbtq hazájában. Kb. ez a szint ma a híveknél.
Most már muszáj megkérdeznem: miért írják sokan azt, hogy ha a forintjából eurót vesz, az a forint shortolása?
@brokkoli , végre kezd leesni az embereknek. Ott fent nem hülyék ám (na jó van pár gombnyomkodó maki is persze), az ami van azért van így mert EZ volt a cél! Nálunk éppen ez van a "nagyvilágban" meg éppen ami. Itthon gombokért fel lehet majd vásárolni szépen a fél országot amikor az beleállt a földbe, mert ugye van ami előre megy és nem hátra. A politikus csak végrehajtó és oda húz ahonnan a pénzt kapja, mert ugye a meglehetősen zivatarosnak ígérkező következő, években nem a becsület és a "jóemberség" fog segíteni, hanem a minél több pénz. A pátriárka történetért sem gurult sem ide sem oda néhány ezüst, tutinem... Így játszák ezt mostanság. Jön az új világ és minél csóróbb vagy annál rosszabb pozícióból indulsz az éhezők viadalán.
Kapcsolódó, aktuális 1966 után is:
richmondfed.org/publications/research/econ_focus/2005/summer/~/media/06AE15D96C75465B97C4E981664E31A2.ashx
@szocske "Nemrég jöttünk haza külföldi nyaralásról, feltűnt, hogy az autópályán Szlovéniában és Olaszországban szinte mindenki 100-110-zel közlekedik, csak itthon nyomják 140-nel."
Sietnek, hogy odaérjenek, mielőtt elfogy az autóból a benzin.
A hataron tuli magyaroknal is megy évi 90 mrd. Ebből is lehetne kurtìtani.
Miklós te megőrültél?!?!? Mi az hogy mindenki fizesse ki amit fogyaszt? Eszednél vagy? Hát akkor minek választották újra sokadik kétharmaddal Kádár Viktort? Az állam azért van hogy adjon.
Az ilyenekkel csak a magyarellenes liberálisok szekerét tolod, azok mondanak ilyen képtelenségeket hogy addig nyújtózkodj ameddig... meg hasonlók. Rádióban is bemondták, hülye mindenki más, mert a magyar kormány jól kezeli az inflációt. Idióta németek, svédek, belgák ilyenekkel jönnek hogy spórolni kell. Francokat, a csibészesen magyaros észjárást kell követni: a kormány az ispánokon keresztül kihirdeti hogy minek mennyibe kell kerülnie, amennyiért még épp nem haragszanak meg a kádárikuszok, és lám, annyiba is kerül. emelkedett a benzin, a gáz azóta? Naugye. Erre nem jönnek rá ott a bezzegnyugaton.
Aki spórolásra hív fel, az a sorosisták szekerét tolja.
Megvettem az eurót a nyaralásra, most már stabil lesz a forint. Rossz hír, augusztusban megint megyek. 🙂